Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pivní turistika po ČR

Pivní turistika po ČR

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Štěpánová
Šetření:31. 03. 2015 - 10. 04. 2015
Počet respondentů:225
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

        jsme studentky Ekonomické fakulty VŠB - Technické univerzity v Ostravě, obor Marketing a obchod. Provádíme výzkum týkající se zájmu a informovanosti v oblasti pivní turistiky. Pokud patříte mezi milovníky piva, dovolte nám, abychom Vás požádali o vyplnění následujícího dotazníku. Dotazník je zcela dobrovolný a anonymní, souhrnné výsledky šetření budou zveřejněny na serveru VYPLŇTO.CZ. Právě na Vašem názoru nám záleží, proto Vám děkujeme za čas, který vyplněním dotazníku strávíte a který jistě nepřesáhne 10 minut.

Odpovědi respondentů

1. Máte rád/a pivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21193,78 %93,78 %  
Ne146,22 %6,22 %  

Graf

2. Jakému druhu piva dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
světlé16272 %72 %  
ochucené (ovocné)229,78 %9,78 %  
tmavé114,89 %4,89 %  
polotmavé104,44 %4,44 %  
řezané94 %4 %  
žádné52,22 %2,22 %  
nepasterizované a nefítrované10,44 %0,44 %  
nealkoholické10,44 %0,44 %  
Tzv. ,,speciílní"10,44 %0,44 %  
silnejsi piva 12* 13* (svetle i tmave)10,44 %0,44 %  
nefiltrované10,44 %0,44 %  
nejčastěji si dám světlé, pokud je ale možnost, raději zkouším tmavá či polotmavá10,44 %0,44 %  

Graf

3. Kterou z uvedených značek piva preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radegast9140,44 %40,44 %  
Pilsner Urquell3415,11 %15,11 %  
nepreferuji žádnou značku2410,67 %10,67 %  
Staropramen125,33 %5,33 %  
kozel83,56 %3,56 %  
svijany73,11 %3,11 %  
Gambrinus62,67 %2,67 %  
Bernard52,22 %2,22 %  
Ostravar41,78 %1,78 %  
Krušovice41,78 %1,78 %  
Starobrno31,33 %1,33 %  
Litovel20,89 %0,89 %  
Radegast, Svijany10,44 %0,44 %  
Beskydský pivovárek Ostravice10,44 %0,44 %  
různé malé a mini pivovary10,44 %0,44 %  
Birell10,44 %0,44 %  
Kozel ^^10,44 %0,44 %  
Březňák10,44 %0,44 %  
Zubr, Záviš10,44 %0,44 %  
preferuji piva z minipivovarů10,44 %0,44 %  
Heřman10,44 %0,44 %  
Kocour10,44 %0,44 %  
Menší pivovary, např Koníček10,44 %0,44 %  
Qásek10,44 %0,44 %  
Zlatopramen10,44 %0,44 %  
birel10,44 %0,44 %  
Pivovar Koníček s.r.o.10,44 %0,44 %  
Smithwick / Kilkenny10,44 %0,44 %  
Koníček10,44 %0,44 %  
piva z malých pivovarů10,44 %0,44 %  
Budvar a Bernard10,44 %0,44 %  
Zlatopramen, Budvar10,44 %0,44 %  
Svijavy10,44 %0,44 %  
Braník10,44 %0,44 %  
Regent10,44 %0,44 %  
Primátor, Lobkowicz, Únětické10,44 %0,44 %  
Budvar10,44 %0,44 %  

Graf

4. Jak často pijete pivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 – 3 krát týdně11450,67 %50,67 %  
jednou za 14 dní5424 %24 %  
jednou za měsíc2511,11 %11,11 %  
méně než jednou za měsíc156,67 %6,67 %  
denně125,33 %5,33 %  
prakticky vůbec10,44 %0,44 %  
nikdy10,44 %0,44 %  
jednou za rok10,44 %0,44 %  
jednou za týden10,44 %0,44 %  
vůbec10,44 %0,44 %  

