Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pojišťovny, Finanční poradci - Váš názor
Pojišťovny, Finanční poradci - Váš názor
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Brigady HavlBrod |
---|---|
Šetření: | 26. 06. 2014 - 26. 07. 2014 |
Počet respondentů: | 51 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 9.98 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 55,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:24 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem tohoto dotazníku je zjistit současný stav pozitivních a negativních zkušeností v oblasti pojišťovnictví a finančního poradenství.
Zároveň také zjistit, jaké nové možnosti byste uvítali v těchto oblastech.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 33 | 64,71 % | 64,71 % |
Muž | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-27 | 28 | 54,9 % | 54,9 % |
28-45 | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
46 a více | 5 | 9,8 % | 9,8 % |
3. Co je pro Vás u pojištění důležité?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Služba | 28 | 54,9 % | 54,9 % |
Cena | 23 | 45,1 % | 45,1 % |
4. Využíváte služeb pojišťovacího poradce/finančního poradce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 31 | 60,78 % | 60,78 % |
Ano | 20 | 39,22 % | 39,22 % |
5. Proč využíváte služeb poradce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Můžu se na něj kdykoliv obrátit | 11 | 55 % | 21,57 % |
Kvalitní jednání | 8 | 40 % | 15,69 % |
Pomáhá mi s pojistnými událostmi | 8 | 40 % | 15,69 % |
Příjemné prostředí | 4 | 20 % | 7,84 % |
Ušetří mi peníze | 3 | 15 % | 5,88 % |
využívám pouze pojišťovacího poradce, můžu se na něj kdykoliv obrátit | 1 | 5 % | 1,96 % |
poradí mi | 1 | 5 % | 1,96 % |
baví mě to | 1 | 5 % | 1,96 % |
setri cas | 1 | 5 % | 1,96 % |
Je to kamarád, máme s jeho radami dobré zkušenosti. | 1 | 5 % | 1,96 % |
6. Proč nevyužíváte služeb poradce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Další nabídky o které nestojíte | 20 | 64,52 % | 39,22 % |
Špatné zkušenosti | 13 | 41,94 % | 25,49 % |
Špatné jednání s klientem | 5 | 16,13 % | 9,8 % |
Nepříjemné prostředí | 2 | 6,45 % | 3,92 % |
manipulace poradce s klientem, jeho naučené fráze, mluví jak roboti a často o tématu neví nic, jsou to studenti na brigádě | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
zatím jsem nemusel | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
fin. poradce nepotřebuji, mám více znalostí | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
nemám penize | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
špatné reference od lidí co se osobně setkali s "poradcem " | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
doporučují dle vlastních provizí | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
stydím se | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
nepotřebuji ho, sama jsem ho dělala | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
je mi 15 nepotrebuji | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
nepotřebuji | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
nechci | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
Nevím co by mi mohl poradit, neměla bych na něj finance | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
Sém jsem si schopný zajistit lepší podmínky než rychlokvašky z OVB a podobných "firem" | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
nejsem volič levice, umím tedy číst a sám se rozhodovat | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
a z větší části nedostatečná finanční gramotnost poradců, kteří pouze opakují naučené fráze podvodných produktů | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
mám vlastní mozek | 1 | 3,23 % | 1,96 % |
7. Negativní zkušenosti v pojišťovnictví
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nabídky na produkty o které nemám zájem | 33 | 66 % | 64,71 % |
Špatná informovanost | 20 | 40 % | 39,22 % |
Špatné znalosti obchodníka | 19 | 38 % | 37,25 % |
Zvyšování cen | 15 | 30 % | 29,41 % |
Neplnění ze strany pojišťovny | 11 | 22 % | 21,57 % |
jednání pojišťovacího agenta při obchodním jednání při návštěvě domácnosti - doslova prolézání bytu pod záminkou návštěvy toalety apod. | 1 | 2 % | 1,96 % |
agenti jsou často nejlépe odměňování za co neméně výhodnou nabídku pro zákazníka | 1 | 2 % | 1,96 % |
Žádné | 1 | 2 % | 1,96 % |
buď žádné nemám nebo si nemohu vzpomenout | 1 | 2 % | 1,96 % |
zadne | 1 | 2 % | 1,96 % |
Nemám | 1 | 2 % | 1,96 % |
zatím nemám negativní zkušenost, spíše opačně, asi je to tím, že si tyto služby vybírám sám | 1 | 2 % | 1,96 % |
špatná finanční gramotnost poradce | 1 | 2 % | 1,96 % |
zatím žádné | 1 | 2 % | 1,96 % |
8. Co by Vás zaujalo, aby jste si šel zkontrolovat Vaše stávající pojištění
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nevim
.
