Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pět minut pro novou učebnici interny

Pět minut pro novou učebnici interny

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:ASM
Šetření:18. 04. 2010 - 25. 04. 2010
Počet respondentů:106
Počet otázek (max/průměr):44 / 14.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:36 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jistě jste se doslechli, že se chystá nové vydání učebnice Základy vnitřního lékařství (J. Bureš, J. Horáček). Autoři by velmi rádi uvítali podněty k novému vydání. Tento dotazník slouží k shromažďování a zpracování Vaších podnětů.

Děkujeme za Váš čas věnovaný tomuto dotazníku.

Asociace Studentů Medicíny

PS: Prosím do odpovědí nepište "viz výše", je to anonymní dotazník, výsledky se sumují, takže opravdu nemůžeme tušit, které to "viz výše" je to pravé. Děkujeme za pochopení

Odpovědi respondentů

1. Základy vnitřního lékařství (J. Bureš, J. Horáček)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, znám. Učil/a, učím se z níotázka č. 2, Znám, ale ke studiu nevyužívám.otázka č. 2, Nevím, o co jde. → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, o co jde.5249,06 %49,06 %  
Ano, znám. Učil/a, učím se z ní5148,11 %48,11 %  
Znám, ale ke studiu nevyužívám.32,83 %2,83 %  

Graf

2. V prvním vydání mi chybí...

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

uvod do tematu (fyziol./patofyziol.)

-

aktualizace, léky, které jsou shledány obsolentními by měly být nahrazeny moderními, málo materiálu ke kardiologii

Aktualni KPR guideline, vyznaceni z ktereho roku je guideline pouzit. Jasne vymezeni otazky difdg. revmat onemocneni drobnych rucnich kloubu. Metabolicke priciny bezvedomi-strucne. Pristup ke krvacivemu stavu. Principy th. glukokortikoidy, imunosuprese cytostatiky. Autoimunni endokrinopatie. Urgentni stavy v endokrinologii. Odstavec o pouziti testu (jednotlive jejich vyznam, specificnost, mozne falesne vysledky) pri autoimunite-postup

Aspoň hrubé informace o nádorech (kůže, prso, prostata)

barevné obrázky a ilustrace

barevne obrazky, schemata, fotky, prehlednost...pro inspiraci anglicka interna Davidson dale pristup k ucebnici pres internet!

cokoliv, co usnadňuje zapamatování si teorie (obrázky, pomocná a názorná schémata)

Diferenciální diagnostiky přehledně (i formou tabulek) jako je to v anglických učebnicích.

dokumentace, legislativa

dostatečně probraná a vysvětlená kardiologie, zejména arytmie, EKG

Grafy, schémata, obrázky ...pro pochopení a názornost. Klinická biochemie - alespoň základy nutné pro praxi. Klinická biochemie je na LFHK nepovinný předmět a mnohým studentům chybí bazální znalosti.

Je to moc heslovité. Potřeboval(a) bych vysvětlit, proč k těm projevům dochází. Moc by mi také pomohla nějaká kapitola, která by se souhrně zabývala laboratorními hodnotami, co to znamená, když je to zvýšené a kam mě to směřuje, na co dál myslet - takovou diferenciální diagnostiku laboratorních hodnot (aspoň z každého oboru těch nejdůležitějších).

Kardiologie si myslím, že je nedostatečně zpracovaná a malinko zastaralá a zasloužila by předělat.

lépe propracovaná kardiologie(novější dělení,více detailů), více obrázků a schemat

Metabolický syndrom, v nefrologii nádory ledvin, litiáza

Modernější terapeutické přístupy v části Kardiologie

názorná schemata, stručná osnova kapitol na začátku popřípadě shrnutí základních informací, poznámky v okrajích, více poznámek z kliniky, kapitola z diferenciální diagnostiky - příklad: přístup k pacientovi s průjmem, dušností, palpitacemi, bolestmi na hrudi, ..., více detailů ke klinickému vyšetření, propedeutika, kapitola o anamnéze-na co nezapomenout při anamnéze u průjmů, více obrázků

Některá témata, která jsou součástí Otázek ke státní zkoušce pro stomatologický směr. Zvláště diferenciální diagnostiky některých stavů - nejsou dostatečně přehledně a některé úplně chybí. Přijde mi nedostatečně rozvinutá kapitola infekčních chorob.

Nevzpomínám si, že by mi něco chybělo.

Obrazky, shrnujici tabulky a schemata

obrázky, schémata, lépe rozepsat diferenciální diagnostiku i s vysvětlením, modelové případy eventuelně test v diferenciální diagnostice na konci učebnice

Podle meho nazoru zde nechybi zadne dulezite tema, ale uvitala bych vic prehlednych grafu a tabulek.

Podrobnější zpracování chronického selhání ledvin. Množství relevantního obsahu je naprosto nedostatečné. Místo podrobné kliniky jsou tam jen grafy jak ubývají glomeruly a jak jiné kompenzují deficit atd. V Klenerovi je kapitola vynikající..

Přehled základních (klidně i méně základních) laboratorních hodnot s nějakým komentářem - ideálně v podobě např. : S-ALP .....=......hladina alkalické fosfatázy v séru.........zvýšené/snížené hodnoty nacházíme např. u... (cholestázy / jánevímčeho...) - jde mi spíš o ten komentář než o konkrétní hodnoty; základní samozřejmě musím znát, zbytek snadno někde najdu, ale když na praxi hledím na výsledky, nějaký stručný tahák, aby si člověk uvědomil aspoň základní souvislost, by se mi hodil : )

Přehledná diferenciánlí diagnostika, která by byla použitelná pro praxi (a samo sebou pro státnicové otázky)

přehlednější zpracování, lepší rejstřík pro snadnější hledání

přesný popis léčby konkrétních chorob. Chybí mi nejčastěji užívaný lék na danou chorobnou jednotku, případně její aktuální obchodní název.P

Rozhodovací algoritmy - kdy provést které další vyšetření, jak postupovat při kterém výsledku... Podobně jako byly např. v učebnici Klinická kardiologie, Vojáček et al. Respektuji však skutečnost, že učebnice nese ve svém názvu slovo "Základy" a nemůže tudíž sloužit jako vyčerpávající materiál ke všem podoborům vnitřního lékařství. Za druhé - biologická léčba u revmatologických (a některých jiných) chorob, ale to je patrně dáno mohutným rozvojem těchto metod po vydání knihy. Za třetí - několik cvičných kazuistik na konci každé kapitoly by mohlo upevnit čtenářův obraz o tom, s jakými obtížemi pacienti přicházejí.

