Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pivní speciály a kultura pití piva v ČR

Pivní speciály a kultura pití piva v ČR

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karel Vojta
Šetření:18. 03. 2011 - 27. 03. 2011
Počet respondentů:55
Počet otázek (max/průměr):23 / 20.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Karel Vojta a pracuji na bakalářské práci na téma Pivní speciály českých výrobců a jejich vliv na kulturu pití piva.

Cílem tohoto anonymního dotazníku je zjistit povědomí a preference VÁS (spotřebitelů), o tom, jaký přístup k pivu jako takovému máte. Proto Vás prosím o jeho vyplnění, které zvládnete během několika málo minut.

Odpovědi respondentů

1. Jaká je podle Vás správná definice pivních speciálů v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
piva, která se připravují za pomocí speciálně upravených sladů1832,73 %32,73 %  
piva se stupňovitostí 13 a více stupňů (% či EPM)1221,82 %21,82 %  
piva s ovocnou či jinou netypickou chutí a barvou1120 %20 %  
piva vyrobená ke speciálním příležitostem a výročím712,73 %12,73 %  
piva vyráběná v minipivovarech712,73 %12,73 %  

Graf

2. Odpověď u otázky č. 1 jste věděli nebo tipovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tipl/a jsem si4785,45 %85,45 %  
věděl/a jsem ji814,55 %14,55 %  

Graf

3. Pijete pivní speciály?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3258,18 %58,18 %  
ne2341,82 %41,82 %  

Graf

4. Pokud je pijete (ANO), změnily nějak Vaše zvyklosti, pohled či nároky na pivo? Jak?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ani ne. :)

ani ne..proste si obcas dam neco netradicniho

ano, mám je raději než běžně dostupné pivo

Beru to jako raritu, ale jinak jinak zůstávám u své oblíbené značky

chutnají mi

K otázce č 1. dá se říci, že všechny odpovědi jsou defakto správné. Pivní speciály piji a dali mi možnost rozšířit si podvědomí o pivu, některé jsou výborné, některé méně a ještě méně povedené, přinášejí větší možnost svobody výběru a v neposlední řadě je to velmi dobrý marketingový nástroj pro toli požadované "odlišení se".

Naroky se nezmenily, piju je jen obcas. Nejvetsi special je stejne plzenska 12 :-))

Ne

ne

Ne

Ne

ne

Ne. Ráda zkouším nové věci.

nezmenily

nezměnily. beru to jen sem tam jako chuťovku.

nijak

Piji jen občas.

Většinou jsou lepší, pokud někde mají nějaké netradiční pivo, zkusím ho.

Vybíraám si dobrá piva

Vyhledávám spíše regionální pivovary

Zvýšení kvality na úkor kvantity konzumovaného piva

5. Pokud je nepijete (NE), uveďte důvod.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

jestli jsem se trefila a je to pivo s vyšším stupněm alkoholu, pak je to protože mi alkohol dost stoupá do hlavy a preferuji slabší varianty.... jestli se jedná o ty příchutě a barvy - ty mě vůbec nelákají

Ještě nebyla příležitost

nemam důvod na změnu

Neměl jsem příležitost.

nenarazil jsem na ně

nepiji alkohol

Nepiju alkohol.

Nepiju pivo.

nevím, co to přesně, Takže asi nepiji

Nikdy mě ani nenapadlo to ochutnat. Ani neznám nikoho, kdo by je pil

Pivní speciály jaou dobrý, ale pivo je pořád pivo :)

Protože většinou se nedají.

U nás v hospodě je nejspíše nemají.

6. Cena je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2443,64 %43,64 %  
spíše souhlasím1527,27 %27,27 %  
nesouhlasím712,73 %12,73 %  
nevím59,09 %9,09 %  
souhlasím47,27 %7,27 %  

Graf

7. Chuť je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím4276,36 %76,36 %  
spíše souhlasím1018,18 %18,18 %  
nevím23,64 %3,64 %  
nesouhlasím11,82 %1,82 %  

Graf

8. Způsob výroby je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím2036,36 %36,36 %  
spíše nesouhlasím1425,45 %25,45 %  
nesouhlasím916,36 %16,36 %  
spíše souhlasím712,73 %12,73 %  
souhlasím59,09 %9,09 %  

Graf

9. Způsob podávání (servisu) je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2138,18 %38,18 %  
souhlasím1730,91 %30,91 %  
spíše nesouhlasím814,55 %14,55 %  
nevím610,91 %10,91 %  
nesouhlasím35,45 %5,45 %  

Graf

10. Historie značky je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím1629,09 %29,09 %  
spíše souhlasím1425,45 %25,45 %  
nesouhlasím1323,64 %23,64 %  
nevím1018,18 %18,18 %  
souhlasím23,64 %3,64 %  

Graf

11. Způsob ošetřování je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1832,73 %32,73 %  
nevím1527,27 %27,27 %  
spíše souhlasím1018,18 %18,18 %  
spíše nesouhlasím916,36 %16,36 %  
nesouhlasím35,45 %5,45 %  