...
asi nic
benefity
bonus za věrnost
cena
Cena
ceny
doporuceni dobreho pritele
Doporučení od mého poradce.
jestli nyní není na trhu výhodnější produkt za stejných či podobných finančních podmínek
kdyby mi přišla upomínka
kontroluji pravidelně
lepší nabídka, reklama, hlavně doporučení
Musela bych se dotat do situace, kdy by pro mě aktuální pojištění bylo z finančního hlediska (poplatky apod.) neúnosné a musela bych přistoupit ke změně.
nechápu otázku
nějaké nové riziko, které potřebuji ochránit
nějaký případ v okolí
nemám pojištění, protože jsem přesvědčen že se obecně nevyplatí. zaujmout mě je snadné, v podstatě téma rád řeším s kýmkoli, ale k přesvědčení se musíte doktnout komplexněji mé životní filosofie.
nemohu si pomoct, ale na této otázce mě nejvíce zaujalo vaše "aby jste"
Nespokojenost s mým stávajícím pojištěním.
Nespokojenost se stávající smlouvou -tj. stala by se pro mne už nevyhovující nebo bych zjistila, že konkurence nabízí lepší podmínky.
netuším
nevím
nevím
Nevim
nevím
nic
nic
Nic
Nic, kontroluji pravidelně
Nic, nemam
Nic.
nízká cena, rychlost vyřízení
nové informace, komplexnější nabídka
O svém pojištění vím vše nic kontrolovat nemusím.
pojistku s lepšími službami, levnější pojistku
Reklama
Reklama nebo rada kamaráda/známého, cizí rozhovor
sleva
sleva na poduktu
Sleva.
solventnost pojišťovny a finanční gramotnost poradce
V této otázce bych zcela určitě reagovala na upomínku o nezaplacení nějakého pojistného produktu. Pokud se týká kontroly stávajících pojistných smluv, přiznám se, že jsem o takovém postupu zatím neuvažovala a tedy jej ani neprovedla. Ale je to zajímavá koncepční myšlenka. Já bych se začala zajímat, pokud by taková kontrola byla vhodným způsobem iniciovaná ze strany nějakého/mého obchodníka. Osobně by mi vyhovovala v první fázi forma sms zprávy s dobře zpracovaným textem nabídky, ve druhé následné fázi odkaz na e-mailovou podrobnější informaci. Co mne v poslední době nejvíce obtěžuje je opakující se vyvolávání ze strany bankovního sektoru, který se mi snaží vždy nabídnout další a další produkty (většinou úvěrové účty apod.). Pokud se mně týká, zaujal by mne s největší pravděpodobností jasný, vhodně zvolený text, který nabízí kontrolu = moji ochranu nebo garanci, určitě v poslední době obohacený o nabídku rad, čemu se při pojišťování vyhýbabat a na co si dávat pozor. Domnívám se, že v dnešním bohatém mediálním strašení je právě nabídka něčí garance velmi důležitá pro to, abych měla pocit, že jsem se rozhodla správně. Teď mne napadlo, že bych velmi ocenila pomoc obchodníka při vyřizování jakékoliv pojistné události. Z vlastní pracovní praxe je mi známo, že mnoho pojistníků má problémy právě při likvidaci své škody. Nabídka formulářů, postupů, rad, návodů atd.
výhodnější nabídka - informace si zjišťuji pravidelně na webových stránkách
Výhodnější nabídka konkurence
Výrazně výhodnější finanční možnosti
Zásadní změna podmínek
změna výluk z pojištění
Změny v zákonech, upozornění pojišťovny na změny, má finanční situace
9. Jak byste si představoval průběh schůzky, aby pro Vás byla příjemně strávená?
Dnešní průběh schůzky spočívá v analýzách (zjištění potřeb klienta), většinou desetistránkové analýzy. Vnucování nových produktů, nátlakový prodej, atd..
