Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Podpora vzdělávání z Evropské Unie

Podpora vzdělávání z Evropské Unie

Nákupní chování a rozhodování spotřebitelů
Nakupujete podle plánu, nebo impulzivně? Pomáhá Vám reklama při nákupním rozhodování? Sledujete letáky?

(veřejné výsledky 31. 3. 2017)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavla Macíčková
Šetření:23. 03. 2011 - 03. 04. 2011
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.4
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respodenti,

 

dovoluji si Vás oslovit k vyplnění krátkého dotazníku.

 

Jmenuji se Pavla Macíčková a jsem studentkou 3.ročníku fakulty humanitních studií na UTB ve Zlíně (obor Německý jazyk pro manažerskou praxi).

 

Chtěla bych Vás požádat o vyplnění níže uvedeného dotazníku, který je zcela anonymní. Tento dotazník poslouží k vyhodnocení a zpracování mé bakalářské práce na téma: Podpora vzdělávání z Evropské Unie.

 

Mým cílem je zjistit, jak studenti využívají stáže a praxe podporované z fondů EU a jestli je podpora vzdělávání důležitá pro rozvoj mladých lidí.

 

Děkuji za Váš čas.

 

S přáním hezkého dne

 

Pavla Macíčková

Odpovědi respondentů

1. Slyšeli jste někdy o celoživotním vzdělávání v rámci EU?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9676,8 %76,8 %  
ne2923,2 %23,2 %  

Graf

2. Znáte programy celoživotního vzdělávání jako je např. Erasmus nebo Leonardo da Vinci?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12297,6 %97,6 %  
ne32,4 %2,4 %  

Graf

3. Které vzdělávací programy znáte? Zaškrtněte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Erasmus11592 %92 %  
Leonardo da Vinci5241,6 %41,6 %  
Comenius3528 %28 %  
jiné97,2 %7,2 %  

Graf

4. Zúčastnili jste se někdy stáží v rámci vzdělávacích programů EU?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10080 %80 %  
ano2520 %20 %  

Graf

5. Zaujal vás program natolik, že byste se zúčastnili znovu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2392 %18,4 %  
nevím14 %0,8 %  
ne14 %0,8 %  

Graf

6. Byl pro vás jeden z důvodu účasti na programu, že je částečně financován z EU a nemusíte si ho tak celý hradit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano25100 %20 %  

Graf

7. Chtěli byste se v budoucnu nějakého vzdělávacího programu zúčastnit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6753,6 %53,6 %  
nevím4334,4 %34,4 %  
ne1512 %12 %  

Graf

8. Kde jste poprvé o vzdělávacích programech slyšeli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve škole10684,8 %84,8 %  
Od známých a přátel4032 %32 %  
Internet2822,4 %22,4 %  
Tisk64,8 %4,8 %  
Televize43,2 %3,2 %  
Ostatní10,8 %0,8 %  

Graf

9. Je důležité, že EU podporuje vzdělávání občanů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12096 %96 %  
ne43,2 %3,2 %  
nevím10,8 %0,8 %  

Graf

10. Jaké jsou podle Vás hlavní přínosy zahraničních stáží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Navázání nových pracovních nebo osobních kontaktů8870,4 %70,4 %  
Rozšíření znalostí a dovedností 8769,6 %69,6 %  
Poznání členských zemí EU, jejich kultury, životního stylu a úrovně8568 %68 %  
Motivace pro další studium jazyků 8366,4 %66,4 %  
Nové informace o moderních technických zařízeních2620,8 %20,8 %  
Jiné108 %8 %  

Graf

11. Myslíte, že pobyt v zahraničí vám může pomoct k seberealizaci a k samostatnosti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12196,8 %96,8 %  
nevím21,6 %1,6 %  
ne21,6 %1,6 %  

Graf

12. Myslíte, že díky zkušenostem ze zahraničí máte větší šanci na evropském trhu práce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10886,4 %86,4 %  
nevím118,8 %8,8 %  
ne64,8 %4,8 %  

Graf

13. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 3010987,2 %87,2 %  
15 - 201310,4 %10,4 %  
31 - 4021,6 %1,6 %  
41 - 5010,8 %0,8 %  

Graf

14. Jaké je Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9072 %72 %  
muž3528 %28 %  

Graf

15. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student10987,2 %87,2 %  
Zaměstnanec1411,2 %11,2 %  
Jiná10,8 %0,8 %  
Podnikatel10,8 %0,8 %  

Graf

16. Jakou školu navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola10785,6 %85,6 %  
Jiná86,4 %6,4 %  
Střední škola64,8 %4,8 %  
Střední odborná škola32,4 %2,4 %  
Vyšší odborná škola10,8 %0,8 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Které vzdělávací programy znáte? Zaškrtněte.

