Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana spotřebitele v letecké dopravě

Ochrana spotřebitele v letecké dopravě

Popkorn
Jaký Vám chutná?

(veřejné výsledky v polovině dubna)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavla Veselá
Šetření:29. 02. 2020 - 15. 03. 2020
Počet respondentů:195
Počet otázek (max/průměr):55 / 23.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená paní / Vážený pane, 

jsem studentkou VŠE Praha - Fakulty managementu Jindřichův Hradec a tímto bych Vás chtěla požádat o chvíli Vašeho času na vyplnění dotazníku, který je součástí mé diplomové práce zaměřené na téma Ochrana spotřebitele a její uplatnění v rámci letecké dopravy. 

Vyplněním tohoto dotazníku mi umožníte získat potřebný přehled o skutečné situaci v oblasti letecké dopravy.

Předem děkuji za Vaši pomoc.

 

Odpovědi respondentů

1. Využil/a jste v posledních třech letech služeb letecké dopravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19499,49 %99,49 %  
ne (děkuji, již nemusíte ve vyplňování dotazníku nadále pokračovat)10,51 %0,51 %  

Graf

2. Uveďte, prosím, kam jste letěl/a a s jakou leteckou společností:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Abu Dhabi - ETIHEAD, New York - Austrian Airlines Amsterdam - Smartwings, Shanghai - Aeroflot Řím - Ryanair, Tunis - Travel service Oslo - Norwegian

Aeroflot, Katar, Emirat, Travel servis, Lauda

Air France

Air France, Costa Rica

Air France, Costa Rica

Air France, Costa Rica

Air France, Costa Rica

Air France, NYC

Air France, Paříž

Air France, Paříž

Albánie - Tirana Smartwings

Ameircan Airlines, Los Angeles

American Airlines, San Francisco

American Airlines, San Francisco

American Airlines, San Francisco.

American Airlines, USA

Amsterdam, easyJet

Barcelona, Vueling

Blue style, na Djerbu

British Airways, London

British Airways, Londýn

British Airways, Londýn

British Airways, San Francisco

British Airways, Velká Británie

British Airways, Velká Británie

Budapešť-Ryanair

Bulharsko, Bulgaria Air

ciwe, toho bylo moc - já jsem rád že každý den ráno trefím do práce, ještě si pamatovat s kým jsem kdy a kam letěl... naposled s ČSA do Řecka

Curych, Lufthansa

ČSA a do Španělska

ČSA, Chorvatsko

ČSA, Kréta

ČSA, Rakousko

ČSA, Rakousko

ČSA, Rakousko

ČSA, Rakousko

ČSA, Rakousko

ČSA, Španělsko

ČSA, Španělsko

Demokratická republika Kongo, Airfrance

do Anglie s British Airways

Do Egypta a se Smartwings

Do Londýna s British airways

Do Tuniska, Travel Service

Doha (Qatar Airways) Colombo (Qatar Airways) Rabil (TUI Fly) Espargos (TUI Fly) Heraklion (TUI Fly)

Dubai - flydubai

Dubai, Emirates

Dubaj, Emirates

Dublin (Irsko)

easyJet, Portugalsko

Easyjet, Portugalsko

EasyJet, Řecko

easyJet, Španělsko

EasyJet, Španělsko

Easyjet, Španělsko

Egypt - Smartwings

Egypt, České aerolinie

Emirates, Dubaj

Eurowings, Lanzarote

Finsko, FinnAir

Francie, Air France

Charterovi let cez cestovku z prahy na Kos a naspat - asi smartwings

Indie, KLM

Itálie - Ryanair, Wizzair

Jet2.com, Francie

Jet2.com, Francie

Jet2.com, Manchester

Jet2.com, Paříž

Jordánsko, Swiss

Kanada, Air Canada, Lufthansa

KLM Portugalsko

KLM, Norsko

KLM, Rio de Janiero

Košice, LOT Polish Airlines

Krakov -Ryanair, Bulharsko - Smartwings, Mallorca-Ryanair, Kréta-smartwings

Kréta - SmartWings

Kréta ( ČSA )

Kreta Heraklion

Kypr, wizzair

Kypr,wizzair

LA- British airways Miami- TAP portugal Londýn, Barcelona -ryanair

Lisabon, Ryanair

Londýn British Airways

Londýn British airways

londýn - ryanair, brusel - brussels airlines

Londýn, British airways

Londýn, British Airways

Londýn, RyanAir

londýn, ryanar

Los Angeles-Austrian airlines New York-Air France Dublin-Ryanair Londýn-Ryanair

LOT Praha-Waršava Waršava-Miami

Lufthansa, delta, smartwings, wizzair, aero mexico, qatar aj.

Lufthansa, Francie

Lufthansa, Francie

Lufthansa, Francie

Lufthansa, Paříž

Lufthansa, Španělsko

maledivy katar airways, sae katar airways, sae smartwings

Mallorca, Rhodos, Zakynthos - Travelservice ve společnosti se Smartwings

Manchester, Jet2

Mexiko, ryanair

mnohokrat po Evrope, jednotlive USA, Turecko, Izrael...

