Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Online chat na e-shopech s elektronikou

Online chat na e-shopech s elektronikou

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radek Navrátil
Šetření:09. 03. 2017 - 12. 03. 2017
Počet respondentů:65
Počet otázek (max/průměr):13 / 8.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:78,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

                Dobrý den, jmenuji se Radek Navrátil, a jakožto student 2. ročníku Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně právě pracuji na své ročníkové práci na téma „Online chat jako forma komunikace se zákazníkem“. Pro tuto práci Vás prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který se zabývá nakupováním na e-shopech, konkrétně využíváním funkce „online chat“. Získaná data budou sloužit zejména pro mou práci, popřípadě k motivování firem, zda tuto funkci vylepšit, udržovat nebo rovnou zrušit, takže máte jedinečnou příležitost ovlivnit vzhled Vašeho oblíbeného e-shopu.

Níže naleznete samotný dotazník, který zcela anonymní a sestává z 9 otázek, kde lze vždy zvolit pouze jednu odpověď.

Odpovědi respondentů

1. Nakupoval/-a jste někdy elektroniku přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO5483,08 %83,08 %  
NE1116,92 %16,92 %  

Graf

2. Byl/-a jsem spokojen/-a se vzhledem e-shopu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3461,82 %52,31 %  
souhlasím1018,18 %15,38 %  
nevím610,91 %9,23 %  
spíše nesouhlasím59,09 %7,69 %  

Graf

3. Kvalita nabízených služeb odpovídala mým očekáváním.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3156,36 %47,69 %  
souhlasím1832,73 %27,69 %  
spíše nesouhlasím35,45 %4,62 %  
nevím23,64 %3,08 %  
nesouhlasím11,82 %1,54 %  

Graf

4. Kvalita zakoupeného zboží splnila moje očekávání.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3360 %50,77 %  
souhlasím1629,09 %24,62 %  
nesouhlasím23,64 %3,08 %  
spíše nesouhlasím23,64 %3,08 %  
nevím23,64 %3,08 %  

Graf

5. Nabízel vámi vybraný e-shop s elektronikou možnost využití funkce „online chat“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 10, Nevímotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3156,36 %47,69 %  
Nevím1934,55 %29,23 %  
Ne59,09 %7,69 %  

Graf

6. Využil/-a jste tuto funkci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2270,97 %33,85 %  
Ano929,03 %13,85 %  

Graf

7. Pokud ano, v čem vám byla přínosem?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

byl jsem si jistější s nákupem

fakta, hned a teď , přímé odpovědi

Nebyla to elektronika, ale jiné zboží - baterie Metalia, ponožky Boma, speciální laky a lepidla a další, kde bylo možno v on-line chatu ihned operativně konzultovat problém a upřesnit objednávku.

Nevyužila jsem ho. Není mi to sympatické.

Ničím, protože nikdo neodpověděl - zobrazila se zpráva, že operátor je zaneprázdněn.

ověřil jsem parametry a dostupnost

Rychlé řešení problému s operátorem na druhé strané. Nemusel jsem čekat na případnou prodlevu u zasílání mailů atd. Všechno proběhlo real time.

V nicem, informace nepresne

v ničem, vůbec neodpověděli

8. Přesvědčila vás tato funkce k uskutečnění nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2890,32 %43,08 %  
Ano39,68 %4,62 %  

Graf

9. Přesvědčila vás tato funkce, abyste se vrátil/-a a nakoupil/-a na tom samém e-shopu znovu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2890,32 %43,08 %  
Ano39,68 %4,62 %  

Graf

10. Uvítal/a byste, kdyby tuto možnost poskytoval?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1458,33 %21,54 %  
Ano1041,67 %15,38 %  

Graf

11. Pokud ano, jaké informace byste chtěl/-a, aby e-shop touto cestou byl schopen poskytnout?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

informace o zboží, popisy bývají často dost chabé

jakékoliv dotazy týkající se nabízeného zboží, služeb, popř. reklamací

Jestli je zboží opravdu skladem, proč už nebylo dodání, jak bylo spojeno, případně doplňkové informace (které asi stejně nebudou vědět), jako třeba barva výrobku a tak.

kompletní informace o zboží a poskytovaných službách

ne

okamžité informace, které na webu nejsou, nebo jde o čas, rychlost a přesnou odpověď

poradit na co se při výběru zaměřit

Různé dotazy ohledně výrobku.

veškeré

12. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2952,73 %44,62 %  
Muž2647,27 %40 %  

Graf

13. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let3461,82 %52,31 %  
31 - 40 let712,73 %10,77 %  
15 - 20 let610,91 %9,23 %  
51 let a více47,27 %6,15 %  
41 - 50 let47,27 %6,15 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Nabízel vámi vybraný e-shop s elektronikou možnost využití funkce „online chat“?

  • odpověď Ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Využil/-a jste tuto funkci?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 8. Přesvědčila vás tato funkce k uskutečnění nákupu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Přesvědčila vás tato funkce, abyste se vrátil/-a a nakoupil/-a na tom samém e-shopu znovu?

8. Přesvědčila vás tato funkce k uskutečnění nákupu?

  • odpověď Ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Využil/-a jste tuto funkci?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Přesvědčila vás tato funkce, abyste se vrátil/-a a nakoupil/-a na tom samém e-shopu znovu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 5. Nabízel vámi vybraný e-shop s elektronikou možnost využití funkce „online chat“?

9. Přesvědčila vás tato funkce, abyste se vrátil/-a a nakoupil/-a na tom samém e-shopu znovu?

  • odpověď Ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Využil/-a jste tuto funkci?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 8. Přesvědčila vás tato funkce k uskutečnění nákupu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 5. Nabízel vámi vybraný e-shop s elektronikou možnost využití funkce „online chat“?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupoval/-a jste někdy elektroniku přes internet?

2. Byl/-a jsem spokojen/-a se vzhledem e-shopu.

3. Kvalita nabízených služeb odpovídala mým očekáváním.

4. Kvalita zakoupeného zboží splnila moje očekávání.

5. Nabízel vámi vybraný e-shop s elektronikou možnost využití funkce „online chat“?

6. Využil/-a jste tuto funkci?

8. Přesvědčila vás tato funkce k uskutečnění nákupu?

9. Přesvědčila vás tato funkce, abyste se vrátil/-a a nakoupil/-a na tom samém e-shopu znovu?

10. Uvítal/a byste, kdyby tuto možnost poskytoval?

12. Jaké je vaše pohlaví?

13. Jaký je váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupoval/-a jste někdy elektroniku přes internet?

2. Byl/-a jsem spokojen/-a se vzhledem e-shopu.

3. Kvalita nabízených služeb odpovídala mým očekáváním.

4. Kvalita zakoupeného zboží splnila moje očekávání.

5. Nabízel vámi vybraný e-shop s elektronikou možnost využití funkce „online chat“?

6. Využil/-a jste tuto funkci?

8. Přesvědčila vás tato funkce k uskutečnění nákupu?

9. Přesvědčila vás tato funkce, abyste se vrátil/-a a nakoupil/-a na tom samém e-shopu znovu?

10. Uvítal/a byste, kdyby tuto možnost poskytoval?

12. Jaké je vaše pohlaví?

13. Jaký je váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Navrátil, R.Online chat na e-shopech s elektronikou (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://online-chat-na-e-shopech.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.