Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Personální marketing ve spol. Baťa

Personální marketing ve spol. Baťa

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iveta Valčíková
Šetření:28. 02. 2016 - 14. 03. 2016
Počet respondentů:217
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazníkové šetření se zabývá personálním marketingem ve společnosti Baťa, a.s. a je určeno pro studenty a absolventy VŠ.

Cílem tohoto průzkumu je zjistit, jaké faktory jsou při výběru zaměstnavatele pokládány za důležité a také jak působí společnost Baťa jako zaměstnavatel na veřejnost.

Výsledky šetření budou použity v mé diplomové práci. 

Děkuji za Váš čas.

Iveta Valčíková

Odpovědi respondentů

1. V současné době jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Absolvent VŠ - (ukončené bakalářské studium)12256,22 %56,22 %  
Student VŠ (bakalářský stupeň)5927,19 %27,19 %  
Absolvent VŠ - (ukončené magisterské studium a vyšší)3616,59 %16,59 %  

Graf

2. Jaké je Vaše profesní zaměření?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ekonomické16274,65 %74,65 %  
Jiné2511,52 %11,52 %  
Technologické167,37 %7,37 %  
Informační technologie73,23 %3,23 %  
Sociologické41,84 %1,84 %  
Umělecké31,38 %1,38 %  

Graf

3. Domníváte se, že by se zaměstnavatel měl zajímat o názory svých zaměstnanců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano, pokud možno pravidelně15671,89 %71,89 %  
Ocenil/a bych možnost kdykoli anonymně sdělit svůj požadavek4721,66 %21,66 %  
Nevím, pokud by se to neobrátilo proti zaměstnancům pak možná ano115,07 %5,07 %  
Považuji to za zbytečné mrhání časem31,38 %1,38 %  

Graf

4. Při hledání pracovního místa využíváte:

1 - vůbec nevyužívám, 5 - využívám nejvíce

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pracovní portály4.0411.782
Personální agentury2.1661.539
Internetové stránky konkrétní firmy3.6181.351
Profily firem na sociálních sítích (Facebook, Linkedln,...)2.6361.725
Noviny, tiskoviny2.0321.34
Úřad práce2.0651.756
Pracovní veletrhy2.2261.539
Oslovení přátel3.4061.384

Graf

5. Ohodnoťte, jak moc jsou pro Vás jednotlivé aspekty důležité při výběru pracovního místa:

1 - nejméně důležité, 5 - nejdůležitější

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jméno a velikost firmy3.0371.151
Nabízená výška mzdy3.9820.884
Zaměstnanecké benefity3.590.869
Zkušenosti jiných s danou firmou3.6641.145
Přístup firmy k životnímu prostředí2.4241.138
Vzdálenost pracoviště3.6960.967
Estetický dojem prostor firmy2.940.831
Pořádání firemních akcí2.1981.099
Pracovní doba3.8481.06
Náplň práce4.3411.017
Spolupráce se školami2.2531.258
Společenská odpovědnost firmy2.7741.244

Graf

6. Jaké benefity byste nejvíce ocenil/a při výběru zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Finanční odměna15270,05 %70,05 %  
Dovolená navíc13160,37 %60,37 %  
Flexibilní pracovní doba13059,91 %59,91 %  
Jazykové a vzdělávací kurzy10146,54 %46,54 %  
Stravenky9443,32 %43,32 %  
Práce z domu8539,17 %39,17 %  
Sick days6630,41 %30,41 %  
Slevy na dovolenou, kulturu, zábavu5223,96 %23,96 %  
Příspěvek na dopravu/ubytování5023,04 %23,04 %  
Příspěvek na penzijní připojištění4420,28 %20,28 %  
Firemní jesle, školka2611,98 %11,98 %  
Relaxační prostory ve firmě2511,52 %11,52 %  
Zkrácený úvazek209,22 %9,22 %  
Služební telefon188,29 %8,29 %  
Slevy na firemní produkty115,07 %5,07 %  

Graf

7. Znáte společnost Baťa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Neznám, nikdy jsem o ní neslyšel/aotázka č. 12, Slyšel/a jsem o ní jen něcootázka č. 8, Znám jiotázka č. 8, Vím o ní poměrně hodněotázka č. 8, Znám ji velmi dobřeotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Znám ji11954,84 %54,84 %  
Vím o ní poměrně hodně4922,58 %22,58 %  
Znám ji velmi dobře3214,75 %14,75 %  
Slyšel/a jsem o ní jen něco177,83 %7,83 %  

