Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Parkování Pardubice

Parkování Pardubice

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Lukovský
Šetření:14. 10. 2011 - 10. 11. 2011
Počet respondentů:21
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.29
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:52,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

     Jsme studenty posledního ročníku Dopravní fakulty Jana Pernera. Vzhledem k tomu, že vše známe pouze z pohledu školních lavic, využili jsme nabídky Magistrátu města Pardubice a pana Ing. Bakajsi podílet se na reálném projektu a naučit se tak něco z praxe co bych mohli i eventuelně využít při hledání pracovních pozic. Jedná se o projekt „Doprava v klidu“, který má napomoci zlepšení parkovací situaci ve městě Pardubice. V rámci tohoto projektu jsme vytvořili dotazník, který bychom chtěli rozeslat mezi občany. Od výsledků dotazníku si slibujeme lepší porozumění problému parkování z pohledu občanů, což nám napomůže při realizaci návrhů na zlepšení stávající situace. 
 

Odpovědi respondentů

1. Užíváte k osobní přepravě automobil?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2095,24 %95,24 %  
ne14,76 %4,76 %  

Graf

2. Jak často využíváte automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den1466,67 %66,67 %  
občas733,33 %33,33 %  

Graf

3. Jak dlouho hledáte místo k zaparkování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-5 minut942,86 %42,86 %  
6-10 minut628,57 %28,57 %  
11 a víc minut314,29 %14,29 %  
1-2 minuty314,29 %14,29 %  

Graf

4. Podaří se Vám zaparkovat před domem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas 1571,43 %71,43 %  
pravidelně523,81 %23,81 %  
vůbec14,76 %4,76 %  

Graf

5. Jak dlouho musíte docházet k zaparkovanému automobilu? cca……. minut

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5628,57 %28,57 %  
1523,81 %23,81 %  
4314,29 %14,29 %  
1029,52 %9,52 %  
0.514,76 %4,76 %  
714,76 %4,76 %  
214,76 %4,76 %  
1514,76 %4,76 %  
314,76 %4,76 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.16
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:7.58
Směrodatná odchylka:2.75
Medián:4
Modus:5

Graf

6. Jak hodnotíte parkování ve Vašem okolí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3628,57 %28,57 %  
4523,81 %23,81 %  
1419,05 %19,05 %  
2419,05 %19,05 %  
529,52 %9,52 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.84
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.36
Směrodatná odchylka:1.17
Medián:3
Modus:3

Graf

7. Myslíte si, že je ve Vaší oblasti nutné vybudovat……

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
další parkoviště 1047,62 %47,62 %  
parkovací dům(s veřejným parkováním523,81 %23,81 %  
nic523,81 %23,81 %  
parkovací dům(jen pro místní) 14,76 %4,76 %  

Graf

8. Jaké je Vaše řešení stávající situace v parkování?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Eliminovat nepravem parkujici ridice na nasich parkovacich mistech.

mám možnost parkování u obchodního domu Billa, takže dokud tu to parkoviště bude, tak nemám s parkováním u bydliště žádný problém

Není třeba nic řešit

nepřemýšlela jsem nad tím, vždy se mi nějak zaparkovat podaří

Otřesná situace, kdy městský úřad prodal kus pozemku z bývalých Sběrných surovin na drogerii a bydlení paní Tomešové U Josefa, později si paní přistavěla patro a zabrala postupně polovinu původního parkoviště před domem č. 116, nyní její dcera provozuje na stejném místě nálevnu Bum-Bum Bar vše se souhlasem místních úřadů, přestože tím byl znemožněn vjezd požárním vozům s výškovým žebříkem, stejně jako i v nyní realizovaném výběžku před uvedenou provozovnou, který bude sloužit pouze jako letní zahrádka návštěvníkům BumBum hospody s porušováním nočního klidu (a bude komplikovat vjezd před dům č. p. 116). Závěr: parkovací místa vytvořena za neúměrně vysoké náklady oproti původní koncepci (původní velké centrální parkoviště za Cihelnou zastavěno nyní sportovním podnikem Ixi Club), ve prospěch movitých a bez ohledu na připomínky řadových občanů. Lze se s úspěchem s dostupných materiálů zabývat i myšlenkou na korupční jednání příslušných úředníků ve spolupráci s profitujícími firmami v rámci stavby parkovacích míst i "vylepšujících" úprav celého prostoru Cihelna. Škoda je těch krásných vzrostlých lip, které byly pokáceny na začátku stavby ještě za zelena, mimochodem víte kde skončilo jejich dřevo?

Podívejte, asi takhle, v místě současného bydliště parkuju bez problému, ale je to opravdu okrajová část města. Před rokem jsem bydlel na Havlíčkově ulici, pokud jsem chtěl slušně zaparkovat, tak nejpozději do páté odpolední, potom už nezbývalo nic jiného než zaparkovat tam, kde se to nesmí a očekávat pokutu (cca. 3x týdně) nebo zaparkovat vedle rychlodráhy (cca. 10 min). Nicméně musím uznat, že MP Pardubice s touto situací patrně počítá a pokuty rozdává v této lokalitě až druhý den ráno mezi 8 - 9, čili ten, kdo večer musel parkovat nevhodně, má ráno čas přeparkovat, jinak ho pokuta téměř nemine. Ráno není většinou s parkováním problém, poněvadž lidé s auty odjely. Co se týče parkování ve městě, tak to reším tak, že parkuju na osvědčených místech, kde se neplatí parkovné a oběhám to pěšky. Není to tak, že bych snad nerad platil za parkování, ale tato parkoviště jsou většinou naprosto obsazená a najít místo je štěstí, objíždět jich několik nemá smysl, sice by se místo snad i našlo, ale jezdit státe sem a tam není nic, co by mě lákalo. Btw. Zkuste se na fakultě někoho poptat, jestli nechce zpracovat analýzu ekonomičnosti umístění semaforů na ulici 17. listopadu u dvou přechodů ve směru od Masarykova náměstí. Každé ráno tam řídí přecházení MP Pardubice, což vítám jako dobrý nápad v ochraně dětí spěchajících do školy, nicméně je skutečně výhodnější umístění polistů? Krom toho, odpoledne nikdo dopravu neřídí a tato ulice je "zasekaná", protože sposta lidí neustále a mnohdy jednotlivě přechází na těchto přechodech. Nehledě na štosování aut v křižovatce u Masarykova náměstí ve chvíly, kdy má být jíž křižovatka volná pro jiné směry, které tak déle stojí a doprava se tím zdržuje i na Palackého třídě.

V součastné době je špatné parkování ze 2 důvodů. 1) oprava a uzavírka Kunětické ulice, 2) malá kapacita univerzitního parkoviště, protože pokud je velké parkoviště plné, studenti parkují na veřejných místech před obytnými domy, což sice mohou, ale my usedlíci na jejich místa nemůžeme. pro vybudování parkovacího domu zde není prostor, ale bylo by fajn, kdyby se Univerzita zamyslela a řešila své nedoastatečné parkovací místa, protože v době, kdy není škola (o prázdninách) se parkuje bez větších problémů.

většinou zaparkuji v jiné ulici, než bydlím

vybudovat více park. míst. Studenti mají svoje parkoviště a ještě parkují u domů.

9. Naše bydliště je...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cihelna1055,56 %47,62 %  
Zelené Předměstí 844,44 %38,1 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Lukovský, P.Parkování Pardubice (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://parkovani-pardubice.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.