Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ovlivňují sociální sítě nákupní chování obyvatel ČR?

Ovlivňují sociální sítě nákupní chování obyvatel ČR?

Jak jste vybírali střední školu?
Na základě jakých kritérií jste (si) vybrali střední školu? Kde jste hledali informace?

(veřejné výsledky nejpozději 29. 12. 2022, vhodné pro studenty sš a rodiče studentů sš)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Horálková
Šetření:12. 10. 2022 - 11. 11. 2022
Počet respondentů:134
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.55
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:91,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

jsme studentky 3. ročníku oboru Ekonomika a provoz podniku na Univerzitě Pardubice a rády bychom Vás požádaly o pravdivé vyplnění anonymního dotazníku k naší seminární práci předmětu Marketingový výzkum. Vyplnění dotazníku vám nezabere ani 5 minut.

Karolína Čadková a Jana Horálková

Odpovědi respondentů

1. Využíváte alespoň jednu sociální síť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, pravidelněotázka č. 2, Ano, ale nevyužívám ji pravidelněotázka č. 2, Ne, nevyužívámotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, pravidelně12593,28 %93,28 %  
Ne, nevyužívám53,73 %3,73 %  
Ano, ale nevyužívám ji pravidelně42,99 %2,99 %  

Graf

2. Jakou sociální síť využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Instagram5744,19 %42,54 %  
Facebook3728,68 %27,61 %  
TikTok107,75 %7,46 %  
WhatsApp96,98 %6,72 %  
YouTube86,2 %5,97 %  
Snapchat32,33 %2,24 %  
Messenger 21,55 %1,49 %  
Twitter21,55 %1,49 %  
Pinterest10,78 %0,75 %  

Graf

3. Myslíte, že Vás sociální sítě ovlivňují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4837,21 %35,82 %  
Spíše ano4434,11 %32,84 %  
Spíše ne3124,03 %23,13 %  
Ne64,65 %4,48 %  

Graf

4. Působí na Vás reklama na sociálních sítích více než prostřednictvím jiných médií (TV, tisk)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4534,88 %33,58 %  
Ano3829,46 %28,36 %  
Ne2821,71 %20,9 %  
Spíše ne1813,95 %13,43 %  

Graf

5. Zakoupil/a jste si někdy produkt nebo službu na základě toho, že jste ho viděli na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9472,87 %70,15 %  
Ne3527,13 %26,12 %  

Graf

6. Pokud jste někdy zakoupil/a takový produkt či službu, tak do jaké kategorie byste ho/ji zařadil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Móda3739,36 %27,61 %  
Kosmetika2526,6 %18,66 %  
Knihy99,57 %6,72 %  
Elektronika66,38 %4,48 %  
Sport22,13 %1,49 %  
Potraviny22,13 %1,49 %  
Doplňky stravy22,13 %1,49 %  
Vše z výše uvedených11,06 %0,75 %  
Doplňky , ozdobné předměty 11,06 %0,75 %  
hračky11,06 %0,75 %  
Nehtová kosmetika 11,06 %0,75 %  
Autodíly11,06 %0,75 %  
Kurzy11,06 %0,75 %  
Kávovar11,06 %0,75 %  
Airsoft 11,06 %0,75 %  
Blbosti11,06 %0,75 %  
domácnost-zahrada11,06 %0,75 %  
Potraviny, Knihy, Sport11,06 %0,75 %  

Graf

7. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9772,39 %72,39 %  
Muž3727,61 %27,61 %  

Graf

8. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 –246347,01 %47,01 %  
25 – 291410,45 %10,45 %  
15 - 19139,7 %9,7 %  
55 a více let139,7 %9,7 %  
30 – 34118,21 %8,21 %  
35 – 3964,48 %4,48 %  
45 - 4964,48 %4,48 %  
40 - 4442,99 %2,99 %  
50 - 5442,99 %2,99 %  

Graf

9. Jaký je Váš status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5238,81 %38,81 %  
Zaměstnaný5138,06 %38,06 %  
OSVČ96,72 %6,72 %  
Nezaměstnaný64,48 %4,48 %  
Invalidní důchodce32,24 %2,24 %  
Důchodce32,24 %2,24 %  
Rodičovská dovolená 21,49 %1,49 %  
senior21,49 %1,49 %  
Student s brigádou10,75 %0,75 %  
Žák 10,75 %0,75 %  
Starobní důchodce10,75 %0,75 %  
Na mateřské dovolené10,75 %0,75 %  
důchodkyně10,75 %0,75 %  
Zaměstnaný student10,75 %0,75 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte alespoň jednu sociální síť?

2. Jakou sociální síť využíváte nejčastěji?

3. Myslíte, že Vás sociální sítě ovlivňují?

4. Působí na Vás reklama na sociálních sítích více než prostřednictvím jiných médií (TV, tisk)?

5. Zakoupil/a jste si někdy produkt nebo službu na základě toho, že jste ho viděli na sociálních sítích?

6. Pokud jste někdy zakoupil/a takový produkt či službu, tak do jaké kategorie byste ho/ji zařadil/a?

7. Jste muž nebo žena?

8. Jaký je Váš věk?

9. Jaký je Váš status?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte alespoň jednu sociální síť?

2. Jakou sociální síť využíváte nejčastěji?

3. Myslíte, že Vás sociální sítě ovlivňují?

4. Působí na Vás reklama na sociálních sítích více než prostřednictvím jiných médií (TV, tisk)?

5. Zakoupil/a jste si někdy produkt nebo službu na základě toho, že jste ho viděli na sociálních sítích?

6. Pokud jste někdy zakoupil/a takový produkt či službu, tak do jaké kategorie byste ho/ji zařadil/a?

7. Jste muž nebo žena?

8. Jaký je Váš věk?

9. Jaký je Váš status?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Horálková, J.Ovlivňují sociální sítě nákupní chování obyvatel ČR? (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://ovlivnuji-socialni-site-naku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.