Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana spotřebitele v ČR - analýza postoje občanů
Ochrana spotřebitele v ČR - analýza postoje občanů
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Petříková |
---|---|
Šetření: | 23. 03. 2010 - 30. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 195 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 13.88 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 69,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:37 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
dovoluji si Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku, který má sloužit ke zjištění povědomí českých spotřebitelů o svých právech a povinnostech v oblasti ochrany spotřebitele.
Dotazník také významně přispěje ke zpracování mé bakalářské práce.
Děkuji za pomoc a za Váš čas
Odpovědi respondentů
1. Znáte některé organizace bránící zájmy spotřebitelů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 117 | 59,39 % | 60 % |
Ne | 80 | 40,61 % | 41,03 % |
2. Vzpomenete si na některé? Vyjmenujte, prosím:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ČOI | 17 | 17,71 % | 8,72 % |
česká obchodní inspekce | 16 | 16,67 % | 8,21 % |
Sdružení obrany spotřebitelů | 5 | 5,21 % | 2,56 % |
SOS | 4 | 4,17 % | 2,05 % |
Sdružení obrany spotřebitelů, ČOI | 3 | 3,13 % | 1,54 % |
SOS, TEST | 2 | 2,08 % | 1,03 % |
ČOI, SOS, | 2 | 2,08 % | 1,03 % |
Sdružení obrany spotřebitelů, časopis dTest | 1 | 1,04 % | 0,51 % |
COI, CNB, Sdruzeni na ochranu spotrebitelu | 1 | 1,04 % | 0,51 % |
čoi.test | 1 | 1,04 % | 0,51 % |
ostatní odpovědi | 44 | 45,83 % | 22,56 % |
3. Znáte některé z těchto organizací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká obchodní inspekce (ČOI) | 178 | 90,36 % | 91,28 % |
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) | 106 | 53,81 % | 54,36 % |
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) | 98 | 49,75 % | 50,26 % |
Občanské sdružení spotřebitelů TEST | 53 | 26,9 % | 27,18 % |
Sdružení českých spotřebitelů | 30 | 15,23 % | 15,38 % |
Spotřebitel.cz | 17 | 8,63 % | 8,72 % |
neznám | 9 | 4,57 % | 4,62 % |
haha tady v hospode urcite | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
znám z denních zpravodajství sděl prostř. | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
na žádnou z nich není spolehnutí | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
ČOI JE NEJZNÁMĚJŠÍ A NEJAKTIVNĚJŠÍ | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
Sama jsem je ještě nepotřebovala. | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
4. Pokud byste chtěl/a získat informace o ochraně spotřebitele, kde byste je hledal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 179 | 90,86 % | 91,79 % |
Zákony | 73 | 37,06 % | 37,44 % |
Úřad | 50 | 25,38 % | 25,64 % |
Tisk | 25 | 12,69 % | 12,82 % |
Televize | 15 | 7,61 % | 7,69 % |
Nevím | 7 | 3,55 % | 3,59 % |
zeptala bych se známých | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
známý | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
pravdivé nejsou nikde | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
na internetu | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
Příbuzní a známí pracující v obchodě | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
právník | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
5. Na jaké instituce byste se v případě potíží s ochranou svých spotřebitelských práv obrátil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dozorové orgány (např. Česká obchodní inspekce) | 138 | 70,05 % | 70,77 % |
