Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ovlivnění spotřebitelského chování

Ovlivnění spotřebitelského chování

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Květa Melková
Šetření:11. 01. 2014 - 18. 01. 2014
Počet respondentů:41
Počet otázek (max/průměr):20 / 20
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník jsem sestavovala proto, abych zjistila, co ovlivňuje spotřebitelské chování
a jaké jsou nejčastější zvyklosti na trhu.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2663,41 %63,41 %  
Muž1536,59 %36,59 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-25 let1946,34 %46,34 %  
25-35 let1229,27 %29,27 %  
35-45 let717,07 %17,07 %  
45-55 let24,88 %4,88 %  
55-65 let12,44 %2,44 %  

Graf

3. Bydlím v kraji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středočeském1126,83 %26,83 %  
Severomoravském614,63 %14,63 %  
Jihomoravském614,63 %14,63 %  
Severočeském614,63 %14,63 %  
Východočeském614,63 %14,63 %  
Jihočeském49,76 %9,76 %  
Západočeském24,88 %4,88 %  

Graf

4. Co nejčastěji rozhoduje při koupi výrobku, služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita2765,85 %65,85 %  
Cena1126,83 %26,83 %  
Vzhled37,32 %7,32 %  

Graf

5. Co Vás nejčastěji ovlivňuje při nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Recenze (pověst výrobku)2663,41 %63,41 %  
Cenová nabídka (slevy)1331,71 %31,71 %  
Reklama24,88 %4,88 %  

Graf

6. Jak často chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý týden2868,29 %68,29 %  
Každý den717,07 %17,07 %  
Každý měsíc614,63 %14,63 %  

Graf

7. Kam chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Maloobchod2253,66 %53,66 %  
Velkoobchod1331,71 %31,71 %  
Jiné prodejny614,63 %14,63 %  

Graf

8. Kolik jste ochotni měsíčně utratit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000 - 5000 Kč2663,41 %63,41 %  
Do 1000 Kč921,95 %21,95 %  
5000 Kč a více614,63 %14,63 %  

Graf

9. Vyžadujete kvalitní vzhled u všech výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1639,02 %39,02 %  
Ano1434,15 %34,15 %  
Občas1126,83 %26,83 %  

Graf

10. Nakupoval/a jste pouze kvůli obalu výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2970,73 %70,73 %  
Ano921,95 %21,95 %  
Občas37,32 %7,32 %  

Graf

11. Myslíte si, že vzhled úzce souvisí s kvalitou výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2356,1 %56,1 %  
Občas1024,39 %24,39 %  
Ano819,51 %19,51 %  

Graf

12. Vyhledáváte výrobek/službu konkrétní značky minimálně po dobu 1 roku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2663,41 %63,41 %  
Ne1536,59 %36,59 %  

Graf

13. Proč nakupujete/využíváte značkové výrobky/služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsou kvalitnější2048,78 %48,78 %  
Důvěřuji značkovým prodejnám/službám1741,46 %41,46 %  
Jen proto, že se jedná o značku49,76 %9,76 %  

Graf

14. Je pro Vás značka výrobku důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas2663,41 %63,41 %  
Ne1126,83 %26,83 %  
Ano49,76 %9,76 %  

Graf

15. Myslíte si, že výše ceny odpovídá kvalitě výrobku, službě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas2458,54 %58,54 %  
Ne1331,71 %31,71 %  
Ano49,76 %9,76 %  

Graf

16. Ovlivňuje Vás výhodné balení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas1536,59 %36,59 %  
Ano1536,59 %36,59 %  
Ne1126,83 %26,83 %  

Graf

17. Ovlivňují Vás velmi nízké ceny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas1639,02 %39,02 %  
Ano1536,59 %36,59 %  
Ne1024,39 %24,39 %  

Graf

18. Je pro Vás kvalita výrobku důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3380,49 %80,49 %  
Občas717,07 %17,07 %  
Ne12,44 %2,44 %  

Graf

19. Myslíte si, že kvalitní výrobek, či služba je vždy dražší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3380,49 %80,49 %  
Ano819,51 %19,51 %  

Graf

20. Čemu dáváte větší přednost u spotřebního zboží (např. jídlo..)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalitě3380,49 %80,49 %  
Množství717,07 %17,07 %  
Trvanlivosti12,44 %2,44 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Bydlím v kraji:

4. Co nejčastěji rozhoduje při koupi výrobku, služby?

5. Co Vás nejčastěji ovlivňuje při nakupování?

6. Jak často chodíte nakupovat?

7. Kam chodíte nakupovat?

8. Kolik jste ochotni měsíčně utratit?

9. Vyžadujete kvalitní vzhled u všech výrobků?

10. Nakupoval/a jste pouze kvůli obalu výrobku?

11. Myslíte si, že vzhled úzce souvisí s kvalitou výrobku?

12. Vyhledáváte výrobek/službu konkrétní značky minimálně po dobu 1 roku?

13. Proč nakupujete/využíváte značkové výrobky/služby?

14. Je pro Vás značka výrobku důležitá?

15. Myslíte si, že výše ceny odpovídá kvalitě výrobku, službě?

16. Ovlivňuje Vás výhodné balení?

17. Ovlivňují Vás velmi nízké ceny?

18. Je pro Vás kvalita výrobku důležitá?

19. Myslíte si, že kvalitní výrobek, či služba je vždy dražší?

20. Čemu dáváte větší přednost u spotřebního zboží (např. jídlo..)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Bydlím v kraji:

4. Co nejčastěji rozhoduje při koupi výrobku, služby?

5. Co Vás nejčastěji ovlivňuje při nakupování?

6. Jak často chodíte nakupovat?

7. Kam chodíte nakupovat?

8. Kolik jste ochotni měsíčně utratit?

9. Vyžadujete kvalitní vzhled u všech výrobků?

10. Nakupoval/a jste pouze kvůli obalu výrobku?

11. Myslíte si, že vzhled úzce souvisí s kvalitou výrobku?

12. Vyhledáváte výrobek/službu konkrétní značky minimálně po dobu 1 roku?

13. Proč nakupujete/využíváte značkové výrobky/služby?

14. Je pro Vás značka výrobku důležitá?

15. Myslíte si, že výše ceny odpovídá kvalitě výrobku, službě?

16. Ovlivňuje Vás výhodné balení?

17. Ovlivňují Vás velmi nízké ceny?

18. Je pro Vás kvalita výrobku důležitá?

19. Myslíte si, že kvalitní výrobek, či služba je vždy dražší?

20. Čemu dáváte větší přednost u spotřebního zboží (např. jídlo..)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Melková, K.Ovlivnění spotřebitelského chování (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://ovlivneni-spotrebitelskeho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.