synkopy, diferencialni diagnostika

tabulky s fyziologickými hodnotami

u léků alespoň jeden příklad firemního názvu (v praxi nejpoužívanějšího), více diferenciální diagnostiky, více přehledových schemat, tabulek a obrázků

Uvítala bych trochu víc dif. DG tabulek - trochu rozšířit kapitolu 3.

větší názornost, více tabulek, grafů, obrázků, větší přehlednost, lepší členění textu

více diferenciální diagnostiky, novější diagnostické postupy a terapie, chybí tam profesionální nákazy,myslím:o)

vice patofyziolgie a konkretni farmakolgie a take dif. dg.!!! a halvne konkretni informacre, davkovani, jak postupovat presne pri dg a lecbe.

více schémat,obrázků aktuality z léčby IM,anginy pectoris,aktuální dělení

Zrozumitelneji rozdelit arytmie. Je to tezko pochopitelne.

3. V prvním vydání mi příjde nadbytečné...

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

detailní popisy klinických studií u výčtu léčby, gastroenterologie

Diabetologie je zbytečně upovídaná. Tělovýchovné lékařství se vyučuje na LFHK jako samostatný předmět s odpovídající literaturou. Považuji za neúčelné zahrnovat TV lékařství do vnitřního lékařství. Potřebné informace by se mohly stát součástí jiných kapitol.

DM, gastroenterologie, hepatitidy

Imunodeficience, diabetes mellitus, autoimunitní onemocnění jater (u všech rozsah)

Imunologie, tělovýchovné lékařství ... myslím si, že by neměl být dáván tak veliký prostor revmatologii

Imunologie. Tedy, alespoň v takové podobě, v jaké tam je - uvítala bych stručnější teorii imunitního systému a naopak konkrétněji probrané jednotlivé diagnózy.

Kapitola o diabetes melitus je prilis obsahla.

kapitola z diabetologie je v některých částech přílíš obsáhlá (edukace diabetika apod.)

klinicka vyziva, imulologie a alergologie

moc obecneho.

moc textu

Molekulární biologie,nejvíce v kapitole "diabetes mellitus"

Některá témata jsou velmi široce pojata na úkor přehlednosti a srozumitelnosti - např. diabetes, onemocnění ledvin...

Nemam pocit ze by bylo neco nadbytecneho.

nemoci z povolání

nic, vše v dostatečném rozsahu

No, moc jsem nepobrala tu farmakokinetiku.

obsáhlé kapitoly z nefrologie, výživa

Popis infekčních hepatitid

Prilis siroka kapitola o cukrovce, zestrucnit, jinak je to necitelne(80 stran je moc).

Přehlaně dlouhý a podrobný diabetes mellitus.

příliš obsáhlé kapitoly diabetologie,imunologie,stačily by hlavní rysy,základy problematiky a přehled léčení

Příliš podrobně zpracované glomerulonefritidy, dle mého názoru. Diabetologie se mi zdá příliš rozvláčná (to je asi jen můj pocit).

příliš rozsáhlá plicní kapitola, hlavně bronchopneumonie, množství vrozených metabolických vad

Rozvleklost hepatologie, hematologie a revmatologie

rozvleklost kapitoly diabetologie

v učebnicích interny se každá informace hodí, jejich množství bych neredukoval

vrozená metabolická onemocnění, osteologie

výživa

Zbytečně moc je rozebraný a nesrozumitelný Diabetes melitus

4. V prvním vydání mi naopak příjde přílíš stručné

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Diferencialni diagnostiky.

hematologie, nefrologie, kardiologie, metabolické choroby, resuscitace

Chronické selhání ledvin. Ischemie srdce, v Klenerovi mnohem lepší.

kapitola Kardiologie, Nefrologie

kapitoly jako kardiologie

Kardilogie...

kardiologická část a některé podkapitoly nefrologie

kardiologie

Kardiologie

Kardiologie

Kardiologie

kardiologie

kardiologie

Kardiologie

kardiologie

kardiologie-synkopy, arytmie, ICHS, HT nemoc, hepatologie, diabetologie

kardiologie, pneumologie

kardiologie, terapie, nefrologie

Komatózní stavy a stavy poruch vědomí.

Myslím, že stručností Bureš netrpí.

nedostatečně obsáhlá endokrinologie

Nefrologie.

neuvědomuji si

Nic neni strucne

Obecné úvody do kapitol. Z obecných mechanismů si člověk spoustu věcí odvodí a celou tu problematiku lépe chápe. To mi tu hooodně chybělo. Jednotlivé nemoci se každý doučí, ale to obecné, to je nejdůležitější, to musí mít člověk zažité.

onkologie

Příliš stručná je pro mě oblast terapie.

Trochu rozšířit některé kapitoly z ledvin. Na to, jak je to složité téma, se s ní autoři moc nemazali.

Zejména "přístupy k pacientům" - průjem, zvracení, anurie ... apod.

5. V prvním vydání mi příjde nesrozumitelné

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

0

0

Arytmie.

Cela kniha je obtizne napsana, zabere prilis casu vytahnout dulezita fakta a odlisit ne az tak potrebne detaily, ve finale je clovek zmateny a zahlceny teorii, kterou v praxi nevyuzije plus zastarala lecba. Ucebnice ma podle me vyzdvihnout zasadni veci a dat schemata lecby, ktera mi pomuzou v praxi, proto si knihu kupuju a ne si cist slohova cviceni o interne

Dědičné metabolické choroby

Diabetes mellitus

diabetologie, arytmie

DM, metabolismus,

Glomerulopatie, perikarditidy, endokarditidy, myokarditidy, refluxní choroba jícnu - lépe vysvětlit a rozvést tak, jak to bude požadováno u státních zkoušek.

hematoonkologie (zejména AML, ALL, ChML ... ), částečně i nefrologie

kapitola Kardiologie

kapitola kardiologie

Kapitola o diabetologii. Ta je zmatená jak nic jinýho.

kardiologie

kardiologie

kardiologie, nefrologie, metabolismus

klinická výživa, respirační insuficience, hospodaření s vodou a sodíkem

metabolismus

Metabolismus vody, acidobazická rovnováha...ale ty mi přijdou nesrozumitelné všude: ) A imunologie.

metabolizmus, onemocnění ledvinných tubulů i glomerulů

mnoho vět a souvětí je v této knize nesrozumitelných, jako by byly přeloženy z Angličtiny

např. některé pasáže z hepatologie

nefrologie, kardiologie, hematologie

některé kapitoly endokrinologie, ve snaze o stručnost došlo k přehlcení fakty, díky čemuž se tyto části ne příliš dobře učí...

nic, dobře psané

Říkali mi, že se nemám odsud učit kardiologii, že to není dobře napsané.

