Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana spotřebitele u poskytování služeb cestovními kancelářemi

Ochrana spotřebitele u poskytování služeb cestovními kancelářemi

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Kučerová
Šetření:25. 02. 2012 - 09. 03. 2012
Počet respondentů:97
Počet otázek (max/průměr):24 / 13.35
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-245960,82 %60,82 %  
25-291414,43 %14,43 %  
40-4499,28 %9,28 %  
45-4977,22 %7,22 %  
50-5433,09 %3,09 %  
30-3422,06 %2,06 %  
35-3911,03 %1,03 %  
60-6411,03 %1,03 %  
55-5911,03 %1,03 %  

Graf

2. Jaké je Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7072,16 %72,16 %  
Muž2727,84 %27,84 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské5051,55 %51,55 %  
Středoškolské - s maturitou4344,33 %44,33 %  
Vyšší odborné22,06 %2,06 %  
Středoškolské - bez maturity22,06 %2,06 %  

Graf

4. Absolvovali jste v uplynulých 5 letech zájezd s cestovní kaceláří či agenturou sídlící v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7072,16 %72,16 %  
Ne2727,84 %27,84 %  

Graf

5. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste cestovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Invia.cz1420 %14,43 %  
ČEDOK1115,71 %11,34 %  
Firo-tour1014,29 %10,31 %  
EXIM tours1014,29 %10,31 %  
Mile811,43 %8,25 %  
Blue style710 %7,22 %  
Nev-Dama68,57 %6,19 %  
Alexandria45,71 %4,12 %  
Neckermann34,29 %3,09 %  
Vítkovice tours22,86 %2,06 %  
CK Poznání22,86 %2,06 %  
CK Kalousek22,86 %2,06 %  
Alex22,86 %2,06 %  
Fisher22,86 %2,06 %  
Sunny Days22,86 %2,06 %  
OREX11,43 %1,03 %  
už si nepamatuju název ale je to malá CK11,43 %1,03 %  
České kormidlo11,43 %1,03 %  
CA Tena travel club11,43 %1,03 %  
azure reizen11,43 %1,03 %  
CK Kellner11,43 %1,03 %  
Ars Viva11,43 %1,03 %  
Tipatour11,43 %1,03 %  
CK Geops11,43 %1,03 %  
Last.cz11,43 %1,03 %  
Extreme tours11,43 %1,03 %  
Adventura11,43 %1,03 %  
Rudolf Reisen11,43 %1,03 %  
Azur Reizen11,43 %1,03 %  
Shenkos11,43 %1,03 %  
Nacesty.cz11,43 %1,03 %  
5vor Flug, Atlasreisen, Tjaereborg, Bucher Reisen, Jahn Reisen, TUI11,43 %1,03 %  
Tomi tour11,43 %1,03 %  
Inex11,43 %1,03 %  
Viamare11,43 %1,03 %  
Kovotour plus11,43 %1,03 %  
lokalni kancelář11,43 %1,03 %  
APc moje prazdniny11,43 %1,03 %  
ESO travel11,43 %1,03 %  
Campana11,43 %1,03 %  
Pux travel11,43 %1,03 %  
Medina tours11,43 %1,03 %  
Top Fly11,43 %1,03 %  
vikend11,43 %1,03 %  
periscope11,43 %1,03 %  
skippers club11,43 %1,03 %  
CK Shenko´s11,43 %1,03 %  
Marine Tour11,43 %1,03 %  
nezařizoval jsem, ale tuším něco přes student agency11,43 %1,03 %  
CK Mundo, Redok11,43 %1,03 %  
ABC Tour Znojmo11,43 %1,03 %  
CK Victoria11,43 %1,03 %  
aspen tour11,43 %1,03 %  
Travel Sport11,43 %1,03 %  
Crocus11,43 %1,03 %  
HAPTOUR11,43 %1,03 %  
I am Traveling11,43 %1,03 %  

Graf

6. Probíhala vždy veškerá komunikace s CK či CA od zaplacení zájezdu až do doby nástupu na zájezd bez komplikací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6795,71 %69,07 %  
Ne34,29 %3,09 %  

Graf

7. Prosím specifikujte o kterou cestovní kacelář se jednalo a jaký byl problém?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Alexandria - mailová komunikace, problém byl s tím, že přišlo vždy několik mailů a v každém stálo něco jiného, pak nepřesná specifikace pokynů pro cestující, kteří jedou s tou CK a na toto místo poprvé... Přišlo mi (a pak se mi to i potvrdilo), že s do Primorska v Bulharsku a s CK Alexandria jezdí každý rok ti samí klienti.

