Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Odkládání studijních povinností vysokoškoláků

Odkládání studijních povinností vysokoškoláků

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Latner
Šetření:20. 04. 2013 - 28. 04. 2013
Počet respondentů:179
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den
 

Chtěl bych vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku určeného studentům vysokých škol, na téma stres a prokrastinace (chronická tendence odkládat plnění povinností ) ve zkouškovém období.
 

Děkuji předem za Váš čas.
 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12972,07 %72,07 %  
Muž5027,93 %27,93 %  

Graf

2. Věk ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
213921,79 %21,79 %  
232815,64 %15,64 %  
222614,53 %14,53 %  
242111,73 %11,73 %  
26168,94 %8,94 %  
20168,94 %8,94 %  
25126,7 %6,7 %  
1995,03 %5,03 %  
2831,68 %1,68 %  
2721,12 %1,12 %  
ostatní odpovědi 17
30
44
38
49
33
16
73,91 %3,91 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.61
Minimum:19
Maximum:27
Variační rozpětí:8
Rozptyl:3.67
Směrodatná odchylka:1.92
Medián:22
Modus:21

Graf

3. Jaký ročník vysoké školy studujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14022,35 %22,35 %  
23620,11 %20,11 %  
33519,55 %19,55 %  
52916,2 %16,2 %  
42815,64 %15,64 %  
6116,15 %6,15 %  

Graf

4. Kolik let již studujete vysokou školu ? ( součet všech studií )

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24223,46 %23,46 %  
43217,88 %17,88 %  
32916,2 %16,2 %  
52513,97 %13,97 %  
12413,41 %13,41 %  
62111,73 %11,73 %  
742,23 %2,23 %  
1210,56 %0,56 %  
1410,56 %0,56 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.4
Minimum:1
Maximum:6
Variační rozpětí:5
Rozptyl:2.36
Směrodatná odchylka:1.54
Medián:3
Modus:2

Graf

5. Máte za sebou minimálně jedno zkouškové období, s jakým předstihem jste se začali na jednotlivé zkoušky učit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než týden9150,84 %50,84 %  
jeden až dva týdny předem6033,52 %33,52 %  
asi měsíc předem179,5 %9,5 %  
učil(a) jasem se průběžně celý semestr116,15 %6,15 %  

Graf

6. S jakými pocity se připravujete na zkoušky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S nervozitou7642,46 %42,46 %  
S odporem5731,84 %31,84 %  
Je mi to jedno3720,67 %20,67 %  
S elánem a nadšením95,03 %5,03 %  

Graf

7. Jak se vám Váš dosavadní přístup ke zkouškám vyplatil/vyplácí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou funguje12972,07 %72,07 %  
Funguje spolehlivě3921,79 %21,79 %  
Nefunguje116,15 %6,15 %  

Graf

8. Chystáte se použít do budoucna stejný přístup, nebo se k učení chystáte postavit jinak?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stejně10055,87 %55,87 %  
Nevím4122,91 %22,91 %  
Jinak3821,23 %21,23 %  

Graf

9. Jak se stavíte ke psaní seminárních, diplomových či jiných prací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechávám je na závěr semestru9251,4 %51,4 %  
Postupně plním jednu po druhé8245,81 %45,81 %  
Začínám okamžitě52,79 %2,79 %  

Graf

10. Jak se vám Váš dosavadní přístup ke psaní seminárních prací vyplatil/vyplácí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou funguje10156,42 %56,42 %  
Funguje spolehlivě5932,96 %32,96 %  
Většinou nefunguje1910,61 %10,61 %  

Graf

11. Chystáte se použít stejný přístup, nebo se ke psaní seminárních prací chystáte postavit jinak?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Steně11162,01 %62,01 %  
Nevím3720,67 %20,67 %  
Jinak3117,32 %17,32 %  

Graf

12. Co vám slouží jako motivace k plnění školních povinností?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

/

aby som mohla pokracovat v dalsom semestri

Aby to už bylo za mnou.

aby už to bylo hotové

až to udělám půjdu na pivo :-)

blíží se datum jejich splnění

blížiaci sa koniec. každou skúškou bližšie k titulu a k normálnemu životu.

