Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pojišťovny, Finanční poradci - Váš názor

Pojišťovny, Finanční poradci - Váš názor

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Brigady HavlBrod
Šetření:26. 06. 2014 - 26. 07. 2014
Počet respondentů:51
Počet otázek (max/průměr):12 / 9.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:55,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit současný stav pozitivních a negativních zkušeností v oblasti pojišťovnictví a finančního poradenství.

Zároveň také zjistit, jaké nové možnosti byste uvítali v těchto oblastech. 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3364,71 %64,71 %  
Muž1835,29 %35,29 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-272854,9 %54,9 %  
28-451835,29 %35,29 %  
46 a více59,8 %9,8 %  

Graf

3. Co je pro Vás u pojištění důležité?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Služba2854,9 %54,9 %  
Cena2345,1 %45,1 %  

Graf

4. Využíváte služeb pojišťovacího poradce/finančního poradce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3160,78 %60,78 %  
Ano2039,22 %39,22 %  

Graf

5. Proč využíváte služeb poradce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Můžu se na něj kdykoliv obrátit1155 %21,57 %  
Kvalitní jednání840 %15,69 %  
Pomáhá mi s pojistnými událostmi840 %15,69 %  
Příjemné prostředí420 %7,84 %  
Ušetří mi peníze315 %5,88 %  
využívám pouze pojišťovacího poradce, můžu se na něj kdykoliv obrátit15 %1,96 %  
poradí mi15 %1,96 %  
baví mě to15 %1,96 %  
setri cas15 %1,96 %  
Je to kamarád, máme s jeho radami dobré zkušenosti. 15 %1,96 %  

Graf

6. Proč nevyužíváte služeb poradce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Další nabídky o které nestojíte2064,52 %39,22 %  
Špatné zkušenosti1341,94 %25,49 %  
Špatné jednání s klientem516,13 %9,8 %  
Nepříjemné prostředí26,45 %3,92 %  
manipulace poradce s klientem, jeho naučené fráze, mluví jak roboti a často o tématu neví nic, jsou to studenti na brigádě13,23 %1,96 %  
zatím jsem nemusel13,23 %1,96 %  
fin. poradce nepotřebuji, mám více znalostí13,23 %1,96 %  
nemám penize13,23 %1,96 %  
špatné reference od lidí co se osobně setkali s "poradcem "13,23 %1,96 %  
doporučují dle vlastních provizí13,23 %1,96 %  
stydím se13,23 %1,96 %  
nepotřebuji ho, sama jsem ho dělala13,23 %1,96 %  
je mi 15 nepotrebuji 13,23 %1,96 %  
nepotřebuji13,23 %1,96 %  
nechci13,23 %1,96 %  
Nevím co by mi mohl poradit, neměla bych na něj finance13,23 %1,96 %  
Sém jsem si schopný zajistit lepší podmínky než rychlokvašky z OVB a podobných "firem"13,23 %1,96 %  
nejsem volič levice, umím tedy číst a sám se rozhodovat13,23 %1,96 %  
a z větší části nedostatečná finanční gramotnost poradců, kteří pouze opakují naučené fráze podvodných produktů13,23 %1,96 %  
mám vlastní mozek13,23 %1,96 %  

Graf

7. Negativní zkušenosti v pojišťovnictví

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nabídky na produkty o které nemám zájem3366 %64,71 %  
Špatná informovanost2040 %39,22 %  
Špatné znalosti obchodníka1938 %37,25 %  
Zvyšování cen1530 %29,41 %  
Neplnění ze strany pojišťovny1122 %21,57 %  
jednání pojišťovacího agenta při obchodním jednání při návštěvě domácnosti - doslova prolézání bytu pod záminkou návštěvy toalety apod.12 %1,96 %  
agenti jsou často nejlépe odměňování za co neméně výhodnou nabídku pro zákazníka12 %1,96 %  
Žádné12 %1,96 %  
buď žádné nemám nebo si nemohu vzpomenout12 %1,96 %  
zadne12 %1,96 %  
Nemám12 %1,96 %  
zatím nemám negativní zkušenost, spíše opačně, asi je to tím, že si tyto služby vybírám sám12 %1,96 %  
špatná finanční gramotnost poradce12 %1,96 %  
zatím žádné12 %1,96 %  

Graf

8. Co by Vás zaujalo, aby jste si šel zkontrolovat Vaše stávající pojištění

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

nevim

.

