Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Platební karty a moderní trendy v platebním styku

Platební karty a moderní trendy v platebním styku

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Milan Karlík
Šetření:10. 12. 2013 - 09. 01. 2014
Počet respondentů:304
Počet otázek (max/průměr):24 / 20.48
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:61,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

Dovolte mi, abych se představil. Moje jméno je Milan Karlík a třetím rokem studuji obor Finanční management na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně (Fakulta sociálně ekonomická) v Ústí nad Labem. Tímto bych Vás chtěl požádat o spolupráci na výzkumu, který se zaměřuje na analýzu zákaznické spokojenosti v oblasti platebních karet, společně se zhodnocením zákaznického přístupu k moderním trendům v této oblasti. Celý dotazník je anonymní.

Předem Vám mnohokrát děkuji za Vaši ochotu, čas a spolupráci.

Odpovědi respondentů

Výzkumná část dotazníku

1. Kolik platebních karet vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
120667,76 %67,76 %  
26320,72 %20,72 %  
3 a více3511,51 %11,51 %  

Graf

2. U které tuzemské banky vlastníte platební kartu/y?

(Více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna9531,25 %31,25 %  
Komerční banka5718,75 %18,75 %  
GE Money bank5016,45 %16,45 %  
ČSOB4715,46 %15,46 %  
mBank227,24 %7,24 %  
Raiffeisenbank185,92 %5,92 %  
Fio103,29 %3,29 %  
AirBank82,63 %2,63 %  
Poštovní spořitelna82,63 %2,63 %  
Fio banka72,3 %2,3 %  
UniCredit bank72,3 %2,3 %  
air bank61,97 %1,97 %  
Zuno30,99 %0,99 %  
equa bank30,99 %0,99 %  
Era30,99 %0,99 %  
Air Bank, mBank10,33 %0,33 %  
mBank a FIO10,33 %0,33 %  
...10,33 %0,33 %  
BRE banka10,33 %0,33 %  
Citibank10,33 %0,33 %  
m bank10,33 %0,33 %  
Zuno Bank10,33 %0,33 %  
Era poštovní spořitelna10,33 %0,33 %  
Zuno, mBank10,33 %0,33 %  
mbank, fio10,33 %0,33 %  
Fio-*10,33 %0,33 %  
mBank, Fio banka, Air bank10,33 %0,33 %  
xx - nechci jí dělat reklamu10,33 %0,33 %  
FIO, mBank10,33 %0,33 %  
nemam platebni kartu v cr10,33 %0,33 %  
PS10,33 %0,33 %  
BRE Bank S.A.10,33 %0,33 %  
m-bank,citibank10,33 %0,33 %  

Graf

3. Jak často využíváte platební kartu/y?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x – 4x do týdne13644,74 %44,74 %  
Jednou týdně6320,72 %20,72 %  
Každý den3511,51 %11,51 %  
Méně než jednou za dva týdny3210,53 %10,53 %  
Jednou za 14 dní3210,53 %10,53 %  
nepoužívám ji10,33 %0,33 %  
jednou za dva měsíce10,33 %0,33 %  
dvakrát, třikrát do roka vyberu hotovost10,33 %0,33 %  
vyjímečně10,33 %0,33 %  
1 do dvou měsíců10,33 %0,33 %  
při 99% placení 10,33 %0,33 %  

Graf

4. Jaké služby prostřednictvím platební karty nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Placení v obchodních místech26587,17 %87,17 %  
Výběr z bankomatu23577,3 %77,3 %  
Placení na internetu14246,71 %46,71 %  
Sběr věrnostních bodů92,96 %2,96 %  
Výběr hotovosti v obchodním místě (Tzv. Cash Back)41,32 %1,32 %  
Výběr hotovosti na pobočce banky (Tzv. Cash Advance)20,66 %0,66 %  
nevyužívám10,33 %0,33 %  

Graf

5. Pokud dojde k situaci, kdy máte na výběr ve způsobu placení, jaký způsob je Vám nejblíže?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oba způsoby. Avšak pokud mám u sebe potřebnou finanční hotovost, platím s ní10634,87 %34,87 %  
Jednoznačně bezhotovostní placení (Platební karta)7925,99 %25,99 %  
Oba způsoby, raději však dávám přednost platebním kartám6922,7 %22,7 %  
Jednoznačně hotovostní placení (Mince a bankovky)5016,45 %16,45 %  

Graf

6. Jak se stavíte k problematice zabezpečení platebních karet (PK)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše důvěřuji zabezpečení PK19664,47 %64,47 %  
Plně důvěřuji zabezpečení PK7424,34 %24,34 %  
Spíše nedůvěřuji zabezpečení PK289,21 %9,21 %  
Nedůvěřuji zabezpečení PK61,97 %1,97 %  

