Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pět minut pro novou učebnici interny
Pět minut pro novou učebnici interny
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | ASM |
---|---|
Šetření: | 18. 04. 2010 - 25. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 106 |
Počet otázek (max/průměr): | 44 / 14.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 36 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Jistě jste se doslechli, že se chystá nové vydání učebnice Základy vnitřního lékařství (J. Bureš, J. Horáček). Autoři by velmi rádi uvítali podněty k novému vydání. Tento dotazník slouží k shromažďování a zpracování Vaších podnětů.
Děkujeme za Váš čas věnovaný tomuto dotazníku.
Asociace Studentů Medicíny
PS: Prosím do odpovědí nepište "viz výše", je to anonymní dotazník, výsledky se sumují, takže opravdu nemůžeme tušit, které to "viz výše" je to pravé. Děkujeme za pochopení
Odpovědi respondentů
1. Základy vnitřního lékařství (J. Bureš, J. Horáček)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, znám. Učil/a, učím se z ní → otázka č. 2, Znám, ale ke studiu nevyužívám. → otázka č. 2, Nevím, o co jde. → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím, o co jde. | 52 | 49,06 % | 49,06 % |
Ano, znám. Učil/a, učím se z ní | 51 | 48,11 % | 48,11 % |
Znám, ale ke studiu nevyužívám. | 3 | 2,83 % | 2,83 % |
2. V prvním vydání mi chybí...
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
uvod do tematu (fyziol./patofyziol.)
-
aktualizace, léky, které jsou shledány obsolentními by měly být nahrazeny moderními, málo materiálu ke kardiologii
Aktualni KPR guideline, vyznaceni z ktereho roku je guideline pouzit. Jasne vymezeni otazky difdg. revmat onemocneni drobnych rucnich kloubu. Metabolicke priciny bezvedomi-strucne. Pristup ke krvacivemu stavu. Principy th. glukokortikoidy, imunosuprese cytostatiky. Autoimunni endokrinopatie. Urgentni stavy v endokrinologii. Odstavec o pouziti testu (jednotlive jejich vyznam, specificnost, mozne falesne vysledky) pri autoimunite-postup
Aspoň hrubé informace o nádorech (kůže, prso, prostata)
barevné obrázky a ilustrace
barevne obrazky, schemata, fotky, prehlednost...pro inspiraci anglicka interna Davidson dale pristup k ucebnici pres internet!
cokoliv, co usnadňuje zapamatování si teorie (obrázky, pomocná a názorná schémata)
Diferenciální diagnostiky přehledně (i formou tabulek) jako je to v anglických učebnicích.
dokumentace, legislativa
dostatečně probraná a vysvětlená kardiologie, zejména arytmie, EKG
Grafy, schémata, obrázky ...pro pochopení a názornost. Klinická biochemie - alespoň základy nutné pro praxi. Klinická biochemie je na LFHK nepovinný předmět a mnohým studentům chybí bazální znalosti.
Je to moc heslovité. Potřeboval(a) bych vysvětlit, proč k těm projevům dochází. Moc by mi také pomohla nějaká kapitola, která by se souhrně zabývala laboratorními hodnotami, co to znamená, když je to zvýšené a kam mě to směřuje, na co dál myslet - takovou diferenciální diagnostiku laboratorních hodnot (aspoň z každého oboru těch nejdůležitějších).
Kardiologie si myslím, že je nedostatečně zpracovaná a malinko zastaralá a zasloužila by předělat.
lépe propracovaná kardiologie(novější dělení,více detailů), více obrázků a schemat
Metabolický syndrom, v nefrologii nádory ledvin, litiáza
Modernější terapeutické přístupy v části Kardiologie
názorná schemata, stručná osnova kapitol na začátku popřípadě shrnutí základních informací, poznámky v okrajích, více poznámek z kliniky, kapitola z diferenciální diagnostiky - příklad: přístup k pacientovi s průjmem, dušností, palpitacemi, bolestmi na hrudi, ..., více detailů ke klinickému vyšetření, propedeutika, kapitola o anamnéze-na co nezapomenout při anamnéze u průjmů, více obrázků
Některá témata, která jsou součástí Otázek ke státní zkoušce pro stomatologický směr. Zvláště diferenciální diagnostiky některých stavů - nejsou dostatečně přehledně a některé úplně chybí. Přijde mi nedostatečně rozvinutá kapitola infekčních chorob.
Nevzpomínám si, že by mi něco chybělo.
Obrazky, shrnujici tabulky a schemata
obrázky, schémata, lépe rozepsat diferenciální diagnostiku i s vysvětlením, modelové případy eventuelně test v diferenciální diagnostice na konci učebnice
Podle meho nazoru zde nechybi zadne dulezite tema, ale uvitala bych vic prehlednych grafu a tabulek.
Podrobnější zpracování chronického selhání ledvin. Množství relevantního obsahu je naprosto nedostatečné. Místo podrobné kliniky jsou tam jen grafy jak ubývají glomeruly a jak jiné kompenzují deficit atd. V Klenerovi je kapitola vynikající..
