Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji

Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Vonička
Šetření:05. 10. 2014 - 04. 11. 2014
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):21 / 19.53
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:40 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník se zabývá stále více se rozšiřující formou cestovního ruchu s důrazem na Liberecký kraj - pivní cestovní ruch. Za účastníka této formy lze považovat člověka, který rád navštěvuje pivovary, pivní slavnosti a další akce s pivem spojené a jehož hlavní motivací pro toto konání je ochutnávání piva a s tím spojené zážitky. Předem velmi děkuji za jeho pravdivé vyplnění. 

Odpovědi respondentů

1. Uveďte Vaši motivaci pro pití piva (max. 3 odpovědi).

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Piji ho při posezení s přáteli2972,5 %72,5 %  
Chutná mi2152,5 %52,5 %  
Piji ho k jídlu1537,5 %37,5 %  
Piji ho na žízeň1230 %30 %  
Piji ho pro atmosféru717,5 %17,5 %  
Je to laciný zdroj alkoholu512,5 %12,5 %  
nepiju25 %5 %  
Nepiji12,5 %2,5 %  
pivo nepiji12,5 %2,5 %  
pivo nepiju12,5 %2,5 %  
ráda ochutnávám různé druhy a porovnávám12,5 %2,5 %  

Graf

2. Na stupnici 1–5 (1 vysoký, 5 nízký) ohodnoťte svůj zájem (případně znalosti) o pivo, pivovary, pivovarnictví.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21230 %30 %  
3820 %20 %  
5717,5 %17,5 %  
4717,5 %17,5 %  
1615 %15 %  

Graf

3. Považujete se za účastníka pivního cestovního ruchu (dle definice v úvodu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2460 %60 %  
Ano1640 %40 %  

Graf

4. Jaký je hlavní důvod Vaší návštěvy pivovarů/pivovarských restaurací (uveďte max. 2 odpovědi)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Místní pivo1947,5 %47,5 %  
Atmosféra prostředí1435 %35 %  
Náhoda820 %20 %  
Občerstvení615 %15 %  
Společnost12,5 %2,5 %  
pivovary/pivovarské restaurace nenavštěvuji12,5 %2,5 %  
nikdy12,5 %2,5 %  
akce s přáteli12,5 %2,5 %  
historie12,5 %2,5 %  
turistika 12,5 %2,5 %  
hystorie pivovarů12,5 %2,5 %  
za účelem ochutnání a porovnání piva12,5 %2,5 %  

Graf

5. Které ze současně fungujících pivovarů či pivovarských restaurací v Libereckém kraji jste již navštívil(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Svijany2357,5 %57,5 %  
Žádný1537,5 %37,5 %  
Novosad Harrachov1332,5 %32,5 %  
Malý Rohozec1332,5 %32,5 %  
Konrad Liberec1230 %30 %  
Krásná studánka Liberec922,5 %22,5 %  
Frýdlant v Čechách717,5 %17,5 %  
Vendelín Liberec615 %15 %  
Jiný:12,5 %2,5 %  
Cvikov12,5 %2,5 %  

Graf

6. Který z pivovarů v Libereckém kraji z těch, co jste již navštívil/a, považujete z pohledu kvality piva za nejlepší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemohu posoudit1332,5 %32,5 %  
Svijany1127,5 %27,5 %  
Novosad Harrachov717,5 %17,5 %  
Krásná studánka Liberec37,5 %7,5 %  
Malý Rohozec37,5 %7,5 %  
Konrad Liberec12,5 %2,5 %  
Vendelín Liberec12,5 %2,5 %  
Frýdlant v Čechách12,5 %2,5 %  

Graf

7. Na stupnici 1–5 (1 nejlepší, 5 nejhorší) ohodnoťte kvalitu piva tohoto pivovaru.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21742,5 %42,5 %  
31127,5 %27,5 %  
1820 %20 %  
537,5 %7,5 %  
412,5 %2,5 %  

Graf

8. Na stupnici 1–5 ohodnoťte kvalitu ostatních služeb (kromě piva), které pivovar poskytuje (kulinářství, pivní slavnosti, exkurze atp.).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemohu posoudit1640 %40 %  
21127,5 %27,5 %  
1615 %15 %  
3512,5 %12,5 %  
525 %5 %  

Graf

9. Na stupnici 1–5 (1 výborná, 5 špatná) ohodnoťte dopravní dostupnost tohoto pivovaru.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31947,5 %47,5 %  
21230 %30 %  
1512,5 %12,5 %  
537,5 %7,5 %  
412,5 %2,5 %  

Graf

10. Jak moc je, dle Vašeho názoru, významná (ekonomicky, společensky) přítomnost tohoto pivovaru pro region?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše významná2460 %60 %  
Spíše nevýznamná820 %20 %  
Velmi významná615 %15 %  
Nevýznamná25 %5 %  

Graf

11. Máte dojem, že by pivovar měl více zapracovat na svém rozvoji a přitáhnutí zákazníků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1742,5 %42,5 %  
Spíše ne1025 %25 %  
Nevím717,5 %17,5 %  
Ano615 %15 %  