Synkopa-nejednoznačné, chybí jasne deleni, difdg. postup Antiarytmika. Glomerulonefritidy

tak trochu kapitola Hematologie a obecná část Kardiologie

Vše mi přijde srozumitelné.

6. Jak byste si představovali ideální učebnici vnitřního lékařství

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

1. Odstranit veškerý balast! (vyšetření, která se již neprovádí, přebujelou diferenciální dignostiku ve smyslu výčtů, domněnky o etiologii u idiopatických onemocnění ...) 2. Odlišit důležité od méně důležitého (petitem, tučným písmem, barevně) 3. Celkově se snažit, aby kniha více odpovídala praxi a méně "akademickým" nárokům ve stylu sepse může být provázena leukocytózou i leukocytopénií, teplota nemusí být zvýšena ... rád bych si přečetl nosologickou jednotku a "viděl" pacienta ....

aby byla vice kompaktnejsi. Na rtarem vydani bylo znat, ze kazdou kapitolu psal nekdo jiny. Kapitoly nebyly usporadane stejne. Spatne se v ni orientovalo. Informace take byly dost nevyvazene. Venovat srdecnim ischemiim stejne mista jako nemocem pristitnych telisek mi vzhledem k vyskytu techto onemocneni v populaci prijde trochu hloupe.

aby byla vice strucna a byly vypichnuty hlavni a zakladni body

Asi jako je ta Vaše:-)

Davidson´s Priniciples and Practice of Medicine

dost podobně jako stávající Bureš, Horáček

hlavně aby byla přehledná a byly tam i nejaké obrázky

Ideální učebnice má být přehledná, napsaná jasným a srozumitelným jazykem. Případně má studujícího odkázat na snadno dostupný zdroj informací jako doplněk.

Jelikož jde o základy vnitřního lékařství, kapitoly by měly být napsány stručně a výstižně s udáním typických příkladů, snad i krátkých kazuistik. Informace, které čtenář není schopen vstřebat v rámci základů, si může v případě zájmu najít v jiné obsáhlejší učebnici. Každá kapitola by měla začínat s krátkým seznámením nejčastějších patologií daného systému, příp. s důrazem na věci hůře pochopitelné a dále by měla pokračovat výčtem nemocí, od nejčastějších po raritní.

Klidně i podrobná, ale zároveň přehledně členěná, tak, aby bylo jasno " jak to poznám, jak to ověřím, jak to léčím ", vypíchnuty klinicky důležité informace. U nejfrekventovanějších onemocnění by taky nebylo na škodu trochu konkretizovat léčbu - ne " podáme diuretika" ale "podáme i.v. furosemid, dávku hlídáme podle tlaku a kontrolujeme taky kalémii a renální funkce" (eventuálně ještě s vysvětlením, proč je kontrolujeme... ale tohle už se asi do žádné učebnice nevejde : )

kniha napsaná ne příliš sofistikovaně, aby se lehce četla, byla doplněná o obrázky, které pomáhají při vytváření paměťových stop...

Kumar and Clark: Internal medicine

Nekolik barev v kresbach, kdyz je jich moc, pak to rusi. Zvyraznit neopomenutelné údaje, čísla, principy. (kde mozno) Kdyz je dán postup, pak v petitu zaznamenat proc se to jinym zpusobem nedelá.

Po jednom přečtení znám vše nazpamět a všemu perfektně rozumím. U zkoušky se mi vše lehce vybavuje. Učení z této knihy je čistá radost... :-D

podobně psanou jako anatomie od Čiháka- s odkazy k souvisejícím kapitolám

Postupovat od obecného ke složitějšímu, použít schemata pro lepší pochopení učebního textu, uvádět postupy a léky, které se skutečně používají a vyzdvihnout ty častěji užívané, čili vystihnout to nejdůležitější. Srozumitelný text, který na jednu stranu nepřehltí termíny a na druhou stranu bude odborně více než dostačující pro studium. Vtipnější narážka či příklad by mě jistě velice potěšil.

přehledná s ohledem na praxi, zdůrazněné základní informace

Přehledně diferenciální diagnostiky (i formou tabulek), hlavně praktické věci (dg., lab. vyš., klinika, obrázky, schémata)

Stejně přehlednou jako je zahraniční General Medicine (Kumar a Clark).

Stručně jasně výstižně, přehled etiologie, patogeneze, diagnostiky, komplikací, léčby. Občas se člověk při čtení v textu ztrácí a aby se neztratil musí hodně používat zvýrazňovače :-(

Stručně patofyzilogie, pojednání o konkrétní jednotce bez zbytečných vědeckých detailů, hlavně, jak se zachovat v praxi. Přehledně diferenciální diagnostika, včetně dif. dg. jednotlivých symptomů nemocí.

stručnou, jasnou, výstižnou, názornou, plnou obrázků, grafů a tabulek, kombinující nejnovější poznatky oboru s léty prověřenou klinikou, s důrazem na kliniku, tj. s čím pacient příjde a podle jakých principů ho budu léčit, s důrazem na diferenciální diagnostiku - např.: pacienta bolí břicho, jak budu postupovat v dif. dg.? Jaká vyšetření budu postupně indikovat? etc.

tabulky kde by byl lépe vyjádřen diagnostický postup,schémata léčby aktuálně

Takovou, aby obsahovala veskere dulezite informace, ale strucne a prehledne.

učebnice, která nás co nejlépe připraví na praxi; jasná-s vysvětlením konkrétních skutečností-ne jen seznam příznaků bez vysvětlené příčiny příznaku.....co nejvíce vtěsnat do učebnice logiku- ať se to dobře pamatuje

Více barevných obrázků ilustrujících popisované stavy, seřazenou podle jednotlivých systémů.