Přehled základních (klidně i méně základních) laboratorních hodnot s nějakým komentářem - ideálně v podobě např. : S-ALP .....=......hladina alkalické fosfatázy v séru.........zvýšené/snížené hodnoty nacházíme např. u... (cholestázy / jánevímčeho...) - jde mi spíš o ten komentář než o konkrétní hodnoty; základní samozřejmě musím znát, zbytek snadno někde najdu, ale když na praxi hledím na výsledky, nějaký stručný tahák, aby si člověk uvědomil aspoň základní souvislost, by se mi hodil : )
Přehledná diferenciánlí diagnostika, která by byla použitelná pro praxi (a samo sebou pro státnicové otázky)
přehlednější zpracování, lepší rejstřík pro snadnější hledání
přesný popis léčby konkrétních chorob. Chybí mi nejčastěji užívaný lék na danou chorobnou jednotku, případně její aktuální obchodní název.P
Rozhodovací algoritmy - kdy provést které další vyšetření, jak postupovat při kterém výsledku... Podobně jako byly např. v učebnici Klinická kardiologie, Vojáček et al. Respektuji však skutečnost, že učebnice nese ve svém názvu slovo "Základy" a nemůže tudíž sloužit jako vyčerpávající materiál ke všem podoborům vnitřního lékařství. Za druhé - biologická léčba u revmatologických (a některých jiných) chorob, ale to je patrně dáno mohutným rozvojem těchto metod po vydání knihy. Za třetí - několik cvičných kazuistik na konci každé kapitoly by mohlo upevnit čtenářův obraz o tom, s jakými obtížemi pacienti přicházejí.
synkopy, diferencialni diagnostika
tabulky s fyziologickými hodnotami
u léků alespoň jeden příklad firemního názvu (v praxi nejpoužívanějšího), více diferenciální diagnostiky, více přehledových schemat, tabulek a obrázků
Uvítala bych trochu víc dif. DG tabulek - trochu rozšířit kapitolu 3.
větší názornost, více tabulek, grafů, obrázků, větší přehlednost, lepší členění textu
více diferenciální diagnostiky, novější diagnostické postupy a terapie, chybí tam profesionální nákazy,myslím:o)
vice patofyziolgie a konkretni farmakolgie a take dif. dg.!!! a halvne konkretni informacre, davkovani, jak postupovat presne pri dg a lecbe.
více schémat,obrázků aktuality z léčby IM,anginy pectoris,aktuální dělení
Zrozumitelneji rozdelit arytmie. Je to tezko pochopitelne.
3. V prvním vydání mi příjde nadbytečné...
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
detailní popisy klinických studií u výčtu léčby, gastroenterologie
Diabetologie je zbytečně upovídaná. Tělovýchovné lékařství se vyučuje na LFHK jako samostatný předmět s odpovídající literaturou. Považuji za neúčelné zahrnovat TV lékařství do vnitřního lékařství. Potřebné informace by se mohly stát součástí jiných kapitol.
DM, gastroenterologie, hepatitidy
Imunodeficience, diabetes mellitus, autoimunitní onemocnění jater (u všech rozsah)
Imunologie, tělovýchovné lékařství ... myslím si, že by neměl být dáván tak veliký prostor revmatologii
Imunologie. Tedy, alespoň v takové podobě, v jaké tam je - uvítala bych stručnější teorii imunitního systému a naopak konkrétněji probrané jednotlivé diagnózy.
Kapitola o diabetes melitus je prilis obsahla.
kapitola z diabetologie je v některých částech přílíš obsáhlá (edukace diabetika apod.)
klinicka vyziva, imulologie a alergologie
moc obecneho.
moc textu
Molekulární biologie,nejvíce v kapitole "diabetes mellitus"
Některá témata jsou velmi široce pojata na úkor přehlednosti a srozumitelnosti - např. diabetes, onemocnění ledvin...
Nemam pocit ze by bylo neco nadbytecneho.
nemoci z povolání
nic, vše v dostatečném rozsahu
No, moc jsem nepobrala tu farmakokinetiku.
obsáhlé kapitoly z nefrologie, výživa
Popis infekčních hepatitid
Prilis siroka kapitola o cukrovce, zestrucnit, jinak je to necitelne(80 stran je moc).
Přehlaně dlouhý a podrobný diabetes mellitus.
příliš obsáhlé kapitoly diabetologie,imunologie,stačily by hlavní rysy,základy problematiky a přehled léčení
Příliš podrobně zpracované glomerulonefritidy, dle mého názoru. Diabetologie se mi zdá příliš rozvláčná (to je asi jen můj pocit).
příliš rozsáhlá plicní kapitola, hlavně bronchopneumonie, množství vrozených metabolických vad
Rozvleklost hepatologie, hematologie a revmatologie
rozvleklost kapitoly diabetologie
v učebnicích interny se každá informace hodí, jejich množství bych neredukoval
vrozená metabolická onemocnění, osteologie
výživa
Zbytečně moc je rozebraný a nesrozumitelný Diabetes melitus
4. V prvním vydání mi naopak příjde přílíš stručné
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
Diferencialni diagnostiky.
hematologie, nefrologie, kardiologie, metabolické choroby, resuscitace
Chronické selhání ledvin. Ischemie srdce, v Klenerovi mnohem lepší.
kapitola Kardiologie, Nefrologie
kapitoly jako kardiologie
Kardilogie...
kardiologická část a některé podkapitoly nefrologie
kardiologie
Kardiologie
Kardiologie
Kardiologie
kardiologie
kardiologie
Kardiologie
kardiologie
kardiologie-synkopy, arytmie, ICHS, HT nemoc, hepatologie, diabetologie
kardiologie, pneumologie
kardiologie, terapie, nefrologie
Komatózní stavy a stavy poruch vědomí.
Myslím, že stručností Bureš netrpí.
nedostatečně obsáhlá endokrinologie
Nefrologie.
neuvědomuji si
Nic neni strucne
Obecné úvody do kapitol. Z obecných mechanismů si člověk spoustu věcí odvodí a celou tu problematiku lépe chápe. To mi tu hooodně chybělo. Jednotlivé nemoci se každý doučí, ale to obecné, to je nejdůležitější, to musí mít člověk zažité.
onkologie
Příliš stručná je pro mě oblast terapie.
Trochu rozšířit některé kapitoly z ledvin. Na to, jak je to složité téma, se s ní autoři moc nemazali.
Zejména "přístupy k pacientům" - průjem, zvracení, anurie ... apod.
5. V prvním vydání mi příjde nesrozumitelné
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
0
0
Arytmie.
