Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Personalizace výuky

Personalizace výuky

Jedl(a) jste již hmyz? Pokud ne, lákalo by Vás to?
Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-)

(cca 1 min, veřejné výsledky)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Reznickova
Šetření:11. 08. 2020 - 31. 08. 2020
Počet respondentů:109
Počet otázek (max/průměr):18 / 12.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den, 

pracujeme v tuto chvíli na produktu pro školy a učitele, který by ulehčil online výuku, nabídl možnost personalizace výuky a rodičům dodal mnohem lepší vhled do schopností a znalostí dítěte. Při průměrném počtu 20 žáků ve třídě má učitel 135 sekund na jednoho žáka, není tedy v lidských silách, aby se každému věnoval individuálně, věříme, že technologie mohou pomoci zefektivnit a zpříjemnit výuku a poskytnout učitelům možnost využít čas se žáky lépe než doposud. 

Prosíme rodiče s dětmi ve školním věku o vyplnění tohoto dotazníku. Vaše odpovědi nám pomohou produkt udělat mnohem blíž vašim potřebám. 

Děkujeme 

Odpovědi respondentů

1. Kolik máte dětí ve školním věku?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15153,13 %46,79 %  
23637,5 %33,03 %  
388,33 %7,34 %  
411,04 %0,92 %  

Graf

2. Kolik let je vašim dětem? (pokud máte více než jedno dítě, vyplňte více možností)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
9-114041,24 %36,7 %  
12-143637,11 %33,03 %  
5-83131,96 %28,44 %  
15-161313,4 %11,93 %  
17-191313,4 %11,93 %  
20+1010,31 %9,17 %  

Graf

3. Jakou školu vaše děti navštěvují?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zåkladní2025,32 %18,35 %  
1316,46 %11,93 %  
gymnázium22,53 %1,83 %  
Základní škola22,53 %1,83 %  
základní školu22,53 %1,83 %  
Běžnou základní a víceleté gymnázium11,27 %0,92 %  
ZŠ Kateřinky11,27 %0,92 %  
sportovní ZŠ 11,27 %0,92 %  
ZŠ, SŠ a VŠO11,27 %0,92 %  
4. základní škola, Plzeň11,27 %0,92 %  
ostatní odpovědi 2.zs kladno
SZŠ Optima Most
soukromá ZŠ
ZŠ běžného typu
Střední
Základní škola Pilníkov
ZŠ Javornická, Rychnov nad Kněžnou
domácí škola
Střední průmyslová škola, Vyšší odborná zdrav. škola
klasickou ZŠ na malé vesnici
základní a střední průmyslovku
mš, zš
ZŠ, střední školu strojnickou, konzervatoř
Základní, Gymnazium
zš liberec, vš ceske budejovice
Základní, střední, vyšší odbornou
děti jsou dvojčata, dcera jde do 7. třídy ZŠ, syn do sekundy na gymnáziu
Dukelských hrdinů, Karlovy Vary
žádnou a vysokou
osmileté Gymnázium Podbořany
2xZS
ZŠ a sou
Soukromou zs
ZŠ Špičák Česká Lípa
ZŠ, SUO
ZŠ, SŠ
ZŠ,SŠ,VŠ
Odborné učiliště
jedno dítě základní školu, druhé dítě vysokou školu
Waldorfskou
ZŠ; gymnázium
základní školu (8. ZŠ Zlín Malenovice)
ZŠ v Praze
Základní a střední
Mateřskou a základní
3544,3 %32,11 % 

Graf

4. Jak probíhala výuka PŘED karanténou? (úkoly doma, samostudium, online, praxe)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úkoly doma 912,68 %8,26 %  
úkoly, samostudium22,82 %1,83 %  
úkoly doma, samostudium22,82 %1,83 %  
Sem tam nějaký úkol 11,41 %0,92 %  
běžná výuka ve škole, úkoly spíše formou seminárních prací, projektů, individuální konzultace k aktivitám navíc (účast na olympiádách, soutěžích apod.)11,41 %0,92 %  
Výuka ve škole, minimum domácích úkolů11,41 %0,92 %  
Většinu věcí zvládali s paní učitelkou ve škole.11,41 %0,92 %  
klasicky11,41 %0,92 %  
Úkoly11,41 %0,92 %  
Úkoly, samostudium a zkoušení z mé strany jen před testy. 11,41 %0,92 %  
ostatní odpovědi Úkoly, opravy doma
Klasicky - úkoly+průběžná příprava+nárazová příprava před velkými testy. K tomu s jedním dítětem systematické soustavné doučování kvůli jeho dys. poruchám
úkoly doma, samostudium ale minimálně
Děti se doma skoro neučily, jen dcera, kvůli přípravě na přijímačky.
Standartním způsobem - domácí úkoly, a procvičování probírané látky
Pred karantenou bezpeoblemove
písemné domácí úkoly, učení básniček, vyjmenovaných slov
asi běžná, úkoly byly, dost učení doma, dodělávání toho, co se nestihlo ve škole
Děti dostávaly každy den ukoly
vypracovávali jsme s dětmi domácí úkoly a učili se spolu
učení ve škole, doma úkoly, procvičování
Úkoly doma samostudium
práce ve škole a následně úkoly doma
úkoly, měsíční projekty propojující předměty (jazyk, výtvarka...), přístup zdarma do aplikace pro výuku anglického jazyka
?
úplně stejně jako před
úkoly, samostudium minimální, praxe povinná
každý den krátký domácí úkol, mimo pátek, po splnění volno, když byla plánovaná písemka, domácí příprava a kontrola, Angličtina průběžně, kdež se například oblékli, popsali co si vzali na sebe apod.
Chodili normálně do skoly
úkoly doma a samostudium
výuka ve škole, domácí úkoly opsal ve škole před hodinou
Všechny děti jsou celkem samostatné, občas chtějí něco vysvětlit, zkontrolovat.
Ve škole + Úkoly
úkoly, samostudium, výjimečně úkol na PC
klasická docházka denně s občasnými domácími úkoly
doma úkoly a občas samostudium
normalne, ukoly doma 4krat tydne
Starší samy, mladší s pomocí a hlídáním
Vše bylo v pořádku
výuka ve škole, spíše zřídka úkoly na doma, příprava na testy doma - děti většinou zvládaly samy, občas potřebovaly mírnou pomoc
Úkoly krátké, jen procvičení, domácí úkoly většinou splněny do 15 minut. Děti měly přístup na internetové stránky matika.in. Jednou za měsíc měly udělat zápis do čtenářského deníku - buď o přečtené knížce nebo zážitek např. z výletu s rodiči.
doma psaní diplomové práce
úkoly doma běžné, bez on-line/elektronických podpor
zcela normálně chodili do školy.
návštěva školy,domácí úkoly
ZŠ-ukoly na doma neměli, samostudium, online a praxi také ne
Úkoly pracoval s bratrem pokud jsem byla na odpolední a ve škole má asistentku
Online
každodenní návštěva školy, každodenní domácí úkoly, samostudium
úkoly dělali sami, učili se sami i s námi
Dělal sám nebo se mnou, učili se mnou, žádná
úkoly doma,samostudium
Hrůza
Mladší syn je ve waldorfu, tam domácí úkoly nemají. Starší je na VŠ, tam je příprava průběžná.
běžné domácí úkoly, sem tam referát nebo prezentace
domácí úkoly v pracovních sešitech
prvňák každý den úkoly, třeťačka úkoly asi obden
Prezenční výuka ve škole
V době karantény byla dcera ještě v MŠ, domácí výuku si při svém povolání neumím představit
pouze plnění zadaných úkolů, občas zpracovávání referátů
úkoly doma, online
5171,83 %46,79 % 

