Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ovlivňování médii a reklamou

Ovlivňování médii a reklamou

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Matoušková
Šetření:03. 11. 2015 - 13. 11. 2015
Počet respondentů:143
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 v tomto krátkém dotazníku bych ráda zjistila, jak moc nás ovlivňují média a reklama. Výsledky použiji do své stejnojmenné práce na společenskovědní seminář.

Předem děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Sledujete reklamy v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechávám je běžet, ale nevěnuji jim příliš pozornosti5941,26 %41,26 %  
Na TV se nedívám4330,07 %30,07 %  
Nesleduji, okamžitě přepínám na jiný program2416,78 %16,78 %  
Ano, sleduji je1711,89 %11,89 %  

Graf

2. Jaká televizní či internetová reklama, ať už se Vám líbila či nelíbila, Vás napadne jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kofola 1812,59 %12,59 %  
alza74,9 %4,9 %  
Alza.cz53,5 %3,5 %  
žádná42,8 %2,8 %  
coca cola32,1 %2,1 %  
old spice32,1 %2,1 %  
Xxx lutz32,1 %2,1 %  
Vánoční reklama na Kofolu21,4 %1,4 %  
Vánoční Kofola21,4 %1,4 %  
já nemusím, já už ho vidím21,4 %1,4 %  
ostatní odpovědi Reklama na kofolu
Bobika
Pozemšťaneeeee, rozdavame sto tabletu týdne! Sto tabletu týdne, sto tabletu, sto tabletu, sto tabletu tydne
na Kofolu
clickforsky.com - jestli je moje máma pavouk
Reklama na kofolu ("a bude mít takový ty velký zahnutý zuby nahoru?")
Bla bla, bla :-D netuším
S čínskou restaurací (pes Bobík), myslím na seznam.cz
televizní reklama na Alzu
Reklama na Alzu
Ftefan a fofola
vánoční cola
na Vodafone
já už ho vidím
napadne mě ten zelenej sráč Alzy, na něj mám averzi a nedá se mu uniknout :-)
Skitles
Kaufland
na nějakou banku
zadna
Kofola s vánočním stromečkem a divokým prasetem
jak rastaman doji lentilky ze zirafy
"O Zadarovi"
kecky,fofola
Na Moneybank (s tou perskou kockou)
KB
Old spice, řekni proč's mi ho vzal, můj syn je sexy chlap, tak co já dělat mám... Old Spice :D
Kofola - vánoční reklama s divočákem
xXx
GE Money Bank - kocour
Kofola: "A bude mít takový ty žahnutý žuby nahólu?"
Reklamy na Oskara, Fofola
asi "dáš si fofolu", ale neviděla jsem ji vlastnoočně, řekli mi o ní jiní (nemám TV a reklamy na netu nesleduji)
ne ne já nemusím, já už ho vidím
dva bankéři
Většina televizních reklam je přihlouplých, mnohdy i směšných a nepravdivých. Televizi proto nesleduji ani nevlastním. Mám vlastní rozum i názor.
reklama na kofolu - šišlající pes
Lidl
sobi
a my 'sme řekli NE
reklama na Lidl
DS5
Unicef
Nedívám se na ně, nechci se rozčilovat.
Alza (a to používám adblock)
"A tati bude mít i ty zahnutý rohy nahoru" - líbila
prasátko zuby žahnutý nahoru
Tmobile s Ivanem Trojanem
t mobile
na kofolu - s prasátkem
Na vložky
Youtube.com
Tullamore Dew
XXXLutz
Airwaves
Fio Banka
Kofola - fofola
Fofola!
Kofola - nene já nemusím, já už ho vidím
AguaBabes
GE MONEY
Česká spořitelna (kočka Půjčka)
kofola - prase
Na nějaký sýr
Snickers
Kofola - zahnuté zuby nahoru.
captain morgen
Wilkinson Quadro Bikiny - Roští musí pryč
Reklama České spořitelny animovaná Palečková
Clavin - mužem hned...
Kofola - Takže, my se jako máme?
pes s melounem na hlavě
Reklamy Hornbach
o2 s Trojanem
GE money bank s kocourkem
Je jich více, například na aviváž Cocolino....
Never say no to PANDA
vánoční na Kofolu
Kofola, vánoční stromeček
Kofola a zahnutý zuby nahoru
kofola - prase, booobika
fofola
alza - hate it
Na falešné výhry "jste tisící návštěvník".
reklama na kofolu během vánoc
reklama na Kofolu s holčičkou a prasetem
na kinder čokoládu
Nene, já nemusím, já už ho vidííím (Kofola)
Knorr
Allianz
reklama na sázení - s káčaty
Airbank
a bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru
9465,73 %65,73 % 

Graf

3. Myslíte si, že je televize prostředkem manipulace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano10573,43 %73,43 %  
Spíše ano3121,68 %21,68 %  
Spíše ne64,2 %4,2 %  
Určitě ne10,7 %0,7 %  