Místní úřady | 66 | 33,5 % | 33,85 % |
Občanská sdružení | 32 | 16,24 % | 16,41 % |
Televizní pořady | 24 | 12,18 % | 12,31 % |
Příslušná ministerstva | 18 | 9,14 % | 9,23 % |
Nevím | 17 | 8,63 % | 8,72 % |
Tisk | 5 | 2,54 % | 2,56 % |
soud | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
hygienická stanice, Policie | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
6. Jak byste ohodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 94 | 47,72 % | 48,21 % |
chvalitebný | 44 | 22,34 % | 22,56 % |
dostatečný | 33 | 16,75 % | 16,92 % |
nedostatečný | 25 | 12,69 % | 12,82 % |
výborný | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
7. Máte osobní zkušenost s reklamací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 163 | 82,74 % | 83,59 % |
Ne | 34 | 17,26 % | 17,44 % |
8. Jaký byl průběh reklamace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vyřízeno kladně, ale s problémy | 46 | 28,22 % | 23,59 % |
Vyřízeno kladně, bez problémů | 44 | 26,99 % | 22,56 % |
Vrácení peněz | 24 | 14,72 % | 12,31 % |
Výměna zboží | 22 | 13,5 % | 11,28 % |
nic | 15 | 9,2 % | 7,69 % |
Reklamace byla zamítnuta | 12 | 7,36 % | 6,15 % |
9. Máte osobní zkušenost s:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemám zkušenost s žádnou z možností | 87 | 44,16 % | 44,62 % |
Klamavými obchodními praktikami (např. velmi drobné písmo na smlouvě)? | 58 | 29,44 % | 29,74 % |
Nekalými obchodními praktikami (např. prodejce uváděl nepravdivé informace, zatajoval informace o výrobku apod.)? | 50 | 25,38 % | 25,64 % |
Odstoupením od smlouvy? | 39 | 19,8 % | 20 % |
Zájezdy spojenými s prezentací výrobků? | 36 | 18,27 % | 18,46 % |
Agresivními obchodními praktikami (např. nátlak, vyhrožování, donucování k podepsání smlouvy nebo ke koupi výrobku či služby)? | 21 | 10,66 % | 10,77 % |
10. Popište, prosím, krátce tuto zkušenost:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
2x odstoupeni od smouvy s mobilním operátorem T-Mobile, žádný problém nenastal, stačilo se řídit dobře dostupnými informacemi na jejich webových stránkách
1rok jsem požadovala zpět své peníze za klamavou reklamu výrobku. Výrobek nepracoval tak, jak bylo uvedeno v návodu. Diametrální rozdíl. Prodejce mi nechtěl dát adresu vedení, dohadovali jsme se rok, pak jsem pohrozila soudem za klamavou reklamu a peníze mi byly doručeny ihned.
4x stejna reklamace fotoaparatu (porucha obektivu) dirma Datard ostrava, odmitli vraceni penez, vyhrozovani, ale nakonec jsem s reditelem pobocky vyjednal vraceni penez, pres velke koplikace (nabizeli jine zbozi ze si musim koupit, ruzne vymluvy ze nemam narok. apod) pri 4te reklamaci jsem zadal o vraceni penez (predem jsem na to upozornoval), bylo hodne tezke se domoct vraceni
Agresívní komunikace,psychický nátlak ke koupi,nebo podepsání předběžné smlouvy
Byla uvedena cena za základní zboží a k tomu byl povinný příplatek na doplňkové zboží, která mělo být součástí výrobku.
BYLY MI POSLÁNY VĚCI KTERÉ JSEM SI NEOBJEDNALA,VRÁTILA JE A ČEKALA NA VRÁCENÍ PENĚZ,ČEKALA JSEM VÍC JAK PŮL ROKU.PAK SE MI DOSTAL DO RUKOU ČASOPIS TEST.BYLY TAM UVEDENÉ PŘESNÉ ADRESY,PŘEDTÍM JSEM PSALA NA BOX,NAPSALA JSEM TAM,ŽE JSEM POSTOUPILA STÍŽNOST NA TEST A DO TÝDNE MI PŘIŠLY PENÍZE.
ČEZ - požadoval navýšenou spotřebu el. podle průměru loňského roku, bez ohledu na naměřené hodnoty elektroměru. Od svého požadavku odstoupil teprve po telefonické reklamaci.