Blue style - měnil termíny odjezdu, ještě 5 dnů před odjezdem jsme neměli pokyny k odjezdu

čedok, problém s delegátkou

8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem Vaší dovolené (tj. službami, které byli zahrnuté v ceně zájezdu: s dopravou, kvalitou ubytování, úrovní stravování delegátem, pořádanými výlety, aj.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5274,29 %53,61 %  
Ne1825,71 %18,56 %  

Graf

9. Prosím specifikujte o kterou cestovní kacelář se jednalo a jaký byl problém?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Alexandria - stravování jako v závodní jídelně, za danou cenu chápu, ale v popisu zájezdu jej pojmenovali super all inclusive a ve finále byl v ceně jeden nápoj k obědu a jeden k večeři

azure reizen-předražené fakultativní výlety nabízené cestovní kanceláří + delegát se o hosty příliš nezajímal

blue style - delegáti

Blue style, neochota a neinformovanost delegáta

Campana, původně špatné ubytovaní v mobilhomu s dalšími lidmi ačkoliv jsme si ho zaplatili celý pro sebe.

CK Fisher - na poslední cchvíli změnila hotel, v kterém jsme měli být ubytováni za jiný, v horší lokalitě

CK Geops - nepříliš schopná průvodkyně

CK I am Traveling, která již zanikla. Delegát nepočkal na naše odbavení na letišti a odjel s výpravou.

CK Mile - zaplatili jsme si polopenzi na řeckém ostrově Lefkada a když jsme tam doletěli, cena jídel byla mnohem levnější, než kolik jsme zaplatili

CK MIle, nekvalitní ubytování v hotelu

CK Shenko´s na pokoji nebyla lednice, která byla psaná v katalogu Marine Tour - předražené fakultativní výlety, které jsme u domorodců v Turecku nakoupili za poloviční ceny, v katalogu byla psaná sauna bez poplatků a nakonec byla za příplatek jinak žádné větší problémy nebyly

Čedok - poznávací zájezd, technické problémy na cestě s autobusem, v důsledku kterých došlo ke změnám v plánovaném programu

Čedok - ubytovani a strava neodpovidalo informacim v inzerci

Exim, Egypt - ubytování ve staveništi (klasika - české ck mají nasmlouvané horší pokoje než např. ck německé)

nedorozumnění ohledně klimatizace....ck jsme ji zaplatili a na místě nám bylo řečeno že se platí jedině tam na místě v hotovosti....po návratu do Čech jsme museli řešit storno poplatku v ck

nevím již

Pux travel - neschopní delegáti

reklamace služeb v hotelu

10. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby absolvovaného zájezdu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1266,67 %12,37 %  
Ano633,33 %6,19 %  

Graf

11. Jak reagovala cestovní kancelář či agentura, která zastupuje CK na reklamaci zájezdu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Reklamace byla vyřízena již v průběhu samotného zájezdu s delegátem CKotázka č. 12, Reklamaci uznala do 30-ti dnů a odpovídajícím způsobem provedla kompenzaciotázka č. 12, Reklamaci uznala do 30-ti dnů, avšak kompenzace nebyla odpovídajícíotázka č. 12, Reklamaci uznala ve lhůtě delší než 30 dnůotázka č. 12, Reklamaci neuznalaotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamaci neuznala350 %3,09 %  
Reklamaci uznala do 30-ti dnů a odpovídajícím způsobem provedla kompenzaci233,33 %2,06 %  
Reklamace byla vyřízena již v průběhu samotného zájezdu s delegátem CK116,67 %1,03 %  

Graf

12. Koupili jste si po reklamaci další zájezd u této CK?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne266,67 %2,06 %  
ano133,33 %1,03 %  

Graf

13. Pokud nebyla reklamace uznána, řešili jste situaci jinou cestou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne250 %2,06 %  
nic125 %1,03 %  
Ano. Řešli jsme přes ministerstvo, ale nebyla ocota něco řešit125 %1,03 %  

Graf

14. Prosím napište, jaký byl výsledek dalšího postupu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

byla přiznána náhrada ve výši 10%z vcelkové ceny zájezdu za všechny osoby

CK následně šla do konkurzu a nemělo význam s touto záležitostí dále ztrácet čas.

