Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Osvětové kampaně v České republice

Osvětové kampaně v České republice

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Vacková
Šetření:31. 03. 2016 - 02. 04. 2016
Počet respondentů:18
Počet otázek (max/průměr):28 / 22.83
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:46,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze a v současné době píši diplomovou práci na téma „Analýza vybraných osvětových kampaní a způsobu jejich komunikace v České republice". V této souvislosti bych Vás ráda poprosila o vyplnění následujícího dotazníku, který je určen pro širokou veřejnost a nezabere Vám více než 5 minut. 

Velice si vážím Vašich odpovědí a děkuji za Váš čas!

Odpovědi respondentů

1. Slyšel/a jste někdy dříve pojem "osvětová kampaň"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1688,89 %88,89 %  
Ne211,11 %11,11 %  

Graf

2. Vybavíte si nějakou osvětovou kampaň, která byla prezentována v České republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1168,75 %61,11 %  
Ne531,25 %27,78 %  

Graf

„Osvětová kampaň se pomocí komunikace zaměřené na vybranou oblast zájmu veřejnosti snaží vyvolat určitou změnu jejích hodnot, názorů, postojů nebo chování tak, aby z toho měl užitek jak jedinec, tak společnost jako celek.“

3. Po seznámení s pojmem, vybavíte si nějakou osvětovou kampaň, která byla prezentována v České republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2100 %11,11 %  

Graf

4. Pokud ano, jakého tématu se kampaň týkala? (Pokud si vzpomínáte na více kampaní, zaškrtněte více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prevence rakoviny872,73 %44,44 %  
Proti domácímu násilí763,64 %38,89 %  
Proti řízení po požití alkoholu654,55 %33,33 %  
Vybízející k dárcovství krve nebo kostní dřeně654,55 %33,33 %  
Proti kouření327,27 %16,67 %  
Podporující dobrovolnictví327,27 %16,67 %  
Proti nadměrné konzumaci alkoholu218,18 %11,11 %  
Prevence sexuálně přenosných chorob218,18 %11,11 %  
Podporující pohyb a zdravý životní styl218,18 %11,11 %  
Ekologie218,18 %11,11 %  
sos dětské vesničky, UNICEF apod.19,09 %5,56 %  
třízení19,09 %5,56 %  

Graf

5. Kterou z následujících kampaní znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Světluška1372,22 %72,22 %  
Alkohol za volant nepatří1372,22 %72,22 %  
Linka bezpečí1266,67 %66,67 %  
Movember1161,11 %61,11 %  
Dobrý anděl1161,11 %61,11 %  
Mezi ploty1055,56 %55,56 %  
Pomozte dětem844,44 %44,44 %  
Avon proti domácímu násilí738,89 %38,89 %  
Ukliďme Česko633,33 %33,33 %  
Celé Česko čte dětem633,33 %33,33 %  
Do práce na kole633,33 %33,33 %  
HateFree527,78 %27,78 %  
Červená stužka422,22 %22,22 %  
Mlčení bolí422,22 %22,22 %  
Debra316,67 %16,67 %  
Žádnou15,56 %5,56 %  
Kuřáku smrdíš!15,56 %5,56 %  

Graf

6. Takovéto kampaně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mě nutí k zamyšlení.1055,56 %55,56 %  
Se mě nedotýkají.633,33 %33,33 %  
Ovlivňují mé chování.15,56 %5,56 %  
Záměrně ignoruji15,56 %5,56 %  

Graf

7. Vzpomenete si konkrétně na nějakou kampaň zaměřující se na boj proti rakovině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne844,44 %44,44 %  
avon pochod211,11 %11,11 %  
Avon pochod, movember211,11 %11,11 %  
movember, avon pochod15,56 %5,56 %  
Sluníčkový den - den proti rakovině15,56 %5,56 %  
televizní15,56 %5,56 %  
Červená stužka15,56 %5,56 %  
ano kampaň proti rakovině prsu, děložního čípku a tlustého střeva. 15,56 %5,56 %  
AVON15,56 %5,56 %  