blížící se deadline

blížící se termín

brzo bude klid :)

Buď to a nebo můžu jít na úřad práce. A když má vysokou každej trouba, tak já jí udělám taky :-)

budoucnost

Budu mít povinnosti za sebou.

budu mít titul a možná větší peníze až nastoupím do zaměstnání, získávání nových informací

být lepší než ostatní

být za chytrou, pak delší volno s přítelem

čas strach, že nedostanu zápočet, neudělám zkoušku když si řeknu, že můžu např. jít ven, číst knížku, dát si čokoládu...až udělám, co je třeba

čas

čím dřív budu mít hotovo, tím dřív bude VOLNO

dávno jsem veškerou ztratil

deadline

Deadline

deadline

deadline

decka

diplom

diplom a titul

dobré hodnocení

Dobré známky

Dobrý pocit ze sebe samého.

Dobrý pocit

Dobrý pocit po získání zkoušky, zadostiučinění, splnění povinností.

dobrý pocit z dobře odvedené práce

Dokonceni skoly

Dokončení studia

dokončení školy

Dokončit to už co nejrychleji

dosažené vzdělání

dosažení titulu

Dovolená v USA po dokončení studia :)

Dozvím se něco nového, zajímavého, co dosud nevím.

hlavní motivací je to,že to snad jednou k něčemu bude

Hrozba toho, že bez splněných povinností budu muset opakovat předmět. Pozitivní motivace není.

chci dostudovat

jak kdy

Již mě nedokáže motivovat vůbec nic.

Jsem rada kdyz neco mam splneneho a muzu pokracovat se svych povinnostech dal. To je moje motivace.

kladné hodnocení

klid, volno, akce s přátely

Lepší práce, poslední šance studovat zdarma.

mít to co nejdřív z krku

mít to co nejdřív za sebou

mít to z krku

mít to za sebou, mít volno

mít vše hotovo bez stresu

mít všechno z krku a užít volný čas

moje vlastni zodpovednost, nikdy nic nedelam na posledni chvili, a nemam na mysli jen uceni

motivace dostudovat

motivací je pouze stanovená deadline, která umocňuje mou snahu

Motivací je pro mne samozřejmě splnění veškerých zkoušek a následné volno. Jako motivátor mi slouží i deadline, který mě donutí danou povinnost splnit.

Motivaci nepotřebuju, studuju, protože chci..

Motorka

možné volno

Možnost mít co nejdříve hotovo a mít volno

Myšlenka "ať už to mám z krku":D

na to jsem ještě nepřišla

Nákup obleční, bot nebo dovolená.

Následný oddych

Nechci dělat skladníka :D

nechci platit za odklad studia

Nemám motivaci, protože mě ta škola nebaví. Prostě ji dělám, možná abych nevypadala jak debil před ostatními.

Nemám motivaci, školní povinnosti plním, aby mě nevyhodili.

nevím

nevim

nevím

Nevím.

nic

Nic

nic

nic

Nic

nic

Nutnost a časový press

Obor je zároveň i koníček.

Oddych po vypracování povinností

odměny

ostatní spolužáci

pak budu mit klid

pocit uspokojení jakoby sama před sebou

Pocit z dobře vykonané práce.

Pocit, že pokud všechno stihnu včas, můžu si užít i několik týdnů volna (kdy ostatní dělají ještě zkoušky).

Pocit, že už to budu mít hotové a můžu se přesunout jinam.

pokračovanie v štúdiu a dosiahnutie vzdelania

Pokud si povinnosti splním dnes, zítra budu mít volno.

postup do dalšího semestru.

povinnost

priemer, vo vysledku diplom

Projít do dalšího ročníku

Předmět studia mě baví!

představa volného času

představa že když to všechno udělám nebudu muset pak dlouho hnout prstem

Představa, že to budu mít za sebou a budu se moci věnovat věcem, co mě baví víc.

ráda bych měla vysokoškolský diplom

ráda bych úspěšně dokončila studium

Radost z dobře vykonané práce

radost z toho že to budu mít za sebou

rodina

rok ve firmě na plný úvazek mě naplnila takovým odporem k práci, že si chci mládí studiem prodloužit co nejvíc a za každou cenu