CK odpověděla, že za vzniklé nedostatky se omluvila už delegátka CK přímo na zájezdu, která účastníky také odškodnila (láhev vína). Dál jsme to neřešili.

peníze nám přišli na účet a omluva emailem

žádný

15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Členství v některé z profesních organizaci4.4572.448
Doporučení známých2.6571.768
Internetové recenze3.3141.587
Inzerce v novinách, televizi či rádiu4.7291.741
Kvalita internetových stránek CK4.0141.5
Vlastní zkušenost1.8292.228

Graf

16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena nabízených služeb1.8862.273
Emailová či telefonická komunikace s prodejci4.2433.641
Jedinečnost nabízených služeb4.1863.466
Osobní návštěva pobočky4.8573.351
Porovnání s konkurencí3.0292.113
Pročtení všeobecných smluvních podmínek cestovní kanceláře či agentury4.6862.93
Pročtení storno podmínek cestovní kanceláře či agentury5.1142.273

Graf

17. Myslíte, že recenze na CK uveřejněné na internetu mají pravdivou vypovídající hodnotu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5375,71 %54,64 %  
Spíše ne1014,29 %10,31 %  
Nevím57,14 %5,15 %  
Rozhodně ne11,43 %1,03 %  
Rozhodně ano11,43 %1,03 %  

Graf

18. Píšete recenze na internet po absolvování zájezdu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5781,43 %58,76 %  
ano1318,57 %13,4 %  

Graf

19. Jaká práva a spotřebitele znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Právo na náhradu škody5680 %57,73 %  
Právo na ochranu zdraví a bezpečnosti3955,71 %40,21 %  
Žádné1115,71 %11,34 %  
Právo na ochranu ekonomických zájmů1014,29 %10,31 %  
Právo na srovnávací informace1014,29 %10,31 %  
Právo na zakládání spotřebitelských sdružení1014,29 %10,31 %  

Graf

20. Se kterými z uvedených informací se zpravidla seznámíte ještě před podepsáním cestovní smlouvy

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře či agentury5477,14 %55,67 %  
Storno podmínky (zpravidla bývají součástí Všeobecných smluvních podmínek, ale nemusí) cestovní kanceláře či agentury5375,71 %54,64 %  
Zákonné pojištění CK proti úpadku4665,71 %47,42 %  
Reklamační řád cestovní kanceláře či agentury2130 %21,65 %  
Žádné57,14 %5,15 %  

Graf

21. Dbáte na to, aby ve smlouvě byly vždy zapsány všechny Vaše požadavky, které Vám CK či CA slíbila?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4868,57 %49,48 %  
nevím1825,71 %18,56 %  
ne45,71 %4,12 %  

Graf

22. Sjednáváte si při uzavření cestovní smlouvy pojištění proti stornu, které zpravidla nebývá součástí zakoupených služeb u CK?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4767,14 %48,45 %  
ano2332,86 %23,71 %  

Graf

23. Myslíte si, že by se mělo něco zlepšit v české legislativě pro ochranu spotřebitele v oblasti cestovního ruchu z pohledu spotřebitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne, ochrana je dostatečná → konec dotazníku, Spíše anootázka č. 24, Rozhodně anootázka č. 24, Nevím → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím2840 %28,87 %  
Spíše ano1927,14 %19,59 %  
Ne, ochrana je dostatečná1521,43 %15,46 %  
Rozhodně ano811,43 %8,25 %  

Graf

24. Prosím napište Váš názor na ochranu spotřebitele při poskytování služeb cestovními kancelářemi či agenturami v České republice

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

Aby bylo více dodržováno při poskytování služeb, to co je uvedeno v katalozích a bylo to více kontrolováno

Aby je cestovka zajistila kvalitni a spolehlivy odjest na dovolenou a prijezd.

Dbát na dodržování legislativy, která je mnohdy pro spotřebitele nepřehledná a umožňuje CK klamat spotřebitele.

Je potřeba vylepšit ochranu spotřebitelů, aby čeští zákazníci neutíkali do zahraničních agentur, kde za stejné peníze dostanou kvalitnější služby.

Lépe by měla být sledována ekonomická situace CK, aby nedocházelo k jejich úpadku uprostřed zájezdů.

