Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Podprahová manipulácia

Podprahová manipulácia

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dominika Koštialiková
Šetření:09. 03. 2013 - 08. 04. 2013
Počet respondentů:147
Počet otázek (max/průměr):16 / 11.95
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň,

prosím Vás o niekoľko  minút Vášho času pri vyplňovaní dotazníku na tému podprahová manipulácia. Výsledné dáta budú použité v bakalárskej práci.

Ďakujem!

Dominika Koštialiková, 3. ročník, žurnalistika

Odpovědi respondentů

1. Poznáte pojem "podprahová manipulácia"? (Tj. ovplyvňovanie konania signálmi, ktoré človek vníma nevedome.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13088,44 %88,44 %  
ne1711,56 %11,56 %  

Graf

2. Je podľa Vás podprahová manipulácia iba výmysel?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14296,6 %96,6 %  
ano53,4 %3,4 %  

Graf

3. Ak áno, prečo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

je to definovany, vedecky zkoumany a praxi odzkouseny termin

Lebo niekto chce manipulovat utajene.

manipulování s lidmi

ne

nebyla podpořena dostatečným množstvím vědeckých důkazů

Pretože nie

prostě je to nesmysl

th

Zažil som niečo, a nie raz, na vlastnej koži Sám mám skúsenosť s nepriamou manipuláciou za účelom dosiahnutia cieľa

4. Viete, aké techniky sa používajú na ovplyvňovanie podvedomia?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7651,7 %51,7 %  
ne7148,3 %48,3 %  

Graf

5. Ak áno, uveďte, aké techniky to podľa Vás sú.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- schovanie reklamného obrázka do série iných obrázkov, napr do filmovej animácie - schovanie tichého opakujúceho sa textu do zvukovej kulisy, teda hudba je výrazne hlasnejšia ako text, takže ten môže pôsobiť ako nejaký šepot či šelest - backmasking (toto osobne myslím nefunguje, ale niektorý tvrdia, že áno), teda napíše sa text, ktorý po otočení obsahuje nejaké iné posolstvo. Vraj sa to dá dokumentovať na textoch Beatles. Vraj je to diabolská technika, ale o tom by vedeli nejakí kresťanskí odborníci na hudbu.

brainwashing, 1-3 snimkove "probliky" vzukove vjemy na urcite frekvenci, natlak pozitiv

gestá, reč...

hesla, barvy, symboly s určitou ustálenou asociací

Hlavně reklama

hudba, milisekundové objevení nějakého na obrazovce během vysílání konkrétního pořadu, barvy, vlnové délky

Hudba, skrytá reklma vo filme, či klipe...

hudba, vůně (např. v pekárnách), světlo, klima atd.

hypnoza medii

iracionalita, utok na emoce a city, michani a srovnavani nesouvisejiciho, pouzivani strachu, zatajeni duleziteho, umyslna dezinformace

Krátké obrazy puštěné do celku (filmu, reklamy..)

Krátké záběry vložené do reklamy: vědomě je nevidíme, ale mozek je zaregistruje

manipulace skrze barvy, hudbu, skrze určitá hesla v komunikaci, intonaci, gestikulaci apod.

Media,Hudba,Politici

Mimika, gestá, tón hlasu, forma zdelenia informácií, ktorá je výraznejšia ako samotný obsah, zameranie sa na emócie a správnu prácu s nimi

nahrane v hudbe

napr. reklama/v TV,plagáty..../

např. v reklamě je použit snímek, který lidské oko nezachytí, ale mozek si toto uvědomí a reaguje různými pocity na to

například zobrazení jídla na velmi krátkou dobu ve filmu v kině

Netuším

nieco viditelne alebo pocutelne, nie vsak vyrazne

obrazy vkládané například do filmů, zvuky, vůně, hudba, teplota.... (např. v obchodních domech)

opakování vzorců, jejich podsouvání

podprahove obrazove nebo zvukove signaly. Člověk je tedy vědomně nezaregistruje. Jen podvědomně.

