Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Osvětové kampaně v České republice

Osvětové kampaně v České republice

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Vacková
Šetření:31. 03. 2016 - 02. 04. 2016
Počet respondentů:18
Počet otázek (max/průměr):28 / 22.83
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:46,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze a v současné době píši diplomovou práci na téma „Analýza vybraných osvětových kampaní a způsobu jejich komunikace v České republice". V této souvislosti bych Vás ráda poprosila o vyplnění následujícího dotazníku, který je určen pro širokou veřejnost a nezabere Vám více než 5 minut. 

Velice si vážím Vašich odpovědí a děkuji za Váš čas!

Odpovědi respondentů

1. Slyšel/a jste někdy dříve pojem "osvětová kampaň"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1688,89 %88,89 %  
Ne211,11 %11,11 %  

Graf

2. Vybavíte si nějakou osvětovou kampaň, která byla prezentována v České republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1168,75 %61,11 %  
Ne531,25 %27,78 %  

Graf

„Osvětová kampaň se pomocí komunikace zaměřené na vybranou oblast zájmu veřejnosti snaží vyvolat určitou změnu jejích hodnot, názorů, postojů nebo chování tak, aby z toho měl užitek jak jedinec, tak společnost jako celek.“

3. Po seznámení s pojmem, vybavíte si nějakou osvětovou kampaň, která byla prezentována v České republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2100 %11,11 %  

Graf

4. Pokud ano, jakého tématu se kampaň týkala? (Pokud si vzpomínáte na více kampaní, zaškrtněte více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prevence rakoviny872,73 %44,44 %  
Proti domácímu násilí763,64 %38,89 %  
Proti řízení po požití alkoholu654,55 %33,33 %  
Vybízející k dárcovství krve nebo kostní dřeně654,55 %33,33 %  
Proti kouření327,27 %16,67 %  
Podporující dobrovolnictví327,27 %16,67 %  
Proti nadměrné konzumaci alkoholu218,18 %11,11 %  
Prevence sexuálně přenosných chorob218,18 %11,11 %  
Podporující pohyb a zdravý životní styl218,18 %11,11 %  
Ekologie218,18 %11,11 %  
sos dětské vesničky, UNICEF apod.19,09 %5,56 %  
třízení19,09 %5,56 %  

Graf

5. Kterou z následujících kampaní znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Světluška1372,22 %72,22 %  
Alkohol za volant nepatří1372,22 %72,22 %  
Linka bezpečí1266,67 %66,67 %  
Movember1161,11 %61,11 %  
Dobrý anděl1161,11 %61,11 %  
Mezi ploty1055,56 %55,56 %  
Pomozte dětem844,44 %44,44 %  
Avon proti domácímu násilí738,89 %38,89 %  
Ukliďme Česko633,33 %33,33 %  
Celé Česko čte dětem633,33 %33,33 %  
Do práce na kole633,33 %33,33 %  
HateFree527,78 %27,78 %  
Červená stužka422,22 %22,22 %  
Mlčení bolí422,22 %22,22 %  
Debra316,67 %16,67 %  
Žádnou15,56 %5,56 %  
Kuřáku smrdíš!15,56 %5,56 %  

Graf

6. Takovéto kampaně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mě nutí k zamyšlení.1055,56 %55,56 %  
Se mě nedotýkají.633,33 %33,33 %  
Ovlivňují mé chování.15,56 %5,56 %  
Záměrně ignoruji15,56 %5,56 %  

Graf

7. Vzpomenete si konkrétně na nějakou kampaň zaměřující se na boj proti rakovině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne844,44 %44,44 %  
avon pochod211,11 %11,11 %  
Avon pochod, movember211,11 %11,11 %  
movember, avon pochod15,56 %5,56 %  
Sluníčkový den - den proti rakovině15,56 %5,56 %  
televizní15,56 %5,56 %  
Červená stužka15,56 %5,56 %  
ano kampaň proti rakovině prsu, děložního čípku a tlustého střeva. 15,56 %5,56 %  
AVON15,56 %5,56 %  

