Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Péče o Duši pro pedagogy
Péče o Duši pro pedagogy
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | PETRA schindlerová |
---|---|
Šetření: | 10. 07. 2015 - 24. 07. 2015 |
Počet respondentů: | 7 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 21.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.16:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení kolegové,
před sebou máte asi desetiminutový dotazník, jehož cílem je zjistit Vaše zkušenosti a povědomí v oblasti filosofické Péče o Duši ve Vašem osobním i profesním životě. Současně také chceme zjistit, jakou podporu a pomoc byste v této oblasti sami potřebovali či uvítali. Péče o Duši je ve filosofii vykládána jako pohyb člověka k Dobru – vnitřnímu Ethosu. V tomto smyslu je Péče o Duši také celostním nárokem na pedagoga, jehož vzdělanost má být pojímána jako životní autentická orientace s přihlédnutím k celku přírody, světa a společnosti.
Odpovědi respondentů
1. Jaká je Vaše současná pracovní pozice (v případě více pozic označte všechny relevantní varianty):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pedagog/Pedagožka | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
pedagog dospělých - lektor | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
pedagog + výchovný poradce | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
asistent pedagoga | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
2. Jak dlouhá je Vaše profesní praxe právě na této pozici?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 let a více | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
5-10 let | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
do 1 roku | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
10-15 let | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
3. V jakém typu instituce tuto pracovní pozici zastáváte? Uveďte prosím typově označení organizace (např. běžná ZŠ, MŠ, atp.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mš | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
osvč | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
střední | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
běžná SŠ a jazyková škola | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
SŠ a SOU | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
SŠ, ZŠ | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
4. Ukončil/la jste studium?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
před více jak 15 lety | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
právě studuji | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
nemám VŠ | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
5. Prosím napište vše, co se podle Vás skrývá pod pojmem Péče o Duši?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- obrnit se proti stresu - chránit si své JÁ - rozdělit pracovní a osobní život (nebrat si práci domů) - učit děti asertivitě - učit se mít se rád (neplést s narcismem)
a)pravopisně chybně napsaný pojem b) péče o své vnitřní zdroje, duševní hygiena, duševní sebekultivace, prohloubené sebepoznání a seberozvoj v duševní oblasti
co třeba supervize nebo lístky do lázní?
Dostatečný aktivní odpočinek, vzdělávání v psychologii + uplatnění některých věcí v praxi, zpověď, modlitba a vůbec věci křesťanské víry, pohodová vlastní rodina, vyhýbat se prudícím nadřízeným, domů si nosit jen písemky k oznámkování ale ne ostatní školní starosti..., fotografování přírody a procházky do přírody...
duševní hygiena, odpočinek, meditace...
péče proti vhoření
prevence vyhoření
6. V rámci svého studia - měli jste předmět, kde jste získali znalosti o pojmu Péče o Duši. Prosím specifikujte-předmět, počet semestrů
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- zatím ne (ale když je člověk ve stresující práci, tak ho to nějak trkne, že takhle to dál nejde pokud se nezmění jeho mentalita k přístupu)
ne
ne
ne
neměla jsem žádný předmět, kde bych získala znalosti o pojmu Péče o Duši, mám 6 semestrů studia psychologie završených státní závěrečnou zkouškou, 6 semestrů filosofie, 6 semestrů obecné pedagogiky zakončených státní závěrečnou zkouškou, 2 semestry etiky - znalosti z těchto oborů mi aditivně některé blíže jiné přeneseně dávají jakýsi náhled na tuto oblast (+ mé další samostudium a další doplňující vzdělávání v rámci kurzů a seminářů)
pedagogika
psychologie (ale toto téma jen okrajově), 2 semestry při studiu ped. minima
7. Jak by podle Vašeho názoru měl pedagog ve svém životě pečovat a svojí duši a proč by to měl činit?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- jóga-sporty - protože když je učitel šťastný a vyrovnaný, přenáší se to i na děti :)
aby byl vyrovnaný, měl by mít dostatek odpočinku, spánek navštěvovat např. jógu
aby nevyhořel
jak -Dostatečný aktivní odpočinek, vzdělávání v psychologii + uplatnění některých věcí v praxi, zpověď, modlitba a vůbec věci křesťanské víry, pohodová vlastní rodina, vyhýbat se prudícím nadřízeným, domů si nosit jen písemky k oznámkování ale ne ostatní školní starosti..., fotografování přírody a procházky do přírody... proč -no, by se v krátkodobém horizontu nezbláznil a v dlouhodobém aby nevyhořel ale udržel pohodu...
pedagog by se hlavně měĺmodlit
Pedagog by se měl věnovat sebereflexi a činnostem spojeným s duševní hygienou (rozvoj schopnosti zpracovat konflikty, odreagovat frustraci, snižování stresové zátěže a hledání vnitřní rovnováhy) - jako formou, to záleží na typu osobnosti, poznání, věku apod. Proč - protože duše je součástí člověka a měl by dbát o její zdraví.
