Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Online reklama

Online reklama

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Miroslav Trávníček
Šetření:26. 02. 2015 - 05. 03. 2015
Počet respondentů:201
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění dotazníku pro svou bakalářskou práci. Dotazník se týká online reklamy a je zcela anonymní. Vyplnění je jednoduché a zabere Vám jen pár minut.

Moc děkuji za vyplnění a za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12059,7 %59,7 %  
muž8140,3 %40,3 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-3012562,19 %62,19 %  
31-454019,9 %19,9 %  
Pod 18188,96 %8,96 %  
46-60178,46 %8,46 %  
Více než 6010,5 %0,5 %  

Graf

3. Vaše dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské9848,76 %48,76 %  
Vysokoškolské7034,83 %34,83 %  
Základní188,96 %8,96 %  
Vyučení83,98 %3,98 %  
Vyšší odborné73,48 %3,48 %  

Graf

4. Jak často používáte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně19597,01 %97,01 %  
několikrát týdně52,49 %2,49 %  
jednou za týden10,5 %0,5 %  

Graf

5. Používáte mobilní zařízení (telefon, tablet) s připojením k internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12185,21 %60,2 %  
Ne2114,79 %10,45 %  

Graf

6. Všímáte si reklamy na Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano a často sháním další informace o nabídceotázka č. 7, ano, ale nevěnuji ji větší pozornostotázka č. 7, ne, zcela ji ignorujiotázka č. 8, ne, reklamu blokujiotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale nevěnuji ji větší pozornost11054,73 %54,73 %  
ne, reklamu blokuji4522,39 %22,39 %  
ne, zcela ji ignoruji2813,93 %13,93 %  
ano a často sháním další informace o nabídce188,96 %8,96 %  

Graf

7. Objednal(a) jste přes internet zboží (nebo službu) na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výjimečně5341,09 %26,37 %  
nikdy3627,91 %17,91 %  
občas3023,26 %14,93 %  
ano, docela často107,75 %4,98 %  

Graf

8. Vyhledáváte na internetu informace ohledně zboží nebo služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, vyhledávám detailní informace o zbožíotázka č. 9, ano, převážně kvůli porovnání cenotázka č. 9, pouze výjimečněotázka č. 9, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, vyhledávám detailní informace o zboží12964,18 %64,18 %  
ano, převážně kvůli porovnání cen5326,37 %26,37 %  
pouze výjimečně167,96 %7,96 %  
ne31,49 %1,49 %  

Graf

Například hledáte informace ohledně vlastností zimních pneumatik a poté, co jste si přečetl(a) relevantní článek, jste prostřednictvím odkazu na stránce pneumatiky objednal(a).

9. Objednal(a) jste někdy zboží nebo službu prostřednictvím stránky, kde jste hledal(a) informace, vztahující se k dané problematice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7939,9 %39,3 %  
ne7738,89 %38,31 %  
ano, již vícekrát4221,21 %20,9 %  

Graf

10. Ověřujete prostřednictvím mobilního zařízení parametry produktu, jeho cenu nebo hodnocení když nakupujete v kamenném obchodu?

Neplatí pro potraviny a další věci běžné denní spotřeby.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, docela často7840,84 %38,81 %  
ne6634,55 %32,84 %  
výjimečně4724,61 %23,38 %  

Graf

11. Jak lze nejlépe popsat Váš vztah k elektronickým nabídkám obchodních subjektů (obchodní sdělení: novinky, prodejní bulletiny, letáky, akční prodeje):

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepovažuji je za nevyžádané (souhlasil jsem s obchodními podmínkami subjektu) a mám spíše neutrální postoj anebo někdy některou nabídku shledám jako užitečnou.7035,9 %34,83 %  
Považuji je za nežádoucí a nevyžádané, obtěžují mě a často se odhlašuji z jejich odběru.6533,33 %32,34 %  
Považuji je za nevyžádané, ale neobtěžují mě.4724,1 %23,38 %  
Aktivně tyto nabídky procházím a shledávám je užitečné.136,67 %6,47 %  

Graf

12. Máte účet na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17587,06 %87,06 %  
Ne2612,94 %12,94 %  

Graf

13. Probíráte se svými přáteli na sociálních sítích Vaše nákupy (již provedené, nebo plánované)?

Netýká se potravin a dalších věcí běžné denní spotřeby.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
naprosto výjimečně7040,23 %34,83 %  
ne, nikdy5933,91 %29,35 %  
ano, ale pouze občas3620,69 %17,91 %  
ano, často95,17 %4,48 %  