Graf

8. Slyšel/a jste někdy o hnutí Movember?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vím konkrétně o co se jednáotázka č. 9, Ano, vím približně o co se jednáotázka č. 9, Ne, nikdy jsem o něm neslyšel/aotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vím konkrétně o co se jedná738,89 %38,89 %  
Ano, vím približně o co se jedná633,33 %33,33 %  
Ne, nikdy jsem o něm neslyšel/a527,78 %27,78 %  

Graf

9. Víte v jakých oblastech se hnutí angažuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rakovina prostaty323,08 %16,67 %  
Ne323,08 %16,67 %  
rakovina215,38 %11,11 %  
prevence rakoviny mužského pohlavního ústrojí17,69 %5,56 %  
vím17,69 %5,56 %  
myslim nejake rize muzske nemoci17,69 %5,56 %  
prevence rakoviny prostaty17,69 %5,56 %  
Proti karcinomu prostaty17,69 %5,56 %  

Graf

Nadace Movember je celosvětová charitativní organizace, jejímž cílem je šťastnější, zdravější a delší život mužů. V centru zájmu stojí rakovina prostaty, rakovina varlat, psychické zdraví a nedostatek pohybu.

10. Víte co je symbolem akce Movember?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
knír969,23 %50 %  
knír v listopadu17,69 %5,56 %  
vím17,69 %5,56 %  
Ne17,69 %5,56 %  
Knír.17,69 %5,56 %  

Graf

11. Víte, kdy se Movember koná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Listopad1168,75 %61,11 %  
Nevím425 %22,22 %  
Říjen16,25 %5,56 %  

Graf

12. Jak jste se o této akci dozvěděli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet743,75 %38,89 %  
Rodina, přátelé, známí425 %22,22 %  
A proč myslíte, že si to pamatují?16,25 %5,56 %  
viz výše, neznám16,25 %5,56 %  
neznám16,25 %5,56 %  
Pokud se jedná o kampaň proti rakovině prostaty, tak si jí vybavuji z časopisů, kdy známí celebrity si nechají narůst knír. Ovšem nejsem si jistá.16,25 %5,56 %  
TV16,25 %5,56 %  

Graf

13. Spojujete si s Movemberem nějaké konkrétní osobnosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne956,25 %50 %  
Těžkej pokondr16,25 %5,56 %  
ne, moc "osobnosti" nesleduji :-)16,25 %5,56 %  
těžko, viz výše, neznám16,25 %5,56 %  
Sidney Crosby16,25 %5,56 %  
Vím, že jich je docela dost. Žádná mne nejspíš neupoutala natolik, abych si ji zapamatovala.16,25 %5,56 %  
asi ne16,25 %5,56 %  
Ne.16,25 %5,56 %  

Graf

14. Jaká slova podle Vás kampaň nejlépe vystihují? (max. 3 slova)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím318,75 %16,67 %  
originalita212,5 %11,11 %  
movember, knír, muži16,25 %5,56 %  
anglická16,25 %5,56 %  
viz výše, neznám, 16,25 %5,56 %  
?16,25 %5,56 %  
vubec neznam kampan16,25 %5,56 %  
Knír, prostata, rakovina16,25 %5,56 %  
Netuším16,25 %5,56 %  
rakovina, originalita, charita16,25 %5,56 %  
Moderní, zajíavá.16,25 %5,56 %  
knir16,25 %5,56 %  
MUŽI KNÍRY16,25 %5,56 %  

Graf

15. Už jste se někdy Movemberu zúčastnil/a?

Tzn. v případě mužů, že jste se registroval, stal se Mo Bro, pěstoval celý listopad knír a shromažďoval finančí prostředky, v případě žen, že jste se registovala, stala se Mo Sista a podporovala svého muže v účasti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 17, Jen jsem si nechal narůst knír, nikde jsem se neregistroval.otázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1487,5 %77,78 %  
Jen jsem si nechal narůst knír, nikde jsem se neregistroval.212,5 %11,11 %  