Graf

7. Zažil/a jste někdy negativní zkušenost/i se službami v oblasti platebních karet?

(Např.: Problém s bankomatem, neprofesionální přístup personálu pobočky, problémy s nabízeními produkty)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezažil/a22674,34 %74,34 %  
Ano, jednou či dvakrát6621,71 %21,71 %  
Ano, opakovaně123,95 %3,95 %  

Graf

8. Pokud jste v souvislosti s otázkou č. 7 odpověděl/a ANO, uveďte, o jakou negativní zkušenost se jednalo.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- obnova PK v GEMB - aspoň pětkrát, vlastně pokaždé - odezva a kvalita spojení platebního terminálu, dnes už výjimečně - doba odezvy bankomatu, čím dál častěji

Airbank prováděla v době 00:00-01:00 přepočet účtů a krátkodobě jsem měl na účtu záporný zůstatek, tudíž nešlo platit.

Bankomat GE Money odmítl přijmout kartu. Přesto že byla v pořádku hlásil že je vadná.

bankomat mimo provoz

bankomat nenabízel částku 200, pouze 500

Bankomat neobsahoval požadovanou hotovost

Bankomat nevydal bankovky, ale suma byla odečtena z účtu.

Dříve jsem měla Českou spořitelnu a v bankomatu se mi několikrát stalo,že mi ji nechtěl vydat.

Jednu pizzu jsem zaplatil 2x

KB šikanuje klienty v případě zájmu o zrušení účtu, například odmítá zrušit účet.

Lživé informace ohledně plateb na internetu - zaměstnanci banky (Česká spořitelna) tvrdili, že jsou možné pouze s kreditní, nikoli debetní kartou.

Měl jsem v balíčku využívání karty zahrnuté informování o stavu na účtě pomocí zasílání sms, ale nebylo to aktivované. I když to nebylo aktivované a nic mi nechodilo, tak mi strhávali měsíčně 40 Kč.

Moje platebni karta nefungovala na letistvi v Anglii a nemohla jsem tudiz zaplatit s ni letenku. Musela jsem tak vybrat na ni penize z bankomatu, coz me ve finalni castce stalo kolem 1100kc.

Neakceptování karty terminálem u obchodníka

nebrali platební karty, nefunkční bankomat

Nedostatek peněz v bankomatu.

Nefunční ATM, chybějící bankovky v ATM

Nefungující bankomat

Nefungující bankomat.

Nefunkcni bankomat, nefunkcni platebni karta v zahranici

Nefunkční bankomat či platba kartou, zablokování karty omylem, neohlášená změna vypnutí plateb na internetu

Nefunkční bankomaty - pravděpodobně chyba servisu obsluhy.

nefunkčnost bankomatu

nejčastěji - bankomat mimo provoz

nekvalitní karta

neochota personálu, pokud platím kartou

Neochota přijmout kartu, nefunkčnost linky do autorizačního centra

Nepříjemná obsluha v bance

Neustálé vnucování karet vždy a všude

nevím

Odecteni nepovedene transakce z uctu, nefunkcnost karty v zahranici chybou banky.

odmítnutí platby

Opakované odstávky (žádná možnost výběru peněz).

Prázdný bankomat

Problém při výběru v hotovosti z bankomatu, v obchodech nefunkční terminál

problém s bankomatem

Problém s bankomatem

Problém s bankomatem

Problém s bankomatem

Problém s bankomatem společnosti AirBank. Měl chybu, hotovost nevydal, ale z účtu strhl. Po reklamaci do cca 1 měsíce vyřešeno.

problém s bankomatem,

Problém s negativním přístupem personálu pobočky, Stálé strhávání peněz kvůli založení nové karty

problémy s platbou/terminálem

Problémy s vkladovým bankomatem i výběrovým bankomatem.

prodejce neuváděl "přirážku" při platbě kartou

při vkladu hotovosti do bankomatu mi byla,,sežrána" hotost a byla poté po reklamaci vrácena až za několik dní na účet bankou

přístup pracovníků banky,

reklamy

U bývalé banky (GE) velmi neprofesionální přístup personálu.

U KB jsem dostala neúplné informace a proto jsem přešla k mBank, kde jsem spokojena..

Vykradení bankovního účtu skrze neautorizované placení moji platební kartou přes internet.