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
osobní vztah, jednání narovinu
vysvětlení nabízených produktů
-
-dozvím se nové informace o tom co si jinak myslím že znám -jde se rychle k jádru pudla -obchodník se nenechá zastrašit a citlivě oponuje
???
1. krátka rekapitualce pojištění, které mám 2. dotaz od poradce, co se od doby, kdy jsme se viděli naposledy, změnilo 3. od poradce - poradit, co mám v pořádku a co by vzhledem k aktuální době a situaci bylo vhodné upravit
aby byl rozhovor k věci, pro kterou jsem skutečně přišla - žádné nabídky okolo a vnucování
aby mi nebylo nic vnucováno, aby mě obchodník nepřesvědčoval, že tohle či tamto opravdu potřebuji, aby mu nešlo jen o peníze z provize
aby se mi netlačil nikdo domů, měl by mýt vysokou školu a rozumět velmi dobře celkovému prostředí, ve kterém pracuje. Ne pouze naučené modelové produkty.
Bez vnucování nových produktů a arogantního jednání s možností na cokoliv se zeptat.
hlavně bez vnucování dalších služeb
jak si to člověk udělá takové to má
Jako finančního poradce si představuji člověka mně známého, který to nemá jako zaměstnání a nepracuje pro jednu určitou firmu nebo společnost. Dále bych ocenila, kdyby na mě nedělal nějaký velký nátlak a nesnažil se mnou manipulovat.
Jedině u živnostníka/podnikatele s max pár zaměstnanci u kterých si můžu být jist jejich znalostmi. Jsem zvyklí si určovat podmínky u služeb. Ne aby mi bylo něco vnucováno.
Jelikož si vše nejdřív najdu a prostuduju na internetu, už bych šla na schůzku s jasnou a představou co chci a co ne a příjemné by mi bylo, kdyby mi sice řekl svá pro a proti k mému výběru pojištění (nebo pojišťovnyú, ale nevynucoval mi nějaký konkrétní - v nejhorším případě úplně jinou pojišťovnu o kterou v žádném případě nestojím.
Jsem ochotna finančnímu poradci věnovat maximum potřebného času k vypracování analýzy, ale nemám zájem u první schůzky o rychlé řešení, to jen svědčí o tom, že tomu poradce nerozumí a střílí tzv. od boku.
káva
káva, hzeké prostředí a vyslechnutí mých pořečb, nikooiv pasování na jejich produkt
Každá schůzka, která není, je příjemná. Ta která by byla, by příjemná nebyla....
klídek
klidné a účelové popovídání o mých potřebách v příjemném prostředí. příjemného a kompetentního poradce beru jako samozřejmost
kompaktně, efektivně
komunikace s finančně gramotným poradcem zastupující solventní společnost a nabízející solventní produkty, které nejsou určeny pouze k okrádání
Korektní představení nabídky - hledání nejlepší varianty pro klienta, nikoli pro pojišťovnu. Ponechání dostatečného času na rozmyšlenou, nezatajování negativních informací a různých "kliček", které v důsledku vedou k tomu, že pojištěnec na pojistnou částku nedosáhne. Jako lektor obchodních dovedností mám absolutní odpor k nátlakovým technikám prodeje, pokud se s nimi setkám, otevřeně to obchodnímu zástupci sdělím a schůzku ukončím.
na pobočce firmy analýza co klient opravdu potřebuje a na další schůzce doporučení vhodných produktů pro klienta vč. zapůjčení smluv a obchodních podmínek domů na důkladné prostudování+ na konzultaci s nezávislým právníkem... a až na další schůzce pak teprve podpisy dokumentů a placení záloh...
nabízet jen, co potřebuji
Nemám představu konkrétního průběhu, pouze vyžaduji přátelské jednání, žádný náznak jakéhokoli prosazování konkrétního produktu, vše ušité pouze na míru a přesné požadavky klienta
Nemám zajem
Nenabízení produktů, které nechci a ani nepotřebuji.
Nevim
nevim
Nic nevnucovat, pojišťovna by měla akceptovat mé rozhodnutí některé služby odmítnout.
Pití, kokino, příjemné vystupování, individuální přístup.