Nemecko-CSA/Germanwings Holandsko-Easyjet Dubai-Smartwings Kanarske ostrovy-Smartwings Londyn,Budapest,Malta-Wizzair Italie-Easyjet,Wizzair Francie-Easyjet Egypt-Airegypt

Německo, easyJet

Nepál- quatar Taiwan- Emirates

Nepamatuji si

nikam

Norsko, KLM

Norsko, KLM

NYC - air france, KLM, Lisabon - ryaniar, Cardiff - KLM, Amsterdam - KLM

Palma de Mallorca - easyJet San Francisco s přestupem v Londýně - British Airways New York - Delta Praha s přestupem v Londýně - British Airways Lanzarote - Eurowings

Paříž - Ryanair

Porto, Lufthansa

Praha, ČSA

Qatar Airways, Tokio

Recko - thassos,kos,korfu travel service

Recko (Kreta) CSA, Egypt Hurghada (CSA)

Reykjavík, Lufthansa

Rio de Janeiro letecká společnost KLM

Rio de Janiero, KLM

Rio de Janiero, KLM

Rusko, Ural Airlines

Ryan air, Irsko

Ryanair - Rím a Londýn

Ryanair Španělsko

Ryanair, Chorvatsko

Ryanair, Irsko

Ryanair, Londýn

Ryanair, Londýn

Ryanair, Mallorca

Ryanair, Řecko

Ryanair, Řecko

Ryanair, Řím

Ryanair, Sicílie

Ryanair, Španělsko

Ryanair, Španělsko

Ryanair, Španělsko

Ryanair, Švédsko

Rynair, travel, aeroflot Maroko, Britanie, Rusko, Řecko, španelsko...

Řecko EasyJet

Řecko, ČSA

Řecko, Lufthansa

Řecko, Smart Wings

Řecko, Smart wings

Řecko, Swiss

San Francisco, British Airways, American Airlines

Seychely, Swiss

Skotsko - Easy Jet Kodaň - Ryanair Barcelona - Iberia Londýn - Smartwings

Skotsko ryanair, wizzair italie

Smart Wings, Egypt

Smart Wings, Řecko

Smartwings

Smartwings - Turecko

Smartwings-Dubaj, United-JFK+Trinidad, CSA- Barcelona, Ryanair-Londýn, CSA-Stockholm, CSA-Palermo, Wizzair-Napoli

Smartwings, Amsterdam

Smartwings, Dubaj

Smartwings, Egypt

Smartwings, Kréta

Smartwings, Rhodos

Smartwings, Tunis

Smartwings, Tunis

Smartwings, Tunis

Smartwings, Turecko

Smartwings/Travel service - Korfu, Rodos, Kréta, Bulharsko. Ryanair - Barcelona. Turecko - Freebird, Onur Air (všetky lety boli cez CK)

Spanelsko, Norsko, Chorvatsko, Belgie, ruzne spolecnosti

Split, Croatia Airlines

Srí Lanka, Qatar Airways

Swiss Air, Řecko

Swiss Air, Seychely

Swiss Air, Seychely

Swiss, Jordánsko

Swiss, Jordánsko

Swiss, Řecko

SWISS, TURKISH, QATAR, Smartwings Male, Port Luis, Punta Cana, Palma de Mallorca

Španělsko, Ryanair

Švýcarsko - Austria Airlines Norsko - Austria Airlines Dánsko - Scandinavia Airlines Faerské ostrovy - Atlantic Airways Špicberky - Scandinavia Airlines Česká republika (z Dánska) - ČSA Řecko - SmartWings

Thajsko a už nevim s kým.

Tunis, Smartwings

Tunisko, Luxair

Turecko - Travel Service Barcelona - České aerolinie

Turecko, Ryan air

Usa

USA British airways, Iberia

usa-american, british spanelsko-ryanair italie-wizair bulharsko-lufthanza recko-lauda

vyplním pouze poslední rok - tedy 2019 (jelikož cestuji velice často soukromě i pracovně): 1) Turkish airlines - Istanbul, Ankara 2) FinAir - Helsinki 3) Czech airlines - Helsinki, Budapest, Valencie 4) R. Air (low cost) - Aman

wien - ufa - utair vladivostok - moskva - aeroflot moskva - bratislava - pobeda katowice - eindhoven - wizzair eindhoven - praha - transavia katowice - bergen (zpatecni) - wizzair wien - los angeles (zpatecni) - austrian airlines

Wizard

Wizz Air, Kypr

Wizz Air, Maďarsko

Wizz Air, Velká Británie

WizzAir, Czech Airlines

WizzAir, Chorvatsko

WizzAir, Portugalsko

WizzAir, Španělsko

WizzAir, Španělsko

3. Kolikrát do roka létáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
průměrně jednou za rok8141,54 %41,54 %  
méně než jednou ročně7437,95 %37,95 %  
několikrát ročně4020,51 %20,51 %  

Graf

4. Víte, na co máte nárok v případě zpoždění nebo zrušení letu, odepření nástupu na palubu či ztráty zavazadel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 6)11760 %60 %  
ano7840 %40 %  

Graf

5. Kde jste informace o svých právech získal?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetových stránkách4253,85 %21,54 %  
informace mi poskytla přímo letecká společnost2126,92 %10,77 %  
informace mi poskytla spotřebitelská organizace67,69 %3,08 %  
přecházím na otázku č.6, trubko...11,28 %0,51 %  
Skola, mam vystudovane sluzby letecke dopravy11,28 %0,51 %  
znám z médií, internetu11,28 %0,51 %  
informace od partnerky11,28 %0,51 %  
už ani nevím, ale vím to11,28 %0,51 %  
skrze vlastní předchozí zkušenost11,28 %0,51 %  
přátelé11,28 %0,51 %  
od zkušenějších cestovatelů11,28 %0,51 %  
Partnerka11,28 %0,51 %  

Graf

6. Byl Váš let v posledních třech letech zpožděn?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 14)13971,28 %71,28 %  
ano5628,72 %28,72 %  

