Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Osobní nákup nebo objednávka přes internet?

Osobní nákup nebo objednávka přes internet?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Němynář
Šetření:24. 11. 2011 - 08. 12. 2011
Počet respondentů:126
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník vznikl pro potřeby vyučovacího předmětu Statistické metody v marketingu, vyučovaného na VŠB-TU Ostrava – ekonomická fakulta. Je zcela anonymní.

Rádi bychom tímto průzkumem zjistili jaké jsou nákupní návyky nakupujicích, konkrétně zda dávají přednost osobnímu nákupu a případnému prohlédnutí a vyzkoušení zboží nebo zda nakupují raději pohodlně od klávesnice svého počítače a také jaký druh zboží či služeb nejvíce objednávají přes internet.

Tak co? Kam se řadíte Vy?

 

Odpovědi respondentů

1. Máte možnost objednání přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, z práce/školy i z domova7761,11 %61,11 %  
Ano, z domova4737,3 %37,3 %  
Ano, odjinud10,79 %0,79 %  
Ano, z práce/školy10,79 %0,79 %  

Graf

2. Máte zájem využívat nákupů přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano a již využívám11591,27 %91,27 %  
Mám zájem, ale ještě nevyužívám75,56 %5,56 %  
Ne, nemám zájem43,17 %3,17 %  

Graf

3. Pokud jste s nákupem spokojen/a, doporučujete obchod/prodejnu svým známých?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9877,78 %77,78 %  
Ne2822,22 %22,22 %  

Graf

4. Myslíte si, že nákup přes internet je pro Vás výhodnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9071,43 %71,43 %  
Nevím1511,9 %11,9 %  
Nevidím v tom rozdíl1310,32 %10,32 %  
Ne86,35 %6,35 %  

Graf

5. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-5 krát za rok4838,1 %38,1 %  
6-10 krát za rok3426,98 %26,98 %  
11-20 krát za rok2116,67 %16,67 %  
Více než 20 krát za rok1612,7 %12,7 %  
Vůbec75,56 %5,56 %  

Graf

6. Byl/a jste někdy nespokojen/a s internetovým nákupem? (vyberte 1 - 3 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, zatím jsem byl/a vždy spokojen/a.4838,1 %38,1 %  
Ano, špatný střih, velikost, kompatibilita apod.3326,19 %26,19 %  
Ano, skrze špatný materiál/zpracování.2419,05 %19,05 %  
Ano, zboží neodpovídalo popisu.2217,46 %17,46 %  
Ano, jiný důvod.2015,87 %15,87 %  
Nenakupuji přes internet.75,56 %5,56 %  
Ano, problém při reklamaci.64,76 %4,76 %  

Graf

7. Kamenný obchod si nejčastěni vybíráte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Náhodně.6047,62 %47,62 %  
Na doporučení rodiny, přátel, známých.3124,6 %24,6 %  
Z jiného důvodu.2318,25 %18,25 %  
Z reklamy nebo letáku.86,35 %6,35 %  
Dle recenzí a ohlasů.43,17 %3,17 %  

Graf

8. Internetový obchod si nejčastěji vybíráte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dle recenzí a ohlasů.4636,51 %36,51 %  
Náhodně.4334,13 %34,13 %  
Z jiného důvodu.1511,9 %11,9 %  
Na doporučení rodiny, přátel, známých.1411,11 %11,11 %  
Nenakupuji přes internet.64,76 %4,76 %  
Z reklamy nebo letáku.21,59 %1,59 %  

Graf

9. Při nákupu obecně dáváte přednost (1 - nejméně, 5 - nejvíce):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
ceně3.9291.828
šířce sortimentu obchodu3.2381.467
přístupu a kvalitám personálu3.3651.264
kvalitě zboží4.1111.813
možnosti vyzkoušení/prohlédnutí zboží3.4681.566
okamžitému odběru zboží3.4051.701