Graf

5. Kolik času týdně jste trávili učením se doma s dítětem vy PŘED karanténou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 5 hodin6473,56 %58,72 %  
5 - 10 hodin2225,29 %20,18 %  
11 - 15 hodin11,15 %0,92 %  

Graf

6. Jakým způsobem jste byli informováni o výsledcích vašeho dítěte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
emailem1518,07 %13,76 %  
Bakaláři78,43 %6,42 %  
telefonát56,02 %4,59 %  
žákovská knížka56,02 %4,59 %  
chat44,82 %3,67 %  
sms33,61 %2,75 %  
Škola online22,41 %1,83 %  
aplikace Bakaláři22,41 %1,83 %  
žákovská knížka, třídní schůzky22,41 %1,83 %  
Známky v Bakalářích11,2 %0,92 %  
pouze v rámci třídních schůzek, škola má nastaven přístup k hodnocení pouze pro studenty11,2 %0,92 %  
na školním serveru11,2 %0,92 %  
webová aplikace EduPage11,2 %0,92 %  
Bakalář11,2 %0,92 %  
Prostřednictvím serveru Bakaláři. 11,2 %0,92 %  
Žákovská knížka on-line11,2 %0,92 %  
pouze ze ŽK11,2 %0,92 %  
známkami v ŽK11,2 %0,92 %  
aplikace11,2 %0,92 %  
elektronická žákovská knížka Bakaláři11,2 %0,92 %  
Žákovská knížka, bakaláři 11,2 %0,92 %  
Iskola11,2 %0,92 %  
žákovská knížka, rodičovské schůzky11,2 %0,92 %  
edookit11,2 %0,92 %  
Na třídních schůzkách, připadne poznámkou v notysku11,2 %0,92 %  
online aplikace školy11,2 %0,92 %  
pouze známkami11,2 %0,92 %  
žákovská knížka, rodičák11,2 %0,92 %  
v domácí škole se informovat nepotřebujete :-)11,2 %0,92 %  
znamky11,2 %0,92 %  
na třídních schůzkách11,2 %0,92 %  
žákovská knížka a třídnické hodiny11,2 %0,92 %  
Schuzky11,2 %0,92 %  
Noty sek, Zakovska knizka11,2 %0,92 %  
žákovská knížka, edupage11,2 %0,92 %  
žákovská knížka, škola online11,2 %0,92 %  
ustn11,2 %0,92 %  
Mail až neposlal několik úkolů, jinak vubec11,2 %0,92 %  
webový systém Bakaláři - e-žákovská11,2 %0,92 %  
Žákovská kniha 11,2 %0,92 %  
zakovska knizka11,2 %0,92 %  
speciální školní stránky na netu. Zde byly úkoly i známky11,2 %0,92 %  
Komunikovala jsem s třídní učitelkou známky mi sdělovala dcera11,2 %0,92 %  
od dítěte ústně11,2 %0,92 %  
nahlédnutím do Bakaláře, třídní schůzka11,2 %0,92 %  
Edupage11,2 %0,92 %  
elektronická žákovská knížka11,2 %0,92 %  
Školní web11,2 %0,92 %  
Bakalářské, při karanteně jak u kterého učitele11,2 %0,92 %  
školní informační systém iŠkola11,2 %0,92 %  
on-line žákovská knížka(edookit)11,2 %0,92 %  
On-line aplikace11,2 %0,92 %  
Internet11,2 %0,92 %  
Jen rodičovské schůzky11,2 %0,92 %  
osobně11,2 %0,92 %  
bez zpětné vazby11,2 %0,92 %  
Přes bakaláře, žákovskou 11,2 %0,92 %  
aplikace EduPage11,2 %0,92 %  
osobně ve škole a přes žákovskou knížku11,2 %0,92 %  
pres elektr. zakovskou11,2 %0,92 %  

Graf

7. Jak často jste byli informováni o výsledcích?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den3945,35 %35,78 %  
1x týdně2832,56 %25,69 %  
méně často1011,63 %9,17 %  
1x za 14 dní44,65 %3,67 %  
nikdy33,49 %2,75 %  
1x za měsíc22,33 %1,83 %  

Graf

8. Jak probíhala výuka v době pandemie? - video lekce, úkoly, samostudium

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dcera - úkoly zadávané mailem a přes Bakaláře, online hodiny až poslední měsíc a jen ze dvou předmětů, celkem za celou karanténu asi 10-12 online hodin, jinak bylo nutné intenzivní samostudium s velkou účastí nás rodičů syn - od prvního dne online čeština - denně, po cca 6 týdnech škola najela na plnou online výuku, denně 3-4 online hodiny, tím výrazně ubylo látky k samostudiu a nám rodičům se konečně uvolnily ruce - to je i k další otázce, syn: 16-20 hodin, odpovídám tam za dceru - méně než 5 hodin

Dcera dostala úkoly a musela je do určeného termínu odevzdat. Podobně fungovaly i testy na známky.

Děti dostávaly za úkol vypracovat úlohy z matematiky, českého jazyka, vlastivědy a finanční gramotnosti. Úlohy se vypracovávaly v pracovních sešitech, na určených webových stránkách nebo učitel zaslal dětem formulář ve formě kvizu. Známkováno bylo pouze jedničkami, pokud bylo zadání vypracováno správně.

Dostali jsme mailem zadání, co máme v učebnicích probrat, které příklady vypočítat apod. Jednou za dva týdny jsme pracovní sešity odnášeli do školy ke kontrole. Učili jsme se ale víc, než jenom požadovala škola, pravidelně opakovali, psali si doma testy, abychom zjistili, co dětem jde a k čemu se máme vrátit

Dostávali jsme mailem úkoly na týden a zhruba kolem Velikonoc zacala jednou az dvakrát týdně výuka přes skype (vždy cca 60min)

Dvakrát týdně zadané úkoly přes webové prostředí Bakaláři výčtem úkolů.

elektr. ukoly, vypracovani mailem, videochaty, samostudium

informace na webu školy, samostudium

jednotný systém pro celou školu, tedy pro obě děti - google meet, zadávání práce dvakrát týdně ve stanovených termínech, jednou týdně videohovor, odesílání úkolů e-mailem

katastrofa, jen v neděli večer úkoly pro každou třídu zveřejněné na webu školy ve formátu PDF, takže nutnost vytisknout každý předmět zvlášť, a nejpozději do pátku vypracovat. Pak naskenované zaslat na jednotlivé maily vyučujících

kombinace všeho, mailem úkoly, samostudium, v min. míře online výuka (pouze 1 předmět)

Komunitě přes Skype, samostudiem, paní učitelky nám vozily ukoly do scranek jsou to prostě skvělé ucitelky

Mladší syn denně online výuka po Skypu - poměrně úspěšně. Starší syn - zadaný úkoly na týden, potřeba je vypracované zaslat učiteli

Mnoho cvičení přes internet a

moodle - samostudium, video lekce, prezentace a poté úkoly

Na běžné základní škole přišel jsdnou týdně e-mail s množstvím úkolů, které dítě nedokázalo bez návodu samostatně vypracovat. Učitelé s žáky jinak nekomunikovali. Na Gymnáziu probíhaly on-line videolekce a učitelé s žáky opravdu komunikovali.