Graf

16. Co byl pro Vás důvod se zúčastnit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

17. Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezajímá mě to.535,71 %27,78 %  
Jsem žena.214,29 %11,11 %  
jsem žena, vousy mi nerostou, manžel má plnovous celoročně - a předpokládám, že dost inteligence, aby prevenci nepodceňoval17,14 %5,56 %  
svědí17,14 %5,56 %  
protože to neznám, tyto otázky by se mi tedy neměly zobrazovat17,14 %5,56 %  
jsem žena17,14 %5,56 %  
Nechtěl jsem nosit knír17,14 %5,56 %  
Vypadám jak blbec s knírem17,14 %5,56 %  
Movember jsem doposud neznal/a.17,14 %5,56 %  

Graf

18. Zvážil/a byste účast v příštím roce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1168,75 %61,11 %  
Ano531,25 %27,78 %  

Graf

19. Zúčastníte se znova?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

20. Myslíte, že má akce typu Movember smysl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano743,75 %38,89 %  
Rozhodně ano531,25 %27,78 %  
Spíše ne318,75 %16,67 %  
Rozhodně ne16,25 %5,56 %  

Graf

21. Jakým směrem by se podle Vás mělo hnutí Movember ubírat, aby oslovilo právě Vás?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více odbornosti - workshopy, příběhy ze života425 %22,22 %  
Více zábavy - další doprovodné aktivity a akce16,25 %5,56 %  
nikam, nejsem cílová skupina ani stádní typ16,25 %5,56 %  
více odbornosti - jiné16,25 %5,56 %  
musel bych vědět, oč jde, ale já to neznám16,25 %5,56 %  
je to pokrytectví16,25 %5,56 %  
nevím16,25 %5,56 %  
nemyslim, ze noseni kniru nejak neco zmeni16,25 %5,56 %  
nijak16,25 %5,56 %  
Nepovinný knír16,25 %5,56 %  
Větší zapojení známých osobností16,25 %5,56 %  
Nijak.16,25 %5,56 %  
Větší zapojení žen16,25 %5,56 %  

Graf

22. Ovlivnila Vás tato kampaň natolik, že začnete chodit na preventivní prohlídky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na preventivní prohlídky chodím pravidelně nezávisle na kampani.850 %44,44 %  
Ne850 %44,44 %  

Graf

23. Maté pocit, že se o mužské formě rakoviny a prevenci s ní spojené mluví dostatečně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepřemýšlel/a jsem nad tím950 %50 %  
Ne, veřejnost by měla být více informovaná738,89 %38,89 %  
Ano, nepotřebuji více informací211,11 %11,11 %  

Graf

24. Které z dalších kampaní proti rakovině znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
AVON pochod proti rakovině1372,22 %72,22 %  
Máš koule?527,78 %27,78 %  
Zdravá prsa422,22 %22,22 %  
Zachraňte své ženy316,67 %16,67 %  
Český den proti rakovině211,11 %11,11 %  
Sahám si na ně každý měsíc15,56 %5,56 %  
Měsíc raka15,56 %5,56 %  
neznám15,56 %5,56 %  
-15,56 %5,56 %  
zadnou15,56 %5,56 %  
Žádné.15,56 %5,56 %  
Nic15,56 %5,56 %  

Graf

25. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena950 %50 %  
Muž950 %50 %  

Graf

26. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
41-50738,89 %38,89 %  
26-40633,33 %33,33 %  
19-25316,67 %16,67 %  
51-6015,56 %5,56 %  
do 1815,56 %5,56 %  

Graf

27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1161,11 %61,11 %  
SŠ s maturitou422,22 %22,22 %  
Vyučen/a211,11 %11,11 %  
15,56 %5,56 %  

Graf

28. Počet obyvatel místa, ve kterém trvale žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha844,44 %44,44 %  
50 000 - 100 000 obyvatel527,78 %27,78 %  
100 - 5 000 obyvatel422,22 %22,22 %  
100 000 a více obyvatel15,56 %5,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Vacková, B.Osvětové kampaně v České republice (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://osvetove-kampane-v-ceske-rep.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.