Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Popularita
Popularita
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jaroslav Chmelík |
---|---|
Šetření: | 19. 04. 2009 - 21. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 52 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 15.17 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 31,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:11 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den kolegové/kolegyně,
dostal se Vám k rukou dotazníček,který bude jeden ze záchytných bodu seminární práce na předmět Psychologie a sociologie řízení. Téma této práce je Popularita a pohled lidí na tzv. celebrity. Předem děkuji za pár minut vašeho času při vyplňování tohoto výzkumu.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 28 | 53,85 % | 53,85 % |
žena | 24 | 46,15 % | 46,15 % |
2. Vaše věková kategorie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-24 let | 36 | 69,23 % | 69,23 % |
15- 19 let | 6 | 11,54 % | 11,54 % |
31 let a starší | 6 | 11,54 % | 11,54 % |
25-30 let | 4 | 7,69 % | 7,69 % |
3. Jste student:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠE | 21 | 40,38 % | 40,38 % |
VŠ (ne VŠE) | 14 | 26,92 % | 26,92 % |
nejsem student | 12 | 23,08 % | 23,08 % |
SŠ | 5 | 9,62 % | 9,62 % |
4. Chtěl byste být celebritou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 39 | 75 % | 75 % |
ano | 13 | 25 % | 25 % |
5. Proč byste chtěl být celebritou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
:-) ne ne
Být vzorem, středem pozornosti, obdivován :)
chci být bohatá a mít hafo peněz a odstěhovat se od rodičů...
Chraň bůh!
Libi se mne byt znamym
málo soukromí, jsem spíše introvert
mám rád svoje soukromí, nechci si hrát a něco předstírat, nechci být panák s kterym se "pracuje" tak aby se lidem líbil
Nechtěl, jsem nerad centrem pozornosti, ale zase jsem rád když mne někdo pochválí:-) Rozhodně nechci být nikdy před kamerou a lhát lidem do očí...
nechtěla
nechtěla bych být - především ztráta soukromí
nelaka ma to
nemám na to čas
Peníze
peníze, sláva, moc, kočky :)
Protože by mě všichni znali a bylo by to příjemné a taky by třeba lidi, které nemám ráda, nebo kterým chci něco dokázat by mě viděli a uznali, jak jsem dobrá:-)
známost mojí osoby
ztráta soukromí, myslím že je to velice náročné na psychiku i po fyzické stránce (pokud se v tom člověk vyloženě nevyžívá).
6. Sledujete bulvár?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 32 | 61,54 % | 61,54 % |
ne | 20 | 38,46 % | 38,46 % |
7. Pokud ano,kde čerpáte nejvíc informací?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 26 | 76,47 % | 50 % |
noviny | 4 | 11,76 % | 7,69 % |
televize | 2 | 5,88 % | 3,85 % |
z doslechu | 2 | 5,88 % | 3,85 % |
8. Jak často sledujete bulvár?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x-2x týdně | 23 | 44,23 % | 44,23 % |
nesleduji | 17 | 32,69 % | 32,69 % |
1x měsíčně | 9 | 17,31 % | 17,31 % |
denně | 3 | 5,77 % | 5,77 % |
9. Souhlasíte s názorem,že celebrity spolupracují s bulvárem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 20 | 38,46 % | 38,46 % |
souhlasím | 16 | 30,77 % | 30,77 % |
nevím | 8 | 15,38 % | 15,38 % |
spíše nesouhlasím | 6 | 11,54 % | 11,54 % |
nesouhlasím | 2 | 3,85 % | 3,85 % |
10. Souhlasíte s tvrzením: Bulvár vždy zveřejňuje jen podložené pravdivé informace.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 37 | 72,55 % | 71,15 % |
spíše nesouhlasím | 8 | 15,69 % | 15,38 % |
nevím | 5 | 9,8 % | 9,62 % |
spíše souhlasím | 1 | 1,96 % | 1,92 % |
11. Váš názor na uměle vytvořené celebrity?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- - -
.
15 min slavy a koniec, odide ako pride
ako rychlo vznikli, tak rychlo zaniknu - Issa.....
asdf
brzy to přejde a přijde jiná
Co je umele vytvorena celebrita?????
co to je:-D
důvodem je zvýšit prodej toho, co daná osoba reprezentuje případně i bulvárních listů
dyť maj talent ne?
funny
hnus
ja povazujem za celebrity ludi,ktori su vo svojom obore niecim vynimocnym.preto umelo vytvorene celebrity pre mna celebritami nie su:)
jak na které.
jako celebrity je příliš neuznávám, nezaslouží si to :-)
jako každý produkt si najdou svou cílovou skupinu, nebo zaniknou
Je mi to jedno.