Na stránky od školy, kde jsme se registrovali, chodily od učitelů úkoly i potřebné věci ke studiu

nahraná motivační videa a videa s úkoly, básničkami, písničkami, úkoly, často i včetně grafického návodu, e-mailové a chatové korespondence

Naše děti zvládaly nastudovat zadanou látku samostatně s drobnou dopomocí a kontrolou. Dvě mladší se účastnily video-výuky 1x-2x týdně.

nějaké úkoly ze školy se opsaly, jinak zahálka

online hodiny 3x po 0,5hod, každé pondělí email s úkoly na týden, úkoly od rodičů, když bylo těch ze školy málo

Online Skype, samostudium

Online skype. Úkoly a samostudium.

online výuka zasílání výukových videí zasílání pracovních listů k vypracování instrukce k samostudiu úkoly

Online výuka prostřednictvím Microsoft Teams

online zadávání práce + 1x týdně online výuka angličtiny

Paní učitelka zaslala nafocené pracovní listy, my jsme s dítětem vyplnili, poté nafotili a poslali e-mailem zpět.

poslány úkoly přes net,neustále učení a vracení úkolů také přes net.

pouze úkoly zadané elektronicky a samostudium

prvňák - učivo na každý den posíláno přes skupinu naší třídy na Whatsappu třeťačka - 1 za 2 týdny učivo na 2 týdny dopředu (p.uč.třídní učil ještě osmáky a deváťáky matiku a chemii, ti měli přednost) na samostudium, případně "UčíTelku" nebyl už prostor, učení bylo na mnoho hodin denně

přes školu online - úkoly, prezentace s novou látkou, testy

psaní diplomové práce

Samostudium, později pro nějaké předměty on-line výuka. Převažovalo samostudium.

Samostudium, ukoly

Samostudium, výuka online

Samostudium,online výuka, úkoly,prace na internetu

samostudium,úkoly přes aplikaci,videohodiny

Seznam úkolů ke stažení na webu školy + třídní učitel posílal videa s výkladem učiva.

Seznam úkolů, pomocné materiály na stránkách školy nebo na Bakaláři

skype, po skupinkách, jak určila učitelka, 1-2 hodiny denně, následně weby - např. wocabee.app

spousta domácích úkolů, komunikace s učitelem na whats app, videolekce

Stejně jako před karanténou - reálným životem. :)

úkoly

úkoly

Úkoly

Úkoly

Úkoly a samo studium

úkoly a samostudium

Úkoly a samostudium

Úkoly e-mailem u mladší dcery, přes Školu online u starší dcery

Úkoly stahované ze stránek školy, prezentace a tudíž samostudium. V červnu dva dny v týdnu docházka do školy.

úkoly zadané paní učitelkou,samostudium, něco málo telka

úkoly zaslané emailem

úkoly, plnění úkolů ve vzdělávacích aplikacích a pracovní listy od učitelů

Úkoly, samostudium

Úkoly, samostudium

úkoly, samostudium

Úkoly, samostudium, 1x týdně 1 společná hodina s učitelkou, odkazy na internet (např. projekt zaměřený na zlomky, videa s příklady, vysvětlením).

V Bakalářích zadané úkoly, postupně s video odkazy a ke konci i 1x týdne hodina hlavního předmětu on-line (kromě jazyků - ty jely on-line id začátku)

Velmi odbytě, pouze zadané úkoly typu nastuduj, opiš, nalep, vypracuj, nauč se. Ke konci karantény pár online hodin. Syn toho měl minimum až k jeho škodě, dcera naopak přehlcená. Čili odpověď k otázce č. 9 - syn 5.roč asi 5-7hodin týdně, dcera 8.roč více než 20 hodin.

video konzultace, úkoly, hodně samostudia

video lekce minimálně, hodně samostudia, hodně úkolů u syna (18) na SPŠ povinná praxe v nemocnici u dcery (21) na VOŠ

video lekce, úkoly

Video lekce, ukoly, samostudium

video lekce, úkoly, samostudium prostřednictvím školního informačního systému iŠkola

Video výuka, úkoly přes počítač

video,samostudium

Videohovor, samostudium, úkoly

Videolekce + samostudium

videolekce 2krat tydne + zadane ukoly v google ucebne

videolekce, úkoly denně, chaoticky, nadměrné množství, víceméně zadání k samostudiu-vyplňování, tvoření pomůcek, chemické pokusy, práce s počítačem.. Nutno kupovat pomůcky, ingredience, výtvarné potřeby, zajistit PC programy, kameru na online lekce... Kromě TV úkoly ze všeho včetně hudební a výtvarné výchovy. Každý učitel zadával úkoly jinak, jinou formou (aplikace, maily, messenger, facebook), nidko se neřídil rozvrhem, často úkoly až do večerních hodin, velká nápor na zajištění věcí od rodiče, finanční náklady...

vše popsané

Výborně

Vyborne, nemohu si vybachvalit organizaci skoly, na kzey sen jsme meli pripravene materialy, online hodiny, znamkovani, testy, vse perfektne propracovane. Deti jsou dle meho nazoru naopak vice pripravene, protoze online vyuka peobihala osobneji a ucitelka komunikovala s kazdym zakem, coz se podle me neseje klasicky twch par hodin ve skole, kdyz maji ve tride 34 deti

Zadávání úkolů přes bakaláře

Zadávání úkolů přes email a na teamsech, konference přes WatsUp.

Zadávání úkolů přes google ucebnu a email.

základní škola 7. třída online úkoly a nová látka z nj, přírodopisu, zeměpisu. každý den hodina angličtiny online -testy, filmečky na youtube, probrání nové látky, opakování z učebnice, učitel vyvolával a žáci odpovídali 3 hodiny týdně čeština a 1 hodina týdně dějepis online stejně jako angličtina matematika a fyzika dostali na týden úkoly z aritmetiky a geometrie, online testy a posílání zpět ofocených sešitů střední škola videokonference z hlavních předmětů, vysvětlení nové látky, úkoly

záleží na jednotlivých předmětech - někde pravidelná výuka formou videokonferencí, včetně úkolů či testů, jinde jen samostudium, někde ani to ne

9. Kolik hodin týdně bylo dítě během karantény zabaveno výukou zadanou učiteli?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 - 10 hodin3439,53 %31,19 %  
11 - 15 hodin1517,44 %13,76 %  
více než 20 hodin1416,28 %12,84 %  
méně než 5 hodin1315,12 %11,93 %  
16 - 20 hodin1011,63 %9,17 %  

Graf

10. Kolik času týdně jste trávili výukou vy v době karantény?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 - 10 hodin3034,09 %27,52 %  
méně než 5 hodin3034,09 %27,52 %  
16 - 20 hodin1112,5 %10,09 %  
11 - 15 hodin1011,36 %9,17 %  
více než 20 hodin77,95 %6,42 %  