Graf

5. Kde nejraději pijete pivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hospoda13861,33 %61,33 %  
doma2511,11 %11,11 %  
restaurace2511,11 %11,11 %  
bar198,44 %8,44 %  
venku (na ulici, v parku)94 %4 %  
nikde20,89 %0,89 %  
U známých10,44 %0,44 %  
pokaždé jinde10,44 %0,44 %  
sportovní akce10,44 %0,44 %  
pivotéka10,44 %0,44 %  
nepiju10,44 %0,44 %  
na terase, zahrádce, výletě, ve společnosti přátel10,44 %0,44 %  
venkovní zahrádky u restaurací,hospod10,44 %0,44 %  

Graf

6. Když chcete jít na pivo, tak si místo vybíráte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám svou oblíbenou hospodu, restauraci nebo bar14263,11 %63,11 %  
spontánně7131,56 %31,56 %  
vyhledám si místo na internetu20,89 %0,89 %  
nechodím na pivo10,44 %0,44 %  
nevybírám10,44 %0,44 %  
podle toho, v jaké restauraci či hospodě se nekouří10,44 %0,44 %  
Doporučení10,44 %0,44 %  
podle přátel, kteří pivo pijí10,44 %0,44 %  
na místo se neohlížím, záleží mi s kým na to pivo jdu10,44 %0,44 %  
nejdu záměrně na pivo10,44 %0,44 %  
reference10,44 %0,44 %  
nikde, piju doma10,44 %0,44 %  
Podle druhu čepovaného piva a kvality jeho načepování.10,44 %0,44 %  

Graf

7. Kolik jste ochotní zaplatit za 1 velké pivo v restauračním zařízení (0,5 l), uvedeno v Kč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-309642,67 %42,67 %  
20-257332,44 %32,44 %  
více než 304821,33 %21,33 %  
15-2062,67 %2,67 %  
méně než 1520,89 %0,89 %  

Graf

8. Zúčastnil/a jste se v minulých letech některé z níže uvedených pivních akcí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pivní slavností10144,89 %44,89 %  
nezúčastnil/a9240,89 %40,89 %  
dny otevřených dveří pivovaru5223,11 %23,11 %  
pivní festival4921,78 %21,78 %  
degustace piva10,44 %0,44 %  
Ochutnávky.10,44 %0,44 %  
Studijní soutěž - pivní závod mezi hospodami10,44 %0,44 %  

Graf

9. Absolvoval/a jste někdy pobyt v pivních lázních? V případě, že ano, uveďte kde.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE21193,78 %93,78 %  
Praha20,89 %0,89 %  
chodová planá10,44 %0,44 %  
Rožnov pod Radhoštěm10,44 %0,44 %  
nevzpomínám si 10,44 %0,44 %  
nepamatuji10,44 %0,44 %  
Jeseník10,44 %0,44 %  
štramberk10,44 %0,44 %  
Bahenec, Písek u Jablunkova10,44 %0,44 %  
Rožnovské pivní lázně10,44 %0,44 %  
zámek zábřeh ostrava, hotel a pivovar, pivní a rostlinné koupele10,44 %0,44 %  
Zámek Zábřeh10,44 %0,44 %  
Havířov - pivní koupel10,44 %0,44 %  
klimkovice10,44 %0,44 %  

Graf

10. Slyšel/a jste někdy pojem „PIVOTÉKA“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE11450,67 %50,67 %  
ANO11149,33 %49,33 %  

Graf

11. Pokud byste měl/a povědomí o pivní stezce ve Vašem okolí, využíval/a byste ji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14263,11 %63,11 %  
NE8336,89 %36,89 %  

Graf

1 - nejvíce důležitá, 5 - nejméně důležitá

12. Jakou důležitost přikládáte níže uvedeným faktorům týkajících se piva a jeho konzumace?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena2.8841.098
Značka2.2711.22
Chuť1.3870.877
Barva3.081.274
Dostupnost2.7471.211
Prostředí2.2491.067
Společnost1.9641.217
Nálada2.1421.606

Graf

13. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11852,44 %52,44 %  
muž10747,56 %47,56 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let18080 %80 %  
26-35 let2611,56 %11,56 %  
36-45 let135,78 %5,78 %  
46-55 let41,78 %1,78 %  
nad 65 let20,89 %0,89 %  

Graf

15. Chtěl/a byste k tomuto dotazníku ještě něco dodat?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ani ne

Ať žijí velké pupíky!