člověk se nesmí dát a naletět na vše co vám vnucují
droboučké písmo na pslední straně
firma mi dala na výběr u reklamace výrobku dala na výběr: nové zboží nebo vrácení peněz. vybrala jsem vrácení peněz, ale po vyřízení reklamace tvrdili, že to u nich není možné, že jsem si to vymyslela
inzeráty
Já přímo ne, ale dcera chtěla ukončit smlouvu s ZEPTER, což jí nebylo umožněno a došlo až k exekučnímu oznámení. Musela zaplatit úroky.
jako obchodní zástupce se s některými praktikami setkávám denně. na každou možnost bych mohl popsat mnoho řádků protože to bohužel bývá na denním pořádku. ikdyž produkt může být dobrý tak se může najít zástupce, který nejedná ve jménu etického kodexu. problém bych viděl vždy v jednotlivci.
je to nízkoúrovňové divadlo, které nakonec zaplatí důchodci
Již jednou opravovaná elektronika která poté byla prodána se slevou samozřejmě bez upozornění
Koupě vozu v autobazaru. Do půl hodiny po koupi vykázalo vozidlo spoustu závad, domluvit se na nějakém řešení k oboustranné spokojenosti byl problém.
Lákadlo = večeře zdarma - zatajení účelu setkání = prezentace výrobků
Mnohdy se u podmínek objevuje malá hvězdička, kterou snadno přehlédnu. Např. cena 99 Kč * a pod * se skrývá + 100 Kč za vyřízení atd..
Na předváděcí akci mi byl prezentován výrobek, na který mi byl následně nabídnut ke koupi. Na koupi výrobku jsem uzavřel s prodejcem smlouvu s tím, že následující den mi bude na stejném místě předán výrobek. Doma jsem si to celé nechal projít hlavou a změnil jsem názor a rozhodl jsem se od smlouvy odstoupit. Využil jsem možnosti odstoupení od smlouvy, kterou prodejce uzavře mimo své prodejní prostory. I když se prodejce ze začátku cukal a vyhrožoval mi, že vše předá právnímu oddělení, potom, co jsem mu řekl svá práva, otočil a věc byla vyřízená.
Na zájezdech nepřímé donucování ke koupi - nabízení dárků zdarma a pak v ústraní se dozvím, že dárek je za objednávku , vpouštění na prezentace jen manželské páry, pak "už není místo" apod. Drobné písmo je nedostatkem nejen na smlouvách, ale hlavně na výrobcích- nelze vůbec rozluštit složení výrobku, mnohdy ani s lupou !
nakoupil jsem věci pro domacnost za 18 000kč. ktré mělo honotu 3 000kč. byl jsem podveden....ale zavazal jsem se svým podpisem tak to musím splacet...
Nakupuji průběžně, na jednom zájezdu s prezentací jsem položila hlasitě otázku, která se týkala nepravdivé informace od prodejce, že splácení není úročeno - bylo a to 10 % - bylo mi doporučeno opustit sál, když se mi prezentace nelíbí.
Ne osobní zkušebnosti, pouze negativní zkušebnosti z vyprávění rodinných příslušníků a přátel. Například podomní prodejci elektřiny vydávající se za pracovníky ČEZ, když řeknou, že jdou z elektráren a starší lidé si myslí, že podepisují papíry ČEZ na odečet stavu a přitom sepisují novou smlouvu na odběr novému dodavateli.
negativni
Negativní zkušenost s převzetí leasing. smlouvy.
Nekalé obchodní praktiky - v autobazaru zatajoval nabourané auto. Až po dotazu proč nemá auto airbag i přes to, že bylo u spolujezdce evidováno řekl pravdu. Zájezd: Absolvovala jsem zájezd s prezentací a byla jsem spokojená. Jela jsem tam s tím, že nic nepotřebuji. Brala jsem to jako výlet.
Několikrát jsem se v hypermarketech setkal, že v regálu, označeném pro určité zboží bylo jiné téhož druhu, ale s podstatně vyšší cenou. Dále pak, že u zboží v regále byla nižší cena, než mi markovala pokladna.
Nelíbí se mi drobným písmem dodatek ke smlouvám o pojištění - všeobecné podmínky. Nezáleží na pojišťovně. Tak se snadno může člověk dostat do nesnází (výplata pojistného a pod.)
nemam co k tomu dodat:)
Nemám zkušenost
NEMÁM ŽÁDNÉ ZKUŠENOSTI PROTOŽE TO ODMÍTÁM,TOMU SE VYHÝBÁM.
Neodbytnost a nátlak prodejce při předváděcí akci jistého výrobku,klamavé informace, jak výhodný je to nákup,zboží jsem pak viděla i jinde za mnohem přijatelnější cenu.
