Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pilotní dotazník k podprahové a skryté reklamě

Pilotní dotazník k podprahové a skryté reklamě

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Uvíra
Šetření:22. 02. 2011 - 25. 02. 2011
Počet respondentů:50
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente, zdravím Vás,

předem děkuji za vyplnění tohoto pilotního dotazníku k mé diplomové práci, která se bude zabývat podprahovou a skrytou reklamou. 

Pilotní část má za úkol otestovat otázky, které budou vyřčeny na účastníky experimentu, který budu provádět. 

Prosím abyste zapisovali odpovědi bez váhání, je to důležité pro funkčnost výzkumu. I když se Vám některé otázky budou zdát nelogické, věřte, pro můj pilotní průzkum to důležité je.

Ještě jednou děkuji za vyplnění!
 

Odpovědi respondentů

1. Když se řekne vyhledávač, který co Vás nejdříve napadne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google3468 %68 %  
seznam714 %14 %  
internetový12 %2 %  
www.google.com12 %2 %  
Yahoo12 %2 %  
internetový vyhledávač12 %2 %  
internet12 %2 %  
seznam.cz12 %2 %  
takový to okénko na vyplnění toho, co chci hledat12 %2 %  
Firefox,internet, Chrome12 %2 %  
ostatní odpovědi Google Chrome 12 %2 % 

Graf

2. Když se řekne notebook, co Vás nejdříve napadne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
HP918 %18 %  
počítač918 %18 %  
Lenovo48 %8 %  
internet36 %6 %  
Acer36 %6 %  
asus24 %4 %  
práce24 %4 %  
IBM24 %4 %  
Přenosný počítač24 %4 %  
můj notebook24 %4 %  
ostatní odpovědi Compaq
kniha
užitečnost
apple
rychlý přístup
osobní pc
volný čas
kufřík s počítačem
malá myš
laptop
postel
osobní malý počítač
1224 %24 % 

Graf

3. Když se řekne operační systém, co Vás nejdříve napadne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Windows3162 %62 %  
Linux48 %8 %  
windows vista36 %6 %  
software24 %4 %  
nevim24 %4 %  
skříňka12 %2 %  
podpora počítasče12 %2 %  
systém počítače12 %2 %  
Windows (bohužel)12 %2 %  
zeptat se jaký OS má mluvčí na mysli12 %2 %  
ostatní odpovědi práce na PC
nic
Windows XP
36 %6 % 

Graf

4. Když se řekne kabriolet, která značka automobilu Vás zrovna napadá?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Porsche612 %12 %  
mercedes510 %10 %  
Peugeot48 %8 %  
Žádná36 %6 %  
Mustang36 %6 %  
nevím24 %4 %  
BMW24 %4 %  
chevrolet24 %4 %  
Ford24 %4 %  
Porche24 %4 %  
ostatní odpovědi Felicie
napadá mě červená barva
audi
Cabrio (?)
ferrari
kabriolet
Alfa Romeo
cadillac
žádná, kabrio je prostě autp bez střechy
žádná v autech se nevyznám
peugeot CC
citroen
Jaguar
mazda
Azdi
nevím, vybavím si auto, ale ne značku
Aston martin
?
1938 %38 % 

Graf

5. Uvažovali byste o nákupu nábytku, kdybyste museli, v řetězci Jamall?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možná2754 %54 %  
Ne2040 %40 %  
Ano36 %6 %  

Graf

6. Když se řekne doplněk stravy, co Vás první napadne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vitamíny1734 %34 %  
vitamín510 %10 %  
vitamin C36 %6 %  
protein24 %4 %  
Allivictus12 %2 %  
Nějaký vitamíny12 %2 %  
prášek12 %2 %  
prostředky na hubnutí12 %2 %  
lecitin12 %2 %  
vláknina12 %2 %  
ostatní odpovědi proenzi
energetické nápoje
Amway
proteiny
Tabletky
raději mám kus špeku
finclub
něco na erekci:)
kalcium
tablety
Nutrend
pilulky
lékárna
krabička
vitamín C, tablety
posilování
B12
1734 %34 % 