Graf

7. Uveďte, u jaké letecké společnosti ke zpoždění letu došlo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Smartwings610,34 %3,08 %  
RyanAir58,62 %2,56 %  
EasyJet46,9 %2,05 %  
ČSA 46,9 %2,05 %  
Wizz Air46,9 %2,05 %  
Swiss23,45 %1,03 %  
Lufthansa23,45 %1,03 %  
KLM23,45 %1,03 %  
Swiss Air 23,45 %1,03 %  
přecházím na otázku č.14, trubko...ciwe, to je dotazník jak noha!!!11,72 %0,51 %  
ostatní odpovědi british
Scandinavia Airlines
otázky do otázky č.14 jsou vyplněny omylem
Travel service
Air Malaysia
havárie na letišti
KLM, ryanair
Rynair k 8. Otazce hodina
Travel Service, České Aerolinie
Smartwings/Travel Service
Tunisair
České aerolinky
nepomatuji se
Smart Wings
wizzair, utair
Czech airlines, LOT
Wizzair,Smartwings
WizzAir
Emirates
wizz air, ineria
American Airlines
Aeroflot - počasí
Jet2.com
British Airways
tap portugal- nedostatek paliva. ryanair-klasické zpoždění předešlého letu
Air France
2644,83 %13,33 % 

Graf

8. O jak dlouhé zpoždění se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dvě hodiny a více v případě letů do 1 500 kilometrů2850 %14,36 %  
tři hodiny a více v případě všech letů v EU a všech ostatních letů nad 1 500 kilometrů1425 %7,18 %  
čtyři hodiny a více v případě všech ostatních letů712,5 %3,59 %  
více než pět hodin712,5 %3,59 %  

Graf

9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2747,37 %13,85 %  
ano1831,58 %9,23 %  
ne, nicméně později mi byly tyto výdaje proplaceny1221,05 %6,15 %  

Graf

10. Informovala Vás letecká společnost v případě více než pětihodinového zpoždění o možnosti zrušení cesty bez sankce a vrácení ceny letenky v plné výši?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3882,61 %19,49 %  
ano817,39 %4,1 %  

Graf

11. Poskytla Vám letecká společnost v případě zmeškání letu navazujícího nějaké občerstvení, ubytování, telefonní hovory či zajistila místo na příštím letu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3373,33 %16,92 %  
ano1226,67 %6,15 %  

Graf

12. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 14)4081,63 %20,51 %  
ano918,37 %4,62 %  

Graf

13. Byla tato stížnost vyřešena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, bylo mi ze strany letecké společnosti poskytnuto odškodnění990 %4,62 %  
přecházím na otázku č.14, trubko...110 %0,51 %  

Graf

14. Byl Váš let v posledních třech letech zrušen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 22)16182,56 %82,56 %  
ano3417,44 %17,44 %  

Graf

15. Uveďte, u jaké letecké společnosti ke zrušení letu došlo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ryanair617,65 %3,08 %  
SWISS411,76 %2,05 %  
easyJet38,82 %1,54 %  
Wizz Air 38,82 %1,54 %  
Smart Wings25,88 %1,03 %  
ČSA25,88 %1,03 %  
Emirates25,88 %1,03 %  
KLM25,88 %1,03 %  
přecházím na otázku č.2212,94 %0,51 %  
Scandinavia Airlines12,94 %0,51 %  
ostatní odpovědi LOT
Tunisair
ČSA A Nebyla jsem vůbec informováma, ke zrušení došlo měsíc předem
WizzAir
Jet2.com
Air France
Lufthansa
Smartwings
823,53 %4,1 % 

Graf

16. Kdy jste byl/a o zrušení Vašeho letu informován/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než týden před plánovaným časem odletu2058,82 %10,26 %  
méně než dva týdny před plánovaným časem odletu1441,18 %7,18 %  

Graf

17. Bylo Vám v takovém případě poskytnuto finanční odškodnění?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2674,29 %13,33 %  
ano925,71 %4,62 %  
přecházím na otázku č.2212,86 %0,51 %  
letecká společnost neodpověděla na předžalobní výzvu a právníci se rozhodli, že soudní spor by byl moc finančně náročný a rizikový12,86 %0,51 %  
nevěděla jsem, na co mám nárok12,86 %0,51 %  
vyšší moc12,86 %0,51 %  

Graf

18. Byla Vám v důsledku zrušení letu zajištěna náhradní doprava, vrácena cena letenky v plné výši či v čekací době poskytnuto nějaké občerstvení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1954,29 %9,74 %  
ano1337,14 %6,67 %  
přecházím na otázku č.2212,86 %0,51 %  
jen vrácena cena po mnoha telefonátech12,86 %0,51 %  
nepříznivé počasí12,86 %0,51 %  
nezjistila jsem si předem, jaké povinnosti vůči mně letecká společnost má 12,86 %0,51 %  

Graf

19. Bylo Vám v případě nutnosti přenocování v daném místě poskytnuto zdarma ubytování včetně dopravy či možnost uskutečnění telefonních hovorů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2681,25 %13,33 %  
ano515,63 %2,56 %  
přecházím na otázku č.2213,13 %0,51 %  
pouze nám zajistili další let za 24 hodin, ubytování jsem nárokovala až ve stížnosti nicméně odškodnení jsme nedostali.13,13 %0,51 %  
už ani nevím13,13 %0,51 %  
nepříznivé počasí13,13 %0,51 %  
vše jsem si zajistil sám, nevěděl jsem, že na něco takového mám nárok13,13 %0,51 %  

Graf

20. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost? (v případě odpovědi ne na otázky 17, 18, 19)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 22)3088,24 %15,38 %  
ano411,76 %2,05 %  
nechtěl jsem se s nikým dohadovat25,88 %1,03 %  
přecházím na otázku č.2212,94 %0,51 %  
stávku nikdo neovlivní 12,94 %0,51 %  
klimatické podmínky nikdo neovlivní12,94 %0,51 %  
nevěděla jsem, na co mám nárok12,94 %0,51 %  
nechtěl jsem se s nikým dohadovat, když ani nevím, na co bych měl případně nárok12,94 %0,51 %  
Nevím, kde bych měl stížnost podat12,94 %0,51 %  
nepředvídatelná situace12,94 %0,51 %  

