Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Osobní prodej a jeho problémy

Osobní prodej a jeho problémy

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Sailer
Šetření:17. 03. 2015 - 22. 03. 2015
Počet respondentů:71
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění následujícího dotazníků, který je součástí mé maturitní práce z ekonomiky. Dotazník, stejně jako celá práce, se zabývá tématem osobního prodeje a jeho problémů. Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4766,2 %66,2 %  
Muž2433,8 %33,8 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let2839,44 %39,44 %  
26 - 35 let2028,17 %28,17 %  
36 - 50 let1521,13 %21,13 %  
51 - 60 let68,45 %8,45 %  
60 a více let22,82 %2,82 %  

Graf

3. Myslíte si, že osobní prodej je efektivní nástroj propagace firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale nemám tento způsob prodeje rád(a)3752,11 %52,11 %  
Ne2028,17 %28,17 %  
Ano1014,08 %14,08 %  
Nevím co je osobní prodej45,63 %5,63 %  

Graf

4. Zakoupili jste někdy zboží od osobního prodejce určité firmy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3650,7 %50,7 %  
ano2940,85 %40,85 %  
nevím68,45 %8,45 %  

Graf

5. Oslovil Vás nebo jiného člena Vaší rodiny někdy obchodní zástupce přímo u Vás doma?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6084,51 %84,51 %  
ne1115,49 %15,49 %  

Graf

6. Co Vám obchodní zástupce nabízel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Energetické služby (elektřina, plyn)2839,44 %39,44 %  
Jiné2230,99 %30,99 %  
Drogerii (parfémy, krémy apod..)1622,54 %22,54 %  
Telefonní služby57,04 %7,04 %  

Graf

7. Stal jste se Vy nebo někdo z Vašich blízkých někdy objetí podvodných osobních prodejců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nikoho4056,34 %56,34 %  
Někdo z mé rodiny1825,35 %25,35 %  
Někdo z mých přítel912,68 %12,68 %  
Ano, já45,63 %5,63 %  

Graf

8. Myslíte si, že jsou zákazníci dostatečně chráněni před podvody, které můžou nastat při osobním prodeji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4766,2 %66,2 %  
Nevím912,68 %12,68 %  
Ano, ale měli by být chráněni víc811,27 %11,27 %  
Ano79,86 %9,86 %  

Graf

9. Česká obchodní inspekce udělila v roce 2013 celkem 172 pokut dohromady za 21 milionů korun při kontrole osobních prodejců. Myslíte si, že je to dost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mělo by být více kontrol2535,21 %35,21 %  
Ne, je to málo1723,94 %23,94 %  
Kontrol je dost, ale měly by být větší pokuty1216,9 %16,9 %  
Nevím1115,49 %15,49 %  
Ano68,45 %8,45 %  

Graf

10. Myslíte si, že obětí podvodných prodejců se můžou stát pouze senioři nebo by se to mohlo stát i Vám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, obětí se může stát kdokoliv z nás, kdo si nedá pozor3853,52 %53,52 %  
Ne, ale senioři jsou kvůli vysoké důvěřivosti nejčastějšími oběťmi2738,03 %38,03 %  
Ano, důvěřivý člověk by osobním prodejcům nenaletěl68,45 %8,45 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Myslíte si, že osobní prodej je efektivní nástroj propagace firmy?

4. Zakoupili jste někdy zboží od osobního prodejce určité firmy?

5. Oslovil Vás nebo jiného člena Vaší rodiny někdy obchodní zástupce přímo u Vás doma?

6. Co Vám obchodní zástupce nabízel?

7. Stal jste se Vy nebo někdo z Vašich blízkých někdy objetí podvodných osobních prodejců?

8. Myslíte si, že jsou zákazníci dostatečně chráněni před podvody, které můžou nastat při osobním prodeji?

9. Česká obchodní inspekce udělila v roce 2013 celkem 172 pokut dohromady za 21 milionů korun při kontrole osobních prodejců. Myslíte si, že je to dost?

10. Myslíte si, že obětí podvodných prodejců se můžou stát pouze senioři nebo by se to mohlo stát i Vám?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Myslíte si, že osobní prodej je efektivní nástroj propagace firmy?

4. Zakoupili jste někdy zboží od osobního prodejce určité firmy?

5. Oslovil Vás nebo jiného člena Vaší rodiny někdy obchodní zástupce přímo u Vás doma?

6. Co Vám obchodní zástupce nabízel?

7. Stal jste se Vy nebo někdo z Vašich blízkých někdy objetí podvodných osobních prodejců?

8. Myslíte si, že jsou zákazníci dostatečně chráněni před podvody, které můžou nastat při osobním prodeji?

9. Česká obchodní inspekce udělila v roce 2013 celkem 172 pokut dohromady za 21 milionů korun při kontrole osobních prodejců. Myslíte si, že je to dost?

10. Myslíte si, že obětí podvodných prodejců se můžou stát pouze senioři nebo by se to mohlo stát i Vám?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sailer, T.Osobní prodej a jeho problémy (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://osobni-prodej-a-jeho-problem.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.