řádné ukončení studia, práce, osamostatnění se

Sex za odměnu odměnu :D a jako motivace do plnění úkolů.. a tak :D

Složené zkoušky, získané informace

smrt

splnění předmětu

splněný předmět, volný čas

spolužačka, která je vždy o pár kroků přede mnou

strach z neúspěchu

Strach z neúspěchu při studiu

Strach z toho, že toho na mě pak bude příliš mnoho.

stres z toho, že je to na poslední chvíli a že prostě musim

Studium mého oboru mě baví a chtěla bych v něm nadále pokračovat, proto bych nerada, kdyby mě ze školy vyhodili.

termín

termíny

titul

titul

titul

Titul na konci

Titul, Pochvala, Obdiv, Lepší zaměstnání..?

to bych rada vedela

To ze chci dostudovat

To, že je plnit musím.

To, že když neudělám co je třeba, tak jsem dostudovala.

To, že mohu studovat to, co mě baví.

učení mě v podstatě baví, motivací je úspěšné splnění zkoušek, dodélání školy a vyhledání odpovídajícího zaměstnání

Udělat se to musí, tak to udělám :)

udržet se na škole, dostudovat

ukončení předmětu

ukončení školy

úspěch

uspěch

Uspech

úspěšné složení zkoušek a vstup do dalšího semestru

úspěšné ukončen školy

Úspěšně zakončit studium.

V reálném životě nejspíš neexistuje nic jiného než marketing. Tak alespoň ve škole něco zajímavého.

vidina budoucího volna

vidina dokončení školy

vidina titulu

vidina titulu

vidina titulu a možnost získat na základě toho lepší práci. je to sice klišé, nicméně nemyslím si, že by absolvent ekonomického oboru např. na zemědělce měl srovnatelné znalosti jako lidé z VŠE. některé předměty mě bavily a chci se vydat jejich směrem, jiné jsou opruz, ale bez nich se škola dodělat nedá

vidina volna

Vidina zdárného konce

volno po zkouškách

volno, které pak následuje

volný čas

Volný čas strávený s partnerem.

vůbec nic :( (leda titul)

Vyhazov ze školy nebo zájem o problematiku. Zaleží na předmětu

výhled lepší budoucnosti

výsledné (kladné) hodnocení

vysoké školné

zápočet

Zatim nic nezabírá.

závěrečný termín, získané body

ze to jednou skonci

Zelená políčka v ISu = dosažení zápočtu, úspěšné zvládnutí zkoušky. V některých případech i vlastní zvědavost.

získání titulu

zkoušky samotné

znalosti

zvádnutí zkoušek

že je škoda přestávat když už se držím dva roky

že pak bude zas chvíli klid a půjdeme to zapít

že si užiji zasloužené volno po zkouškovém (dovolená - cestování, party apod)

že to udělám pro mou drahou plovičku

že už to brzy skončí

že už to budu mít z krku

Že už to budu mít z krku.

že už to mám za sebou

13. Mění se nějakým způsobem Váš postoj k plnění školních povinností? Jak?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

...

ani ne

ano, co jsem začla na magistru pracovat, nehrotím už to tolik jako na Bc., jsem ve větším klidu, umím už si práci rozvrhnout a KONEČNĚ se mi vedomosti z Bc. a magistra začínají propojovat. a po negativní rodinné situaci si navíc řeknu "je to jen zkouška, vpodstatě o nic nejde"

ano, často mám tendence, studium ukončit, kvůly náročnosti učiva a nestálým podmínkám ke splnění některých předmětů

ano, různě

ano, s věkem jsem zodpovědnější

Ano, teď ke konci studia dělám všechno daleko poctivěji než dříve. Sice na seminárky nadávám, ale přesto jí napíšu dobře (ne za 3 ;-), prostě protože chci, sám pro sebe.

ano, začínám si uvědomovat, že prokrastinace se nevyplácí

asi ne

asi ne

cimdal horsi je se k necemu donutit

Čím blíže je zkouškové, tím jsem pilnější

čím dál víc se snažím

čim ďalej mi je príprava ľahostajnejšia.