Více obrázků a grafů. Na začátku kapitoly nějaké souborné rozdělení klinických jednotek, které tam patří (jakýsi pavouk). A vždy obecný úvod - jakési zopakování fyziologie a patofyziologie (alespoň to nejdůležitejší). A více diferenciálně diagnostických úvah.

vyhovoval mi Bureš, možná zkusit rozdělit na menší formát? Odvěci by nebylo ani zpracování kapesního vydání (jako např. Harrisnův handbook apod.) Jinak určitě víc barevných obrázků, grafů, tabulek apod.

Z teto ucebnice jsem se zatim nemela bohuzel moznost ucit, protoze neni k sehnani. Z toho duvodu nemohu ohodnotit. V idelani ucebnici by melo byt vse prehlednou formou, dobre, dostatecne detailne probrana problematika.

Zřetelně odlišit pregraduál a postgraduál. Poskytnout formou tabulek rychlou orientaci v dif. DG.

7. kapitola Pneumologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 9, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 8, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat3157,41 %29,25 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a1425,93 %13,21 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat916,67 %8,49 %  

Graf

8. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bylo tam zbytečně moc údajů o všelijakých studiích a skóre apod. - tohle místo by se dalo využít k lepšímu vysvětlení klinických jednotek (občas to bylo nesrozumitelné).

diagnostiky plicních chorob

doplnit o ty kapitoly, které v knize nejsou zmíněny a při zkoušce (i státní) jsou vyžadovány

hlavně přehledněji bronchopneumonie a TBC a také se sjednotit s kardiology o definici cor pulmonale (jedni píšou o srdečních šelestech, druzí je výslovně negují!)

Jedna z dobre napsanych kapitol

léčba

Například nebylo pořádně osvětleno, co patří mezi pneumokoniózy a fibrózní onemocnění plic, i když se ve státnicových otázkách tato témata objevovala.

Nová definice CHOPN, nové členění plicních nádorů na non-SCLC a SCLC.

pneumonie- vice informaci CHOPN- nebylo mi to uplne jasne

Podkapitola "astma bronchiale" je příliš rozsáhlá

Přehledněji vypracovat Astma a CHOPN, podrobněji popsat respirační insuficienci

příliš stručné, lépe bych popsala diagnostické metody

text o bronchogenním karcinomu je příliš obsáhlý

Trochu zlepšit vyšetřovací metody. A předělat intersticiální plicní procesy, ty jsou fakt nepřehledně.

Tuto kapitolu jsem se z teto knihy neucila, protoze nektera temata uz jsou zastarala (CHOPN, astma aj). Takze jestli zmenit, tak aktualizovat.

u respirační insuficience lépe popsat patofyziologii, souvislosti např. s CHOPN, atd.

ubrat omacky obecneho a pridat konkretni informace, halvne co se tyce aktulanich postupu v lecbe a diagnostice.Kdy je indikovanjo jake vysetreni, co od nej ocekavam atd..

Vhodná by byla kazuistika jako doplnění látky u některých méně obvyklých onemocnění.

vysvětlení spirometrických křivek, moderní postupy, více schemat, přehlednější léčba

Zestručnit, aby se nám nestalo, že než dočtu kapitolu, zapomenu, co bylo na začátku. Aktualizovat a již se nevracet k předchozím postupům. Oblíbené - dříve se používal ... (to mne opravdu nezajímá)

zpřehlednit

9. kapitola Kardiologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 11, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 10, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zcela nespokojen/á, přepracovat2546,3 %23,58 %  
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2342,59 %21,7 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a611,11 %5,66 %  

Graf

10. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aktualizovat koronární onemocnění, postup diagnostiky a léčby

Aktualizovat text s důrazem na diferenciální diagnostiku.

Arytmie

Arytmie by se daly o dost lépe. Co nějakou přehlednou tabulku? A přiřadit EKG křivky k jednotlivým patologiím. Když je teoretický popis někde a křivka o tři stránky dál, je to na prd.

arytmie srozumitelneji

arytmie- vice vysvetlit

Bylo by dobré "zatraktivnit" kardiomyopatie, jsou-li důležité

celkově rozšířit, i o nové poznatky

Dle mého soudu jedna z nejhorších kapitol této knihy. Synkopy, arytmie, hypertenze, ICHS, šokové stavy, chlopenní vady by si zasloužily mnohem větší pozornost! K rigorozní zkoušce nedostačující.

ICHS-doplnit aktuálnější dělení a léčbu ,křivky EKG srdeční vady-dobré,přehledné

Insirovat se u Klenera hlavně u ICHS. Arytmie jsou zase v Klenerovi, pro mě, dost komplikované. Bureš je má tak akorát....

inspirovat se v učebnici od prof. Klenera, lépe EKG (je zde nepřehledné a nesrozumitelné), aktualizovat, lépe patofyziologii

jít více do hloubky

Lehce zastarala, ucebnice propedeutiky byla lepsi, chybi souhrny lecby

Málo přehledné a popis diagnostiky a léčby v současnosti už malinko zastaralý...

modernizovat, více podrobně

neaktuální - zejména IM

neaktuální, zaměřit se na léčbu

některé speciální části (např. Arytmie) mi přišly vysvětlené líp, než v Klennerovi, ale obecná část docela pokulhává a je nesrozumitelná. celkem obsahově asi neodpovídá požadavkům (přílíš sručná)

nové dělení ICHS, arytmie jsou zvláštně napsané, ale po pár přečtení tam vlastně nic nechybí :)

Nutný update

podat zrozumitelnejsie

Podrobněji vypracovat arytmie, synkopy, srdeční selhání, alkoholovou kardiomyopatii

Prilis strucna. Na to jak jsou onemocneni KVS zavazna a bezna. Malo je vysvetlena konkretni terapie. Tady bych se vice venovala farmaoterapii a doporucenym postupum...to je to, co mi po studiu teto kapitoly neuvizlo v hlave

Přepracovat podle nových guideline,hlavně terapie IM

příliš stručné

schematičtěji, jednodušeji

Tak hlavně mi říkali starší spolužáci, že to nemám vůbec číst. Jediné, co jsem tam hledal(a) byly blokády ramének ke zkoušce, ale nepochopil(a) jsem... naprosto nesrozumitelné, jen samé EKG hodnoty, ale podstata mi unikala.

