Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana dětí na Internetu

Ochrana dětí na Internetu

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Roman Haluza
Šetření:20. 01. 2014 - 19. 02. 2014
Počet respondentů:217
Počet otázek (max/průměr):21 / 13.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit povědomí lidí o ochraně dětí na internetu. Myslím, že je to v dnešní době zajímavé téma ke zpracování. Tento dotazník slouží jako podpora k bakalářské práci.


 

Odpovědi respondentů

1. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14566,82 %66,82 %  
Muž7233,18 %33,18 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-4015069,12 %69,12 %  
15-203817,51 %17,51 %  
40-602812,9 %12,9 %  
60+10,46 %0,46 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou9744,7 %44,7 %  
Vysokoškolské8237,79 %37,79 %  
Základní2511,52 %11,52 %  
Středoškolské bez maturity135,99 %5,99 %  

Graf

4. Co si představíte pod pojmem sociální síť?

Zkuste co nejpřesněji dle vlastního uvážení popsat co to jsou sociální sítě

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

- facebook, twiter

.

aegagr

akorát ničí vztahy

bezplatná komunikace s přáteli

Eh, jedná se o pokus nahradit skutečnou komunikaci "na živo" komunikací na internetu. Samozřejmě má spoustu výhod, ale i často opomíjených nevýhod.

facebook

Facebook

facebook

Facebook

facebook

facebook

facebook

facebook

Facebook

Facebook

facebook

Facebook

facebook

fACEBOOK

facebook

facebook

Facebook

facebook

facebook

Facebook :-) web, který slouží ke komunikaci s ostatními lidmi.

facebook apod.

Facebook, Google +. Je to síť, která umožňuje sdílení dat a informací mezi přidanými přáteli.

Facebook, my space, twitter. Spokování lidí, kontaktování sob, propagace obchodů, značek, firem. Sdílení věcí, osobních údajů(jak kdo).

facebook, skype, icq

Facebook, twitter a podobne

facebook, twitter atd.

facebook, twitter, google + web sloužící k vyhledávání osob a komunikaci s nimi

FB

FB, Twitter...

fcb

Fcb, Twitter, whatsup

Forma komunikace

forma komunikace prostřednictvím internetu, která má souvislost s technologikým pokrokem ... nejde jen o písemnou komunikaci (tj.chat) ale i o sdílení obrázků, videí a fotek,hudby podporu oblíbených stránek či konání určitých akcí, večírků aj.

hromadný styk s lidmi

chatování hraní her

Chatování s přáteli

imaginární místo, kde si lidé píšou

Info kanál o známých/známým o mně a taky děsný žrout času.

internet

internet

Internet

internet-FB,Youtube

internetová místa, kde se sdružují lidé

Internetová platforma sdružující skupiny lidí a umožňující jim sdílení informací jakéhokoliv charakteru

Internetová síť propojující lidi pomocí nějakých aplikací

internetová síť, kdy spolu lidé komunikují

internetová síť, na které se setkávají lidé

internetová stránka na komunikaci lidí

internetová stránka, kde sdílím své soukromí, jsem v kontaktu s lidmi, která je určená široké veřejnosti

Internetová stránka, kde sdílíme své zážitky s druhými lidmi a komunikujeme s nimi.

Internetová stránka, primárně sloužící k seznamovaní lidí a ke komunikaci mezi nimi.

internetove komunikační stránky

Internetové možnosti komunikace

internetové prostředí, které umožňuje sdružování spousty lidí.

Internetove site na seznamovani apod

Internetové stránky spojující sociální vazby

Internetové stránky, kde neosobně komunikujeme a pozorujeme své přátelé, ale i cizí lidi

internetové stránky, kde se setkává spousta lidí

internetovou skupinu lidí s podobnými zájmy

Internetovou stránku, s jejíž pomocí se mohu seznámit či spojit s jinými lidmi v reálném čase, mohu zde publikovat své názory, fotky, videa apod., zároveň mohu sledovat příspěvky ostatních uživatelů této sítě.

Internetový prostor pro komunikaci s přáteli

Internetový prostředek umožňující propojení mezi lidmi.

je to sit pro komunikaci mezi lidmi. Typicky si predstavim jako elektronickou sit a prvni co me napadne je facebook a pote google+.

je to síť, umožňující např.: chat, sdílení příspěvku atd...např.: facebook, icq, skype, twitter,...

Je to služba internetu, kde si můžete vytvořit jakousi "stránku" o sobě a sdílet se svými přáteli názory, fotky apod.

je to služba na internetu dostupná všem, kteří chtějí mezi sebou komunikovat zadarmo:)

je webova stranka..kde si lide zakladaji sve profily.

jedna z dnes hojně využávaných forem komunikace na Internetu, část Webu 2.0, uživatelé tvoří a spravují obsah, umožňují uživatelům vytvořit profil, vkládat a upravovat informace o sobě, fotky, přidávat přátele apod.

jsou internetové stránky jako napš. facebook nebo twitter, kde si lidé zakládají své profily a píši tam, co se jim dneska stalo

Jsou to sítě, které dovolují lidem mezi sebou komunikovat přes internet a online, sdílet mezi sebou své myšlenky a obsah.

komunikace mezi lidmi po internetu

Komunikace mezi přáteli.

komunikace s lidmi, vkládání fotek

Komunikacia na internete z blizkymi

komunikační internetová síť kanálů, propojující jednotlivé uživatele.

komunikační prostředek mezi lidmi za pomoci počítače

Komunikační prostředek s rachlou komunikací, často anonymní, s možností ukládat a vystavovat informace, snadno zneužitelný

komunikační způsob mezi lidmi a sdílení svých zážitků, pocitů a potřeb

komunita lidí online

Kontakt s lidmi přes internet

kontakty informácie

Kontakty, vymena info, zdielanie, kamaratstva.... len vsetko na webe

lidé se zde mohou dorozumívat či shromažďovat v nějakých spolcích a skupinách

lidi

Marketingovi kanál

místa, kde máme možnost komunikovat se svým okolím pomocí internetu a zjišťovat široké spektrum informací

místa, kde můžeme komunikovat s jinými lidmi

místo , kde se virtualně seznamují lidi a vzájemně konverzují , sdílejí fotky, zářitka apod.

Místo kde sdílím fotografie, ale především komunikuji s přáteli

místo kde se lidé virtuálně potkávají a komunikují spolu

misto kde si kazdy muze vytvorit svuj profil a pak komunikovat,sdilet fotografie apod. s jinymi uzivateli.

Místo na internetu kde spolu lidé komunikují a sdílejí různé věci

Místo na internetu zprostředkující komunikaci, sdílení fotografií, videí, muziky, názorů apod.

místo na internetu, kde se můžu "setkávat" s přáteli a známými, kteří jsou momentálně pryč, nebo se s nimi nevídám často. Tak aspoň zůstaneme ve styku.

Místo, kde je možno cokoliv veřejně sdílet, veřejně cokoliv komentovat. Místo kde se může člověk schovávat za fiktivní jméno/věk/pohlaví.

misto, kde se "schazeji" lide prostrednictvim internetu, sdili mezi sebou informace a komunikuji

Misto, kde se sdili zazitky se znamymi.

místo, kde spolu lidé komunikují, sdílejí fotografie, videa, hudby a jiné soubory. Místo, které umožňuje propojení masy lidí na jednom místě prakticky v jednom okamžiku

Místo, pro střetávání a komunikaci, osobní a neosobní zároveň.

možnost komunikovat s lidmi bez nutnosti osobního styku

Možnost komunikovat s lidmi, kteří zrovna nejsou fyzicky blízko, možnost komunikovat se zajímavými skupinami či projekty, samozřejmě s riziky, že není úplně zaručeno soukromí, nebo jsou možné nevyžádané kontakty...

napohľad jednoduché a nezištné avšak v podstate ťažko sofistikované združovanie ľudí s rovnakým, či príbuzným zameraním na serveroch konkrétnych prevádzkovateľov, pričom sa táto skupina kontaktuje a stretáva vo virtuálnom priestore internetu.

např. facebook

Nástroj ke komunikaci

Nástroj, který umožňuje snadnou komunikaci s přáteli, sdílení textového i obrázkového obsahu. Zároveň je to také místo, kde se nachází spousta neužitečných informaci, které se člověk musí naučit filtrovat.

nekontaktní komunikace s kýmkoli a očemkoli

online komunikace s přáteli, sdílení informací a souborů

Otevřená komunikace mezi více lidmi

Platforma pro sdružování lidí a zakládání nových sociálních komunit, nejčastěji online.

prepojene kontakty so vzajomne zdielanymi informaciami

priestor na zdielanie kusu svojho zivota s inymi ludmi, pre niektorych miesto pre spolocensky striptiz

programy,které umožńují spojování a komunikaci lidí po celém světě

Propojení lidí na internetové stránce

prostor pro veřejnou komunikaci lidí na netu

prostředek (především na internetu), který umožňuje sbližování lidí

prostředek moderní komunikace

prostředek sloužící ke snazší komunikaci mezi lidmi

Prostřednictvím sociální sítě si lidé mohou vytvářet vlastní profil.SS jsou ztráta času,soukromí,..Myslím,že po delší době se lidé můžou stát asociálními,protože už si neuvědomují "své já" a stávají se prostředkem kyberprostoru někým jiným.