Graf

21. Byla tato stížnost vyřešena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, bylo mi ze strany letecké společnosti poskytnuto odškodnění350 %1,54 %  
ne233,33 %1,03 %  
přecházím na otázku č.22116,67 %0,51 %  
letecká společnost neodpověděla na předžalobní výzvu a právníci se rozhodli, že soudní spor by byl moc finančně náročný a rizikový116,67 %0,51 %  

Graf

22. Byl Vám v posledních třech letech odepřen nástup na palubu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 28)18795,9 %95,9 %  
ano84,1 %4,1 %  

Graf

23. Uveďte, u jaké letecké společnosti k odepření nástupu na palubu došlo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přecházím na otázku č.28112,5 %0,51 %  
Lufthansa112,5 %0,51 %  
Emirates112,5 %0,51 %  
Jet2.com112,5 %0,51 %  
EasyJet112,5 %0,51 %  
Swiss112,5 %0,51 %  
Smartwings112,5 %0,51 %  
Wizz Air 112,5 %0,51 %  

Graf

24. Z jakého důvodu Vám byl nástup na palubu odepřen?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z důvodu vyššího počtu rezervací než jaká byla skutečná kapacita letadla787,5 %3,59 %  
přecházím na otázku č.28112,5 %0,51 %  

Graf

25. Pokud Vám byl nástup na palubu odepřen z důvodu vyššího počtu rezervací, než jaká byla skutečná kapacita letadla, byla Vám poskytnuta nějaká z níže uvedených náhrad?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přesměrování na náhradní dopravu555,56 %2,56 %  
finanční odškodnění222,22 %1,03 %  
přecházím na otázku č.28111,11 %0,51 %  
vrácení peněz za letenku111,11 %0,51 %  

Graf

26. Pokud Vám nebyla poskytnuta žádná náhrada podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 28)150 %0,51 %  
ano150 %0,51 %  

Graf

27. Byla tato stížnost vyřešena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přecházím na otázku č.28150 %0,51 %  
ne150 %0,51 %  
neodpověděl mi, nechala.jsem to byt... nemá cenu se hádat150 %0,51 %  

Graf

28. Zpozdila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla, která však byla ve lhůtě 21 dnů nalezena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 34)16082,05 %82,05 %  
ano3517,95 %17,95 %  

Graf

29. Uveďte, u jaké letecké společnosti ke zpoždění Vašich zavazadel došlo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ryanair616,67 %3,08 %  
easyJet513,89 %2,56 %  
ČSA513,89 %2,56 %  
Emirates25,56 %1,03 %  
Smart Wings25,56 %1,03 %  
Lufthansa25,56 %1,03 %  
Wizz Air25,56 %1,03 %  
KLM25,56 %1,03 %  
přecházím na otázku č.3412,78 %0,51 %  
british nebo american, nevim kdo z nich je ztratil12,78 %0,51 %  
ostatní odpovědi Turkish
Tunisair
uz nevim
Swiss
WizzAir
Air France
American Airlines
Swiss Air
822,22 %4,1 % 

Graf

30. O jaké zpoždění se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než jeden týden2158,33 %10,77 %  
méně než 2 dny1336,11 %6,67 %  
více než jeden týden25,56 %1,03 %  

Graf

31. Byla Vám v důsledku zpoždění zavazadel ze strany letecké společnosti poskytnuta záloha potřebná na pokrytí Vašich ekonomických potřeb?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, letecká společnost mi poskytla určitou zálohu a zbylou částku posléze doplatila1336,11 %6,67 %  
ne, letecká společnost mi potřebné předměty poskytla sama1027,78 %5,13 %  
ne, nicméně později mi byly tyto výdaje proplaceny822,22 %4,1 %  
ne411,11 %2,05 %  
Nebylo potřeba, byla jsem doma. Zavazadlo bylo za méně než týden dopraveno. 12,78 %0,51 %  
nevěděli jsme, že je na něco nárok12,78 %0,51 %  

Graf

32. Pokud Vám nebyla poskytnuta žádná náhrada podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 34)16100 %8,21 %  
nevěděla jsem, na co přesně mám nárok16,25 %0,51 %  

Graf

33. Byla tato stížnost vyřešena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přecházím na otázku č.341100 %0,51 %  

Graf

34. Byla Vaše zavazadla v posledních třech letech nějakým způsobem poškozena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 39)14976,41 %76,41 %  
ano4623,59 %23,59 %  

Graf

35. Uveďte, u jaké letecké společnosti k poškození Vašich zavazadel došlo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Smartwings613,33 %3,08 %  
Ryanair511,11 %2,56 %  
ČSA48,89 %2,05 %  
easyJet48,89 %2,05 %  
KLM48,89 %2,05 %  
British Airways36,67 %1,54 %  
SWISS24,44 %1,03 %  
Wizz Air24,44 %1,03 %  
přecházím na otázku č.3912,22 %0,51 %  
british nebo ameeican12,22 %0,51 %  
ostatní odpovědi Austria Airlines
Emirates
Delta
nevim
mnoho čsa, klm, air france ..
Smart Wings
WizzAir
Travelservice
American Airlines
Easjet
Wizard
Lufthansa
Nouvelair
1328,89 %6,67 % 