Take aktualizovat.

tato kapitola je vemi dlouhá a napsana docela nesrozumitelne, chtelo by to zestručnit a napsat to trochu stravitelneji

Vic obrazků,schémat,poukazat na to jaké symtomy jsou důležitější,které méně

viz otázka číslo 2

Zpřehlednit kapitolu arytmií, endokarditidy, perikarditidy a myokarditidy.

11. kapitola Angiologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 13, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 12, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a3055,56 %28,3 %  
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2240,74 %20,75 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat23,7 %1,89 %  

Graf

12. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aktualizovat text.

ICHDK

kapitola akutní ischémie končetin-léčba lepší popis problematiky varixů a žilní insuficience

Nečetl(a) jsem ji vůbec. Ze stejného důvodu jako kardiologii - bylo mi důrazně doporučeno využít jiný zdroj.

Nějaký obrázek ze sona?

opet se tot yka konkretnich postupu a u angiologie take presne diferencialni diagnostiky.

v této kapitole jsem se velice špatně orientoval

13. kapitola Gastroenterologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 15, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 14, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2851,85 %26,42 %  
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2546,3 %23,58 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat11,85 %0,94 %  

Graf

14. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aˇž na drobné nedostatky je tahle kapitola ok, konkrétně zrovna včera jsem se malinko ztratila v chron. gastritidě a informace čerpala raději z jiného zdroje:-)

Aktualizovat text.

Autoimunitní onemocnění jater

Kapitolu o malnutrici jsem naprosto vzdal. Možná je chyba ve mě, nevim.

méně je někdy více, uvítal bych větší názornost

méně popisů incidence, méně studií, více klinických příznaků

někdy až příliš obsáhlé,aktuálnější metody terapie

omezit některé kapitoly

Podrobněji popsat důsledky a přístup k mentální anorexii a bulimii

prilis dlouha

přepracovat hepatologii psanou prof.Hůlkem. příliš easy.

Přidala bych konkrétní příklady pro názornost.

Upravit tak, jak to prof. Bureš bude chtít u státních zkoušek, očividně některá inzerovaná fakta již dávno neplatí...

venovat se vice aktulanim endoskopickym vysetrenim a zaverum. ale gastro je OK.

více z hepatologie prosím, srozumitelněji refluxní chorobu jícnu

Z vyšetřovacích metod bych vyšoupla to, co už se nepoužívá a na menších nemocnicích ani nedá sehnat. A možná by neškodilo nějak líp udělat střevní záněty.

zkrátit kapitoly o hepatitidách a autoimunitních onemocněních jater

15. kapitola Hematologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 17, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 16, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2546,3 %23,58 %  
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2138,89 %19,81 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat814,81 %7,55 %  

Graf

16. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aktualizovat text.

celkově mi nevyhovala, stylem psaní apod.

DIC, léčba krevními deriváty srozumitelněji

Lépe shrnout a popř, do tabulek vypracovat, co je důležité, pro každý typ lymfomů

Nebylo to tak zdlouhavé jako v té druhé učebnici interny, to bylo fajn - ale opět mi tam někdy chybělo vysvětlení některých mechanismů a jevů.

některé věci příliš složitě psané

opět větší názornost, též přístup k pacientovi s anémií např., odstavce kol AIHA jsem abolutně nepochopil

přetvořit dle nových klasifikací atd.

tak, aby byle srozumitelný, víc systematizovat

Tato kapitola je pro mě téměř nepochopitelná. Uvítala bych její doplnění o konkrétní případy, příklady z praxe, obrázky apod.

více detailů, kapitola anemie-hezky vysvětlené obecné příznaky, detailněji popsat rozdělení a jednotlivé jednotky

změny v léčbě, ale jinak vyhovující

17. kapitola Klinická onkologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 19, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 18, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat3055,56 %28,3 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a1527,78 %14,15 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat916,67 %8,49 %  

Graf

18. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aktualizovat text.

aktuálnější informace - s ohledem na biologickou léčbu

aktuálnější informace o epidemiologii a jednotlivých nádorech

Doplnit informace aspoň zhruba o nádorech prsu, prostaty, kůže

Doplnit texty o jednotlivých skupinách nádorových onemocnění, např. kolorektální ca, ca prsu, ca plic, ca ledvin, atd.

Inspirovat se od Klenera. Téměř vše je tam podrobněji vysvětlené, ale ne zas přespříliš. Tak akorát.

je docela kratka, líp napsat radioterapii

Jew toi tak obsahle, ze by bylo dobre dat tomu nejkaou ucelenou formu..a hoodne dif dg...

Krasne povidani v praxi nepouzitelne...chybi prakticke info o lecbe a klin. vecech jakozto konkretni davky u onko pacientu, korekce glykemii, atd

Na to kolik je otázek na onkolu ke státnocím, je naprost ýnedostatek informací v knížce

novější terapeutické metody, jinak dobré a akorát stručné

podrobněji, více vysvětlit, hlavně komplikace, prevence, diagnostika

pozměnit dle aktuálních dat a trochu rozšířit

snad jen novějí poznatky

Spousta věcí, co po nás chtěli ke zkoušce, mi tam chybělo - tak jsem se učil(a) odjinud.

více o diagnostice a možnostech screeningu

více rozepsat

Více se věnovat nejčastějším onkologickým onemocněním( ca prsu,prostaty,kůže...)

zcela malo informaci

zestručnit a zaktualizovat, spousta obených úvah, ale málo výstupů

změny v léčbě, ale jinak vyhovující

19. kapitola Revmatologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 21, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 20, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a3361,11 %31,13 %  
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat1833,33 %16,98 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat35,56 %2,83 %  

Graf

20. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aktualizovat metody diagnostiky

Aktualizovat text; doplnit o biologickou léčbu, možný význam aCCP.