První asociace - FaceBook Místo, kde se setkávají lidé a mohou sdílet informace, data, fotky, videa.

první co mě napadne interenet jako celkové spojení lidí (facebook aj., ale i sdílení souborů, různé zájmové stránky) dál náboženství, sekty, moderní dobou ovlivněné směry (emo lidi, hiphopeři, metalisti, ...), sociální síť je vše co spojuje společnost

přehled o vědomostech, lidech

Sajty určené ke komunikaci, sdílení fotek, videí, osobních údajů, ...

sběr informací o lidech

sdílení fotografií, statusů, chatování atd v jednom napr facebook

sdružení lidí, kteří spolu komunikují a sdílejí soubory ... Facebook, Twitter, My space

Sdružují skupiny lidí, přátelé..ti zde komunikují různá témata, píšou svoje názory, sdílejí informace a komunikují se sebou prostřednictvím chatu, či vkládají svoje názory a videa na dění okolo sebe

Server na kterém se lidé mohou seznamovat nebo komunikovat s lidmi, které již znají. Mohou s nimi sdílet své videa, fotky nebo dokonce i to jak se cítí.

setkávání a komunikace za pomocí internetu

Síť kde je možné potkat kohokoliv a seznámit se s kýmkoliv. Mohu tam sdílet cokoli i nabízet cokoliv.

sít kde jste v kontaktu s lidmi nebo určitou skupinou lidí

sít kde mohu komunikovat s lidmi, sdílet s nimi zážitky, fotky..

Síť kontaktů x webová stránka s možností registrace a komunikace jakožto primárním cílem

síť která umoznuje tvorit verejne,, osovbni ucty a pak mezi nekterymi lze komunikovta

síť na internetu, kde se lidé zaregistrují a vytvoří si vlastní profil a mohou ostatními uživateli komunikovat a např. sdílet fotky atd...

Síť pro komunikaci mezi lidma, sdílení fotografií, názorů, seznamování.....

Síť pro sdílení osobních dat určených většinou pro vybrané uživatele s nimiž máme jistý společenský vztah

Síť, kde spolu mohou různí lidé komunikovat či sdílet soubory, fotky, atd.

Síť, kde uživatelé mohou sdílet názory s ostatními, chatovat spolu...

Síť, kde uživatelé sdílejí své informace, příspěvky, komunikují s přáteli, sdílejí fotky a videa aj.

Sítě kde dochází k propojení různých lidí

Site kde se muze kdoliv prihlasit a muze pridavat sve prispevky, sdilet videa a fotky.

sítě sloužící ke komunikaci a sdílení s lidmi

sítě umožňující navázat kontakt s ostatními uživateli

Sítě, kde se ,,setkávají" lidé.

Sítě, které využívá množství lidí ke sdílení svých zážitků, pocitů, fotografií atd...

Sítě, na nichž jsou mně blízcí lidé či lidé pro mě zajímaví, kteří na tyto sítě dávají své názory či zajímavé odkazy.

skupiny osob na internetu sdílející informace, pocity apod

služba na Internetu, která registrovaným členům umožňuje si vytvářet osobní (či firemní) veřejný či částečně veřejný profil, komunikovat spolu, sdílet informace, fotografie, videa, provozovat chat a další aktivity

Služba na internetu, která registrovaným uživatelům umožňuje komunikaci mezi sebou sdílení fotek, videi, informaci, vytváření osobních či firemních profilů, chatování aj.

služba na internetu, která umožňuje komunikaci skupin lidí pomocí diskuzí,výměn foto a videí,pořádání spol.akcí a pod.

Služba na internetu, která umožňuje si vytvářet profily ať FO, nebo PO a sdílet informace, fotky, dokumenty, atd. a samozdřejmě zajišťuje komunikaci. Je to společenská síť na internetu.

služba na intrnetu, kde si můžeme vytoviřit svůj prifol a komunikovat s ostatními

socialne siete spajaju ludi. je to obcas ta najkrajsia komunikacia cez 01100010011110111011

Sociální síť je komunikační prostředek přes který dejí sdílet videa, fotky , názory. př: Facebook

sociální síť je prostor v rámci internetu, kde lidé jsou uživateli a sdílí fotky, komenty, dokumenty, hudbu atd

Socialni sít je virtualní prostor na iternetu, kde mohou lidi sdílet své zážitky, názory, fotky apod.

Sociální sítě jsou weby, kde se setkává více lidí, kteří zde komunikují s ostatními pomocí chatu nebo zveřejňují svoje statusy, fotky atd.

Sociální sítě považuji za téměř veřejné místo, kde se mohou setkávat lidé z různých koutů světa, a to aniž by se osobně znali. Je to moderní náhrada dříve běžnějších posezení u kafíčka.

Sociální síťje místo, kde se lidé mohou potkat na netu a sdílet své pocity, zážitky, fotky atd. Je to místo, kde se člověk může spojit i s lidmi, které dlouho neviděl. Také slouží, jako reklama.

soubor všech našich kontaktů s jinými osobami, často jen virtuálně

Souhrn webových služeb orientovaný na sdílení textových a audiovizuálních dat mezi lidmi vzájemně známými a za známé pokládanými.

Spojení lidí pomocí Internetu.

spojení lidí pomocí světla ;-) kdekoliv se nachází

Spojení s jinými uživateli, možnost komunikace a sdílení informací

spojení s lidmi z celého světa

Spojeni, kontakt, komunikace

Společenská síť pro vytváření profilu - osobního, veřejného. Pro sdělování informací,chaty,atd.

společesnká síť, která je schopná vytvářet svým uživatelům veřejný profil, komunikovat spolu, sdílet informace, fotky, obrázky, videa apod.

Stránka na internetu, pracující s "účty" uživatelů, kteří zde skrz internet žijí sociální život s jinými uživateli, přičemž primární funkcí sítě je tento proces umožnit

Stránka přes kterou jsem ve spojení s ostatními lidmi.

Stránka, kde se lidé prezentují tak, jak chtějí půsbit na okolí. Rádi komunikují a poznávají nové lidi

Stránku, jejímž účelem je především navázání kontaktu s lidmi

Stránky zdruzujici uživatele za účelem sdílení informaci o své osobě atp.

stranky, kde mezi sebou lide komunikuji (facebook, seznamky, diskusni fora,....)

stránky, kde se člověk zaregistruje, má tam svůj profil a skrze tyto stránky komunikuje s ostatními tam majícími profil

taková síť, kde se mohou lidé vzájemně poznávat či komunikovat

to je taková obrovská věc, do kteéré...

To samé, co pod pojmem sociální zařízení...

Twitter, Facebook, MySpace,..

ukazovat kde jsem byl kde jakou blbost jsem udělal

umožňuje si vytvářet veřejný profil, komunikovat spolu, sdílet informace,provozovat chat

Ve webovém pojetí prostředek ke komunikaci a sjednocení lidí které znám nebo máme společné zájmy.

Věc k ničemu.

Virtualna siet, kde sa mozu stretnut a najst ludia, ktori maju nieco spolocne.

virtuální místo, kde se "setkávají"lidé, sdílí spolu nejen fotky ale i spoustu informací a vytvářejí si síť kontaktů se kterými sdílí svůj "virtuální"život

virtuální prostor pro setkávání se s ostatními lidmi, sdílení zážitků apod.

virtuální prostředí pro multimediální komunikaci

virtuální síť lidí, kterří se mohou kontaktovat, sdílet, fotografie, videa, ...

Virtuální svět, kde člověk komunikuje s lidmi pouze písemně

Virtualny priestor, kde sa stretava velke mnozstvo ludi v urcitom case, priestor pre vyjadrenie narozu, myslienok, zdielanie informacii, priestor kde dochadza k zajomnej interakcii medzi zucastnenymi.

Virtuálny svet

vsechno, kde se potkavaji lide prostrednictvim internetu

Vše, co naleznu na internetu. Je to nějaká komunikační síť mezi lidmi, sociálními skupinami.

Všechny sítě, zprostředkující pomocí internetu rychlou komunukaci mezi osobami, rozšíření kontaktů. Twitter, Facebook...

Vymývání mozků

Web 2.0, který slouží k interakci mezi lidmi. Ti si zde mohou vyměňovat osobní zážitky, zkušenosti, fotky a další multimediální obsah.

Web na kterem se lide setkavaji a vymenuji informace, zazitky, fotky

Webova stranka ktera spojuje velke mnozstvi lidi,umoznuje jim mezi sebou komunikovat a sdilet data

webova stranka na urcena na udrziavanie kontaktov ci už priatelskych alebo pracovných

Webová stránka, kde se lidé přidávají do přátel, vzájemně si píšou, zveřejňují, fotky, odkazy...

webová stránka, kde spolu lidé komunikují

Webová stránka, např. Facebook, Twitter, Skype skrze kterou mohu komunikovat s více lidmi.

webove platformy, na ktorych maju moznost ludia zdielat svoje osobne alebo pracovne nazory s inymi ludmi. Povedat o sebe cokolvek, kdekolvek, akokolvek... Facebook, Twitter, Linkedln...

webové rozhraní, kde je vše verejné

Webové stránky (portály), kde lidé mohou navzájem komunikovat. Komunikace může probíhat textově, ale také obrazově, zvukově či jinak. Typickým představitelem v dnešní době je Facebook. V jistém slova smyslu se jedná o "nějaký náhradní" způsob setkávání se s lidmi a nahrazování osobního kontaktu.

Xichtkniha

Ze sociologického hlediska jsou to navzájem provázané skupiny lidí :-) Z hlediska internetu jsou to služby pro sdružování lidí obecně (Facebook, Google+) nebo lidí ze specifických zájmových oblastí (SitIT.cz).