Graf

36. Byla Vám vzniklá škoda leteckou společností proplacena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, dle letecké společnosti byla škoda způsobena kvalitou, vadným balením, nedokonalostí zavazadla1634,78 %8,21 %  
ne, ale bylo mi nabídnuto zavazadlo náhradní1328,26 %6,67 %  
ano, letecká společnost mi poškozené zavazadlo uhradila v jeho plné výši1123,91 %5,64 %  
přecházím na otázku č.3912,17 %0,51 %  
ulomené kolečko u kufru jsem neřešila12,17 %0,51 %  
škoda nevznikla leteckou společností - kufr mi zničilo TSA12,17 %0,51 %  
poškozeno z duvodu násilného otevření leteckou společností 12,17 %0,51 %  
nežádala jsem o proplacení12,17 %0,51 %  
Ne, neřešila jsem to12,17 %0,51 %  

Graf

37. Pokud Vám vzniklá škoda nebyla proplacena podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 39)2589,29 %12,82 %  
ano310,71 %1,54 %  
Nechtěla jsem to zbytečně řešit, nebylo to velké poškození13,57 %0,51 %  
měl jsem starší zavazadla a nechtěl jsem s tím mít další náklady13,57 %0,51 %  
nevím přesně, na koho se obrátit a také by to asi bylo finančně velmi nákladné13,57 %0,51 %  
zavazadlo bylo už starší, tak jsem to nechal být 13,57 %0,51 %  
když mi bylo poskytnuto zavazadlo náhradní, víc jsem to neřešil13,57 %0,51 %  
Neřešila jsem to13,57 %0,51 %  
společnost mě doslova umlátila svými argumenty13,57 %0,51 %  

Graf

38. Byla tato stížnost vyřešena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, posléze mi bylo leteckou společností poskytnuto finanční odškodnění466,67 %2,05 %  
ne233,33 %1,03 %  

Graf

39. Ztratila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 45)17288,21 %88,21 %  
ano2311,79 %11,79 %  

Graf

40. Uveďte, u jaké letecké společnosti ke ztrátě zavazadel došlo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
American Airlines313,64 %1,54 %  
EasyJet313,64 %1,54 %  
Ryanair29,09 %1,03 %  
British Airways29,09 %1,03 %  
ČSA29,09 %1,03 %  
přecházím na otázku č.4514,55 %0,51 %  
Etihad14,55 %0,51 %  
Swiss14,55 %0,51 %  
Lufthansa14,55 %0,51 %  
Wizz Air 14,55 %0,51 %  
ostatní odpovědi Smart Wings
Swiss Air
KLM
Smartwings
Air France
522,73 %2,56 % 

Graf

41. Musel/a jste doložit účtenky za zavazadlo, případně i jeho obsah?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2086,96 %10,26 %  
ne313,04 %1,54 %  

Graf

42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale pouze z části1252,17 %6,15 %  
ano, letecká společnost mi proplatila jeho celkovou hodnotu1043,48 %5,13 %  
ne14,35 %0,51 %  
přecházím na otázku č.2214,35 %0,51 %  

Graf

43. Pokud Vám vzniklá škoda nebyla proplacena podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 45)583,33 %2,56 %  
ano116,67 %0,51 %  

Graf

44. Byla tato stížnost vyřešena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne150 %0,51 %  
ano, posléze mi bylo leteckou společností poskytnuto finanční odškodnění150 %0,51 %  

Graf

45. Které okolnosti, při nichž není letecký dopravce povinen cestujícím odškodnění vyplatit, lze dle Vás považovat za mimořádné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zásahy státních orgánů14674,87 %74,87 %  
nepříznivé počasí14373,33 %73,33 %  
omezení řízení letového provozu12162,05 %62,05 %  
stávky10352,82 %52,82 %  
technické závady na letadle6231,79 %31,79 %  

Graf

46. Máte dostatečné (pokud vůbec nějaké) informace o tom, u koho se náhrady škody domáhat, na koho se obrátit, pokud Vám nebude ze strany letecké společnosti vyhověno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16283,08 %83,08 %  
ano3216,41 %16,41 %  
soud31,54 %1,54 %  
ČOI21,03 %1,03 %  
Evropské spotřebitelské centrum ČR21,03 %1,03 %  
na právníka, ten se postará o další10,51 %0,51 %  
na právníka, který se o všechno postará10,51 %0,51 %  
ESC ČR10,51 %0,51 %  
asi bych se obrátil na ČOI10,51 %0,51 %  
soudní cestou10,51 %0,51 %  
ČOI, soud, soukromé společnosti10,51 %0,51 %  
ČOI, soud, právník 10,51 %0,51 %  
ESC10,51 %0,51 %  
Evropská spotřebitelská centra, soudy, ČOI10,51 %0,51 %  
Soud, např. airhelp10,51 %0,51 %  
soukromé instituce (honem si nevybavím), soud případně ČOI10,51 %0,51 %  
ESC ČR nebo ČOI10,51 %0,51 %  

Graf

47. Oslovili jste v posledních třech letech Evropské spotřebitelské centrum ČR se žádostí o poskytnutí rady či zastupování v případě vzniklého sporu s leteckou společností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 49)17288,21 %88,21 %  
ano2311,79 %11,79 %  

Graf

48. V případě, že Vaše odpověď byla ano, byla tato žádost vyřízena k Vaší spokojenosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2385,19 %11,79 %  
ne414,81 %2,05 %  
přecházím na otázku č.4913,7 %0,51 %  

Graf

49. Byl/a jste v posledních třech letech nucen/a vymáhat finanční odškodnění od letecké společnosti soudní cestou, tedy podáním žaloby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne195100 %100 %  