usilovně, neúnavně, intenzivně ... aby se nezbláznil
8. Víte jak v dnešní moderní době předávat dětem hodnoty lidství?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano, rákoskou
každý den sedíme v komunitním kruhu, kde se pozdravíme, zazpíváme si pohladíme se a povídáme si. všichni jsme si rovni. snad jsem vám odpověděla na vaši otázku :)
ne, ale opakovaně se o to pokouším .. Jak? - to je přeci individuální, dítě od dítěte, třídní kolektiv od tř.kol.
nejdůležitější je dobrý příklad
nejlépe vlastním příkladem
Nejlépe vlastním příkladem.
9. Co Vás vybízí k tomu, abyste vynakládali úsilí na výchovu a vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1. baví mě to 2. měla jsem nejlepšího učitele který formoval mojí osobnost, a já si řekla, že budu jako ON 3. tak nějak doufám, že ovlivním alespon jedno dítě k lepšímu životu v dnešní době (mobilů, televize, počítačů, tabletů atd...)
Bůh jménem Jan Ámos
koho? nesrozumitelná otázak
láska k dětem
má smysl investovat do dospívajících
Pocit smysluplnosti této práce.
pracuji s dětmi rád a zároveň to pomáhá i mě
10. Jaké vyplývají z této skutečnosti problémy a otázky jimiž se musíte zabývat?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- zaujme to? - zvládnou to? (uběhnout, vyšplhat,...) - co na to rodiče? (zákaz mobilů ve školce,...) - povolí to vedoucí? (výlety do lesa, ....)
čas, čas, čas škola chce mimo běžných povinnsotí spoustu nesmyslů navíc, takže opět nezbývá čas
jak být přísný a spravedlivý
Jak oslovit odlišné typy posluchačů, jak je motivovat, jak být tím, kdo druhým ukazuje cestu, ale zároveň je nenutí jít někudy, kudy nemohou nebo nechtějí. Jak a především kde rozvíjet sebe sama (nejen osobnostně, ale také vědomostně), abych byla druhým přínosem.
jsem někdy za mimoně
nevím
že již zemřel
11. Které faktory jsou podle Vás rozhodující pro dosažení těchto cílových stavů?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
čas pro práci s třídním kolektivem a jednotlivcem; vliv rodiny
jakých cílových stavů?
Jakých cílových stavů? Motivovaného posluchače? Moje znalosti a schopnost najít k němu cestu + jeho ochota a schopnosti. Seberozvoje - čas, energie, příznivé podmínky, vhodné zdroje informací...
správný vzor, vhodná výchova
stačí žít
umění komunikace, asertivity, důležitá empatie ale i psychohygiena, a zkušenosti.
vlastní chuť, rozhodnutí a pevná vůle podpora (rodiny, přátel, v církvi, někdy i ve vedení školy (ale to se stává moc málo)) čas
12. Jak tyto otázky a problémy řešíte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Cíleně, užívám metody a techniky spíše intuitivně, jak jsem si je osvojil/a v praxi. | 3 | 50 % | 42,86 % |
Spíše náhodně. | 2 | 33,33 % | 28,57 % |
Kombinace první a druhé odpovědi. | 1 | 16,67 % | 14,29 % |
13. Pokud jste předchozí otázku odpověděli zaškrtnutím prvního a druhého políčka, prosím specifikujte metody a techniky, které užíváte.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Studium, příprava na pedagogickou činnost, zpracovávání nejen podkladů k ní, ale i metodické cesty, jak dané poznatky zprostředkovat, příprava interakce s posluchači apod. U seberozvoje studium, přednášky a diskuse s těmi, kteří mě v tomto směru mohou obohatit, meditace různého druhu, metody vzdalování problému, metazrcadlo, relaxační techniky (Jacobson, AT a další), techniky sebeaktualizace, selfcoaching + vlastní duchovní cesta.
to je otázka :-) není nad lidský přístup a vlastní příklad
14. Jak vyjadřujete úctu k sobě samému?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- těžko, mám problém s podceňováním a učím se mít se ráda
Kromě způsobu komunikace o sobě samé a způsobu péče o sebe a své zdroje především hlubokým vědomím své hodnoty v rámci technik upevňování vlastního středu.
mám k sobě úctu
penězi
prožívat svojí hodnotu je spíš dar člověk musí dělat svojí práci s dětmi jako poslání
svým chováním, projevem, zp.komunikace
tím, jak se vyjadřuji a oblékám
15. Jaké otázky Vás v životě znepokojují a znejisťují?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- jestli se můžu někomu líbit, jestli nejsem moc přísná, jestli jsem dobrá v práci, jestli se mi podaří odcestovat do Anglie. Jestli budu moct mít někdy dítě (jizvy na špatných místech) je toho hodně :D
co bude v budoucnu, zda budu mít práci, zdravé děti...