Zkouška

způsob komunikace

5. Využíváte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19790,78 %90,78 %  
Ne209,22 %9,22 %  

Graf

6. Jaké sociální sítě využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook19297,46 %88,48 %  
YouTube13166,5 %60,37 %  
Twitter3115,74 %14,29 %  
Linkedln2512,69 %11,52 %  
Badoo178,63 %7,83 %  
Lidé168,12 %7,37 %  
Google+94,57 %4,15 %  
Instagram 31,52 %1,38 %  
skype21,02 %0,92 %  
igirls.cz 10,51 %0,46 %  
uzavřené odborné diskusní skupiny10,51 %0,46 %  
Last.fm10,51 %0,46 %  
MySpace10,51 %0,46 %  
Pinterest, Tumblr10,51 %0,46 %  
no jak jsem psala hore, tak kromě facebooku aj. :-)10,51 %0,46 %  
Whatsup10,51 %0,46 %  
Tagged.com10,51 %0,46 %  

Graf

7. Máte děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17078,34 %78,34 %  
Ano4721,66 %21,66 %  

Graf

8. Věk vašich dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-61531,25 %6,91 %  
10-151429,17 %6,45 %  
15-181225 %5,53 %  
6-10714,58 %3,23 %  

Graf

9. Dovolujete Vašemu dítěti pracovat na počítači?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4081,63 %18,43 %  
Ne918,37 %4,15 %  

Graf

10. Proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na počítač jsou ještě malé777,78 %3,23 %  
Počítač využívám výhradně k práci111,11 %0,46 %  
Chci je co nejvíce ochránit před negativním vlivem internetu (pornografie, kyberšikana, nevhodné hry)111,11 %0,46 %  

Graf

11. Kolik hodin denně tráví Vaše děti na počítači?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-22668,42 %11,98 %  
2-4513,16 %2,3 %  
6+410,53 %1,84 %  
4-637,89 %1,38 %  

Graf

12. Co vaše děti dělají na počítači?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vzdělávají se (věci do školy, vzdělávací programy, videa, dokumenty)2873,68 %12,9 %  
Poslouchají hudbu nebo písničky2463,16 %11,06 %  
Hrají hry (logické nebo strategie)2257,89 %10,14 %  
Brouzdají na internetu1847,37 %8,29 %  
Hrají hry (akční)1642,11 %7,37 %  
pracují12,63 %0,46 %  
Komunikují s vrstevníky o osobnách a školních věcech, Facebook, YouTube především12,63 %0,46 %  
Facebook12,63 %0,46 %  
tvoří www12,63 %0,46 %  

Graf

13. Jak vaše dítě nejvíce komunikuje na Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě1642,11 %7,37 %  
IM (icq, skype)615,79 %2,76 %  
Email410,53 %1,84 %  
nekomunikuje25,26 %0,92 %  
Chaty (typu Xchat, Líbímseti, Lidé apod)25,26 %0,92 %  
zatím nijak12,63 %0,46 %  
Vůbec12,63 %0,46 %  
teamspeak12,63 %0,46 %  
nijak12,63 %0,46 %  
mobilem12,63 %0,46 %  
zatím nekomunikuje nikde s nikým12,63 %0,46 %  
nevyžívá žádnou komunikace přes net12,63 %0,46 %  
zatim nekomunikuje12,63 %0,46 %  

Graf

14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2565,79 %11,52 %  
Ne1231,58 %5,53 %  
Nevím12,63 %0,46 %  

Graf

15. Co děláte pro vzdělávání Vašich dětí, aby se mohl bezpečně pohybovat na Internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mluvím s nimi o hrozbách (stalking, kyberšikana, pedofilové…)2772,97 %12,44 %  
Spoléhám se na to co se dozví ve škole821,62 %3,69 %  
Nic410,81 %1,84 %  
kontroluji a omezuji možnosti jejich počítačů12,7 %0,46 %  
Od mala ho učím, jak si chránit své soukromí12,7 %0,46 %  
učím je, že ochrana soukromí je jedním z prvků sebeobrany12,7 %0,46 %  
Občas pozriem historiu navstivenych stranok12,7 %0,46 %  
zatím není potřeba12,7 %0,46 %  
zatim nemají věk na to to pochopit, nejstarřímu jsou 4 roky.12,7 %0,46 %  

Graf

16. Co je podle vás největší hrozba pro děti na Internetu?

Co nejvíce ohrožuje děti na Internetu? Co může mít nejvíc negativní vliv?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- pedofilové - prodejci dětského porna

- virtuální život - ztráta racionálního pohledu na skutečný život - virtuální útoky, ztráta rozpoznání co je správné, zdravé, normální, hloupé, ztráta času, zdraví, obezita ........................................

...

"18+",

akční hry, někdy ztrácejí pojme o realitě. možnost se seznámit s kýmkoliv jejich nezkušenost s venkovním světem

anonymita

Anonymita

Anonymita

anonymita a možnost manipulace lidským vědomím a zneužití důvěřivosti

Anonymita internetu dává příležitost nekalým živlům k tomu, aby se pokusily ovlivnit nebo zcela ovládnout elektronickou komunikaci s dětmi. Pokud elektronická vrstva problému přeroste do běžné reality.

Anonymita ostatních uživatelů

Asocialove, pedofilove, uchylaci

Blbí rodiče!

Bohuzel nevim...

Bojové hry

Celkově asi tak čas strávený na internetu, který je okrádá o veškeré zážitky z dětství.

cenzura, vládní propaganda

Cizí lidé na sociálních sítích, chatech skrývající svou identitu.

cizí ovlivnění

denní zprávy, seznamovací blogy

děti jsou moc důvěřivé vůči lidem, kteří to s nimi nemusí myslet zrovna dobře

děti mají pocit, že jim nic nehrozí, když jsou v bezpečí domova a nečelí hrozbě přímo; nejsou pak tak ostražité

Děti nemají přímý kontakt s prostředím, ztrácejí koníčky, záliby a jsou ohrožení, že si na ně počká někde nějaký pedofil

děti!!!

dětská pornografie,nabídka drog,násilí

Dosah obsahu mimo věkovou kategorii

Dostupnost jakéhokoliv materiálu

Dotazníky jako je tenhle :-D Těžko říct, osobně zastávám názor, že skrývat od dětí část reality je v konečném důsledku vždy kontraproduktivní, protože si je ty "špatné" vlivy stejně později v životě najdou a když o nich nebudou takto vychovaní lidé vědět a nebudou na ně připravení, tak to může dopadnout ještě mnohem hůře než kdyby je od nich v prvé řadě nikdo zbytečně neskrýval.

Dovercivost deti, neznalost a nezaujem rodicov co decka robia, anonymita, kybersikana a hajzli pedofilni

Důvěřivost, sdělování příliš osobních údajů.

Erotika, pedofilove

falešné profily

falešné profily pedofilů, porno, násilí

FB-přidávání cizích lidí

geag

gfdgd

Grooming, kyberšikana -> neznalost dětí hrozeb, které na ně na internetu mohou číhat

hrozí závislost :D

hry

Hry s nevhodnou tématikou, vkládání osobních fotek a údajů na internet

hry, velice snadná přístupnost ke všemu

chybí komunikace v normálním světě což vede k mylným představám a k nedobrému formování charakteru, roste jejich závislost vůči tomuto,

Internet není hrozba, hrozba jsou vždy lidé!

Jakékoli sdílení nevhodných videí a textů ať zákonem povolených nebo nepovolených

Jediným kamenem úrazu je podle mě zbytečná neopatrnost některých lidí. Pokud se s internetem zachází správně, tak je tam v bezpečí i třileté děcko. Neníli tomu tak, potom tam nebude v bezpečí ani třicetiletý muž...

Jejich naivita a bezbrannost - snadno mohou někomu naletět.

jejich přílišná důvěra

Když nebudou mít od rodičů vysvětleno co to internet je a co tam můžou a nemůžou.

Komunikace s neznámými lidmi a kybersikana

koukat se na porno

KRIMINALITA, OBEZITA, NÁSILÍ, SEX

kyber šikana

kyber šikana

kybersikana...zmanipulovani ditete a ziskavani informaci k moznemu utoku ci unosu....moznost sledovani nevhodnych stranek ktere nejsou zabezpecene

Kyberšikana, kybergrooming. děti podávají o sobě velmi mnoho osobních informací

kyberšikana, kyberstalking, kybergrooming

Kyberšikana, navázání kontaktu se zlomyslnou osobou

kyberšikana, období v pubertě, kdy blbnou a nejde je uhlídat...

Kyberšikana, pedofilové/úchylové

kyberšikana, pornografie

kyberšikana, pornografie

kyberšikana, síť pedofilů

lahky prístup

Lidé se skrytou identitou, nerozumnost v zadávání osobních údajů a fotek, úchylové, ovlivňování různými skupinami ke špatným věcem

Lidé, které neznají.

Moderní doba. Děti se dnes dostanou k nejrůznějším stránkám, odkazům.

Mohou kamkoli cokoli (nejen dát ale i vidět-třeba hrubé porno...)

mohou zde narazit na lidi, kteří je pak mohou nějak ohrozit

Moznost skrytej identity a pristup deti k nim nevhodnym informaciam, rsp. sirenie velkeho mnozstva informacii, ktore deti zdielaju bez uvazenia a mozu byt dostupne tym, ktorym nie su urcene. Dalej, zavislost na internete.

moznost zavislosti na PC hrach, zavislost na PC ako takom - sedi pri PC, ma len virtualnych kamaratov, zneuzitie niekym

Může se dostat i na stránky, které nejsou pro něho

můžou je kontaktovat cizí lidi a můžou být obětmi, pokud jsou na fotkách a někdo si je stáhne a použije

můžou si začít psát s nějakými lidmi, kteří je mohou nějak obtěžovat

Na těchto sítích je velká spousta nevhodných zákoutí, na které není problém se dostat. To, co bychom našim dětem v životě nepovolili, je na těchto stránkách lehce přístupné.