Cela kniha je obtizne napsana, zabere prilis casu vytahnout dulezita fakta a odlisit ne az tak potrebne detaily, ve finale je clovek zmateny a zahlceny teorii, kterou v praxi nevyuzije plus zastarala lecba. Ucebnice ma podle me vyzdvihnout zasadni veci a dat schemata lecby, ktera mi pomuzou v praxi, proto si knihu kupuju a ne si cist slohova cviceni o interne
Dědičné metabolické choroby
Diabetes mellitus
diabetologie, arytmie
DM, metabolismus,
Glomerulopatie, perikarditidy, endokarditidy, myokarditidy, refluxní choroba jícnu - lépe vysvětlit a rozvést tak, jak to bude požadováno u státních zkoušek.
hematoonkologie (zejména AML, ALL, ChML ... ), částečně i nefrologie
kapitola Kardiologie
kapitola kardiologie
Kapitola o diabetologii. Ta je zmatená jak nic jinýho.
kardiologie
kardiologie
kardiologie, nefrologie, metabolismus
klinická výživa, respirační insuficience, hospodaření s vodou a sodíkem
metabolismus
Metabolismus vody, acidobazická rovnováha...ale ty mi přijdou nesrozumitelné všude: ) A imunologie.
metabolizmus, onemocnění ledvinných tubulů i glomerulů
mnoho vět a souvětí je v této knize nesrozumitelných, jako by byly přeloženy z Angličtiny
např. některé pasáže z hepatologie
nefrologie, kardiologie, hematologie
některé kapitoly endokrinologie, ve snaze o stručnost došlo k přehlcení fakty, díky čemuž se tyto části ne příliš dobře učí...
nic, dobře psané
Říkali mi, že se nemám odsud učit kardiologii, že to není dobře napsané.
Synkopa-nejednoznačné, chybí jasne deleni, difdg. postup Antiarytmika. Glomerulonefritidy
tak trochu kapitola Hematologie a obecná část Kardiologie
Vše mi přijde srozumitelné.
6. Jak byste si představovali ideální učebnici vnitřního lékařství
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1. Odstranit veškerý balast! (vyšetření, která se již neprovádí, přebujelou diferenciální dignostiku ve smyslu výčtů, domněnky o etiologii u idiopatických onemocnění ...) 2. Odlišit důležité od méně důležitého (petitem, tučným písmem, barevně) 3. Celkově se snažit, aby kniha více odpovídala praxi a méně "akademickým" nárokům ve stylu sepse může být provázena leukocytózou i leukocytopénií, teplota nemusí být zvýšena ... rád bych si přečetl nosologickou jednotku a "viděl" pacienta ....
aby byla vice kompaktnejsi. Na rtarem vydani bylo znat, ze kazdou kapitolu psal nekdo jiny. Kapitoly nebyly usporadane stejne. Spatne se v ni orientovalo. Informace take byly dost nevyvazene. Venovat srdecnim ischemiim stejne mista jako nemocem pristitnych telisek mi vzhledem k vyskytu techto onemocneni v populaci prijde trochu hloupe.
aby byla vice strucna a byly vypichnuty hlavni a zakladni body
Asi jako je ta Vaše:-)
Davidson´s Priniciples and Practice of Medicine
dost podobně jako stávající Bureš, Horáček
hlavně aby byla přehledná a byly tam i nejaké obrázky
Ideální učebnice má být přehledná, napsaná jasným a srozumitelným jazykem. Případně má studujícího odkázat na snadno dostupný zdroj informací jako doplněk.
Jelikož jde o základy vnitřního lékařství, kapitoly by měly být napsány stručně a výstižně s udáním typických příkladů, snad i krátkých kazuistik. Informace, které čtenář není schopen vstřebat v rámci základů, si může v případě zájmu najít v jiné obsáhlejší učebnici. Každá kapitola by měla začínat s krátkým seznámením nejčastějších patologií daného systému, příp. s důrazem na věci hůře pochopitelné a dále by měla pokračovat výčtem nemocí, od nejčastějších po raritní.
Klidně i podrobná, ale zároveň přehledně členěná, tak, aby bylo jasno " jak to poznám, jak to ověřím, jak to léčím ", vypíchnuty klinicky důležité informace. U nejfrekventovanějších onemocnění by taky nebylo na škodu trochu konkretizovat léčbu - ne " podáme diuretika" ale "podáme i.v. furosemid, dávku hlídáme podle tlaku a kontrolujeme taky kalémii a renální funkce" (eventuálně ještě s vysvětlením, proč je kontrolujeme... ale tohle už se asi do žádné učebnice nevejde : )
kniha napsaná ne příliš sofistikovaně, aby se lehce četla, byla doplněná o obrázky, které pomáhají při vytváření paměťových stop...
Kumar and Clark: Internal medicine
Nekolik barev v kresbach, kdyz je jich moc, pak to rusi. Zvyraznit neopomenutelné údaje, čísla, principy. (kde mozno) Kdyz je dán postup, pak v petitu zaznamenat proc se to jinym zpusobem nedelá.
Po jednom přečtení znám vše nazpamět a všemu perfektně rozumím. U zkoušky se mi vše lehce vybavuje. Učení z této knihy je čistá radost... :-D
podobně psanou jako anatomie od Čiháka- s odkazy k souvisejícím kapitolám
Postupovat od obecného ke složitějšímu, použít schemata pro lepší pochopení učebního textu, uvádět postupy a léky, které se skutečně používají a vyzdvihnout ty častěji užívané, čili vystihnout to nejdůležitější. Srozumitelný text, který na jednu stranu nepřehltí termíny a na druhou stranu bude odborně více než dostačující pro studium. Vtipnější narážka či příklad by mě jistě velice potěšil.
přehledná s ohledem na praxi, zdůrazněné základní informace
Přehledně diferenciální diagnostiky (i formou tabulek), hlavně praktické věci (dg., lab. vyš., klinika, obrázky, schémata)
Stejně přehlednou jako je zahraniční General Medicine (Kumar a Clark).