Myslím, že je to byrokracie jako všude... Známá reklamovala cenu zájezdu kvůli tomu, že let měl zpoždění a tudíž přišli o první placenou noc v destinaci a dostali s partnerem každý 200 Kč od letecké společnosti jako kompenzaci. Přijde mi to jako směšná částka za cenu jedné noci ve 4* hotelu, když zájezd celý stál cca 20 000 Kč.

Řešení všech problémů týkajících se naší dovolené probíhalo vždy bez problému, cestovní agentury dělaly, co mohly k naší spokojenosti. Zatím si nemůžu stěžovat.

zvýšit výši povinného pojištění CK pro případ úpadku-aby byly klientům v případě krachu CK vyplaceny ceny zájezdů v plné výši


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 10 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Kolik je Vám let?

  • odpověď 20-24:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Právo na srovnávací informace na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

  • odpověď Vysokoškolské:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25-29 na otázku 1. Kolik je Vám let?

8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem Vaší dovolené (tj. službami, které byli zahrnuté v ceně zájezdu: s dopravou, kvalitou ubytování, úrovní stravování delegátem, pořádanými výlety, aj.)?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení známých=1 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pročtení storno podmínek cestovní kanceláře či agentury=4 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?
  • odpověď Ne:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby absolvovaného zájezdu?

15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?

  • odpověď Vlastní zkušenost=1:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi EXIM tours na otázku 5. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste cestovali?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena nabízených služeb=2 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní návštěva pobočky=5 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby absolvovaného zájezdu?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ČEDOK na otázku 5. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste cestovali?

16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?

  • odpověď Cena nabízených služeb=1:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní návštěva pobočky=6 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Porovnání s konkurencí=2 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?

17. Myslíte, že recenze na CK uveřejněné na internetu mají pravdivou vypovídající hodnotu?

  • odpověď Spíše ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní návštěva pobočky=6 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailová či telefonická komunikace s prodejci=4 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlastní zkušenost=2 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Píšete recenze na internet po absolvování zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní návštěva pobočky=5 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?

18. Píšete recenze na internet po absolvování zájezdu?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Firo-tour na otázku 5. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste cestovali?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jedinečnost nabízených služeb=5 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 17. Myslíte, že recenze na CK uveřejněné na internetu mají pravdivou vypovídající hodnotu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailová či telefonická komunikace s prodejci=2 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní návštěva pobočky=4 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internetové recenze=4 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jedinečnost nabízených služeb=7 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení známých=1 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita internetových stránek CK=3 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Porovnání s konkurencí=5 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pročtení storno podmínek cestovní kanceláře či agentury=4 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamační řád cestovní kanceláře či agentury na otázku 20. Se kterými z uvedených informací se zpravidla seznámíte ještě před podepsáním cestovní smlouvy

19. Jaká práva a spotřebitele znáte?

  • odpověď Právo na náhradu škody:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamační řád cestovní kanceláře či agentury na otázku 20. Se kterými z uvedených informací se zpravidla seznámíte ještě před podepsáním cestovní smlouvy
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Právo na ochranu ekonomických zájmů na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Právo na srovnávací informace na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Právo na zakládání spotřebitelských sdružení na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzerce v novinách, televizi či rádiu=5 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení známých=3 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Píšete recenze na internet po absolvování zájezdu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Právo na ochranu zdraví a bezpečnosti na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internetové recenze=4 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 22. Sjednáváte si při uzavření cestovní smlouvy pojištění proti stornu, které zpravidla nebývá součástí zakoupených služeb u CK?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pročtení storno podmínek cestovní kanceláře či agentury=4 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Storno podmínky (zpravidla bývají součástí Všeobecných smluvních podmínek, ale nemusí) cestovní kanceláře či agentury na otázku 20. Se kterými z uvedených informací se zpravidla seznámíte ještě před podepsáním cestovní smlouvy
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení známých=2 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pročtení storno podmínek cestovní kanceláře či agentury=6 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?

