Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Písemná a elektronická komunikace
Písemná a elektronická komunikace
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Machková |
---|---|
Šetření: | 24. 03. 2010 - 08. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 255 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 14.85 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
žádám Vás o pomoc při jednoduchém průzkumu, který je součástí závěrečné práce na téma „ICT ve výuce písemné a elektronické komunikace“ v rámci rozšiřovacího studia informatiky na Katedře informatiky, Pedagogické fakulty, Univerzity Hradec Králové.
Dotazník je určen pro širokou veřejnost a jeho hlavním cílem je zjistit, jaký software je nejčastěji využíván pro nácvik ovládání klávesnice hmatovou metodou, pro tvorbu písemností a pro elektronickou komunikaci.
Dotazník Vám nezabere příliš mnoho času, odpovíte maximálně na 20 otázek.
Za odpovědi i za čas, který dotazníku věnujete, Vám předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Jak často pracujete s počítačem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
denně | 234 | 91,41 % | 91,76 % |
několikrát týdně | 22 | 8,59 % | 8,63 % |
2. Kde využíváte počítač?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doma | 236 | 92,19 % | 92,55 % |
v práci | 178 | 69,53 % | 69,8 % |
ve škole | 64 | 25 % | 25,1 % |
jinde | 23 | 8,98 % | 9,02 % |
3. Umíte ovládat klávesnici hmatovou metodou (všemi deseti prsty)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 159 | 62,11 % | 62,35 % |
ano | 97 | 37,89 % | 38,04 % |
4. Kde jste se naučil(a) ovládat klávesnici hmatovou metodou?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na střední škole | 69 | 71,13 % | 27,06 % |
jako samouk | 16 | 16,49 % | 6,27 % |
v kurzu | 7 | 7,22 % | 2,75 % |
na základní škole | 4 | 4,12 % | 1,57 % |
jinde | 1 | 1,03 % | 0,39 % |
5. Využíval(a) jste při nácviku psaní všemi deseti výukový program?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 58 | 59,79 % | 22,75 % |
ano | 39 | 40,21 % | 15,29 % |
6. Který výukový program jste využíval(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ZAV → otázka č. 7, All Ten Fingers - ATF → otázka č. 8, Deseti prsty → otázka č. 9, Mount Blue → otázka č. 10, Psaní všemi 10 prsty → otázka č. 11, Učitel psaní → otázka č. 12, jiný program → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ZAV | 13 | 33,33 % | 5,1 % |
Psaní všemi 10 prsty | 10 | 25,64 % | 3,92 % |
Učitel psaní | 7 | 17,95 % | 2,75 % |
jiný program | 5 | 12,82 % | 1,96 % |
Deseti prsty | 2 | 5,13 % | 0,78 % |
All Ten Fingers - ATF | 2 | 5,13 % | 0,78 % |
7. Vlastnosti výukového programu ZAV ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 1.5 | 0.75 |
srozumitelnost instrukcí | 1.5 | 0.417 |
různorodost cvičení | 2.417 | 1.41 |
učení bez stresu, učení hrou | 2.833 | 1.639 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 1.75 | 1.021 |
grafika programu | 2.833 | 1.139 |
ovládání programu | 1.583 | 0.576 |
8. Vlastnosti výukového programu ATF ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 1 | 0 |
srozumitelnost instrukcí | 1 | 0 |
různorodost cvičení | 3 | 0 |
učení bez stresu, učení hrou | 1 | 0 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 1 | 0 |
grafika programu | 2 | 0 |
ovládání programu | 1 | 0 |
9. Vlastnosti výukového programu Deseti prsty ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 2.5 | 2.25 |
srozumitelnost instrukcí | 1 | 0 |
různorodost cvičení | 1.5 | 0.25 |
učení bez stresu, učení hrou | 1.5 | 0.25 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 1 | 0 |
grafika programu | 1 | 0 |
ovládání programu | 1 | 0 |
10. Vlastnosti výukového programu Mount Blue ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 0 | 0 |
srozumitelnost instrukcí | 0 | 0 |
různorodost cvičení | 0 | 0 |
učení bez stresu, učení hrou | 0 | 0 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 0 | 0 |
grafika programu | 0 | 0 |
ovládání programu | 0 | 0 |
11. vlastnosti výukového programu Psaní všemi 10 prsty ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 2 | 0.6 |
srozumitelnost instrukcí | 1.8 | 0.96 |
různorodost cvičení | 2.3 | 1.21 |
učení bez stresu, učení hrou | 2 | 1.2 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 2.4 | 0.64 |
grafika programu | 2.6 | 1.44 |
ovládání programu | 2 | 1.4 |
12. Vlastnosti výukového programu Učitel psaní ohodnoťte známkou 1 až 5:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
efektivita výuky | 2.2 | 0.16 |
srozumitelnost instrukcí | 2.4 | 0.64 |
různorodost cvičení | 2.4 | 0.64 |
učení bez stresu, učení hrou | 2.4 | 2.24 |
hodnocení výkonů, zpětná vazba | 2.2 | 1.36 |
grafika programu | 2.2 | 0.56 |
ovládání programu | 2 | 0.8 |
13. Uveďte, jaký program jste využíval(a):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Písemná elektronická Komunikace | 1 | 33,33 % | 0,39 % |
nepamatuji se | 1 | 33,33 % | 0,39 % |
byl to školní program, nepamatuji si název | 1 | 33,33 % | 0,39 % |