Stručně jasně výstižně, přehled etiologie, patogeneze, diagnostiky, komplikací, léčby. Občas se člověk při čtení v textu ztrácí a aby se neztratil musí hodně používat zvýrazňovače :-(
Stručně patofyzilogie, pojednání o konkrétní jednotce bez zbytečných vědeckých detailů, hlavně, jak se zachovat v praxi. Přehledně diferenciální diagnostika, včetně dif. dg. jednotlivých symptomů nemocí.
stručnou, jasnou, výstižnou, názornou, plnou obrázků, grafů a tabulek, kombinující nejnovější poznatky oboru s léty prověřenou klinikou, s důrazem na kliniku, tj. s čím pacient příjde a podle jakých principů ho budu léčit, s důrazem na diferenciální diagnostiku - např.: pacienta bolí břicho, jak budu postupovat v dif. dg.? Jaká vyšetření budu postupně indikovat? etc.
tabulky kde by byl lépe vyjádřen diagnostický postup,schémata léčby aktuálně
Takovou, aby obsahovala veskere dulezite informace, ale strucne a prehledne.
učebnice, která nás co nejlépe připraví na praxi; jasná-s vysvětlením konkrétních skutečností-ne jen seznam příznaků bez vysvětlené příčiny příznaku.....co nejvíce vtěsnat do učebnice logiku- ať se to dobře pamatuje
Více barevných obrázků ilustrujících popisované stavy, seřazenou podle jednotlivých systémů.
Více obrázků a grafů. Na začátku kapitoly nějaké souborné rozdělení klinických jednotek, které tam patří (jakýsi pavouk). A vždy obecný úvod - jakési zopakování fyziologie a patofyziologie (alespoň to nejdůležitejší). A více diferenciálně diagnostických úvah.
vyhovoval mi Bureš, možná zkusit rozdělit na menší formát? Odvěci by nebylo ani zpracování kapesního vydání (jako např. Harrisnův handbook apod.) Jinak určitě víc barevných obrázků, grafů, tabulek apod.
Z teto ucebnice jsem se zatim nemela bohuzel moznost ucit, protoze neni k sehnani. Z toho duvodu nemohu ohodnotit. V idelani ucebnici by melo byt vse prehlednou formou, dobre, dostatecne detailne probrana problematika.
Zřetelně odlišit pregraduál a postgraduál. Poskytnout formou tabulek rychlou orientaci v dif. DG.
7. kapitola Pneumologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 9, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 8, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 31 | 57,41 % | 29,25 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 14 | 25,93 % | 13,21 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 9 | 16,67 % | 8,49 % |
8. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Bylo tam zbytečně moc údajů o všelijakých studiích a skóre apod. - tohle místo by se dalo využít k lepšímu vysvětlení klinických jednotek (občas to bylo nesrozumitelné).
diagnostiky plicních chorob
doplnit o ty kapitoly, které v knize nejsou zmíněny a při zkoušce (i státní) jsou vyžadovány
hlavně přehledněji bronchopneumonie a TBC a také se sjednotit s kardiology o definici cor pulmonale (jedni píšou o srdečních šelestech, druzí je výslovně negují!)
Jedna z dobre napsanych kapitol
léčba
Například nebylo pořádně osvětleno, co patří mezi pneumokoniózy a fibrózní onemocnění plic, i když se ve státnicových otázkách tato témata objevovala.
Nová definice CHOPN, nové členění plicních nádorů na non-SCLC a SCLC.
pneumonie- vice informaci CHOPN- nebylo mi to uplne jasne
Podkapitola "astma bronchiale" je příliš rozsáhlá
Přehledněji vypracovat Astma a CHOPN, podrobněji popsat respirační insuficienci
příliš stručné, lépe bych popsala diagnostické metody
text o bronchogenním karcinomu je příliš obsáhlý
Trochu zlepšit vyšetřovací metody. A předělat intersticiální plicní procesy, ty jsou fakt nepřehledně.
Tuto kapitolu jsem se z teto knihy neucila, protoze nektera temata uz jsou zastarala (CHOPN, astma aj). Takze jestli zmenit, tak aktualizovat.
u respirační insuficience lépe popsat patofyziologii, souvislosti např. s CHOPN, atd.
ubrat omacky obecneho a pridat konkretni informace, halvne co se tyce aktulanich postupu v lecbe a diagnostice.Kdy je indikovanjo jake vysetreni, co od nej ocekavam atd..
Vhodná by byla kazuistika jako doplnění látky u některých méně obvyklých onemocnění.
vysvětlení spirometrických křivek, moderní postupy, více schemat, přehlednější léčba
Zestručnit, aby se nám nestalo, že než dočtu kapitolu, zapomenu, co bylo na začátku. Aktualizovat a již se nevracet k předchozím postupům. Oblíbené - dříve se používal ... (to mne opravdu nezajímá)
zpřehlednit
9. kapitola Kardiologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 11, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 10, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zcela nespokojen/á, přepracovat | 25 | 46,3 % | 23,58 % |
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 23 | 42,59 % | 21,7 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 6 | 11,11 % | 5,66 % |
10. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aktualizovat koronární onemocnění, postup diagnostiky a léčby
Aktualizovat text s důrazem na diferenciální diagnostiku.
Arytmie
Arytmie by se daly o dost lépe. Co nějakou přehlednou tabulku? A přiřadit EKG křivky k jednotlivým patologiím. Když je teoretický popis někde a křivka o tři stránky dál, je to na prd.
arytmie srozumitelneji
arytmie- vice vysvetlit
Bylo by dobré "zatraktivnit" kardiomyopatie, jsou-li důležité
celkově rozšířit, i o nové poznatky
Dle mého soudu jedna z nejhorších kapitol této knihy. Synkopy, arytmie, hypertenze, ICHS, šokové stavy, chlopenní vady by si zasloužily mnohem větší pozornost! K rigorozní zkoušce nedostačující.
