Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ovlivňování reklamy na stravovací návyky mládeže

Ovlivňování reklamy na stravovací návyky mládeže

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nela Trlifajová
Šetření:24. 03. 2011 - 27. 03. 2011
Počet respondentů:27
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, tento dotazník má zjistit, jak moc reklama ovlivňuje dnešní mládež (adolescenty). Výsledky poslouží k praktické části mé maturitní práce.

Předem děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1762,96 %62,96 %  
ne622,22 %22,22 %  
nevím414,81 %14,81 %  

Graf

2. Přemýšlel/a jste někdy nad strategií reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO1555,56 %55,56 %  
OBČAS SE NAD NĚKTEROU ZAMYSLÍM1037,04 %37,04 %  
NE27,41 %7,41 %  

Graf

3. Jaká je ve většině případech podle Vás reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
KLAMAVÁ2592,59 %92,59 %  
PRAVDIVÁ27,41 %7,41 %  

Graf

4. Který z komunikačních médií Vás ovlivňuje nejvíc? 1 - NEJMÍŇ 5 - NEJVÍC

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
TELEVIZE3.5561.951
ROZHLAS2.371.567
INTERNET3.371.567
LETÁK2.4071.278
BILLBOARD2.4811.953

Graf

5. Jaký vliv si myslíte, že má na Vás a Vaše stravovací návyky reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NĚKDY OVLIVNÍ MÉ SPRÁVNÉ STRAVOVACÍ NÁVYKY NA NESPRÁVNÉ1244,44 %44,44 %  
NEGATIVNÍ725,93 %25,93 %  
NĚKDY OVLIVNÍ MÉ NESPRÁVNÉ STRAVOVACÍ NÁVYKY NA SPRÁVNÉ725,93 %25,93 %  
POZITIVNÍ (ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL)13,7 %3,7 %  

Graf

6. Koupíte si pokrm či nápoj jen na základě ovlivňující reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1451,85 %51,85 %  
ano1348,15 %48,15 %  

Graf

7. Označte reklamy, které jsou podle Vás zaměřeny na mládež?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SNICKERS2696,3 %96,3 %  
COCA COLA2488,89 %88,89 %  
KINDER MAXI KING2385,19 %85,19 %  
KINDER BUENO2385,19 %85,19 %  
MCDONALD´S2281,48 %81,48 %  
KFC2074,07 %74,07 %  
HUBNOUCÍ TABLETKY ALLI13,7 %3,7 %  
JOGURT ACTIVIE13,7 %3,7 %  

Graf

8. Pozitivních reklam týkajících se stravování mládeže je až příliš.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím933,33 %33,33 %  
nevím725,93 %25,93 %  
nesouhlasím725,93 %25,93 %  
spíše souhlasím311,11 %11,11 %  
souhlasím13,7 %3,7 %  

Graf

9. Negativních reklam týkajících se stravování mládeže je až příliš.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1037,04 %37,04 %  
nevím725,93 %25,93 %  
souhlasím725,93 %25,93 %  
spíše nesouhlasím311,11 %11,11 %  

Graf

10. Napiště, která z reklam týkajících se stravování mládeže na vás zanechala dojem?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Coca cola

jogurty Kostíci

maxi king-negativní

mc donald´s, kfc

MC DONALD'S

nevím

žádná

žádná

11. Myslíte si, že negativní působení reklam vede k civilizačním chorobám (obezita, anorexie)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1866,67 %66,67 %  
ne622,22 %22,22 %  
nevím311,11 %11,11 %  

Graf

12. Všiml/a jste si někdy šokujícího billboardu s anorektickou modelkou Isabellou Caro?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1762,96 %62,96 %  
ano1037,04 %37,04 %  

Graf

13. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA2074,07 %74,07 %  
MUŽ725,93 %25,93 %  

Graf

14. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-231451,85 %51,85 %  
30 a víc518,52 %18,52 %  
24-30518,52 %18,52 %  
15-17311,11 %11,11 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Trlifajová, N.Ovlivňování reklamy na stravovací návyky mládeže (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ovlivnovani-reklamy-na-strav.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.