čím jsem starší, řekl bych, že plním své povinnosti poctivěji

čím jsem starší, tím jsem laxnější

Čím jsem starší, tím víc se snažím neodkládat věci do školy

dám si kafe

horší se. Nechávám si stále méně času na učení

Chci se více učit, ale nejde to.

Chci se začít učit dříve, ale nutím se jen těžko. Nicméně jsem si začal lépe plánovat čas.

jde to čím dál hůř

je laxnější než v nižších ročnících

Je to porad horsi

jsem čím dál línější

jsem čím dál tim línější :D

jsem trochu zodpovědnější, ale ne o moc

každý zkouškový si říkám, že to další se začnu dřív učit. Ale nikdy to neudělám

Když už opravdu musím,tak je splním.

Mění se spíše k horšímu - stále více odkládám psaní prací a přípravu na zkoušky.

Mění se spíše k horšímu, postupem času je pro mě důležitější zkoušku splnit co nejdříve a napoprvé. To je však dáno určitým omezením díky zaměstnání.

mění se v průběhu každého zkouškového - od nadšení z učení po únavu

mění, čím dál víc se mi nechce

Mění, čím jsem starší tím víc mě to nebaví. Mám chuť dělat jiné věci a ne psát semestrální práce nebo dělat nějaké práce v terénu, které jsou sice užitečné, ale potom nestíhám chodit na brigádu (vzhledem ke špatnému rozvrhu ve škole) a věnovat se svým zálibám. Více prostoru by neuškodilo.

Mění, na začátku jsem byla hrozná šprtka a měla jsem tendenci všechno hrotit, po 4 letech školy už jsem laxnější a neřeším známky, jde mi o to udělat zkoušku a dostat kredity.

moc ne

moc ne

Moje motivace je každé zkouškové období menší a menší.

na stará kolena se pomalu mění... začínám se připravovat i během semestru

Na začátku každého semestru si říkám, že začnu se vším včas (hlavně se semestrálkami), ale asi jako většina studentů to opět nechám na poslední chvíli, protože mám pocit, že mám dost času :( Ale s diplomkou včas snad začnu :D

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne, ale chtěla bych, ale není během roku čas :/

Ne, jen je to s věkem čím dál větší dřina.

Ne, nemění, sotva to stíhám, proto jedu pořád stejně.

Ne, vždy jsem jel na co "nejnižší plyn" tak aby mi to stačilo na úspěšné ukončení třídy, semestru ...

Ne.

Ne.

Ne.

Ne.

Ne.

nejdříve jsem plná elánu a nadšení a chci mít vše hned hotové, ale pak se mi najednou nějak nechce a klasicky vše dělám na poslední chvíli.

nemění

Nemění

nemění

nemeni

Nemění

nemění

nemění

nemění

Nemění

nemění

nemění

Nemění

nemění

nemění

nemění

nemění

nemění

nemění

nemění

Nemeni

nemění

Nemění

Nemění :D

nemění se

Nemění se vůbec

nemění, je to smutné :D

Nemění, jsem pořád stejnej lůzr, co na všechno kašle.. :(

Nemění, můj přístup je de facto stále stejný.

Nemění.

Nemění.

neměnil se v průběhu studia, jen více opadala nervozita

nevím

nevím

nevím

nie

nie

nijak

nijak

Nijak se nemění

nijak se nemění - když už, tak spíše negativně (chce se mi čím dál méně)

od důslednosti k laxnímu přístupu

odkládám na později

Plnění školních povinností odbývám víc než na začátku studia.

Po každém zkouškovém si říkám, že to příští vychytám časově líp.

podle množství času, který mám, protože mám dlouhodobou brigádu a samozřejmě velký vliv má i počasí

podle počasí

pokaždé na to kašlu víc než předtím, a stejně to vychází

pořád stejné, prostě když musím, tak musím

posledni dobou si nektere seminarni prace vypracovavam driv.

Postupem času se mi daří plnit je více za včasu a předcházet tak velkým shonům na konci zkouškového období.

předmět od předmětu je to jiný, něco mě více zajímá, to se učí snáz a s chutí, něco mě nezajímá a nemůžu se tak k tomu dokopat

Přestal jsem cítit stres před zkouškami, protože vím, že je udělám i když se budu učit minimálně.

