Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Popularita

Popularita

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslav Chmelík
Šetření:19. 04. 2009 - 21. 04. 2009
Počet respondentů:52
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:31,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den kolegové/kolegyně,

dostal se Vám k rukou dotazníček,který bude jeden ze záchytných bodu seminární práce na předmět Psychologie a sociologie řízení. Téma této práce je Popularita a pohled lidí na tzv. celebrity. Předem děkuji za pár minut vašeho času při vyplňování tohoto výzkumu.

 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž2853,85 %53,85 %  
žena2446,15 %46,15 %  

Graf

2. Vaše věková kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-24 let3669,23 %69,23 %  
15- 19 let611,54 %11,54 %  
31 let a starší611,54 %11,54 %  
25-30 let47,69 %7,69 %  

Graf

3. Jste student:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
VŠE2140,38 %40,38 %  
VŠ (ne VŠE)1426,92 %26,92 %  
nejsem student1223,08 %23,08 %  
59,62 %9,62 %  

Graf

4. Chtěl byste být celebritou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3975 %75 %  
ano1325 %25 %  

Graf

5. Proč byste chtěl být celebritou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

:-) ne ne

Být vzorem, středem pozornosti, obdivován :)

chci být bohatá a mít hafo peněz a odstěhovat se od rodičů...

Chraň bůh!

Libi se mne byt znamym

málo soukromí, jsem spíše introvert

mám rád svoje soukromí, nechci si hrát a něco předstírat, nechci být panák s kterym se "pracuje" tak aby se lidem líbil

Nechtěl, jsem nerad centrem pozornosti, ale zase jsem rád když mne někdo pochválí:-) Rozhodně nechci být nikdy před kamerou a lhát lidem do očí...

nechtěla

nechtěla bych být - především ztráta soukromí

nelaka ma to

nemám na to čas

Peníze

peníze, sláva, moc, kočky :)

Protože by mě všichni znali a bylo by to příjemné a taky by třeba lidi, které nemám ráda, nebo kterým chci něco dokázat by mě viděli a uznali, jak jsem dobrá:-)

známost mojí osoby

ztráta soukromí, myslím že je to velice náročné na psychiku i po fyzické stránce (pokud se v tom člověk vyloženě nevyžívá).

6. Sledujete bulvár?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3261,54 %61,54 %  
ne2038,46 %38,46 %  

Graf

7. Pokud ano,kde čerpáte nejvíc informací?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet2676,47 %50 %  
noviny411,76 %7,69 %  
televize25,88 %3,85 %  
z doslechu25,88 %3,85 %  

Graf

8. Jak často sledujete bulvár?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x-2x týdně2344,23 %44,23 %  
nesleduji1732,69 %32,69 %  
1x měsíčně917,31 %17,31 %  
denně35,77 %5,77 %  

Graf

9. Souhlasíte s názorem,že celebrity spolupracují s bulvárem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2038,46 %38,46 %  
souhlasím1630,77 %30,77 %  
nevím815,38 %15,38 %  
spíše nesouhlasím611,54 %11,54 %  
nesouhlasím23,85 %3,85 %  

Graf

10. Souhlasíte s tvrzením: Bulvár vždy zveřejňuje jen podložené pravdivé informace.

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím3772,55 %71,15 %  
spíše nesouhlasím815,69 %15,38 %  
nevím59,8 %9,62 %  
spíše souhlasím11,96 %1,92 %  

Graf

11. Váš názor na uměle vytvořené celebrity?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- - -

.

15 min slavy a koniec, odide ako pride

ako rychlo vznikli, tak rychlo zaniknu - Issa.....

asdf

brzy to přejde a přijde jiná

Co je umele vytvorena celebrita?????

co to je:-D

důvodem je zvýšit prodej toho, co daná osoba reprezentuje případně i bulvárních listů

dyť maj talent ne?

funny

hnus

ja povazujem za celebrity ludi,ktori su vo svojom obore niecim vynimocnym.preto umelo vytvorene celebrity pre mna celebritami nie su:)

jak na které.

jako celebrity je příliš neuznávám, nezaslouží si to :-)

jako každý produkt si najdou svou cílovou skupinu, nebo zaniknou

Je mi to jedno.