Bezne diagnozy nelze odlisit od vzacnych, nezazivne

byl bych rád, kdyby v ní bylo uvedeno jen to nejdůležitější. Též bych uvítal více ilustrací

některé věci zastaralé, ale jinak vcelku dobře napsaná kapitola

nepřehlcovat klasifikačními kritérii

omezit některé stati, doplnit chybějící jednotky, aby byly popsány alespoň ve 2 odstavcích

Příliš mnoho textu, ve kterém se člověk ztrácí-zestručnit

Taky trochu tabulek... a panáčky s postiženými klouby. Líp se to pak pamatuje.

zestručnit

21. kapitola Osteologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 23, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 22, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a3462,96 %32,08 %  
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat1833,33 %16,98 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat23,7 %1,89 %  

Graf

22. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Mnoho zbytečných informací ať už o diagnostice či léčbě osteoporosy, důsledkem je zaniknutí podstatných faktů, které by měli být naopak vyzdviženy (koho zajímá z klinického hlediska zbytečné půlstránkové pojednání o fosfatázách, úplně stačí napsat co se sleduje a proč; to samé léčba-zdůraznit bisfosfonáty, vápník,... a šmitec, nejde přeci o speciální osteologii)

moc dlouhé

Nesmyslně dlouhé a podrobné pro pregraduálního studenta. Kapitolu jsem se učil z Klenera (ale i tam jsem přeskakoval).

Rozlišení osteoporózy a osteomalácie.

stručné

Více se věnovat praktickým stránkám osteologie,méně molekulární bilogii

23. kapitola Endokrinologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 25, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 24, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2546,3 %23,58 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2444,44 %22,64 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat59,26 %4,72 %  

Graf

24. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

detailněji, schematičtěji

na úvod kapitoly bych stručně popsala fyziologický stav

poruchy pohlavnich hormonu- az moc slozite, mylsim, ze to mohlo byt napsano jednodussi formou

prilis obsahle, clovek se ztraci v tech vecnych provokacnich testech atd..

probrat více do hloubky, přehledně rozdělit, aby se z toho dalo učit k jednotlivým otázkám

Přidala bych k ní názorné grafy pro objasnění změněných pochodů v těle vlivem dané chorobné jednotky.

ve srovnání s Klennerem méně srozumitelná

VELICE, převelice podrobné až k zoufalství. Tuny různých testů supresivních a stimulačních... Víceméně jsem to vzdával se je učit.

viz výše

Zestrucnit, ne vsechno je dulezite(caste), rarity petitem

Zestručnit, bude přehlednější

25. kapitola Nefrologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 27, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 26, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 26].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2851,85 %26,42 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat1425,93 %13,21 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a1222,22 %11,32 %  

Graf

26. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

CHRI více do prodrobna. Glomerulonefritidy možná ubrat.

kapitola onemocnění ledvin je zcela nepřehledná

Lépe renální insuficience, doplnit infekce moč. cest, nádory?

lépe zpracovat cystická onemocnění,princip dialýzy a každopádně infekce moč cest a litiáza je zcela nepostačující!!

lze pochopit tak na desáté čtení, což si málokdo může dovolit

malo informaci, nejasne

Na první pohled je kapitola velmi obsáhlá, ale napsaná jazykem špatně srozumitelným. Uvítala bych jednodušší a názornější sloh.

nádory ledvin, litiáza, močové infekce

Naprosto nesrozumitelná, chaotická - zcela přepracovat

nefrologie je chaos, ale i v jiných učebnicích

Nefrologii považuji za dosti složitou kapitolu. Uvítal(a) bych proto více prostoru pro obecnou problematiku - Chybělo mi vysvětlení obecnějších mechanismů, proč jsou výsledky laboratoře zrovna takové, jak k tomu dochází. A když už mám ty výsledky v ruce, jak mám diferenciálně diagnosticky postupovat - to mi tam chybělo nejvíc: nějaký návod jak diferenciálně diagnosticky uvažovat - co je důležité, čeho si všímat, na co se dál ptát.

nemam v tom system..

onemocnění glomerulů-příliš podrobné-téměř nemožné se dočíst ke konci kapitoly...zestručnit a nějak schematizovat například. více do detailu naopak propracovat částo o hematurii a proteiunrii

Predlouhe a opet chybi vyzdvizeni veci zasadnich pro praxi

příliš obsáhlá

přílíš stručná, ale jinak pěkně srozumitelná

Text je příliš nesrozumitelný, je potřeba ho zestručnit.

trochü zmatek v nefritidách

Více propracovat močové infekce,pokusit se zpřehlednit klasifikaci,více tabulek ohledně hematurie,proteinurie...

viz výše

Zestručnit kapitolu glomerulonefritidy

zestručnit kapitolu o nemocech glomerulů

27. kapitola Metabolismus

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 29, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 28, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 28].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2851,85 %26,42 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a1935,19 %17,92 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat712,96 %6,6 %  

Graf

28. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Dědičné metabolické choroby, spousta textů a biochemických pojmů, měl by to psát internista a né biochemik

Doplnit o postup: co a kdy změřit, jak postupovat v případě určitého nálezu...

Hospodaření s vodou a sodíkem, acidobazické rovnováhy lépe vysvětlit. Vrozené metabolické poruchy ubrat nadbytečný text, zestručnit.

metabolismus sodiku a vody je napsat nesrozumitelne, moc jsem to z toho nepochopila a musela se to ucit za patofyziologie

moc obsirne, az se ztracely hlavni body

Nebylo to zlé, ale unikalo mi, které choroby jsou pro mne důležitější, se kterými se spíš mohu setkat a co je spíše raritní a okrajová záležitost.

obezita-zaktualizovat informace

přehledněji zpracovat diabetologii

vic se venovat DM a take acidobazicke rovnovaze.

Zbytecna kvanta neprehledne teorie

Zbytečně zabíhá do detailů na úkor zdůraznění důležitých faktů

zjednodusit. Acidoza a alkaoza je hur srozumitelna.

změny v léčbě, acidobazická rovnováha - chybí zde grafy a schémata, voda a minerály - závěry pro praxi?

29. kapitola Klinická výživa

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 31, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 30, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 30].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2240,74 %20,75 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2138,89 %19,81 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat1120,37 %10,38 %  

Graf

30. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bylo by dobré psát jen to, co je opravdu aktuální

enteralni a parenteralni vyziva je napsana dosti obsirne, chtelo by to vytahnout jen dulezite veci

Extrémě dlouhé a podrobné. Podrobně diety ke každému orgány + velice podrobná biochemie (to už asi snad není medicína). Přivádělo mě to k zoufalství.

