Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ovlivnitelnost nákupu zájezdu novými trendy v marketingu a distribuci

Ovlivnitelnost nákupu zájezdu novými trendy v marketingu a distribuci

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Čermochová
Šetření:22. 03. 2011 - 30. 03. 2011
Počet respondentů:111
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Cílem tohoto dotazníku je zjistit ovlivnitelnost českých spotřebitelů novými trendy v marketingu a distribuci českých a německých cestovních kanceláří.

Moc by mi to pomohlo při vypracovávání mé bakalářské práce.

Děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Přes jaké médium si vybíráte svou dovolenou

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet9585,59 %85,59 %  
katalog3127,93 %27,93 %  
nevybírám, prostě někam jedu10,9 %0,9 %  
žádné10,9 %0,9 %  
dovolenou si nevybírám10,9 %0,9 %  
net, katalog i přímo ve výloze ck10,9 %0,9 %  
programy na televize10,9 %0,9 %  
pobočka CK nebo CA10,9 %0,9 %  
doporučení přátel10,9 %0,9 %  
sám zařizuji10,9 %0,9 %  
jezdím "na blind"10,9 %0,9 %  
internet10,9 %0,9 %  
využívám obě varianty10,9 %0,9 %  

Graf

2. Kde kupujete dovolenou

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu6054,05 %54,05 %  
na pobočce5448,65 %48,65 %  
viz. odp. 110,9 %0,9 %  
nikde10,9 %0,9 %  
letiště10,9 %0,9 %  
dovolenou nekupuji10,9 %0,9 %  
podle toho, kde si ji vyberu10,9 %0,9 %  
jezdím "na blind"10,9 %0,9 %  
objednám na netu,na pobočku jdu vyřídit ostatní10,9 %0,9 %  

Graf

3. Koupili byste si zájezd od hypermarketu, kde nakupujete (např Kaufland, Billa, Spar)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8677,48 %77,48 %  
nevím1917,12 %17,12 %  
ano65,41 %5,41 %  

Graf

4. Proč ano/ne

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, je to pro mne nedůvěryhodné6558,56 %58,56 %  
Spíše ne, není to v České republice zaběhlé3127,93 %27,93 %  
Ano, ale po důkladném prověření98,11 %8,11 %  
není důvod10,9 %0,9 %  
nevěřím žádnýmu concernu hypermarketu10,9 %0,9 %  
dovolenou jedině na vlastní pěst10,9 %0,9 %  
nevěřim že je schopný konkurovat internetovým prod10,9 %0,9 %  
Ano, hypermarket je pro mě důvěryhodný dodavatel10,9 %0,9 %  
Jestli cena bude nizka, ano.10,9 %0,9 %  
Jestli normalni nebo draha, radsi internet.10,9 %0,9 %  
Je to mimo jejich činnost10,9 %0,9 %  
nevěřím nabídce hypermarketů10,9 %0,9 %  

Graf

5. Koupili byste si zájezd u zásilkové společnosti (např. Quelle, Otto, Neckermann)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8677,48 %77,48 %  
nevím1715,32 %15,32 %  
ano87,21 %7,21 %  

Graf

6. Proč ano/ne

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, je to pro mne nedůvěryhodné7163,96 %63,96 %  
Spíše ne, není to v České republice zaběhlé2623,42 %23,42 %  
Ano, ale po jiné kladné zkušenosti s firmou98,11 %8,11 %  
Ano, zásilková společnost je pro mě důvěryhodný dodavatel32,7 %2,7 %  
není důvod10,9 %0,9 %  
to dělaj jen sociálové10,9 %0,9 %  
dovolenou jedině na vlastní pěst10,9 %0,9 %  
od neckermann ano u ostatních ne10,9 %0,9 %  

Graf

7. Uvažovali byste nad koupí zájezdu z televizního kanálu, který je specializovaný na prodej a prezentaci nabídek dovolených

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5549,55 %49,55 %  
nevím3935,14 %35,14 %  
ano1715,32 %15,32 %  