Pohoda a klid :)
pohoda klid
Pokud se jedná o schůzku v kanceláři obchodníka, pak bych uvítala zajištění co nejoptimálnější volby času ze strany aktivátora schůzky. Nejen zaměstnané ženy se potýkají s jeho velkým nedostatkem, ale také živitelé rodin. Vkusně, ale nepředraženě uspořádaná kancelář. Nabídnutí kávy, čaje, minerálky. Ze začátku monolog - uvítání, stručné sdělení, co bude předmětem schůzky, vyvolání mého zaujetí a stručná informace o časovém uspořádání schůzky. Od obchodníka bych ráda očekávala příjemné vystupování, příjemnou úpravu zevnějšku, "nadzvedává mne ze židle", pokud si se mnou někdo ujedná schůzku, kterou tzv. promobiluje. Pokud bych se rozhodla na schůzku jít, očekávala bych, že se mi moje protistrana bude skutečně věnovat. Malý dárek může být příjemný, mohl by ale někdy působit podbízivě a být tak kontroproduktivní. Shrnuto: pro schůzku dobře promyšlený čas, vhodné prostředí, obsah schůzky "ušitý na moji míru", komunikativní, příjemný, pečlivý obchodník, který je nejen specialista, ale má i široký přehled a který si bude umět získat moji plnou důvěru.
pozdravení, vyřčení problému klientem, KVALITNÍ informovanost o produktech (NESMÍ BÝT POLOVIČNÍ, JAK TO VĚTŠINOU JE) + návrhy na řešení fin.poradce, pak několik dní pauza a pak rozhodnutí klienta, fin.poradce bude držet zobák a bude jednat dle toho, jak se klient rozhodl
Příjemný hovor i s odbočkami mimo pojištění, bez nátlaku, bez nacpávání toho, co nechci jen proto, že si poradce myslí že to potřebuji (protože to ještě nemám), bez citového nátlaku
Rychlá
Rychlý průběh, srozumitelná komunikace, žádné vnucování či mluvení o nesmyslech, kterému ne každý rozumí a poté se nechá špatně zlákat, příjemné vystupování
řeknu co si představuju, on vytáhne papír, kde to tak bude, podepíšu a hotovo - žádné kecy a bludy a vnucování dalších věcí
seznámení s nabídkou pojistek bez vnucování
Schůzka na pracovišti pojišťovny, vždy vyžádaná mnou.
schůzka s mojí tchyní která mi zároveň dělá pojistovaka
slušné jednání bez vnucování
srovnání všech nabídek na trhu nezávisle, + a - všech služeb, volba na klientovi
stačilo by kdyby se finanční poradce bavil jako člověk a ne jako robot a nesnažil se zmanipulovat a vnutit to, o co nestojím
Stručná a rychlá
Taková, kdy přijdu na pobočku, která má provozní dobu, takovou, abych se nemusel omezovat v práci/ ve škole. Obchodník bude znát všechny informace o nabýzených produktech a vše mi vysvětlí, nebude nic záměrně zatajovat či zkreslovat. Bude mi doporučovat takový produkt, který je pro nejvýhodnější pro mě, nebude mi nabízet takový produkt, za který má nejlepší provizi prodejce. Nebude se mi snažit vnutit něco co nechci/ nepotřebuji, nebude se na mě snažit vyvíjet nátlak. ! Rozhodně nestojím o nabídky schůzek např u mě doma ! Rovněž nestojím o nabízení různých produktů/ služeb po telefonu! Věcné dary, za uzavření smlouvy, nechci, radši mi nabídněte lepší služby (to že za uzavření smlouvy dostanu např. tablet, mě při rozhodování nikterak neovlivní)
Výsledný efekt.
zeptat se, co klient potřebuje, vypracovat na to co nejjednodušší návrh, klientovi jej vysvětlit, nevnucovat další produkty
10. Jaké pojištění je prioritně pro Vás v životě nejdůležitější
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Životní/úrazové pojištění | 1.7 | 1.29 |
Povinné ručení | 2.16 | 1.654 |
Pojištění nemovitosti/domáctnosti | 2.42 | 1.124 |
Jiné pojištění (odpovědnosti, cestovní pojištění...) | 3.04 | 1.118 |
11. Co byste uvítal od společnosti, se kterou řešíte Vaše pojistky
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Věcný dárek → otázka č. 12, Slevu na další produkty → konec dotazníku, Kvalitní servis → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kvalitní servis | 32 | 62,75 % | 62,75 % |
Slevu na další produkty | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
Věcný dárek | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
12. Jaký dárek?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Propisku! | 1 | 100 % | 1,96 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.