Vykradení účtu prostřednictvím platební karty

Výpadek platebního systému MUZO

zablokovaní karty - vina na straně banky

Započítání dvojitého poplatku za platební kartu. Jak za novou, tak starou, již nepoužívanou.

zasekané terminály a čekání na zprovoznění

Zboží už odebrané a při platbě z technických důvodů nešel terminál, nebylo možné zaplatit kartou a tolik hotovosti jsem neměl - blbá situace

Zneužití debetní karty. Při placení hotelu v USA byla moje karta tajně zkopírována, následně vytvořena její fyzická kopie a zneužita. Během 5 minut bylo pomocí 8 transakcí z účtu vybráno 20 000 CZK, banka naštěstí kartu okamžitě zablokovala na základě podezřelých transakcí.

9. Jak se stavíte ke skutečnosti, že při odcizení/ztrátě platební karty neručí banka ihned v plné výši za vzniklé škody, ale záleží na uplynulém časovém úseku, typu karty a popřípadě i sjednaném připojištění?

(Př.: V případě utrpení škody při odcizení platební karty nese klient na škodě spoluúčast až 4500Kč. Pokud má klient zaznamenaný PIN kód v blízkosti platební karty, banka mu náhradu škody nevydá.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem si vědom/a této skutečnosti, ale nijak se s ní nezabývám15250 %50 %  
Nejsem si vědom/a této skutečnosti a jsem překvapen/a9631,58 %31,58 %  
Jsem si vědom/a této skutečnosti a mám sjednané pojištění své platební karty4514,8 %14,8 %  
Je správné, že neručí za škody při zneužití PIN. Problematické jsou karty pracující i bez PIN a rozumného denního limitu. Karty jsem však pořizoval se zvážením podmínek a možných rizik.10,33 %0,33 %  
Jsem si vědom tété skutečností a vadí mi10,33 %0,33 %  
nemám nikdy paltební kartu tak, aby mi jí mohli snadno sebrat, vybírám jen u bankomatů, v oc, nebo přímo u banky10,33 %0,33 %  
Jsem si vědom/a této skutečnosti, účet ke kterému je karta vydána používám jen jako manipulační, normálně je na něm zanedbatelná částka.10,33 %0,33 %  
nepoužívám kartu10,33 %0,33 %  
Jsem si vedom a netesi me to, vybiram si kartu dle podminek banky.10,33 %0,33 %  
to naštve10,33 %0,33 %  
Nejsem si vědoma této skutečnosti, ale nejsem tím překvapena10,33 %0,33 %  
Jsem si vědoma, kartu mi ukradli a ještě mi banka strhla peníze z účtu, za vystavení nové! 10,33 %0,33 %  
nejsem si vědoma, ale přijde mi to pochopitelné10,33 %0,33 %  
neřeším to10,33 %0,33 %  

Graf

10. Jste si vědom/a skutečnosti, že je Vaše banka schopna zjistit z vámi provedených plateb leckdy i velmi detailní informace?

(Př.: Struktura výdajů; nejvíce využívané obchodní řetězce; výše výdajů na zábavu, cestovaní, aj.; oblíbenost nových módních trendů)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, této skutečnosti jsem si vědom/a25182,57 %82,57 %  
Ne, této skutečnosti si vědom/a nejsem5317,43 %17,43 %  

Graf

11. V souvislosti s otázkou č. 7, č. 9. a č. 10 uveďte, zda se Váš pohled na banku v rámci takovéhoto přístupu nějak změní/změnil.

(Např: Nezabývám se tím; uvažuji o odchodu; Zjistím si o tom víc informací)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

7. - problém byl na straně jiné banky. Jsem spokojena a pohled se nezměnil.

A co můžu dělat? Přejít k jiné bance, která to dělá taky? Podle sériového čísla bankovky se dá zjístit které bance byla vydána.

ano

Banky takovéto informace měli podávat již od samého začátku

beze změny, nemám co tajit

Dneska už člověk nemá žádné soukromí. Informace jsem nevěděla, ale nepřekvapuje mě to. Spíš by mě překvapilo, kdyby si banka žádné údaje o mě neschraňovala :D

GE money mě sere! Neprofesiální přístup!

Je mi to jedno

Je mi to jedno

je mi to jedno

Je mi to u prdele

Jsem překvapena, zjistím si více info.

Jsem si těchto skutečností plně vědom a chovám se podle toho, soukromí je pro mne důležité.

kartou pouze vybírám peníze z bankomatu a těmi platím, vadí mi že by někdo mohl sledovat zaco a kde utratím to je moje věc

Kartu používám k platbám přes internet, jako rezervu při cestách do zahraničí. U obchodníků jí nepoužívám, protože nechci podporovat zisky banky na úkor obchodníka

Každá banka má něco lepší a něco horší, takže se tím nezabývám.