Graf

50. Víte, v jaké lhůtě je od vzniku škodné události možné takového žaloby podávat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17790,77 %90,77 %  
ano157,69 %7,69 %  
Do dvou let21,03 %1,03 %  
ve lhůtě 3 let21,03 %1,03 %  
myslím, že ve lhůtě 2 let 21,03 %1,03 %  
tuším že do tří let?10,51 %0,51 %  
předpokládám, že do 30 dní10,51 %0,51 %  
do 3 let10,51 %0,51 %  
do 3 měsíců10,51 %0,51 %  
myslím, že do tří let10,51 %0,51 %  
12 měsíců10,51 %0,51 %  
do 2 let10,51 %0,51 %  
do 30 dnů10,51 %0,51 %  
Do 1 roku 10,51 %0,51 %  
do 1 roka10,51 %0,51 %  

Graf

51. Slyšel/a jste někdy o společnosti AirHelp, ClaimCloud či refund.me?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 54)11558,97 %58,97 %  
ano8041,03 %41,03 %  

Graf

52. Využil/a jste v posledních třech letech jejich služby?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (přejděte na otázku č. 54)6270,45 %31,79 %  
ano2629,55 %13,33 %  

Graf

53. Pokud Vaše odpověď byla ano, byl/a jste s těmito službami spokojen/a, resp. získal/a jste za pomoci těchto společností požadované finanční odškodnění?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2592,59 %12,82 %  
ne27,41 %1,03 %  
přecházím na otázku č.5413,7 %0,51 %  
vysoká cena13,7 %0,51 %  

Graf

54. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11056,41 %56,41 %  
muž8543,59 %43,59 %  

Graf

55. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 308945,64 %45,64 %  
31 - 405126,15 %26,15 %  
41 – 503417,44 %17,44 %  
50 a více115,64 %5,64 %  
0 - 20105,13 %5,13 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 16 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Víte, na co máte nárok v případě zpoždění nebo zrušení letu, odepření nástupu na palubu či ztráty zavazadel?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi informace mi poskytla přímo letecká společnost na otázku 5. Kde jste informace o svých právech získal?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi na internetových stránkách na otázku 5. Kde jste informace o svých právech získal?

6. Byl Váš let v posledních třech letech zpožděn?

  • odpověď ano:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Poskytla Vám letecká společnost v případě zmeškání letu navazujícího nějaké občerstvení, ubytování, telefonní hovory či zajistila místo na příštím letu?
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne (přejděte na otázku č. 14) na otázku 12. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 41. Musel/a jste doložit účtenky za zavazadlo, případně i jeho obsah?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Informovala Vás letecká společnost v případě více než pětihodinového zpoždění o možnosti zrušení cesty bez sankce a vrácení ceny letenky v plné výši?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi dvě hodiny a více v případě letů do 1 500 kilometrů na otázku 8. O jak dlouhé zpoždění se jednalo?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi tři hodiny a více v případě všech letů v EU a všech ostatních letů nad 1 500 kilometrů na otázku 8. O jak dlouhé zpoždění se jednalo?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, nicméně později mi byly tyto výdaje proplaceny na otázku 9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, ale pouze z části na otázku 42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Poskytla Vám letecká společnost v případě zmeškání letu navazujícího nějaké občerstvení, ubytování, telefonní hovory či zajistila místo na příštím letu?

10. Informovala Vás letecká společnost v případě více než pětihodinového zpoždění o možnosti zrušení cesty bez sankce a vrácení ceny letenky v plné výši?

  • odpověď ne:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Poskytla Vám letecká společnost v případě zmeškání letu navazujícího nějaké občerstvení, ubytování, telefonní hovory či zajistila místo na příštím letu?

11. Poskytla Vám letecká společnost v případě zmeškání letu navazujícího nějaké občerstvení, ubytování, telefonní hovory či zajistila místo na příštím letu?

  • odpověď ne:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, nicméně později mi byly tyto výdaje proplaceny na otázku 9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?

14. Byl Váš let v posledních třech letech zrušen?

  • odpověď ano:
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než dva týdny před plánovaným časem odletu na otázku 16. Kdy jste byl/a o zrušení Vašeho letu informován/a?
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 17. Bylo Vám v takovém případě poskytnuto finanční odškodnění?
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Byla Vám v důsledku zrušení letu zajištěna náhradní doprava, vrácena cena letenky v plné výši či v čekací době poskytnuto nějaké občerstvení?
    • zobrazit další souvislosti
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 18. Byla Vám v důsledku zrušení letu zajištěna náhradní doprava, vrácena cena letenky v plné výši či v čekací době poskytnuto nějaké občerstvení?
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 19. Bylo Vám v případě nutnosti přenocování v daném místě poskytnuto zdarma ubytování včetně dopravy či možnost uskutečnění telefonních hovorů?
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne (přejděte na otázku č. 22) na otázku 20. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost? (v případě odpovědi ne na otázky 17, 18, 19)
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než týden před plánovaným časem odletu na otázku 16. Kdy jste byl/a o zrušení Vašeho letu informován/a?

19. Bylo Vám v případě nutnosti přenocování v daném místě poskytnuto zdarma ubytování včetně dopravy či možnost uskutečnění telefonních hovorů?

  • odpověď ne:
    • 7.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 18. Byla Vám v důsledku zrušení letu zajištěna náhradní doprava, vrácena cena letenky v plné výši či v čekací době poskytnuto nějaké občerstvení?

20. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost? (v případě odpovědi ne na otázky 17, 18, 19)

  • odpověď ne (přejděte na otázku č. 22):
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než dva týdny před plánovaným časem odletu na otázku 16. Kdy jste byl/a o zrušení Vašeho letu informován/a?

