Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost provozovatelů stravovacích služeb
Spokojenost provozovatelů stravovacích služeb
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Burešová |
---|---|
Šetření: | 24. 11. 2020 - 31. 12. 2020 |
Počet respondentů: | 107 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 54,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení podnikatelé,
velmi si uvědomuji, že v současné nepříjemné situaci, která vznikla pandemií, máte jistě spoustu jiných starostí, ale i tak Vás velmi prosím o Váš čas. Ráda bych vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku na téma provozování stravovacích služeb v ČR.
Jsem studentkou Univerzity Pardubice a tento dotazník bude sloužit jako podklad pro vypracování mé bakalářské práce. Pomocí dotazníku bych ráda zjistila, zda jste spokojeni s procesem založení podniku a následným provozováním.
Vyplnění dotazníku Vám nezabere více jak 5 minut.
Dotazník je anonymní.
Předem děkuji za Váš čas a ochotu dotazník vyplnit.
Odpovědi respondentů
1. Jaký typ provozovny provozujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
restaurace | 55 | 51,4 % | 51,4 % |
kavárna | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
jiné | 11 | 10,28 % | 10,28 % |
bistro - fast food | 7 | 6,54 % | 6,54 % |
cukrárna | 7 | 6,54 % | 6,54 % |
pizzerie | 6 | 5,61 % | 5,61 % |
pivnice | 6 | 5,61 % | 5,61 % |
vinotéka | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
2. Jakou máte právní formu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
právnická osoba | 54 | 50,47 % | 50,47 % |
fyzická osoba | 49 | 45,79 % | 45,79 % |
jiná | 4 | 3,74 % | 3,74 % |
3. Jak dlouho již podnikáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 a více let | 46 | 42,99 % | 42,99 % |
1 - 5 let | 31 | 28,97 % | 28,97 % |
5 - 10 let | 22 | 20,56 % | 20,56 % |
0 - 1 rok | 8 | 7,48 % | 7,48 % |
4. Jak jste byli spokojeni se službami živnostenského úřadu při zahajování podnikání?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
5. Jak vnímáte možnost, že na živnostenském úřadě můžete učinit podání vůči SSZ, ZP a FÚ (funkce CRM=centrálního registračního místa
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše užitečné | 45 | 42,06 % | 42,06 % |
velmi užitečné | 40 | 37,38 % | 37,38 % |
raději si vyřizuji vše sám | 15 | 14,02 % | 14,02 % |
neužitečné | 7 | 6,54 % | 6,54 % |
6. Jak náročné bylo zajistit provozovnu po technické stránce při zahájení podnikání - splnit podmínky stavebního úřadu a hygienické stanice?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
7. Při zahájení podnikatelské činnosti - jak vnímáte množství povinných formulářů, které musíte vyplnit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mnoho | 49 | 45,79 % | 45,79 % |
velmi mnoho | 35 | 32,71 % | 32,71 % |
nedokážu posoudit | 13 | 12,15 % | 12,15 % |
spíše méně | 9 | 8,41 % | 8,41 % |
málo | 1 | 0,93 % | 0,93 % |
8. Uvítali byste rozšíření možností komunikovat s úřady online?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 86 | 80,37 % | 80,37 % |
nevím | 16 | 14,95 % | 14,95 % |
ne | 5 | 4,67 % | 4,67 % |
9. Jaký názor máte na dozorové a kontrolní orgány? - množství kontrol, které se vás týkají
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kontrol je mnoho - zatěžující | 48 | 44,86 % | 44,86 % |
kontrol je tak akorát - nevadí mi to | 22 | 20,56 % | 20,56 % |
kontrol je mnoho - nevadí mi to | 17 | 15,89 % | 15,89 % |
počet kontrol neřeším | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
kontrol je málo - jsem spokojen | 6 | 5,61 % | 5,61 % |
10. Jak vás ovlivnilo zavedení EET?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zatěžující | 40 | 37,38 % | 37,38 % |
velmi zatěžující | 23 | 21,5 % | 21,5 % |
nepoznal jsem rozdíl | 20 | 18,69 % | 18,69 % |
nedokážu posoudit | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
uvítal jsem EET | 10 | 9,35 % | 9,35 % |
11. Jak vás ovlivnilo zavedení tzv. protikuřáckého zákona v roce 2017?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pozitivně | 51 | 47,66 % | 47,66 % |
nedokážu posoudit | 33 | 30,84 % | 30,84 % |
spíše negativně | 14 | 13,08 % | 13,08 % |
velmi negativně | 9 | 8,41 % | 8,41 % |
12. Je obtížné sledovat a dodržovat všechny povinnosti, které vám zákony ukládají?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi obtížné | 50 | 46,73 % | 46,73 % |
spíše obtížné | 28 | 26,17 % | 26,17 % |
těžké, ale zvládnutelné | 22 | 20,56 % | 20,56 % |
není problém | 5 | 4,67 % | 4,67 % |
neřeším | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
13. Jak vás ovlivnila současná pandemie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi - bude náročné se vzpamatovat | 66 | 61,68 % | 61,68 % |
spíše více - daří se mi udržet činnost podniku v chodu | 25 | 23,36 % | 23,36 % |
spíše méně - funguji s menšími omezeními | 10 | 9,35 % | 9,35 % |
velmi - musím ukončit činnost | 4 | 3,74 % | 3,74 % |
málo | 2 | 1,87 % | 1,87 % |
14. Jaký největší problém či komplikaci při své podnikatelské činnosti spatřujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
nefungující, chaotická, komplikovaná nepřehledná...... legislativa !!!!!
