Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Piva - analýza značek

Piva - analýza značek

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Svobodová
Šetření:27. 11. 2013 - 28. 11. 2013
Počet respondentů:213
Počet otázek (max/průměr):18 / 16.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsme studenti ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava. Chtěli bychom vás požádat o vyplnění dotazníku, který slouží k získání podkladů pro naší semestrální práci.

Vyplnění dotazníků je anonymní a zabere vám maximálně 5 minut.

Děkujeme za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Pijete pivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano20093,9 %93,9 %  
ne136,1 %6,1 %  

Graf

2. Jaká značka piva se vám vybaví jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radegast8241 %38,5 %  
Gambrinus136,5 %6,1 %  
Ostravar126 %5,63 %  
Plzeň115,5 %5,16 %  
pilsner urquell84 %3,76 %  
Pilsner84 %3,76 %  
Staropramen84 %3,76 %  
Svijany84 %3,76 %  
Kozel73,5 %3,29 %  
Budvar31,5 %1,41 %  
ostatní odpovědi Bernard
holba
Krušovice
černá hora
Braník
Brew Dog
Pilsner Urquel
Janáček
Litovel
zubr
Radegast, Ostravar
Starobrno
polička
Gambrinus, Plzeň, Krušovice,
zlaty bazant
Pikard
Budějovický Budvar
Birell
qásek
Radegast!!!
Stella Artois
Dalesice
Radegastííííííček ♥
Redegast
prazdroj
hubertus
Heineken
plzeňské pivo
radek
..
Bernard.
Březňák
Krakonoš
4020 %18,78 % 

Graf

3. Jaké značky piva z uvedených možností znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radegast19999,5 %93,43 %  
Pilsner Urquell19999,5 %93,43 %  
Staropramen19195,5 %89,67 %  
Zlatopramen19195,5 %89,67 %  
Bernard18793,5 %87,79 %  
Svijany18793,5 %87,79 %  
Zubr17788,5 %83,1 %  
Ostravar16482 %77 %  
Primátor12864 %60,09 %  
Maestro8442 %39,44 %  

Graf

4. K jaké značce piva byste přiřadili tento slogan: „Život je hořký, bohudík.“

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radegast17788,5 %83,1 %  
Staropramen42 %1,88 %  
Gambrinus31,5 %1,41 %  
KRUŠOVICE21 %0,94 %  
Ostrava10,5 %0,47 %  
Život je hořký, Bohumín!!! :D samozřejmě že radeg ;)10,5 %0,47 %  
ragedast10,5 %0,47 %  
radeg10,5 %0,47 %  
Radegast?10,5 %0,47 %  
Radegaaaaast10,5 %0,47 %  
ostatní odpovědi Radegastíííííííček ♥
Bernard
radek
Radegast.
nevím
radegas
Pilsner Urquell
Kozel
84 %3,76 % 

Graf

5. K jaké značce piva byste přiřadili tento slogan: „Originalita. To pravé bohatství.“

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím4020 %18,78 %  
Pilsner Urquell3718,5 %17,37 %  
Plzeň2010 %9,39 %  
pilsner168 %7,51 %  
Pilsner urquel94,5 %4,23 %  
Zlatopramen73,5 %3,29 %  
staropramen73,5 %3,29 %  
Bernard52,5 %2,35 %  
Budvar52,5 %2,35 %  
Ostravar52,5 %2,35 %  
ostatní odpovědi Gambrinus
netuším
kozel
-
KRUŠOVICE
Pilsner Urqell
Pillsner Urquel
Primátor
nevím, asi Bernard?
Pilsner U.
Plznička
co já vím
Pisner
asi nějaký zubr ne? :D
tezko rict
pirsnel
Nevzpomenu si.
Pilsner-Urquell
Poševní sekret
nemám tušení
bernard?
Gambrinus?
nevím, pro mě to je třeba Polička
Nevím..
Nějaký patok
svijany
Plzničkaaaaaaaa
prazdroj
Pilzner Urqvel
Nevím.
Straropramen
pilsner Qurquell
Starobrno
newim
Pilzner urkvel
4924,5 %23 % 

Graf

6. Logo piva Pilsner Urquell je dle mého názoru:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snadno zapamatovatelné12663 %59,15 %  
Kvalitně graficky zpracované7638 %35,68 %  
Odlišující se od konkurence7437 %34,74 %  
Nadčasové4623 %21,6 %  
Připomínající tematiku piva3618 %16,9 %  

Graf

7. Logo piva Radegast je dle mého názoru:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snadno zapamatovatelné14472,73 %67,61 %  
Kvalitně graficky zpracované8643,43 %40,38 %  
Odlišující se od konkurence7638,38 %35,68 %  
Připomínající tematiku piva5326,77 %24,88 %  
Nadčasové2814,14 %13,15 %  

Graf

8. Které pivo má dle vašeho názoru lepší chuť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radegast10351,5 %48,36 %  
Pilsner Urquell9748,5 %45,54 %  

Graf

9. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Pilsner Urquell: (1-nejlepší; 5-nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Odolnost2.4150.923
Vzhled láhve1.780.982
Srozumitelnost a čitelnost informací na láhvi2.020.8
Znovuuzaviratelnost láhve3.561.566
Vzhled etikety1.770.917

Graf

10. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Radegast: (1-nejlepší; 5-nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Odolnost2.411.062
Vzhled láhve2.3150.856
Srozumitelnost a čitelnost informací na láhvi1.890.708
Znovuuzaviratelnost láhve3.3451.766
Vzhled etikety2.210.986