Graf

10. Jaký druh zboží či služeb raději nakupujete osobně? (vyberte 1 - 5 položek)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení/obuv9071,43 %71,43 %  
Potraviny8567,46 %67,46 %  
Nábytek4233,33 %33,33 %  
Domácí potřeby3830,16 %30,16 %  
Elektroniku3326,19 %26,19 %  
Zájezdy, rekreace2217,46 %17,46 %  
Stavební materiál1814,29 %14,29 %  
letenky, jízdenky21,59 %1,59 %  
erotické pomůcky(Markis)10,79 %0,79 %  
kosmetiku10,79 %0,79 %  

Graf

11. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9676,19 %76,19 %  
Muž3023,81 %23,81 %  

Graf

12. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 309575,4 %75,4 %  
31 - 401915,08 %15,08 %  
41 - 5075,56 %5,56 %  
Do 18-ti.43,17 %3,17 %  
51 a více.10,79 %0,79 %  

Graf

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou6249,21 %49,21 %  
vysokoškolské4334,13 %34,13 %  
vyšší odborné97,14 %7,14 %  
středoškolské75,56 %5,56 %  
základní53,97 %3,97 %  

Graf

14. Jaká je velikostní kategorie obce, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100.000 obyvatel4334,13 %34,13 %  
do 5.000 obyvatel2923,02 %23,02 %  
20.001 - 100.000 obyvatel2419,05 %19,05 %  
10.001 - 20.000 obyvatel1713,49 %13,49 %  
5.001 - 10.000 obyvatel1310,32 %10,32 %  

Graf

15. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student6450,79 %50,79 %  
zaměstnanec4434,92 %34,92 %  
podnikatel/živnostník107,94 %7,94 %  
na mateřské/rodičovské dovolené43,17 %3,17 %  
ani jedna z nabízených variant21,59 %1,59 %  
nazaměstnaný10,79 %0,79 %  
důchodce10,79 %0,79 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Máte možnost objednání přes internet?

  • odpověď Ano, z práce/školy i z domova:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnosti vyzkoušení/prohlédnutí zboží=2 na otázku 9. Při nákupu obecně dáváte přednost (1 - nejméně, 5 - nejvíce):

9. Při nákupu obecně dáváte přednost (1 - nejméně, 5 - nejvíce):

  • odpověď kvalitě zboží=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi přístupu a kvalitám personálu=5 na otázku 9. Při nákupu obecně dáváte přednost (1 - nejméně, 5 - nejvíce):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte možnost objednání přes internet?

2. Máte zájem využívat nákupů přes internet?

3. Pokud jste s nákupem spokojen/a, doporučujete obchod/prodejnu svým známých?

4. Myslíte si, že nákup přes internet je pro Vás výhodnější?

5. Jak často nakupujete přes internet?

6. Byl/a jste někdy nespokojen/a s internetovým nákupem? (vyberte 1 - 3 odpovědi)

7. Kamenný obchod si nejčastěni vybíráte:

8. Internetový obchod si nejčastěji vybíráte:

9. Při nákupu obecně dáváte přednost (1 - nejméně, 5 - nejvíce):

10. Jaký druh zboží či služeb raději nakupujete osobně? (vyberte 1 - 5 položek)

11. Vaše pohlaví?

12. Kolik je Vám let?

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaká je velikostní kategorie obce, ve které žijete?

15. Jste

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte možnost objednání přes internet?

2. Máte zájem využívat nákupů přes internet?

3. Pokud jste s nákupem spokojen/a, doporučujete obchod/prodejnu svým známých?

4. Myslíte si, že nákup přes internet je pro Vás výhodnější?

5. Jak často nakupujete přes internet?

6. Byl/a jste někdy nespokojen/a s internetovým nákupem? (vyberte 1 - 3 odpovědi)

7. Kamenný obchod si nejčastěni vybíráte:

8. Internetový obchod si nejčastěji vybíráte:

9. Při nákupu obecně dáváte přednost (1 - nejméně, 5 - nejvíce):

10. Jaký druh zboží či služeb raději nakupujete osobně? (vyberte 1 - 5 položek)

11. Vaše pohlaví?

12. Kolik je Vám let?

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaká je velikostní kategorie obce, ve které žijete?

15. Jste

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Němynář, M.Osobní nákup nebo objednávka přes internet? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://osobni-nakup-nebo-objednavka.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.