Je to jen chvilkové a vlastně nic neumějí, takže zase za chvíli zmizí ze scény.

je to k smíchu, nic víc, málokdy takový člověk vydrží na výsluní a obvykle jeho kvality nejsou veliké

je to součástí byznysu v médiích, média potřebujou z něčeho žít, pro mě takové celebrity nic neznamenají, jsou to lidi co přicházejí a zase odcházejí, a neštěkne po nich ani pes

jejich věc, za chvíli po nich pes neštěkne

Jsou mi lhostejné

Jsou mi úplně ukradené

Jsou namyšlené a téměř nic neumějí.

jsou namyšlený

Jsou to lidé nezajímaví, zoufale se snažící zaujmout společnost svým chováním resp. "problémy".

jsou to lidé-trosky, každý by měl vědět kde je určitá hranice... "Nejhorší je srážka s blbcem"

Jsou všude. Každá "celebrita" je "uměle vytvořená", protože je nemožné být celebritou samo od sebe (teda nepočítaje egoisticky uvažující jedince).

krátkodobé

málo kvality, pokud jde o hudební průmysl, jsou tyto celebrity jakoby bez duše, jejich tvorba je příliš popularizovaná, soustředí se na prodej a postrádá rámcovou myšlenku, směr

Myslím,že každá uměle vytvořená celebrita je jen dočasný stav.Pokud se ujme..určitě dobře....ale spíše si myslím,že je to jen chvilková záležitost.Ale rozhodně to neodsuzuji.

Negativní.

někteří jsou dobří

Někteří se uchytí, ale většina z nich vydrží jen chvíli být populární a pak jejich hvězdná kariéra vyhasíná.

Nemají dlouhého trvání

nemám je rád

nemam rada

nepreferuji

neunávám je jako všechny ostatní, člověk je člověk a celebrita rozhodně není nikdo víc než sem já. Pokud to tý osobě nevadí že se musí o sto procent změnit a dělat ze sebe někoho jinýho (blba aby se líbil) tak je to jeho věc

nezasloužená popularita

nic proti nim nemám

obvykle tyto vytvořené "hvězdičky" velmi rychle zhasnou; mám ráda, každý má postupně stoupat (i na žebříčku popularity) a ne být uměle vytvořenou celebritou

ono už slovo celebrita je dost umělé ... opravdové "celebrity" z oblasti umění(vážení herce, zpěváci, skladatelé, atd.) názývám osobnostmi ... ty "rychlokvašky" rychle vystřelí vzhůru, ale rychle padají, protože je většina veřejnosti neuznává a nebere moc vážně ... já osobně moc tyhle "celebrity" nemusím ... ale vím o nich, protože když chce mít člověk přehled, tak hledá všechny možné informace a na tyhle "celebrity" vždycky narazí .... takže můj názor je, že všichni tihle, jako je Sámer Issa, Paris Hilton, Pavel Novotný, Zvěřina ... a silikonové modelky, jsou mi u pr....!

Přejme jim to

rychle vylétnou a potom se málokdo uchytí

sice někdy může vzejít významná celebriita, to ale nemění nic na faktu, že jde jenom o snahu z toho vytřískat peníze

Talent mají,ale jsou nadhodnoceny...

umělé vytváření celebrit je úchylný a jestli ne úchylný, tak aspoň mírně nechutný :-)

Uměle vytvořené ,,celebrity´´, které zapadnou.

Uměle vytvořené celebrity nejsou celebrity!

vubec me nezajmaj...

zřejmě v náš národ nemá žádné velké přirozené celebrity, tak oslavuje pipiny typu Hanychová a spol.