Mám s bankou sjednanou dohodu o tom že informace které získají z mých platebních aktivit nevyužijí k cílenému marketingu na moji osobu. (Nezabývám se tedy tímto tématem)

mam v piči

Možná si zjistím více informací

Můj názor na banku se nemění

Můj pohled na banku se nijak nezmění/nezměnil - větší či menší míra "sledování mého života" berou jako jistou daň za pohodlnost.

Můj pohled na banku se zatím nezměnil, musím si o tom zjistit více informací.

Můj pohled se na banku nezměnil.

můj přístup se nezměnil, nebyly to pro mě nové informace

Myslím si, že banka, ačkoliv má tyto informace, nemá nárok ani právo poskytovat tyto informace třetím osobám, takže je to v důsledku nepodstatné.

Myslím, že nezmění, ale najdu si více informací.

Nazabývám se tím

názor zůstal stejný

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

Ne, je mi to jedno

ne, nezměnil

ne, nezměnil, o všem jsem infomována.

nejsem naivní, takže nezměnil

nepřemýšlím nad tím

neřeším to - samo pokud by vznikl problém ohledně ukradení platební karty a nevrácení vzniklé škody a sjednaného pojištění, to bych určitě něco podnikla

Nesouhlasim s tim, ale prechodem do jine banky se to urcite nevyresi a beru tyto informace jako fakt.

Netrápí mě to.

nevím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím

nezabývám se tím

nezabývám se tím

nezabývam se tím

nezabývám se tím

nezabývám se tím

Nezabývám se tím

nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím

nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabyvam se tim

Nezabývám se tím

nezabývám se tím

nezabývám se tím

nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabyvam se tím

Nezabývám se tím

nezabývám se tím

Nezabývám se tím

Nezabývám se tím, bez karty dneska nejde žít.

Nezabývám se tím, velý bratr dnes už je ve všem, v mobilu počínaje, v počítač, na internetu, prostě všude. Takle fungují i věrnostní karty. Chápu, že o mě sbírají svým způsobem citlivá data, ale co s tím můžu dělat? Leda přestat využívat technologie a to je daň, kterou nejsem ochoten zaplatit

Nezabývám se tím.

Nezabývám se tím.

Nezabývám se tím.

Nezabyvam se tim.

Nezabývám se tím.

Nezabývám se tim.

Nezabývám se tím.

nezajímám se

nezmění

Nezmění, zatím.

Nezmění/nezměnil.

nezměnil

Nezměnil

nezměnil

Nezměnil

Nezměnil

nezměnil

nezměnil

nezměnil

nezměnil

nezměnil

nezměnil

Nezměnil, ale zjistím si informace

Nezměnil, jsem spokojená se svou bankou.

nezměnil, nakupuji jak potřebuji, to je riziko platebních karet a informací obsažených při platbách, kde a za kolik nakupuji

Nezměnil, o informacích jsem obeznámena (čtu smlouvy, které podepisuji).

Nezměnil, o všem jsem věděl, jsem si dlouhodobě vědom toho, že z mé platební historie lze zjistit spoustu informací.

Nezměnil, tyto informace jsem si zjistil a akceptuji je.

nezměnil. celkem mě nevadí že baka ví komu a kolik platím

Nic na tom nezměním, takže se tím nebudu zabývat

nic s tím nenadělám - je to daň za pohodlí

nijak

nutné zlo

Pohled se nezměnil.

pro mou pohodlnost, detailní informace poskytuji, abych mohla platit různými způsoby, které mi vyhovují

Přešla jsem k jiné bance, kde mohu víc hlídat např. limity na kartě

Přístup k bance se nezměnil. Ovšem jsem věděla.

S bakovními službami jsem velmi spokojena. Jsem si vědoma rizik a zastávám názor, že každý je strůjce vlastního štěstí, tzn. hlídám si věci, nesděluji pin, mám nastavené limity, pokud bych přisla o kartu, zjistím to ihned...atd. S kartou nedělám nic, co by mi vadilo, kdyby zjistil kdokoli, takže jestli banku zajímá, jaké je moje oblíbené jídlo, tak ať se klidně podívají....

Spíše nezmění

Takový přístup mi nevadí.

Určitě ne

Uvažuji o odchodu

v ot.10 jsem uvedla ANO, takže nezměnil

verim zakonu na ochranu osobnich udaju,ze zpracovat ani poskytnout to nemohou

Vím moc dobře, že jsou to zloději. Nakládající s množstvím peněz, kterým ani nedisponují.

Vše potřebné již vím, přístup k bance se nezměnil.

