Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost provozovatelů stravovacích služeb

Spokojenost provozovatelů stravovacích služeb

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Burešová
Šetření:24. 11. 2020 - 31. 12. 2020
Počet respondentů:107
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení podnikatelé,

velmi si uvědomuji, že v současné nepříjemné situaci, která vznikla pandemií, máte jistě spoustu jiných starostí, ale i tak Vás velmi prosím o Váš čas. Ráda bych vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku na téma provozování stravovacích služeb v ČR

Jsem studentkou Univerzity Pardubice a tento dotazník bude sloužit jako podklad pro vypracování mé bakalářské práce. Pomocí dotazníku bych ráda zjistila, zda jste spokojeni  s procesem založení podniku a následným provozováním.

Vyplnění dotazníku Vám nezabere více jak 5 minut.

Dotazník je anonymní.  

Předem děkuji za Váš čas a ochotu dotazník vyplnit.

Odpovědi respondentů

1. Jaký typ provozovny provozujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
restaurace5551,4 %51,4 %  
kavárna1413,08 %13,08 %  
jiné1110,28 %10,28 %  
bistro - fast food76,54 %6,54 %  
cukrárna76,54 %6,54 %  
pizzerie65,61 %5,61 %  
pivnice65,61 %5,61 %  
vinotéka10,93 %0,93 %  

Graf

2. Jakou máte právní formu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
právnická osoba5450,47 %50,47 %  
fyzická osoba4945,79 %45,79 %  
jiná43,74 %3,74 %  

Graf

3. Jak dlouho již podnikáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 a více let4642,99 %42,99 %  
1 - 5 let3128,97 %28,97 %  
5 - 10 let2220,56 %20,56 %  
0 - 1 rok87,48 %7,48 %  

Graf

4. Jak jste byli spokojeni se službami živnostenského úřadu při zahajování podnikání?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

5. Jak vnímáte možnost, že na živnostenském úřadě můžete učinit podání vůči SSZ, ZP a FÚ (funkce CRM=centrálního registračního místa

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše užitečné4542,06 %42,06 %  
velmi užitečné4037,38 %37,38 %  
raději si vyřizuji vše sám1514,02 %14,02 %  
neužitečné76,54 %6,54 %  

Graf

6. Jak náročné bylo zajistit provozovnu po technické stránce při zahájení podnikání - splnit podmínky stavebního úřadu a hygienické stanice?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

7. Při zahájení podnikatelské činnosti - jak vnímáte množství povinných formulářů, které musíte vyplnit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mnoho4945,79 %45,79 %  
velmi mnoho3532,71 %32,71 %  
nedokážu posoudit1312,15 %12,15 %  
spíše méně98,41 %8,41 %  
málo10,93 %0,93 %  

Graf

8. Uvítali byste rozšíření možností komunikovat s úřady online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8680,37 %80,37 %  
nevím1614,95 %14,95 %  
ne54,67 %4,67 %  

Graf

9. Jaký názor máte na dozorové a kontrolní orgány? - množství kontrol, které se vás týkají

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kontrol je mnoho - zatěžující4844,86 %44,86 %  
kontrol je tak akorát - nevadí mi to2220,56 %20,56 %  
kontrol je mnoho - nevadí mi to1715,89 %15,89 %  
počet kontrol neřeším1413,08 %13,08 %  
kontrol je málo - jsem spokojen65,61 %5,61 %  

Graf

10. Jak vás ovlivnilo zavedení EET?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zatěžující4037,38 %37,38 %  
velmi zatěžující2321,5 %21,5 %  
nepoznal jsem rozdíl2018,69 %18,69 %  
nedokážu posoudit1413,08 %13,08 %  
uvítal jsem EET109,35 %9,35 %  