Podprahové signály ve zvuku a obrazu

Podprahové zprávy nahrané v písních pod prahem slyšitelnosti, například jedno slovo dlouhé 3 minuty - vědomí jej nezachytí, ale podvědomí ano. To samé jsou vzkazy nahrané pozpátku. (ideální video - http://www.youtube.com/watch?v=YI_dqSO30Mg). Časté a velmi účinné jsou reklamy se sexuálním podtextem, neboť ačkoliv si člověk tohoto podnětu nevšimne, podvědomí tento signál zachytí. Například slůvko SEX dokáže okamžitě vzbudit pozornost. Stejně působí i nahé fotografie nebo falické symboly - na tohle byl specialista Walt Disney - falické symboly se objevovaly v pohádkách pro děti!! Dalším způsobem je problikávání obrázků během videa - člověk je schopný zachytit běžící obraz, ale ne jednotlivé snímky, ze kterých se obraz skládá. Stačí do dvou tří takovýchto snímků vložit nápis, heslo apod. a opět - signál jde do podvědomí, neboť vědomí není schopno jej zachytit. Víc už mě toho asi nenapadne :)

podsúvanie pozitívnych informácií verejnosti, v reklame skryté obrazy prípadne ukázané len na krátku dobu,príjemná hudba v obchodoch väčších reazcov a pod.

používání jmen firem v seriálech, novinových článcích, zprávách..snaha podsunout něco, co bychom měli kupovat a přesvědčit nás o kvalitách

predstieraná blízkosť k druhému človeku, ktorý na základe toho, že si myslí, že je medzi nimi vzťah robí to čo manipulátor chce alebo napr. lákanie druhého človeka na určité výhody, ktoré sa môžu zdať výhodné pre neho, ale v skutočnosti sú najvýhodnejšie pre manipulátora (reklamy)

Problikávání loga v pravidelných intervalech, Pavlovův experiment

product placement ve filmech, nezaznamenatelné střihy ve filmech s produktem

product placement, upravené informace,..

Přesné názvy nevím,tak uvedu konkretni priklady: rozvrzeni reklamnich letaku podle toho,kam se nejvice zaměřují oči,výběr barvy,fotografie,sloganu-snaha přesvědčit o výhodné slevě,navodit pocit,že dane zboží potřebuje. Dále třeba volba hudby v hypermarketech,restauracích,četla jsem,že dobře zvolena hudba prý podporuje chuť k jídlu. Zkrátka podprahová manipulace je všude tam,kde se vyskytuje konzument.

reklama

reklama

reklama

reklama - zvuky, znelky

reklama, psychologická manipulace

Reklama; nepriame podsunutie nápadu alebo myšlienky; skupinové stretnutia; školenia; ...

různé

skrytá reklama

Snad v TV reklamě - vkládání snímků, které však nejsou běžně viditelné (s ohledem na rychlost pohybu snímků filmu) - myslím, že takové jednání je zakázané v USA

Svetlo, zvuk

to, co člověk nevnímá, tak jak je uváděno v odborných publikacích, např. 1 ze 24 snímků kde je určitý text apod.

v filmech něco jako je product placement

v tv/filmu je 25 snímků za sekundu, místo jednoho dají reklamní obrazek

Věty typu: "Jak je všeobecně známo...; Jak dobře víte..."; v médiích - hudba, nejrůznější efekty (vždy působící na emoce)

Vkladani kratkych sekvenci do reklam.

vkládání snímků nebo zvuků do filmu, používání vůní apod.

vložení pole, či jiného obrázku (např. logo, nápis) do videosekvence na 24/1s- mozek zaznamená, ovšem né vědomě. Hudba, v níž je pospátku zakódovaný vzkaz...

zašifrovaný velbloud; neslyšíš,nevidíš,konáš; pravidla sugesce

Zvukové a obrazové

Zvuky (slova) pod prahem slyšitelnosti. Způsobí, že člověk na pocit, že to, co ty slova říkají, musí udělat.