  • odpověď Leonardo da Vinci:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 4. Zúčastnili jste se někdy stáží v rámci vzdělávacích programů EU?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Byl pro vás jeden z důvodu účasti na programu, že je částečně financován z EU a nemusíte si ho tak celý hradit?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Zaujal vás program natolik, že byste se zúčastnili znovu?

4. Zúčastnili jste se někdy stáží v rámci vzdělávacích programů EU?

  • odpověď ano:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Zaujal vás program natolik, že byste se zúčastnili znovu?
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Byl pro vás jeden z důvodu účasti na programu, že je částečně financován z EU a nemusíte si ho tak celý hradit?

5. Zaujal vás program natolik, že byste se zúčastnili znovu?

  • odpověď ano:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 4. Zúčastnili jste se někdy stáží v rámci vzdělávacích programů EU?
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Byl pro vás jeden z důvodu účasti na programu, že je částečně financován z EU a nemusíte si ho tak celý hradit?

6. Byl pro vás jeden z důvodu účasti na programu, že je částečně financován z EU a nemusíte si ho tak celý hradit?

  • odpověď ano:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 4. Zúčastnili jste se někdy stáží v rámci vzdělávacích programů EU?
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Zaujal vás program natolik, že byste se zúčastnili znovu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Slyšeli jste někdy o celoživotním vzdělávání v rámci EU?

2. Znáte programy celoživotního vzdělávání jako je např. Erasmus nebo Leonardo da Vinci?

3. Které vzdělávací programy znáte? Zaškrtněte.

4. Zúčastnili jste se někdy stáží v rámci vzdělávacích programů EU?

5. Zaujal vás program natolik, že byste se zúčastnili znovu?

6. Byl pro vás jeden z důvodu účasti na programu, že je částečně financován z EU a nemusíte si ho tak celý hradit?

7. Chtěli byste se v budoucnu nějakého vzdělávacího programu zúčastnit?

8. Kde jste poprvé o vzdělávacích programech slyšeli?

9. Je důležité, že EU podporuje vzdělávání občanů?

10. Jaké jsou podle Vás hlavní přínosy zahraničních stáží?

11. Myslíte, že pobyt v zahraničí vám může pomoct k seberealizaci a k samostatnosti?

12. Myslíte, že díky zkušenostem ze zahraničí máte větší šanci na evropském trhu práce?

13. Kolik je Vám let?

14. Jaké je Vaše pohlaví

15. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

16. Jakou školu navštěvujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Slyšeli jste někdy o celoživotním vzdělávání v rámci EU?

2. Znáte programy celoživotního vzdělávání jako je např. Erasmus nebo Leonardo da Vinci?

3. Které vzdělávací programy znáte? Zaškrtněte.

4. Zúčastnili jste se někdy stáží v rámci vzdělávacích programů EU?

5. Zaujal vás program natolik, že byste se zúčastnili znovu?

6. Byl pro vás jeden z důvodu účasti na programu, že je částečně financován z EU a nemusíte si ho tak celý hradit?

7. Chtěli byste se v budoucnu nějakého vzdělávacího programu zúčastnit?

8. Kde jste poprvé o vzdělávacích programech slyšeli?

9. Je důležité, že EU podporuje vzdělávání občanů?

10. Jaké jsou podle Vás hlavní přínosy zahraničních stáží?

11. Myslíte, že pobyt v zahraničí vám může pomoct k seberealizaci a k samostatnosti?

12. Myslíte, že díky zkušenostem ze zahraničí máte větší šanci na evropském trhu práce?

13. Kolik je Vám let?

14. Jaké je Vaše pohlaví

15. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

16. Jakou školu navštěvujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Macíčková, P.Podpora vzdělávání z Evropské Unie (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://podpora-vzdelavani-z-evropsk.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.