Graf

11. Jaké problémy s výukou/komunikací s učiteli/jiné jste vnímali v průběhu karantény?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

absolutní absence výkladu látky (video lekce)

ad předchozí otázka - v případě dcery 3-4 hodiny denně, včetně víkendů (volnou jsme nechávali jen neděli), jinak by to nešlo stihnout, v případě syna nejdřív také tak, pak, když najeli na téměř plnou online výuku, stačilo týdně cca 5-7 hodi pomoci (kontrola úkolů, zkoušení před testy apod.) - ad problémy - u dcery téměř nulová komunikace od většiny učitelů, jen zadali úkoly "a nazdar", s výjimkou dvou předmětů, a také zadávání úkolů přes různé platformy, byl v tom zmatek (mail, Bakaláři, Komens), u syna to bylo mnohem lepší, ale trochu jsme bojovali s platformami, které jsme předtím nepoužívali - Zoom, Skype atd., nicméně komunikace byla mnohem lepší, a to i v případě problémů

Anglický jazyk-špatná komunikace a na SŠ úkoly hodnocené s velkým časovým odstupem

dítě mělo jiný režim, velmi chyběla práce paní učitelky, kolektiv,proto učení probíhalo v různých intervalech.... někdy pravidelně, někdy se pravidelnost vymkla

Dítě obvykle nemělo motivaci, nebylo možné mu věnovat tolik času, jako by mohl učitel ve třídě

Dítě se doma vzdělávat nechtělo, domov je pro něj synonymem odpočinku.

furt po mě něco chtěli, prostě otravovali

hodně úkolů, bez mojí pomoci by to dítě nezvládlo, komunikace několika různými způsoby - neznala jsem ani jeden z nich

chybějící platforma pro dálkovou výuku - např MS Teams, nebo cokoli jiného, tak aby byla výuka efektivní i pro učitele. Pokud by byla platforma, nevidím ve výuce na dálku problém

Chyběla asistentka

jak u kterého učitele.Jeden jen 1x týdně zadání a nechtěl vidět vysledek nic.Naopak druhý každý den info,musela jsem dítě učit i nové látce,on-line testy.Z extrému do extrému

jedině na začátku - 2 x home office + 1 x home school a tím pádem malé technické problémy

K ZŠ nemáme výhrady. Někteří učitelé ze střední školy vůbec nekomunikovali, takže některé předměty se neučily.

Každý dělal co mohl, chyběla systematická podpora

Kvízy vypracované učitelem měly někdy nesprávné výsledky a bylo velmi složité vyhledat odpovědi.

málo komunikace s rodiči, hromada úkolů, vše padlo na hlavu rodičům, žádná online výuka

Méně online výuky

musela jsem stále chodit do práce, takže jsem měla čas se s dítětem učit až po příchodu z práce, samo se zatím učit nezvládá, potřebuje vedení a dohled a odpoledne nebo v podvečer už bylo často velice unavené a učení nebylo příliš efektivní

nedokázala jsem motivovat svého jedináčka aby se naučil násobilku tří a čtyř

Nedostatečná komunikace, učitelka nereagovala na moje dotazy, když jsem potřebovala něco vyřešit hned, učitelka zareagovala během týdne.

Nedostatek úkolů, žádná zpětná vazba, jednotvárné úkoly bez zábavných prvků.

nejasné zadání úkolů, příliš kreativní úkoly

Nejednotná platforma zadávání úkolů (každý učitel jiným způsobem) a nesoudnost některých učitelů ohledně zvládnutelného objemu práce. Také nedostatek počítačů v rodině, velké nároky na skenování a tisk různých materiálů.

nejednoznačnost různé způsoby výuky různými učiteli z jedné školy, až postupem času se sladilo

nejhorší bylo donutit děti, aby pracovaly. Karanténu braly jako předčasné prázdniny a nechtělo se jim.

Nejsem učitel a nikdy jsem učit nechtěla. Neumím to a to byl velký problém. Těžko se mi vysvětlovalo učivo pro osmáka... Naštěstí potom začala syna učit jeho asistentka přes videohovor

někdy byl problém s připojením internetu, nebylo slyšet, sekalo se to

Někdy byly nejasnosti, popř. časové prodlevy

někdy dítě považovalo výuku za nepodnětnou (vyučující se věnoval slabším žákům a ti, kteří učivu rozuměli, se poněkud nudili), někdy nebylo zadání dostatečně vysvětleno - např. úkol zpracovat tabulku v excelu byl zadán, aniž by proběhla jakákoli instruktáž, jak v excelu vůbec pracovat

Nekontrolovani ukolu, absdnce online vyuky

Nemožnost osobního setkání

Nepochopení některých zadání

Neschopné vedení systému Bakaláři, na které si stěžuje spousta lidí po republice už nějaký ten rok. Velmi nevstřícný přístup ředitele školy o pravidlech zadávání úkolů - "nebudu svým kolegům říkat, co mají dělat", neochota vydávat pracovní sešity,které 11.3. dětem nedali a které jsme jako rodiče platili. Čili ještě další starosti kvůli jednání s vedením školy. Někteří učitelé velmi chladní, pár výjimek v podobě skvělých učitelů.

Nevsimla jsem si problemu, naopak me prekvapilo, jak vse probihalo propracovane a perfektne

obcas bylo vyuky az prilis, nektere samostudium s podporou rodicu, kdy vylozene chybi ucitelovo vysvetleni a dite se samozrejme nebude ptat (z ruznych duvodu)

občas nefungovalo internetové připojení...

on line testy při nevyhovujících podmínkách (starý = POMALÝ PC, padající internet) Kdo nebyl připojen včas a po celou dobu, byl automaticky oklasifikován známkou 5 Komunikace se školou nulová,

Ostatní rodiče bez pedag. praxe měli neustále problém a vinili učitele.

Problém byl v komunikaci, s každým rodičem učitelka komunikovala přes něco jiného(mesenger, instagram,Whatsapp..) ne jednou nám zapomněla napsat změnu v zadání a pod

Problémem byla sama domácí výuka. Dětem chyběl kolektiv, byly nesoustředěné, nebavilo je to. S učiteli nebyl problém.

profesor nekomunikoval

Ředitel neřešil vůbec on-line vzdělávání. Děti dostávaly úkoly mailem. Vypracované úkoly jsme fotili a posílali zpět mailem.

Skoro žádné, učitelé poradili.

špatný internet

tak polovina úkolů byla zadána hned v pondělí, nejelo se podle rozvrhu hodin

Technické problémy, nešlo se připojit. Že začátku používali učitele každý jinou platformu, bylo těžké se v množství úkolů zorientovat.

učitel je lepší autorita, dítě se snažilo odmlouvat

Učitele komunikoval s dětmi, s rodiči skoro vubec

Učitelé měli problém s používáním techniky a nebyli ochotní si s žáky psát v reálném čase.

Učitelé neumí s online nástroji pracovat a omezily se na úkolování, ke kterému by postačit email. Není na místě paušalizovat našel se jeden učitel, který se ze situací vyrovnával způsobem, který blížil mým představám.

