Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Poptávka po službách turistických informačních center ČR

Poptávka po službách turistických informačních center ČR

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Pánková
Šetření:16. 03. 2020 - 12. 04. 2020
Počet respondentů:425
Počet otázek (max/průměr):12 / 8.56
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:91,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jsem studentkou ekonomické fakulty na Západocčeské univerzitě v Plzni a sbírám data pro výzkum v mé bakalářské práci. Dotazník se týká převážně služeb v turistických informačních centrech. Chtěla bych Vás poprosit o pár minut Vašeho času k vyplnění dotazníku. 

Odpovědi respondentů

1. Využili jste někdy služeb turistických informačních center?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano30571,76 %71,76 %  
Ne12028,24 %28,24 %  

Graf

2. Využíváte často služeb TIC?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V případě potřeby17055,74 %40 %  
Jen výjimečně9129,84 %21,41 %  
Aktivně4414,43 %10,35 %  

Graf

3. Co bylo nejčastějším důvodem Vaší návštěvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nákup map, pohlednic, brožur, upomínkových předmětů a drobného občerstvení17958,69 %42,12 %  
Informace o turistických atraktivitách v místě a okolí, tipy na výlet14045,9 %32,94 %  
Získání propagačních materiálů o městě a okolí zdarma13945,57 %32,71 %  
Informace o dopravě, rezervace a nákup jízdenek6019,67 %14,12 %  
Informace o kulturním, společenském a sportovním dění, nákup vstupenek5116,72 %12 %  
Informace o možnostech ubytování a stravování, rezervace těchto služeb258,2 %5,88 %  
Přístup k internetu a kopírování92,95 %2,12 %  

Graf

4. Máte zájem o informace spíše digitální nebo tištěné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Digitální12641,31 %29,65 %  
Tištěné10133,11 %23,76 %  
Nerozhoduje7825,57 %18,35 %  

Graf

5. Využili jste služeb TIC i v zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17557,38 %41,18 %  
Ne13042,62 %30,59 %  

Graf

6. Nabízelo toto TIC nějaké služby, které postrádáte v českých informačních centrech? Prosím popište.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2816 %6,59 %  
Nevím74 %1,65 %  
nemyslim si74 %1,65 %  
Nevzpomínám si42,29 %0,94 %  
Nic mě nenapadá42,29 %0,94 %  
wifi42,29 %0,94 %  
Nenabízelo42,29 %0,94 %  
Asi ne42,29 %0,94 %  
více map42,29 %0,94 %  
ochotu31,71 %0,71 %  
ostatní odpovědi Nevím o tom
Služby byly stejné jako v ČR
Nevím o žádných
Nemyslím si.
nic
příjemné prostředí
Úschovna zavazadel
Myslím, že zahraniční TIC nenabízelo služby, které bych v České republice postrádala.
.
V podstatě lze říci, že TIC v ČR jsou na vyšší úrovni
Úschovu zavazadel - dokonce bezplatnou. Po zrušení a v nejlepším případě extrémním zdražení úschoven na nádražích je to velmi vítaná služba.
nepamatuji se
Nenapadá mě
naopak, má navštívená TIC v zahzaničí odpovídala Prague city tourism. Tzn. méně suvenýrů (pokud vůbec tak velice drahé), málokdy místní zajímavosti, ale vždy info o tom daném městě. Poměrně často je vše zpoplatněno-reklamní letáky, mapy
Ne.
Mapa dané lokality zdarma, dostupná aplikace s informacemi (a offline mapami) zdarma
Nevšimla jsem si žádných rozdílů oproti českým turistickým centrům.
Interaktivni tabule s mnozstvim informaci
Nevím, ale asi ne
Nic mne nenapadá
Informace o dopravě
Aktuálně nic
Domnímám se, že ne ale nemám moc popravdě zkušenost s informačními centry v Čechách. :)
Nepamatuji se, spíše ne.
Interaktivní mapy města
Příjemnost
aplikaci s mapkami pamatek
nepostrádalo
možnost uschovat zavazadla
mnohem více suvenýrů
obsluha byla mnohem ochotnější než v ČR
interaktivní mapky
Milé lidi
Asi ty levné ceny
Přehlednost a rychlý přístup
To že jsou otevřeni k pomoci komukoliv
Možná ale již si to nepamatuji
Moc milé lidi odcházela jsem s úsměvem na tváři
Moc hezcí lidé
Asi si zrovna nevzpomenu mám problém s pamětí
Ne nic lepšího nemáte
Ne nic moc
Asi ano
Ano rozhodně to bude ta krásná barevnost
Otevřenost a dobrá aura
Nevím asi ne
Krásná místa a dobré nalezení
hezčí suvenýry
Ne, v ČR byly služby lepší.
Personál byl v zahraničí mnohem příjemnější.
Měly hezčí propagační materiály.
nene
hezké prostředí
občerstvení
více letáčků
pití
vzhled
Úschovnu zavazadel
Mapka dane lokality zdarma
nevim o zadnych
nevšiml jsem si žádných rodílů
prijemnost
Suvenýry
Levné ceny
uschovna zavazdel
rychly pristup
hezke prostredi
V ČR byly služby lepší
milí lidé
více akcí
vice info
akce
okolí
hezci suvenyry
ochotnější lidé
kulturní akce
myslím že v ČR to bylo lepší
větší ochota
více suvenýrů
hezčí prostředí
Byli jsme v Německu a měli hrozně příjemný personál
Ne, je měli větší výběr upomínkovýh předmětů
Stylovější prostředí
Aplikaci s mapkami turistickymi
Hezké posezeni v kavárně s dostupnymi materialy o městě zdarma
Lépe zpracované informační letáky
Super umístění a interiér. Z budovy šlo vidět celé město, udělá to hned jiný dojem.
V ČR jsem byl se službami spokojenější
Kdepak
Wi fi
Apku s nej atraktivitama okolo
WC zdarma
Nvím o tom
wifinu
nn
nenavízelo
Jízdenky
Regionální karty (Rakousko)
10660,57 %24,94 % 