Nepravdivé údaje o zboží v obchodě, zásadní podmínky užívání zboží uvedeny malým písmem.
Podvodná smlouva, na které bylo uvedeno, že jsem si službu objednala domů, přičemž jsem byla na akci veřejné. Výrobek - vysavač. zn Bomann - mikrosystém - zdaleka neměl uváděné vlastnosti, vykazoval dokonce závady. Telefony ve firmě nikdo nezvedal, na dopisy jsem nedostala odpovědi. Šlo o firmu : Jelínková Jana, Mládežnická 82. Maziboří 43513, tel. 721 045 752, IČO: 66686199,DIČ : CZ59522009. Je mi blivno, když pomyslím, že tato firma dále podvádí své zákazníky, většinou důchodce. Na soudní spor nemám peníze ani nervy, a jinak bych se asi nedomluvila. Přesto by byl výsledek sporadický, pokud by bylo od koho a co vymáhat. Možná by stálo za to zřídit seznam podvodných firem na internetu, kde bychom se mohli vzájemně varovat. Lukašíková
Poslali zboží jako že vzorek zdarma, jen za poštovné a balné, když jsem to zaplatila, začali posílat každý měsíc,nechtěla jsem přebírat, ale pošťačka to dala sousedce. Tak jsem tam napsala mejla, příští měsíc to přišlo zas,a když jsem to telefonicky odhlašovala, ta mi poslali ještě jeden, prý poslední. Je to firma IMP, telefony pražské, sklad a odesílání někde v Liberci a asi spolu "nekomunikují".
Pouliční prodejce služeb mobilního operátora, který nabízel nový tarif. Požadoval podepsání jakéhosi papíru (vzhledově akorát tabulka, rozhodně to nevypadalo jako smlouva), můj podpis měl znamenat, že dávám svolení, aby někdo zavolal a sdělil mi další informace. Toto přesně mi daný prodejce na ulici řekl a zároveň jsem se na to ještě opakovaně ptala, konkrétně na to, zda tím dávám pouze svolení k tomu, aby mi někdo zavolal a nezavazuji se k využívání žádného produktu. To mi potvrdil. Asi za dva dny mi přišla sms, že mám změněný tarif, bez jakéhokoli předchozího upozornění. Problém byl po kontaktování operátora ihned vyřešen (bezplatně) s neoficiálním vysvětlením, že to ti pouliční prodejci někdy dělají a doufají, že se dotyčnému nebude chtít nic řešit, produkt si ponechá a oni tím pádem dostanou provizi za uzavřenou smlouvu (a že to tak samozřejmě dělat nesmějí).
Prostě se tomu vyhýbám
Při odstoupení od smlouvy prodejce požadoval originál pokladního dokladu o zaplacení, byla k dispozici pouze ofocená kopie. Originál se ztratil při druhé reklamaci. Másledně prodejce odmítl odstoupit od smlouvy pouze na základě kopie pokladního dokladu.
Při reklamaci mobilního telefonu mi byl sdělen posudek technika (zcela jistě vymyšlený)- v reklamovaném reproduktoru byla hmota odpovídající kakau, leč kakao se do reproduktoru nemohlo vůbec dostat, jelikož telefon nebyl namočen ani ničím potřísněn během celé doby mého užíváni. Dále je to negativní zkušenost s nátlakovým a pro myslí zdravého člověka naprosto odrazujícím chováním tzv. pojišťovacích agentů, kteří se mě snažili donutit během cca 5 minut podepsat závaznou smlouvu o účasti na poměrně drahém semináři. Nakonec jsem se sebezapřením nepoužil vulgarismů a důrazně jsem odmítl. Jednání pojišťovacích agentů bylo velmi netaktní, neprofesionální a pobuřující.
Složení potravin na obalech psáno malým písmem, člověk během nákupu nemá čas věnovat tomu velkou pozornost a pak se nestačí divit, co jí.
