Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Písemná a elektronická komunikace
Písemná a elektronická komunikace
→ Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-) ←
(cca 1 min, veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Machková |
---|---|
Šetření: | 24. 03. 2010 - 08. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 255 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 14.85 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
žádám Vás o pomoc při jednoduchém průzkumu, který je součástí závěrečné práce na téma „ICT ve výuce písemné a elektronické komunikace“ v rámci rozšiřovacího studia informatiky na Katedře informatiky, Pedagogické fakulty, Univerzity Hradec Králové.
Dotazník je určen pro širokou veřejnost a jeho hlavním cílem je zjistit, jaký software je nejčastěji využíván pro nácvik ovládání klávesnice hmatovou metodou, pro tvorbu písemností a pro elektronickou komunikaci.
Dotazník Vám nezabere příliš mnoho času, odpovíte maximálně na 20 otázek.
Za odpovědi i za čas, který dotazníku věnujete, Vám předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Jak často pracujete s počítačem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
denně | 234 | 91,41 % | 91,76 % |
několikrát týdně | 22 | 8,59 % | 8,63 % |
2. Kde využíváte počítač?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doma | 236 | 92,19 % | 92,55 % |
v práci | 178 | 69,53 % | 69,8 % |
ve škole | 64 | 25 % | 25,1 % |
jinde | 23 | 8,98 % | 9,02 % |
3. Umíte ovládat klávesnici hmatovou metodou (všemi deseti prsty)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 159 | 62,11 % | 62,35 % |
ano | 97 | 37,89 % | 38,04 % |
4. Kde jste se naučil(a) ovládat klávesnici hmatovou metodou?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na střední škole | 69 | 71,13 % | 27,06 % |
jako samouk | 16 | 16,49 % | 6,27 % |
v kurzu | 7 | 7,22 % | 2,75 % |
na základní škole | 4 | 4,12 % | 1,57 % |
jinde | 1 | 1,03 % | 0,39 % |
5. Využíval(a) jste při nácviku psaní všemi deseti výukový program?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 58 | 59,79 % | 22,75 % |
ano | 39 | 40,21 % | 15,29 % |
6. Který výukový program jste využíval(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ZAV → otázka č. 7, All Ten Fingers - ATF → otázka č. 8, Deseti prsty → otázka č. 9, Mount Blue → otázka č. 10, Psaní všemi 10 prsty → otázka č. 11, Učitel psaní → otázka č. 12, jiný program → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ZAV | 13 | 33,33 % | 5,1 % |
Psaní všemi 10 prsty | 10 | 25,64 % | 3,92 % |
Učitel psaní | 7 | 17,95 % | 2,75 % |
jiný program | 5 | 12,82 % | 1,96 % |
Deseti prsty | 2 | 5,13 % | 0,78 % |
All Ten Fingers - ATF | 2 | 5,13 % | 0,78 % |
7. Vlastnosti výukového programu ZAV ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 1.5 | 0.75 |
srozumitelnost instrukcí | 1.5 | 0.417 |
různorodost cvičení | 2.417 | 1.41 |
učení bez stresu, učení hrou | 2.833 | 1.639 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 1.75 | 1.021 |
grafika programu | 2.833 | 1.139 |
ovládání programu | 1.583 | 0.576 |
8. Vlastnosti výukového programu ATF ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 1 | 0 |
srozumitelnost instrukcí | 1 | 0 |
různorodost cvičení | 3 | 0 |
učení bez stresu, učení hrou | 1 | 0 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 1 | 0 |
grafika programu | 2 | 0 |
ovládání programu | 1 | 0 |
9. Vlastnosti výukového programu Deseti prsty ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 2.5 | 2.25 |
srozumitelnost instrukcí | 1 | 0 |
různorodost cvičení | 1.5 | 0.25 |
učení bez stresu, učení hrou | 1.5 | 0.25 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 1 | 0 |
grafika programu | 1 | 0 |
ovládání programu | 1 | 0 |
10. Vlastnosti výukového programu Mount Blue ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 0 | 0 |
srozumitelnost instrukcí | 0 | 0 |
různorodost cvičení | 0 | 0 |
učení bez stresu, učení hrou | 0 | 0 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 0 | 0 |
grafika programu | 0 | 0 |
ovládání programu | 0 | 0 |
11. vlastnosti výukového programu Psaní všemi 10 prsty ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 2 | 0.6 |
srozumitelnost instrukcí | 1.8 | 0.96 |
různorodost cvičení | 2.3 | 1.21 |
učení bez stresu, učení hrou | 2 | 1.2 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 2.4 | 0.64 |
grafika programu | 2.6 | 1.44 |
ovládání programu | 2 | 1.4 |
12. Vlastnosti výukového programu Učitel psaní ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 2.2 | 0.16 |
srozumitelnost instrukcí | 2.4 | 0.64 |
různorodost cvičení | 2.4 | 0.64 |
učení bez stresu, učení hrou | 2.4 | 2.24 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 2.2 | 1.36 |
grafika programu | 2.2 | 0.56 |
ovládání programu | 2 | 0.8 |
13. Uveďte, jaký program jste využíval(a):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Písemná elektronická Komunikace | 1 | 33,33 % | 0,39 % |
nepamatuji se | 1 | 33,33 % | 0,39 % |
byl to školní program, nepamatuji si název | 1 | 33,33 % | 0,39 % |
14. Myslíte si, že výukové programy nácvik psaní všemi deseti usnadňují a zrychlují.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 44 | 45,36 % | 17,25 % |
