Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Podoba hudební výchovy
Podoba hudební výchovy
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Daniela Talánová |
---|---|
Šetření: | 14. 06. 2010 - 17. 06. 2010 |
Počet respondentů: | 26 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 18.69 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 50,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
náledující dotazník je určen učitelkám a učitelům hudební výchovy na základních a středních školách. Je vytvořen v rámci diplomové práce a má za cíl poskytnout celkový obraz současné hodiny hudební výchovy.
Celý průzkum je zcela anonymní.
Předem moc děkuji za Vaši ochotu a čas
Daniela Talánová
Odpovědi respondentů
1. Které z nabízených složek obsahuje zpravidla hodina hudební výchovy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zpěv | 24 | 88,89 % | 92,31 % |
poslech hudby | 18 | 66,67 % | 69,23 % |
rytmická cvičení | 18 | 66,67 % | 69,23 % |
didaktické hry | 12 | 44,44 % | 46,15 % |
hudební teorie | 9 | 33,33 % | 34,62 % |
intonační cvičení | 8 | 29,63 % | 30,77 % |
dějiny hudby (významní skladatelé a jejich dílo) | 8 | 29,63 % | 30,77 % |
hudební teorie (názvy not, stupnice, intervaly,..) | 7 | 25,93 % | 26,92 % |
2. Oficiální náplň předmětu (podle švp)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mi vyhovuje | 19 | 70,37 % | 73,08 % |
bych doplnila/ doplnil (upřesněte) | 3 | 11,11 % | 11,54 % |
zatím jsem nečetla | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
zjednodušena 2. pol. 20. století | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
mastit koule | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
nevím | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
každá škola si vytváří svůj vlastní ŠVP | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
3. Nová látka je prezentována
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v širších souvislostech | 23 | 85,19 % | 88,46 % |
jen v souvislosti s hudbou a hudebním životem | 4 | 14,81 % | 15,38 % |
4. Projektové vyučování v HV
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
řešíme ve spolupráci s učiteli dalších předmětů | 10 | 37,04 % | 38,46 % |
zařazuji v omezené míře | 7 | 25,93 % | 26,92 % |
nezařazuji | 6 | 22,22 % | 23,08 % |
zařazuji často | 4 | 14,81 % | 15,38 % |
5. Učebnici doporučenou pro výuku
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
používám jen já | 10 | 37,04 % | 38,46 % |
nepovužívám | 10 | 37,04 % | 38,46 % |
používám já i žáci | 7 | 25,93 % | 26,92 % |
6. Jako materiál k výuce používám
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
od všeho něco | 22 | 81,48 % | 84,62 % |
klasickou i populární hudbu | 8 | 29,63 % | 30,77 % |
soudobou hudbu | 3 | 11,11 % | 11,54 % |
pouze klasickou hudbu | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
pouze populární hudbu | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
7. Novou látku obvykle prezentuji
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
formou dialogu s žáky | 19 | 70,37 % | 73,08 % |
formou projektu či hry, z čehož se nakonec společně dobereme výsledku | 5 | 18,52 % | 19,23 % |
formou přednášky | 3 | 11,11 % | 11,54 % |
8. Pro prezentaci nové látky používám
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hudební nástroje | 20 | 74,07 % | 76,92 % |
videozáznamy | 17 | 62,96 % | 65,38 % |
zpěvníky | 17 | 62,96 % | 65,38 % |
tabuli a křídu | 16 | 59,26 % | 61,54 % |
zvukové nahrácky | 12 | 44,44 % | 46,15 % |
zvukové nahrávky | 12 | 44,44 % | 46,15 % |
počítačové prezentace | 10 | 37,04 % | 38,46 % |
obykle používám tabuli, křídu a hudebním nástroj | 3 | 11,11 % | 11,54 % |
9. Před zpíváním
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
se nejdříve rozezpíváme | 20 | 74,07 % | 76,92 % |
nerozezpíváváme | 7 | 25,93 % | 26,92 % |
10. Zpíváme písně
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
lidové i umělé | 24 | 88,89 % | 92,31 % |
umělé | 2 | 7,41 % | 7,69 % |
lidové | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
11. Hudební teorii
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
probíráme alespoň základní (názvy not, stupnice, intervaly) | 22 | 81,48 % | 84,62 % |
neprobíráme, nemáme na to čas | 5 | 18,52 % | 19,23 % |
12. Výchovné koncerty (nebo podobné akce)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
navštěvujeme alespoň jednou ve školním roce s každou třídou | 11 | 40,74 % | 42,31 % |
navštěvujeme víckrát než jednou ve školním roce | 10 | 37,04 % | 38,46 % |
nenavštěvujeme – žádné nejsou | 3 | 11,11 % | 11,54 % |
nenavštěvujeme – není zájem | 3 | 11,11 % | 11,54 % |
13. Hudebna (třída, kde probíhá výuka HV) je vybavena:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přehrávačem na CD nebo MP3 | 26 | 96,3 % | 100 % |
Klavírem | 26 | 96,3 % | 100 % |
Orffovými hudebními nástroji | 23 | 85,19 % | 88,46 % |
televizí | 21 | 77,78 % | 80,77 % |
Kytarou | 21 | 77,78 % | 80,77 % |
počítačem | 10 | 37,04 % | 38,46 % |
interaktivní tabulí | 2 | 7,41 % | 7,69 % |
V naší škole hudebna není, výuka probíhá ve třídách | 1 | 3,7 % | 3,85 % |
14. Počet hodin hudební výchovy týdně pro třídu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 17 | 62,96 % | 65,38 % |
2 | 10 | 37,04 % | 38,46 % |
15. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 21 | 77,78 % | 80,77 % |
muž | 6 | 22,22 % | 23,08 % |
16. Aprobace učitele v oboru hudební výchova
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 21 | 77,78 % | 80,77 % |
ne | 6 | 22,22 % | 23,08 % |
17. Délka učitelské praxe
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do pěti let | 12 | 44,44 % | 46,15 % |
6-10 let | 5 | 18,52 % | 19,23 % |
20 a více let | 5 | 18,52 % | 19,23 % |
11-20 let | 5 | 18,52 % | 19,23 % |
18. Učím na
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na střední škole | 17 | 62,96 % | 65,38 % |
1. i 2. stupni ZŠ | 6 | 22,22 % | 23,08 % |
2. stupni ZŠ | 4 | 14,81 % | 15,38 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.