Společnost O2 nabízí službu, ve které kombinuje digitální televizi a internet. Neobtěžují se ovšem předem sdělit, že digitální televize při svém provozu u HD kanálů vypotřebuje téměř veškerou šířku pásma a internet tak prakticky nefunguje. Druhé nefér jednání: při zavádění internetu se dopustil technik O2 chyby a odpojil pevnou linku. Po několika reklamacích na chybu po 5ti měsících přišel technik O2. Reklamační oddělení však zamítlo vrátit peníze za služby, které byly hrazeny, ale nefungovaly.
Standartní postup, bez vytváření nátlaku na prezentované výrobky
stejny vyrobek byl prezentovan o mnohem vyšsi cenu než v obchodě
Telefonické nabídky různých výrobků s tím, že jsem určitě vyhrála zájezd nebo nějakou cennou věc /deka, domácí přístroje, vysavač/.
Týká se různých smluv -finanční domy, pojišťovnictví, pracovní smlouvy nebo dohody o provední práce
U prošlého mraženého masa nové etikety s prodlouženou spotřební dobou
V obchodních podmínkách až zcela na konci a zcela nestandartně zavazují návšatěvníka webové stránky k uzavření smlouvy na dva roky za podmínek, které výrazně znevýhodňují zákazníka . Chcete-li se s tím seznámit blíže jedná se o firmu Web Content s.r.o. se sídlem na Slovensku.
Vše proběhlo bez problémů, až na předražené výrobky které nabízeli.
Výrobky předražené, prodej formou nátlaku, povýšené jednání prodejců
zájest s prezentací = hromada lidí ZAMKNUTÁ v sále s dokud si alespoň 5 neobjedná o 1500% předraženou madraci neotevřeme. Stalo se to mamce.
Zakoupila jsem si botasky u soukromníka v kamenném obchodě a odlepila se mi podrážka, sepsala jsem s nimi protokol, podepsala a boty mi byly vyměněny.
ZÁSILKOVÁ SLUŽBA IPGM MI POSLALA(BEZ MÉ OBJEDNÁVKY) ZÁSILKU DŮM KVĚTIN KTEROU JSEM NA POŠTĚ ZAMÍTLA.Asi půl roku mi posílali složenku s výhružkami,že se částka bude navyšovat.Nakonec jsem rezignovala a zaplatila 259kč za nic!
Zdůrazňování rychlosti podpisu smlouvy, banalizace obsahu smlouvy "jde o běžné obchodní podmínky, smlouva odpovídá obch. zákoníku,...", sdělování "důležitých" informací při čtení smlouvy...
11. Znáte některé z těchto značek kvality?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
KlasA | 136 | 69,04 % | 69,74 % |
Czech Made | 107 | 54,31 % | 54,87 % |
Ekologicky šetrný výrobek | 79 | 40,1 % | 40,51 % |
Česká kvalita | 37 | 18,78 % | 18,97 % |
Pečeť jakosti | 34 | 17,26 % | 17,44 % |
Bezpečná a kvalitní hračka (obrázek ruky se "smajlíkem") | 30 | 15,23 % | 15,38 % |
QZ - Zaručená kvalita | 15 | 7,61 % | 7,69 % |
APEK - certifikovaný obchod | 13 | 6,6 % | 6,67 % |
Neznám | 7 | 3,55 % | 3,59 % |
bohužel, neznám :-D | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
ne neznám | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
spíše jen informativně | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
Znám, ale nemohu si vzpomenout na konkrétní věc. | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
něco znám z tv | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
12. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 99 | 50,25 % | 50,77 % |
Muž | 98 | 49,75 % | 50,26 % |
13. Věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 až 25 let | 81 | 41,12 % | 41,54 % |
65 let a více | 26 | 13,2 % | 13,33 % |
36 až 45 let | 25 | 12,69 % | 12,82 % |
46 až 55 let | 24 | 12,18 % | 12,31 % |
26 až 35 let | 23 | 11,68 % | 11,79 % |
56 až 65 let | 18 | 9,14 % | 9,23 % |
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 123 | 62,44 % | 63,08 % |
Vyšší odborné, vysokoškolské | 35 | 17,77 % | 17,95 % |
Středoškolské bez maturity | 33 | 16,75 % | 16,92 % |
Základní | 6 | 3,05 % | 3,08 % |
15. Jaká je velikost Vašeho bydliště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nad 50 001 obyvatel | 65 | 32,99 % | 33,33 % |
Do 5 000 obyvatel | 54 | 27,41 % | 27,69 % |
30 001 až 50 000 obyvatel | 39 | 19,8 % | 20 % |
10 001 až 30 000 obyvatel | 24 | 12,18 % | 12,31 % |
5 001 až 10 000 obyvatel | 15 | 7,61 % | 7,69 % |
16. Chtěl/a byste k tématu něco dodat?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
----------
-
1. Především mi vadí zhoršující se kvalita potravin, šizení kvalitních surovin a přidávání náhražek. 2. státem nedostatečně postihovaná lichva a nekalé praktiki při poskytování půjček a dalších finančních služeb.