6. Viete, kto je to James McDonald Vicary?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13390,48 %90,48 %  
ano149,52 %9,52 %  

Graf

7. Ak áno, v čom spočíval jeho experiment s podprahovou manipuláciou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

do filmu nasadil velmi kratkou reklamu na kolu a popkorn, kterou si pak meli divaci kupovat

kino plné nic netušících respondentů, podprahové sdělení Coca Cola, popkorn. Po promítání filmu se zvýšila poptávka po obojím (v místě promítání). Ovšem později tuto akci sám Vicary označil za podvrh. (podprahová manipulace není účinná, pokud neútočí na potřebu- tzn. poptávku po nápoji by zvydl jen u žíznivých)

Meno mi nič nehovorí, ale neboli to práve tie obrázky s reklamou na Cocacollu vo filme, po ktorých sa potom všetci cez prestávku vrhli a kupovali práve Cocacollu? Ak nie, tak sa vzdávam.

mikrozáběry v reklamách?

ne

nenápadný hlas, který apeloval na vyšší konzumaci koly a popcornu

nevím

Nevím

to bylo něco s cocacolou a popcornem v kině snad

V obchodním domě pod hudebním podtónem nechal neslyšitelně přehrávat slova jako: nebudu krást. Počet krádeží se zmenšil.

zhruba v 50.-60. rokoch v amerike premietal v kinách podprahove niečo v zmysle, že si majú návštevníci kúpiť popcorn alebo coca-colu. Zistil, že v kinách stúpol predaj týchto pochutín. Ako sa neskôr ukázalo, jeho zistenia boli falošné, pretože výsledky sa nepodarilo zreplikovať.

Zneužíval podprahových symbolů, aby propagoval Coca Colu - tento experiment byl ale mám dojem nějakým způsobem zpochybněn.

8. Je podľa Vás používanie podprahovej manipulácie (napr. v reklame) na území SR nelegálne?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7651,7 %51,7 %  
ano7148,3 %48,3 %  

Graf

9. Je podľa Vás využívanie takejto formy manipulácie neetické?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12484,93 %84,35 %  
ne2315,75 %15,65 %  

Graf

10. Ak si myslíte, že využívanie takejto manipulácie nie je neetické, prečo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

"násilné" ovplyvňovanie ľudského života, obmedzovanie slobody

A závisí na tom čo myslíme pod pojmom - podprahová manipulácia. No tak ako to vnímam ja z kontextu (veľmi malého v tomto prípade tzn. pomohla by definícia, čo sa pod tým presne myslí): už podľa toho názvu - manipulácia je to neetické. Manipulácia sa dá brať ako pokus niekomu niečo nanútiť proti/bez jeho vôle/vedomia. A to je zlé nezávisle na tom čí je nanucovaná vec "dobrá" alebo nie. V tomto zmysle je to potláčanie a nerešpektovanie ľudskej slobody a samostatnosti. Ale v každom prípade, je zaujímavé študovať psychologicky. A dokonca viem si predstaviť ten pojem zadefinovaný aj tak, že by bol eticky neutrálny. V tom prípade ak by bola bratá čisto ako jav. No ja si pod týmto pojmom predstavujem skôr zneužitie tohoto javu.

človek by sa mal rozhodnúť sám čo si kúpi a nie na základe toho ako ho zmanipuluje reklama

Člověk není schopný se tomuto druhu reklamy vyhnout a bránit se tomu - i když zde hraje roli to, zda člověk příležitostně předmět kupuje a při shlédnutí reklamy na něj dostane chuť a koupí si jej. Rozhodně, když uvidí podprahovou reklamu na předraženou pračku, si ji nekoupí - protože zde vyhrává rozum. Na co novou pračku, když už je doma jedna funkční.

Člověk, který je úspěšně manipulován nejedná ve svém zájmu, ale v zájmu manipulanta - mnohdy si to ani neuvědomuje a vlastně si škodí sám sobě, avšak né vlastní vinnou.

istym sposobom su zakaznikom vnucovane ich nazory, co za eticke urcite nepovazujem

Jde o jakýsi druh nevyžádané reklamy

Jedná se o manipulaci, kterou si člověk neuvědomuje a nemůže se svobodně rozhodnout.

Jedná se o použití marketingové strategie, která má za následek upoutat pozornost, nevědomě. Zatímco jeden jedinec na tento typ manipulace reaguje, jiný ne, neubližuje svými účinky....je na každém jak ji přijme. Nejedná se o nic násilného

jelikož obchází rozhodovací procesy lidí. Lidé to vnímají jen jako nutkání bez zvjevného důvodu

Jelikož ovlivnuje rozhodování člověka.

jsme myslící tvorové, ne ovce..i tak ale lidský mozek reaguje na takto podsouvané věci, někdy i nechtě a bezprostředně

Každá forma manipulácie je neetická, človek už nie je sám sebou.