Graf

7. Navštěvujete webové stránky TIC?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18660,98 %43,76 %  
Ne11939,02 %28 %  

Graf

8. Co Vás na webových stránkách informačních center vždy zaujme? Prosím popište.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nenavštěvuji113,75 %2,59 %  
Nic113,75 %2,59 %  
nevim113,75 %2,59 %  
.82,73 %1,88 %  
Obrázky72,39 %1,65 %  
Přehlednost72,39 %1,65 %  
ne62,05 %1,41 %  
Nenavstevuji51,71 %1,18 %  
Vzhled51,71 %1,18 %  
mapy51,71 %1,18 %  
ostatní odpovědi Tipy na výlety
?
informace
fotky
Kulturní akce ve městě
Nadcházející události
Fotografie
hodně informací
...
nenavstevuju
info
,
Vizualizace
Kulturní akce
Akce
fotky pamatek
design
nic konkrétního
Pestrost
co
Nenavštěvuju
???
nic nezaujme
fotky okolí
pokazde neco jineho
..
Aktuální informace o společenském dění v regionu
---
Nevybavuji si nic, co by mě vyloženě zaujalo.
nevím, nenavštěvuji je
Kulturní akce města nebo nějaké novinky (nové výstavy, atd)
Nevím, nepoužívám
ocením fotografie zajímavých míst v dané lokalitě, jinak mi jde spíš o informace než o zaujetí
nic, protože je nenavštěvuji
grafika, fotky
Design. Minimalistický a moderní je fajn. Hlavně je škoda, když se snaží lokalita ukázat fotky všech zajímavosti ideálně na úvodní straně a pak je celý web nepřehledný a preplacany.
Nenavštěvuji jejich webové stránky
někdy jsou přehledné a obsahují zajímavé tipy
-
Otevírací doba TIC, informace o okolí
Pěkný a přehledný obsah stránek. Dostatečné informace.
nepoužívám
Turistické cíle v okolí, otevírací doba TIC, adresa TIC
nic, není tam nic zajímavého
Pokaždé něco jiného. Není noc, co by zaujalo vždy.
úvodní foto
turistické atraktivity v okolí
grafická stránka, aktuálnost, pozvánky na akce
Propagační materiály, obsluha
struktura webu, způsob řazení turistických atrakcí, jen málokdy je vyhledávání podle mapy. Výjimku jsem nalezla na Šumavě.
Nic.
Vzhled, přehlednost
nenavštěvuji je
Nenavstevuju je
prehlednost
Dostupnost informací.
Grafika a přehlednost
Nabidka turistickych tras
Mapky a apky
Místní pamětihodnosti
Upoutá mě třeba vzhled stránek, fotografie, jaké mám možnosti ubytování, výletů apod.
0
přehlednost, barevnost
Hlavní atrakce
Asi info které hledám
Možnosti kulturních akcí
Fotografie daného místa a okolí, konané akce
Vypracování těchto stránek a jak jsou přehledné
Typy co navštívit, kde se dobře najíst za rozumnou cenu, akce
Nenavštěvuji je.
Nic, nenavštěvuji je
jak jsou přehledné/nepřehledné
Nic, nesleduji je
Zpracovaný průvodce městem od někoho kdo má to město opravdu rád
když jsou přehledně zpracované
obrázky z okolí
članky o zajimavych místech
navstevuji kvuli zjisteni pracovni doby
jak vypadá
fototgrafie
asi nic určitého
navštěvuju hlavně kvůli adrese a otevírací době infocentra
Když jsou kvalitně zpracovány
originální fotografie
propracovaný design
Propracovanost
Otevřenost a upřímnost
hezké a úhledné srovnávání
Rozmanitost
Barvy, ach ty krásné barvy
Levnost a dostupnost materiálů
Hezké a čitelné strany
Velká písmena, přečtu i bez brýlí
lehký přístup
Možnost projevit se
To že mohu projevit svůj názor
Když si tam mohu udělat účet
Zajímavý název
Zajímavé pochopení stránky
Když se i na tak celké nudné stránce umí někdo vyřádit
Rozhodně velký výběr
Velký výběr
Když se mohu obrátit na šéfa
když cítim dobrou energii ze stránek
Dobré slazení barev
Dobré rámečky
Nové odkazy na zajímavá místa a události
Provedení
Když najdu, co hledám
hledám především základní info o IC, takže pokud je vše, jak má být, jsem spokojen
Nenavštěvuji webové stránky turistických informačních center
navštěvuji jen kvůli informaci o adrese
Propracovanost, vzhled, styl, atd.
nic asi
Aktuálnost údajů
Hezké obrázky
Nic extra
Aktuální přesnost informací
Správná gramatika
Chodím tam jen kvůli základním informacím
text
napsaný text
nik konkrétního
nevybavuji si nic
kuturni akce mesta
události
informace o okolí
foto z okoli
Asi nic
nic me nenapada
Asi ne
akce ve městě
nenapadá mě nic
nezaujímá
Hezké fotografie
Dal jsem že nenavštěvuji
Hezký design stránek
Příběhy
správná navigace
Stráky nenavštěvuju
propracovanist:)
Hezké obrázky nejvíc
nn
vyfocené turistické známky
Nevi
!
J
Hh
Hezky sepsaný průvodce
Když jde vidět, že ty stránky dělal pečlivě, s radostí
Dívám se v podstatě jen na adresu a otvírací dobu
Dobře sepsaný průvodce
Asi nic konkrétního.
Popravdě přehlednost je málo doceňovaná
Asi nic, jsem rád, když jsou správně funkční
popis okolí
n
Políčko vyhledat
.?
Co nejvíc komplexní informace
Nejlepší restaurace v okolí
Turistické trasy
Vlastní zkušenosti ostatních s turistickými trasami
Kvůli adrese
hodně obrázků
Když jsou informace aktuální
Fotky asi
když najdu vše co hledám
nevyužívám
videa
Neavštěvuju
hezké zpracování
Nic zajímavého
ani nevím
Na
21774,06 %51,06 % 