jak zabránit asociálům a sociopatům rozhodovat o c hodu tohoto státu, této společnosti
kdo si vymýšlí debilní dotazníky
mocní velkomajitelé ovládají svět, který se žene do strašného průšvihu-možná už brzy děti jsou pohlcovány médii, reklamou, drogami mnozí rodiče (ne všichni) jsou sobečtí a dětem se nevěnují (i když jim poskytnou přepych) mizí dobré rodinné hodnoty (a média vnucují volnost a nezávaznost...)
např. rovnováha v nakládání s časem a financemi
Nevím o ničem, s čím bych se chtěla svěřit veřejnému dotazníku.
16. Jakou hodnotu považujete ve svém životě za nejvyšší?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
lásku a moudrost (rovným dílem) | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
peníze | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Ježíšovu oběť | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
život, zdraví, lásku, přátelství | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
to je těžká otázka, asi lásku | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
pomáhat druhým | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
to, že jsem se setkal s Kristem (přijetí, odpuštění, víra, láska) | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
17. Jak vychováváte sám/sama sebe?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
láskyplně a vytrvale | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
rákouskou | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
denně čtu Bibli a trávím čas s Bohem a nechám se vychovávat od něj | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
jak nejlíp umím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
snažím se jak to jde | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
mám morální kodex který dodržuji | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
ztěžka, velmi ztěžka | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
18. Souhlasíte s tvrzením, že "součástí Vaší práce nezbytně je aktivní zapojování se do procesu celoživotního vzdělávání?"
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím s drobnými výhradami | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
rozhodně souhlasím | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
tato otázka se mě netýká | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
19. Jak byste pojmenoval/la to, co Vám nejvíce komplikuje výkon práce s ohledem na Vaši duševní pohodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
časové nároky práce | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
platové ohodnocení | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
kapacita (například máte příliš mnoho klientů) | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
související administrativa | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
občas míjející se očekávání zadavatele s podstatou tématu | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
nedostatek supervize či jiné podpory | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
postoje některých kolegů | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
nezájem nadřízených, nečestné jednání nadřízených | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
20. Jakým způsobem se Vám daří nacházet kompromis mezi přáními, která ve vztahu ke svému životu vyjadřujete a nároky instituce, ve které pracujete, rodiny dítěte, společností a dalšími? Jinými slovy - jak se Vám daří nacházet kompromis mezi tím, co si sami přejete a povinnostmi, které musí být od Vás ze své pozice vyžadovány?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- poslouchám vedoucí ale myslím si své.
daří se i to dobře, svoji práci mám ráda
Jsem na "volné noze", kompromisy záleží na mě samotné, nemám s tím problém. Navíc mám velmi tolerantní rodinu, která chápe, že období velké pracovní zátěže budou vynahrazeny obdobími, kdy se mohu opět více věnovat rodině.
nevnímám v tom rozpor
obtížně často jsem nucen se podřídit problémem je nečestné chování nadřízených vlastní pedagogická práce je bez problémů
prázdniny
snažím se o racionální přístup
21. Uvítal/la bych osvojení dovedností v oblasti:Označte všechny možnosti, které považujete pro sebe za vhodné
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mediace (efektivní řešení sporů a konfliktů) | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
setkání vhospodě | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
všechno - bohužel je špatně zadaný typ otázky, tak se dá zaškrtnou jen jedno | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Supervize a jejích forem | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Skupinová práce a její specifika | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Facilitace (vedení diskuse skupiny, usnadnění výkonu běžných a nutných aktivit) | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
22. Zmíněné dovednosti lze osvojit různými metodami vzdělávání. Kterým z následujících dáváte přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nácvik - tréning dovedností | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Workshop | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Zážitkový seminář | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Skupinové řešení případu | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Samostudium | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Přednáška | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Řízená diskuze | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
23. Pokud Vás k tématu, kterým se dotazník zabýval, napadá jakákoli další poznámka, prosím uveďte ji zde:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aby si se neuprdla
v péči o duši pro pedagogy by se měly angažovat především instituce - zřizovatel, MŠMT, NUV - na "péči o duši" vymezením časové dotace pro každého kantora, protože za současného stavu... no. Ve škole pro něco takového není prostor, mimo školu - člověk už se musí věnovat rodině. Navýšením hodinových dotací pro výchovné poradce, ALE I METODIKY PREVENCE. A zlepšit mzdovou politiku, včetně proplácení přesčasů - výlety, seznamovací kurzy, besedy ...
Velmi dobrý dotazník.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.