spíše souhlasím | 27 | 27,84 % | 10,59 % |
nevím | 25 | 25,77 % | 9,8 % |
nesouhlasím | 1 | 1,03 % | 0,39 % |
15. Myslíte si, že výuka psaní všemi deseti je díky výukovému programu zábavnější?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 34 | 35,05 % | 13,33 % |
nevím | 32 | 32,99 % | 12,55 % |
spíše souhlasím | 27 | 27,84 % | 10,59 % |
nesouhlasím | 2 | 2,06 % | 0,78 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 2,06 % | 0,78 % |
16. Myslíte si, že ovládání klávesnice všemi deseti prsty práci na počítači usnadňuje, zrychluje a zefektivňuje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 167 | 65,23 % | 65,49 % |
spíše souhlasím | 68 | 26,56 % | 26,67 % |
nevím | 10 | 3,91 % | 3,92 % |
spíše nesouhlasím | 9 | 3,52 % | 3,53 % |
nesouhlasím | 2 | 0,78 % | 0,78 % |
17. S výukou psaní na klávesnici hmatovou metodou by se podle vás mělo začínat
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na základní škole (2. stupeň) | 152 | 59,38 % | 59,61 % |
na střední škole | 75 | 29,3 % | 29,41 % |
na základní škole (1. stupeň) | 21 | 8,2 % | 8,24 % |
do programu škol toto téma nepatří | 8 | 3,13 % | 3,14 % |
18. Pro tvorbu písemností (dopis, životopis, faktura, ...) využívám produkty:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
MS Office (Word, Excel) | 231 | 90,23 % | 90,59 % |
Open Office (Writer, Calc) | 16 | 6,25 % | 6,27 % |
písemnosti na počítači netvořím | 5 | 1,95 % | 1,96 % |
nic | 4 | 1,56 % | 1,57 % |
19. Celosvětovou síť Internet využívám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jako zdroj informací | 250 | 97,66 % | 98,04 % |
jako komunikační prostředek (e-mail, chat, fórum atp.) | 231 | 90,23 % | 90,59 % |
jako prostředek pro správu účtu (internetbanking) | 160 | 62,5 % | 62,75 % |
jako prostor pro obchodování (e-shop, aukce atp.) | 154 | 60,16 % | 60,39 % |
jako vzdělávací prostředek (e-learning) | 129 | 50,39 % | 50,59 % |
jako prostor pro publikování informací (blog, vlastní www) | 56 | 21,88 % | 21,96 % |
jinak | 36 | 14,06 % | 14,12 % |
20. Pro prohlížení www stránek nejčastěji využívám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Windows Internet Explorer | 110 | 42,97 % | 43,14 % |
Mozilla Firefox | 108 | 42,19 % | 42,35 % |
Google Chrome | 22 | 8,59 % | 8,63 % |
Opera | 14 | 5,47 % | 5,49 % |
Safari | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
jiný prohlížeč | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
21. Pro správu elektronické pošty využívám
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
webové rozhraní | 139 | 54,3 % | 54,51 % |
MS Outlook | 58 | 22,66 % | 22,75 % |
MS Outlook Express | 33 | 12,89 % | 12,94 % |
jiná odpověď | 20 | 7,81 % | 7,84 % |
elektronickou poštu nevyužívám | 6 | 2,34 % | 2,35 % |
22. Využíváte synchronní komunikaci? Vyberte nebo uveďte nástroj, který využíváte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Skype | 154 | 60,16 % | 60,39 % |
ICQ | 118 | 46,09 % | 46,27 % |
tento typ komunikace nevyužívám | 45 | 17,58 % | 17,65 % |
Qip | 23 | 8,98 % | 9,02 % |
Miranda | 12 | 4,69 % | 4,71 % |
4 | 1,56 % | 1,57 % | |
MSN Messenger | 2 | 0,78 % | 0,78 % |
irc | 2 | 0,78 % | 0,78 % |
meebo | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
jabber | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
no taky nějakej KVALITNÍ soukromej čet :D | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
jaber | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
facebook chat | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
msn | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
GADU-GADU Polský komunikační nástroj | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
pro práci ve dvou či více lidech - dropbox | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
23. Vaše věková kategorie je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31 až 45 let | 94 | 36,72 % | 36,86 % |
21 až 30 let | 92 | 35,94 % | 36,08 % |
46 až 60 let | 39 | 15,23 % | 15,29 % |
15 až 20 let | 21 | 8,2 % | 8,24 % |
více než 60 let | 9 | 3,52 % | 3,53 % |
méně než 15 let | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
24. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 115 | 44,92 % | 45,1 % |
střední s maturitou | 114 | 44,53 % | 44,71 % |
základní | 17 | 6,64 % | 6,67 % |
střední s výučním listem | 10 | 3,91 % | 3,92 % |
25. Vyberte kraj, ve kterém žijete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Královéhradecký | 62 | 24,22 % | 24,31 % |
Plzeňský | 47 | 18,36 % | 18,43 % |
Praha | 34 | 13,28 % | 13,33 % |
Pardubický | 26 | 10,16 % | 10,2 % |
Jihomoravský | 18 | 7,03 % | 7,06 % |
Olomoucký | 16 | 6,25 % | 6,27 % |
Jihočeský | 12 | 4,69 % | 4,71 % |
Liberecký | 10 | 3,91 % | 3,92 % |
Vysočina | 9 | 3,52 % | 3,53 % |
Moravskoslezský | 5 | 1,95 % | 1,96 % |
Ústecký | 5 | 1,95 % | 1,96 % |
Zlínský | 5 | 1,95 % | 1,96 % |
mimo ČR | 4 | 1,56 % | 1,57 % |
Karlovarský | 3 | 1,17 % | 1,18 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (83 %)
- facebook.com (3,7 %)
- vyplnto.cz (2,7 %)
- search.seznam.cz (2,7 %)
- google.cz (1,5 %)
- email.seznam.cz (1,5 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.