Kapitola, které jsem moc nerozumněl. Zjednodušit, zpřehlednit, lépe popsat.

moc informaci

některé části příliš komplikovaně vysvětleny-stručnější popis a schemata-např. doplnit jak rozepsat infuzní léčbu a parenterální výživu-příklady,tabulky,schemata-důležité pro praxi,ale ne zcela pochopitelné jen z textu

některé věci jsou tam rozebírány dvakrát, šla by jistě zkrátit.

Neustále jsou nové poznatky, takže novější informace by byly určitě vhod. Zase, obecné postupy a mechanismy jsou k nezaplacení. Jakému pacientovi co můžu nebo naopak nesmím dát a proč.

Tak tady jsem se ztratila, mohlo by to výt jednodušej ioa přehledněji zpracováno

tak, aby víc korespondovala s otázkami

to podstané lze jen těžko najít

Zestrucnit informace o umele vyzive.

31. kapitola Diabetologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 33, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 32, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 32].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2342,59 %21,7 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat1731,48 %16,04 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a1425,93 %13,21 %  

Graf

32. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aktualizovat hlavne terapii.

je to prilis obsahle.

Moc info, které pro praxi vůbec nepoužiju. tuto kapitolu bych doporučila úplně předělat!

modernizovat

mohlo by to být stručnější a každopádně to chce aktualizaci

některé části až přílíš rozvláčné

Nepřehledné a pro praxi zbytečné info

nepřehledné, sposta hypotéz

Novější informace, zpřehlednit léčbu PAD

příliš dlouhé

Spousta informací, ve kterých se student snadno ztrací (v Klennerovi je toho jen 20 stránek a bohatě stačí)

stručější a jasnější výklad

velmi velmi rozsáhlé

viz výše

Využití a možnosti preskripce antidiabetik jinými lékaři než diabetology, systém péče o diabetiky v ČR.

zastaralé, doplnit nové léčebné postupy

Zbytecne slozite a zkostnatela formulace teorie

zbytečně podrobná

zbytečně rozsáhlé, lépe zestručnit, např. jako u prof. Klenera

zestručnit

zestručnit!! člověk se ztrácí klener je v tomto vzorem

Zkrátit a vyzvednout to důležité, co si má člověk opravdu zapamatovat a odnést si s sebou do praxe. Ve velkém množství podrobností se to hlavní ztrácí.

33. kapitola Imunologie a Alergologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 35, spokojen/, ale stále je co zlepšovatotázka č. 34, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 34].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/, ale stále je co zlepšovat2750 %25,47 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2138,89 %19,81 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat611,11 %5,66 %  

Graf

34. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...prakticky jsem nečetla, zbytečně rozvleklé

doplnit přístup k pacientovi s alergií,imunodeficitem

doplnit, klinický přístup, postup u anafylaktického šoku, jaké vyšetření indikujeme u pacienta s alergií

moc informaci

Nevím do jaké míry je pro mě užitečné podrobné rozpracovávání funkční analýzy imunitního systému. Jinak je to v poho.

Pana prof. Krejska mám velmi rád, tutu kapitolu by ale bylo dobré zjednodušit a více rozvést např. přístup k imunokompromitovanému pacientovi

Rozsáhlá kapitola imunodefience

35. kapitola Otravy a nepříznivé vlivy zev. prostř.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 37, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 36, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 36].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2851,85 %26,42 %  
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2342,59 %21,7 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat35,56 %2,83 %  

Graf

36. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aby víc korespondovala s otázkami

Kdyby tam bylo všechno, na co se ptají v otázkách ke zkoušce, bylo by to fajn.

na muj vkus taky moc informaci. Navic poskozeni vysokou teplotou mi prislo uplne spatne

nektere informace nejsou rpilis aktualni

přizpůsobit dnešní době ....

sumarizovat klinický přístup k otravám

Vypada na silnou inspiraci Kumar a Clark

37. kapitola Nemoci z povolání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 39, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 38, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 38].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2546,3 %23,58 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2444,44 %22,64 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat59,26 %4,72 %  

Graf

38. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...některé kapitoly jsou jaksi navíc (po státnici z hygieny a prac. lékařství)

nadbytečná

Nevím, proč zrovna tato kapitola musí být zcela nezáživná

Prostě tam nebylo to, co po nás chtěli ke zkoušce - to se pak blbě shánělo (a někdy ani nesehnalo).

Více popsat infekční nemoci z povolání

39. kapitola Tělovýchovné lékařství

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 41, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 40, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 40].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2444,44 %22,64 %  
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2138,89 %19,81 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat916,67 %8,49 %  

Graf

40. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...příliš jsem nepochopila, proč tato kapitola v knize je...

Jsem nečetl(a) a myslím si, že by tam tato kapitola vůbec nemusela být.

kapitola buď zcela zbytečná nebo nedostatečně psaná

Nevim ze by v knize bylo :)

Nuda, opakuje se, jiz jsme z toho delali zkousku a zde je to zbytecne

popravdě jsem ji ani nečetla, nemůžu soudit

Tam je nějaká taková kapitola? Jestli ano tak jsem ji zcela nevyužil.

To tam je???

z Bureše vyhodit

zatraktivnit :-)

41. kapitola Gerontologie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/aotázka č. 43, spokojen/á, ale stále je co zlepšovatotázka č. 42, zcela nespokojen/á, přepracovatotázka č. 42].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat2648,15 %24,53 %  
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a2648,15 %24,53 %  
zcela nespokojen/á, přepracovat23,7 %1,89 %  

Graf

42. Jestliže změnit, tak co a jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Doplnit otázky např. Farmakoterapie ve stáří, apod.

doplnit vzhledem ke geriatrizaci populace

Gerontologie je nyni velmi dulzitym oborem, venovala bych mu mnohem vic mista

moc obsirne napsane

nevyhovoval mi styl autora, rozvláčné, důležitost bodů uniká

výborná byla např. přednáška pana prof. Sobotky či Hůlka ... a tom, jak starý člověk přijde do nemocnice a co se s ním děje ... více praxe!