Zatim me to nezajima, u jine banky to bude stejne

zatím ne

Zjistím si o tom víc informací

Zjistím si o tom víc informací

Zjistím si o tom víc informací

Zjistím si o tom víc informací, o odchodu ale neuvažuji

Zjistím si o tom víc informací.

Zjistím si o tom více informací

zjistím si o tom více informací

Zjistím si o tom více informací.

Zjistim si vice info. Ale kartu potrebuju a ucet u banky take, tak s tim moc nenadela.

Zjistím si více informací

12. Jste zapojen/a v některém bonusovém, věrnostním, či jinak zvýhodňujícím programu nabízeném Vaší bankou?

Podstatou věrnostních programů je odměnit zákazníky za jejich věrnost. Jde například o dárkové předměty, slevové kupony nebo zvýhodněné nabídky.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne a ani o zapojení neuvažuji12942,43 %42,43 %  
Ano, jsem6621,71 %21,71 %  
Nejsem si jist/a4414,47 %14,47 %  
Nevím, zda takovouto možnost mám4314,14 %14,14 %  
Ne, ale plánuji se do nějakého zapojit227,24 %7,24 %  

Graf

13. Označte, které tvrzení je vám nejblíže:

(PK = Platební karty)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informace o PK aktivně nevyhledávám13143,09 %43,09 %  
Potřebné informace o PK získávám prostřednictvím internetu, letáků, novin, odborných časopisů či jiných tištěných zdrojů10835,53 %35,53 %  
Potřebné informace o PK získávám osobním kontaktem na pobočce banky6019,74 %19,74 %  
info na stránce mé banky10,33 %0,33 %  
1 PK vlastním, nevyžaduji další informace10,33 %0,33 %  
Informace získávám ze zpráv, které mi moje banka zasílá.10,33 %0,33 %  
informuje mne má banka10,33 %0,33 %  
od banky, informace, které mi banka zašle a dále od matky pracující v bankovnictví10,33 %0,33 %  

Graf

14. Využíváte služeb přímého bankovnictví?

Přímé bankovnictví umožňuje vzdálenou obsluhu bankovních produktů.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano. Využívám internetové bankovnictví. (Skrze webový prohlížeč)25684,21 %84,21 %  
Ano. Využívám mobilní bankovnictví. (Skrze aplikace pro „chytré mobily“)7023,03 %23,03 %  
Ne. Nevyužívám.3712,17 %12,17 %  
Ano. Využívám tzv. homebanking. (Skrze speciální program v příslušném počítači)92,96 %2,96 %  
Ano. Využívám telefonní bankovnictví. (Přímý hovor s operátorem)61,97 %1,97 %  

Graf

15. Pokud využíváte mobilní bankovnictví. Ve kterém roce jste začal/a tyto služby využívat?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2006 - 20105634,15 %18,42 %  
2011 - 20135030,49 %16,45 %  
Teprve plánuji do budoucna4125 %13,49 %  
Před rokem 20051710,37 %5,59 %  

Graf

16. Jak se stavíte k problematice zabezpečení moderních platebních produktů?

(Př.: Bezkontaktní platby/nálepky, mobilní bankovnictví, internetové bankovnictví)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše důvěřuji zabezpečení18059,21 %59,21 %  
Spíše nedůvěřuji zabezpečení5417,76 %17,76 %  
Plně důvěřuji zabezpečení4916,12 %16,12 %  
Nedůvěřuji zabezpečení216,91 %6,91 %  

Graf

17. Disponuje Vaše platební karta NFC (bezkontaktní) technologií?

(Nápověda: Technologie umožňující platit u vybraných obchodníků bez nutnosti zadání PIN kódu pouhým přiložením karty.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano a využívám tuto technologii13544,41 %44,41 %  
Ne, a ani neplánuji tuto technologii využívat8126,64 %26,64 %  
Ano, ale pomocí této technologie neplatím4715,46 %15,46 %  
Ne, ale plánuji moji kartu vyměnit za novou, která tuto technologii umí3712,17 %12,17 %  
Nevím41,32 %1,32 %  

Graf

18. Pokud byste měl/a určit hlavní nedostatky v nabízených službách, které byste vybral/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Automatické vydání bezkontaktní debetní karty bez možnosti volby.

Banka si i ze studentského účtu strhává poplatky za platební příkaz (internet banka).

Cena

Časové zdržení při platbě kartou, ztráta soukromi.

