Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana spotřebitele při nakupování na internetu

Ochrana spotřebitele při nakupování na internetu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Hrubá
Šetření:29. 04. 2012 - 30. 04. 2012
Počet respondentů:59
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.29
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, Ahoj.

 

Prosím Vás o vyplnění tohoto dotazníku. Výsledky mi poslouží při psaní seminární práce na téma Ochrana spotřebitele při nakupování na internetu.

 

Díky moc! :-)

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3966,1 %66,1 %  
Muž2033,9 %33,9 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 26 let5186,44 %86,44 %  
0 - 18 let58,47 %8,47 %  
41 a více let35,08 %5,08 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4779,66 %79,66 %  
58,47 %8,47 %  
58,47 %8,47 %  
SOU23,39 %3,39 %  

Graf

4. Nakupoval(a) jste někdy něco přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5898,31 %98,31 %  
Ne11,69 %1,69 %  

Graf

5. Podle čeho si vybíráte internetový obchod, ve kterém hodláte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle dobré předchozí zkušenosti4271,19 %71,19 %  
podle ceny zboží, které si chci koupit4169,49 %69,49 %  
podle zboží, které si chci koupit4067,8 %67,8 %  
podle toho jestli se mi zdá e-shop důvěryhodný3559,32 %59,32 %  
podle toho, jestli má e-shop certifikaci23,39 %3,39 %  
netýká se mě11,69 %1,69 %  

Graf

6. Jaká znáte sdružení na ochranu spotřebitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)2644,07 %44,07 %  
Občanké srdužení spotřebitelů TEST (dTEST)2644,07 %44,07 %  
Sdružení českých spotřebitelů1932,2 %32,2 %  
neznám žádné z výše zmíněných1627,12 %27,12 %  
Spotřebitel.cz1118,64 %18,64 %  
Asociace pro elektronickou komunikaci (APEK)813,56 %13,56 %  
Centrum spotřebitelsko-podnikatelských vztahů a ochrany spotřebitele11,69 %1,69 %  
znám jiné11,69 %1,69 %  

Graf

7. Jaké znáte jiné sdružení na ochranu spotřebitele?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neznám120 %1,69 %  
Česká obchodní inspekce120 %1,69 %  
ČOI120 %1,69 %  
SPIR120 %1,69 %  
žádné120 %1,69 %  

Graf

8. Znáte svá práva a povinnosti při nakupování na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Znám svá práva a povinnosti a v případě sporu s prodávajícím si dokáži poradit.3966,1 %66,1 %  
Vždy udělám právě to, co mi "nařídí" prodávající.2033,9 %33,9 %  

Graf

9. Četl(a) jste někdy zákon o ochraně spotřebitele? (alespoň nějaké úryvky)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3355,93 %55,93 %  
ano2644,07 %44,07 %  

Graf

10. Jaké jsou Vaše zkušenosti s nákupem přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupuji vždy bez problémů.4779,66 %79,66 %  
Čekal(a) jsem na zboží delší dobu, než mi bylo slíbeno.1423,73 %23,73 %  
Jiné zkušenosti711,86 %11,86 %  
Zboží mi nedorazilo, prodejce odstoupil od smlouvy z důvodů, které nebyly ve smlouvě, peníze však vrátil.11,69 %1,69 %  
Netýká se mě11,69 %1,69 %  

Graf

11. Jaké máte jiné zkušenosti s nakupováním přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dobré

Dorazilo jiné zboží, ale prodávající se omluvil a ať pošlu zboží zpět a on mi obratem pošle mnou objednané. Bohužel zboží ani peníze zpět nepřišly.

Dorazilo mi některé jiné zboží, než co jsem si objednala, ale problém se rychle vyřešil.

Dorazilo poškozené zboží a prodejce mi nechtěl vrátit peníze nebo zboží vyměnit.