Naivita - nikdy nevíš, s kým komunikuješ, pokud jsi ho nikdy neviděl.

naivita deti. prilisna duverivost. Zalezi na tom, co povazujete za dite. Jestli teenagera nebo skolaka na prvním stupni

nasilí ,pornografie ,zavislost na hrách

násilí ve hrách

Nasilie na webe hry, videa, pornografia, vulgarizmus

nasilie, porno

Nasilne hry, socialni site kde jim muze kdoliv napsat (uchyl)

Nedokáží si ohlídat vlastní soukromí

nedostatečná znalost bezpečnosti

negatívny vplyv môže nastať z X vecí , ak k tomu rodič v prípade detí nejako nepristúpi a patrične neobzrejmí

nejspíš negativní vliv prostředí

Nejvíc je fyzicky ohrožuje nedostatek pohybu a obezita (a s tím spojené nemoci), když tráví čas na netu. A duševní zdraví jim nejvíc ohrožujou internetové diskuze plné "odborníků" alá Brouk pytlík práce všeho druhu. Potom blbé videa a blogy, plné blbých návodů od dalších blbých blbců. A výjimku netvoří ani porno nekončící svatbou, beroucí veškeré iluze o partnerském sou(lo)žití, stejně jako reklamy na Vánoce prozrazující dětem, že neexistuje Ježíšek!

nemožná kontrola věku, nesnadná kontrola skutečné identity protistrany nemožnost zakázání komunikace pro určitou skupinu osob (osoby které nezná) nemožný rodičovský dohled nad komunikací, nedostatečná ochrana před obsahem erotického, násilného nebo jiného charakteru nevhodného pro mladší děti

nemožnost vidět toho, kdo je "na opačné straně", zveřejnění osobních údajů, údajů o poloze, ...

neomezené možnosti, které mohou mít negativní vliv na jejich vývoj

Neopatrnost

Nepovoleny obsah stranek, kybersikana, snadny pristup k jakymkoli informacim

Nerozumné činy, se s nimi můžou nést i v dospělosti, díky tomu, že je kdysi zveřejnili.

Neuvědomění si rizik podávání soukromých informací včetně fotek.

Nevědomost - tedy to, že děti nevědí, kdo doopravdy sedí "na druhé straně" a jsou velmi důvěřivé. často se nechají zlákat k posílání různých fotek, videí apod., nebo dokonce ke schůzce s člověkem, kterého vůbec neznají. Největší hrozbou je ale to, že ani nejopatrnější rodiče nemají šanci tomuto úplně zabránit či předejít - dítě rodiče ne vždy upozorní či se svěří.

Nevhodné fotografie od rodičů, nedostatečné hlídání toho co si dítě prohlíží, nevědomost dětí

nevhodné stránky se sexuálními praktikami

nevím asi setkání s patologickou osobností

nezájem rodičů o jejich veškeré aktivity na netu

neznalost nebezpečí

neznámost druhého

Nezodpovědnost.

Nikdo neví kdo je na druhé straně ( s kým si píší atd.). Klamné informace. Nevhodný obsah některých stránek.

Osobně si myslím, že největší hrozbou jsou pro děti právě ony sociální sítě, kde si většinou dávají všichni své fotky, píšou co dělají či nedělají, co mají rádi apod. Je to ideální prostředí pro pedofili apod. Celkově lze říci, že internet je jako takový jakousi hrozbou pro děti.

pedofilie

pedofilie

Pedofilie, Anorexie, násilí

pedofilové pornogragie

pedofilové

pedofilové

pedofilové

pedofilové

pedofilové

pedofilové

pedofilové a únosci dětí

Pedofilove hlavně pro dceru

pedofilové, kyberšikana,

pedofilové, podvodné účty, porno reklamy, nízké zabezpečení porno serverů

pedofilové, sdělování různých informací - zneužití

pedofilové, sexuálně laděné reklamy, nevyžádaná pošta,

Pocit, jistoty že mohou být "inkognito" za svým profilem, pocit moci, že mohou, třeba i vulgárně, komentovat cokoliv, jakkoliv, komukoliv i když ve skutečnosti při reálném rozhovoru jsou zakřiknutí a neřeknou jediné slovo.

podle mě děti "neničí" přímo internet. Ale co může mít negativní vliv? Různé ty komiksy a obrázky z facebooku.

Podle uvedených údajů si je může někdo vyhlédnout jako oběť, Někdo se může vydávat za někoho jiného

pokud ty děti nejsou hloupé a nechodí na pro ně nevhodné a ohrožující stránky tak nic

porno

porno

porno reklamy

porno stránky, hrozba zneužití při chatování - př. pedofilové, rozmach rostoucí kriminality, zneužití údajů i fotek, které děti zveřejní

Porno stranky, stahovani souboru

Porno weby a weby zaměřené na násilí.

porno, násilí

porno, pedofilie, závislost

Porno, reklamy na nebankovni (lichvarske) pujcky, kybersikana.

Pornografické materiály, vulgární výrazy a násilí a možnost navázání kontaktu s pedofily a jinými lidmi, kteří by je chtěli využít, či zneužít

Pornografické stránky, reklamní bannery, soutěže atd..

pornografické stránky, stránky s násilím atd.

Pornografie

pornografie

pornografie

pornografie, násilí, pedofilové na dětských stránkách

Pornografie, pedofilové

Pornostranky

pornostránky,..

Pornostranky,zavirovane stranky

Právě sociální sítě kvůli možné (kyberšikaně) a internetové stránky s nevhodnou tématikou.

Prilis otevrena komunikace

pristup k odkazom na stranky s nevhodnym obsahom a nedostatok pravdivych informacii o cloveku, s ktorym si pise a zdiela

Při zprávném používání internetu hrozba pro dítě je takměr zanedbatelná. Spíše samotné NEpoučené dítě je hrozba !

přístup k nevhodným materiálům (porno), navádění k rasismu a výtržnostem

Přístup na jakékoli stránky bez vědomí rodičů či lidí starších 18 let.

přístupnost nevhodných stránek, reklam, zpráv, videí, kontaktů, nezralost a neschopnost posoudit nebezpečnost obsahu, kontaktu, šikana na sociálních sítích, fascinace násilím a sexualitou, kt. se můžou stát návykem, zdání intimity, ale naopak velká otevřenost a přístupnost, zranitelnost těmi, kdo z nich chtějí mít jen další "klienty". Také trávení množství času u internetu je myslím hrozbou pro jejich zdravý duševní i fyzický rozvoj.

psaní s cizími lidmi

Regulace, cenzura, omezování svobody

Reklama

Reklama, spolužáci, "zlí lidé". (v pořadí jak jsem uvedl)

reklamy, nevhodný obsah stránek vzhledem k jejich věku, neuvědomují si rizika a mohou snadno někomu "naletět", riziko zneužívání jinou osobou....

Samozřejmě sociální sítě, protože tak ztrácejí čas a neví o čase, pak také pornografie apod.

sdělování informací o sobě velkému množství lidí, tlachání o ničem

sdělování osobních informací cizím lidem - následné setkání s cizími lidmi , kyberšikana ...

sdfsdf

sdílení osobních infotmací

Sdílení osobních věcí, "povídání si" s neznámými lidmi

sex, porno, drastická, brutální videa, fotky

Sex,pedofílie

sex. devianti, sikana

sexuálne zneužitie aj vratane uverejňovania fotografíí

sexuální obtěžování neznámým pachatelem

Seznámení se starším člověkem, který je může zneužít.

sikana, pedofilie

Snadná dostupnost porno videí, pedofilové

sociální síťě

Sociální sítě ve spojení s neznámými a nedohledatelnými osobami

Sociální sítě, hrani PC her

sociální sítě, porno, násilí

Stalking či vymáhání fotek úchyly . Jinak mě nic nenapadá.

stránky s nevhodným obsahem pro děti (erotické snímky, videa, články s nevhodným obsahem atd.)

stránky, které by je svým obsahem mohly ohrozit

šikana

šikanovani

Špatná kontrola a komunikace k dětem ze strany rodičů. A pak asi násilné věci, které děti mohou vidět, pokud rodiče nefungují a nestarají se o to, co děti dělají.

Špatná ochrana internovych stranek pro plnolete, socialni site a brutalni hry

Toto nejde tak jednoduše napsat. To, že je dostupné všechno. Druzí lidé. Starší i jejich vrstevníci...

úchyláci

úchyláci

Úchyláci

uchylaci :-)

úchyláci (teď mě nenapadá vhodnější synonymum)

úchyláci, kteří si s dítětem začnou psát a zblbnou ho a třeba ho přemluví k poslání svých fotek, dále tlačítko ,,je mi už 18 let" a pak volně přístupné porno a videa s vraždami, autonehodami atd.

uchylové

úchylové

Uchylové

úchylové

úchylové

Úchylové na chatech...

úchylové pod smyšlenými identitami

úchylové, pomlouvání od jiných dětí, reklama

vidi na internetu veci, ktere by se v normalnim zivote nemelo delat, ovsem ve filmu je to obcas podano, jako ze je to sranda a spravne

Virtuální realita, kterou nedovedou odlišit od skutečnosti.

vlastni hloupost

Volne dostupne porno a zoznamovacie portaly

Volně přístupné nevhodné věci

volnost; negativní je trávení dětství prohlížením věcí na internetu

Všechno

Vulgarita, násilí či někdy až nadměrné sexuální projevy. To vše obsaženo v různých videích či hudebních klipech. Dále také různé reklamy, takže jsou od útlého věku těmito reklamami ovlivňovány do budoucna.

