Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ovlivnění spotřebního chování internetem

Ovlivnění spotřebního chování internetem

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Mynarik
Šetření:18. 04. 2011 - 15. 05. 2011
Počet respondentů:152
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.29
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hlavním cílem tohoto průzkumu je zmapovat do jaké míry je spotřební chování na českém trhu ovlivněno internetem a posloužit tak jako zdroj informací pro část diplomové práce.

Odpovědi respondentů

1. Nakoupil jste během posledního půl roku na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13488,16 %88,16 %  
ne1811,84 %11,84 %  

Graf

2. Nakoupil jste na zahraničním serveru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8764,93 %57,24 %  
ano4735,07 %30,92 %  

Graf

3. Jaké zboží na internetu nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vstupenky / jízdenky / letenky8664,18 %56,58 %  
oblečení a obuv5944,03 %38,82 %  
knihy / filmy / hudba5742,54 %37,5 %  
počítače / telefony / tablety a jejich příslušenství5339,55 %34,87 %  
audio / video / foto technika5238,81 %34,21 %  
kosmetické a zdravotní zboží5138,06 %33,55 %  
bílé zboží3828,36 %25 %  
sportovní náčiní3526,12 %23,03 %  
jiné3223,88 %21,05 %  
nářadí / zahradní vybavení / hobby výbava2216,42 %14,47 %  
umělecké předměty / šperky1914,18 %12,5 %  
hry / videohry1410,45 %9,21 %  

Graf

4. Kolik jste přibližně za posledni půl rok utratili za internetové nákupy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000 až 5000 CZK6649,25 %43,42 %  
5000 až 20000 CZK3828,36 %25 %  
více než 20000 CZK1611,94 %10,53 %  
500 až 1000 CZK118,21 %7,24 %  
0 až 500 CZK32,24 %1,97 %  

Graf

5. Nakupujete na aukčních serverech (ebay, aukro apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8664,18 %56,58 %  
ano4835,82 %31,58 %  

Graf

6. Jaký způsob platby preferujete (bez ohledu na aktuální dostupnost této metody)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platební kartou on-line5339,55 %34,87 %  
při převzetí zboží (včetně dobírky)4634,33 %30,26 %  
bankovním převodem2518,66 %16,45 %  
paypal, paysec a podobne107,46 %6,58 %  

Graf

7. Jaké je pořadí důvodů proč nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
nižší nároky na čas2.7241.319
větší pohodlí2.4630.935
nižší cena1.9551.013
širší sortiment2.8581.256

Graf

8. Jste zvyklý na internetu vyhledávat informace o zboží? (zejména dražším, dlouhodobější spotřeby a podobně)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14293,42 %93,42 %  
ne106,58 %6,58 %  

Graf

9. Píšete někdy na internetu recenze o prodejcích nebo zboží, které jste si koupili (třeba i v běžném obchodě)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11374,34 %74,34 %  
ano3925,66 %25,66 %  

Graf

10. Jste díky internetu lépe informovaný spotřebitel?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13488,16 %88,16 %  
ne1811,84 %11,84 %  

Graf

11. Používáte služeb sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12582,24 %82,24 %  
ne2717,76 %17,76 %  

Graf

12. Uvádíte na sociálních sítích postoje ke značkám nebo produktům, jste fanoušky značek nebo produktů (včetně kulturních artefaktů - filmů, knih atd.)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8253,95 %53,95 %  
ano7046,05 %46,05 %  

Graf

13. Jste autory nebo podílíte se na psaní soukromého blogu (webového deníku)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13890,79 %90,79 %  
ano149,21 %9,21 %  

Graf

14. Používáte zařízení (telefon, tablet, čtečku knih) s mobilním přístupem na internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9965,13 %65,13 %  
ano5334,87 %34,87 %  

Graf

15. Prodáváte věci na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11273,68 %73,68 %  
ano4026,32 %26,32 %  

Graf

16. Čtete zpravodajství na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14998,03 %98,03 %  
ne31,97 %1,97 %  

Graf

17. Sledujete online TV?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9059,21 %59,21 %  
ne6240,79 %40,79 %  

Graf

18. Poslouchate online hudbu (služby jako Last.fm či Grooveshark)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9663,16 %63,16 %  
ano5636,84 %36,84 %  

Graf

19. Jaký je nebo byl obor vašeho studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ekonomické obory7549,34 %49,34 %  
právo, politologie a další humanitní obory4529,61 %29,61 %  
technické obory1811,84 %11,84 %  
jiný127,89 %7,89 %  
zdravotnictví85,26 %5,26 %  
přírodní vědy74,61 %4,61 %  
umění, design31,97 %1,97 %  