Graf

11. Jak vás ovlivnilo zavedení tzv. protikuřáckého zákona v roce 2017?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivně5147,66 %47,66 %  
nedokážu posoudit3330,84 %30,84 %  
spíše negativně1413,08 %13,08 %  
velmi negativně98,41 %8,41 %  

Graf

12. Je obtížné sledovat a dodržovat všechny povinnosti, které vám zákony ukládají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi obtížné5046,73 %46,73 %  
spíše obtížné2826,17 %26,17 %  
těžké, ale zvládnutelné2220,56 %20,56 %  
není problém54,67 %4,67 %  
neřeším21,87 %1,87 %  

Graf

13. Jak vás ovlivnila současná pandemie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi - bude náročné se vzpamatovat6661,68 %61,68 %  
spíše více - daří se mi udržet činnost podniku v chodu2523,36 %23,36 %  
spíše méně - funguji s menšími omezeními109,35 %9,35 %  
velmi - musím ukončit činnost43,74 %3,74 %  
málo21,87 %1,87 %  

Graf

14. Jaký největší problém či komplikaci při své podnikatelské činnosti spatřujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

nefungující, chaotická, komplikovaná nepřehledná...... legislativa !!!!!

Babiš

Babiše.

Byrokracie a neochota úředníků. Neexistence informačního místa, kde by živnostník snadno nalezl seznam svých povinností. Nemám čas ani sílu vyhledávat všechna pravidla a zákony. A tak jsem na své povinnosti vůči všem pravidlům rezignoval. Což pravděpodobně musí udělat každý živnostník, který nemá ve firmě právní oddělení.

byrokracie, nemozne fungovat bez znacne odborne podpory kancelare danoveho poradce

Byrokracie, obtěžování neustálými kontrolami

Byrokracie, vysoké náklady, málo kvalitních potencionálních zaměstnanců

Byrokracii, zmatené restrikce, pozdní vyplacení bonusu, povinnost platit balíček pomocí k eet(Markeeta)

Byrokracii... Když úřady po nás chtějí doložit nějaký papír, většinou to musí být do pěti dnů (v lepším případě). Ale když potřebujeme něco my, mají na to 30 dnů...

byrokratická zátěž je velká, nezbývají síly na samotné podnikání, inovace, nápady...

COVID :D a lidskou lenost a nespolehlivost

Covid 19

eet

Extremní požadavky na byrokracii - HACCP atd.

Házení překážek podnikatelům, ze strany vlády ČR.

Jako malý živnostník jsem se za 13 let smířil,že pomoc NE kontroly a zvyšování byrokracie ano v době elektronické nepochopitelne

Jednoznačně byrokracie, nepřehlednost všech nařízení a množství zákonů, které musí podnikatel sledovat.

každodenní změny a zmatené příkazy vlády bez naprosté koncepce..

Lidem se nechce pracovat.

Lidské zdroje ( sociální politika státu ).

Minimalni podpora od statu. Nevyplaceni kompenzacniho bonusu v druhe vlne. Neustala financni zatezenost i kdy stat uzavrel provoz.

Naše vláda

Nedostatek kvalifikovaného personálu.

nedostatek kvalifikovaných a ochotných pracovníků s určitou mírou odpovědnosti

Nedostatek kvalitního personálu, který by chtěl v tomto odvětví pracovat ale je to způsobené nedostatkem financí v našem oboru Mělo by se celoplošně zdražit minimálně o 100% tak jako je to v zahraničí

Nedostatek kvalitních lidí na trhu práce

nedostatek kvalitních pracovních sil aktuálně pandemie

Nejasnosti a stále se měnící nařízení

nejistota do budoucnosti

nejlepe ukončit a jít do důchodu

Největším problémem je najít spolehlivý personál se zájmem o práci v gastronomii.