Vydírání

Využití jejich fotek v pornografii, neukáženost rodičů v otázce sdílení nahých fotografií dětí

Webové stránky s nevhodným obsahem (porno, násilí), aniž by děti dostali příslušné vysvětlení o co se jedná, chaty, kde se mohou dostat dokontaktu s lidmi o kterých vlastně prakticky nic neví.

Za prvé určitě to,že se k nim můžou dostat blíže lidé,kteří by se k nim vůbec dostat neměli.Myslím,že se vlna pedofilie hodně zvýšila od té doby co více "frčí" soc.sítě.Počet dětí znásilněných pedofily prostřednictvím např. FB rapidně vzrostla a je alarmující.Dále je šílená kyber šikana,která může pro některé jedince dopadnout velmi špatně.

závislost

závislost

Ze si nevedia vybrat to spravne z mnozstva informacii. Musia pochopot,ze vsetko je tam virtualne a nemusi to byt pravda.

zneužití dítěte pedofilem

Zneužití jinými lidmi, ať už jde o jakoukoliv formu zneužití.

zneužití malých dětí

zpřístupnění nevhodného obsahu

že nebudou znát svět mimo PC či mobil. Násilí a snadnější vyhledání osoby.

Že to berou jako realitu (seznamovat se po internetu). I když ona to v určitých případech realita je (facebook a spolužáci na něm).

17. Jak byste tuto hrozbu řešili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- kontrola stránek, které děti navštěvují - zajímat se o to, co děti zajímá a pobavit se s nimi o tom, co jim na internetu hrozí a čeho se vyvarovat

- snížit přístup dětí do těchto sítí

?

...

a) žádný přístup do Internetu b) zákonná povinnost poskytovatelů na požádání blokovat 100% erotiky a jiných vybraných témat c) vlastním přičiněním-kontrolou a omezováním sledovacích možností d) počítač pro dítě-jen v obýváku všem na očích...

Ako rodic by som obmedzila dietatu mnozstvo casu straveneho na internete, priamy pristup na socialnu siet (al. profil) pre kontrolu a kontrola nastaveni.

asi rodičovské zámky

Ať se rodiče starají a zajímají o děti.

blokace určitých stránek, hlídání historie, omezení času u pc

blokace určitých stránek, omezení používání internetu dětmi

blokací některých stránek

Bohužel nyní nejsem v rozpoložení, ve kterém jsem schopný vymyslet nějaké rozumné řešení. Základ bych viděl v jistém směrování dětí a lidí už na základní škole. Důležitá je prevence a obeznámení s nebezpečím. Měli by také existovat nějaké dobré stránky o této problematice a měli by být veřejně dobře známy - stejně jako čílo policie, ambulance apod. Nejsem zastáncem zakazování přístupu k internetovým službám apod.

bojkotem providerů porušujících síťovou neutralitu

Brát na vědomí existenci internetu, výchovu upravit vzhledem k ní a jasně vymezit hranice a nezapomínat na kontrolu.

co největším poučením dětí, dát jim možnost poznat nějaký reálný příklad dětí, které se nějakému nebezpečí neubránili; dnes už je na toto téma natočeno spousta videí, dokumentů, je k dispozici hodně materiálů

Čas ukáže

částečnou cenzurou

děti by neměli trávit tolik času na internetu

Diskusi s ditetem, mapovani pohyb ditete na internetu

Dítěti bych na internetu znepřístupnila nějaké stránky

dle mého názoru pouze prevencí (mluvit o webových stránkách s dětmi, blokovat některé stránky - pornografii apod.) K další otázce: věk je sice formálně omezen, ale to dítěti nezabrání, aby si "nacvakalo" starší datum narození.

dohled rodičů

dohled rodičů

dohledem nad konverzací dětí, znemožnění anonymních profilů

Doma rodicovsky dozor, ucitelsky ve skole.

domluvou

Dostatečnš poučit dítě, popřípadě zapojit naše školství

důkladná prevence,tvrdé postihy

Důkladným probírání tohoto tématu už na základní škole

důslednější registrace na těchto stránkách a možnost ověření, důslednější kontrola za strany provozovatele stránek a jejich postižitelnost

este neviem, primerana kontrola? snad v buducnosti otvoreny rozhovor s dietatom o moznych rizikach, dolezity je vztah a komunikacia s dietatom, vybudovana vzajomna dovera, snaha odputat jeho pozornost na outdoorove aktivity a realne stretavanie priatelov, blokovanie stranok s nevhodnym obsahom doma

Existuje spousta preventivních programů jak na školách tak třeba v nízkoprahových zařízeních, ale řešení neexistuje. Jednoznačné určitě ne. Na ochraně dětí mají vždy podíl jak rodiče, tak škola...

filtraci (osobnim zamkem) na vyhledavani techto stranek

gdfgdf

Hlavne rozpravanim sa o tom a do urciteho veku aj kontrolou. Dieta nem byt na pocitaci uplne bez dozoru.

hovořit s dětmi otevřeně, poučit dítě(neodpovídat na nevhodné, obtěžující zprávy)

Child lock, kontrola ditete, ktere stranky navstevuje

identifikovat, kontrolovat, oznámit

informovanost ve školách.

Informovanost, zakony

informovanosti deti o moznem zneuziti jejich duvery, uvedomeni si dusledku napr. internetove sikany a vychovou rodicu

informovat ty děti o hrozícím nebezpečí

instruktáží

já bych všechny ty internety zakázal :-)

Já bych všechny ty internety zakázala! :D ..a pak komunikací a správnou výchovou.

já jí nemůžu řešit

Je třeba velké množství dalšího dlouhodobého výzkumu, jehož první otázka zní, jestli vůbec nějaká hrozba existuje a pokud ano, tak čím ve skutečnosti hrozí - jestli kromě ztráty peněz může dojít i k újmě na psychickém či dokonce fyzickém zdraví.

kamarádský vztah s dítětem - svěřování

Kastrací.

každého úchyla či pedofila bych bez váhání popravila. Pak by byl možná klid, protože ostatním by to bylo výstrahou.

Komunikáciou, vysvetľovaním, informovaním

kontrola

kontrola dětí a jejich navštevovaných stránek

kontrola práce dítěte na počítači

Kontrola přátel/lidí, s kým se dítě stýká/komunikuje.

Kontrola věku.

kontrolni rodivcovsky zamek nastaveny a deti by byli na PC max. 1h denne, pod dohledem

kontrolou svého dítěte, zabezpečením přístupu na některé stránky a soc. sítě

Kontrolovala bych ji

Kontrolovala bych, co děti na internetu dělají.

konverzací s dětmi

kvalitnym modulom v antivirovej ochrane, viac urovnovou konfiguraciou, samozrejme uzivatelsky prijemnu a intuitivnou

Lepší ochrana sexuálních stráněk

ma zablokovany profil, kde s ni muzouu mluvit jen kamaradky, ktere tam ma a mluvim s ni, ze s nikym cizim se bavit nesmi a musi mi ohlasit, kdyby se ji nekdo cizi ozval

mají určený čas

malé děti by neměly mít přístup k internetu, starší děti po dohodě s rodiči, jaké stránky mohou navštěvovat..

minimalizovat možnost, kdy mohou na počítač, z čehož vyplývá více se jim věnovat a hledat pro ně aktvity ve ktercýh se mohou rozvíjet

mluvit neustále o hrozbách

Možnost navštěvovat sociální sítě od 15. roku věku

Myslím si, že toto nelze moc ovlivnit. Zakáže přístup na internetu a stejně to uvidí jinde (TV, časopisy atd.)

Myslím, že tato hrozba zatím nemá reálné řešení

Na fb by mohla být možnost nahlásit fotku jako nebepečnou, je také ale hlavně potřeba zlepšit informovanost o daném tématu

Nad touto otázkou přemýšlím dlouho jako budoucí matka. Asi bych ze začátku nad dítětem stála a projížděla bych s dítětem stránky, na které se dívá. Možní i rodičovský zámek.

Najít jiné koníčky pro dítě

Např. Facebook - hrozně dobrý nápad, co se týče komunikace. Bohužel ale rozjel tendenci v lidech chlubit se. Chlubit se svým polonahým tělem, tím, jak si nevíme rady s oblečením. Omezila bych možnosti na sociálních sítích a zlepšila ochranu osobních údajů.

nedávat špatný příklad regulovat trávený čas na PC vysvětlovat a seznamovat s hrozbami

nejakým zámkom, programom školení detí v škole

nejde řešit je to realita

Nejefektivnějším řešením je podle mého dostatečně informovat rodiče. Jsou to právě oni, kdo může mít na dítě největší vliv a kdo může předejít případným problémům.

Nejlepší je osobní komunikace.

nelze řešit

nepoustet deti na internet popripade jen pon dozorem..prednasky na skolach

nepouštět díte na internet

neřešitelné

nesdílet, tyto informace; omezení, kdo může dané informace, či profil, vidět

neviem. Zavislost - limitovanim casu alebo uplnym zrusenim. Hrozby rozhovorom, katastrofickymi pribehmi...

Nevim

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

Nevim

nevím

nevím zda se dá proti tomuto bojovat.

nevím, asi vlastní selekcí přístupů dětí k těmto sítím

Nevím, osobně to jako hrozbu nevidím.

Nevím, vystřílet je?