Graf

12. Myslíte si, že se pivovar dostatečně prezentuje v médiích, sociálních sítích apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím2050 %50 %  
Ne1332,5 %32,5 %  
Ano717,5 %17,5 %  

Graf

13. Myslíte si, že pivovar dobře spolupracuje s dalšími aktéry (obce, dodavatelé, zákazníci,…) v regionu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím2665 %65 %  
Ano1230 %30 %  
Ne25 %5 %  

Graf

14. Využil(a) jste již nějaký jiný produkt pivního cestovního ruchu (kromě samotné návštěvy pivovaru/pivovarské restaurace), které pivovary v Libereckém kraji nabízí (slavnosti piva, degustace, pivní lázně, muzea apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2357,5 %57,5 %  
Ano1742,5 %42,5 %  

Graf

15. Pokud ano, v kterém pivovaru to bylo a oč šlo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Svijanské slavnosti216,67 %5 %  
slavnosti Konráda, Rohozce, Novosada18,33 %2,5 %  
Pivní slavnosti: Konrad, Rohozec.18,33 %2,5 %  
Konrád, slavnosti; Svijany, exkurze18,33 %2,5 %  
Plzen18,33 %2,5 %  
slavnosti piva18,33 %2,5 %  
Rohozecké slavnosti18,33 %2,5 %  
Novosad - pivní slavnosti18,33 %2,5 %  
Pivní slavnosti Konradu 18,33 %2,5 %  
pivní slavnosti: Rohozec, Svijany, Konrád18,33 %2,5 %  
ostatní odpovědi pivní slavnosti Svijany 18,33 %2,5 % 

Graf

16. Jste celkově spokojeni s kvalitou pivovarů (jeho nabízených služeb) v Libereckém kraji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemohu posoudit, nemám srovnání1537,5 %37,5 %  
Ano, ale v porovnání s ostatními kraji se mají ty v Libereckém co učit1025 %25 %  
Ano, kvalita pivovarů je na vysoké úrovni v porovnání s ostatními kraji ČR1025 %25 %  
Ne, kvalita pivovarů je na nízké úrovni v porovnání s ostatními kraji ČR37,5 %7,5 %  
Ne, ale kvalita pivovarů v ostatních krajích je ještě horší12,5 %2,5 %  
To se nedá, každý pivovar a kraj má svoje. Někde je skvělé pivo, ale zbytek je naprd, jinde...12,5 %2,5 %  

Graf

17. Co myslíte, že jsou hlavními negativy a pozitivy pivovarnictví v Libereckém kraji?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Dobrá dostupnost, negativa: nevaří svrchně kvašená piva, což je výrazná škoda. Nicméně myslím si, že k tomu jistě dojde v budoucnu u některých (cvikov, novosad)

Málo (mini)pivovarů

Negativem je malá propagace těchto míst a zároveň malá návštěvnost kraje z hlediska turistiky.

nejde o tzv."tradiční" oblast, lidé často ani netuší, že Svijany jsou z Libereckého kraje, což je průšvih

některé pivovary dávají přednost kvantitě před kvalitou! Což se právě u Rohozce říci nedá... Je to pořád výborné a kvalitní pivo!

Nemohu posoudit

nevím

Pozitiva - dle mého lidé na Liberecku mají o alkohol zvýšený zájem Negativa - alkoholismus

Pozitivum hodně malých pivovarů, Negativum málo vlajkových restaurací daných pivovarů

18. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž2050 %50 %  
Žena2050 %50 %  

Graf

19. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-263075 %75 %  
27-501025 %25 %  

Graf

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské1947,5 %47,5 %  
Úplné středoškolské1742,5 %42,5 %  
Základní25 %5 %  
Vyšší odborné12,5 %2,5 %  
Střední odborné (bez maturity)12,5 %2,5 %  

Graf

21. Ve kterém kraji žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Liberecký1435 %35 %  
Hlavní město Praha615 %15 %  
Ústecký410 %10 %  
Jihomoravský410 %10 %  
Královéhradecký410 %10 %  
Plzeňský410 %10 %  
V zahraničí25 %5 %  
Vysočina12,5 %2,5 %  
Středočeský12,5 %2,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Považujete se za účastníka pivního cestovního ruchu (dle definice v úvodu)?

  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 7. Na stupnici 1–5 (1 nejlepší, 5 nejhorší) ohodnoťte kvalitu piva tohoto pivovaru.

5. Které ze současně fungujících pivovarů či pivovarských restaurací v Libereckém kraji jste již navštívil(a)?

  • odpověď Svijany:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Konrad Liberec na otázku 5. Které ze současně fungujících pivovarů či pivovarských restaurací v Libereckém kraji jste již navštívil(a)?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Malý Rohozec na otázku 5. Které ze současně fungujících pivovarů či pivovarských restaurací v Libereckém kraji jste již navštívil(a)?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 8. Na stupnici 1–5 ohodnoťte kvalitu ostatních služeb (kromě piva), které pivovar poskytuje (kulinářství, pivní slavnosti, exkurze atp.).