Bohudík

Ceny piva se pohybují trochu v jiném rozmezí, než je uvedeno.. Určitě bych odstranil první dvě možnosti, tedy méně než 15 a 15-20, v restauraci se na tuto cenu nedostanete. Oproti tomu bych přidal 30-35 a 35-40 :-)

Dobré a správně vychlazené pivko občas po vydatném obědě je fajn, ovšem smradlaví pivní násoskové co pijí pravidelně větší množství jsou odporní (za to ale pivo nemůže); perfektní jsou i pivovarské kvasnice, škoda jen, velká škoda, jejich poměrně vysoká cena, no stejně jako u piva - vyšší cena, omezení konzumace.

Hold my beer and let's finish this questionnaire. ^^

Koblížku nechť Ti to pomůže :-*

Na zdraví :)

ne

ne :D

Ne.

Nejraději piju pivo v létě na zahrádce své oblíbené hospody.

Nezajdeš na pivko ?

Nová éra !! :D

Pití piva pro mě není tolik o značce, jako o ochutnávání různých chutí piv.

Radegast a Polička kámo!!! <3 Nejlepší podnik Kurnik Šopa!!!

Spíše bych dotazník zaměřila na minipivovary, nebo bych na ně aspoň upozornila, spíše kvůli nim má člověk větší motivaci pivní turistiku provozovat (u velkých značek si spíš člověk vybírá hospodu/restauraci, kde umí pivo načepovat a starají se o ně). Obzvlášť když jen v samotné Ostravě a v blízkém okolí za poslední dobu jich nových vzniklo hned několik. Dotazník mohl být doplněn otázkou, jako stupňovitost piva respondent preferuje, ale samozřejmě neznám záměr volby otázek. Jinak pěkně zpracovaný dotazník.

Uvítal bych různá ovocná pivař jako mají v Německu a vůbec všechno jako na Západě

Vodka by nebyla?

xx

zaplať pivo a žvaň si co chceš

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Jakého jste pohlaví?

  • odpověď žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než jednou za měsíc na otázku 4. Jak často pijete pivo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 1. Máte rád/a pivo?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ochucené (ovocné) na otázku 2. Jakému druhu piva dáváte přednost?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte rád/a pivo?

2. Jakému druhu piva dáváte přednost?

3. Kterou z uvedených značek piva preferujete?

4. Jak často pijete pivo?

5. Kde nejraději pijete pivo?

6. Když chcete jít na pivo, tak si místo vybíráte:

7. Kolik jste ochotní zaplatit za 1 velké pivo v restauračním zařízení (0,5 l), uvedeno v Kč?

8. Zúčastnil/a jste se v minulých letech některé z níže uvedených pivních akcí?

9. Absolvoval/a jste někdy pobyt v pivních lázních? V případě, že ano, uveďte kde.

10. Slyšel/a jste někdy pojem „PIVOTÉKA“?

11. Pokud byste měl/a povědomí o pivní stezce ve Vašem okolí, využíval/a byste ji?

12. Jakou důležitost přikládáte níže uvedeným faktorům týkajících se piva a jeho konzumace?

13. Jakého jste pohlaví?

14. Jaký je Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte rád/a pivo?

2. Jakému druhu piva dáváte přednost?

3. Kterou z uvedených značek piva preferujete?

4. Jak často pijete pivo?

5. Kde nejraději pijete pivo?

6. Když chcete jít na pivo, tak si místo vybíráte:

7. Kolik jste ochotní zaplatit za 1 velké pivo v restauračním zařízení (0,5 l), uvedeno v Kč?

8. Zúčastnil/a jste se v minulých letech některé z níže uvedených pivních akcí?

9. Absolvoval/a jste někdy pobyt v pivních lázních? V případě, že ano, uveďte kde.

10. Slyšel/a jste někdy pojem „PIVOTÉKA“?

11. Pokud byste měl/a povědomí o pivní stezce ve Vašem okolí, využíval/a byste ji?

12. Jakou důležitost přikládáte níže uvedeným faktorům týkajících se piva a jeho konzumace?

13. Jakého jste pohlaví?

14. Jaký je Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Štěpánová, I.Pivní turistika po ČR (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://pivni-turistika-po-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.