Graf

7. Která barva/y Vás prvně napadnou se souvislostí s rychlým občerstvením?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
červená2958 %58 %  
žlutá510 %10 %  
hnědá24 %4 %  
červená a žlutá24 %4 %  
ruda12 %2 %  
červená, béžová12 %2 %  
oranžová12 %2 %  
červená, zelená12 %2 %  
cervena12 %2 %  
bílá12 %2 %  
ostatní odpovědi čarvená
modrá
červená žlutá
žlutá, červená
žlutá, oranžová
modrá a červená
612 %12 % 

Graf

8. Který řetězec s rychlým občerstvením Vás napadne jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kfc1530 %30 %  
McDonald1020 %20 %  
Mc Donald816 %16 %  
McDonalds612 %12 %  
mc´donald12 %2 %  
macdonalds12 %2 %  
Mac¨Donald12 %2 %  
MC Donalds12 %2 %  
MacKiller12 %2 %  
burger king12 %2 %  
ostatní odpovědi naše podniková kamtýna
McDonald's
Mec Donald
Mc Donald's
Mr. Clou
510 %10 % 

Graf

9. Který druh „černé“ limonády Vás napadne jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola1428 %28 %  
coca cola1428 %28 %  
Cola1224 %24 %  
Coca-Cola36 %6 %  
kola36 %6 %  
Pepsi24 %4 %  
Kokain-kola (bohužel)12 %2 %  
kof12 %2 %  

Graf

10. Když se řekne auto, která značka Vás první napadne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Škoda1938 %38 %  
BMW612 %12 %  
VW48 %8 %  
audi36 %6 %  
ford36 %6 %  
Mercedes36 %6 %  
Alfa Romeo24 %4 %  
peugeot24 %4 %  
Seat12 %2 %  
Skoda12 %2 %  
ostatní odpovědi Renault
Fnord
žádná
citroen
chevrolet
volvo
612 %12 % 

Graf

11. Kdybyste měli 500 000 Kč na koupi SUV a na nic jiného, které byste si koupili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevim816 %16 %  
BMW48 %8 %  
co je SUV?24 %4 %  
nevím, co je SUV24 %4 %  
nevím co je SUV24 %4 %  
Volvo24 %4 %  
co je to suv?24 %4 %  
Suzuki Vitara12 %2 %  
Žádné12 %2 %  
Audi12 %2 %  
ostatní odpovědi nevím, kolik SUV stojí
BMW X3
netuším...
škoda octavia 1.9TDI
je Quashquai SUV?
nevím,nevyznám se v tom
Toyota RAV
Mercedes
Nevím, co to SUV je.
Cabriolet
bazarovy subaru
Logan MCV (že to není SUV? No a co)
co je to suv???
limuzína
fakt nevim
co to je?
Mitsubishi
Dacia
nějaké od kii nebo bmv
Hyundai
nevím, co to je
co to je suv?
Nissan Qashqai
Hondu
-
2550 %50 % 

Graf

12. Když se řekne počítač, která značka Vás jako první napadne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
HP1020 %20 %  
acer816 %16 %  
asus510 %10 %  
apple510 %10 %  
IBM48 %8 %  
Compaq24 %4 %  
Dell24 %4 %  
SONY12 %2 %  
Intel12 %2 %  
fujitsu siemens12 %2 %  
ostatní odpovědi PC
Acer.
Nevím, nezajímají mě značky. Hlavně když funguje.
žádná, počítače si stavím sám
fujitsu
žádná
Lenovo
pentium
ATI
MAC
toshiba
1122 %22 % 

Graf

13. Víte, co znamená značka PP neboli product placement?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

Ano

ano

ano

ano

Ano - umístění produktu na trhu -> postavení spotřebitele do určité skupiny

ano - užití produktů přímo v tv a jiných pořadech (tzn. jejich reklama)

Ano.

bohžel netuším

ee

google by mi poradil, ale budu férová a říkám NE :)

marketingove/reklamni lesteny prd

místo prodeje

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

Ne.

