Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Hlavním cílem tohoto průzkumu je zmapovat do jaké míry je spotřební chování na českém trhu ovlivněno internetem a posloužit tak jako zdroj informací pro část diplomové práce.
Odpovědi respondentů
1. Nakoupil jste během posledního půl roku na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
134
88,16 %
88,16 %
ne
18
11,84 %
11,84 %
2. Nakoupil jste na zahraničním serveru?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
87
64,93 %
57,24 %
ano
47
35,07 %
30,92 %
3. Jaké zboží na internetu nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vstupenky / jízdenky / letenky
86
64,18 %
56,58 %
oblečení a obuv
59
44,03 %
38,82 %
knihy / filmy / hudba
57
42,54 %
37,5 %
počítače / telefony / tablety a jejich příslušenství
53
39,55 %
34,87 %
audio / video / foto technika
52
38,81 %
34,21 %
kosmetické a zdravotní zboží
51
38,06 %
33,55 %
bílé zboží
38
28,36 %
25 %
sportovní náčiní
35
26,12 %
23,03 %
jiné
32
23,88 %
21,05 %
nářadí / zahradní vybavení / hobby výbava
22
16,42 %
14,47 %
umělecké předměty / šperky
19
14,18 %
12,5 %
hry / videohry
14
10,45 %
9,21 %
4. Kolik jste přibližně za posledni půl rok utratili za internetové nákupy
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1000 až 5000 CZK
66
49,25 %
43,42 %
5000 až 20000 CZK
38
28,36 %
25 %
více než 20000 CZK
16
11,94 %
10,53 %
500 až 1000 CZK
11
8,21 %
7,24 %
0 až 500 CZK
3
2,24 %
1,97 %
5. Nakupujete na aukčních serverech (ebay, aukro apod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
86
64,18 %
56,58 %
ano
48
35,82 %
31,58 %
6. Jaký způsob platby preferujete (bez ohledu na aktuální dostupnost této metody)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
platební kartou on-line
53
39,55 %
34,87 %
při převzetí zboží (včetně dobírky)
46
34,33 %
30,26 %
bankovním převodem
25
18,66 %
16,45 %
paypal, paysec a podobne
10
7,46 %
6,58 %
7. Jaké je pořadí důvodů proč nakupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
nižší nároky na čas
2.724
1.319
větší pohodlí
2.463
0.935
nižší cena
1.955
1.013
širší sortiment
2.858
1.256
8. Jste zvyklý na internetu vyhledávat informace o zboží? (zejména dražším, dlouhodobější spotřeby a podobně)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
142
93,42 %
93,42 %
ne
10
6,58 %
6,58 %
9. Píšete někdy na internetu recenze o prodejcích nebo zboží, které jste si koupili (třeba i v běžném obchodě)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
113
74,34 %
74,34 %
ano
39
25,66 %
25,66 %
10. Jste díky internetu lépe informovaný spotřebitel?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
134
88,16 %
88,16 %
ne
18
11,84 %
11,84 %
11. Používáte služeb sociálních sítí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
125
82,24 %
82,24 %
ne
27
17,76 %
17,76 %
12. Uvádíte na sociálních sítích postoje ke značkám nebo produktům, jste fanoušky značek nebo produktů (včetně kulturních artefaktů - filmů, knih atd.)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
82
53,95 %
53,95 %
ano
70
46,05 %
46,05 %
13. Jste autory nebo podílíte se na psaní soukromého blogu (webového deníku)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
138
90,79 %
90,79 %
ano
14
9,21 %
9,21 %
14. Používáte zařízení (telefon, tablet, čtečku knih) s mobilním přístupem na internet?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
99
65,13 %
65,13 %
ano
53
34,87 %
34,87 %
15. Prodáváte věci na internetu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
112
73,68 %
73,68 %
ano
40
26,32 %
26,32 %
16. Čtete zpravodajství na internetu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
149
98,03 %
98,03 %
ne
3
1,97 %
1,97 %
17. Sledujete online TV?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
90
59,21 %
59,21 %
ne
62
40,79 %
40,79 %
18. Poslouchate online hudbu (služby jako Last.fm či Grooveshark)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
96
63,16 %
63,16 %
ano
56
36,84 %
36,84 %
19. Jaký je nebo byl obor vašeho studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ekonomické obory
75
49,34 %
49,34 %
právo, politologie a další humanitní obory
45
29,61 %
29,61 %
technické obory
18
11,84 %
11,84 %
jiný
12
7,89 %
7,89 %
zdravotnictví
8
5,26 %
5,26 %
přírodní vědy
7
4,61 %
4,61 %
umění, design
3
1,97 %
1,97 %
20. Jakého stupně vzdělání jste dosáhl nebo ho studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
magisterského
83
54,61 %
54,61 %
bakalářského
41
26,97 %
26,97 %
nižšího než dále uvedené
22
14,47 %
14,47 %
doktorského
6
3,95 %
3,95 %
21. Jste ekonomicky aktivní (zaměstnaný nebo podnikající) v rozsahu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
plného úvazku
78
51,32 %
51,32 %
jsem ekonomicky neaktivní
39
25,66 %
25,66 %
částečného úvazku
35
23,03 %
23,03 %
22. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
102
67,11 %
67,11 %
muž
50
32,89 %
32,89 %
23. Váš věk je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
24 až 30 let včetně
98
64,47 %
64,47 %
méně než 24 let
42
27,63 %
27,63 %
více než 30 let
12
7,89 %
7,89 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 500 až 1000 CZK na otázku 4. Kolik jste přibližně za posledni půl rok utratili za internetové nákupy
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi bankovním převodem na otázku 6. Jaký způsob platby preferujete (bez ohledu na aktuální dostupnost této metody)
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 30 let na otázku 23. Váš věk je
12. Uvádíte na sociálních sítích postoje ke značkám nebo produktům, jste fanoušky značek nebo produktů (včetně kulturních artefaktů - filmů, knih atd.)?
