Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Osmiletá gymnázia - ANO/NE
Osmiletá gymnázia - ANO/NE
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Mikešová, Miroslava Lisková |
---|---|
Šetření: | 16. 11. 2022 - 07. 12. 2022 |
Počet respondentů: | 89 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 24.55 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je určen pro zjištění veřejného mínění o osmiletých gymnáziích.
Odpovědi respondentů
1. V páté třídě lze poznat celoživotní nadání studenta.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 31 | 34,83 % | 34,83 % |
spíše souhlasím | 21 | 23,6 % | 23,6 % |
nevím | 18 | 20,22 % | 20,22 % |
nesouhlasím | 13 | 14,61 % | 14,61 % |
souhlasím | 6 | 6,74 % | 6,74 % |
2. Setkávání dětí jen s jednou společenskou vrstvou zkreslí jejich vnímání společnosti
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 36 | 41,38 % | 40,45 % |
souhlasím | 22 | 25,29 % | 24,72 % |
spíše nesouhlasím | 17 | 19,54 % | 19,1 % |
nevím | 7 | 8,05 % | 7,87 % |
nesouhlasím | 5 | 5,75 % | 5,62 % |
3. Nadané děti na základních školách jsou schopny využít celý svůj potenciál.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 32 | 36,36 % | 35,96 % |
nesouhlasím | 32 | 36,36 % | 35,96 % |
spíše souhlasím | 8 | 9,09 % | 8,99 % |
souhlasím | 8 | 9,09 % | 8,99 % |
nevím | 8 | 9,09 % | 8,99 % |
4. Lidé, co zůstávají na základních školách, jsou vnímáni jako ti "hloupí".
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 31 | 35,23 % | 34,83 % |
nesouhlasím | 31 | 35,23 % | 34,83 % |
nevím | 10 | 11,36 % | 11,24 % |
spíše souhlasím | 9 | 10,23 % | 10,11 % |
souhlasím | 7 | 7,95 % | 7,87 % |
5. Výuka na osmiletých gymnáziích je stejně kvalitní jako výuka na základních školách.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 32 | 36,36 % | 35,96 % |
nesouhlasím | 27 | 30,68 % | 30,34 % |
nevím | 16 | 18,18 % | 17,98 % |
spíše souhlasím | 11 | 12,5 % | 12,36 % |
souhlasím | 2 | 2,27 % | 2,25 % |
6. Učitel je schopen se soustředit na velké spektrum nadání dětí, aniž by byla nějaká skupina zanedbávána.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 31 | 35,23 % | 34,83 % |
spíše nesouhlasím | 29 | 32,95 % | 32,58 % |
nevím | 17 | 19,32 % | 19,1 % |
spíše souhlasím | 9 | 10,23 % | 10,11 % |
souhlasím | 2 | 2,27 % | 2,25 % |
7. Konkurence podporuje snaživost dětí.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 34 | 38,64 % | 38,2 % |
spíše nesouhlasím | 21 | 23,86 % | 23,6 % |
souhlasím | 17 | 19,32 % | 19,1 % |
nevím | 9 | 10,23 % | 10,11 % |
nesouhlasím | 7 | 7,95 % | 7,87 % |
8. Děti na osmiletých gymnáziích mají nezdravé ego.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 26 | 29,55 % | 29,21 % |
nesouhlasím | 24 | 27,27 % | 26,97 % |
nevím | 22 | 25 % | 24,72 % |
spíše souhlasím | 8 | 9,09 % | 8,99 % |
souhlasím | 8 | 9,09 % | 8,99 % |
9. Nadané děti na základních školách se umí efektivně učit.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 29 | 33,33 % | 32,58 % |
spíše souhlasím | 20 | 22,99 % | 22,47 % |
spíše nesouhlasím | 17 | 19,54 % | 19,1 % |
nesouhlasím | 15 | 17,24 % | 16,85 % |
souhlasím | 6 | 6,9 % | 6,74 % |
10. 8 let ve stejné třídě je pro mladistvého moc.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 29 | 32,95 % | 32,58 % |
spíše nesouhlasím | 22 | 25 % | 24,72 % |
nevím | 18 | 20,45 % | 20,22 % |
spíše souhlasím | 12 | 13,64 % | 13,48 % |
souhlasím | 7 | 7,95 % | 7,87 % |
11. Přijímací řízení na osmiletá gymnázia je dostačující.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 32 | 36,36 % | 35,96 % |
spíše souhlasím | 25 | 28,41 % | 28,09 % |
souhlasím | 20 | 22,73 % | 22,47 % |
spíše nesouhlasím | 6 | 6,82 % | 6,74 % |
nesouhlasím | 5 | 5,68 % | 5,62 % |
12. Zaplacením výukových materiálů a kurzů mají děti o dost vyšší šanci dostat se na osmileté gimnázium.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 25 | 28,41 % | 28,09 % |
nevím | 23 | 26,14 % | 25,84 % |
spíše souhlasím | 20 | 22,73 % | 22,47 % |
spíše nesouhlasím | 14 | 15,91 % | 15,73 % |
