Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak hodnotíte podnikatelské prostředí Vietnamu?
Jak hodnotíte podnikatelské prostředí Vietnamu?
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Růžičková |
---|---|
Šetření: | 07. 02. 2010 - 07. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 7 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 12.71 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.20:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Zdravím, tento dotazník slouží jako průzkum k diplomové práci na téma Zvláštnosti podnikatelského prostředí Vietnamu.
Odpovědi respondentů
1. Zlepšily se znatelně podmínky pro zahraniční obchod po vstupu Vietnamské socialistické republiky do WTO?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale stále je co zlepšovat | 5 | 71,43 % | 71,43 % |
Ano, výrazně | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Ne, podmínky k podnikání zůstali na stejné úrovni | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
2. Jaké jsou výhody podnikatelského/investičního prostředí ve VSR, tedy jaké silné stránky byste vyzdvihl?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Levná pracovní síla a příznivé demografické složení obyvatelstva | 6 | 85,71 % | 85,71 % |
Stabilní politická situace | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
3. Co myslíte, že naopak patří mezi největší problémy podnikatelského/investičního prostředí VSR? Jaká jsou rizika podnikání a investování ve Vietnamu – slabé stránky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odlišné kulturní prostředí | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Korupce | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Nejistý budoucí vývoj | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Byrokracie | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
4. Jakou formu propagace, po vstupu na vietnamský trh, by firmy měly volit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Výstava zboží, aby si jej Vietnamci mohli vyzkoušet | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Televizní spot | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Tištěné reklamy/letáky | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Billboard | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
5. Co předchází prvnímu osobnímu setkání s vietnamskými obchodními partnery?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Písemná korespondence s představením firmy, našich cílů a návrhu data jednání | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Písemná korespondence s návrhem termínu jednání | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Telefonický kontakt s domluvou schůzky | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
6. Jaké místo pro jednání podle Vás Vietnamci upřednostňují?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Domácí půdu (ve VSR) | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Jednání u partnera (v ČR) | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Neutrální místo jednání | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
7. Jaké zkušenosti máte s vlivem kulturních odlišností na obchodní jednání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pro úspěšné obchodní jednání nám stačí slušnost, vstřícnost a trpělivost | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Jednání je jimi velmi ovlivněno, pokud jejich kulturní zvyklosti neovládáme a nepřizpůsobíme se jim, nevidí nás v dobrém světle, je potřeba nastudovat, která gesta můžeme použít a taktéž co vše vede ke ztrátě tváře | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
8. Jakou jednací taktiku pro dosažení svého cíle by měli čeští podnikatelé nebo investoři volit a proč?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Taktika win-win | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Zůstat sám sebou | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Taktika win- lost | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
9. Jaký dárek je podle Vás nejvhodnější pro vietnamského obchodního partnera?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Věcný dar reprezentující společnost, kterou zastupujeme | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Věcný dar reprezentující naši zemi (např. broušené sklo) | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
10. Jaké zkušenosti máte s dodržováním termínů při realizaci obchodní dohody?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Záleží, zda je podepsané memorandum či smlouva o realizaci | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Na dodržování termínů zde nikdo nespěchá | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Vietnamci vždy dodržují termíny dohodnuté ve smlouvě | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
11. Jaká doporučení byste dal českým podnikatelům, týkajících se společenských akcí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Je velmi důležité seznámit se s vietnamskou etiketou dopředu | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
S vietnamskou etiketou není třeba se seznamovat, jsou tolerantní k našim zvykům | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
12. Ctí Vietnamci stále své tradice či tradiční hodnoty, nebo jsou ochotni se přizpůsobit těm našim, tedy i našemu stylu jednání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale jsou ochotni se přizpůsobit | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Ne, jsou připraveni na jakékoliv změny v jednání | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Ano, ale přizpůsobovat se musíme my | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
13. Jak se Vietnamci dívají na Čechy obecně, jejich povahu a jak hodnotí jejich chování vůči nim samotným?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Češi chcou často slevu - Vietnamci - nižší zisk z výrobku.
Myslím, že nás vidí jako chladné osoby, které se až po určitém čase stanou přátelskými.
Netrpěliví, hluční, pozitivum je možnost kompromisu
Netrpěliví, prudší, snaha vyšvihnout se na úkor ostatních = pomlouvační
Podle nich jsme banda idiotů a je toho třeba využít. A mají pravdu.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.