Učitele se snažili, ale nemeli technické vybavení, podporu ani jednotné pokyny od vedení skoly..

v komunikaci s učiteli nebyl problém problém byl donutit dítě k učení

velmi malé zapojení online výuky, chybějící kontakt s učitelem i s ostatními žáky, sociální izolace

viz bod 8, extrémně náročné na koordinaci, odhadování času na daný předmět, neočekávané úkoly každý den i z předmětů, které nebyly daný den v rozvrhu. Náročnost technologická, občas dítě používalo můj pracovní počítač a mou tiskárnu. Dítě komunikovalo s učiteli vesměs samo (v rámci aplikací, chat, messenger, email), pouze v případě technických problémů -nespustil se test - já rodič.

zadne

Zadný

Ze začátku málo úkolů od učitele, ty měly děti vypracovány během jednoho dopoledne, později se to zlepšilo. Problémy s připojením k síti. Také obsahy online hodin mi moc nevyhovovaly. Více by se mi líbily spíše přednášky k látce, než kontrola splněných úkolů. Týká se to především naší školy, nevím, jak to fungovalo v jiných školách.

Zmatky, kde najdeme zadané úkoly, nebyl ucelený systém.

Zpočátku bylo nutné vypracované úkoly skenovat. Později přechod na systém Teams, který děti mohly obsluhovat samy. Zadání chodilo relativně pozdě v průběhu dne (dvakrát týdně). To se ale také po dvou týdnech změnilo a bylo nastaveno přijatelně. Po třech týdnech se zlepšila i zpětná vazba. Zpočátku všechny, později cca polovinu zadání bylo třeba tisknout, trošku jsme řešili technické problémy.

Žádné

Žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

Žádné nebyly. Učitelka byla vždy vstřícná a pomáhala nám při zasknutí.

Žádné on-line, žádná komunikace, jen jednou týdně zaslání úkolů

žádné, naopak

žádné, nebyl problém učitelce zavolat, napsat mail nebo zajít do školy osobně, jsme malá škola - dvoutřídka, takže je to jednodušší nrž třeba ve velké sídlištní škole

Žádné, s učiteli se ohledně výuky komunikovalo v pohodě.

Žádné, u nás pracuji profíci, na rozdíl od ministerstev zdravotnictví financí a jimych Babišinstituci....,

Žádné.

Žádné.

žádný

Že deti nemají potřebu samy něco dělat.

12. Co z toho považujete za největší problém?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

To že děti měli výuku bez učitele a když něco nevěděla museli se ptát mně

- zapojení rodiče samoživitele, který nemá nárok na ošetřovné (dítě starší 13 let), a přitom se stal nedobrovolně pedagogickým asistentem, technickým asistentem, nákupčím... - extrémní časová náročnost pro rodiče i dítě (nad rámec toho, co by absolvovali ve škole), chaotičnost, nebylo možné předpokládat, od koho jaké úkoly v dalších dne týdne přijdou - nutno vynakládat nejen čas, ale i finance na pořizování pomůcek, technologie, ingredience na pokusy chemické a biologické + vyšší spotřeba energie v domácnosti

0

Absence třídního kolektivu.

Asistentka která nebyla přítomna

Celá situace během karantény byla problém. Jestli chcete ještě více děti zničit, tak můžete tuto situaci ještě na podzim zopakovat.

donutit dítě k učení

Chyběl osobní kontakt

chyběl osobní kontakt, dceři jsem musela spoustu věcí dovysvětlovat, neumí pořádně vyhledávat na internetu, dělat si zápisky z videa dceři se všechno musí několikrát zopakovat, stydí se, je nervózní, neřekne si, že něco nezvládá - ve škole si to učitelé zkontrolovali, tady jsem musela neustále všechno sledovat

chybělo živé slovo ze školy

internetove spojeni

Komunikace mezi žákem a učitelem

Komunikace s vedením školy.

lepší autorita, práce v kolektivu je lepší

Málo zkušeností, jak vysvětlit dítěti látku, aby ji správně pochopila používal v praxi. U dítěte motivovat jej k účení.

Málo zpětné vazby

myslím si, že když dítě chodí do školy něco mu v té hlavičce přece jenom uvízne, ale když se má učit samo doma - ty znalosti nejsou stejné

Nedostatek IT v domacnosti se třemi školáky a souběh on-line hodin

nedostatek mého času v ten správný čas, kdy je dítě nejpozornější a nejvnímavější

Nedostatek úkolů.

Nejednalo se o soustavné působení na dítě, spíše bylo učení nárazové

Nejednotný postup školy v zadávání a hodnocení práce.

Nejsem pedagog a učit neumím, k tomu ještě musím chodit do práce!!!!

Nejsem učitelka, v karanténě jsem musela především pracovat ve svém zaměstnání a nemohla jsem se naplno věnovat pouze výuce

Největší problém je, že naše školství nebylo na tento druh výuky absolutně nastavené a připravené. nebylo dopředu známo, jak má přesně výuka probíhat, kolikrát se nestihla kompletní látka probrat, která by byla ve škole probrána mnohem důkladněji, nebylo stanoveno, jak má probíhat klasifikace, resp. hodnocení, atd.

Nemoznost pracovat

neprobíhání výuky alespoň video lekcemi

nerovnoměrnost výuky - někde pokračovali plynule, jinde je půlroční výpadek; neposkytování konzultací včas (dítě žádalo o konzultaci k chemické olympiádě, pedagog nabídl termín až po době konání)

nevyhovující technické podmínky - pomalý internet, starý PC PC potřebují současně obě děti

Nezájem školy

Nic

nic

Nic

nic

Nic. :-)

O neodeslanych úkolech jsem se dozvěděla až jich bylo několik. Některé učivo jsem nedokázala vysvětlit.

Občasný výpadek internetu

Online hodiny 3x týdně po 0,5hod. byly málo. Než se připojily všechny děti a zkontrolovalo se kdo je a není, byl skoro konec.

Organizační pokyny z vyšších míst, viz odpověď v ot. C 11

Pokryti vsech predmetu vcetne vytvarky, telocviku a hudebky/ za me zbytecne

Prastarou učitelku v důchodovém věku, kterou nezajímají problémy dětí a má problém používat i běžný e-mail.

pripojeni k netu

problém chybějící platformy, poté by bylo vše zvládnutelné

Rodiče bez empatie, vztahu k výuce a úctě ke starším.

rodiče, kteří chodí do práce měli druhou směnu při učení (u dvou dětí ještě horší) a vlastně žádné volno

Samotnou domácí výuku. Naše děti jsou radši ve škole, v kolektivu. Jinak by byla asi vhodná on-line výuka, která ale nebyla zavedena.

Schopnosti učitelů v online prostředí (ovládání užité techniky, modifikace způsobu komunikace vhodné pro online provoz), kolize výuky více žáků (nemá každý svůj počítač a svůj pokoj, aby se nerušili).

snaha po rodicich vysvetlit nekterou novou latku

Sociální izolace, domácí "ponorka"

Sociální izolaci dětí

školy neměly koncepci, neřešily interně, co je důležité a jak mezi učiteli ladit celkovou výukovou zátěž žáka

Technické překážky. U mladšího syna nebyly a výuka fungovala bez větších problémů.

učení po celé dny, aby se to zvládlo, komunikace na několika různých kanálech bez jakékoliv informace rodičům, co s tím

učit dítě nové látce.

učitelé neučí, ve škole aspoň něco z toho co zaslechne ví a a má od učitelů klid, doma studuje co ho zajímá ale není to v osnovách a tyto znalosti nikoho ve škole nezajímají

viz výše, zmatky, mnoho různých platforem, a zejména nedostatečná komunikace učitelů + nedostatečná motivace - úkoly se zadávaly v obrovském množství, ale u dcery se neznámkovalo, tj. nebylo možné zlepšit známky, ačkoli se dcera objektivně z některých předmětů zlepšila

vše výše uvedené

Výklad se nedá samostudiem nahradit. Dítě si toho pamatuje daleko méně.