Graf

4. Jak často rozkliknete reklamu na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výjimečně7753,85 %53,85 %  
Nikdy4934,27 %34,27 %  
Občas1611,19 %11,19 %  
Často10,7 %0,7 %  

Graf

5. Má podle Vás reklama na internetu smysl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano6243,36 %43,36 %  
Určitě ano3927,27 %27,27 %  
Spíše ne3423,78 %23,78 %  
Určitě ne85,59 %5,59 %  

Graf

6. Čtete články na serveru Novinky.cz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, mám Seznam.cz jako domovskou stránku či ji často navštěvuji4027,97 %27,97 %  
Výjimečně nebo nikdy, Seznam.cz nenavštěvuji často2920,28 %20,28 %  
Občas, mám Seznam.cz jako domovskou stránku či ji často navštěvuji2618,18 %18,18 %  
Občas, Seznam.cz nenavštěvuji často2416,78 %16,78 %  
Ano, Seznam.cz nenavštěvuji často106,99 %6,99 %  
Výjimečně nebo nikdy, mám Seznam.cz jako domovskou stránku či ji často navštěvuji96,29 %6,29 %  
Jinak53,5 %3,5 %  

Graf

7. Myslíte si, že jsou média prostředkem manipulace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano10573,43 %73,43 %  
Spíše ano3423,78 %23,78 %  
Spíše ne32,1 %2,1 %  
Určitě ne10,7 %0,7 %  

Graf

8. Myslíte si, že média cíleně manipulují s lidmi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano8760,84 %60,84 %  
Spíše ano5135,66 %35,66 %  
Spíše ne42,8 %2,8 %  
Určitě ne10,7 %0,7 %  

Graf

9. Setkal(a) jste se Vy či někdo z Vašich blízkých s praktikami tzv. šmejdů(manipulující prodejci na předváděcích akcích)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6646,15 %46,15 %  
Ne4934,27 %34,27 %  
Nejsem si jist2819,58 %19,58 %  

Graf

10. Přesvědčila Vás někdy reklama, abyste si koupili daný produkt či službu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jen jednou nebo dvakrát5739,86 %39,86 %  
Ne4934,27 %34,27 %  
Nevím1913,29 %13,29 %  
Ano, vícekrát1812,59 %12,59 %  

Graf

11. Myslíte si, že jste ovlivňován(a) reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5739,86 %39,86 %  
Spíše ano4531,47 %31,47 %  
Určitě ne2618,18 %18,18 %  
Určitě ano1510,49 %10,49 %  

Graf

12. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
17-225337,06 %37,06 %  
23-294632,17 %32,17 %  
30-39149,79 %9,79 %  
40-49139,09 %9,09 %  
50 a více let117,69 %7,69 %  
Do 1664,2 %4,2 %  

Graf

13. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10875,52 %75,52 %  
Muž3524,48 %24,48 %  

Graf

14. Dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské5034,97 %34,97 %  
Středoškolské s maturitou4330,07 %30,07 %  
Zatím studuji4128,67 %28,67 %  
Základní64,2 %4,2 %  
Středoškolské bez maturity/Vyučen32,1 %2,1 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sledujete reklamy v televizi?

2. Jaká televizní či internetová reklama, ať už se Vám líbila či nelíbila, Vás napadne jako první?

3. Myslíte si, že je televize prostředkem manipulace?

4. Jak často rozkliknete reklamu na internetu?

5. Má podle Vás reklama na internetu smysl?

6. Čtete články na serveru Novinky.cz?

7. Myslíte si, že jsou média prostředkem manipulace?

8. Myslíte si, že média cíleně manipulují s lidmi?

9. Setkal(a) jste se Vy či někdo z Vašich blízkých s praktikami tzv. šmejdů(manipulující prodejci na předváděcích akcích)?

10. Přesvědčila Vás někdy reklama, abyste si koupili daný produkt či službu?

11. Myslíte si, že jste ovlivňován(a) reklamou?

12. Kolik je Vám let?

13. Vaše pohlaví?

14. Dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sledujete reklamy v televizi?

2. Jaká televizní či internetová reklama, ať už se Vám líbila či nelíbila, Vás napadne jako první?

3. Myslíte si, že je televize prostředkem manipulace?

4. Jak často rozkliknete reklamu na internetu?

5. Má podle Vás reklama na internetu smysl?

6. Čtete články na serveru Novinky.cz?

7. Myslíte si, že jsou média prostředkem manipulace?

8. Myslíte si, že média cíleně manipulují s lidmi?

9. Setkal(a) jste se Vy či někdo z Vašich blízkých s praktikami tzv. šmejdů(manipulující prodejci na předváděcích akcích)?

10. Přesvědčila Vás někdy reklama, abyste si koupili daný produkt či službu?

11. Myslíte si, že jste ovlivňován(a) reklamou?

12. Kolik je Vám let?

13. Vaše pohlaví?

14. Dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Matoušková, M.Ovlivňování médii a reklamou (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://ovlivnovani-medii-a-reklamou.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.