ČSOB - neexistence okamžité aktualizace stavu bankovního účtu na internetbankingu (př. před pár hodinami jsem zaplatil kartou v obchodě, ale na internetbankingu se suma stále neodečetla )

malá informovanost klientů o tom, jak to technicky funguje a jaké je zabezpečení

nebezpečí při odcizení karty

Nedali mi NFC kartu

Nelíbí se mi, že se při výběru hotovosti nedá ve všech bankomatech zvolit i jiná částka než dělitelná 200 (tzn. i 100Kč aj.)

Nemam zadny problem.

Nemohu určit

nemožnnost nastavit limit pro NFC

Nemožnost lépe a pružněji nastavit limity. U ČSOB navíc zpoplatnění změny limitů (u BRE banky si konkrétní výběr z bankomatu nebo platbu po internetu nejdříve povoluji z IB, což u ČSOB nejde).

nemožnost provádět transakce mezi účty o víkendu. V dnešní době nedokážu pochopit z jakého důvodu platební příkazy neodchází během víkendu ale až v pracovní den.

nemožnost zvolit si vlastní PIN

nevím

nevím

Nevím

Nevím.

NFC platby pomoci mobilu

NFC technologie(ne každá banka toto zatím může nabídnout)

o žádných nevím

odlišný pin na bezkontaktní nálepce a na kartě

poplatek za výběr

Poplatek za změnu limitů na kartě

Poplatky

Poplatky.

problém při ztrátě karty (do 500 kč s ní zaplatí kdokoliv cokoliv)

Příliš jednoduchá zneužitelnost platebních karet, bezpečnostní opatření nejsou dostatečná. Ale asi to jinak nejde, zloději jsou vždy o krok napřed.

příliš málo kmenových bankomatů na kterých se dá vybírat zdarma

Špatná internetová aplikace, občas omezený výběr z bankomatu (jen částky v 500), nemožnost pokročilch funkcí typu zobrazená grafu výdajů a příjmů, webové API...

úroky na kontokorentu

V jakých službách?

Větší zabezpečení

Vysoké poplatky

vysoký transakční poplatek, který někteří obchodníci přenášejí na klienta

Za hlavní nedostatek považuji samotné placení kartou, jsem zastáncem myšlenky "musíme být ve styku s naší hotovostí" (abychom se chovali hospodárně); myslím, že lidé při placení plastikovou kartičkou více rozhazují peníze, než když z peněženky tahají bankovky. Z toho důvodu s sebou platební kartu vůbec nenosím, a standardně nemám na běžném účtu vůbec žádné peníze (všechny na spořícím účtu), takže před platbou kartou / výběrem z bankomatu musím jít domů ke svému počítači, přesunout peníze na běžný účet, vzít si kartu a vrátit se do obchodu / k bankomatu.

Zadne

Zadne

Zatím jsem spokojená.

Zatím nevyužitý potenciál NFC technologie v chytrých telefonech.

Ztráta soukromí při aktivním používání platebních karet, časová náročnost potvrzení transakcí, nejistota, zda platba proběhne korektně, půjde proud,...

žádné

19. Pokud máte jakékoliv další požadavky na banku, či pozitivní i negativní připomínky k vaší bance, zde máte možnost je uvést.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

???

+ výběr jednotlivých nominálů bankovek z bankomatu + možnost změny PIN + webportál a internetbanking

Ad 17 - banka plánuje za mě - přestože nestojím o bezkontaktní NFC platby, protože jim nedůvěřuji a obávám se jejich zneužití v případě odcizení karty, banka (mBank) mi automaticky příští kartu vystaví již jako bezkontaktní a nemám možnost volby.

At mi nic nenabízejí.

Banka bez poplatků - konečně jsem spokojena

Banky obecně nepodporují rozšiřování možnosti placení platební kartou u všech obchodníků, např. tím, že vybírají poplatky za jednotlivé transakce provedené platebním terminálem obchodníka

Celkem vysoké poplatky za vedení účtu

Ceny

GE money bank akorát žere peníze ostatních!! Na účtě drží peníze, které nemůžete vybrat, prý pro vedení účtu, který mám zadarmo! Při krádeži PK po vás ještě chtějí peníze!

K otázce 20: nevím, ke které z využívaných bank odpovědi vztáhnout. K BRE mám např. menší důvěru, ale využívám jejích služeb s množstvím financí, se kterým riskuji přijatelnou měrou. I obecná známost se výrazně liší u využívaných bank, další parametry také.

na něco se musí chodit do banky a nejde to udělat po netu !

Nadbytečné poplatky za vedení studentského účtu

naprostá spokojenost s mojí bankou (čsob), příjemný personál na pobočce v ústí, žádné poplatky, snaha o péči o zákazníka

Nemám

nemám

Nemám výhrady, veškeré jednání je plně korektní.

nevím

Ocenila bych více bankomatů, jinak jsem se službami spokojena.