12. Jak podle vás vzniká celebrita?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- - -

.

asdf

buď díky šikovnému manažerovi/osobě v pozadí, která zajistí reklamu, anebo v některých případech tvrdou dlouholetou prací, někdy stačí velká dávka štěstí (ve správný čas, na správném místě), někdy je třeba tragická nehoda, která z vás udělá slavnou oběť

buď díky talentu nebo aférám a skandálům - vše ve spolupráci s médii

buď na základě talentu, nebo marketingu

Buď něco umí (hudba, film, sport) nebo má dobrýho manažera

castym zverejnovanim v bulvaru

často se o ní píše nebo je často v televizi

díky bulváru

dlouho

Dříve pílí a postupnim vypracováním,dnes stačí být párkrát v TV

je to osoba,ktorá sa vyskytuje v mediach...ci uz umyselne alebo neumyselne,je proste niecim zaujimava a to moze byt pozitivne ale aj negativne.

Jedinec je výjimečný v něčem, co se jeví lidem lidem zajímavé. To je základ. Pak si ho logicky všimnou média. Hotovo.

jsou v TV a něco umí.

Když se dostane lidem na oči, takže pomocí televize.

lehce

má talent nebo jí ho "zařídí" producenti, agenti

mala by vzniknut svojimi uspechmi

Masmediální kampaní.

Může to být někdo kdo je herec nebo zpěvák, spisovatel, hudebník atd. nebo taky hvězdičky z reality show - stanou se známí třeba díky televizi nebo promyšlené marketingové kampani, která je zviditelní.

na začátku stojí něco, co člověka dělá zajímavým, čeho se chytnou média a pošlou to do světa, pak jen záleží pokud to zaujme širokou část společnosti a osoba se stane uznávanou i ve veřejné scéně, prostě "se o ní mluví"

Najde se člověk s hezkým ksichtíkem, rozhlásí se o něm, že má něco společného s někým již slavným, bude se objevovat na celebritních akcích a bude se o něm psát v bulváru... HOTOVO

nejprve bych definovala, kdo je celebrita. Podle me osobnost, kterou zna vetsina naroda (minimalne podle nazvu), na povolani nezalezi. Jak vznika, na to neni jednoduche odpovedet - nekdo vyhraje soutez, jiny dostane velkou roli, jiny leta krok po krucku dre a stava se cim dal znamejsi, jiny "vymeta" vecirky a dela prusvihy, jiny je spolecensky (alespon pro bulvar) zajimavy - i manzel/ka celebrity, deti apod.

Někdo ji někde uvidí zalíbí se tak ji někam prosadí ,jindy si to zvladbe ta dotyčná osoba sama

nevim

oblíbená odezva od lidí

píšou o něm v novinách a jsou v TV

podle toho jaká ... rychlokvaška (většinou v hudebním směru) vzniká ze dne na den díky týmu skladatelů, textařů, aranžérů ... a samozřejmě marketing specialistů...existuje totiž marketing osobnosti :-) ...no a samozřejmě média, která na začátku takovouto celebritu podpoří pomocí drbů a fám ... negativní reklama je taky reklama - v mnoha případech účinější, než ta pozitivní ...

podle toho komu podlejzá

pomocí medií

postupně svojí vlastní pílí, z reality show atd., pomocí protekce

pozorností masmédií a veřejnosti

Prezentací její osoby v masmédiích.

prirodzene vybudovanym respektom zalozenym na schopnostiach/vedomostiach alebo umelo vytvorena bulvarom

prostě to mají vrozené

Přirozeným výběrem - obyčejní lidé se v určitý čas prostě zastaví v tom kam až chtějí ve svém životě - kariéře dojít a zůstanou jen ti z nás kteří se rádi předvádějí a dělají ze sebe blbce i na staré kolena (viz. Dejdar v seriálu Comeback...) ale jsou i lidé kteří jsou přirozeně centrem pozornosti, kolektivu...

různými způsoby: ve správný čas na správném místě, tvrdou prací a podporou ostatních...