Graf

8. Slyšel/a jste někdy o hnutí Movember?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vím konkrétně o co se jednáotázka č. 9, Ano, vím približně o co se jednáotázka č. 9, Ne, nikdy jsem o něm neslyšel/aotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vím konkrétně o co se jedná738,89 %38,89 %  
Ano, vím približně o co se jedná633,33 %33,33 %  
Ne, nikdy jsem o něm neslyšel/a527,78 %27,78 %  

Graf

9. Víte v jakých oblastech se hnutí angažuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rakovina prostaty323,08 %16,67 %  
Ne323,08 %16,67 %  
rakovina215,38 %11,11 %  
prevence rakoviny mužského pohlavního ústrojí17,69 %5,56 %  
vím17,69 %5,56 %  
myslim nejake rize muzske nemoci17,69 %5,56 %  
prevence rakoviny prostaty17,69 %5,56 %  
Proti karcinomu prostaty17,69 %5,56 %  

Graf

Nadace Movember je celosvětová charitativní organizace, jejímž cílem je šťastnější, zdravější a delší život mužů. V centru zájmu stojí rakovina prostaty, rakovina varlat, psychické zdraví a nedostatek pohybu.

10. Víte co je symbolem akce Movember?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
knír969,23 %50 %  
knír v listopadu17,69 %5,56 %  
vím17,69 %5,56 %  
Ne17,69 %5,56 %  
Knír.17,69 %5,56 %  

Graf

11. Víte, kdy se Movember koná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Listopad1168,75 %61,11 %  
Nevím425 %22,22 %  
Říjen16,25 %5,56 %  

Graf

12. Jak jste se o této akci dozvěděli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet743,75 %38,89 %  
Rodina, přátelé, známí425 %22,22 %  
A proč myslíte, že si to pamatují?16,25 %5,56 %  
viz výše, neznám16,25 %5,56 %  
neznám16,25 %5,56 %  
Pokud se jedná o kampaň proti rakovině prostaty, tak si jí vybavuji z časopisů, kdy známí celebrity si nechají narůst knír. Ovšem nejsem si jistá.16,25 %5,56 %  
TV16,25 %5,56 %  

Graf

13. Spojujete si s Movemberem nějaké konkrétní osobnosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne956,25 %50 %  
Těžkej pokondr16,25 %5,56 %  
ne, moc "osobnosti" nesleduji :-)16,25 %5,56 %  
těžko, viz výše, neznám16,25 %5,56 %  
Sidney Crosby16,25 %5,56 %  
Vím, že jich je docela dost. Žádná mne nejspíš neupoutala natolik, abych si ji zapamatovala.16,25 %5,56 %  
asi ne16,25 %5,56 %  
Ne.16,25 %5,56 %  

Graf

14. Jaká slova podle Vás kampaň nejlépe vystihují? (max. 3 slova)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím318,75 %16,67 %  
originalita212,5 %11,11 %  
movember, knír, muži16,25 %5,56 %  
anglická16,25 %5,56 %  
viz výše, neznám, 16,25 %5,56 %  
?16,25 %5,56 %  
vubec neznam kampan16,25 %5,56 %  
Knír, prostata, rakovina16,25 %5,56 %  
Netuším16,25 %5,56 %  
rakovina, originalita, charita16,25 %5,56 %  
Moderní, zajíavá.16,25 %5,56 %  
knir16,25 %5,56 %  
MUŽI KNÍRY16,25 %5,56 %  

Graf

15. Už jste se někdy Movemberu zúčastnil/a?

Tzn. v případě mužů, že jste se registroval, stal se Mo Bro, pěstoval celý listopad knír a shromažďoval finančí prostředky, v případě žen, že jste se registovala, stala se Mo Sista a podporovala svého muže v účasti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 17, Jen jsem si nechal narůst knír, nikde jsem se neregistroval.otázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1487,5 %77,78 %  
Jen jsem si nechal narůst knír, nikde jsem se neregistroval.212,5 %11,11 %  