Neochota úřadů konzultovat problematiku, která se týká podnikání (myšleno obecně od hygieny, přes finanční úřad, úřad práce atd.) Od konzultace jsou pry poradenské firmy, což je pravda, nicméně pak mi uniká, k čemu že ty úřad vlastně máme? Snad jen na to aby nás kontrolovaly a pokutovaly....

nepředvídatelnost, chaotičnost, časté zmeny

Nerovná konkurence, stále hodně podniků v oblasti pohostinství jede na černé peníze

nesnesitelná byrokracie a autokrativní zásahy státních orgánů do podnikání

neustálé změny ohledně Nouzového Stavu je velmi matoucí a irritující.

Nyní opravdu velký chaos. Člověk se nemůže spolehnout,že věci budou tak jak řeknou.

Obecně - nedostatek kvalitního personálu, v současné době - nesmyslné a chaotické zasahování státní moci do ekonomické (i soukromé) činnosti každého jedince.

odvody za zaměstnance, daně

omezení státu v podnikání, jinak jsem v pohodě

Omezování svobody ve svém vlastním domě. vysoké náklady na FÚ a vysoká daň z nemovitosti při koupi restaurace. Sankce za zpožděné platby institucím ČSSZ, ZP, FÚ. V době pandemie nepochopení a neporozumění ze stran úřadů. Bez soucitu. Žádná pomoc od státu. Ale zatím bojuju, musím platit úvěr. Strach, že mi vezmou majetek, bezesné noci, stres komu dřív zaplatit. Denně mi chodí desítky obtěžujících mejlů s nabídkami nebankovních půjček, ale bráním se jim. Restaurace potřebují opravdu pomoc. Začaly mi padat vlasy. Co bude dál?

personál

Personál, pandemie, hlavně totální nefunkčnost státu. Nechá lid padnout!

personální věci

Podnikání s malými dětmi.

Poměrně časté změny v zákonech. A vždy k horšímu pro podnikání.

Postoj a nároky státu

Pracujeme s manželem v zařízení už 20 let, děláme všechno ke spokojenosti zákazníků, máme svoji práci a lidi velmi rádi, teď nám schází, ale všechno se jistě dá brzy do pořádku, problémy nemáme a Vám přejeme ať se Vám daří a pokud budete někde poblíž, zajděte na kafíčko Tomkovi

Různé nove zatěžující zákony a výmysly jak pro podnikani tak pro zaměstnavatele

sehnat kvalifikované a pracovité zaměstnance

Stále větší množství kontrol, která vede až k buzeraci. Nedostatečné státní pomoc až nezájem a pochopení pro podnikatele. Velká byrokracie a hlídání všech zákonů a nařízení. Chaotické a pozdní zavadění povinností ze strany státu.

Stát !!!! Neschopnost naších politiků. Stát utlačuje drobné podnikatele a zvýhodňuje velké. Státní byrokracie s kterou jsem se za svůj život v zahraničí nesetkal. Podnikání v ČŘ byla to nejhloupější co jsem v životě udělal.

V neustále se měnících pravidlech pro podnikání, daně, EET ano pak zas ne. Nekoncepční řešení vlády nejen v období covid.

Velmi brzy to začne být personální stránka - nejsou lidi. Rád bych podotkl k výše uvedeným dotazům - přebíral jsem prostory, které již byly zkolaudovány na kavárnu, tedy komunikace s úřady byla jednoduchá a rychlá - v tom jsem vyjímka :-)

Velmi odsuzuji to, že stát má možnost bez jakékoliv náhrady v podstatě ukončit živnost nebo podnikání OSVČ. V médiích proklamované státní "pomoci" jsou naprosto přebyrokratizované, nefunkční (proč to nejde na jednom webu do jednoho dotazníku - vyplňujeme pro každé ministerstvo jiný dotazník, stát nefunguje jako celek). Stát říká, že neukončuje podnikání, ale bere veškeré možnosti podnikat. A bez náhrady. Příspěvky jsou opravdu směšné.

Vláda ČR

Vysoké odvody za zaměstnance, špatně nastavený systém již od začátku devadesátých let.