ICHS-doplnit aktuálnější dělení a léčbu ,křivky EKG srdeční vady-dobré,přehledné
Insirovat se u Klenera hlavně u ICHS. Arytmie jsou zase v Klenerovi, pro mě, dost komplikované. Bureš je má tak akorát....
inspirovat se v učebnici od prof. Klenera, lépe EKG (je zde nepřehledné a nesrozumitelné), aktualizovat, lépe patofyziologii
jít více do hloubky
Lehce zastarala, ucebnice propedeutiky byla lepsi, chybi souhrny lecby
Málo přehledné a popis diagnostiky a léčby v současnosti už malinko zastaralý...
modernizovat, více podrobně
neaktuální - zejména IM
neaktuální, zaměřit se na léčbu
některé speciální části (např. Arytmie) mi přišly vysvětlené líp, než v Klennerovi, ale obecná část docela pokulhává a je nesrozumitelná. celkem obsahově asi neodpovídá požadavkům (přílíš sručná)
nové dělení ICHS, arytmie jsou zvláštně napsané, ale po pár přečtení tam vlastně nic nechybí :)
Nutný update
podat zrozumitelnejsie
Podrobněji vypracovat arytmie, synkopy, srdeční selhání, alkoholovou kardiomyopatii
Prilis strucna. Na to jak jsou onemocneni KVS zavazna a bezna. Malo je vysvetlena konkretni terapie. Tady bych se vice venovala farmaoterapii a doporucenym postupum...to je to, co mi po studiu teto kapitoly neuvizlo v hlave
Přepracovat podle nových guideline,hlavně terapie IM
příliš stručné
schematičtěji, jednodušeji
Tak hlavně mi říkali starší spolužáci, že to nemám vůbec číst. Jediné, co jsem tam hledal(a) byly blokády ramének ke zkoušce, ale nepochopil(a) jsem... naprosto nesrozumitelné, jen samé EKG hodnoty, ale podstata mi unikala.
Take aktualizovat.
tato kapitola je vemi dlouhá a napsana docela nesrozumitelne, chtelo by to zestručnit a napsat to trochu stravitelneji
Vic obrazků,schémat,poukazat na to jaké symtomy jsou důležitější,které méně
viz otázka číslo 2
Zpřehlednit kapitolu arytmií, endokarditidy, perikarditidy a myokarditidy.
11. kapitola Angiologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 13, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 12, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 30 | 55,56 % | 28,3 % |
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 22 | 40,74 % | 20,75 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 2 | 3,7 % | 1,89 % |
12. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Aktualizovat text.
ICHDK
kapitola akutní ischémie končetin-léčba lepší popis problematiky varixů a žilní insuficience
Nečetl(a) jsem ji vůbec. Ze stejného důvodu jako kardiologii - bylo mi důrazně doporučeno využít jiný zdroj.
Nějaký obrázek ze sona?
opet se tot yka konkretnich postupu a u angiologie take presne diferencialni diagnostiky.
v této kapitole jsem se velice špatně orientoval
13. kapitola Gastroenterologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 15, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 14, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 28 | 51,85 % | 26,42 % |
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 25 | 46,3 % | 23,58 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
14. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Aˇž na drobné nedostatky je tahle kapitola ok, konkrétně zrovna včera jsem se malinko ztratila v chron. gastritidě a informace čerpala raději z jiného zdroje:-)
Aktualizovat text.
Autoimunitní onemocnění jater
Kapitolu o malnutrici jsem naprosto vzdal. Možná je chyba ve mě, nevim.
méně je někdy více, uvítal bych větší názornost
méně popisů incidence, méně studií, více klinických příznaků
někdy až příliš obsáhlé,aktuálnější metody terapie
omezit některé kapitoly
Podrobněji popsat důsledky a přístup k mentální anorexii a bulimii
prilis dlouha
přepracovat hepatologii psanou prof.Hůlkem. příliš easy.
Přidala bych konkrétní příklady pro názornost.
Upravit tak, jak to prof. Bureš bude chtít u státních zkoušek, očividně některá inzerovaná fakta již dávno neplatí...
venovat se vice aktulanim endoskopickym vysetrenim a zaverum. ale gastro je OK.
více z hepatologie prosím, srozumitelněji refluxní chorobu jícnu
Z vyšetřovacích metod bych vyšoupla to, co už se nepoužívá a na menších nemocnicích ani nedá sehnat. A možná by neškodilo nějak líp udělat střevní záněty.
zkrátit kapitoly o hepatitidách a autoimunitních onemocněních jater
15. kapitola Hematologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 17, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 16, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 25 | 46,3 % | 23,58 % |
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 21 | 38,89 % | 19,81 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 8 | 14,81 % | 7,55 % |
16. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Aktualizovat text.
celkově mi nevyhovala, stylem psaní apod.
DIC, léčba krevními deriváty srozumitelněji
Lépe shrnout a popř, do tabulek vypracovat, co je důležité, pro každý typ lymfomů
Nebylo to tak zdlouhavé jako v té druhé učebnici interny, to bylo fajn - ale opět mi tam někdy chybělo vysvětlení některých mechanismů a jevů.
některé věci příliš složitě psané
opět větší názornost, též přístup k pacientovi s anémií např., odstavce kol AIHA jsem abolutně nepochopil
přetvořit dle nových klasifikací atd.
tak, aby byle srozumitelný, víc systematizovat
Tato kapitola je pro mě téměř nepochopitelná. Uvítala bych její doplnění o konkrétní případy, příklady z praxe, obrázky apod.
více detailů, kapitola anemie-hezky vysvětlené obecné příznaky, detailněji popsat rozdělení a jednotlivé jednotky
změny v léčbě, ale jinak vyhovující
17. kapitola Klinická onkologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 19, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 18, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 30 | 55,56 % | 28,3 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 15 | 27,78 % | 14,15 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 9 | 16,67 % | 8,49 % |
18. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Aktualizovat text.
aktuálnější informace - s ohledem na biologickou léčbu
aktuálnější informace o epidemiologii a jednotlivých nádorech
Doplnit informace aspoň zhruba o nádorech prsu, prostaty, kůže
Doplnit texty o jednotlivých skupinách nádorových onemocnění, např. kolorektální ca, ca prsu, ca plic, ca ledvin, atd.