Graf

11. Název piva Pilsner Urquell je dle mého názoru:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vhodný pro zahraniční trhy15778,5 %73,71 %  
Odlišný od konkurence10854 %50,7 %  
Připomínající pivo5527,5 %25,82 %  
Snadno zapamatovatelný5326,5 %24,88 %  
Snadno vyslovitelný136,5 %6,1 %  

Graf

12. Název piva Radegast je dle mého názoru:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snadno vyslovitelný14874 %69,48 %  
Snadno zapamatovatelný14673 %68,54 %  
Odlišný od konkurence7638 %35,68 %  
Připomínající pivo5025 %23,47 %  
Vhodný pro zahraniční trhy4221 %19,72 %  

Graf

13. Kupujete alespoň jednu ze značek piva Radegast nebo Pilsner Urquell?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18190,5 %84,98 %  
ne199,5 %8,92 %  

Graf

14. Kterou značku piva častěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radegast13071,82 %61,03 %  
Pilsner Urquell5128,18 %23,94 %  

Graf

15. Která značka piva se vám zdá kvalitnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pilsner Urquell11462,98 %53,52 %  
Radegast6737,02 %31,46 %  

Graf

16. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž11051,64 %51,64 %  
žena10348,36 %48,36 %  

Graf

17. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let19189,67 %89,67 %  
27 – 36 let136,1 %6,1 %  
47 – 56 let41,88 %1,88 %  
37 – 46 let41,88 %1,88 %  
56 a více10,47 %0,47 %  

Graf

18. Váš průměrný měsíční příjem je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 000 Kč15572,77 %72,77 %  
10 001 – 20 000 Kč3616,9 %16,9 %  
20 001 – 30 000 Kč115,16 %5,16 %  
30 000 a více Kč115,16 %5,16 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaké značky piva z uvedených možností znáte?

  • odpověď Primátor:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 27 – 36 let na otázku 17. Věk:

8. Které pivo má dle vašeho názoru lepší chuť?

  • odpověď Pilsner Urquell:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pilsner Urquell na otázku 14. Kterou značku piva častěji kupujete?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzhled etikety=4 na otázku 10. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Radegast: (1-nejlepší; 5-nejhorší)
  • odpověď Radegast:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Radegast na otázku 15. Která značka piva se vám zdá kvalitnější?

9. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Pilsner Urquell: (1-nejlepší; 5-nejhorší)

  • odpověď Znovuuzaviratelnost láhve=5:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Znovuuzaviratelnost láhve=5 na otázku 10. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Radegast: (1-nejlepší; 5-nejhorší)

14. Kterou značku piva častěji kupujete?

  • odpověď Radegast:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Radegast na otázku 2. Jaká značka piva se vám vybaví jako první?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Radegast na otázku 15. Která značka piva se vám zdá kvalitnější?

15. Která značka piva se vám zdá kvalitnější?

  • odpověď Pilsner Urquell:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pilsner Urquell na otázku 14. Kterou značku piva častěji kupujete?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Plzeň na otázku 2. Jaká značka piva se vám vybaví jako první?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pijete pivo?

2. Jaká značka piva se vám vybaví jako první?

3. Jaké značky piva z uvedených možností znáte?

4. K jaké značce piva byste přiřadili tento slogan: „Život je hořký, bohudík.“

5. K jaké značce piva byste přiřadili tento slogan: „Originalita. To pravé bohatství.“

6. Logo piva Pilsner Urquell je dle mého názoru:

7. Logo piva Radegast je dle mého názoru:

8. Které pivo má dle vašeho názoru lepší chuť?

9. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Pilsner Urquell: (1-nejlepší; 5-nejhorší)

10. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Radegast: (1-nejlepší; 5-nejhorší)

11. Název piva Pilsner Urquell je dle mého názoru:

12. Název piva Radegast je dle mého názoru:

13. Kupujete alespoň jednu ze značek piva Radegast nebo Pilsner Urquell?

14. Kterou značku piva častěji kupujete?

15. Která značka piva se vám zdá kvalitnější?

16. Jsem:

17. Věk:

18. Váš průměrný měsíční příjem je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pijete pivo?

2. Jaká značka piva se vám vybaví jako první?

3. Jaké značky piva z uvedených možností znáte?

4. K jaké značce piva byste přiřadili tento slogan: „Život je hořký, bohudík.“

5. K jaké značce piva byste přiřadili tento slogan: „Originalita. To pravé bohatství.“

6. Logo piva Pilsner Urquell je dle mého názoru:

7. Logo piva Radegast je dle mého názoru:

8. Které pivo má dle vašeho názoru lepší chuť?

9. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Pilsner Urquell: (1-nejlepší; 5-nejhorší)

10. Ohodnoťte známkou jako ve škole vlastnosti láhve piva Radegast: (1-nejlepší; 5-nejhorší)

11. Název piva Pilsner Urquell je dle mého názoru:

12. Název piva Radegast je dle mého názoru:

13. Kupujete alespoň jednu ze značek piva Radegast nebo Pilsner Urquell?

14. Kterou značku piva častěji kupujete?

15. Která značka piva se vám zdá kvalitnější?

16. Jsem:

17. Věk:

18. Váš průměrný měsíční příjem je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Svobodová, K.Piva - analýza značek (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://piva-analyza-znacek.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.