zestručnit

43. V průměru jsem s touto učebnicí

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/á3361,11 %31,13 %  
nespokojen/á1018,52 %9,43 %  
nevím35,56 %2,83 %  
k uceni na zkousku je lepe pouzit jeste jiny zdroj11,85 %0,94 %  
spokojena,ale info jsou potreba aktualizovat11,85 %0,94 %  
nic11,85 %0,94 %  
Je co zlepsit, ale vetsinou primerené11,85 %0,94 %  
priemerna11,85 %0,94 %  
něco mezi spokojená-nespokojená11,85 %0,94 %  
bez doplnění z Klenera bych se neobešla11,85 %0,94 %  
jsem celkem spokojená pouze s některými kapitolamy11,85 %0,94 %  

Graf

44. Napadá tě něco, co se v dotazníku neobjevilo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

0

Bylo by dobré se dotázat, z jakých knih se učí studenti/lékaři ... Je mrzuté, když se i lékaři na předatestační přípravě z vnitřního lékařství učí z vademecum pro praktické lékaře, celkově bych si přál, aby se tato kniha více věnovala praxi a byla více zajímavá a méně akademická

Děkuji všem autorům, kteří se na učebnici podíleli a těm, kteří se budou podílet na její aktualizaci!

Je dobré, když text bývá doplněn především srozumitelnými, jasný, sumujícími tabulkami, grafy, schématy, obrázky.

Je třeba přidat barevné obrázky, názorné grafy (NIKOLIV TABULKY TEXTŮ - ty zase jen působí chaos v hlavě), nadpisy a členění textu...

Jsem moc ráda, že se chystá nové vydání, z této učebnice jsem se připravovala ke státnici z interny, ale měla jsem ji jen z knihovny. Teď jsem se ji marně snažila sehnat v obchodech... Děkuju, Lenka

Na ucebnici ej nejhorsi eji nevyvazenost...podle me skladba a usporada ucebnice z ni nakonec vytoi plnohodnotny celek.

Nepřehledné členění textu a kapitol. Stránkyy lépe zpracovat po grafické stránce.

učebnici zpracovat tak, aby se z ní dalo lépe učit přímo na dané otázky t vnitřního lékařství

zamerat sa viac na veci dolezite do praxe nielen teoriu

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Základy vnitřního lékařství (J. Bureš, J. Horáček)

  • odpověď Ano, znám. Učil/a, učím se z ní:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 25. kapitola Nefrologie
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 27. kapitola Metabolismus
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á na otázku 43. V průměru jsem s touto učebnicí
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 21. kapitola Osteologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 19. kapitola Revmatologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 7. kapitola Pneumologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 11. kapitola Angiologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 13. kapitola Gastroenterologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 35. kapitola Otravy a nepříznivé vlivy zev. prostř.
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 41. kapitola Gerontologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela nespokojen/á, přepracovat na otázku 9. kapitola Kardiologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 15. kapitola Hematologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 37. kapitola Nemoci z povolání
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 23. kapitola Endokrinologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 37. kapitola Nemoci z povolání
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 39. kapitola Tělovýchovné lékařství
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 9. kapitola Kardiologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 31. kapitola Diabetologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 29. kapitola Klinická výživa
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 29. kapitola Klinická výživa
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 33. kapitola Imunologie a Alergologie
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 39. kapitola Tělovýchovné lékařství
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela nespokojen/á, přepracovat na otázku 31. kapitola Diabetologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 17. kapitola Klinická onkologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 17. kapitola Klinická onkologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 7. kapitola Pneumologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 31. kapitola Diabetologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/, ale stále je co zlepšovat na otázku 33. kapitola Imunologie a Alergologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 41. kapitola Gerontologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 13. kapitola Gastroenterologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 23. kapitola Endokrinologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 25. kapitola Nefrologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 35. kapitola Otravy a nepříznivé vlivy zev. prostř.
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 11. kapitola Angiologie
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela nespokojen/á, přepracovat na otázku 29. kapitola Klinická výživa
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/á, ale stále je co zlepšovat na otázku 15. kapitola Hematologie

7. kapitola Pneumologie

  • odpověď spokojen/á, ale stále je co zlepšovat:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela nespokojen/á, přepracovat na otázku 29. kapitola Klinická výživa

35. kapitola Otravy a nepříznivé vlivy zev. prostř.

  • odpověď zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 17. kapitola Klinická onkologie

39. kapitola Tělovýchovné lékařství

  • odpověď zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 25. kapitola Nefrologie

41. kapitola Gerontologie

  • odpověď zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 25. kapitola Nefrologie
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 31. kapitola Diabetologie
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 39. kapitola Tělovýchovné lékařství

43. V průměru jsem s touto učebnicí

  • odpověď spokojen/á:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a na otázku 7. kapitola Pneumologie

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Základy vnitřního lékařství (J. Bureš, J. Horáček)

7. kapitola Pneumologie

9. kapitola Kardiologie

11. kapitola Angiologie

13. kapitola Gastroenterologie

15. kapitola Hematologie

17. kapitola Klinická onkologie

19. kapitola Revmatologie

21. kapitola Osteologie

23. kapitola Endokrinologie

25. kapitola Nefrologie

27. kapitola Metabolismus

29. kapitola Klinická výživa

31. kapitola Diabetologie

33. kapitola Imunologie a Alergologie

35. kapitola Otravy a nepříznivé vlivy zev. prostř.

37. kapitola Nemoci z povolání

39. kapitola Tělovýchovné lékařství

41. kapitola Gerontologie

43. V průměru jsem s touto učebnicí

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Základy vnitřního lékařství (J. Bureš, J. Horáček)

7. kapitola Pneumologie

9. kapitola Kardiologie

11. kapitola Angiologie

13. kapitola Gastroenterologie

15. kapitola Hematologie

17. kapitola Klinická onkologie

19. kapitola Revmatologie

21. kapitola Osteologie

23. kapitola Endokrinologie

25. kapitola Nefrologie

27. kapitola Metabolismus

29. kapitola Klinická výživa

31. kapitola Diabetologie

33. kapitola Imunologie a Alergologie

35. kapitola Otravy a nepříznivé vlivy zev. prostř.

37. kapitola Nemoci z povolání

39. kapitola Tělovýchovné lékařství

41. kapitola Gerontologie

43. V průměru jsem s touto učebnicí

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

, A.Pět minut pro novou učebnici interny (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://pet-minut-pro-novou-ucebnici-interny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.