Jeden specifický nákup z Číny byl z důvodu chyby České pošty vrácen zpět do Číny. Zboží bylo předem zaplaceno, v Číně už naprosto nedohledatelné, prodejce se od problému distancoval.

Velmi dobré

výtečné - ať žijí internetové šopy

12. Čtete si při nakupování na internetu obchodní podmínky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3152,54 %52,54 %  
ano2847,46 %47,46 %  

Graf

13. Preferujete kamenné obchody, nebo e-shopy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenný obchod4576,27 %76,27 %  
E-shop1423,73 %23,73 %  

Graf

14. Co by podle Vás měl mít na svých stránkách napsané důvěryhodný e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dodací lhůtu zboží5288,14 %88,14 %  
Informace o průběhu reklamací5186,44 %86,44 %  
Informace o nakupovaném zboží5084,75 %84,75 %  
Detailně popsán průběh nákupu4779,66 %79,66 %  
Informace o jeho provozovateli4677,97 %77,97 %  
Způsob informování zákazníka o vyřízení objednávky4067,8 %67,8 %  
Informaci, že zboží je možné vrátit do 14 dnů bez udání důvodů.3966,1 %66,1 %  

Graf

15. Zde můžete vyjádřit své připomínky a nápady týkající se tématu nebo i můžete rozepsat své zajímavé zkušenosti s nakupováním přes internet. Díky!:)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Mám nápad! Zrušit všechna sdružení na ochranu spotřebitelů, která jsou - byť jen částečně - financována z peněz daňových poplatníků. Dále navrhuji zrušit ČOI (MOI, SOI, EOI - Moravská, Slovenská, Evropská obchodní inspekce) a všechny organizace, které za státní peníze a ve jménu občanů stojí na stráži a vykonávají činnost, která je naprosto zbytečná. Přeji mnoho ZDARU!!!!

Moc hezký dotazník, děkuji za plnohodnotně strávený čas!!!!!!

Otázka č. 13 já bych řekl jak kdy...

S nakupováním přes internet mám velmi dobré zkušenosti, mohu jen doporučit!

Výrazně nižší cena a dostuplné podrobné informace dělá z nakupování na internetu jasnou volbu.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Četl(a) jste někdy zákon o ochraně spotřebitele? (alespoň nějaké úryvky)

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spotřebitel.cz na otázku 6. Jaká znáte sdružení na ochranu spotřebitele?
  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vždy udělám právě to, co mi "nařídí" prodávající. na otázku 8. Znáte svá práva a povinnosti při nakupování na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Nakupoval(a) jste někdy něco přes internet?

5. Podle čeho si vybíráte internetový obchod, ve kterém hodláte nakupovat?

6. Jaká znáte sdružení na ochranu spotřebitele?

8. Znáte svá práva a povinnosti při nakupování na internetu?

9. Četl(a) jste někdy zákon o ochraně spotřebitele? (alespoň nějaké úryvky)

10. Jaké jsou Vaše zkušenosti s nákupem přes internet?

12. Čtete si při nakupování na internetu obchodní podmínky?

13. Preferujete kamenné obchody, nebo e-shopy?

14. Co by podle Vás měl mít na svých stránkách napsané důvěryhodný e-shop?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Nakupoval(a) jste někdy něco přes internet?

5. Podle čeho si vybíráte internetový obchod, ve kterém hodláte nakupovat?

6. Jaká znáte sdružení na ochranu spotřebitele?

8. Znáte svá práva a povinnosti při nakupování na internetu?

9. Četl(a) jste někdy zákon o ochraně spotřebitele? (alespoň nějaké úryvky)

10. Jaké jsou Vaše zkušenosti s nákupem přes internet?

12. Čtete si při nakupování na internetu obchodní podmínky?

13. Preferujete kamenné obchody, nebo e-shopy?

14. Co by podle Vás měl mít na svých stránkách napsané důvěryhodný e-shop?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hrubá, A.Ochrana spotřebitele při nakupování na internetu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://ochrana-spotrebitele-pri-nak.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.