Připravuji se dříve než dřív.

Přistupuji ke školním povinnostem s větší zodpovědností.

S postupujícím časem a blížícím se koncem studia se zhoršuje

s postupujícím semestrem můj elán opadá, dochází šťáva a nejsem v plnění svých povinností tolik důsledný

Se začátkem akademického roku vždy největší nadšení, s postupem roku a obzvlášť pak v letním semestru čím dál tím víc prokrastinace a únava...

Se zvyšováním obtížnosti předmětů k nim přistupuji lehce zodpovědněji, ale opravdu jen lehce.

Snazim se pracovat sestematicky a neodkladat "ukoly" na posledni chvili.

snažím se být zodpovědnější, ale moc mi to nejde

Snažím se dělat vše s předstihem a nenechávat to na poslední chvíli.

snažím se ho zlepšit

snažím se je změnit, ale někdy to prostě nejde, lenost opravdu vítězí

snažím se učit dříve

snažím se vše dělat ještě s větším předstihem

snažím se zlepšovat se

Spíše ne. Pokud ano, tak spíš momentálně (špatná nálada, přepracovanost, únava etc.) než dlouhodobě.

stále s větším odporem

stále víc zjišťuji, že bych se svou prokrastinací měla něco dělat, ale stále to odkládám :D

Stále více si uvědomuji, že bych fakt měla začít něco dělat.

stále více zodpovědněji

Studuji prvním rokem a zatím nic nepozoruji.

Tak vždycky si říkám, že každý semestr se budu pilně učit v průběhu semestr a že si vypracuji seminární práce, referáty a jiné eseje nejlépe v první půlce semestru, abych toho neměla mnoho.., jenže.. to tak většinou nikdy není..:-D s tímto předsevzetím začínám každý semestr, ale většinou to vše vždycky odsouvám na později.., respektive na poslední chvíli..:-D

Tento postoj mám již od střední školy.

U běžných studijních povinností se nemění nic, pořád prokratinuji. Ale na státnice už se budu připravovat jinak. Snad!

Už mám vypozorováno, na co je třeba se učit více a déle, co mi dělá potíže a co zvládám snadno.

V době presenčních studií to bylo lepší, od doby kdy studuji dálkově, se přístup zhoršil z důvodu nedostatku času

v průběhu zkouškové jsem otrávenější a otrávenější, posledním zkouškám se většinou věnuji méňě co se týče studia

V prváku jsem se snažila víc, postupně polevuji a připravuji se méně/je mi jedno, jestli u zkoušky uspěju, nestresuju se před ní tolik.

v závislisti na rádobynadřezenosti vyučujícího

ve zkouškovém období jsem rok od roku nervóznější

Velice individuálně.

Velmi. Na začátku studia (v prvním, druhém ročníku) jsem byla schopná vše splnit včas, s velkým předstihem a pak mít volno; čím déle studuji, tím více vše odkládám na poslední chvíli.

větší a větší odpor

víc a víc mám pocit že to na poslední chvíli celkem funguje a že se to dá

Vždycky chci začít dřív, ale ne vždy se to povede...

z počátku jsem byla zodpovědná a nadšená, teď to chci mít hlavně za sebou

začínám být postupně zodpovědnější, a začínám se připravovat s větším předstihem

Záleží na učiteli, ke každému předmětu mám jiný přístup dle požadavků učitelů a jak si dokážou za tím požadavkem učitelé stát

záleží na vyučujícím (kladně, pokud je vyučující dobrý, záporně pokud nedosahuje určitých kvalit)

zefektnění

zhoršuje se celkově

Zjištění, že není třeba šrotit se tolik.

zjišťuji, že když vše nechávám na poslední chvíli jsem víc ve stresu chtěla bych začínat plnit školní povinnosti dřív než mi hoří termín

14. Pokud máte nějaké připomínky k tématu, nebo k samotným dotazníkům, vypište.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Až někdo vymyslí spolehlivou a nenáročnou metodu na zbavení se prokrastinace, ať mi dá vědět :D

Dotazník má málo otázek, opravdu nevím jaká data z toho získáš. Očekávala bych otázky např. jak dlouho odkládáš věci, čemu jinému se věnuješ než učení, děláš to tak od začátku studia... atd.