Svými schopnostmi (pokud je dokáže prodat)

ta umela asi nejcasteji tim, ze zacne chodit s nekym znamym

Tak buď si všimnou ti správní lidé někoho, kdo vskutku něco umí, zrovna se hodí a vytáhne ho nahoru. V horším případě se udělá hvězda z někoho, kdo nadán není, ale má jiné kvality.

Tak pravá celebrita, té je tady v ČR málo vzniká tím, že něco umí, což ty naše většinou nemuměj nic, jenom se producírovat a ukazovat se nahý a to umí každý!

tak že se o ní začne zajímat bulvár

tim ze neco umi, v necem je dobra, ostatni me nezajimaj

to nevim

trochu si budu protiřečit, spousta managementu, reklamy, sebeprosazování, někdy spojeno s kvalitou

Účastí na akcích, o které se zajímá široká veřejnost. Zvýšeným výskytem v masmédiích.

Uměle

v ideálním případě, že vyniká něčím pozitivním nad ostatními

výjimečností v oboru nebo vytvořením médii

Výkony, chováním a vystupováním

vzrůstajícím zájmem o urč. osobu

13. Jste pro,aby vznikali další "rychlokvašky" (talent,reality show)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2853,85 %53,85 %  
nevím1426,92 %26,92 %  
ano1019,23 %19,23 %  

Graf

14. Které klady/zápory přínáší život celebrity?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

+ možná peníze, možnosti, známosti - nula soukromí

+ peníze svým způsobem "moc" - ztráta soukromí - nutnost hrát nějakou roli před lidmi

+ peníze - asi ten zbytek

+možnost ovlinění lidí -život pod drobnohledem

+Peníze

ad 13. - jak, jsem pro? budou vznikat do té doby, dokud pro ně bude existovat trh.

bohatství,známost....bulvár občas leze na nervy

bulvár, pronásledování, pomluvy lidé vás znají, mohou na vás být hrdí (např. Gott), máte docela dobrý plat

Celebrita má své fanoušky, přijímá od nich obdiv. Má možnost většího výdělku. Setká se s lidmi, s kterými se běžný člověk nesetká, a to může být zajímavé. Může své jméno připojit k pomoci druhým. Zápory: ztráta soukromí, srážka s lidmi, kteří nejsou fanoušky může být dost nepříjemná, nepravdivý bulvár, když celebrita udělá nějaký špatný krok, např. autonehoda, ví o tom hnedka všichni.

chlast

jakmile jste slavní, všichni si o vás tvoří obrázek - a to je podle mě dost velká šance, jak vás kdokoliv prakticky z voleje může napadnout...

jsou bohatý,ale moc na oku...

klady - finanční prostředky, jistá protekce zápory- ztráta soukromí, využívání

Klady - lidé vás poznávají, což polichotí vaše ego a taky přijdete k hodně penězům. Zápory - nedostatek soukromí, propírání v bulváru.

Klady - peníze, pozornost, možnost ovlivňovat veřejnou mínku, lechtání ega Zápory - nadměrná pozornost, ztráta soukromí, tvrdá zkouška charakteru, ohrožení osobního života

klady - peníze, sláva, úspěch, zápory - ztráta soukromí, pronásledování médii

klady- příliv peněz zápory- ztráta soukromý

klady- uznání kvalit, dostatek peněz na realizaci svých přání, možnost mít hodně kontaktů a dostat se tam, kam jiní nemohou X zápory- nedostatek soukromí, neustálá kontrola, možnost destrukce osobnosti slávou, ztráta soudnosti

klady-uspesnost, oblubenost, zarobok, popularita zapory- strata sukromia, ohovaranie, strata volneho casu

klady-známost svojí vlastní osoby,zajímave finanční ohodnocení zápory-ztráta soukromí

klady: možnost mít slušný finanční příjem popularitu zápory: ztráta soukromí ztráta kontaktu s širokou společností

klady: peníze, kontakty, možnosti zápory:závist, žádné soukromí, loutka v rukou lidí

klady: peníze, navazování kontaktů, popularita zápory: ztráta soukromí, fámy, přetvářka