Graf

12. Správná míra je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2545,45 %45,45 %  
spíše souhlasím2036,36 %36,36 %  
spíše nesouhlasím712,73 %12,73 %  
nesouhlasím23,64 %3,64 %  
nevím11,82 %1,82 %  

Graf

13. Správná teplota je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3767,27 %67,27 %  
spíše souhlasím1527,27 %27,27 %  
nevím35,45 %5,45 %  

Graf

14. Správná sklenice patřící ke značce piva je důležitým faktorem při jeho pití (objednávání).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2240 %40 %  
souhlasím1323,64 %23,64 %  
spíše nesouhlasím1120 %20 %  
nesouhlasím59,09 %9,09 %  
nevím47,27 %7,27 %  

Graf

15. Odborný personál je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím1730,91 %30,91 %  
spíše nesouhlasím1323,64 %23,64 %  
spíše souhlasím1221,82 %21,82 %  
souhlasím916,36 %16,36 %  
nesouhlasím47,27 %7,27 %  

Graf

16. Je podle Vás pivo kulturním nápojem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4683,64 %83,64 %  
ne916,36 %16,36 %  

Graf

17. Je jeho kulturní úroveň srovnatelná s vínem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3461,82 %61,82 %  
ne2138,18 %38,18 %  

Graf

18. Navštěvujete podniky, kde mají v nabídce pivní speciály?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3869,09 %69,09 %  
ne1730,91 %30,91 %  

Graf

19. Když máte možnost, vyzkoušíte pivní speciály?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4276,36 %76,36 %  
ne1323,64 %23,64 %  

Graf

20. Upozorníte na nedostatky Vašeho piva personál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, utvořím si vnitřní dojem a pivo dopiju2341,82 %41,82 %  
ano, jsem ochotný/á žádat o náhradu; pivo nedopiju1323,64 %23,64 %  
ano, personál upozorním, ale pivo dopiju1018,18 %18,18 %  
ne, pivo nedopiju, ale objednám si něco jiného nebo zcela odcházím916,36 %16,36 %  

Graf

21. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2952,73 %52,73 %  
muž2647,27 %47,27 %  

Graf

22. Váš věk je v rozmezí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 294785,45 %85,45 %  
30 - 45712,73 %12,73 %  
46 - XX11,82 %1,82 %  

Graf

23. Napište, prosím, jekékoliv Vaše připomínky či dodatky k tomuto dotazníku.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Domnívám se, že pití a objednávání není totéž otázky bych upřesnil a oddělil

Hlavně že to kope :-D

Karle máš zvláštně formulovanou 1. otázku, každého to nutí si něco vybrat a spíše hádá, myslím si, že to přesně neřekne co si lidé myslí, ale k čemu se z výběru přiklání. Vašek Pach

miluji pivo !!!! hlavně plzeňské

Snad ti to kájo pomůže :)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaká je podle Vás správná definice pivních speciálů v ČR?

2. Odpověď u otázky č. 1 jste věděli nebo tipovali?

3. Pijete pivní speciály?

6. Cena je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

7. Chuť je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

8. Způsob výroby je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

9. Způsob podávání (servisu) je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

10. Historie značky je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

11. Způsob ošetřování je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

12. Správná míra je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

13. Správná teplota je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

14. Správná sklenice patřící ke značce piva je důležitým faktorem při jeho pití (objednávání).

15. Odborný personál je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

16. Je podle Vás pivo kulturním nápojem?

17. Je jeho kulturní úroveň srovnatelná s vínem?

18. Navštěvujete podniky, kde mají v nabídce pivní speciály?

19. Když máte možnost, vyzkoušíte pivní speciály?

20. Upozorníte na nedostatky Vašeho piva personál?

21. Jste:

22. Váš věk je v rozmezí:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaká je podle Vás správná definice pivních speciálů v ČR?

2. Odpověď u otázky č. 1 jste věděli nebo tipovali?

3. Pijete pivní speciály?

6. Cena je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

7. Chuť je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

8. Způsob výroby je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

9. Způsob podávání (servisu) je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

10. Historie značky je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

11. Způsob ošetřování je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

12. Správná míra je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

13. Správná teplota je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

14. Správná sklenice patřící ke značce piva je důležitým faktorem při jeho pití (objednávání).

15. Odborný personál je důležitým faktorem při pití (objednávání) piva.

16. Je podle Vás pivo kulturním nápojem?

17. Je jeho kulturní úroveň srovnatelná s vínem?

18. Navštěvujete podniky, kde mají v nabídce pivní speciály?

19. Když máte možnost, vyzkoušíte pivní speciály?

20. Upozorníte na nedostatky Vašeho piva personál?

21. Jste:

22. Váš věk je v rozmezí:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vojta, K.Pivní speciály a kultura pití piva v ČR (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pivni-specialy-a-kultura-pit.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.