Babiš
Babiše.
Byrokracie a neochota úředníků. Neexistence informačního místa, kde by živnostník snadno nalezl seznam svých povinností. Nemám čas ani sílu vyhledávat všechna pravidla a zákony. A tak jsem na své povinnosti vůči všem pravidlům rezignoval. Což pravděpodobně musí udělat každý živnostník, který nemá ve firmě právní oddělení.
byrokracie, nemozne fungovat bez znacne odborne podpory kancelare danoveho poradce
Byrokracie, obtěžování neustálými kontrolami
Byrokracie, vysoké náklady, málo kvalitních potencionálních zaměstnanců
Byrokracii, zmatené restrikce, pozdní vyplacení bonusu, povinnost platit balíček pomocí k eet(Markeeta)
Byrokracii... Když úřady po nás chtějí doložit nějaký papír, většinou to musí být do pěti dnů (v lepším případě). Ale když potřebujeme něco my, mají na to 30 dnů...
byrokratická zátěž je velká, nezbývají síly na samotné podnikání, inovace, nápady...
COVID :D a lidskou lenost a nespolehlivost
Covid 19
eet
Extremní požadavky na byrokracii - HACCP atd.
Házení překážek podnikatelům, ze strany vlády ČR.
Jako malý živnostník jsem se za 13 let smířil,že pomoc NE kontroly a zvyšování byrokracie ano v době elektronické nepochopitelne
Jednoznačně byrokracie, nepřehlednost všech nařízení a množství zákonů, které musí podnikatel sledovat.
každodenní změny a zmatené příkazy vlády bez naprosté koncepce..
Lidem se nechce pracovat.
Lidské zdroje ( sociální politika státu ).
Minimalni podpora od statu. Nevyplaceni kompenzacniho bonusu v druhe vlne. Neustala financni zatezenost i kdy stat uzavrel provoz.
Naše vláda
Nedostatek kvalifikovaného personálu.
nedostatek kvalifikovaných a ochotných pracovníků s určitou mírou odpovědnosti
Nedostatek kvalitního personálu, který by chtěl v tomto odvětví pracovat ale je to způsobené nedostatkem financí v našem oboru Mělo by se celoplošně zdražit minimálně o 100% tak jako je to v zahraničí
Nedostatek kvalitních lidí na trhu práce
nedostatek kvalitních pracovních sil aktuálně pandemie
Nejasnosti a stále se měnící nařízení
nejistota do budoucnosti
nejlepe ukončit a jít do důchodu
Největším problémem je najít spolehlivý personál se zájmem o práci v gastronomii.
Neochota úřadů konzultovat problematiku, která se týká podnikání (myšleno obecně od hygieny, přes finanční úřad, úřad práce atd.) Od konzultace jsou pry poradenské firmy, což je pravda, nicméně pak mi uniká, k čemu že ty úřad vlastně máme? Snad jen na to aby nás kontrolovaly a pokutovaly....
nepředvídatelnost, chaotičnost, časté zmeny
Nerovná konkurence, stále hodně podniků v oblasti pohostinství jede na černé peníze
nesnesitelná byrokracie a autokrativní zásahy státních orgánů do podnikání
neustálé změny ohledně Nouzového Stavu je velmi matoucí a irritující.