...

asi nic

benefity

bonus za věrnost

cena

Cena

ceny

doporuceni dobreho pritele

Doporučení od mého poradce.

jestli nyní není na trhu výhodnější produkt za stejných či podobných finančních podmínek

kdyby mi přišla upomínka

kontroluji pravidelně

lepší nabídka, reklama, hlavně doporučení

Musela bych se dotat do situace, kdy by pro mě aktuální pojištění bylo z finančního hlediska (poplatky apod.) neúnosné a musela bych přistoupit ke změně.

nechápu otázku

nějaké nové riziko, které potřebuji ochránit

nějaký případ v okolí

nemám pojištění, protože jsem přesvědčen že se obecně nevyplatí. zaujmout mě je snadné, v podstatě téma rád řeším s kýmkoli, ale k přesvědčení se musíte doktnout komplexněji mé životní filosofie.

nemohu si pomoct, ale na této otázce mě nejvíce zaujalo vaše "aby jste"

Nespokojenost s mým stávajícím pojištěním.

Nespokojenost se stávající smlouvou -tj. stala by se pro mne už nevyhovující nebo bych zjistila, že konkurence nabízí lepší podmínky.

netuším

nevím

nevím

Nevim

nevím

nic

nic

Nic

Nic, kontroluji pravidelně

Nic, nemam

Nic.

nízká cena, rychlost vyřízení

nové informace, komplexnější nabídka

O svém pojištění vím vše nic kontrolovat nemusím.

pojistku s lepšími službami, levnější pojistku

Reklama

Reklama nebo rada kamaráda/známého, cizí rozhovor

sleva

sleva na poduktu

Sleva.

solventnost pojišťovny a finanční gramotnost poradce

V této otázce bych zcela určitě reagovala na upomínku o nezaplacení nějakého pojistného produktu. Pokud se týká kontroly stávajících pojistných smluv, přiznám se, že jsem o takovém postupu zatím neuvažovala a tedy jej ani neprovedla. Ale je to zajímavá koncepční myšlenka. Já bych se začala zajímat, pokud by taková kontrola byla vhodným způsobem iniciovaná ze strany nějakého/mého obchodníka. Osobně by mi vyhovovala v první fázi forma sms zprávy s dobře zpracovaným textem nabídky, ve druhé následné fázi odkaz na e-mailovou podrobnější informaci. Co mne v poslední době nejvíce obtěžuje je opakující se vyvolávání ze strany bankovního sektoru, který se mi snaží vždy nabídnout další a další produkty (většinou úvěrové účty apod.). Pokud se mně týká, zaujal by mne s největší pravděpodobností jasný, vhodně zvolený text, který nabízí kontrolu = moji ochranu nebo garanci, určitě v poslední době obohacený o nabídku rad, čemu se při pojišťování vyhýbabat a na co si dávat pozor. Domnívám se, že v dnešním bohatém mediálním strašení je právě nabídka něčí garance velmi důležitá pro to, abych měla pocit, že jsem se rozhodla správně. Teď mne napadlo, že bych velmi ocenila pomoc obchodníka při vyřizování jakékoliv pojistné události. Z vlastní pracovní praxe je mi známo, že mnoho pojistníků má problémy právě při likvidaci své škody. Nabídka formulářů, postupů, rad, návodů atd.

výhodnější nabídka - informace si zjišťuji pravidelně na webových stránkách

Výhodnější nabídka konkurence

Výrazně výhodnější finanční možnosti

Zásadní změna podmínek

změna výluk z pojištění

Změny v zákonech, upozornění pojišťovny na změny, má finanční situace

Jak byste si představoval průběh schůzky?

9. Jak byste si představoval průběh schůzky, aby pro Vás byla příjemně strávená?

Dnešní průběh schůzky spočívá v analýzách (zjištění potřeb klienta), většinou desetistránkové analýzy. Vnucování nových produktů, nátlakový prodej, atd..

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

osobní vztah, jednání narovinu

vysvětlení nabízených produktů

-

-dozvím se nové informace o tom co si jinak myslím že znám -jde se rychle k jádru pudla -obchodník se nenechá zastrašit a citlivě oponuje

???

1. krátka rekapitualce pojištění, které mám 2. dotaz od poradce, co se od doby, kdy jsme se viděli naposledy, změnilo 3. od poradce - poradit, co mám v pořádku a co by vzhledem k aktuální době a situaci bylo vhodné upravit

aby byl rozhovor k věci, pro kterou jsem skutečně přišla - žádné nabídky okolo a vnucování

aby mi nebylo nic vnucováno, aby mě obchodník nepřesvědčoval, že tohle či tamto opravdu potřebuji, aby mu nešlo jen o peníze z provize

aby se mi netlačil nikdo domů, měl by mýt vysokou školu a rozumět velmi dobře celkovému prostředí, ve kterém pracuje. Ne pouze naučené modelové produkty.