Zbytečné přetěžování dětí

Ze zadané látky se toho moc nenaučí.

Zmatenost

Zpoždění v zadávání (když v pondělí není dopoledne na čem pracovat) a zpožděná zpětná vazba. Pro nás nebyl problém ve vybavení, ale co když někdo nemá scanner, tiskárnu, více počítačů? Rodiče na homeoffice, více dětí atp.

ztráta času

Ztráta kontaktu dítě - učitel, rodič - učitel

Žádná osobní komunikace

že neprobíhala naprosto žádná výuka on-line. Musela jsem složitější látku napřed sama nastudovat a pak ji dětem vysvětlit. U šesťáka a deváťáka žádný med, např. chemii, fyziku a matiku jsem moc nedávala. Chyběla taky plánovaná příprava na příjmačky. Naštěstí pak v květnu zavedli školní docházku pro deváťáky, takže to nás zachránilo.

13. Jaké vnímáte obecně problémy ve školství?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Špatní učitelé, nedostatečná komunikace. V naší škole se nekomunikuje jinak než pře Edupage, což je nedostatečná komunikace. Když potřebuji omluvit dítě, že je nemocné, tak musím přes Edupage, jinak učitelka nezvedá telefony, ani v době po vyučování. Učitelka se málo snaží dát dětem úkoly. Nejhorší bylo během karantén, že učitelé probíraly látku stále novou a vysvětlovat jí dětem museli rodiče. Učitel jen zadal odkud kam se to mají naučit a vše bylo již na rodičích. Myslím si, že za plný plat se mohly podstatně více snažit. Měla jsem dostat jejich plat, za to snažení, takovou dobu.

- zkostnatělost, zaostalost například ve věcech výuky technologií - přemíra informací, z toho velké procento nadbytečné - zbytečná zátěž na děti, místo aby se věnovali řadě jiných užitečných obsahů, oborů - orientaci na to, co dítě neumí, kde poukázat na jeho chyby, namísto hledání jeho talentů, prostor pro jeho rozvíjení silných stránek, tvořivost, motivace schopností namísto represe neschopností... Dítě je pak demotivováno obecně vůči škole.

Biflování bez hlubší příčiny

české školství obecně vnímám jako velmi dobré, nicméně bych stále tlačil na kvalitu výuky, vyšší požadavky na studenty - zejména jazyky a práce s informacemi, dnes již není nutné tolik látky umět z paměti

děti se místo skutečného učení biflují zpaměti postupně učebnice, na konci roku neví nic, učiva je příliš moc, učí se věci, které nebudou nikdy potřebovat nebo si je můžou najít na internetu nebo spočítat na kalkulačce, která je v každém mobilu. Nezáleží, že tomu nerozumí, důležité je, aby to uměly mechanicky napsat do písemky - a je splněno.

Do platů učitelů již bylo investováno a čekám, kdy se to začne projevovat v kvalitě učitelského sboru.

důraz na frontální výuku s nutností memorování předávání informací bez souvislostí výuka učiva, které není nutné a lze jej kdykoli najít, místo výuky schopnosti kritického vnímání informací a schopností jejich hledání a třídění

Inkluze, která je spíše exkluze - děti bývají vyloučeny z kolektivu v podobě odchodů do kabinetů s asistentem. Přehlcování dětí zbytečnostmi, některé školy nadměrné užívání ICT techniky. V podstatě současná koncepce školství je strašná. O školství mám konkrétní přehled, vím, proč to píši.

Jako velmi palčivé. Podfinancování učitelů, jejich malá podpora, málo peněz na materiály a pomůcky, špatně provedená inkluze, nekoncepčnost.

Je to velmi složitě řešitelné, ale děti se velmi často učí věci, které nebudou ve svém životě potřebovat. A to ve všech předmětech. Tráví ve škole příliš mnoho času na úkor třeba zájmové činnosti, kde mohou dosahovat velmi dobrých výsledků. Řešením by možná byly volitelné předměty, které by si děti zvolily - čemu se chtějí hlouběji věnovat. V rámci celého kolektivu by se učily jen základy.

Komunikace s dětmi i rodiči

malá autorita učitelů

malá provázanost mezi předměty zaměření na detail příliš mnoho ze staré historie a málo z moderní historie málo praktických věcí pro život málo rozvoje komunikačních dovedností

Malou prestiž učitelského povolání, nízké platy, velké rozdíly mezi školami.

Mám problém s inkluzí.

menší samostatnost dětí, ale to záleží na typu dítěte

Minimální platy, minimální pravomoc a přitom velká zodpovědnost, nejednotnost osnov, žák smí všechno učitel téměř nic, zbytečně papírování buzerace od shora. NEJEDNOTNOST OSNOV, MINIMÁLNÍ PLAT, MINIMÁLNÍ PRAVOMOCEMALA PRESTIŽ PEDAGOGŮ VE SPOLEČNOSTI..

na naší škole žádné, možná jen družina občas odpadne a pak je více dnů ředitelského volna, pak je problém - rodiče do práce, co s dítětem

Nedostatečné vnímání, že každé dítě je jiné.

Nedostatek financí a odborných učitelů

nekvalitní učitelé, málo mužů v učitelském sboru nejednotná koncepce, neustálé změny (maturita povinná z matematiky ano/ne atd.) měnící se kantoři na výuku cizích jazyků přeplněné třídy

neochota učitelů "jít do toho", skutečně plnit své poslání, motivovat děti - v dceřině případě opravdu mnoho učitelů jen sedělo doma na zadku a za celou dobu nic neudělali, ani to nezkusili, a i ti, kteří úkoly zadávali, často prakticky nekomunikovali - učitelé mi připadají líní a málo flexibilní, a hlavně málo nadšení pro své poslání - u syna, kde mají vesměs mladé učitele (mnoho jich je do cca 30 let), tento problém nebyl

Nesjednocenost na všem školách (jiné učebnice, sešity).

nevyrovnanost přístupu i výuky (někde jsou vynikající, jinde nepodnětné - to závisí na osobnosti učitele)

Nezájem

Nezájem některých učitelů o posun k lepšímu. Frontální výuka, přeplněné třídy.

Nijak - všude je něco

Nízká motivace některých učitelů k výuce a k výchově, nepřátelský přístup

Obecné problémy nejsou. Jsou jen problémy s konkrétními učiteli.

podřízenost učitelů rodičům

Politické vlivy (zrušení maturity z M, nesmyslná inkluze, vymývání hlav dětem neziskovkami)

preferovany zpusob vyuky - kde memorovani je uprednostnovano pred logickym a samostatnym uvazovanim

premira informaci, duraz na vedomosti, uceni pro uceni a ne pro zivot

přehnané

příliš mnoho učiva, takže se pak všechno probere jen tak povrchně

Přístup k jednotlivým žákům

Rodiče. I jeden krátký domácí úkol na den, který zabere 15 minut, mnohým rodičům přijde moc. Nezájem rodičů zkontrolovat zadané úkoly. Málo kvalifikovaných pedagogů, hlavně mužů. Týká se to samozřejmě především školy, kde to znám a kde mám děti.