Nyní opravdu velký chaos. Člověk se nemůže spolehnout,že věci budou tak jak řeknou.
Obecně - nedostatek kvalitního personálu, v současné době - nesmyslné a chaotické zasahování státní moci do ekonomické (i soukromé) činnosti každého jedince.
odvody za zaměstnance, daně
omezení státu v podnikání, jinak jsem v pohodě
Omezování svobody ve svém vlastním domě. vysoké náklady na FÚ a vysoká daň z nemovitosti při koupi restaurace. Sankce za zpožděné platby institucím ČSSZ, ZP, FÚ. V době pandemie nepochopení a neporozumění ze stran úřadů. Bez soucitu. Žádná pomoc od státu. Ale zatím bojuju, musím platit úvěr. Strach, že mi vezmou majetek, bezesné noci, stres komu dřív zaplatit. Denně mi chodí desítky obtěžujících mejlů s nabídkami nebankovních půjček, ale bráním se jim. Restaurace potřebují opravdu pomoc. Začaly mi padat vlasy. Co bude dál?
personál
Personál, pandemie, hlavně totální nefunkčnost státu. Nechá lid padnout!
personální věci
Podnikání s malými dětmi.
Poměrně časté změny v zákonech. A vždy k horšímu pro podnikání.
Postoj a nároky státu
Pracujeme s manželem v zařízení už 20 let, děláme všechno ke spokojenosti zákazníků, máme svoji práci a lidi velmi rádi, teď nám schází, ale všechno se jistě dá brzy do pořádku, problémy nemáme a Vám přejeme ať se Vám daří a pokud budete někde poblíž, zajděte na kafíčko Tomkovi
Různé nove zatěžující zákony a výmysly jak pro podnikani tak pro zaměstnavatele
sehnat kvalifikované a pracovité zaměstnance
Stále větší množství kontrol, která vede až k buzeraci. Nedostatečné státní pomoc až nezájem a pochopení pro podnikatele. Velká byrokracie a hlídání všech zákonů a nařízení. Chaotické a pozdní zavadění povinností ze strany státu.
Stát !!!! Neschopnost naších politiků. Stát utlačuje drobné podnikatele a zvýhodňuje velké. Státní byrokracie s kterou jsem se za svůj život v zahraničí nesetkal. Podnikání v ČŘ byla to nejhloupější co jsem v životě udělal.
V neustále se měnících pravidlech pro podnikání, daně, EET ano pak zas ne. Nekoncepční řešení vlády nejen v období covid.
Velmi brzy to začne být personální stránka - nejsou lidi. Rád bych podotkl k výše uvedeným dotazům - přebíral jsem prostory, které již byly zkolaudovány na kavárnu, tedy komunikace s úřady byla jednoduchá a rychlá - v tom jsem vyjímka :-)
Velmi odsuzuji to, že stát má možnost bez jakékoliv náhrady v podstatě ukončit živnost nebo podnikání OSVČ. V médiích proklamované státní "pomoci" jsou naprosto přebyrokratizované, nefunkční (proč to nejde na jednom webu do jednoho dotazníku - vyplňujeme pro každé ministerstvo jiný dotazník, stát nefunguje jako celek). Stát říká, že neukončuje podnikání, ale bere veškeré možnosti podnikat. A bez náhrady. Příspěvky jsou opravdu směšné.
Vláda ČR
Vysoké odvody za zaměstnance, špatně nastavený systém již od začátku devadesátých let.
Vzhledem k tomu, že náš podnik je pouze sezónní, je pro nás rozhodující počasí, které je vždy nepředvídatelné. Pokud se na to máme podívat z pohledu epidemické situace - je to smutné. V zimě jsme měli naplánovaných několik firemních večírků, posezení a vše je pryč. Kompenzace od státu minimální.
Za mě největší problém je měsíční přiznání DPH a kontrolní hlášení. Velice mě to v sezóně zatěžuje a v případě, že bych zvolil externí účetní pro mne zbytečné vyhození cca 12 tis. za rok. V mém případě bych uvítal čtvrtletní přiznání DPH spolu s kontrolním hlášením. Ve výsledku odvodu DPH by se nic neměnilo, jen by mě neomezovala měsíční byrokracie od jiné užitečné práce v mém oboru.
zaměstnanci
Zaměstnanci
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.