Klady: Pocit významu, kladný zájem lidí, peníze. Zápory: Ztráta soukromí, negativní zájem lidí.

klady: vplyv,mozno peniaze zapory: strata sukromia

klady:prachy,moc,vliv. Zápory:ztráta soukromí,závist.

Klady? Zápory? To je zcela relativní. (=> chybně položená otázka; nejste vy z VŠE?) Další otázka by neměla být povinná, protože podle mého "celebrita" je jen virtuální pojem. Z toho plyne odpověď na další otázku

Moc nechápu otázku, jako které klady a zápory přináší nám, nebo sama sobě? Tak nám když umí zpívat tak pěkné písničky, jinak ty rádoby celebrity myslím že nám nic. A sobě určitě prachy a ten zápor asi stráta soukromí, ale to některým nevadí.

Nedostatek soukromí...zápor Oblíbenost ... klad

Nejsem celebrita takže no comment... k otázce č 15 - vědci, lékaři, badatelé.. jsou často nedocenění a pro mne jsou celebritami více než blbečci kteří ze sebe dělají voly...

nemá dostatek soukromí (se mi zdá)

nevim

nevim

novinari, bohatstvi

Obdiv, sláva, pozdvižení okolo Nutnost kontrolovat se v situacích, kdy se "necelebrita" hlídat nemusí

obdiv,zavist,vstricnost druhych zadne soukromi

Peníze / bulvár, žádný soukromí

peníze, poluparitu, namyšlenost

peníze, sláva / částečná ztráta soukromí

peníze,moc,popularita...namyšlenost,přehlcenost medií

popularita je dobrá pro kšeft, ale člověk ztrácí soukromí

popularitu, oblíbenost, peníze, ztrátu soukromí, šíření nepravdivých informací

strata sukromia - zapor popularita - klad a preniekoho zapor :)

Vsechno mas!!!

Zájem médií a veřejnosti / zájem bulváru

záporem je ztráta soukromí, jakýsi boj na poli celebrit, nedostatek volného času, malá možnost rozhodovat se podle sebe ale podle toho co je žádáno... to samé může být vnímáno jako klad, u osob, které jsou rádi celebritami

zapory - soukromi

zápory: ztráta soukromí, možná nevraživost od lidí, klady: fanoušci, sláva, peníze, možnost dostat se tam kam se obyčejný člověk nedostane

ztrata soukromi

ztráta soukromí

ztráta soukromí, velký tlak okolí

15. Kdo je podle vás celebrita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
herec4790,38 %90,38 %  
zpěvák4688,46 %88,46 %  
sportovec4280,77 %80,77 %  
spisovatel3159,62 %59,62 %  
věděc1834,62 %34,62 %  

Graf

16. Znáte se osobně s nějakou celebritou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3261,54 %61,54 %  
ano2038,46 %38,46 %  

Graf

17. S jakou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
So slovenskeho pôsobiska :)clenovia roznych kapiel19,09 %1,92 %  
Divoký Bill19,09 %1,92 %  
Těch je víc...:-)19,09 %1,92 %  
Lykina Ksenija19,09 %1,92 %  
Pýca 19,09 %1,92 %  
Jakub Otava, Manucho, Václav Havel19,09 %1,92 %  
s mladými vědci19,09 %1,92 %  
Někteří reprezentanti, hokejisté19,09 %1,92 %  
Dan Nekonečný19,09 %1,92 %  
Radek Štěpánek19,09 %1,92 %  
ostatní odpovědi Šárka Vaňková :-* 19,09 %1,92 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Chmelík, J.Popularita (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://popularita.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.