Různé ne všechny děti měli přístup k internetu a kopírovat materiály

s hrůzou v očích

Škola příiš nepřipravuje na život, demotivuje děti, ubíjí jejich přirozenou zvědavost. Srovnávání a známkování je z psychologického hlediska velice škodlivé.

Školství je hodně zanedbaný resort v naší zemi, je vnímáno jako něco druhořadého a chybí naprosto jakákoli smysluplná koncepce.

Školstvjí je nastaveno hodně špatně

těch je hodně.... vše záleží na pověřených osobách, rodičích.. a hlavně se neustále ustupuje DĚTEM

Učí se zbytečně velký objem matematiky. Ve škole se neučí důležité věci ohledně jednání s úřady, převody majetku v katastru, dědické řízení , jednání s právníkem, podnikání a právo, branná výchova, dílny, vaření, zdravověda. Většina času se ve škole prosedí zbytečně. Lepší by bylo učit jen 4 hodiny denně nabité informacemi a pak pustit děti ven ať si hrajou nebo trénují v oboru který je zajímá. Velký problém je že kdo neumí matematiku nemá právo studovat na vysoké škole obory na které není znalost matematiky zásadní.

Učitel by měl mít větší autoritu a samostatnost - status úřední osoby. Děti jsou často rozmazlené a nekázeň narušuje výuku celé třídy. Chybí jednotné osnovy pro celou republiku - měly by se vypracovat, aby při stěhování děti neměly problémy.

Učitele mají malí plat

Vadi mi, ze nejsou schopni na toto navazat a predat to vice do praxe i v normalni vyuce

ve státním školství celý systém uchopení způsobu jak dětem předat informace a učivo vůbec a jak testovat jeho znalosti

Velké množství balastu, který je v reálném životě k ničemu. Zbytečně zatěžuje učitele i žáky. Nedostatek volitelných předmětů už na základních školách. Státní maturity, které neodpovídají skutečně potřebnému obsahu studia.

Vse probíhá stejne jako před 20 lety, školství se témeř nikam na obyčejných školách neposunulo. Důraz je kladen na soutezivost místo spolupráce, motivace tresty a strachem (poznámky, černé pustily..)místo pozitivní motivace,

Za mně je to kázeň dětí ve škole a to i při vyučování.

za ZŠ se 3x probírá ČR, proč ne jednou a pořádně? málo praktické výuky

Zahlcení byrokracií místo pěči o studenty. Zřizovatel školy diktuje podmínky bez ohledu na potřeby žáků.

zákaz tělesných trestů,zoufalý nedostatek kantorů chlapů,postrádám učitele z tzv.staré školy

zastaralá výuka, i když u nás na škole je to o něco lepší než za mých mladých let

zatím celkem žádné, mám děti na prvním stupni, kde jsou jasně dané osnovy, soudím dle učebnic. Ale myslím,že toho mají docela hodně. Angličtinu od první třídy považuju za zbytečnou.

Zkostnatelost, ruzne ucebnice v ruznych skolach, kazda skola uci ve stejnem rocniku trochu neco jineho.

Zkostnately přístup

Zrušili vše dobré, co obsahovaly školské osnovy před rokem 1989 a řeší se naprosto nepodstatné věci jako gender, inkluze. Taky mi vadí, že se prakticky nic nezměnilo ve výuce, připadá mi naprosto stejná jako před revolucí. Najdou se kreativní učitelé, kteří učí zajímavou formou, ale většinou je to opět memorování. Vadí mi, že věci důležité jako násobilka, vyjmenovaná slova, apod. se procvičují málo, učitelé to převedli na záda rodičům. Kdyby se to denně opakovalo ve škole, "naskáče" to tam dětem "samo" a není třeba takového tlaku na domácí doučení těchto nutných věcí, které se opravdu musíme naučit nazpaměť.

14. Co z toho považujete za největší problém?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- "trestání" (známkování) dětí za to, co vše NEUMÍ, namísto uvědomění a hledání, co umí a v čem se a proč zdokonalovat

Autoritativní učitel, který není přístupný dialogu.

Byrokracie, nekontinuální změny a nesmyslná opatření zřizovatelů škol. Nepokorné rodiče.

Co nový ministr školství, to nějaká zbytečnost, která vše kazí a přidělává starosti.

Děti nechodí do školy rády, jsou přetěžovány, výuka je dlouhá. Ztrácejí chuť učit se novým věcem.

děti si dělají co chtějí, jednou ano, 10x ne, nechce se jim... rodič povolí a škola.... bojuje

děti stejně nic nedodržují

Dlouhodobé podceňování této profese.

hodně učiva k probrání

chaos na úrovni ministerstva

jednotne maturitni zkousky

Jednoznačně neziskovky

malá provázanost mezi předměty

málo nových technologií a nových možností výuky

Nedostatečné množství kvalifikovaných učitelů

nedostatek výuky kritického myšlení

nefunkční způsob výuky, "biflování"

nejvetsim problem je, ze se deti misto verejneho vyjadrovani, retoriky uci dokolecka veci typu podrobnych vetnych rozboru, ktere narozdil od mluveni pred lidmi v zivote neuplatni ani promile zaku :-(

Největší problém považuji, že se učitelé nesnažili komunikovat, komunikace byla občasná, úkoly byly, když se to učitelce hodilo. Vše bylo na rodičích. Již to nechci nikdy opakovat. Mám dvě školní děti a měla jsem toho nad hlavu a učitelé měli prázdniny za ty peníze. Školství je v rozkladu.

Někteří učitelé jsou zlí a studenti se jich bojí, což je demotivující

Nemožnost přihlásit se na libovolné škole pouze na některý předmět. Například člověk bez maturity nemůže studovat na vysoké škole pouze jeden předmět který ho velmi zajímá a pro který není znalost maturitní matematiky důležitá. Nebo řemeslník nemůže studovat na restaurátorské škole například jen praktické restaurování kovových výrobků.

Nesytematičnost

Nevychované děti a drzí rodiče.

Nevysvětlení smyslu požadovaného

Nezajem

Nezájem některých učitelů o posun k lepšímu.

Nic

Obrovský rozsah učiva, není čas na pořádné procvičení. Školní osnovy by se měly přizpůsobit moderní době a nezůstávat skoro v době poválečné.

Pracovní nasazení rodičů kteří nemají čas se učit s dětmi a vysvětlit látku kterou třeba ani sami neznají

problém je ten, že školství poněkud zkostnatělo a je těžké implementovat nové trendy, metody a nástroje. Kvalifikace pedagogů a jejich chuť do práce je taktéž složitá, ikdyž se jejich platy mírně narovnaly.

Přetěžování dětí. Angličtina od první třídy je podle mě zbytečná, děti se 1. 2 roky stejně moc nenaučí, sotva umí číst, natož angličtina. Zbytečná zátěž. Anglicky se stejně naučí, stejně jako jsme se naučili my - jejich rodiče.

Šikana ze strany učitelů i žáků

Špatný systém rozdělování peněz, které jdou do školství.

to, že se látka a způsob učení nezměnily od Marie Terezie - jen se zrušily tělesné tresty a neustále přibývá učiva.