28. Zpozdila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla, která však byla ve lhůtě 21 dnů nalezena?

  • odpověď ano:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než jeden týden na otázku 30. O jaké zpoždění se jednalo?
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, letecká společnost mi poskytla určitou zálohu a zbylou částku posléze doplatila na otázku 31. Byla Vám v důsledku zpoždění zavazadel ze strany letecké společnosti poskytnuta záloha potřebná na pokrytí Vašich ekonomických potřeb?
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, letecká společnost mi potřebné předměty poskytla sama na otázku 31. Byla Vám v důsledku zpoždění zavazadel ze strany letecké společnosti poskytnuta záloha potřebná na pokrytí Vašich ekonomických potřeb?
    • zobrazit další souvislosti
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, ale pouze z části na otázku 42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne (přejděte na otázku č. 34) na otázku 32. Pokud Vám nebyla poskytnuta žádná náhrada podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 2 dny na otázku 30. O jaké zpoždění se jednalo?
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, nicméně později mi byly tyto výdaje proplaceny na otázku 9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 41. Musel/a jste doložit účtenky za zavazadlo, případně i jeho obsah?

34. Byla Vaše zavazadla v posledních třech letech nějakým způsobem poškozena?

  • odpověď ano:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, letecká společnost mi poškozené zavazadlo uhradila v jeho plné výši na otázku 36. Byla Vám vzniklá škoda leteckou společností proplacena?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, ale bylo mi nabídnuto zavazadlo náhradní na otázku 36. Byla Vám vzniklá škoda leteckou společností proplacena?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, dle letecké společnosti byla škoda způsobena kvalitou, vadným balením, nedokonalostí zavazadla na otázku 36. Byla Vám vzniklá škoda leteckou společností proplacena?
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne (přejděte na otázku č. 39) na otázku 37. Pokud Vám vzniklá škoda nebyla proplacena podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

39. Ztratila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla?

  • odpověď ano:
    • 8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 41. Musel/a jste doložit účtenky za zavazadlo, případně i jeho obsah?
    • 8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, ale pouze z části na otázku 42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?
    • 8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, letecká společnost mi proplatila jeho celkovou hodnotu na otázku 42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?

41. Musel/a jste doložit účtenky za zavazadlo, případně i jeho obsah?

  • odpověď ano:
    • 9.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, ale pouze z části na otázku 42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?

47. Oslovili jste v posledních třech letech Evropské spotřebitelské centrum ČR se žádostí o poskytnutí rady či zastupování v případě vzniklého sporu s leteckou společností?

  • odpověď ano:
    • 8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 48. V případě, že Vaše odpověď byla ano, byla tato žádost vyřízena k Vaší spokojenosti?

48. V případě, že Vaše odpověď byla ano, byla tato žádost vyřízena k Vaší spokojenosti?

  • odpověď ano:
    • 8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 47. Oslovili jste v posledních třech letech Evropské spotřebitelské centrum ČR se žádostí o poskytnutí rady či zastupování v případě vzniklého sporu s leteckou společností?

51. Slyšel/a jste někdy o společnosti AirHelp, ClaimCloud či refund.me?

  • odpověď ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, nicméně později mi byly tyto výdaje proplaceny na otázku 9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 47. Oslovili jste v posledních třech letech Evropské spotřebitelské centrum ČR se žádostí o poskytnutí rady či zastupování v případě vzniklého sporu s leteckou společností?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 48. V případě, že Vaše odpověď byla ano, byla tato žádost vyřízena k Vaší spokojenosti?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 52. Využil/a jste v posledních třech letech jejich služby?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 53. Pokud Vaše odpověď byla ano, byl/a jste s těmito službami spokojen/a, resp. získal/a jste za pomoci těchto společností požadované finanční odškodnění?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 41. Musel/a jste doložit účtenky za zavazadlo, případně i jeho obsah?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, ale pouze z části na otázku 42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 39. Ztratila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla?

52. Využil/a jste v posledních třech letech jejich služby?

  • odpověď ano:
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 53. Pokud Vaše odpověď byla ano, byl/a jste s těmito službami spokojen/a, resp. získal/a jste za pomoci těchto společností požadované finanční odškodnění?

53. Pokud Vaše odpověď byla ano, byl/a jste s těmito službami spokojen/a, resp. získal/a jste za pomoci těchto společností požadované finanční odškodnění?

  • odpověď ano:
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 52. Využil/a jste v posledních třech letech jejich služby?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využil/a jste v posledních třech letech služeb letecké dopravy?

3. Kolikrát do roka létáte?

4. Víte, na co máte nárok v případě zpoždění nebo zrušení letu, odepření nástupu na palubu či ztráty zavazadel?

5. Kde jste informace o svých právech získal?

6. Byl Váš let v posledních třech letech zpožděn?

8. O jak dlouhé zpoždění se jednalo?

9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?

10. Informovala Vás letecká společnost v případě více než pětihodinového zpoždění o možnosti zrušení cesty bez sankce a vrácení ceny letenky v plné výši?

11. Poskytla Vám letecká společnost v případě zmeškání letu navazujícího nějaké občerstvení, ubytování, telefonní hovory či zajistila místo na příštím letu?

12. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

14. Byl Váš let v posledních třech letech zrušen?

16. Kdy jste byl/a o zrušení Vašeho letu informován/a?

17. Bylo Vám v takovém případě poskytnuto finanční odškodnění?

18. Byla Vám v důsledku zrušení letu zajištěna náhradní doprava, vrácena cena letenky v plné výši či v čekací době poskytnuto nějaké občerstvení?

19. Bylo Vám v případě nutnosti přenocování v daném místě poskytnuto zdarma ubytování včetně dopravy či možnost uskutečnění telefonních hovorů?

20. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost? (v případě odpovědi ne na otázky 17, 18, 19)

22. Byl Vám v posledních třech letech odepřen nástup na palubu?

28. Zpozdila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla, která však byla ve lhůtě 21 dnů nalezena?

30. O jaké zpoždění se jednalo?

31. Byla Vám v důsledku zpoždění zavazadel ze strany letecké společnosti poskytnuta záloha potřebná na pokrytí Vašich ekonomických potřeb?