Graf

8. Vyjádřete pomocí následujících možností Váš postoj k tomuto podniku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše příznivý10950,23 %50,23 %  
neutrální, je mi to jedno7032,26 %32,26 %  
velmi příznivý198,76 %8,76 %  
spíše nepříznivý167,37 %7,37 %  
velmi nepříznivý31,38 %1,38 %  

Graf

9. Domníváte se, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11, Nevímotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím13461,75 %61,75 %  
Ano7434,1 %34,1 %  
Ne94,15 %4,15 %  

Graf

10. Podle čeho se domníváte, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze domněnka5171,83 %23,5 %  
Zkušenost známých1216,9 %5,53 %  
Skrz historii11,41 %0,46 %  
informace z publikací o firmě Baťa11,41 %0,46 %  
esf11,41 %0,46 %  
z historie11,41 %0,46 %  
v Případě, že je navázáno na odkaz T. Bati by zájem o zaměstnance měl být samozřejmostí11,41 %0,46 %  
beseda s marketingovým ředitelem byla super a říkal o programech pro zaměstnance11,41 %0,46 %  
dle tradičního baťovského přístupu11,41 %0,46 %  
velká firma se s dobrým personálním zázemím11,41 %0,46 %  

Graf

11. Proč si myslíte, že se společnost Baťa nezajímá o své zaměstnance?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zkušenost známých777,78 %3,23 %  
Osobní zkušenost111,11 %0,46 %  
Pouze domněnka111,11 %0,46 %  

Graf

12. Chtěl/a byste pracovat pro společnost Baťa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, chtěla bych zde pracovatotázka č. 14, Nevadilo by mi tootázka č. 14, Nechtěla bych pro ni pracovatotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadilo by mi to16073,73 %73,73 %  
Nechtěla bych pro ni pracovat4520,74 %20,74 %  
Ano, chtěla bych zde pracovat125,53 %5,53 %  

Graf

13. Uveďte, proč byste nechtěl/a pracovat pro společnost Baťa:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Hlavní obor podnikání společnosti Baťa nesouvisí s oblastí mého zájmu a s mým studijním zaměřením.

Je to mimo můj obor

Je to zkušený kapitalistický vydřiduch

Jednalo by se o práci mimo vystudovaný obor

Mám jiné sny a cíle.

mimo môj odbor - podniková informatika

Nechtěla bych pracovat pro firmu, která vyrábí nekvalitní zboží za vysoké ceny.

není můj obor

není to můj obor na který se chci zaměřit

Není to můj šálek kávy

neochota, neprofe. prístup, obrovské komplikácie so všetkým, prob. s reklamáciou, nekvalitné produkty, enormné ceny produktov

Nesouvisí s mým zaměřením

nezajímá mě oblast obuvnictví

Podnikám jako OSVČ

Pretože mám už typ práce, ktorú robím a chcem aj naďalej robiť. Práca v spoločnosti by zrejme s mojím odborom súvisela iba okrajovo.

Pro mne nezajímavý obor

protože je úplně mimo můj obor

Protože už práci mám.

Snižující se kvalita služeb, se kterou se nestotožňuji

Špatné zkušenosti s produkty a zaměstnanci společnosti.

V posledních letech se dle mého názoru značně zhoršila kvalita a ceny jsou vzhledem k této kvalitě příliš vysoké. Proto by pro mě byl problém pracovat ve firmě, u které mám pocit, že má špatný "poměr cena/výkon" produktů, které prodává...

V rámci vystudovaného oboru se zajímám o pracovní pozice konkrétních společností.

Ve výrobě pracoval rodinný příslušník, který dostal výpověď z důvodu nadbytečnosti. Za pár let mu dávali možnost vrátit se zpět - zájem tam není i přes to, že by to byla práce v teple (teď pracuje převážně venku).

Vzdálenost

Z důvodu umístění mimo mou lokalitu

14. Označte možnosti, proč byste chtěl/a pracovat pro společnost Baťa:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bohatá historie, odkaz Tomáše Bati13275 %60,83 %  
Dobré platové podmínky6637,5 %30,41 %  
Možnost pracovat v zahraničí5330,11 %24,42 %  
Zajímá mě módní průmysl4626,14 %21,2 %  
Společensky odpovědná firma3620,45 %16,59 %  
důvěryhodnost10,57 %0,46 %  
Mam neutralni postoj zalezi co bych delal10,57 %0,46 %  
slevy na obuv10,57 %0,46 %  
"sociální/kulturní" vazba - město Zlín10,57 %0,46 %  
kromě výše uvedené odpovědi hlavně z důvodů uvedených v předcházejících otázkách (náplň práce apod.)10,57 %0,46 %  
stabilní společnost10,57 %0,46 %  
Má jméno v čr i ve světě. 10,57 %0,46 %  
bylo by mi to jedno10,57 %0,46 %  
Můj pradědeček ve dvacátých letech pracoval pro Baťu. Bylo by mi sympatické, že pokračuji v něčem, co započal můj předek.10,57 %0,46 %  
nevím, co firma nabízí, ve 12. není možnost "nevím"10,57 %0,46 %  
nevím10,57 %0,46 %  
nevadilo by mi to10,57 %0,46 %  