odpověď ne:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Používáte služeb sociálních sítí?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nakoupil jste během posledního půl roku na internetu?
2. Nakoupil jste na zahraničním serveru?
3. Jaké zboží na internetu nakupujete?
4. Kolik jste přibližně za posledni půl rok utratili za internetové nákupy
5. Nakupujete na aukčních serverech (ebay, aukro apod.)
6. Jaký způsob platby preferujete (bez ohledu na aktuální dostupnost této metody)
7. Jaké je pořadí důvodů proč nakupujete na internetu?
8. Jste zvyklý na internetu vyhledávat informace o zboží? (zejména dražším, dlouhodobější spotřeby a podobně)
9. Píšete někdy na internetu recenze o prodejcích nebo zboží, které jste si koupili (třeba i v běžném obchodě)?
10. Jste díky internetu lépe informovaný spotřebitel?
11. Používáte služeb sociálních sítí?
12. Uvádíte na sociálních sítích postoje ke značkám nebo produktům, jste fanoušky značek nebo produktů (včetně kulturních artefaktů - filmů, knih atd.)?
13. Jste autory nebo podílíte se na psaní soukromého blogu (webového deníku)?
14. Používáte zařízení (telefon, tablet, čtečku knih) s mobilním přístupem na internet?
15. Prodáváte věci na internetu?
16. Čtete zpravodajství na internetu?
17. Sledujete online TV?
18. Poslouchate online hudbu (služby jako Last.fm či Grooveshark)?
19. Jaký je nebo byl obor vašeho studia?
20. Jakého stupně vzdělání jste dosáhl nebo ho studujete?
21. Jste ekonomicky aktivní (zaměstnaný nebo podnikající) v rozsahu
22. Jste
23. Váš věk je
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nakoupil jste během posledního půl roku na internetu?
2. Nakoupil jste na zahraničním serveru?
3. Jaké zboží na internetu nakupujete?
4. Kolik jste přibližně za posledni půl rok utratili za internetové nákupy
5. Nakupujete na aukčních serverech (ebay, aukro apod.)
6. Jaký způsob platby preferujete (bez ohledu na aktuální dostupnost této metody)
7. Jaké je pořadí důvodů proč nakupujete na internetu?
8. Jste zvyklý na internetu vyhledávat informace o zboží? (zejména dražším, dlouhodobější spotřeby a podobně)
9. Píšete někdy na internetu recenze o prodejcích nebo zboží, které jste si koupili (třeba i v běžném obchodě)?
10. Jste díky internetu lépe informovaný spotřebitel?
11. Používáte služeb sociálních sítí?
12. Uvádíte na sociálních sítích postoje ke značkám nebo produktům, jste fanoušky značek nebo produktů (včetně kulturních artefaktů - filmů, knih atd.)?
13. Jste autory nebo podílíte se na psaní soukromého blogu (webového deníku)?
14. Používáte zařízení (telefon, tablet, čtečku knih) s mobilním přístupem na internet?
15. Prodáváte věci na internetu?
16. Čtete zpravodajství na internetu?
17. Sledujete online TV?
18. Poslouchate online hudbu (služby jako Last.fm či Grooveshark)?
19. Jaký je nebo byl obor vašeho studia?
20. Jakého stupně vzdělání jste dosáhl nebo ho studujete?
21. Jste ekonomicky aktivní (zaměstnaný nebo podnikající) v rozsahu
22. Jste
23. Váš věk je
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.