Inspirovat se od Klenera. Téměř vše je tam podrobněji vysvětlené, ale ne zas přespříliš. Tak akorát.
je docela kratka, líp napsat radioterapii
Jew toi tak obsahle, ze by bylo dobre dat tomu nejkaou ucelenou formu..a hoodne dif dg...
Krasne povidani v praxi nepouzitelne...chybi prakticke info o lecbe a klin. vecech jakozto konkretni davky u onko pacientu, korekce glykemii, atd
Na to kolik je otázek na onkolu ke státnocím, je naprost ýnedostatek informací v knížce
novější terapeutické metody, jinak dobré a akorát stručné
podrobněji, více vysvětlit, hlavně komplikace, prevence, diagnostika
pozměnit dle aktuálních dat a trochu rozšířit
snad jen novějí poznatky
Spousta věcí, co po nás chtěli ke zkoušce, mi tam chybělo - tak jsem se učil(a) odjinud.
více o diagnostice a možnostech screeningu
více rozepsat
Více se věnovat nejčastějším onkologickým onemocněním( ca prsu,prostaty,kůže...)
zcela malo informaci
zestručnit a zaktualizovat, spousta obených úvah, ale málo výstupů
změny v léčbě, ale jinak vyhovující
19. kapitola Revmatologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 21, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 20, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 20].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 33 | 61,11 % | 31,13 % |
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 18 | 33,33 % | 16,98 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 3 | 5,56 % | 2,83 % |
20. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aktualizovat metody diagnostiky
Aktualizovat text; doplnit o biologickou léčbu, možný význam aCCP.
Bezne diagnozy nelze odlisit od vzacnych, nezazivne
byl bych rád, kdyby v ní bylo uvedeno jen to nejdůležitější. Též bych uvítal více ilustrací
některé věci zastaralé, ale jinak vcelku dobře napsaná kapitola
nepřehlcovat klasifikačními kritérii
omezit některé stati, doplnit chybějící jednotky, aby byly popsány alespoň ve 2 odstavcích
Příliš mnoho textu, ve kterém se člověk ztrácí-zestručnit
Taky trochu tabulek... a panáčky s postiženými klouby. Líp se to pak pamatuje.
zestručnit
21. kapitola Osteologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 23, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 22, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 22].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 34 | 62,96 % | 32,08 % |
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 18 | 33,33 % | 16,98 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 2 | 3,7 % | 1,89 % |
22. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Mnoho zbytečných informací ať už o diagnostice či léčbě osteoporosy, důsledkem je zaniknutí podstatných faktů, které by měli být naopak vyzdviženy (koho zajímá z klinického hlediska zbytečné půlstránkové pojednání o fosfatázách, úplně stačí napsat co se sleduje a proč; to samé léčba-zdůraznit bisfosfonáty, vápník,... a šmitec, nejde přeci o speciální osteologii)
moc dlouhé
Nesmyslně dlouhé a podrobné pro pregraduálního studenta. Kapitolu jsem se učil z Klenera (ale i tam jsem přeskakoval).
Rozlišení osteoporózy a osteomalácie.
stručné
Více se věnovat praktickým stránkám osteologie,méně molekulární bilogii
23. kapitola Endokrinologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 25, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 24, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 24].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 25 | 46,3 % | 23,58 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 24 | 44,44 % | 22,64 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 5 | 9,26 % | 4,72 % |
24. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
detailněji, schematičtěji
na úvod kapitoly bych stručně popsala fyziologický stav
poruchy pohlavnich hormonu- az moc slozite, mylsim, ze to mohlo byt napsano jednodussi formou
prilis obsahle, clovek se ztraci v tech vecnych provokacnich testech atd..
probrat více do hloubky, přehledně rozdělit, aby se z toho dalo učit k jednotlivým otázkám
Přidala bych k ní názorné grafy pro objasnění změněných pochodů v těle vlivem dané chorobné jednotky.
ve srovnání s Klennerem méně srozumitelná
VELICE, převelice podrobné až k zoufalství. Tuny různých testů supresivních a stimulačních... Víceméně jsem to vzdával se je učit.
viz výše
Zestrucnit, ne vsechno je dulezite(caste), rarity petitem
Zestručnit, bude přehlednější
25. kapitola Nefrologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 27, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 26, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 26].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 28 | 51,85 % | 26,42 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 14 | 25,93 % | 13,21 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 12 | 22,22 % | 11,32 % |
26. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
CHRI více do prodrobna. Glomerulonefritidy možná ubrat.
kapitola onemocnění ledvin je zcela nepřehledná
Lépe renální insuficience, doplnit infekce moč. cest, nádory?
lépe zpracovat cystická onemocnění,princip dialýzy a každopádně infekce moč cest a litiáza je zcela nepostačující!!
lze pochopit tak na desáté čtení, což si málokdo může dovolit
malo informaci, nejasne
Na první pohled je kapitola velmi obsáhlá, ale napsaná jazykem špatně srozumitelným. Uvítala bych jednodušší a názornější sloh.