Keby sa nielkomu takou formou podarilo dostat ma k tomu aby som si nieco zaobstaral a povodne som to nechcel ba dokonca ani nepotreboval, tak to je neeticke

Lidé si ji neuvědomují, tudíž se proti ní nemůžou bránit. A hlavně, mění přirozenost lidí.

Ľudia sa proti nej dokážu najmenej brániť.

mame myt svuj nazor

manipuluje s myslením a konaním ľudí

mění můj názor, metodami o kterých nevím a nemůžu je ovlivnit

Myslím si,že podprahová manipulace je všude.

na člověka působí aniž by si to uvědomoval

Narušuje svobodu volby

Nemám možnost si ji uvědomit, reaguji pak, aniž bych znala příčinu

Nevím

Nikdy nemá právo podsouvat někomu věci. Pokud se zaměřím například na tv reklamy, zákazník musí mít možnost svobodné volby a ve chvíli podprahové reklamy ji nemá.

ovlivnuje bez vedomi daneho cloveka jeho nazory

ovlivňuje myšlení člověka, který se v podstatě není schopný bránit

podsouvá nám např věci, které bychom vědomě neudělali nebo nechtěli

Posobi na biologiu cloveka a nie na ovplyvnenie usudku

Pracuje s podvědomím svých obětí bez jejich svolení

Presvedčenie niekoho o tom, že to, čo si v skutočnosti myslia je výtvor ich vlastného vedomia, a nie podsunutá myšlienka, nápad - to je dôvod neetickosti v tomto prípade

pretože človeku nie je poskytovaná pravdivá informácia ale akási skomolenina na základe ktorej sa predávajú produkty

Pretože je to v podstate oklamanie. Je však rozdiel, ak je to zneužívané len a len v osobný prospech a ak je to napríklad obchodná technika, ktorou sa snažím predať niečo, čo zákazník naozaj potrebuje a využije len ho k tomu treba naviesť. Čiže je rozdiel medzi manipuláciou a schopnosťou pracovať s ľuďmi ku vzájomnému prospechu.

Pretože žiadne výskumy nepotrvrdili, že by sa dalo naozaj manipulovať podprahovo, minimálne nie tak, ako by si to manipulátor prial.

protoze o tom clovek proste nevi a nemyslim si, ze je vhodne, aby bylo manipulovano lidskou mysli bez jejiho vedomi.

protoze to tak citim, vyuziti neci hlouposti, nekriticnosti nebo nesoustredenosti k obohaceni se neni spravne

Protože je to "vnucování" něčeho co většina lidí nechce či si to neuvědomuje..

Protože je to svinstvo

protože nefunguje a i kdyby ano, každý člověk je zodpovědný za své jednání, bez ohledu na nevědomé motivy

Protože pracuje s podvědomím člověka, ovlivňuje chování aniž by si to dotyčný vůbec uvědomoval.

protože to je reklama bez našeho vědomí

snadno zneužitelné, jedinec se nemůže rozhodnou na základě vlastního uvážení. (Což ovšem stejně nedělá, vzhledem k tomu, že většina rozhodnutí je založena na základě nevědomí a emocí, nikoli rácia.)

Záleží v jaké rovině, neetické spíše je, ale neřešila bych to zákazem této manipulace, ale spíše posilování gramotnosti lidí tuto manipulaci odhalovat a naučit se jí bránit

11. Myslíte si, že manipulovanie pod prahom vnímania ovplyvňuje len psychicky labilné osoby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12987,76 %87,76 %  
ano1812,24 %12,24 %  

Graf

12. Myslíte si, že ste sa už aspoň raz stali objektom podprahovej manipulácie?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím8457,14 %57,14 %  
ano4329,25 %29,25 %  
ne2013,61 %13,61 %  

Graf

13. Ak áno, opíšte danú situáciu (napr. aká to bola reklama).

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Alkohol a tabákové výrobky ve filmech.

coca cola

image byt in s vyrobkem

Jídlo

Konkrétně nevím, ale jsem si jistá, že už se mi to stalo.