Co se týče těch "bezplaných zájezdů"je mi líto starších lidí např.z penzionu kteří se díky těmto zrůdám dostanou do potíží!!!
Good luck :)
Chci pouze pomoci.
KUPUJI SI ZNAČKOÉ VĚCI
Mám opakovanou pozitivní zkušenost při reklamacích s tím, když nenápadně (jen tak mezi řečí) sdělím, že jsem se infromovala ohledně toho konkrétního problému na ČOI. Obchodníci jsou ihned ochotnější a příjemnější a nic není takový problém, jak to zprvu vypadalo.
Mám zkušenost z doby po roce 1990, kdy jsem kupovala ploter, což byla záležitost za 120 tis. Kč a dostala jsem k tomu návod v angličtině. Požadovala jsem v češtině, ale odbyli mne tím, že to by stálo dalších 30 tis. Kč. Na základě mé stížnosti to prošetřovala ČOI se závěrem, že prodejce dostal pokutu, jenže já jsem návod v češtině neměla. :-))
myslím že ne
Např. prodej nekvalitního benzínu který po několika ujetých kilometrech zničí auto. Nesmí se zveřejnit, která benzinka to byla. Okamžitě by majiteli této benzinky měl být odebrán živnostenský list a zákaz prodeje benzínu do životně. Proto u nás není ještě demokracie, ale bordel, protože majitel benzinky dostane pár stovek pokuty a vesele prodává dál.
ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne nic....
ne, děkuji :-P
ne.
Nemám co bych dodal. Doufám, že jsem ti pomohl a zdárně bakalářku zmákneš. :)
pekny den
Pokud bude volná tvorba cen, pokud bude mít právo jen ten kdo má peníze, potom je zbytečné se o cokoliv snažit.
Pokud mám při nákupu zboží nějaký problém, nezanevřu na prodejnu, pokud je reklamace vyřízena ve vší slušnosti dle zákona, a bez problémů se tam vracím. Vadí mi spotřebitelé, kteří si vylévají vztek na prodejce, kteří za to nemohou, omluví se, snaží se vyjít při reklamaci vstříc.... Závada přeci pochází od výrobce a i prodejce má spoustu starostí s vracením zboží....
Pro zajímavost uvádím, že jsem se připojila, jakožto jeden z poškozených k hromadnému trestnímu oznámení a víše uvedenou slovenskou firmu. Přeji zdárné dokončení studií.
Přála bych si, aby do obchodů a zejména pak do vyvařoven, restaurací a do různých bister chodili častěji kontrolní orgánové. Abychom se nemuseli bát, že je jídlo závadné a nehygienicky připravované.
Přeji vám do této nelehké budoucnosti moc štěstíčka,protože - tady DOBŘE,UŽ BYLO,ale to vy si,pro svá krásná léta, pamatovat nemůžete .M.
Při problémech uplatňování reklamace, jako termíny nebo neochota, výmluvy a podobně, tak to prostě vzdám, protože nemám tolik času na hledání řešení a na písemné urgence a výzvy.
Uvítala bych mnohem více akcí a pořadů v televizi, kde by se lidé seznamovali se značkami kvality a tím, jak rozpoznat napodobeniny a falešné značky kvality, pořadů, v nichž by se člověk dozvěděl, jak postupovat při reklamacích, kam se obrátit o pomoc, apod.
Zdravím a přeji úspěšné zpracování dotazníků i obhájení práce :)) Rodolfo
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.