Ne. Je mi to jedno.

nevím to jistě, ale například viditelná reklama v nějakém pořadu?

nic

oblast kde se výrobek prodává.... např. Evropa

Placená reklama v seriálu (hlavně nenápadně :) )

příjemnost produktu, uživatelský komfort

tušim, že se jedná o to, kam se v obchodě co umístí, některý místa v regálech i obecně v prostoru jsou víc na očích než jiný apod. ...

umístění produktu

umístění produktu na trhu

umístění produktů např. do filmu, kde sice nejsou zmiňovány stylem "mám úžasný nový telefon Nokia a je nejlepší na světě", ale je vidět, jaké jsou značky, aby bylo publikum ovlivněno ve prospěch tohoto výrobku.

umístění produktu tak, aby byl vidět

umístění produktu v místě prodeje... slabá značka u zemi, silná v místě očí

umístění produktu ve filmu nebo reklamě

Umístění reklamy na produkt přímo do televizního pořadu

Umístění výrobku ve filmu tak, aby byla zřetelně vidět značka/logo výrobce

Umístění zboží v regálech

umístění značky výrobku do standardního vysílání

14. Kdybyste si měli koupit výrobek, který by to byl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
za 99 Kč2754 %54 %  
za 100 Kč2346 %46 %  

Graf

15. Představte si situaci, jste v obchodním centru, jste v časové tísni a vybíráte láhev vína, kterou musíte nutně koupit na návštěvu. Co uděláte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rychle najdu dobrou odrudu a podívám se seshora dolu po dobré značce1938 %38 %  
Projdu rychle regál očima a něco vyberu1836 %36 %  
Vezmu první láhev, co vypadá dobře48 %8 %  
víno nekupuji,neumím to12 %2 %  
nic12 %2 %  
mám jednu značku, kterou si pamatuju, že mi chutná12 %2 %  
dobrý vzhled za rozumnou cenu12 %2 %  
Nechodím do obchodních center.12 %2 %  
nekupuju vino v nakupnim centru12 %2 %  
vemu některou, co mám vyzkoušenou12 %2 %  
vyberu láhev s hezkým obalem12 %2 %  
najdu kvalitní vinařství,potom odrůdu a přívlastek12 %2 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Když se řekne vyhledávač, který co Vás nejdříve napadne?

3. Když se řekne operační systém, co Vás nejdříve napadne?

5. Uvažovali byste o nákupu nábytku, kdybyste museli, v řetězci Jamall?

6. Když se řekne doplněk stravy, co Vás první napadne?

7. Která barva/y Vás prvně napadnou se souvislostí s rychlým občerstvením?

8. Který řetězec s rychlým občerstvením Vás napadne jako první?

9. Který druh „černé“ limonády Vás napadne jako první?

10. Když se řekne auto, která značka Vás první napadne?

12. Když se řekne počítač, která značka Vás jako první napadne?

13. Víte, co znamená značka PP neboli product placement?

14. Kdybyste si měli koupit výrobek, který by to byl?

15. Představte si situaci, jste v obchodním centru, jste v časové tísni a vybíráte láhev vína, kterou musíte nutně koupit na návštěvu. Co uděláte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Když se řekne vyhledávač, který co Vás nejdříve napadne?

3. Když se řekne operační systém, co Vás nejdříve napadne?

5. Uvažovali byste o nákupu nábytku, kdybyste museli, v řetězci Jamall?

6. Když se řekne doplněk stravy, co Vás první napadne?

7. Která barva/y Vás prvně napadnou se souvislostí s rychlým občerstvením?

8. Který řetězec s rychlým občerstvením Vás napadne jako první?

9. Který druh „černé“ limonády Vás napadne jako první?

10. Když se řekne auto, která značka Vás první napadne?

12. Když se řekne počítač, která značka Vás jako první napadne?

13. Víte, co znamená značka PP neboli product placement?

14. Kdybyste si měli koupit výrobek, který by to byl?

15. Představte si situaci, jste v obchodním centru, jste v časové tísni a vybíráte láhev vína, kterou musíte nutně koupit na návštěvu. Co uděláte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Uvíra, T.Pilotní dotazník k podprahové a skryté reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pilotni-dotaznik-k-podprahov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.