Nezakazovat (zakázané ovoce láká nejvíc), ale důkladně informovat o hrozbách

nežít internetem, využívat ho pouze k studijním a vědomostním účelům, popř. hraní her, vysvětlení soukromí, zákaz komunikace s lidmi, které nezná osobně

Nijak. Mají si ji vyřešit rodiče. Ne někdo jiný

Občasnou kontrolou historie prohlížeče, dobrou komunikací s dětmi, neumožňování neomezeného využívání počítače (např. počítač u dítěte v pokoji)

Obeznamovat a stále obeznamovat děti (ve školách, družinách, zájmových kroužcích, knihovnách ad.) o hrozbách, které skýtá internet.

ochrana údajů - ne fotky, ne citlivá data, kontrolovat zda jí/někdo neobtěžuje,

omedzeným niektorych stranok

Omezení přístupu k počítači

omezení, filtry, možnost blokace někt. stránek, ale také stále mluvit o těchto hrozbách a pokusit se dětem vysvětlit nebezpečí, které pro ně není dost zřetelné... ještě reaguji na následující otázku 19. : můj postoj je spíše rozporuplný, někomu mohou soc. sítě prospět v jeho izolaci, někomu naopak velmi uškodit. Pracuji s dětmi s mentálním postižením a tam vnímám tyto sítě spíše jako velkou hrozbu, hranice důvěrnosti s cizími lidmi je úplně někde jinde, než by měla.

Omezením času, po kterou má dítě dovoleno být na internetu, hlídání internetové historie, pomocí rodičovských zámků a kontrol, občasným namátkovým kontrolováním dítěte.

Omezením internetu

omezením přístupu

Omezila bych čas trávení na počítači a našla bych dítěti nějakou jinou zábavu, např. nějaký kroužek, sport

Omezila bych ji

Omezit čas na internetu a zaměstnat, aby se utvářel jejich charakter.

omezit čas na internetu, zablokovat nějaké stránky

omezit přístup na některé stránky neustálá komunikace s nimi popřípadě jim dovolit koukat na nějaký film, který je o tom natočen. příklad film "Vendeta"

Omezovani a konkrolování co děla dite na intenetu.

osveta a komunikace s dietem

Otevřeností, otevřenou výchovou, vysvětlováním a hlavně ne strašením

pečlivé vysvětlení hrozby dítěti

Platenym pristupom

Podle situace, ale v každém případě řešili.

pohovorem s dítětem

Pohovorom s dietatom a vysvetlenim nebezpecenstiev a pripadne by som riesil tak ze by som zistil IP adresu zdroja a ked by som mu to napisal ze mam jeho IP a si ho najdem tak by ho to preslo

Pokud je myšleno u dětí, tak osvěta a neustálá komunikace - škola, přednášky, především rodiče.

pokutami nebo řešením na sociálce

Poučení dětí

poučením

poučením a sledováním

poučím děti

Poučit dítě o tom, že si má dávat pozor a nebýt důvěřivé.

preventivní řešení skrze osobní domluvy

program, který blokuje tyto věci, popř. osobně dítěti vysvětlit.

Promlouvám s dětmi o nebezpečí

PŘEDEJÍT TOMU, ŽÁDNÝ PC

Připadá mi neresetilna něčím specifickým, jedině dlouhodobými opatřeními, které by jistě kolifovali sse svobodou internetu

přísný dohled

Přístup na webové stránky prokázáním věku, resp. pro každou IP omezený přístup pod heslem apod.

přístupu od 18 let

Radikálně

Registrace pouze od 18 let na základě čísla OP

rodicovsky zamek

Rodicovskym zámkem a občasnou kontrolou případného profilu

Rodiče by měli hlídat své děti a nekupovat jim počítače, mobily, apod. v 1. třídě! Trošku se zamyslet, zda je opravdu nutnost mít nejnovější vymoženosti a techniku, když dítě ještě není vyzrálé.

rodiče by si měli své děti lépe hlídat. nejlepší možnost by podle mě byla nainstalovat do pc software, kde by rodič zadal povolené stránky, které dítě podle něho může sledovat a na žádné jiné stránky by se tak dítě nedostalo. dále potom větší informační kampaň s varováním o možných rizicích pro děti.. besedy ve škole atd

Rodiče- více hlídat své děti

Rodičovské kontroly, vlastní účet, edukace dětí.

rodičovský zámek

Rodičovský zámek, zablokování nějakých stránek pro děti, omezení přístupu v nastavení prohlížeče si profilu uživatele.

rodičovský zámek... :-)

Různé filtry

řekla bych dítěti co mu hrozí a at si nepíše s cizími lidmi..

Řešení je snadné buďto malé děti na internet vůbec nepouštět, a když už tak je dobré mít přehled o tom, s kým si dítě píše, co píše atd.

S dítětem bych mluvila, konečné rozhodnutí je však na něm...

sdfdsaf

Sice mě internetová společnost za to nebude mít ráda, ale bylo by zřejmě vhodné zavést jednotný přihlašovací mechanismus, který by u osobně orientovaných služeb (např. sociálních sítí) anonymitu zrušil. Pokusy o ztotožnění uživatelských profilů s reálnými lidmi se už uskutečnili - např. služba Lidé.cz nabízí autorizaci, ta ale zatím není povinná.

skutečnou blokací některých věcí na internetu (něco víc než jen odkliknutí že je mi 18)

Snažit se citlivě objasnit a ovlivnit obsah a cíl komunikace na sociálních sítích. Upozornit na hrozby, poradit...

snažit se, aby děti neuváděli své intimní informace

spoléhám na zdravý rozum a celkovou umírněnost

Šifrování komunikace, vymyšlená identita

tato hrozba je dle mého názoru neřešitelná

tato hrozba nemůže být vyřešena bez porušení práv na soukromí, poštovního tajemství, ...

tezka otazka

Těžko říct. Leda určitá míra cenzury. "Vytvoření" části Internetu, která by byla určena dětem. Především pro jejich rozvoj, bez reklam, bez násilí apod. Větší zainteresovanost rodičů a škol.

To nevím

to nevím

to nevím

trestem

Určitě by pomohla větši osvěta. Nejlepší by bylo vyslat do škol pedagogy, kteří by jednorázově provedli nějáké školení. Když jsou školení o drogách a AIDS, tak můžou být i o internetu...

Vekove omezeni

věkové omezení už je a stejně se obchází... takže netuším

Vést dítě i k jiným činnostem, než jenom hrát si na počítači. Ukázat výhody jiných činností, které jsou pro život důležité.

větší komunikace s dítěme ohledně nebezpečí na internetu a kontrola v omezené míře

Větší kontrola

Větším sledováním internetu, podmínkami užívání (sociální sítě striktně od určitého věku, případně i inteligence)

Více pozornosti na ověření účtů.

více zveřejňovat hrozby

Vůbec nic mě nenapadá.

Vychova od rodicu.

výchovou

vychovou vest deti s smysluplnejsimu vyuziti volneho casu

vymazání

vyplnenim casu deti sportom, umenim a inymi zaujmovymi cinnostami

vypnout počítač

vysoké tresty

Vysvětlil bych jim to.

Vysvětlováním a příklady co se může stát a nebo se stalo

výuka na základních školách o bezpečném chování na internetu (ne jednorázové přednášky, ale minimálně celý rok) s ukázkami, jak je snadné zneužít informace a jaké mohou být důsledky

vyžadované povolení uveřejnění příspěvku od admina, při označování fotek souhlas označovaného

Vzděláváním ve školách o této problematice aby i dětská veřejnost byla informována o možném nebezpečí, které na ně číhá v prostředí internetu Komunikací - spousta dětí (bohužel i dospělých) si není vědoma toho, že něco dělají špatně, že o sobě prozrazují až příliš mnoho informací a podobně

werweg

zablokování urcitych stranek

zablokovanim nekterych stranek

Zablokováním určitých stránek, nebo zvýšeným dohledem.

Zablokovat stránky Facebooku a určitými programy filtrovat stránky, které dítě může navštívit.

zaheslování, zpřísnit přístupy od 18 let, zrušení některých stránek, popřípadě tvrdší trestání již stíhaných zločinců....

Zákaz inetrnetu

zákaz internetu

zákaz internetu a sociálních sítí; nedávat fotky dětí na internet

zakázala bych internet mladším než 18 let

zakázala bych pc:)

zakázala bych počítač aspon na 1 měsíc

Zakázáním komentovat statusy. Komukoliv, jakkoliv. Možnost např. na FB jen psát statusy, "lajkovat" a sdílet statusy.

Zakázat jim chodot na stránky typu lide.cz

Zakázat vstup dětem mladším 18 let

Zakazem na pc!

zákazem násilných her, filtrováním násilí pomocí antiviru eset

Zamezení přístupu z počítače pomocí blokovacích programů. Vyšší kontrola stránek jak od pronajímatelů stránek tak státních složek.

zamezením přístupu , placená služba

Zpřísnění pravidel

Žijeme ve svobodném světě, není možné zabránit kontaktu s nevhodnými věcmi. Je ale třeba děti vychovávat, aby je rozlišily.