nádory ledvin, litiáza, močové infekce
Naprosto nesrozumitelná, chaotická - zcela přepracovat
nefrologie je chaos, ale i v jiných učebnicích
Nefrologii považuji za dosti složitou kapitolu. Uvítal(a) bych proto více prostoru pro obecnou problematiku - Chybělo mi vysvětlení obecnějších mechanismů, proč jsou výsledky laboratoře zrovna takové, jak k tomu dochází. A když už mám ty výsledky v ruce, jak mám diferenciálně diagnosticky postupovat - to mi tam chybělo nejvíc: nějaký návod jak diferenciálně diagnosticky uvažovat - co je důležité, čeho si všímat, na co se dál ptát.
nemam v tom system..
onemocnění glomerulů-příliš podrobné-téměř nemožné se dočíst ke konci kapitoly...zestručnit a nějak schematizovat například. více do detailu naopak propracovat částo o hematurii a proteiunrii
Predlouhe a opet chybi vyzdvizeni veci zasadnich pro praxi
příliš obsáhlá
přílíš stručná, ale jinak pěkně srozumitelná
Text je příliš nesrozumitelný, je potřeba ho zestručnit.
trochü zmatek v nefritidách
Více propracovat močové infekce,pokusit se zpřehlednit klasifikaci,více tabulek ohledně hematurie,proteinurie...
viz výše
Zestručnit kapitolu glomerulonefritidy
zestručnit kapitolu o nemocech glomerulů
27. kapitola Metabolismus
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 29, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 28, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 28].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 28 | 51,85 % | 26,42 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 19 | 35,19 % | 17,92 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 7 | 12,96 % | 6,6 % |
28. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Dědičné metabolické choroby, spousta textů a biochemických pojmů, měl by to psát internista a né biochemik
Doplnit o postup: co a kdy změřit, jak postupovat v případě určitého nálezu...
Hospodaření s vodou a sodíkem, acidobazické rovnováhy lépe vysvětlit. Vrozené metabolické poruchy ubrat nadbytečný text, zestručnit.
metabolismus sodiku a vody je napsat nesrozumitelne, moc jsem to z toho nepochopila a musela se to ucit za patofyziologie
moc obsirne, az se ztracely hlavni body
Nebylo to zlé, ale unikalo mi, které choroby jsou pro mne důležitější, se kterými se spíš mohu setkat a co je spíše raritní a okrajová záležitost.
obezita-zaktualizovat informace
přehledněji zpracovat diabetologii
vic se venovat DM a take acidobazicke rovnovaze.
Zbytecna kvanta neprehledne teorie
Zbytečně zabíhá do detailů na úkor zdůraznění důležitých faktů
zjednodusit. Acidoza a alkaoza je hur srozumitelna.
změny v léčbě, acidobazická rovnováha - chybí zde grafy a schémata, voda a minerály - závěry pro praxi?
29. kapitola Klinická výživa
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 31, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 30, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 30].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 22 | 40,74 % | 20,75 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 21 | 38,89 % | 19,81 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 11 | 20,37 % | 10,38 % |
30. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Bylo by dobré psát jen to, co je opravdu aktuální
enteralni a parenteralni vyziva je napsana dosti obsirne, chtelo by to vytahnout jen dulezite veci
Extrémě dlouhé a podrobné. Podrobně diety ke každému orgány + velice podrobná biochemie (to už asi snad není medicína). Přivádělo mě to k zoufalství.
Kapitola, které jsem moc nerozumněl. Zjednodušit, zpřehlednit, lépe popsat.
moc informaci
některé části příliš komplikovaně vysvětleny-stručnější popis a schemata-např. doplnit jak rozepsat infuzní léčbu a parenterální výživu-příklady,tabulky,schemata-důležité pro praxi,ale ne zcela pochopitelné jen z textu
některé věci jsou tam rozebírány dvakrát, šla by jistě zkrátit.
Neustále jsou nové poznatky, takže novější informace by byly určitě vhod. Zase, obecné postupy a mechanismy jsou k nezaplacení. Jakému pacientovi co můžu nebo naopak nesmím dát a proč.
Tak tady jsem se ztratila, mohlo by to výt jednodušej ioa přehledněji zpracováno
tak, aby víc korespondovala s otázkami
to podstané lze jen těžko najít
Zestrucnit informace o umele vyzive.
31. kapitola Diabetologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 33, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 32, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 32].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 23 | 42,59 % | 21,7 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 17 | 31,48 % | 16,04 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 14 | 25,93 % | 13,21 % |
32. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Aktualizovat hlavne terapii.
je to prilis obsahle.
Moc info, které pro praxi vůbec nepoužiju. tuto kapitolu bych doporučila úplně předělat!
modernizovat
mohlo by to být stručnější a každopádně to chce aktualizaci
některé části až přílíš rozvláčné
Nepřehledné a pro praxi zbytečné info
nepřehledné, sposta hypotéz
Novější informace, zpřehlednit léčbu PAD
příliš dlouhé
Spousta informací, ve kterých se student snadno ztrací (v Klennerovi je toho jen 20 stránek a bohatě stačí)
stručější a jasnější výklad
velmi velmi rozsáhlé
viz výše
Využití a možnosti preskripce antidiabetik jinými lékaři než diabetology, systém péče o diabetiky v ČR.
zastaralé, doplnit nové léčebné postupy
Zbytecne slozite a zkostnatela formulace teorie
zbytečně podrobná
zbytečně rozsáhlé, lépe zestručnit, např. jako u prof. Klenera
zestručnit
zestručnit!! člověk se ztrácí klener je v tomto vzorem
Zkrátit a vyzvednout to důležité, co si má člověk opravdu zapamatovat a odnést si s sebou do praxe. Ve velkém množství podrobností se to hlavní ztrácí.