Dotazník mi připadá správně formulovaný :))

chybí mi odpověď jak ke kterým zkouškám:)

identifikační otázky by měly být na závěr

konečně dotazník na smysluplné téma :-)

Motivace je klíčem

ne

nemám

nemam

nemám žádné připomínky

nemám žiadne

Nic

odkládám co to jde a nikdy pak nestíhám

OK

Ono strašně záleží na tom, o jakou zkoušku jde. Někdy se člověk učí díky pověsti zkoušky už rok předem. Většinou ale nechávám vše na poslední chvíli. Krátkodobá paměť je prostě nejlepší ;)

otazka cislo 7 je zle polozena. Podla Dismana- su tam dve kladne, jedna negativna moznost, s najvacsou pravdepodobnosou to vyhodnotis ako "ANO" ale nemusi to byt pravda

Trochu se nudím a trochu prokrastinuju, než se pustím do nové seminárky. Jinou jsem dopsal minulý týden :)

u otázek 7,8,10,11, by byla příhodná možnost otevřené odpovědí. Konkrétně v mém případě, by odpověď zněla: " můj přístup ke studiu není plánovaný, mění se v závislosti na okolnostech, nemohu tedy říci zda funguje/nefunguje, nejsem si ho obecně vědoma."

uvítala bych otázku pro důvod, proč to takhle dělám

velice zajímavé, ale nemáte tam rozděleno denní a kombinované studium

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaký ročník vysoké školy studujete ?

  • odpověď 3:
    • 4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 2 - 3 > na otázku 4. Kolik let již studujete vysokou školu ? ( součet všech studií )

4. Kolik let již studujete vysokou školu ? ( součet všech studií )

  • odpověď < 1 - 2 >:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 3. Jaký ročník vysoké školy studujete ?

9. Jak se stavíte ke psaní seminárních, diplomových či jiných prací?

  • odpověď Nechávám je na závěr semestru:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Většinou nefunguje na otázku 10. Jak se vám Váš dosavadní přístup ke psaní seminárních prací vyplatil/vyplácí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví ?

2. Věk ?

3. Jaký ročník vysoké školy studujete ?

4. Kolik let již studujete vysokou školu ? ( součet všech studií )

5. Máte za sebou minimálně jedno zkouškové období, s jakým předstihem jste se začali na jednotlivé zkoušky učit?

6. S jakými pocity se připravujete na zkoušky?

7. Jak se vám Váš dosavadní přístup ke zkouškám vyplatil/vyplácí?

8. Chystáte se použít do budoucna stejný přístup, nebo se k učení chystáte postavit jinak?

9. Jak se stavíte ke psaní seminárních, diplomových či jiných prací?

10. Jak se vám Váš dosavadní přístup ke psaní seminárních prací vyplatil/vyplácí?

11. Chystáte se použít stejný přístup, nebo se ke psaní seminárních prací chystáte postavit jinak?

13. Mění se nějakým způsobem Váš postoj k plnění školních povinností? Jak?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví ?

2. Věk ?

3. Jaký ročník vysoké školy studujete ?

4. Kolik let již studujete vysokou školu ? ( součet všech studií )

5. Máte za sebou minimálně jedno zkouškové období, s jakým předstihem jste se začali na jednotlivé zkoušky učit?

6. S jakými pocity se připravujete na zkoušky?

7. Jak se vám Váš dosavadní přístup ke zkouškám vyplatil/vyplácí?

8. Chystáte se použít do budoucna stejný přístup, nebo se k učení chystáte postavit jinak?

9. Jak se stavíte ke psaní seminárních, diplomových či jiných prací?

10. Jak se vám Váš dosavadní přístup ke psaní seminárních prací vyplatil/vyplácí?

11. Chystáte se použít stejný přístup, nebo se ke psaní seminárních prací chystáte postavit jinak?

13. Mění se nějakým způsobem Váš postoj k plnění školních povinností? Jak?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Latner, J.Odkládání studijních povinností vysokoškoláků (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://odkladani-studijnich-ukolu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.