14. Využil(a) jste již nějaký jiný produkt pivního cestovního ruchu (kromě samotné návštěvy pivovaru/pivovarské restaurace), které pivovary v Libereckém kraji nabízí (slavnosti piva, degustace, pivní lázně, muzea apod.)?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádný na otázku 5. Které ze současně fungujících pivovarů či pivovarských restaurací v Libereckém kraji jste již navštívil(a)?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemohu posoudit na otázku 6. Který z pivovarů v Libereckém kraji z těch, co jste již navštívil/a, považujete z pohledu kvality piva za nejlepší?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 7. Na stupnici 1–5 (1 nejlepší, 5 nejhorší) ohodnoťte kvalitu piva tohoto pivovaru.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Uveďte Vaši motivaci pro pití piva (max. 3 odpovědi).

2. Na stupnici 1–5 (1 vysoký, 5 nízký) ohodnoťte svůj zájem (případně znalosti) o pivo, pivovary, pivovarnictví.

3. Považujete se za účastníka pivního cestovního ruchu (dle definice v úvodu)?

4. Jaký je hlavní důvod Vaší návštěvy pivovarů/pivovarských restaurací (uveďte max. 2 odpovědi)?

5. Které ze současně fungujících pivovarů či pivovarských restaurací v Libereckém kraji jste již navštívil(a)?

6. Který z pivovarů v Libereckém kraji z těch, co jste již navštívil/a, považujete z pohledu kvality piva za nejlepší?

7. Na stupnici 1–5 (1 nejlepší, 5 nejhorší) ohodnoťte kvalitu piva tohoto pivovaru.

8. Na stupnici 1–5 ohodnoťte kvalitu ostatních služeb (kromě piva), které pivovar poskytuje (kulinářství, pivní slavnosti, exkurze atp.).

9. Na stupnici 1–5 (1 výborná, 5 špatná) ohodnoťte dopravní dostupnost tohoto pivovaru.

10. Jak moc je, dle Vašeho názoru, významná (ekonomicky, společensky) přítomnost tohoto pivovaru pro region?

11. Máte dojem, že by pivovar měl více zapracovat na svém rozvoji a přitáhnutí zákazníků?

12. Myslíte si, že se pivovar dostatečně prezentuje v médiích, sociálních sítích apod.?

13. Myslíte si, že pivovar dobře spolupracuje s dalšími aktéry (obce, dodavatelé, zákazníci,…) v regionu?

14. Využil(a) jste již nějaký jiný produkt pivního cestovního ruchu (kromě samotné návštěvy pivovaru/pivovarské restaurace), které pivovary v Libereckém kraji nabízí (slavnosti piva, degustace, pivní lázně, muzea apod.)?

16. Jste celkově spokojeni s kvalitou pivovarů (jeho nabízených služeb) v Libereckém kraji?

18. Jaké je Vaše pohlaví?

19. Jaký je Váš věk?

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. Ve kterém kraji žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Uveďte Vaši motivaci pro pití piva (max. 3 odpovědi).

2. Na stupnici 1–5 (1 vysoký, 5 nízký) ohodnoťte svůj zájem (případně znalosti) o pivo, pivovary, pivovarnictví.

3. Považujete se za účastníka pivního cestovního ruchu (dle definice v úvodu)?

4. Jaký je hlavní důvod Vaší návštěvy pivovarů/pivovarských restaurací (uveďte max. 2 odpovědi)?

5. Které ze současně fungujících pivovarů či pivovarských restaurací v Libereckém kraji jste již navštívil(a)?

6. Který z pivovarů v Libereckém kraji z těch, co jste již navštívil/a, považujete z pohledu kvality piva za nejlepší?

7. Na stupnici 1–5 (1 nejlepší, 5 nejhorší) ohodnoťte kvalitu piva tohoto pivovaru.

8. Na stupnici 1–5 ohodnoťte kvalitu ostatních služeb (kromě piva), které pivovar poskytuje (kulinářství, pivní slavnosti, exkurze atp.).

9. Na stupnici 1–5 (1 výborná, 5 špatná) ohodnoťte dopravní dostupnost tohoto pivovaru.

10. Jak moc je, dle Vašeho názoru, významná (ekonomicky, společensky) přítomnost tohoto pivovaru pro region?

11. Máte dojem, že by pivovar měl více zapracovat na svém rozvoji a přitáhnutí zákazníků?

12. Myslíte si, že se pivovar dostatečně prezentuje v médiích, sociálních sítích apod.?

13. Myslíte si, že pivovar dobře spolupracuje s dalšími aktéry (obce, dodavatelé, zákazníci,…) v regionu?

14. Využil(a) jste již nějaký jiný produkt pivního cestovního ruchu (kromě samotné návštěvy pivovaru/pivovarské restaurace), které pivovary v Libereckém kraji nabízí (slavnosti piva, degustace, pivní lázně, muzea apod.)?

16. Jste celkově spokojeni s kvalitou pivovarů (jeho nabízených služeb) v Libereckém kraji?

18. Jaké je Vaše pohlaví?

19. Jaký je Váš věk?

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. Ve kterém kraji žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vonička, M.Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://pivni-cestovni-ruch-v-libere.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.