14. Myslíte si, že výukové programy nácvik psaní všemi deseti usnadňují a zrychlují.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 44 | 45,36 % | 17,25 % |
spíše souhlasím | 27 | 27,84 % | 10,59 % |
nevím | 25 | 25,77 % | 9,8 % |
nesouhlasím | 1 | 1,03 % | 0,39 % |
15. Myslíte si, že výuka psaní všemi deseti je díky výukovému programu zábavnější?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 34 | 35,05 % | 13,33 % |
nevím | 32 | 32,99 % | 12,55 % |
spíše souhlasím | 27 | 27,84 % | 10,59 % |
nesouhlasím | 2 | 2,06 % | 0,78 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 2,06 % | 0,78 % |
16. Myslíte si, že ovládání klávesnice všemi deseti prsty práci na počítači usnadňuje, zrychluje a zefektivňuje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 167 | 65,23 % | 65,49 % |
spíše souhlasím | 68 | 26,56 % | 26,67 % |
nevím | 10 | 3,91 % | 3,92 % |
spíše nesouhlasím | 9 | 3,52 % | 3,53 % |
nesouhlasím | 2 | 0,78 % | 0,78 % |
17. S výukou psaní na klávesnici hmatovou metodou by se podle vás mělo začínat
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na základní škole (2. stupeň) | 152 | 59,38 % | 59,61 % |
na střední škole | 75 | 29,3 % | 29,41 % |
na základní škole (1. stupeň) | 21 | 8,2 % | 8,24 % |
do programu škol toto téma nepatří | 8 | 3,13 % | 3,14 % |
18. Pro tvorbu písemností (dopis, životopis, faktura, ...) využívám produkty:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
MS Office (Word, Excel) | 231 | 90,23 % | 90,59 % |
Open Office (Writer, Calc) | 16 | 6,25 % | 6,27 % |
písemnosti na počítači netvořím | 5 | 1,95 % | 1,96 % |
nic | 4 | 1,56 % | 1,57 % |
19. Celosvětovou síť Internet využívám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jako zdroj informací | 250 | 97,66 % | 98,04 % |
jako komunikační prostředek (e-mail, chat, fórum atp.) | 231 | 90,23 % | 90,59 % |
jako prostředek pro správu účtu (internetbanking) | 160 | 62,5 % | 62,75 % |
jako prostor pro obchodování (e-shop, aukce atp.) | 154 | 60,16 % | 60,39 % |
jako vzdělávací prostředek (e-learning) | 129 | 50,39 % | 50,59 % |
jako prostor pro publikování informací (blog, vlastní www) | 56 | 21,88 % | 21,96 % |
jinak | 36 | 14,06 % | 14,12 % |
20. Pro prohlížení www stránek nejčastěji využívám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Windows Internet Explorer | 110 | 42,97 % | 43,14 % |
Mozilla Firefox | 108 | 42,19 % | 42,35 % |
Google Chrome | 22 | 8,59 % | 8,63 % |
Opera | 14 | 5,47 % | 5,49 % |
Safari | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
jiný prohlížeč | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
21. Pro správu elektronické pošty využívám
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
webové rozhraní | 139 | 54,3 % | 54,51 % |
MS Outlook | 58 | 22,66 % | 22,75 % |
MS Outlook Express | 33 | 12,89 % | 12,94 % |
jiná odpověď | 20 | 7,81 % | 7,84 % |
elektronickou poštu nevyužívám | 6 | 2,34 % | 2,35 % |
22. Využíváte synchronní komunikaci? Vyberte nebo uveďte nástroj, který využíváte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Skype | 154 | 60,16 % | 60,39 % |
ICQ | 118 | 46,09 % | 46,27 % |
tento typ komunikace nevyužívám | 45 | 17,58 % | 17,65 % |
Qip | 23 | 8,98 % | 9,02 % |
Miranda | 12 | 4,69 % | 4,71 % |
4 | 1,56 % | 1,57 % | |
MSN Messenger | 2 | 0,78 % | 0,78 % |
irc | 2 | 0,78 % | 0,78 % |
meebo | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
jabber | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
no taky nějakej KVALITNÍ soukromej čet :D | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
jaber | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
facebook chat | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
msn | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
GADU-GADU Polský komunikační nástroj | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
pro práci ve dvou či více lidech - dropbox | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
23. Vaše věková kategorie je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31 až 45 let | 94 | 36,72 % | 36,86 % |
21 až 30 let | 92 | 35,94 % | 36,08 % |
46 až 60 let | 39 | 15,23 % | 15,29 % |
15 až 20 let | 21 | 8,2 % | 8,24 % |
více než 60 let | 9 | 3,52 % | 3,53 % |
méně než 15 let | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
24. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 115 | 44,92 % | 45,1 % |
střední s maturitou | 114 | 44,53 % | 44,71 % |
základní | 17 | 6,64 % | 6,67 % |
střední s výučním listem | 10 | 3,91 % | 3,92 % |
25. Vyberte kraj, ve kterém žijete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Královéhradecký | 62 | 24,22 % | 24,31 % |
Plzeňský | 47 | 18,36 % | 18,43 % |
Praha | 34 | 13,28 % | 13,33 % |
Pardubický | 26 | 10,16 % | 10,2 % |
Jihomoravský | 18 | 7,03 % | 7,06 % |
Olomoucký | 16 | 6,25 % | 6,27 % |
Jihočeský | 12 | 4,69 % | 4,71 % |
Liberecký | 10 | 3,91 % | 3,92 % |
Vysočina | 9 | 3,52 % | 3,53 % |
Moravskoslezský | 5 | 1,95 % | 1,96 % |
Ústecký | 5 | 1,95 % | 1,96 % |
Zlínský | 5 | 1,95 % | 1,96 % |
mimo ČR | 4 | 1,56 % | 1,57 % |
Karlovarský | 3 | 1,17 % | 1,18 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.