18. Od kolika let může být dítě zaregistrováno na Facebooku nebo Twitteru?

Bez hledání na Internetu víte od kolika let může mít dítě vlastní facebookový nebo twitterový účet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
věk není omezen7836,97 %35,94 %  
135827,49 %26,73 %  
153818,01 %17,51 %  
122210,43 %10,14 %  
14115,21 %5,07 %  
1141,9 %1,84 %  

Graf

19. Jaký máte postoj k sociálním sítím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrální7635,02 %35,02 %  
Spíše pozitivní7132,72 %32,72 %  
Spíše negativní3917,97 %17,97 %  
Pozitivní2411,06 %11,06 %  
Negativní73,23 %3,23 %  

Graf

20. Myslíte, že osvěta o hrozbách na Internetu je v dnešní době dostačující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13763,13 %63,13 %  
Ano8036,87 %36,87 %  

Graf

21. Co byste udělal/a nebo zavedl/a, aby osvěta byla dostačující?

Zkuste popsat co by podle Vás bylo dostačující, aby děti si uvědomovaly hrozby internetu. Např. Více hodin ve školách zaměřených na toto téma, Semináře pro širokou veřejnost atd.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- osobně si myslím, že kampaně jako "Nemyslíš zaplatíš" jsou v pořádku - to je skutečnost - tvrdit, že je to brutální a nechat děti sedět na PC a nic neřešit může přesně k takové brutalitě, na kterou někteří poukazují vést - školy, veřejnoprávní televize (i ostatní televize)

- více se tím zabývat při výuce ve školách

ano, navrhnuté možnosti, workshopy, ale také zaměření na jiné činnosti jako sport, přírodu, kulturu, aby děti nebyly závislé jen na komunikaci přes toto médium a trávily čas jinak, s rodiči a přáteli. Ne jen strašit, ale smysluplně podpořit to dobré. Více blokovat to špatné.

ano, viac hodin zameranych na tuto temu v skole, ale aj osveta pre rodicov, aby vedeli, ako maju svoje deti v tomto smere vychovavat

Asi to co jste uvedl/a ve svých nabídkách.

byla bych rada, kdyby o tom mluuvili ve skole

Celkově špatně nastavený systém, hlavní hodnotou je zisk a od toho se vše odvíjí.Více zaregistrovaných větší peníze atd.člověk jako hodnota je na tomto žebříčku poněkud v pozadí.

časté semináře pro děti školního věku o možném nebezpečí na netu.

grfdya

Info na mistech, kde clovek vyuziva pc a samozrejme doma od rodicu

info na školách

Je jiná generace dětí, které na to v dnešní době zas tolik nedbají, spíše se zaměřit vhodným způsobem na rodiče, aby apelovali na své ratolesti.

Kampaně a reklamy

Když má dítě dobré zázemí v rodině, když se mluví o všem možném, když se může poradit bez toho, že za otázku dostane vyhubováno, když ho rodiče berou jako člověka a nepanikaří, když je v rodině oboustranná důvěra, netřeba se hrozeb z internetů bát. Jak jsem někde četla: sebelepší zákony nám nepomůžou, pokud se nezmění myšlení lidí;)

Konec sociálních sítí k mimovzdělávacím účelům.

Mělo by se to vštěpovat dětem od mala, ale rozhodně více informovatnosti ve školách, propagace na internetu, nástěnkách,...

možná nějaké přednášky na školách

Možnost zařazení do výuky na školách. Zaměřit se také na eliminaci těchto zdrojů, jelikož i ponaučení je do jisté míry k ničemu.

myslím že žádné besedy ve škole a tak tomu nepomůžou. Děti se poučí až se jim to osobně stane a nebo někomu blízkému.

Myslím, že důležité je, aby si toto nebezpečí uvědomili především rodiče, kterým by mohla otevřít oči špatná zkušenost jiných rodičů, více propagovat životní příběhy, které neměly šťastný konec. Přece rodiče jsou ti, kteří svému dítěti dovolují, zda může chodit na internet či nemůže. Dále je to především na nich, zda se zajímají s kým si jejich dítě píše atd.

Myslím, že je to hodně o výchově doma.

Myslím, že ve školách děti naučí používat počítač a internet, ale už je dostatečně nenaučí vyvarovat se nepříjemnostem na které mohou na internetu narazit - takže bych se zaměřila na tyto hodiny

Na skolach by se mela vyucovat bezpecnost internetu. Je hezke ze se jsou seminare o bezpecnosti na silnici (myslim zakladni skoly), ale internet muze byt velmi podobne nebezpecny (kybersikana atd) a rodice vseobecne nemaji absolutne predstavu a tuseni co se muze stat, tudiz ani nemohou sve deti varovat. Pokud je nevaruje ani skola, tak potom kdo jiny by asi tak mohl?

negativnymi pripadmi upozornovat na hrozby na skolach

Nějaká přednáška ve škole na toto téma by nebyla špatná

nějaký filtr

neviem

Nevim

Nevím

nevím, nejsem na to specialista

odpověď viz. 17 ... represe a tresty jsou neúčiná metoda! Navíc co si budeme povídat, o zákázaném ovoci. ;)

osvěta během vyučovacích hodin

Osvěta nepomůže...

Povinné proškolování studentů zaměřené hlavně na děti na 1 a 2 stupni ZŠ. Popř. různé neziskové akce na toto téma.

Povinné semináře už na prvním stupni základní školy a průběžnou osvětu během výuky IT technologií v průběhu jak ZŠ tak SŠ

prednasky na skolach

Prednasky na skolach pro deti i rodice

Prednasky na skolach, vplyv vyucujucich.

prezentace ve školách

pro děti i jejich rodiče by byly vhodné nějaké přednášky a diskuze na školách, dále zabudovat toto téma jako prevenci do hodiny informatiky

propagace v médiích, ve školách

Propagační zábavná videa upozorňující na hrozby formou "virového šíření"

především bych vedl semináře pro rodiče - tam by se učili, jak správně s dětmi komunikovat a co s ním dělat. Rodič může dítě nejvíce ovlivnit. 1 přednáška nic nezmůže.

především informovanost rodičů a učitelů. Rozšíření osnov pro základní školy. Inspirovat se určitě dá ve vyspělejších zemích.

Přednášky na toto téma nejen s kantory ale také třeba besedy s někým kdo nějakým způsobem byl poškozen, okraden o peníze či zneužit

přednášky na základních a středních školách, pro rodiče

přednášky pro rodiče a děti

Přednášky především pro RODIČE,kteří to mnohdy podceňují.Dále bych ve škole dala několik příkladů ve škole jak např.dopadli jejich vrstevníci a jaká je to hrozba.

přednášky ve školách

Při přihlašování na sociální síť, automatické maximální zabezpečení profilu, průběžné informace na co si dávat pozor...

přímé varování na každé takové síti mimo dalšího působení ze strany školy i veřejnosti nebo médiií zaměřených na děti

rizne worshopy, nebo seminare

Rozšířila mezi mladými kampaně o důsledku příliš velké otevřenosti na sociálních sítích.

S hrozbou internetu bych začala už velmi pomalu a opatrně v předškolním věku v mateřské škole, postupně na základních školách pravidelné besedy, ideálně od určité třídy přímo zavést předmět, který by upozorňoval na různá nebezpečí (obecně celého internetu, včetně viru, případně i další nebezpečí i mimo internet)

sadfsdf

seminare pre verejnost, tv spoty , hodiny v skole

Semináře na tato témata,zábavnou formou pro děti. Ale dnešní děti jsou na tolik moderní, že to stejně většinu nezajímá a nenachají si vymlluvit svůj názor.

semináře pro širokou veřejnost

semináře pro širokou veřejnost, více času věnovaného této problematice na školách

Semináře ve školách, tištěné brožury rozdávané ve škole nebo na různých akcích pro ně..více komunikace rodičů s dětmi na toto téma

semináře,spolupráce školy a rodiny,přednášky kriminalistů

Skolni diskuse, varovani na internetu

Stačilo by se dětem věnovat, rodiče, školy, aby je na hrozící nebezpečí někdo upozornil, aby potom nebyly překvapené a věděly co dělat.

stanovit povinnou charakteristiku obsahu webových stránek, a možnost blokace stránek na základě charakteristiky obsahu určeného pro různou věkovou kategorii přes webový prohlížeč na základě nastavení rodičů.

škola + semináře

škola apod.

škola by měla děti více informovat, důrazněji a názorněji rodiče by na toto téma měly často s dětmi mluvit více "neformálních" forem osvěty - př. videa kolující po internetu, plakáty, letáčky, komiksy v časopisech apod. (aby děti neměly pocit, že je to jen něco, co jim říkají dospělý, a tím pádem to nebudou brát vážně)

školní osvěta

Těžko říct. Rodiče si nikdy neuvědomí, jaké hrozby na internetu hrozí a pokud jsou zatvrzelí, tak je stejně nikdo nepřesvědčí.

to je jako s drogami, informací je sice dost, ale nikdy to nebude stačit k tomu, aby se něčemu zamezilo...takže vlastně teoreticky to dostačující je, ale prakticky nikoliv

To je na delší uvažování.

to není jednoduche.Seznam pro lide.cz se snazi delat osvetu a zneuzivani kontrolovat. ale nikdy to nebude dostatecne. Je dulezita prevence, informovanost samotnych deti. Kdybych mela navrhnout reseni, tak když date detem priklad, mají pocit,ze jim se to stat nemůže. V ramci výuky nejlepe informačních technologii ve skole ukazat, jak vse co zverejnite na internetu je velice lehke zneuzit a vyuzit.

Učení hrou - předvést dětem nebezpečí na nějakém příkladu. Stejně postupovat i u dospělé populace, zejména rodičů.

učit ve škole co je nebezpečné

Uplně postačí základní seznámení ve školách o případných nebezpečích.

Určitě bych zavedl jednorázová školení do základních a středních škol. Na kažkou sociální sít umísti upozornění (stačí krátké, jedna holá věta)

Určitě větší osvětu ve škole, větší apel na rodiče aby to nepodcěňovali

Určitě všechny nabízené možnosti odpovědi. Seznámit s tímto problémem také rodiče na třídních schůzkách, častěji provozovat besedy na dané téma ve velkých městských knihovnách pro co největší počet návštěvníků.

V první řadě by měl např. Facebook mít při vytváření profilu nastaveno vše neveřejné. Semináře ve škole jsou dobrá věc, ale nic se nemá přehánět. Touto problematikou by se měli především zabývat rodiče.