Placení za příchozí platby

Poplatky

Programy pro rodiny, napr moznosti snizeni splatek ci odlozeni v pripade hypoteky/pujcky pri narozeni deti do napr 2-3 let veku deti a jednoho z rodicu na materske/rodicovske

Při osobním kontaktu s pracovnicí se vždy dozvím co potřebuji

Rozhodně by banka sama neměla posílat kartu pro bezkontaktní platbu automaticky. Mohla dát předem vědět, zda o ní mám zájem či ne. A pakliže ano, tak do jaké výše by bezkontaktní platba mohla probíhat.

S bankou jsem plně spokojena.

trvalý příkaz by mohl být uhrazen ihned, kdy je dostatečná hotovost, ne cekat na určený datum. možnost menit data u trv příkazů, bez nutnosti zrušit původní příkaz a zadat ho znovu

V České spořitelně je vždy nadmíru příjemný personál a na návševu banky se proto vždy těším:) Jediný problém jsou otevírací hodiny některých poboček, ale s přesouváním bank do obchodních center se toto zlepšuje.

V průběhu tohoto roku se začaly hodně využívat bezkontaktní platební karty. Od mé banky (Poštovní spořitelna) mi přišla automaticky. Původní (bezkontaktní) kartu by k určitému dni zablokovali, tudíž jsem neměla jinou možnost, než bezkontaktní kartu mít, což se mi nelíbí - neměla jsem na výběr, zda bezkontaktní kartu chci či ne.

vadí mi poplatek za vložení peněz na můj účet....já jim dám peníze na můj vlastní účet a oni si za to strhnou poplatek, to mě vytáčí :-(

Výběr poplatků.

vysoké poplatky

Výše poplatků, ovšem nikoliv v souvislosti s platebními kartami.

za negativní považuji - vysoké poplatky za výběr z bankomatu nebo poplatek za úhradu do jiné banky (tím už si nejsem moc jistá, možná už tento poplatek zrušili)

zbytečné úroky/poplatky.. dělají z lidí otroky svých vlastních peněz + za to lidé musí ještě platit

zrušit veškeré poplatky

20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:

(Odpovídat je možné v rozmezí 1 – 10, kde 1 představuje nejmenší hodnocení/spokojenost a 10 představuje naopak hodnocení/spokojenost největší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

Identifikační část

21. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena21069,08 %69,08 %  
Muž9430,92 %30,92 %  

Graf

22. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 2618460,53 %60,53 %  
27 – 408427,63 %27,63 %  
41 – 55289,21 %9,21 %  
56 a více61,97 %1,97 %  
Méně než 1820,66 %0,66 %  

Graf

23. Nejvýše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední vzdělání s maturitou17156,25 %56,25 %  
Vysokoškolské8527,96 %27,96 %  
Střední vzdělání bez maturity / vyučen196,25 %6,25 %  
Vyšší odborné vzdělání185,92 %5,92 %  
Základní113,62 %3,62 %  

Graf

24. Jaké je Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ka13644,74 %44,74 %  
Zaměstnanec11939,14 %39,14 %  
Podnikatel/ka185,92 %5,92 %  
Nezaměstnaný/á123,95 %3,95 %  
na mateřské dovolené20,66 %0,66 %  
Student + zaměstnanec10,33 %0,33 %  
student s brigádou10,33 %0,33 %  
student, zaměstnanec10,33 %0,33 %  
Na rodičovské dovolené10,33 %0,33 %  
řidič10,33 %0,33 %  
mateřská dovolená10,33 %0,33 %  
md10,33 %0,33 %  
rentiér10,33 %0,33 %  
v duchodu10,33 %0,33 %  
Student a zaměstnanec10,33 %0,33 %  
finanční obchodník10,33 %0,33 %  
Vysokoškolský pedagog10,33 %0,33 %  
pracující důchodce10,33 %0,33 %  
Studuji při zaměstnání10,33 %0,33 %  
důchodce10,33 %0,33 %  
RD10,33 %0,33 %  
Zaměstnanec i student10,33 %0,33 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jak se stavíte k problematice zabezpečení platebních karet (PK)?