Graf

8. Proč ano/ne

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevim1311,71 %11,71 %  
nedůvěra32,7 %2,7 %  
nedůvěryhodné32,7 %2,7 %  
nic takoveho neznam21,8 %1,8 %  
ne21,8 %1,8 %  
není to důvěryhodné21,8 %1,8 %  
když to bude výhodnější než jinde proč ne10,9 %0,9 %  
neuvazoval10,9 %0,9 %  
Nevím, je to divný :)10,9 %0,9 %  
teleshoping nikdy!10,9 %0,9 %  
ostatní odpovědi nikdy jsem nic takového neviděla
nevím protože s tímto kanálem nemám zkušenosti
televizi jsem neviděl, ani nepamatuju
-
nemám s tím zkušenosti
nelibi se mi to
koupil sem BMW nejsou prachy
uvažuji nad každou dobrou nabídkou
ještě jsem se tím nezabývala
Bylo by to dražší.
kvůli praktičnosti a pohodlí
Záleželo by na konkrétní nabídce poměru cena/výkon
Není to pro mě dostatečně důvěryhodné a vyzkoušené
potřeboval bych ještě víc informací
nikdy jsem o tom neslyšel
neznám to
musel by mít dobré reference
Nevěřím (nedůvěřuji)tomuto způsobu nabídky.
V ČR není zaběhlé, nenív nich důvěra.
nevim - neznam, nejsem na to zvykla
možnost prezentace zájezdu
Musel by to být seriózní kanál
asi bych na to nekoukala
Pokud je to spolehlivé, proč ne.
věrohodnost
viz výše
neznám tuto možnost
Ano, ale po jiné kladné zkušenosti s firmou
přijde mi to jak teleshoping, blbosti za hodně pen
dovolenou jedině na vlastní pěst
protože mi zaůčtují náklady na reklamu
je to pohodlné
z principu bych na podobný program nekoukal
nevěrohodný
protože mají zkušenosti
přišlo by mi to důvěryhodné
Nemám zkušenosti s tímto zprostředkovatelem.
slyším o tom poprvé, nemám reference
Na televizi téměřnekoukám,natož abych na ni nakupo
muselo by to mít větší tradici v ČR
připomíná mi to teleshopping, ve který nemám důvěr
Nemám důvěru v reklamy a podobné nabídky v tv
podľa referencií od známeho
Když je na to specializovaný, tak bych mu věřila
Televize na mě v tomto případě nepůsobí seriózně.
Takové kanály nesleduji, nakupuji jinde a jinak.
Televize je jen pro informace.
Vzhledem k častým krachům CK bych se trochu bál...
není to úplně běžná záležitost
je to nedůvěryhodné
nedůvěryhodné - teleshopping
nevím, v tomhle moc neexperimentuju
video lepsi nez foto
nesubjektivní nabídka
nikdy jsem se s tím nesetkala
nepohodlné médium
nekoukám na tv
nikdy jsem se s tím nesetkala, prvotní nedůvěra
ano
nejistota
Připadá mi to neosobní
ještě jsem se s tím nesetkala
nedůvěřuji reklámám v TV
Nedůvěřuji televizním spotům
maximálně pokud by mě odně uchvátila cena
Je to pro mě nedůvěryhodné
Preferuji recenze na netu (booking.com, hotel.de)
preferuji vyhradne CK a CA
ověřenost
nemám potřebu
Přišlo by mi to jako teleshopping a to já nerad.
nedůvěřuji tomu, nemám s tím zkušenosti
žáleželo by i na jiných věcech
nevěrohodné
další zajímavá forma nabídky zájezdů
...
o této možnosti jsem neslyšela
reklamy bývají klamavé či neúplně informativní
spíše ano, ptž se věnují tomuto odvětví
Důvěryhodnější médium, dobrá prezentace
není zaběhlé
důvěryhodnost
8273,87 %73,87 % 

Graf

9. Byli jste někdy aktivní v propojení vaší sociální sítě a kterékoli cestovní kanceláře

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9888,29 %88,29 %  
ano1311,71 %11,71 %  

Graf

10. Setkali jste se v poslední době s virální reklamou od nějaké cestovní kanceláře

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5751,35 %51,35 %  
nevím2724,32 %24,32 %  
ano2724,32 %24,32 %  

Graf

11. Jak to na vás působilo

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, co je virální marketing3137,8 %27,93 %  
nijak, reklamy tohoto tipu mě nezajímají2935,37 %26,13 %  
kladně, líbil se mi nápad1923,17 %17,12 %  
negativně56,1 %4,5 %  

Graf

12. Zaznamenali jste v poslední době nějakou spolupráci mezi cestovní kanceláří a jinou firmou (například Při zřízení kreditní karty sleva na zájezd u příslušné CK)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6760,36 %60,36 %  
ano4439,64 %39,64 %  