Uzavřenost, zastaralost

Velke casove naroky na rodice

Velké rozdíly mezi školami, zejména v některých regionech jsou děti ohroženy tím, že nedokončí školní docházku. A kvalita výuky je bohužel také rozdílná školu od školy.

viz ot. 13

všechno

Všechny vyjmenované v ot. 13

zajištění hlídání dětí, ale jde jen o několik dní v roce

Zbytečnosti ve výuce

zřejmě nic zásadního

žádný

Že stát se snaží mít vše pod kontrolou, ačkoli úroveň výstupu státních škol bývá nízká. Systém lze těžko změnit a když se o to někdo pokusí, bývá penalizován (viz nepovolení nových soukromých škol apod.)

15. Kdyby bylo možné pomocí technologií vylepšit výuku, byli byste ochotni za nástroj platit?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5053,19 %45,87 %  
ne4446,81 %40,37 %  

Graf

16. Kolik byste případně byli měsíčně ochotni za takovýto nástroj platit?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0712,28 %6,42 %  
100058,77 %4,59 %  
10047,02 %3,67 %  
50047,02 %3,67 %  
20047,02 %3,67 %  
nic, jsme oba s manželem pedagogové, takže i "samozásobitelé"11,75 %0,92 %  
500-100011,75 %0,92 %  
500,-Kč11,75 %0,92 %  
100 Kč. 11,75 %0,92 %  
Nic11,75 %0,92 %  
ostatní odpovědi 2000
Má to být standard, tak proč platit ještě extra za něco, co by mělo fungovat normálně.
Nevim, ale jsem ochotna to zaplatit
100-200
těžko říct, možná dvě stovky
Jsem ochoten platit za služby, kde jsem schopen ovlivnit kvalitu.
10kč
8Kč
100 - 200 Kč
nevím
rád bych si připlatil za praxi na moderním soustruhu, ale ne na vybavení školy výpočetní technikou, měsíčně né, lepší by byla platba za lekci/hodinu
Nechci nic platit, už tak se platí plno pomucek
nula
max 500,- Kč
300-500
to má případně platit škola, ne my rodiče :-) už i tak na nás škola přehazuje opravdu neúměrné množství povinností, které mají plnit učitelé - rozhodně nejsme ochotni nic platit, škole by se ale podobná investice jistě vyplatila
3000
Nechci za nic platit, již teď do školy dávám neuvěřitelné peníze za vše. Chci aby děti chodily normálně do školy a nechci žádné náhražkové nástroje. Musím chodit do práce a vydělávat, abych taky ty děti uživila. Když s nimi budu doma, tak všichni chcípneme hlady.
Nic léčba syna a dojíždění všech členů rodinný stojí víc než dost
do 200
500-1000 Kč
Nemám tušení
O
10000
500,-
nic, pokud si Ministerstvo vymyslí nějaké pomůcky nebo škola, nemůže je vyžadovat po všech. Mysleme na rodiny s finančními problémy.
200 Kč
neverim v samospasnost technologii - je to o lidech. Takze neplatil, protoze v soucasnosti neverim ve skutecne vylepseni
2849,12 %25,69 % 

Graf

17. Platíte již něco, co pomáhá vašim dětěm při výuce po škole? (angličtina, výukové aplikace atd. není myšlen sport či jiné koníčky)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5765,52 %52,29 %  
ano3034,48 %27,52 %  

Graf

18. Kolik za tuto mimoškolní výuku platíte měsíčně?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
01025,64 %9,17 %  
20037,69 %2,75 %  
300025,13 %1,83 %  
pokud chodí na sportovní školu, sport mu opravdu pomáhá a je důležitý. stejně jako kresba a keramika na umělecké škole. 12,56 %0,92 %  
200012,56 %0,92 %  
30012,56 %0,92 %  
900 Kč12,56 %0,92 %  
100012,56 %0,92 %  
10012,56 %0,92 %  
150012,56 %0,92 %  
ostatní odpovědi byla to jednorázová platba; v novém školním roce nás čeká další - pár stokorun ročně
zatím asi nepotřebujeme, škola nás vytěžuje na 200 % i bez toho, případně dítě učím sama
0 kč
950
Před týdnem jsem kupovala nový PC v PC 27.500 Kč
Dost
13000/rok za výuku ruského jazyka, ve škole se ale učí bohužel jen angličtina, rusky mluví se spolužáky
Ročně asi 300 za nějaké pracovní sešity s cd
nula
nepravidelně, různě
aplikace umemeto.cz , 850 Kč za rok
nic
Nechci již platit nic ani za školní, ani za mimoškolní výuku. Myslím, že i teď jsem v tom za nehorázné peníze. Nevím, proč by se ještě mělo cpát do mimoškolních aktivit. To učitelé si již nenahrabali dost v koronaviru?
400
cca 1000
500
Protoze to, co by potreboval v nasem mestecku proste neni. Jsme prilis mali :-(. Ale byt ta moznost, platil bych.
1743,59 %15,6 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Kolik času týdně jste trávili učením se doma s dítětem vy PŘED karanténou?

  • odpověď méně než 5 hodin:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 5 hodin na otázku 9. Kolik hodin týdně bylo dítě během karantény zabaveno výukou zadanou učiteli?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 5 hodin na otázku 10. Kolik času týdně jste trávili výukou vy v době karantény?

17. Platíte již něco, co pomáhá vašim dětěm při výuce po škole? (angličtina, výukové aplikace atd. není myšlen sport či jiné koníčky)

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 na otázku 18. Kolik za tuto mimoškolní výuku platíte měsíčně?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik máte dětí ve školním věku?

2. Kolik let je vašim dětem? (pokud máte více než jedno dítě, vyplňte více možností)

3. Jakou školu vaše děti navštěvují?

5. Kolik času týdně jste trávili učením se doma s dítětem vy PŘED karanténou?

6. Jakým způsobem jste byli informováni o výsledcích vašeho dítěte?

7. Jak často jste byli informováni o výsledcích?

9. Kolik hodin týdně bylo dítě během karantény zabaveno výukou zadanou učiteli?

10. Kolik času týdně jste trávili výukou vy v době karantény?

15. Kdyby bylo možné pomocí technologií vylepšit výuku, byli byste ochotni za nástroj platit?

17. Platíte již něco, co pomáhá vašim dětěm při výuce po škole? (angličtina, výukové aplikace atd. není myšlen sport či jiné koníčky)

18. Kolik za tuto mimoškolní výuku platíte měsíčně?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik máte dětí ve školním věku?

2. Kolik let je vašim dětem? (pokud máte více než jedno dítě, vyplňte více možností)

3. Jakou školu vaše děti navštěvují?

5. Kolik času týdně jste trávili učením se doma s dítětem vy PŘED karanténou?

6. Jakým způsobem jste byli informováni o výsledcích vašeho dítěte?

7. Jak často jste byli informováni o výsledcích?

9. Kolik hodin týdně bylo dítě během karantény zabaveno výukou zadanou učiteli?

10. Kolik času týdně jste trávili výukou vy v době karantény?

15. Kdyby bylo možné pomocí technologií vylepšit výuku, byli byste ochotni za nástroj platit?

17. Platíte již něco, co pomáhá vašim dětěm při výuce po škole? (angličtina, výukové aplikace atd. není myšlen sport či jiné koníčky)

18. Kolik za tuto mimoškolní výuku platíte měsíčně?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Reznickova, T.Personalizace výuky (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://personalizace-vyuky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.