Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Privátní značky

Privátní značky

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Prchalová
Šetření:23. 04. 2015 - 30. 04. 2015
Počet respondentů:175
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:87,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosíme Vás o vyplnění krátkého dotazníku o obchodních řetězcích a jejich privátních značkách, velmi nám tím pomůžete. Údaje budou primárně využity pro seminární práci.

Odpovědi respondentů

1. Zadejte prosím Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 až 25 let11163,43 %63,43 %  
26 až 39 let4324,57 %24,57 %  
40 a více let1810,29 %10,29 %  
méně než 18 let31,71 %1,71 %  

Graf

2. Zadejte prosím Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10660,57 %60,57 %  
muž6939,43 %39,43 %  

Graf

3. Jak často nakupujete v některém z řetězců hyper- či supermarketů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [několikrát do týdneotázka č. 4, jednou za týdenotázka č. 4, jednou za měsícotázka č. 4, méně často než jedou za měsícotázka č. 4, nikdy → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát do týdne8448 %48 %  
jednou za týden6738,29 %38,29 %  
jednou za měsíc1910,86 %10,86 %  
méně často než jedou za měsíc31,71 %1,71 %  
nikdy21,14 %1,14 %  

Graf

4. Ve kterém z následujících obchodů nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Albert6235,84 %35,43 %  
Billa3821,97 %21,71 %  
Kaufland2011,56 %11,43 %  
Lidl1910,98 %10,86 %  
Tesco1810,4 %10,29 %  
Globus105,78 %5,71 %  
Penny Market31,73 %1,71 %  
COOP31,73 %1,71 %  

Graf

5. Víte, co jsou to takzvané "privátní značky"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12773,41 %72,57 %  
ne4626,59 %26,29 %  

Graf

6. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Albert10582,68 %60 %  
Tesco9373,23 %53,14 %  
Billa8163,78 %46,29 %  
Kaufland6148,03 %34,86 %  
Globus5341,73 %30,29 %  
Lidl4837,8 %27,43 %  
COOP1914,96 %10,86 %  
Penny Market1411,02 %8 %  

Graf

7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco3473,91 %19,43 %  
Albert2963,04 %16,57 %  
Kaufland2350 %13,14 %  
Billa1941,3 %10,86 %  
Lidl1532,61 %8,57 %  
Globus1328,26 %7,43 %  
COOP919,57 %5,14 %  
Penny Market817,39 %4,57 %  

Graf

8. Nakupujete výrobky z řad privátních značek řetězců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [častootázka č. 9, občasotázka č. 9, málokdyotázka č. 9, nikdyotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas9957,23 %56,57 %  
málokdy3620,81 %20,57 %  
často3117,92 %17,71 %  
nikdy74,05 %4 %  

Graf

9. Privátní produkty které kategorie nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny13681,93 %77,71 %  
drogerie116,63 %6,29 %  
potřeby pro domácnost84,82 %4,57 %  
nápoje63,61 %3,43 %  
oblečení31,81 %1,71 %  
nevím...10,6 %0,57 %  
hygienicke potreby10,6 %0,57 %  

Graf

10. Vnímáte obecně značky výrobců jako kvalitnější než značky privátní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6738,73 %38,29 %  
srovnatelné5230,06 %29,71 %  
ne3319,08 %18,86 %  
nevím2112,14 %12 %  

Graf

11. Dle čeho obvykle vybíráte produkty ke koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita9253,49 %52,57 %  
cena4928,49 %28 %  
doporučení137,56 %7,43 %  
značka31,74 %1,71 %  
zkušenost21,16 %1,14 %  
poměr cena/kvalita21,16 %1,14 %  
ověřená kvalita a rozumná cena10,58 %0,57 %  
jak co10,58 %0,57 %  
kvalita + cena + vyhovuje mi a chutná10,58 %0,57 %  
hlavně složení a kvalita, poměr cena/kvalita10,58 %0,57 %  
kombinace cena/kvalita10,58 %0,57 %  
kombinace možností10,58 %0,57 %  
jak kdy10,58 %0,57 %  
Jak u čeho, někdy cena, někdy kvalita10,58 %0,57 %  
podle poměru kvality a ceny - vybírám si cíleně zboží, jež dodávají známí, kvalitní výrobci a prodává se pod privátní značkou (např. jogurt Albert quality vyrábí Hollandia, smetanu AQ mlékárna Moravia. Privátní značka si drží kvalitu, ale je levnější.10,58 %0,57 %  
cena a kvalita10,58 %0,57 %  
dobré zkušenosti10,58 %0,57 %  

Graf

12. Jak významná je pro vás nabídka privátních značek ve vámi nejčastěji navštěvovaném řetězci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně podstatná9353,76 %53,14 %  
zcela nepodstatná5230,06 %29,71 %  
důležitá2413,87 %13,71 %  
zásadní42,31 %2,29 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Zadejte prosím Vaše pohlaví:

  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi drogerie na otázku 9. Privátní produkty které kategorie nakupujete nejčastěji?

5. Víte, co jsou to takzvané "privátní značky"?

  • odpověď ne:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert na otázku 7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa na otázku 7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus na otázku 7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland na otázku 7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lidl na otázku 7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tesco na otázku 7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

6. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

  • odpověď Albert:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi COOP na otázku 6. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Penny Market na otázku 6. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?
  • odpověď Tesco:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi COOP na otázku 6. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Penny Market na otázku 6. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zadejte prosím Váš věk:

2. Zadejte prosím Vaše pohlaví:

3. Jak často nakupujete v některém z řetězců hyper- či supermarketů?

4. Ve kterém z následujících obchodů nakupujete nejčastěji?

5. Víte, co jsou to takzvané "privátní značky"?

6. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

8. Nakupujete výrobky z řad privátních značek řetězců?

9. Privátní produkty které kategorie nakupujete nejčastěji?

10. Vnímáte obecně značky výrobců jako kvalitnější než značky privátní?

11. Dle čeho obvykle vybíráte produkty ke koupi?

12. Jak významná je pro vás nabídka privátních značek ve vámi nejčastěji navštěvovaném řetězci?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zadejte prosím Váš věk:

2. Zadejte prosím Vaše pohlaví:

3. Jak často nakupujete v některém z řetězců hyper- či supermarketů?

4. Ve kterém z následujících obchodů nakupujete nejčastěji?

5. Víte, co jsou to takzvané "privátní značky"?

6. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

7. Privátní značka je v tomto případě chápána jako značka ve vlastnictví obchodních řetězců. Může (ale nemusí) mít název daného řetězce přímo ve svém názvu. Znáte nějakou privátní značku následujících obchodních řetězců?

8. Nakupujete výrobky z řad privátních značek řetězců?

9. Privátní produkty které kategorie nakupujete nejčastěji?

10. Vnímáte obecně značky výrobců jako kvalitnější než značky privátní?

11. Dle čeho obvykle vybíráte produkty ke koupi?

12. Jak významná je pro vás nabídka privátních značek ve vámi nejčastěji navštěvovaném řetězci?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Prchalová, J.Privátní značky (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://pl-marketing.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.