Graf

13. Ovlivnila by vás taková spolupráce ke koupi zájezdu u dané cestovní kanceláře

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5045,05 %45,05 %  
nevím4338,74 %38,74 %  
ano1816,22 %16,22 %  

Graf

14. Setkali jste se někdy s pojmem "inspektor dovolené"

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10493,69 %93,69 %  
ano76,31 %6,31 %  

Graf

15. Ovlivnilo by vás doporučení známého při koupi zájezdu, i když byste věděli, že dovolenou měl zaplacenou od cestovní kanceláře, právě proto, aby ji doporučil

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
částečně4944,14 %44,14 %  
ne4641,44 %41,44 %  
ano1614,41 %14,41 %  

Graf

16. Rozhodli byste se koupit zájezd jen proto, že jste se o jeho doporučení dočetli např. na blogu

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5751,35 %51,35 %  
ne2623,42 %23,42 %  
spíše ano2320,72 %20,72 %  
ano65,41 %5,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Zaznamenali jste v poslední době nějakou spolupráci mezi cestovní kanceláří a jinou firmou (například Při zřízení kreditní karty sleva na zájezd u příslušné CK)

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Byli jste někdy aktivní v propojení vaší sociální sítě a kterékoli cestovní kanceláře

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Přes jaké médium si vybíráte svou dovolenou

2. Kde kupujete dovolenou

3. Koupili byste si zájezd od hypermarketu, kde nakupujete (např Kaufland, Billa, Spar)

4. Proč ano/ne

5. Koupili byste si zájezd u zásilkové společnosti (např. Quelle, Otto, Neckermann)

6. Proč ano/ne

7. Uvažovali byste nad koupí zájezdu z televizního kanálu, který je specializovaný na prodej a prezentaci nabídek dovolených

8. Proč ano/ne

9. Byli jste někdy aktivní v propojení vaší sociální sítě a kterékoli cestovní kanceláře

10. Setkali jste se v poslední době s virální reklamou od nějaké cestovní kanceláře

11. Jak to na vás působilo

12. Zaznamenali jste v poslední době nějakou spolupráci mezi cestovní kanceláří a jinou firmou (například Při zřízení kreditní karty sleva na zájezd u příslušné CK)

13. Ovlivnila by vás taková spolupráce ke koupi zájezdu u dané cestovní kanceláře

14. Setkali jste se někdy s pojmem "inspektor dovolené"

15. Ovlivnilo by vás doporučení známého při koupi zájezdu, i když byste věděli, že dovolenou měl zaplacenou od cestovní kanceláře, právě proto, aby ji doporučil

16. Rozhodli byste se koupit zájezd jen proto, že jste se o jeho doporučení dočetli např. na blogu

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Přes jaké médium si vybíráte svou dovolenou

2. Kde kupujete dovolenou

3. Koupili byste si zájezd od hypermarketu, kde nakupujete (např Kaufland, Billa, Spar)

4. Proč ano/ne

5. Koupili byste si zájezd u zásilkové společnosti (např. Quelle, Otto, Neckermann)

6. Proč ano/ne

7. Uvažovali byste nad koupí zájezdu z televizního kanálu, který je specializovaný na prodej a prezentaci nabídek dovolených

8. Proč ano/ne

9. Byli jste někdy aktivní v propojení vaší sociální sítě a kterékoli cestovní kanceláře

10. Setkali jste se v poslední době s virální reklamou od nějaké cestovní kanceláře

11. Jak to na vás působilo

12. Zaznamenali jste v poslední době nějakou spolupráci mezi cestovní kanceláří a jinou firmou (například Při zřízení kreditní karty sleva na zájezd u příslušné CK)

13. Ovlivnila by vás taková spolupráce ke koupi zájezdu u dané cestovní kanceláře

14. Setkali jste se někdy s pojmem "inspektor dovolené"

15. Ovlivnilo by vás doporučení známého při koupi zájezdu, i když byste věděli, že dovolenou měl zaplacenou od cestovní kanceláře, právě proto, aby ji doporučil

16. Rozhodli byste se koupit zájezd jen proto, že jste se o jeho doporučení dočetli např. na blogu

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Čermochová, P.Ovlivnitelnost nákupu zájezdu novými trendy v marketingu a distribuci (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ovlivnitelnost-nakupu-zajezd.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.