Bez vnucování nových produktů a arogantního jednání s možností na cokoliv se zeptat.

hlavně bez vnucování dalších služeb

jak si to člověk udělá takové to má

Jako finančního poradce si představuji člověka mně známého, který to nemá jako zaměstnání a nepracuje pro jednu určitou firmu nebo společnost. Dále bych ocenila, kdyby na mě nedělal nějaký velký nátlak a nesnažil se mnou manipulovat.

Jedině u živnostníka/podnikatele s max pár zaměstnanci u kterých si můžu být jist jejich znalostmi. Jsem zvyklí si určovat podmínky u služeb. Ne aby mi bylo něco vnucováno.

Jelikož si vše nejdřív najdu a prostuduju na internetu, už bych šla na schůzku s jasnou a představou co chci a co ne a příjemné by mi bylo, kdyby mi sice řekl svá pro a proti k mému výběru pojištění (nebo pojišťovnyú, ale nevynucoval mi nějaký konkrétní - v nejhorším případě úplně jinou pojišťovnu o kterou v žádném případě nestojím.

Jsem ochotna finančnímu poradci věnovat maximum potřebného času k vypracování analýzy, ale nemám zájem u první schůzky o rychlé řešení, to jen svědčí o tom, že tomu poradce nerozumí a střílí tzv. od boku.

káva

káva, hzeké prostředí a vyslechnutí mých pořečb, nikooiv pasování na jejich produkt

Každá schůzka, která není, je příjemná. Ta která by byla, by příjemná nebyla....

klídek

klidné a účelové popovídání o mých potřebách v příjemném prostředí. příjemného a kompetentního poradce beru jako samozřejmost

kompaktně, efektivně

komunikace s finančně gramotným poradcem zastupující solventní společnost a nabízející solventní produkty, které nejsou určeny pouze k okrádání

Korektní představení nabídky - hledání nejlepší varianty pro klienta, nikoli pro pojišťovnu. Ponechání dostatečného času na rozmyšlenou, nezatajování negativních informací a různých "kliček", které v důsledku vedou k tomu, že pojištěnec na pojistnou částku nedosáhne. Jako lektor obchodních dovedností mám absolutní odpor k nátlakovým technikám prodeje, pokud se s nimi setkám, otevřeně to obchodnímu zástupci sdělím a schůzku ukončím.

na pobočce firmy analýza co klient opravdu potřebuje a na další schůzce doporučení vhodných produktů pro klienta vč. zapůjčení smluv a obchodních podmínek domů na důkladné prostudování+ na konzultaci s nezávislým právníkem... a až na další schůzce pak teprve podpisy dokumentů a placení záloh...

nabízet jen, co potřebuji

Nemám představu konkrétního průběhu, pouze vyžaduji přátelské jednání, žádný náznak jakéhokoli prosazování konkrétního produktu, vše ušité pouze na míru a přesné požadavky klienta

Nemám zajem

Nenabízení produktů, které nechci a ani nepotřebuji.

Nevim

nevim

Nic nevnucovat, pojišťovna by měla akceptovat mé rozhodnutí některé služby odmítnout.

Pití, kokino, příjemné vystupování, individuální přístup.

Pohoda a klid :)

pohoda klid

Pokud se jedná o schůzku v kanceláři obchodníka, pak bych uvítala zajištění co nejoptimálnější volby času ze strany aktivátora schůzky. Nejen zaměstnané ženy se potýkají s jeho velkým nedostatkem, ale také živitelé rodin. Vkusně, ale nepředraženě uspořádaná kancelář. Nabídnutí kávy, čaje, minerálky. Ze začátku monolog - uvítání, stručné sdělení, co bude předmětem schůzky, vyvolání mého zaujetí a stručná informace o časovém uspořádání schůzky. Od obchodníka bych ráda očekávala příjemné vystupování, příjemnou úpravu zevnějšku, "nadzvedává mne ze židle", pokud si se mnou někdo ujedná schůzku, kterou tzv. promobiluje. Pokud bych se rozhodla na schůzku jít, očekávala bych, že se mi moje protistrana bude skutečně věnovat. Malý dárek může být příjemný, mohl by ale někdy působit podbízivě a být tak kontroproduktivní. Shrnuto: pro schůzku dobře promyšlený čas, vhodné prostředí, obsah schůzky "ušitý na moji míru", komunikativní, příjemný, pečlivý obchodník, který je nejen specialista, ale má i široký přehled a který si bude umět získat moji plnou důvěru.

pozdravení, vyřčení problému klientem, KVALITNÍ informovanost o produktech (NESMÍ BÝT POLOVIČNÍ, JAK TO VĚTŠINOU JE) + návrhy na řešení fin.poradce, pak několik dní pauza a pak rozhodnutí klienta, fin.poradce bude držet zobák a bude jednat dle toho, jak se klient rozhodl