Graf

9. Využili byste mobilní aplikaci obsahující veškeré informace o regionu, mapy a nabídku služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21470,16 %50,35 %  
Ne9129,84 %21,41 %  

Graf

10. Jak důležité je pro Vás při návštěvě infocentra zjištění, že má infocentrum doplňkovou službu v podobě zařízení s občerstvením, knihovnu a jiné …

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Převážně nedůležité14246,56 %33,41 %  
Převážně důležité8226,89 %19,29 %  
Zcela nedůležité7624,92 %17,88 %  
Velmi důležité51,64 %1,18 %  

Graf

11. Do jaké věkové skupiny spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 2514146,23 %33,18 %  
26-357825,57 %18,35 %  
36-453712,13 %8,71 %  
46-603712,13 %8,71 %  
Nad 60123,93 %2,82 %  

Graf

12. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena18360 %43,06 %  
Muž12240 %28,71 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Využili jste služeb TIC i v zahraničí?

  • odpověď Ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Nabízelo toto TIC nějaké služby, které postrádáte v českých informačních centrech? Prosím popište.

9. Využili byste mobilní aplikaci obsahující veškeré informace o regionu, mapy a nabídku služeb?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Digitální na otázku 4. Máte zájem o informace spíše digitální nebo tištěné?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využili jste někdy služeb turistických informačních center?

2. Využíváte často služeb TIC?

3. Co bylo nejčastějším důvodem Vaší návštěvy?

4. Máte zájem o informace spíše digitální nebo tištěné?

5. Využili jste služeb TIC i v zahraničí?

6. Nabízelo toto TIC nějaké služby, které postrádáte v českých informačních centrech? Prosím popište.

7. Navštěvujete webové stránky TIC?

9. Využili byste mobilní aplikaci obsahující veškeré informace o regionu, mapy a nabídku služeb?

10. Jak důležité je pro Vás při návštěvě infocentra zjištění, že má infocentrum doplňkovou službu v podobě zařízení s občerstvením, knihovnu a jiné …

11. Do jaké věkové skupiny spadáte?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využili jste někdy služeb turistických informačních center?

2. Využíváte často služeb TIC?

3. Co bylo nejčastějším důvodem Vaší návštěvy?

4. Máte zájem o informace spíše digitální nebo tištěné?

5. Využili jste služeb TIC i v zahraničí?

6. Nabízelo toto TIC nějaké služby, které postrádáte v českých informačních centrech? Prosím popište.

7. Navštěvujete webové stránky TIC?

9. Využili byste mobilní aplikaci obsahující veškeré informace o regionu, mapy a nabídku služeb?

10. Jak důležité je pro Vás při návštěvě infocentra zjištění, že má infocentrum doplňkovou službu v podobě zařízení s občerstvením, knihovnu a jiné …

11. Do jaké věkové skupiny spadáte?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pánková, A.Poptávka po službách turistických informačních center ČR (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://poptavka-po-sluzbach-turisti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.