myslím si že jo. kdy a kde to nevím

myslim ze jsem ovlivnovan obema smery zaroven a trochu se to nuluje :-) [napriklad politika a souvisejici]

Napríklad v obchodnom centre príde predajca a hovorí, že zadarmo dostanem produkty ako reklamu a vkladá to do balíčka, čím navodí záujem a nakoniec to skončí tým, že tie produkty zadarmo vôbec nie sú, pretože podmienkou je kúpiť si "veľmi výhodne" napríklad parfum a človek už takto nalákaný je viac náchylný to naozaj kúpiť. Cena pravdepodbne je výhodnejšia ako samotný nákup všetkých produktov, ale takto človek ľahko nakúpi veci, ktoré vôbec nepotrebuje, len pre to aké je to zlacnené.

nepamatuji si presne

nevím

Nevím konkrétní případ - proto je to podprahové :) Ale nemyslím si, že bych toho byla ušetřena

rekl. na prací prášok. resp. niečo podobné...

Reklama

reklama na jedlo

reklama na lieky

reklama na snickers

reklama s pepsi, kde jej namety z plechoviek po pospajani vytvárali slovo sex

Reklamy s dvojzmyslami.

Teď už jsem opatrnější,mohu-li vzpomenout,tak v pubertě jsem byla okouzlena katalogy kosmetiky,ktere nosily spolužačky do školy,nakupovala jsem ve velkem.

ukážka podprahovej stimulácie na univerzite

Väčšinou skôr podvedome reagujem na produkty, ktoré sa objavili počas filmov alebo seriálov.

vo filme som uvidel coca-colu , napr. , a neskor som si ju kupil

Všechny teleshopingy

14. Do akej vekovej kategórie patríte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-248255,78 %55,78 %  
25-303221,77 %21,77 %  
31-452114,29 %14,29 %  
15-1885,44 %5,44 %  
46-6042,72 %2,72 %  

Graf

15. Ste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9161,9 %61,9 %  
muž5638,1 %38,1 %  

Graf

16. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
gymnázium4027,21 %27,21 %  
odborná stredná škola s maturitou3423,13 %23,13 %  
vysoká škola I. stupňa3322,45 %22,45 %  
vysoká škola II. stupňa2315,65 %15,65 %  
odborná stredná škola bez maturity74,76 %4,76 %  
vysoká škola III. stupňa53,4 %3,4 %  
povinná školská dochádzka53,4 %3,4 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Poznáte pojem "podprahová manipulácia"? (Tj. ovplyvňovanie konania signálmi, ktoré človek vníma nevedome.)

2. Je podľa Vás podprahová manipulácia iba výmysel?

4. Viete, aké techniky sa používajú na ovplyvňovanie podvedomia?

6. Viete, kto je to James McDonald Vicary?

8. Je podľa Vás používanie podprahovej manipulácie (napr. v reklame) na území SR nelegálne?

9. Je podľa Vás využívanie takejto formy manipulácie neetické?

11. Myslíte si, že manipulovanie pod prahom vnímania ovplyvňuje len psychicky labilné osoby?

12. Myslíte si, že ste sa už aspoň raz stali objektom podprahovej manipulácie?

14. Do akej vekovej kategórie patríte?

15. Ste:

16. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Poznáte pojem "podprahová manipulácia"? (Tj. ovplyvňovanie konania signálmi, ktoré človek vníma nevedome.)

2. Je podľa Vás podprahová manipulácia iba výmysel?

4. Viete, aké techniky sa používajú na ovplyvňovanie podvedomia?

6. Viete, kto je to James McDonald Vicary?

8. Je podľa Vás používanie podprahovej manipulácie (napr. v reklame) na území SR nelegálne?

9. Je podľa Vás využívanie takejto formy manipulácie neetické?

11. Myslíte si, že manipulovanie pod prahom vnímania ovplyvňuje len psychicky labilné osoby?

12. Myslíte si, že ste sa už aspoň raz stali objektom podprahovej manipulácie?

14. Do akej vekovej kategórie patríte?

15. Ste:

16. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Koštialiková, D.Podprahová manipulácia (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://podprahova-manipulacia.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.