nesouhlasím | 6 | 6,82 % | 6,74 % |
13. Testy z matematiky a češtiny jsou dostačující k určení schopností dítěte.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 34 | 38,64 % | 38,2 % |
nesouhlasím | 25 | 28,41 % | 28,09 % |
nevím | 16 | 18,18 % | 17,98 % |
spíše souhlasím | 9 | 10,23 % | 10,11 % |
souhlasím | 4 | 4,55 % | 4,49 % |
14. Přijímací řízení by mělo obsahovat část, kde by se zjistila osobnost a motivace dítěte.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 37 | 42,05 % | 41,57 % |
spíše souhlasím | 25 | 28,41 % | 28,09 % |
nevím | 10 | 11,36 % | 11,24 % |
spíše nesouhlasím | 9 | 10,23 % | 10,11 % |
nesouhlasím | 7 | 7,95 % | 7,87 % |
15. Jsou osmiletá gymnázia prospěšná pro společnost?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 59 | 68,6 % | 66,29 % |
ne | 27 | 31,4 % | 30,34 % |
16. Jsou osmiletá gymnázia prospěšná pro své studenty?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 66 | 75,86 % | 74,16 % |
ne | 21 | 24,14 % | 23,6 % |
17. Jsou osmiletá gymnázia prospěšná pro základní školy?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 41 | 50,62 % | 46,07 % |
ano | 40 | 49,38 % | 44,94 % |
18. Kde se s tématem osmiletých gymnázií nejčastěji setkáváte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mezi přáteli | 39 | 44,83 % | 43,82 % |
v rodině | 34 | 39,08 % | 38,2 % |
ve škole | 34 | 39,08 % | 38,2 % |
ve zprávách a článcích | 24 | 27,59 % | 26,97 % |
nesetkávám se s tímto tématem | 15 | 17,24 % | 16,85 % |
na sociálních sítích | 10 | 11,49 % | 11,24 % |
jinde | 3 | 3,45 % | 3,37 % |
19. Jste si blízcí s někým kdo studuje nebo vystudoval osmileté gymnázium?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 70 | 79,55 % | 78,65 % |
ne | 12 | 13,64 % | 13,48 % |
nevím | 6 | 6,82 % | 6,74 % |
20. Kolik vám je let?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 26 | 30 | 34,09 % | 33,71 % |
27 - 45 | 30 | 34,09 % | 33,71 % |
46 - 60 | 12 | 13,64 % | 13,48 % |
méně než 18 | 11 | 12,5 % | 12,36 % |
více než 60 | 5 | 5,68 % | 5,62 % |
21. Máte děti?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 58 | 65,91 % | 65,17 % |
ano | 30 | 34,09 % | 33,71 % |
22. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské vzdělání | 41 | 46,59 % | 46,07 % |
středoškolské vzdělání s maturitní zkouškou | 23 | 26,14 % | 25,84 % |
základní vzdělání | 21 | 23,86 % | 23,6 % |
jiné | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
středoškolské vzdělání s výučním listem | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
bez vzdělání | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
23. Jakou střední školu jste navštěvovali?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
gymnázium | 59 | 67,05 % | 66,29 % |
střední odborná škola | 10 | 11,36 % | 11,24 % |
obchodní akademie | 7 | 7,95 % | 7,87 % |
střední průmyslová škola | 6 | 6,82 % | 6,74 % |
střední pedagogická škola | 3 | 3,41 % | 3,37 % |
nenavštěvoval jsem | 2 | 2,27 % | 2,25 % |
střední umělecká škola | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
24. V jak velké obci žijete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
100 001 a více | 26 | 30,23 % | 29,21 % |
pod 2 000 obyvatel | 21 | 24,42 % | 23,6 % |
40 001 až 100 000 | 17 | 19,77 % | 19,1 % |
10 001 až 40 000 obyvatel | 15 | 17,44 % | 16,85 % |
2 000 až 10 000 obyvatel | 7 | 8,14 % | 7,87 % |
25. V jakém kraji žijete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středočeský kraj | 35 | 40,23 % | 39,33 % |
Praha | 18 | 20,69 % | 20,22 % |
Jihomoravský kraj | 10 | 11,49 % | 11,24 % |
Pardubický kraj | 5 | 5,75 % | 5,62 % |
Plzeňský kraj | 5 | 5,75 % | 5,62 % |
Ústecký kraj | 3 | 3,45 % | 3,37 % |
Olomoucký kraj | 2 | 2,3 % | 2,25 % |
Moravskoslezský kraj | 2 | 2,3 % | 2,25 % |
Kraj Vysočina | 2 | 2,3 % | 2,25 % |
Jihočeský kraj | 2 | 2,3 % | 2,25 % |
Zlínský kraj | 1 | 1,15 % | 1,12 % |
Karlovarský kraj | 1 | 1,15 % | 1,12 % |
Královéhradecký kraj | 1 | 1,15 % | 1,12 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.