Graf

14. Všiml(a) jste si někdy reklamy, která tématicky souvisela se stránkami (případně tématy stránek), které jste v minulosti navštívil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12175,16 %60,2 %  
ne4024,84 %19,9 %  

Graf

15. Jak na Vás tato reklama působila?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrálně, ignoroval(a) jsem ji.5847,93 %28,86 %  
Negativně, otravovala mě.4234,71 %20,9 %  
Pozitivně, připomenula mi produkt, který jsem před časem hledal.2117,36 %10,45 %  

Graf

16. Provedl(a) jste objednávku na základě této reklamy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10889,26 %53,73 %  
ano1310,74 %6,47 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Všímáte si reklamy na Internetu?

  • odpověď ano, ale nevěnuji ji větší pozornost:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 7. Objednal(a) jste přes internet zboží (nebo službu) na základě reklamy?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi výjimečně na otázku 7. Objednal(a) jste přes internet zboží (nebo službu) na základě reklamy?

14. Všiml(a) jste si někdy reklamy, která tématicky souvisela se stránkami (případně tématy stránek), které jste v minulosti navštívil?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativně, otravovala mě. na otázku 15. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neutrálně, ignoroval(a) jsem ji. na otázku 15. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pozitivně, připomenula mi produkt, který jsem před časem hledal. na otázku 15. Jak na Vás tato reklama působila?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 16. Provedl(a) jste objednávku na základě této reklamy?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 16. Provedl(a) jste objednávku na základě této reklamy?

16. Provedl(a) jste objednávku na základě této reklamy?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativně, otravovala mě. na otázku 15. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neutrálně, ignoroval(a) jsem ji. na otázku 15. Jak na Vás tato reklama působila?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše dosažené vzdělání:

4. Jak často používáte internet?

5. Používáte mobilní zařízení (telefon, tablet) s připojením k internetu?

6. Všímáte si reklamy na Internetu?

7. Objednal(a) jste přes internet zboží (nebo službu) na základě reklamy?

8. Vyhledáváte na internetu informace ohledně zboží nebo služeb?

9. Objednal(a) jste někdy zboží nebo službu prostřednictvím stránky, kde jste hledal(a) informace, vztahující se k dané problematice?

10. Ověřujete prostřednictvím mobilního zařízení parametry produktu, jeho cenu nebo hodnocení když nakupujete v kamenném obchodu?

11. Jak lze nejlépe popsat Váš vztah k elektronickým nabídkám obchodních subjektů (obchodní sdělení: novinky, prodejní bulletiny, letáky, akční prodeje):

12. Máte účet na sociálních sítích?

13. Probíráte se svými přáteli na sociálních sítích Vaše nákupy (již provedené, nebo plánované)?

14. Všiml(a) jste si někdy reklamy, která tématicky souvisela se stránkami (případně tématy stránek), které jste v minulosti navštívil?

15. Jak na Vás tato reklama působila?

16. Provedl(a) jste objednávku na základě této reklamy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše dosažené vzdělání:

4. Jak často používáte internet?

5. Používáte mobilní zařízení (telefon, tablet) s připojením k internetu?

6. Všímáte si reklamy na Internetu?

7. Objednal(a) jste přes internet zboží (nebo službu) na základě reklamy?

8. Vyhledáváte na internetu informace ohledně zboží nebo služeb?

9. Objednal(a) jste někdy zboží nebo službu prostřednictvím stránky, kde jste hledal(a) informace, vztahující se k dané problematice?

10. Ověřujete prostřednictvím mobilního zařízení parametry produktu, jeho cenu nebo hodnocení když nakupujete v kamenném obchodu?

11. Jak lze nejlépe popsat Váš vztah k elektronickým nabídkám obchodních subjektů (obchodní sdělení: novinky, prodejní bulletiny, letáky, akční prodeje):

12. Máte účet na sociálních sítích?

13. Probíráte se svými přáteli na sociálních sítích Vaše nákupy (již provedené, nebo plánované)?

14. Všiml(a) jste si někdy reklamy, která tématicky souvisela se stránkami (případně tématy stránek), které jste v minulosti navštívil?

15. Jak na Vás tato reklama působila?

16. Provedl(a) jste objednávku na základě této reklamy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Trávníček, M.Online reklama (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://online-reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.