Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ovládáte efektivně PC?

Ovládáte efektivně PC?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iva Mádlová
Šetření:13. 01. 2010 - 31. 01. 2010
Počet respondentů:180
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dříve než se pustím do tvorby závěrečné práce, ráda bych si ověřila, zda využíváte všechny možnosti k efektivnímu ovládání  PC . Budu tedy ráda, pokud mi věnujete svůj čas a vyplníte tento dotazník.

 

Odpovědi respondentů

1. Jak často pracujete s počítačem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den17496,67 %96,67 %  
několikrát týdně63,33 %3,33 %  

Graf

2. Jaké jsou vaše uživatelské dovednosti při práci s PC?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobré6033,33 %33,33 %  
velice dobré5631,11 %31,11 %  
nadstandardnÍ4022,22 %22,22 %  
průměrné2312,78 %12,78 %  
podprůměrné10,56 %0,56 %  

Graf

3. K čemu nejčastěji počítač využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
surfuju na internetu16792,78 %92,78 %  
komunikuji přes internet15485,56 %85,56 %  
pracuji s kancelářskými aplikacemi12267,78 %67,78 %  
jiné8044,44 %44,44 %  
programuji, tvořím webové stránky4122,78 %22,78 %  
využívám výukové programy3821,11 %21,11 %  
dělám účetnictví105,56 %5,56 %  

Graf

4. Jakou metodu využíváte při psaní na klávesnici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
píši více prsty8949,44 %49,44 %  
píši všemi deseti prsty7139,44 %39,44 %  
"datluji" (píši dvěma prsty)2011,11 %11,11 %  

Graf

5. Kolik úhozů napíšete za minutu (odhadem)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2001210 %6,67 %  
100108,33 %5,56 %  
25086,67 %4,44 %  
12086,67 %4,44 %  
30075,83 %3,89 %  
8075,83 %3,89 %  
6065 %3,33 %  
13054,17 %2,78 %  
15054,17 %2,78 %  
3043,33 %2,22 %  
ostatní odpovědi 70
50
90
210
170
220
140
160
350
230
75
900
40
521654651213
240
45
110
1
235
340
125
256
179
296
180
138
47
450
270
305
165
4840 %26,67 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:156.12
Minimum:45
Maximum:305
Variační rozpětí:260
Rozptyl:5658.65
Směrodatná odchylka:75.22
Medián:140
Modus:200

Graf

6. Domníváte se, že je v dnešní době potřeba ovládat klávesnici deseti prsty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9653,33 %53,33 %  
ne8446,67 %46,67 %  

Graf

7. Zavedl/a byste výuku psaní deseti prsty jako povinný školní předmět?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7376,04 %40,56 %  
ne2323,96 %12,78 %  

Graf

8. Tato výuka by měla být realizována:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na střední škole3649,32 %20 %  
na 2. stupni ZŠ3446,58 %18,89 %  
na 1. stupni ZŠ34,11 %1,67 %  

Graf

9. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11563,89 %63,89 %  
muž6536,11 %36,11 %  

Graf

10. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 258044,44 %44,44 %  
15 - 205329,44 %29,44 %  
30 a více2212,22 %12,22 %  
25 - 302111,67 %11,67 %  
méně než 1542,22 %2,22 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Domníváte se, že je v dnešní době potřeba ovládat klávesnici deseti prsty?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Zavedl/a byste výuku psaní deseti prsty jako povinný školní předmět?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Zavedl/a byste výuku psaní deseti prsty jako povinný školní předmět?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi na 2. stupni ZŠ na otázku 8. Tato výuka by měla být realizována:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi na střední škole na otázku 8. Tato výuka by měla být realizována:

7. Zavedl/a byste výuku psaní deseti prsty jako povinný školní předmět?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi na 2. stupni ZŠ na otázku 8. Tato výuka by měla být realizována:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi na střední škole na otázku 8. Tato výuka by měla být realizována:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často pracujete s počítačem?

2. Jaké jsou vaše uživatelské dovednosti při práci s PC?

3. K čemu nejčastěji počítač využíváte?

4. Jakou metodu využíváte při psaní na klávesnici?

5. Kolik úhozů napíšete za minutu (odhadem)?

6. Domníváte se, že je v dnešní době potřeba ovládat klávesnici deseti prsty?

7. Zavedl/a byste výuku psaní deseti prsty jako povinný školní předmět?

8. Tato výuka by měla být realizována:

9. Pohlaví

10. Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často pracujete s počítačem?

2. Jaké jsou vaše uživatelské dovednosti při práci s PC?

3. K čemu nejčastěji počítač využíváte?

4. Jakou metodu využíváte při psaní na klávesnici?

5. Kolik úhozů napíšete za minutu (odhadem)?

6. Domníváte se, že je v dnešní době potřeba ovládat klávesnici deseti prsty?

7. Zavedl/a byste výuku psaní deseti prsty jako povinný školní předmět?

8. Tato výuka by měla být realizována:

9. Pohlaví

10. Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mádlová, I.Ovládáte efektivně PC? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://ovladate-efektivne-pc.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.