  • odpověď Spíše důvěřuji zabezpečení PK:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1. Jak velkou důvěru vkládáte do vaší banky?=6 na otázku 20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:

20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:

  • odpověď 16. Plánujete využívat služby své současné banky i v budoucích letech?=10:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15. Jak byste ohodnotil/a přístup banky k řešení stížností?=10 na otázku 20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18. Jaké jsou Vaše pocity z toho, že banka získává prostřednictvím uskutečněných platebních transakcí detailní informace o zájmech a struktuře výdajů klienta?=10 na otázku 20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 14. Jak moc jste spokojen/a s ochranou vaši platební karty proti zneužití?=10 na otázku 20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 22. Jak moc jste přesvědčeni o bezpečnosti moderních platebních produktů?=10 na otázku 20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jaká je Vaše celková spokojenost se sjednanými službami?=10 na otázku 20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:
  • odpověď 21. Jaké je vaše osobní ohodnocení nových bezkontaktních plateb?=10:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 22. Jak moc jste přesvědčeni o bezpečnosti moderních platebních produktů?=10 na otázku 20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:

22. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 18 – 26:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student/ka na otázku 24. Jaké je Vaše povolání?

24. Jaké je Vaše povolání?

  • odpověď Student/ka:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 23. Nejvýše dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik platebních karet vlastníte?

2. U které tuzemské banky vlastníte platební kartu/y?

3. Jak často využíváte platební kartu/y?

4. Jaké služby prostřednictvím platební karty nejčastěji využíváte?

5. Pokud dojde k situaci, kdy máte na výběr ve způsobu placení, jaký způsob je Vám nejblíže?

6. Jak se stavíte k problematice zabezpečení platebních karet (PK)?

7. Zažil/a jste někdy negativní zkušenost/i se službami v oblasti platebních karet?

9. Jak se stavíte ke skutečnosti, že při odcizení/ztrátě platební karty neručí banka ihned v plné výši za vzniklé škody, ale záleží na uplynulém časovém úseku, typu karty a popřípadě i sjednaném připojištění?

10. Jste si vědom/a skutečnosti, že je Vaše banka schopna zjistit z vámi provedených plateb leckdy i velmi detailní informace?

11. V souvislosti s otázkou č. 7, č. 9. a č. 10 uveďte, zda se Váš pohled na banku v rámci takovéhoto přístupu nějak změní/změnil.

12. Jste zapojen/a v některém bonusovém, věrnostním, či jinak zvýhodňujícím programu nabízeném Vaší bankou?

13. Označte, které tvrzení je vám nejblíže:

14. Využíváte služeb přímého bankovnictví?

15. Pokud využíváte mobilní bankovnictví. Ve kterém roce jste začal/a tyto služby využívat?

16. Jak se stavíte k problematice zabezpečení moderních platebních produktů?

17. Disponuje Vaše platební karta NFC (bezkontaktní) technologií?

20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:

21. Jaké je Vaše pohlaví?

22. Jaký je Váš věk?

23. Nejvýše dosažené vzdělání?

24. Jaké je Vaše povolání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik platebních karet vlastníte?

2. U které tuzemské banky vlastníte platební kartu/y?

3. Jak často využíváte platební kartu/y?

4. Jaké služby prostřednictvím platební karty nejčastěji využíváte?

5. Pokud dojde k situaci, kdy máte na výběr ve způsobu placení, jaký způsob je Vám nejblíže?

6. Jak se stavíte k problematice zabezpečení platebních karet (PK)?

7. Zažil/a jste někdy negativní zkušenost/i se službami v oblasti platebních karet?

9. Jak se stavíte ke skutečnosti, že při odcizení/ztrátě platební karty neručí banka ihned v plné výši za vzniklé škody, ale záleží na uplynulém časovém úseku, typu karty a popřípadě i sjednaném připojištění?

10. Jste si vědom/a skutečnosti, že je Vaše banka schopna zjistit z vámi provedených plateb leckdy i velmi detailní informace?

11. V souvislosti s otázkou č. 7, č. 9. a č. 10 uveďte, zda se Váš pohled na banku v rámci takovéhoto přístupu nějak změní/změnil.

12. Jste zapojen/a v některém bonusovém, věrnostním, či jinak zvýhodňujícím programu nabízeném Vaší bankou?

13. Označte, které tvrzení je vám nejblíže:

14. Využíváte služeb přímého bankovnictví?

15. Pokud využíváte mobilní bankovnictví. Ve kterém roce jste začal/a tyto služby využívat?

16. Jak se stavíte k problematice zabezpečení moderních platebních produktů?

17. Disponuje Vaše platební karta NFC (bezkontaktní) technologií?

20. Otázky, na základě kterých bude vyhodnocena zákaznická spokojenost a loajálnost:

21. Jaké je Vaše pohlaví?

22. Jaký je Váš věk?

23. Nejvýše dosažené vzdělání?

24. Jaké je Vaše povolání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Karlík, M.Platební karty a moderní trendy v platebním styku (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://platebni-karty-a-moderni-tre.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.