20. Se kterými z uvedených informací se zpravidla seznámíte ještě před podepsáním cestovní smlouvy

  • odpověď Storno podmínky (zpravidla bývají součástí Všeobecných smluvních podmínek, ale nemusí) cestovní kanceláře či agentury:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení známých=3 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pročtení všeobecných smluvních podmínek cestovní kanceláře či agentury=5 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena nabízených služeb=2 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Píšete recenze na internet po absolvování zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internetové recenze=4 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzerce v novinách, televizi či rádiu=6 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby absolvovaného zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzerce v novinách, televizi či rádiu=5 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pročtení storno podmínek cestovní kanceláře či agentury=4 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamační řád cestovní kanceláře či agentury na otázku 20. Se kterými z uvedených informací se zpravidla seznámíte ještě před podepsáním cestovní smlouvy
  • odpověď Všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře či agentury:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailová či telefonická komunikace s prodejci=6 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby absolvovaného zájezdu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Členství v některé z profesních organizaci=4 na otázku 15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní návštěva pobočky=4 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pročtení storno podmínek cestovní kanceláře či agentury=5 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ČEDOK na otázku 5. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste cestovali?

22. Sjednáváte si při uzavření cestovní smlouvy pojištění proti stornu, které zpravidla nebývá součástí zakoupených služeb u CK?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailová či telefonická komunikace s prodejci=4 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné na otázku 19. Jaká práva a spotřebitele znáte?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pročtení storno podmínek cestovní kanceláře či agentury=6 na otázku 16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik je Vám let?

2. Jaké je Vaše pohlaví

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Absolvovali jste v uplynulých 5 letech zájezd s cestovní kaceláří či agenturou sídlící v ČR?

5. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste cestovali?

6. Probíhala vždy veškerá komunikace s CK či CA od zaplacení zájezdu až do doby nástupu na zájezd bez komplikací?

8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem Vaší dovolené (tj. službami, které byli zahrnuté v ceně zájezdu: s dopravou, kvalitou ubytování, úrovní stravování delegátem, pořádanými výlety, aj.)?

10. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby absolvovaného zájezdu?

15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?

16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?

17. Myslíte, že recenze na CK uveřejněné na internetu mají pravdivou vypovídající hodnotu?

18. Píšete recenze na internet po absolvování zájezdu?

19. Jaká práva a spotřebitele znáte?

20. Se kterými z uvedených informací se zpravidla seznámíte ještě před podepsáním cestovní smlouvy

21. Dbáte na to, aby ve smlouvě byly vždy zapsány všechny Vaše požadavky, které Vám CK či CA slíbila?

22. Sjednáváte si při uzavření cestovní smlouvy pojištění proti stornu, které zpravidla nebývá součástí zakoupených služeb u CK?

23. Myslíte si, že by se mělo něco zlepšit v české legislativě pro ochranu spotřebitele v oblasti cestovního ruchu z pohledu spotřebitele?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik je Vám let?

2. Jaké je Vaše pohlaví

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Absolvovali jste v uplynulých 5 letech zájezd s cestovní kaceláří či agenturou sídlící v ČR?

5. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste cestovali?

6. Probíhala vždy veškerá komunikace s CK či CA od zaplacení zájezdu až do doby nástupu na zájezd bez komplikací?

8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem Vaší dovolené (tj. službami, které byli zahrnuté v ceně zájezdu: s dopravou, kvalitou ubytování, úrovní stravování delegátem, pořádanými výlety, aj.)?

10. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby absolvovaného zájezdu?

15. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru cestovní kancelář či agenturu, u které uvažujete o koupi zájezdu?

16. Co je pro Vás rozdhodující pro uskutečnění koupě zájezdu u dané CK či CA?

17. Myslíte, že recenze na CK uveřejněné na internetu mají pravdivou vypovídající hodnotu?

18. Píšete recenze na internet po absolvování zájezdu?

19. Jaká práva a spotřebitele znáte?

20. Se kterými z uvedených informací se zpravidla seznámíte ještě před podepsáním cestovní smlouvy

21. Dbáte na to, aby ve smlouvě byly vždy zapsány všechny Vaše požadavky, které Vám CK či CA slíbila?

22. Sjednáváte si při uzavření cestovní smlouvy pojištění proti stornu, které zpravidla nebývá součástí zakoupených služeb u CK?

23. Myslíte si, že by se mělo něco zlepšit v české legislativě pro ochranu spotřebitele v oblasti cestovního ruchu z pohledu spotřebitele?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kučerová, M.Ochrana spotřebitele u poskytování služeb cestovními kancelářemi (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://ochrana-spotrebitele-ck-1.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.