33. kapitola Imunologie a Alergologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 35, spokojen/, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 34, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 34].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/, ale stále je co zlepšovat | 27 | 50 % | 25,47 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 21 | 38,89 % | 19,81 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 6 | 11,11 % | 5,66 % |
34. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
...prakticky jsem nečetla, zbytečně rozvleklé
doplnit přístup k pacientovi s alergií,imunodeficitem
doplnit, klinický přístup, postup u anafylaktického šoku, jaké vyšetření indikujeme u pacienta s alergií
moc informaci
Nevím do jaké míry je pro mě užitečné podrobné rozpracovávání funkční analýzy imunitního systému. Jinak je to v poho.
Pana prof. Krejska mám velmi rád, tutu kapitolu by ale bylo dobré zjednodušit a více rozvést např. přístup k imunokompromitovanému pacientovi
Rozsáhlá kapitola imunodefience
35. kapitola Otravy a nepříznivé vlivy zev. prostř.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 37, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 36, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 36].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 28 | 51,85 % | 26,42 % |
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 23 | 42,59 % | 21,7 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 3 | 5,56 % | 2,83 % |
36. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aby víc korespondovala s otázkami
Kdyby tam bylo všechno, na co se ptají v otázkách ke zkoušce, bylo by to fajn.
na muj vkus taky moc informaci. Navic poskozeni vysokou teplotou mi prislo uplne spatne
nektere informace nejsou rpilis aktualni
přizpůsobit dnešní době ....
sumarizovat klinický přístup k otravám
Vypada na silnou inspiraci Kumar a Clark
37. kapitola Nemoci z povolání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 39, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 38, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 38].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 25 | 46,3 % | 23,58 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 24 | 44,44 % | 22,64 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 5 | 9,26 % | 4,72 % |
38. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
...některé kapitoly jsou jaksi navíc (po státnici z hygieny a prac. lékařství)
nadbytečná
Nevím, proč zrovna tato kapitola musí být zcela nezáživná
Prostě tam nebylo to, co po nás chtěli ke zkoušce - to se pak blbě shánělo (a někdy ani nesehnalo).
Více popsat infekční nemoci z povolání
39. kapitola Tělovýchovné lékařství
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 41, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 40, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 40].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 24 | 44,44 % | 22,64 % |
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 21 | 38,89 % | 19,81 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 9 | 16,67 % | 8,49 % |
40. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
...příliš jsem nepochopila, proč tato kapitola v knize je...
Jsem nečetl(a) a myslím si, že by tam tato kapitola vůbec nemusela být.
kapitola buď zcela zbytečná nebo nedostatečně psaná
Nevim ze by v knize bylo :)
Nuda, opakuje se, jiz jsme z toho delali zkousku a zde je to zbytecne
popravdě jsem ji ani nečetla, nemůžu soudit
Tam je nějaká taková kapitola? Jestli ano tak jsem ji zcela nevyužil.
To tam je???
z Bureše vyhodit
zatraktivnit :-)
41. kapitola Gerontologie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a → otázka č. 43, spokojen/á, ale stále je co zlepšovat → otázka č. 42, zcela nespokojen/á, přepracovat → otázka č. 42].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á, ale stále je co zlepšovat | 26 | 48,15 % | 24,53 % |
zcela spokojen/á, nic bych neměnil/a | 26 | 48,15 % | 24,53 % |
zcela nespokojen/á, přepracovat | 2 | 3,7 % | 1,89 % |
42. Jestliže změnit, tak co a jak
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Doplnit otázky např. Farmakoterapie ve stáří, apod.
doplnit vzhledem ke geriatrizaci populace
Gerontologie je nyni velmi dulzitym oborem, venovala bych mu mnohem vic mista
moc obsirne napsane
nevyhovoval mi styl autora, rozvláčné, důležitost bodů uniká
výborná byla např. přednáška pana prof. Sobotky či Hůlka ... a tom, jak starý člověk přijde do nemocnice a co se s ním děje ... více praxe!
zestručnit
43. V průměru jsem s touto učebnicí
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen/á | 33 | 61,11 % | 31,13 % |
nespokojen/á | 10 | 18,52 % | 9,43 % |
nevím | 3 | 5,56 % | 2,83 % |
k uceni na zkousku je lepe pouzit jeste jiny zdroj | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
spokojena,ale info jsou potreba aktualizovat | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
nic | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
Je co zlepsit, ale vetsinou primerené | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
priemerna | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
něco mezi spokojená-nespokojená | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
bez doplnění z Klenera bych se neobešla | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
jsem celkem spokojená pouze s některými kapitolamy | 1 | 1,85 % | 0,94 % |
44. Napadá tě něco, co se v dotazníku neobjevilo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
0
Bylo by dobré se dotázat, z jakých knih se učí studenti/lékaři ... Je mrzuté, když se i lékaři na předatestační přípravě z vnitřního lékařství učí z vademecum pro praktické lékaře, celkově bych si přál, aby se tato kniha více věnovala praxi a byla více zajímavá a méně akademická
Děkuji všem autorům, kteří se na učebnici podíleli a těm, kteří se budou podílet na její aktualizaci!
Je dobré, když text bývá doplněn především srozumitelnými, jasný, sumujícími tabulkami, grafy, schématy, obrázky.
Je třeba přidat barevné obrázky, názorné grafy (NIKOLIV TABULKY TEXTŮ - ty zase jen působí chaos v hlavě), nadpisy a členění textu...
Jsem moc ráda, že se chystá nové vydání, z této učebnice jsem se připravovala ke státnici z interny, ale měla jsem ji jen z knihovny. Teď jsem se ji marně snažila sehnat v obchodech... Děkuju, Lenka
Na ucebnici ej nejhorsi eji nevyvazenost...podle me skladba a usporada ucebnice z ni nakonec vytoi plnohodnotny celek.
Nepřehledné členění textu a kapitol. Stránkyy lépe zpracovat po grafické stránce.
učebnici zpracovat tak, aby se z ní dalo lépe učit přímo na dané otázky t vnitřního lékařství
zamerat sa viac na veci dolezite do praxe nielen teoriu
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.