Ve školách bych jim ukázala co vše se může stát, ale z reálných příběhů a nejen to, co se může stát. Ukázala bych jim to, co se skutečně stalo

věnovat času více osvětě, ve škole probírat toto téma, je důležitější než finanční gramotnost

Větší důraz na varování ve škole, od samotných rodičů, v televizi, i na samotném internetu - např. pomocí jakýchsi "reklam", videí apod.

větší informovanost ve školách při výuce IT

Větší informovanost ve školách, přednášky od policie. Od autorit si toho vezmou vice pokud budou poucovat pouze rodice je to málo

Viac informacii v skole a hlavne nejako informovat rodicov,ze je to aj ich zodpovednost.

Viac konkretnych prikladov o negativnych zazitkoch rovesnikov

Vic hodin ve skole

VÍC INFO DO ZPRÁV

více času ve škole věnovaný této problematice, zapojení ostatních institucí (knihovny) do vzdělávání dětí ohledně této problematiky

více článků na internetu

Více děti informovat o nebezpečnosti internetu a více kontrolovat na jaké stránky chodí.

více hodin mediální výchovy, ale také vzdělanost rodičů a jejich důsledná kontrola

Více hodin ve šk na toto téma.

více hodin ve školách

více hodin ve školách

více hodin ve školách by mohlo pomoci

více hodin ve školách na toto téma

vice hodin ve školách zaměřených na toto téma

Více hodin ve školách zaměřených na toto téma

Více hodin ve školách zaměřených na toto téma

Více hodin ve školách zaměřených na toto téma, Semináře pro širokou veřejnost

Více hodin ve školách zaměřených na toto téma, Semináře pro širokou veřejnost atd.

více hodin ve školách zaměřených na toto téma, více informací od rodičů

vice informaci behem hodin informatik

více informací v televizi

více informací ve školách, především na nižším stupni základních škol

více informací ve škole a od rodičů

více informovanosti dětí a rodičů všeobecně

Více méně bych nechal udělat výukové video do škol, zejména tedy základních a středních škol, a poté bych asi podobně, jako bývají poučná videa o řízení v TV, udělal podobný krátký spot, který by se vysílal sem tam v TV.

Více na to uopozorenovat, seminare na skolach , pro rodice a pripadne nabidnuti dobreho reseni techto hrozeb ....

více o tom mluvi, psát, pořádat semináře ve školách

více osvěty ve školách a to i pro rodiče, učitelé mají velký pojem o tom, co záci/studenti dělají, meli by rodiče upozornit

Více povinných přednášek pro děti a nějaké následné přezkoušení, aby u toho fakt dávaly pozor

Více přednášek a ukázat něgativní případy zneužití.

Více přednášek a ukázek. Např. Seznam natáčel hodně dobrá videa, která nám utkvěla ve školách v hlavě. Bohužel si myslím, že se nepouští všude a málo často.

více reklam v televizi zlepšená rodičovská výchova

Více sledovat zprávy, ať vidí, co se ve světě děje.... popřípadě, ať rodiče svým dětem domluví, ať ví co se může stát, ať si dávají pozor... na zmínku určitě stojí i určité přednášky pro děti, ale otázkou je, kdo to bude financovat?

Více upozornění

více upozorňování ze strany rodičů a školy na toto téma

Více videí a obrázků na toto téma a jejich sdílení.

Videa o varování, reklamy s varováním a přednášky

Viděl jsem pěkné školení středoškoláků (skupinou nadšenců) pěkně a názorně ukazující nebezpečí Totéž přiměřeně věku by bylo dobré na ZŠ a také rodičům... Dále bych zavedl zákonnou povinnost poskytovatelů na požádání blokovat 100% erotiky a jiných vybraných témat

viz 17

Viz má otázka 17. Nějaké rozdělení zdrojů na internetu do určitých zón, ve kterých by byla povoleno/zamítnuto/cenzurováno násilí, sexuální projevy apod. Přístup po bezpečném ověření věku (tím nemyslím jednoduché vyplnění roku narození). Pohyb na internetu by měl být u dětí z velké míry kontrolován rodiči.

viz otázka č. 17

viz víše

Viz. otázka 17.

výuka ve školách zaměřená na problematiku, poučné pořady v TV

výuka ve škole, dohled od rodičů, provozovatelé sítí by měli varovat uživatele a blokovat nevhodné jednání

Vzdělávat děti a mladé studenty. Ale musí je to učit někdo, kdo o tom něco ví. Učitel, kterému je 70 a všechny ty internety by zakázal do toho nemá co kecat. Říct lidem vše o dobrých i špatných stránkách internetu a nechat je se rozhodnout...

zahrnou do přednášek o hrozbách příklady ze skutečnosti, které by byly dostatečně odstrašující

zakladom je informovanost. ziadna tema nesmie byt v dnesnej dobe tabu, ale je potrebne vediet adekvatne detom an tieto otazky odpovedat (vzhladom na ich vek, chapavost, vnimanie..atd) aby nebol jedinym riesenim ako sa dostat k danym odpovediam vlastny vyskum na internete. dodat detom objektivne informacie ktore nebudu determinovat ich nazor, ale davat mu prilezitost na vytvorenie vlastneho nazoru aj na zaklade poskytnutych relevatnych info v skole.

Zaměřila bych se na děti a dospívající- zábavnou a pro ně blízkou formou založení diskuzí, videa ve školách a zapojila bych do těchto projektů psychology.

Zařadit toto téma do osnov na základní škole (třeba místo předmětů, které jsou pro běžný život zbytečné).

zavedené semináře ve školách jako povinné

Zdatni jedinci doma a urcite v skole nakolko mnoho rodicov vie o webe menej nez decka

znalost faktů (na internetu člověk není anonymní) a reálných příběhů (Jak Pepu kvůli jeho profilu vyhodili ze školy)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Kolik je Vám let?

  • odpověď 15-20:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 3. Nejvyšší dosažené vzdělání
  • odpověď 40-60:
    • 7.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 na otázku 8. Věk vašich dětí?

7. Máte děti?

  • odpověď Ano:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10-15 na otázku 8. Věk vašich dětí?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 na otázku 8. Věk vašich dětí?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-2 na otázku 11. Kolik hodin denně tráví Vaše děti na počítači?
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě na otázku 13. Jak vaše dítě nejvíce komunikuje na Internetu?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Brouzdají na internetu na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hrají hry (akční) na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hrají hry (logické nebo strategie) na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Poslouchají hudbu nebo písničky na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzdělávají se (věci do školy, vzdělávací programy, videa, dokumenty) na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mluvím s nimi o hrozbách (stalking, kyberšikana, pedofilové…) na otázku 15. Co děláte pro vzdělávání Vašich dětí, aby se mohl bezpečně pohybovat na Internetu?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Dovolujete Vašemu dítěti pracovat na počítači?
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-6 na otázku 8. Věk vašich dětí?

9. Dovolujete Vašemu dítěti pracovat na počítači?

  • odpověď Ano:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10-15 na otázku 8. Věk vašich dětí?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 na otázku 8. Věk vašich dětí?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-2 na otázku 11. Kolik hodin denně tráví Vaše děti na počítači?
    • zobrazit další souvislosti
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě na otázku 13. Jak vaše dítě nejvíce komunikuje na Internetu?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Brouzdají na internetu na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hrají hry (akční) na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hrají hry (logické nebo strategie) na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Poslouchají hudbu nebo písničky na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzdělávají se (věci do školy, vzdělávací programy, videa, dokumenty) na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mluvím s nimi o hrozbách (stalking, kyberšikana, pedofilové…) na otázku 15. Co děláte pro vzdělávání Vašich dětí, aby se mohl bezpečně pohybovat na Internetu?

11. Kolik hodin denně tráví Vaše děti na počítači?

  • odpověď 0-2:
    • 8.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?

14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?

  • odpověď Ano:
    • 8.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 na otázku 8. Věk vašich dětí?
    • 8.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě na otázku 13. Jak vaše dítě nejvíce komunikuje na Internetu?
    • 8.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Brouzdají na internetu na otázku 12. Co vaše děti dělají na počítači?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste?

2. Kolik je Vám let?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Co si představíte pod pojmem sociální síť?

5. Využíváte sociální sítě?

6. Jaké sociální sítě využíváte?

7. Máte děti?

8. Věk vašich dětí?

9. Dovolujete Vašemu dítěti pracovat na počítači?

11. Kolik hodin denně tráví Vaše děti na počítači?

12. Co vaše děti dělají na počítači?

13. Jak vaše dítě nejvíce komunikuje na Internetu?

14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?

15. Co děláte pro vzdělávání Vašich dětí, aby se mohl bezpečně pohybovat na Internetu?

17. Jak byste tuto hrozbu řešili?

18. Od kolika let může být dítě zaregistrováno na Facebooku nebo Twitteru?

19. Jaký máte postoj k sociálním sítím?

20. Myslíte, že osvěta o hrozbách na Internetu je v dnešní době dostačující?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste?

2. Kolik je Vám let?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Co si představíte pod pojmem sociální síť?

5. Využíváte sociální sítě?

6. Jaké sociální sítě využíváte?

7. Máte děti?

8. Věk vašich dětí?

9. Dovolujete Vašemu dítěti pracovat na počítači?

11. Kolik hodin denně tráví Vaše děti na počítači?

12. Co vaše děti dělají na počítači?

13. Jak vaše dítě nejvíce komunikuje na Internetu?

14. Má Vaše dítě profil na sociální síti?

15. Co děláte pro vzdělávání Vašich dětí, aby se mohl bezpečně pohybovat na Internetu?

17. Jak byste tuto hrozbu řešili?

18. Od kolika let může být dítě zaregistrováno na Facebooku nebo Twitteru?

19. Jaký máte postoj k sociálním sítím?

20. Myslíte, že osvěta o hrozbách na Internetu je v dnešní době dostačující?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Haluza, R.Ochrana dětí na Internetu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://ochrana-deti-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.