Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Počítačová hra jako výuka podnikání

Počítačová hra jako výuka podnikání

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Berger
Šetření:13. 12. 2015 - 01. 01. 2016
Počet respondentů:26
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.69
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

následující dotazník je určen pro zjištění míry povědomí lidí o strategických budovatelských počítačových hrách. Na základě jeho výsledků pak bude navrhnuta a implementována hra nová. Je tedy předpokládáno, že respondentovi nejsou budovatelské počítačové hry cizí, a že je obeznámen se základními ekonomickými pojmy.

Rád bych vás tedy požádal o pár minut vašeho času na zodpovězení deseti krátkých otázek. 

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec1246,15 %46,15 %  
Student vysoké školy726,92 %26,92 %  
Nezaměstnaný311,54 %11,54 %  
Student střední školy27,69 %7,69 %  
Žák základní školy27,69 %7,69 %  

Graf

2. Myslíte si, že současné strategické budovatelské hry mají výukový potenciál v oblasti podnikání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1869,23 %69,23 %  
ne830,77 %30,77 %  

Graf

3. Znáte některé z uvedených aplikací / her?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
The Sims 2: Open for Business1583,33 %57,69 %  
Market Hero316,67 %11,54 %  
SimVenture211,11 %7,69 %  
jen podle názvu15,56 %3,85 %  
Nevím.15,56 %3,85 %  
Cities: Skylines, SimCity, Banished, Tycoon série15,56 %3,85 %  
travian a podobné15,56 %3,85 %  
Marketplace Live15,56 %3,85 %  
Virtonomics15,56 %3,85 %  
subway surf15,56 %3,85 %  
Znám hodně her15,56 %3,85 %  

Graf

4. Jaké grafické rozhraní byste u nově vzniklé aplikace tohoto žánru preferoval/la?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3D mapa1350 %50 %  
2D mapa z izometrického pohledu (pohled shora natočený o 45°)726,92 %26,92 %  
Žádná mapa, pouze formátovaný text, doplněný o grafy, tabulky a obrázky623,08 %23,08 %  

Graf

5. Na jaké platformě byste nově vzniklou aplikaci nejraději používal/la?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Desktopová aplikace (Stolní PC, Notebook, ...)1350 %50 %  
Mobilní aplikace (Mobilní telefon)726,92 %26,92 %  
Webová aplikace (Jakékoliv zařízení s webovým prohlížečem)623,08 %23,08 %  

Graf

6. Komu byste chtěl/la v nově vzniklé aplikaci konkurovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ostatním uživatelům (Hra pro více hráčů)1350 %50 %  
Počítačem řízeným podnikatelům (Hra pro jednoho hráče)1350 %50 %  

Graf

7. Chtěl/la byste aby byl v nově vzniklé aplikaci simulován prodej produktu (např. mobilní telefon) nebo služby (např. trénink ve fitcentru)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prodej produktu i služby1973,08 %73,08 %  
Prodej produktu519,23 %19,23 %  
Prodej služby27,69 %7,69 %  

Graf

8. Jaké kategorie produktů nebo služeb byste chtěl/la v nově vzniklé aplikaci nabízet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika1142,31 %42,31 %  
Oblečení1038,46 %38,46 %  
Hudba, filmy a literatura1038,46 %38,46 %  
Výpočetní technika726,92 %26,92 %  
Potraviny726,92 %26,92 %  
Sport519,23 %19,23 %  
Hračky311,54 %11,54 %  
Automobily311,54 %11,54 %  
Květiny a zahradní příslušenství27,69 %7,69 %  
osvícení... nebo ozáření13,85 %3,85 %  
Zvířata.13,85 %3,85 %  
Statky i služby13,85 %3,85 %  
všechny uvedené a mnoho dalších13,85 %3,85 %  

Graf

9. Jak moc byste v nově vzniklé aplikaci ocenil/la uvedené herní mechanismy?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vybavování a vylepšování vlastních prodejen32.615
Řízení činnosti zaměstnanců3.1152.256
Povyšování a vylepšování schopností zaměstnanců3.1922.309
Vytváření vlastního produktu nebo služby2.7692.562
Obchodování s konkurencí2.9231.917
Náhodné události (např. onemocnění zaměstnance)3.1151.641

Graf

10. Jak moc byste v nově vzniklé aplikaci ocenil/la praktické ztvárnění uvedených ekonomických pojmů?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Segmentace trhu2.8081.54
Životní cyklus produktu na trhu3.2311.793
Účetnictví a daňová evidence2.7691.485
Právní formy podnikání3.0381.268
Logistika2.9231.84
Analýza konkurence2.8081.617
Nabídka a poptávka2.7311.966

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Berger, M.Počítačová hra jako výuka podnikání (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://pc-hra-vyuka-podnikani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.