Graf

15. O jaký typ práce byste měl/a u společnosti Baťa zájem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Manažerské pozice (vedoucí prodejny, obchodní ředitel, personální ředitel,...)8649,71 %39,63 %  
Odborné pozice (grafik, účetní, IT,...)4928,32 %22,58 %  
Asistentské pozice na centrále3520,23 %16,13 %  
Prodejní/obchodní operace (prodejní personál)31,73 %1,38 %  

Graf

16. V jakém kraji v současné době žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zlínský8338,25 %38,25 %  
Jihomoravský6228,57 %28,57 %  
Olomoucký219,68 %9,68 %  
Hlavní město Praha135,99 %5,99 %  
Moravskoslezský115,07 %5,07 %  
Pardubický83,69 %3,69 %  
Mimo ČR62,76 %2,76 %  
Středočeský41,84 %1,84 %  
Vysočina41,84 %1,84 %  
Královéhradecký20,92 %0,92 %  
Ústecký10,46 %0,46 %  
Liberecký10,46 %0,46 %  
Jihočeský10,46 %0,46 %  

Graf

17. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena16073,73 %73,73 %  
Muž5726,27 %26,27 %  

Graf

18. Věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 2516073,73 %73,73 %  
26 - 354420,28 %20,28 %  
36 - 45115,07 %5,07 %  
46 - 5520,92 %0,92 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Ohodnoťte, jak moc jsou pro Vás jednotlivé aspekty důležité při výběru pracovního místa:

  • odpověď Pořádání firemních akcí=1:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Estetický dojem prostor firmy=1 na otázku 5. Ohodnoťte, jak moc jsou pro Vás jednotlivé aspekty důležité při výběru pracovního místa:

9. Domníváte se, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?

  • odpověď Ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pouze domněnka na otázku 10. Podle čeho se domníváte, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zkušenost známých na otázku 10. Podle čeho se domníváte, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?

14. Označte možnosti, proč byste chtěl/a pracovat pro společnost Baťa:

  • odpověď Bohatá historie, odkaz Tomáše Bati:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, chtěla bych zde pracovat na otázku 12. Chtěl/a byste pracovat pro společnost Baťa?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V současné době jsem:

2. Jaké je Vaše profesní zaměření?

3. Domníváte se, že by se zaměstnavatel měl zajímat o názory svých zaměstnanců?

4. Při hledání pracovního místa využíváte:

5. Ohodnoťte, jak moc jsou pro Vás jednotlivé aspekty důležité při výběru pracovního místa:

6. Jaké benefity byste nejvíce ocenil/a při výběru zaměstnání?

7. Znáte společnost Baťa?

8. Vyjádřete pomocí následujících možností Váš postoj k tomuto podniku:

9. Domníváte se, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?

10. Podle čeho se domníváte, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?

12. Chtěl/a byste pracovat pro společnost Baťa?

14. Označte možnosti, proč byste chtěl/a pracovat pro společnost Baťa:

15. O jaký typ práce byste měl/a u společnosti Baťa zájem?

16. V jakém kraji v současné době žijete?

17. Pohlaví:

18. Věková skupina:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V současné době jsem:

2. Jaké je Vaše profesní zaměření?

3. Domníváte se, že by se zaměstnavatel měl zajímat o názory svých zaměstnanců?

4. Při hledání pracovního místa využíváte:

5. Ohodnoťte, jak moc jsou pro Vás jednotlivé aspekty důležité při výběru pracovního místa:

6. Jaké benefity byste nejvíce ocenil/a při výběru zaměstnání?

7. Znáte společnost Baťa?

8. Vyjádřete pomocí následujících možností Váš postoj k tomuto podniku:

9. Domníváte se, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?

10. Podle čeho se domníváte, že se společnost Baťa zajímá o své zaměstnance?

12. Chtěl/a byste pracovat pro společnost Baťa?

14. Označte možnosti, proč byste chtěl/a pracovat pro společnost Baťa:

15. O jaký typ práce byste měl/a u společnosti Baťa zájem?

16. V jakém kraji v současné době žijete?

17. Pohlaví:

18. Věková skupina:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Valčíková, I.Personální marketing ve spol. Baťa (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://personalni-marketing-ve-spol.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.