32. Pokud Vám nebyla poskytnuta žádná náhrada podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

34. Byla Vaše zavazadla v posledních třech letech nějakým způsobem poškozena?

36. Byla Vám vzniklá škoda leteckou společností proplacena?

37. Pokud Vám vzniklá škoda nebyla proplacena podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

39. Ztratila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla?

41. Musel/a jste doložit účtenky za zavazadlo, případně i jeho obsah?

42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?

45. Které okolnosti, při nichž není letecký dopravce povinen cestujícím odškodnění vyplatit, lze dle Vás považovat za mimořádné?

46. Máte dostatečné (pokud vůbec nějaké) informace o tom, u koho se náhrady škody domáhat, na koho se obrátit, pokud Vám nebude ze strany letecké společnosti vyhověno?

47. Oslovili jste v posledních třech letech Evropské spotřebitelské centrum ČR se žádostí o poskytnutí rady či zastupování v případě vzniklého sporu s leteckou společností?

48. V případě, že Vaše odpověď byla ano, byla tato žádost vyřízena k Vaší spokojenosti?

49. Byl/a jste v posledních třech letech nucen/a vymáhat finanční odškodnění od letecké společnosti soudní cestou, tedy podáním žaloby?

50. Víte, v jaké lhůtě je od vzniku škodné události možné takového žaloby podávat?

51. Slyšel/a jste někdy o společnosti AirHelp, ClaimCloud či refund.me?

52. Využil/a jste v posledních třech letech jejich služby?

53. Pokud Vaše odpověď byla ano, byl/a jste s těmito službami spokojen/a, resp. získal/a jste za pomoci těchto společností požadované finanční odškodnění?

54. Vaše pohlaví:

55. Váš věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využil/a jste v posledních třech letech služeb letecké dopravy?

3. Kolikrát do roka létáte?

4. Víte, na co máte nárok v případě zpoždění nebo zrušení letu, odepření nástupu na palubu či ztráty zavazadel?

5. Kde jste informace o svých právech získal?

6. Byl Váš let v posledních třech letech zpožděn?

8. O jak dlouhé zpoždění se jednalo?

9. Poskytla Vám letecká společnost v případě dvou až čtyřhodinového zpoždění letu nějaké občerstvení, případně zajistila ubytování, či umožnila uskutečnění telefonních hovorů?

10. Informovala Vás letecká společnost v případě více než pětihodinového zpoždění o možnosti zrušení cesty bez sankce a vrácení ceny letenky v plné výši?

11. Poskytla Vám letecká společnost v případě zmeškání letu navazujícího nějaké občerstvení, ubytování, telefonní hovory či zajistila místo na příštím letu?

12. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

14. Byl Váš let v posledních třech letech zrušen?

16. Kdy jste byl/a o zrušení Vašeho letu informován/a?

17. Bylo Vám v takovém případě poskytnuto finanční odškodnění?

18. Byla Vám v důsledku zrušení letu zajištěna náhradní doprava, vrácena cena letenky v plné výši či v čekací době poskytnuto nějaké občerstvení?

19. Bylo Vám v případě nutnosti přenocování v daném místě poskytnuto zdarma ubytování včetně dopravy či možnost uskutečnění telefonních hovorů?

20. Podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost? (v případě odpovědi ne na otázky 17, 18, 19)

22. Byl Vám v posledních třech letech odepřen nástup na palubu?

28. Zpozdila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla, která však byla ve lhůtě 21 dnů nalezena?

30. O jaké zpoždění se jednalo?

31. Byla Vám v důsledku zpoždění zavazadel ze strany letecké společnosti poskytnuta záloha potřebná na pokrytí Vašich ekonomických potřeb?

32. Pokud Vám nebyla poskytnuta žádná náhrada podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

34. Byla Vaše zavazadla v posledních třech letech nějakým způsobem poškozena?

36. Byla Vám vzniklá škoda leteckou společností proplacena?

37. Pokud Vám vzniklá škoda nebyla proplacena podal/a jste na tuto leteckou společnost stížnost?

39. Ztratila se Vám v posledních třech letech Vaše zavazadla?

41. Musel/a jste doložit účtenky za zavazadlo, případně i jeho obsah?

42. Byla Vám hodnota zavazadla leteckou společností proplacena?

45. Které okolnosti, při nichž není letecký dopravce povinen cestujícím odškodnění vyplatit, lze dle Vás považovat za mimořádné?

46. Máte dostatečné (pokud vůbec nějaké) informace o tom, u koho se náhrady škody domáhat, na koho se obrátit, pokud Vám nebude ze strany letecké společnosti vyhověno?

47. Oslovili jste v posledních třech letech Evropské spotřebitelské centrum ČR se žádostí o poskytnutí rady či zastupování v případě vzniklého sporu s leteckou společností?

48. V případě, že Vaše odpověď byla ano, byla tato žádost vyřízena k Vaší spokojenosti?

49. Byl/a jste v posledních třech letech nucen/a vymáhat finanční odškodnění od letecké společnosti soudní cestou, tedy podáním žaloby?

50. Víte, v jaké lhůtě je od vzniku škodné události možné takového žaloby podávat?

51. Slyšel/a jste někdy o společnosti AirHelp, ClaimCloud či refund.me?

52. Využil/a jste v posledních třech letech jejich služby?

53. Pokud Vaše odpověď byla ano, byl/a jste s těmito službami spokojen/a, resp. získal/a jste za pomoci těchto společností požadované finanční odškodnění?

54. Vaše pohlaví:

55. Váš věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Veselá , P.Ochrana spotřebitele v letecké dopravě (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://ochrana-spotrebitele-v-letec.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.