Příjemný hovor i s odbočkami mimo pojištění, bez nátlaku, bez nacpávání toho, co nechci jen proto, že si poradce myslí že to potřebuji (protože to ještě nemám), bez citového nátlaku

Rychlá

Rychlý průběh, srozumitelná komunikace, žádné vnucování či mluvení o nesmyslech, kterému ne každý rozumí a poté se nechá špatně zlákat, příjemné vystupování

řeknu co si představuju, on vytáhne papír, kde to tak bude, podepíšu a hotovo - žádné kecy a bludy a vnucování dalších věcí

seznámení s nabídkou pojistek bez vnucování

Schůzka na pracovišti pojišťovny, vždy vyžádaná mnou.

schůzka s mojí tchyní která mi zároveň dělá pojistovaka

slušné jednání bez vnucování

srovnání všech nabídek na trhu nezávisle, + a - všech služeb, volba na klientovi

stačilo by kdyby se finanční poradce bavil jako člověk a ne jako robot a nesnažil se zmanipulovat a vnutit to, o co nestojím

Stručná a rychlá

Taková, kdy přijdu na pobočku, která má provozní dobu, takovou, abych se nemusel omezovat v práci/ ve škole. Obchodník bude znát všechny informace o nabýzených produktech a vše mi vysvětlí, nebude nic záměrně zatajovat či zkreslovat. Bude mi doporučovat takový produkt, který je pro nejvýhodnější pro mě, nebude mi nabízet takový produkt, za který má nejlepší provizi prodejce. Nebude se mi snažit vnutit něco co nechci/ nepotřebuji, nebude se na mě snažit vyvíjet nátlak. ! Rozhodně nestojím o nabídky schůzek např u mě doma ! Rovněž nestojím o nabízení různých produktů/ služeb po telefonu! Věcné dary, za uzavření smlouvy, nechci, radši mi nabídněte lepší služby (to že za uzavření smlouvy dostanu např. tablet, mě při rozhodování nikterak neovlivní)

Výsledný efekt.

zeptat se, co klient potřebuje, vypracovat na to co nejjednodušší návrh, klientovi jej vysvětlit, nevnucovat další produkty

10. Jaké pojištění je prioritně pro Vás v životě nejdůležitější

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Životní/úrazové pojištění1.71.29
Povinné ručení2.161.654
Pojištění nemovitosti/domáctnosti2.421.124
Jiné pojištění (odpovědnosti, cestovní pojištění...)3.041.118

Graf

11. Co byste uvítal od společnosti, se kterou řešíte Vaše pojistky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Věcný dárekotázka č. 12, Slevu na další produkty → konec dotazníku, Kvalitní servis → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalitní servis3262,75 %62,75 %  
Slevu na další produkty1835,29 %35,29 %  
Věcný dárek11,96 %1,96 %  

Graf

12. Jaký dárek?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Propisku!1100 %1,96 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Využíváte služeb pojišťovacího poradce/finančního poradce?

  • odpověď Ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Můžu se na něj kdykoliv obrátit na otázku 5. Proč využíváte služeb poradce?
  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Další nabídky o které nestojíte na otázku 6. Proč nevyužíváte služeb poradce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Špatné zkušenosti na otázku 6. Proč nevyužíváte služeb poradce?

6. Proč nevyužíváte služeb poradce?

  • odpověď Další nabídky o které nestojíte:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Špatné zkušenosti na otázku 6. Proč nevyužíváte služeb poradce?

10. Jaké pojištění je prioritně pro Vás v životě nejdůležitější

  • odpověď Životní/úrazové pojištění=1:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Povinné ručení=2 na otázku 10. Jaké pojištění je prioritně pro Vás v životě nejdůležitější

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Co je pro Vás u pojištění důležité?

4. Využíváte služeb pojišťovacího poradce/finančního poradce?

5. Proč využíváte služeb poradce?

6. Proč nevyužíváte služeb poradce?

7. Negativní zkušenosti v pojišťovnictví

10. Jaké pojištění je prioritně pro Vás v životě nejdůležitější

11. Co byste uvítal od společnosti, se kterou řešíte Vaše pojistky

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Co je pro Vás u pojištění důležité?

4. Využíváte služeb pojišťovacího poradce/finančního poradce?

5. Proč využíváte služeb poradce?

6. Proč nevyužíváte služeb poradce?

7. Negativní zkušenosti v pojišťovnictví

10. Jaké pojištění je prioritně pro Vás v životě nejdůležitější

11. Co byste uvítal od společnosti, se kterou řešíte Vaše pojistky

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

HavlBrod, B.Pojišťovny, Finanční poradci - Váš názor (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://pojistovny-financni-poradci.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.