Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Platby v internetových obchodech

Platby v internetových obchodech

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Milan Pelc
Šetření:09. 03. 2010 - 08. 04. 2010
Počet respondentů:227
Počet otázek (max/průměr):5 / 4.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jsem studentem Vysoké školy ekonomické v Praze. Rád bych Vás touto formou požádal o vyplnění následujícího dotazníku. Jedná se pouze o několik otázek, ale Vaše odpovědi jsou pro mě velice důležité a poslouží jako data pro moji bakalářskou práci na téma Analýza možností plateb v českých internetových obchodech. Výsledek bude jistě zajímavý pro všechny, kteří jej vyplní, nejenom pro moji práci.

Za Vaše odpovědi Vám předem děkuji.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Od třetí otázky, prosím, zvolte u každé odpovědi minimálně hodnotu 1.

Odpovědi respondentů

1. Co upřednostňujete při nákupu zboží či služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamennou prodejnu9742,73 %42,73 %  
výběr na prodejně, nákup přes internet7432,6 %32,6 %  
výběr i nákup přes internet5624,67 %24,67 %  

Graf

2. Nakoupil jste již nějaký výrobek či službu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22398,24 %98,24 %  
ne41,76 %1,76 %  

Graf

3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
v hotovosti na prodejně2.6061.768
na dobírku3.0091.803
kartou na prodejně2.3661.91
kartou on-line2.242.163
bankovním převodem2.8231.878
platební systém (typu PayPal)1.531.13
nákup na úvěr1.2220.606
jiné1.2840.706

Graf

4. Jak hodnotíte uvedené pojmy týkající se nákupu a plateb na internetu? (1-nevěřím tomu, 5-velmi věřím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
zajištění důvěryhodnosti při on-line platbě3.1151.123
bezpečné platby od obchodníka i zákazníka3.2730.868
důvěra k internetovým obchodníkům2.9560.668
přehlednost nákupu přes internet3.8240.868
pohodlnost nákupu on-line4.4010.822

Graf

5. Na kolik by Vás motivovaly uvedené způsoby k většímu užívání on-line nákupu a on-line plateb? (1-vůbec ne, 5–maximálně ano)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
zvýhodnění ze strany obchodníka (např. levnější výrobek)4.220.877
zvýhodnění ze strany bank (např. benefity za platbu online)3.4891.536
bezpečnější systémy3.8111.352
větší informovanost o platebních možnostech3.0351.276
mediální zájem o problematiku2.4851.439
jiné2.0841.442

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)

  • odpověď jiné=0:
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi bankovním převodem=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi kartou on-line=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup na úvěr=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • zobrazit další souvislosti
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi platební systém (typu PayPal)=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi v hotovosti na prodejně=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi kartou na prodejně=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
  • odpověď kartou na prodejně=0:
    • 13.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi v hotovosti na prodejně=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
  • odpověď nákup na úvěr=0:
    • 12.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi platební systém (typu PayPal)=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 12.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi v hotovosti na prodejně=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 12.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi bankovním převodem=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
  • odpověď platební systém (typu PayPal)=0:
    • 12.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi bankovním převodem=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 12.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup na úvěr=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 12.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi v hotovosti na prodejně=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • zobrazit další souvislosti
    • 11.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi kartou na prodejně=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)
    • 11.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kartou on-line=0 na otázku 3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)

4. Jak hodnotíte uvedené pojmy týkající se nákupu a plateb na internetu? (1-nevěřím tomu, 5-velmi věřím)

  • odpověď pohodlnost nákupu on-line=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi přehlednost nákupu přes internet=5 na otázku 4. Jak hodnotíte uvedené pojmy týkající se nákupu a plateb na internetu? (1-nevěřím tomu, 5-velmi věřím)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co upřednostňujete při nákupu zboží či služeb?

2. Nakoupil jste již nějaký výrobek či službu přes internet?

3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)

4. Jak hodnotíte uvedené pojmy týkající se nákupu a plateb na internetu? (1-nevěřím tomu, 5-velmi věřím)

5. Na kolik by Vás motivovaly uvedené způsoby k většímu užívání on-line nákupu a on-line plateb? (1-vůbec ne, 5–maximálně ano)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co upřednostňujete při nákupu zboží či služeb?

2. Nakoupil jste již nějaký výrobek či službu přes internet?

3. Jakým způsobem platíte své nákupy na internetu? (1-vůbec ne, 5-vždy)

4. Jak hodnotíte uvedené pojmy týkající se nákupu a plateb na internetu? (1-nevěřím tomu, 5-velmi věřím)

5. Na kolik by Vás motivovaly uvedené způsoby k většímu užívání on-line nákupu a on-line plateb? (1-vůbec ne, 5–maximálně ano)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pelc, M.Platby v internetových obchodech (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://platby-v-internetovych-obchodech.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.