Graf

20. Jakého stupně vzdělání jste dosáhl nebo ho studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
magisterského8354,61 %54,61 %  
bakalářského4126,97 %26,97 %  
nižšího než dále uvedené2214,47 %14,47 %  
doktorského63,95 %3,95 %  

Graf

21. Jste ekonomicky aktivní (zaměstnaný nebo podnikající) v rozsahu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
plného úvazku7851,32 %51,32 %  
jsem ekonomicky neaktivní3925,66 %25,66 %  
částečného úvazku3523,03 %23,03 %  

Graf

22. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10267,11 %67,11 %  
muž5032,89 %32,89 %  

Graf

23. Váš věk je

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24 až 30 let včetně9864,47 %64,47 %  
méně než 24 let4227,63 %27,63 %  
více než 30 let127,89 %7,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Nakoupil jste na zahraničním serveru?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 500 až 1000 CZK na otázku 4. Kolik jste přibližně za posledni půl rok utratili za internetové nákupy
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi bankovním převodem na otázku 6. Jaký způsob platby preferujete (bez ohledu na aktuální dostupnost této metody)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 30 let na otázku 23. Váš věk je

12. Uvádíte na sociálních sítích postoje ke značkám nebo produktům, jste fanoušky značek nebo produktů (včetně kulturních artefaktů - filmů, knih atd.)?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Používáte služeb sociálních sítí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakoupil jste během posledního půl roku na internetu?

2. Nakoupil jste na zahraničním serveru?

3. Jaké zboží na internetu nakupujete?

4. Kolik jste přibližně za posledni půl rok utratili za internetové nákupy

5. Nakupujete na aukčních serverech (ebay, aukro apod.)

6. Jaký způsob platby preferujete (bez ohledu na aktuální dostupnost této metody)

7. Jaké je pořadí důvodů proč nakupujete na internetu?

8. Jste zvyklý na internetu vyhledávat informace o zboží? (zejména dražším, dlouhodobější spotřeby a podobně)

9. Píšete někdy na internetu recenze o prodejcích nebo zboží, které jste si koupili (třeba i v běžném obchodě)?

10. Jste díky internetu lépe informovaný spotřebitel?

11. Používáte služeb sociálních sítí?

12. Uvádíte na sociálních sítích postoje ke značkám nebo produktům, jste fanoušky značek nebo produktů (včetně kulturních artefaktů - filmů, knih atd.)?

13. Jste autory nebo podílíte se na psaní soukromého blogu (webového deníku)?

14. Používáte zařízení (telefon, tablet, čtečku knih) s mobilním přístupem na internet?

15. Prodáváte věci na internetu?

16. Čtete zpravodajství na internetu?

17. Sledujete online TV?

18. Poslouchate online hudbu (služby jako Last.fm či Grooveshark)?

19. Jaký je nebo byl obor vašeho studia?

20. Jakého stupně vzdělání jste dosáhl nebo ho studujete?

21. Jste ekonomicky aktivní (zaměstnaný nebo podnikající) v rozsahu

22. Jste

23. Váš věk je

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakoupil jste během posledního půl roku na internetu?

2. Nakoupil jste na zahraničním serveru?

3. Jaké zboží na internetu nakupujete?

4. Kolik jste přibližně za posledni půl rok utratili za internetové nákupy

5. Nakupujete na aukčních serverech (ebay, aukro apod.)

6. Jaký způsob platby preferujete (bez ohledu na aktuální dostupnost této metody)

7. Jaké je pořadí důvodů proč nakupujete na internetu?

8. Jste zvyklý na internetu vyhledávat informace o zboží? (zejména dražším, dlouhodobější spotřeby a podobně)

9. Píšete někdy na internetu recenze o prodejcích nebo zboží, které jste si koupili (třeba i v běžném obchodě)?

10. Jste díky internetu lépe informovaný spotřebitel?

11. Používáte služeb sociálních sítí?

12. Uvádíte na sociálních sítích postoje ke značkám nebo produktům, jste fanoušky značek nebo produktů (včetně kulturních artefaktů - filmů, knih atd.)?

13. Jste autory nebo podílíte se na psaní soukromého blogu (webového deníku)?

14. Používáte zařízení (telefon, tablet, čtečku knih) s mobilním přístupem na internet?

15. Prodáváte věci na internetu?

16. Čtete zpravodajství na internetu?

17. Sledujete online TV?

18. Poslouchate online hudbu (služby jako Last.fm či Grooveshark)?

19. Jaký je nebo byl obor vašeho studia?

20. Jakého stupně vzdělání jste dosáhl nebo ho studujete?

21. Jste ekonomicky aktivní (zaměstnaný nebo podnikající) v rozsahu

22. Jste

23. Váš věk je

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mynarik, J.Ovlivnění spotřebního chování internetem (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ovlivneni-spotrebniho-chovan.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.