Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Online komunikace pojišťoven

Online komunikace pojišťoven

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavol Sivý
Šetření:27. 11. 2014 - 03. 12. 2014
Počet respondentů:96
Počet otázek (max/průměr):11 / 8.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:91,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosíme o vyplnení krátkeho dotazníku na téma online komunikace pojišťoven. Dotazník je zaměřen na webové stránky pojišťoven a pojišťovny na sociálních sítích. 

Odpovědi respondentů

1. Navštívil jste v posledních 6 měsících webové stránky některé z pojišťoven ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5355,21 %55,21 %  
Ano4344,79 %44,79 %  

Graf

2. Co na webových stránkách pojišťovny vyhledáváte ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kontakty na pojišťovnu2558,14 %26,04 %  
Informace o produktech pojišťovny2353,49 %23,96 %  
Sjednání online pojištění1432,56 %14,58 %  
Smluvní podmínky1330,23 %13,54 %  
Přihlášení do klientské zóny920,93 %9,38 %  
Bližší informace o pojišťovně (historie, ocenění aj.)36,98 %3,13 %  
pomoc s nahlášením škodní událost12,33 %1,04 %  
zaměstnání12,33 %1,04 %  
informacie o investicnych produktoch12,33 %1,04 %  

Graf

3. Navštěvujete webové stánky pojišťovny i přes mobil nebo tablet ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2558,14 %26,04 %  
Zřídka, když u sebe nemám počítač1739,53 %17,71 %  
Pravidelně12,33 %1,04 %  

Graf

4. Které z níže uvedených sociálních sítí využíváte ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook8689,58 %89,58 %  
Youtube5456,25 %56,25 %  
Google +2425 %25 %  
Twitter2121,88 %21,88 %  
LinkedIn2020,83 %20,83 %  
Žádné99,38 %9,38 %  

Graf

5. Jste fanouškem aspoň jedné z pojišťoven na sociálních sítích ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8588,54 %88,54 %  
Ano1111,46 %11,46 %  

Graf

6. Jak často navštěvujete profil pojišťovny na sociálních sítích ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zřídka, když na sebe pojišťovna na sociální síti upozorní1090,91 %10,42 %  
Nenavštěvuji, jsem jenom fanouškem19,09 %1,04 %  

Graf

7. Co na sociálních sítích pojišťoven vyhledáváte ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Novinky981,82 %9,38 %  
Soutěže545,45 %5,21 %  
Slevy545,45 %5,21 %  
Kontakt s pojišťovnou327,27 %3,13 %  
Informace o produktech pojišťovny327,27 %3,13 %  

Graf

8. Které z možností využíváte při vyhledávání informací o produktech pojišťovny ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Webové stránky pojišťovny7982,29 %82,29 %  
Doporučení známých4041,67 %41,67 %  
Návštěva poboček3334,38 %34,38 %  
Webové portály o financích a pojištění (Měšec.cz aj.)3132,29 %32,29 %  
Telefonní podpora pojišťovny1010,42 %10,42 %  
Sociální sítě66,25 %6,25 %  
oslovují mě většinou sami11,04 %1,04 %  
google11,04 %1,04 %  
nevyhledavam11,04 %1,04 %  

Graf

9. Kterou z možností byste zvolili při vyhledávání nejbližší pobočky pojišťovny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Webové stránky8689,58 %89,58 %  
Doporučení známých1717,71 %17,71 %  
Telefonní kontakt77,29 %7,29 %  
Sociální sítě11,04 %1,04 %  
vyhledávač11,04 %1,04 %  
Google11,04 %1,04 %  

Graf

10. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5557,29 %57,29 %  
Muž4142,71 %42,71 %  

Graf

11. Jaký je váš věk ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let6567,71 %67,71 %  
26 - 35 let1515,63 %15,63 %  
36 - 45 let88,33 %8,33 %  
46 a více let88,33 %8,33 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Navštívil jste v posledních 6 měsících webové stránky některé z pojišťoven ?

  • odpověď Ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o produktech pojišťovny na otázku 2. Co na webových stránkách pojišťovny vyhledáváte ?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kontakty na pojišťovnu na otázku 2. Co na webových stránkách pojišťovny vyhledáváte ?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sjednání online pojištění na otázku 2. Co na webových stránkách pojišťovny vyhledáváte ?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Smluvní podmínky na otázku 2. Co na webových stránkách pojišťovny vyhledáváte ?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 3. Navštěvujete webové stánky pojišťovny i přes mobil nebo tablet ?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zřídka, když u sebe nemám počítač na otázku 3. Navštěvujete webové stánky pojišťovny i přes mobil nebo tablet ?

4. Které z níže uvedených sociálních sítí využíváte ?

  • odpověď Youtube:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 4. Které z níže uvedených sociálních sítí využíváte ?

5. Jste fanouškem aspoň jedné z pojišťoven na sociálních sítích ?

  • odpověď Ano:
    • 8.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zřídka, když na sebe pojišťovna na sociální síti upozorní na otázku 6. Jak často navštěvujete profil pojišťovny na sociálních sítích ?

6. Jak často navštěvujete profil pojišťovny na sociálních sítích ?

  • odpověď Zřídka, když na sebe pojišťovna na sociální síti upozorní:
    • 8.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 5. Jste fanouškem aspoň jedné z pojišťoven na sociálních sítích ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Navštívil jste v posledních 6 měsících webové stránky některé z pojišťoven ?

2. Co na webových stránkách pojišťovny vyhledáváte ?

3. Navštěvujete webové stánky pojišťovny i přes mobil nebo tablet ?

4. Které z níže uvedených sociálních sítí využíváte ?

5. Jste fanouškem aspoň jedné z pojišťoven na sociálních sítích ?

6. Jak často navštěvujete profil pojišťovny na sociálních sítích ?

8. Které z možností využíváte při vyhledávání informací o produktech pojišťovny ?

9. Kterou z možností byste zvolili při vyhledávání nejbližší pobočky pojišťovny?

10. Jste

11. Jaký je váš věk ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Navštívil jste v posledních 6 měsících webové stránky některé z pojišťoven ?

2. Co na webových stránkách pojišťovny vyhledáváte ?

3. Navštěvujete webové stánky pojišťovny i přes mobil nebo tablet ?

4. Které z níže uvedených sociálních sítí využíváte ?

5. Jste fanouškem aspoň jedné z pojišťoven na sociálních sítích ?

6. Jak často navštěvujete profil pojišťovny na sociálních sítích ?

8. Které z možností využíváte při vyhledávání informací o produktech pojišťovny ?

9. Kterou z možností byste zvolili při vyhledávání nejbližší pobočky pojišťovny?

10. Jste

11. Jaký je váš věk ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sivý, P.Online komunikace pojišťoven (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://online-komunikace-pojistoven.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.