Graf

16. Co byl pro Vás důvod se zúčastnit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

17. Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezajímá mě to.535,71 %27,78 %  
Jsem žena.214,29 %11,11 %  
jsem žena, vousy mi nerostou, manžel má plnovous celoročně - a předpokládám, že dost inteligence, aby prevenci nepodceňoval17,14 %5,56 %  
svědí17,14 %5,56 %  
protože to neznám, tyto otázky by se mi tedy neměly zobrazovat17,14 %5,56 %  
jsem žena17,14 %5,56 %  
Nechtěl jsem nosit knír17,14 %5,56 %  
Vypadám jak blbec s knírem17,14 %5,56 %  
Movember jsem doposud neznal/a.17,14 %5,56 %  

Graf

18. Zvážil/a byste účast v příštím roce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1168,75 %61,11 %  
Ano531,25 %27,78 %  

Graf

19. Zúčastníte se znova?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

20. Myslíte, že má akce typu Movember smysl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano743,75 %38,89 %  
Rozhodně ano531,25 %27,78 %  
Spíše ne318,75 %16,67 %  
Rozhodně ne16,25 %5,56 %  

Graf

21. Jakým směrem by se podle Vás mělo hnutí Movember ubírat, aby oslovilo právě Vás?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více odbornosti - workshopy, příběhy ze života425 %22,22 %  
Více zábavy - další doprovodné aktivity a akce16,25 %5,56 %  
nikam, nejsem cílová skupina ani stádní typ16,25 %5,56 %  
více odbornosti - jiné16,25 %5,56 %  
musel bych vědět, oč jde, ale já to neznám16,25 %5,56 %  
je to pokrytectví16,25 %5,56 %  
nevím16,25 %5,56 %  
nemyslim, ze noseni kniru nejak neco zmeni16,25 %5,56 %  
nijak16,25 %5,56 %  
Nepovinný knír16,25 %5,56 %  
Větší zapojení známých osobností16,25 %5,56 %  
Nijak.16,25 %5,56 %  
Větší zapojení žen16,25 %5,56 %  

Graf

22. Ovlivnila Vás tato kampaň natolik, že začnete chodit na preventivní prohlídky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na preventivní prohlídky chodím pravidelně nezávisle na kampani.850 %44,44 %  
Ne850 %44,44 %  

Graf

23. Maté pocit, že se o mužské formě rakoviny a prevenci s ní spojené mluví dostatečně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepřemýšlel/a jsem nad tím950 %50 %  
Ne, veřejnost by měla být více informovaná738,89 %38,89 %  
Ano, nepotřebuji více informací211,11 %11,11 %  

Graf

24. Které z dalších kampaní proti rakovině znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
AVON pochod proti rakovině1372,22 %72,22 %  
Máš koule?527,78 %27,78 %  
Zdravá prsa422,22 %22,22 %  
Zachraňte své ženy316,67 %16,67 %  
Český den proti rakovině211,11 %11,11 %  
Sahám si na ně každý měsíc15,56 %5,56 %  
Měsíc raka15,56 %5,56 %  
neznám15,56 %5,56 %  
-15,56 %5,56 %  
zadnou15,56 %5,56 %  
Žádné.15,56 %5,56 %  
Nic15,56 %5,56 %  

Graf

25. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena950 %50 %  
Muž950 %50 %  

Graf

26. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
41-50738,89 %38,89 %  
26-40633,33 %33,33 %  
19-25316,67 %16,67 %  
51-6015,56 %5,56 %  
do 1815,56 %5,56 %  

Graf

27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1161,11 %61,11 %  
SŠ s maturitou422,22 %22,22 %  
Vyučen/a211,11 %11,11 %  
15,56 %5,56 %  

Graf

28. Počet obyvatel místa, ve kterém trvale žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha844,44 %44,44 %  
50 000 - 100 000 obyvatel527,78 %27,78 %  
100 - 5 000 obyvatel422,22 %22,22 %  
100 000 a více obyvatel15,56 %5,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vacková, B.Osvětové kampaně v České republice (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://osvetove-kampane-v-ceske-rep.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.