Vzhledem k tomu, že náš podnik je pouze sezónní, je pro nás rozhodující počasí, které je vždy nepředvídatelné. Pokud se na to máme podívat z pohledu epidemické situace - je to smutné. V zimě jsme měli naplánovaných několik firemních večírků, posezení a vše je pryč. Kompenzace od státu minimální.

Za mě největší problém je měsíční přiznání DPH a kontrolní hlášení. Velice mě to v sezóně zatěžuje a v případě, že bych zvolil externí účetní pro mne zbytečné vyhození cca 12 tis. za rok. V mém případě bych uvítal čtvrtletní přiznání DPH spolu s kontrolním hlášením. Ve výsledku odvodu DPH by se nic neměnilo, jen by mě neomezovala měsíční byrokracie od jiné užitečné práce v mém oboru.

zaměstnanci

Zaměstnanci

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jak jste byli spokojeni se službami živnostenského úřadu při zahajování podnikání?

  • odpověď ochota pracovníků živnostenského úřadu=velmi spokojen:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rychlost vyřízení=velmi spokojen na otázku 4. Jak jste byli spokojeni se službami živnostenského úřadu při zahajování podnikání?

13. Jak vás ovlivnila současná pandemie?

  • odpověď velmi - bude náročné se vzpamatovat:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi raději si vyřizuji vše sám na otázku 5. Jak vnímáte možnost, že na živnostenském úřadě můžete učinit podání vůči SSZ, ZP a FÚ (funkce CRM=centrálního registračního místa

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký typ provozovny provozujete?

2. Jakou máte právní formu?

3. Jak dlouho již podnikáte?

4. Jak jste byli spokojeni se službami živnostenského úřadu při zahajování podnikání?

5. Jak vnímáte možnost, že na živnostenském úřadě můžete učinit podání vůči SSZ, ZP a FÚ (funkce CRM=centrálního registračního místa

6. Jak náročné bylo zajistit provozovnu po technické stránce při zahájení podnikání - splnit podmínky stavebního úřadu a hygienické stanice?

7. Při zahájení podnikatelské činnosti - jak vnímáte množství povinných formulářů, které musíte vyplnit?

8. Uvítali byste rozšíření možností komunikovat s úřady online?

9. Jaký názor máte na dozorové a kontrolní orgány? - množství kontrol, které se vás týkají

10. Jak vás ovlivnilo zavedení EET?

11. Jak vás ovlivnilo zavedení tzv. protikuřáckého zákona v roce 2017?

12. Je obtížné sledovat a dodržovat všechny povinnosti, které vám zákony ukládají?

13. Jak vás ovlivnila současná pandemie?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký typ provozovny provozujete?

2. Jakou máte právní formu?

3. Jak dlouho již podnikáte?

4. Jak jste byli spokojeni se službami živnostenského úřadu při zahajování podnikání?

5. Jak vnímáte možnost, že na živnostenském úřadě můžete učinit podání vůči SSZ, ZP a FÚ (funkce CRM=centrálního registračního místa

6. Jak náročné bylo zajistit provozovnu po technické stránce při zahájení podnikání - splnit podmínky stavebního úřadu a hygienické stanice?

7. Při zahájení podnikatelské činnosti - jak vnímáte množství povinných formulářů, které musíte vyplnit?

8. Uvítali byste rozšíření možností komunikovat s úřady online?

9. Jaký názor máte na dozorové a kontrolní orgány? - množství kontrol, které se vás týkají

10. Jak vás ovlivnilo zavedení EET?

11. Jak vás ovlivnilo zavedení tzv. protikuřáckého zákona v roce 2017?

12. Je obtížné sledovat a dodržovat všechny povinnosti, které vám zákony ukládají?

13. Jak vás ovlivnila současná pandemie?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Burešová, T.Spokojenost provozovatelů stravovacích služeb (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://podnikatel-stravovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.