Je to jen chvilkové a vlastně nic neumějí, takže zase za chvíli zmizí ze scény.
je to k smíchu, nic víc, málokdy takový člověk vydrží na výsluní a obvykle jeho kvality nejsou veliké
je to součástí byznysu v médiích, média potřebujou z něčeho žít, pro mě takové celebrity nic neznamenají, jsou to lidi co přicházejí a zase odcházejí, a neštěkne po nich ani pes
jejich věc, za chvíli po nich pes neštěkne
Jsou mi lhostejné
Jsou mi úplně ukradené
Jsou namyšlené a téměř nic neumějí.
jsou namyšlený
Jsou to lidé nezajímaví, zoufale se snažící zaujmout společnost svým chováním resp. "problémy".
jsou to lidé-trosky, každý by měl vědět kde je určitá hranice... "Nejhorší je srážka s blbcem"
Jsou všude. Každá "celebrita" je "uměle vytvořená", protože je nemožné být celebritou samo od sebe (teda nepočítaje egoisticky uvažující jedince).
krátkodobé
málo kvality, pokud jde o hudební průmysl, jsou tyto celebrity jakoby bez duše, jejich tvorba je příliš popularizovaná, soustředí se na prodej a postrádá rámcovou myšlenku, směr
Myslím,že každá uměle vytvořená celebrita je jen dočasný stav.Pokud se ujme..určitě dobře....ale spíše si myslím,že je to jen chvilková záležitost.Ale rozhodně to neodsuzuji.
Negativní.
někteří jsou dobří
Někteří se uchytí, ale většina z nich vydrží jen chvíli být populární a pak jejich hvězdná kariéra vyhasíná.
Nemají dlouhého trvání
nemám je rád
nemam rada
nepreferuji
neunávám je jako všechny ostatní, člověk je člověk a celebrita rozhodně není nikdo víc než sem já. Pokud to tý osobě nevadí že se musí o sto procent změnit a dělat ze sebe někoho jinýho (blba aby se líbil) tak je to jeho věc
nezasloužená popularita
nic proti nim nemám
obvykle tyto vytvořené "hvězdičky" velmi rychle zhasnou; mám ráda, každý má postupně stoupat (i na žebříčku popularity) a ne být uměle vytvořenou celebritou
ono už slovo celebrita je dost umělé ... opravdové "celebrity" z oblasti umění(vážení herce, zpěváci, skladatelé, atd.) názývám osobnostmi ... ty "rychlokvašky" rychle vystřelí vzhůru, ale rychle padají, protože je většina veřejnosti neuznává a nebere moc vážně ... já osobně moc tyhle "celebrity" nemusím ... ale vím o nich, protože když chce mít člověk přehled, tak hledá všechny možné informace a na tyhle "celebrity" vždycky narazí .... takže můj názor je, že všichni tihle, jako je Sámer Issa, Paris Hilton, Pavel Novotný, Zvěřina ... a silikonové modelky, jsou mi u pr....!
Přejme jim to
rychle vylétnou a potom se málokdo uchytí
sice někdy může vzejít významná celebriita, to ale nemění nic na faktu, že jde jenom o snahu z toho vytřískat peníze
Talent mají,ale jsou nadhodnoceny...
umělé vytváření celebrit je úchylný a jestli ne úchylný, tak aspoň mírně nechutný :-)
Uměle vytvořené ,,celebrity´´, které zapadnou.
Uměle vytvořené celebrity nejsou celebrity!
vubec me nezajmaj...
zřejmě v náš národ nemá žádné velké přirozené celebrity, tak oslavuje pipiny typu Hanychová a spol.
12. Jak podle vás vzniká celebrita?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- - -
.
asdf
buď díky šikovnému manažerovi/osobě v pozadí, která zajistí reklamu, anebo v některých případech tvrdou dlouholetou prací, někdy stačí velká dávka štěstí (ve správný čas, na správném místě), někdy je třeba tragická nehoda, která z vás udělá slavnou oběť
buď díky talentu nebo aférám a skandálům - vše ve spolupráci s médii
buď na základě talentu, nebo marketingu
Buď něco umí (hudba, film, sport) nebo má dobrýho manažera
castym zverejnovanim v bulvaru
často se o ní píše nebo je často v televizi
díky bulváru
dlouho
Dříve pílí a postupnim vypracováním,dnes stačí být párkrát v TV
je to osoba,ktorá sa vyskytuje v mediach...ci uz umyselne alebo neumyselne,je proste niecim zaujimava a to moze byt pozitivne ale aj negativne.
Jedinec je výjimečný v něčem, co se jeví lidem lidem zajímavé. To je základ. Pak si ho logicky všimnou média. Hotovo.
jsou v TV a něco umí.
Když se dostane lidem na oči, takže pomocí televize.
lehce
má talent nebo jí ho "zařídí" producenti, agenti
mala by vzniknut svojimi uspechmi
Masmediální kampaní.
Může to být někdo kdo je herec nebo zpěvák, spisovatel, hudebník atd. nebo taky hvězdičky z reality show - stanou se známí třeba díky televizi nebo promyšlené marketingové kampani, která je zviditelní.
na začátku stojí něco, co člověka dělá zajímavým, čeho se chytnou média a pošlou to do světa, pak jen záleží pokud to zaujme širokou část společnosti a osoba se stane uznávanou i ve veřejné scéně, prostě "se o ní mluví"
Najde se člověk s hezkým ksichtíkem, rozhlásí se o něm, že má něco společného s někým již slavným, bude se objevovat na celebritních akcích a bude se o něm psát v bulváru... HOTOVO
nejprve bych definovala, kdo je celebrita. Podle me osobnost, kterou zna vetsina naroda (minimalne podle nazvu), na povolani nezalezi. Jak vznika, na to neni jednoduche odpovedet - nekdo vyhraje soutez, jiny dostane velkou roli, jiny leta krok po krucku dre a stava se cim dal znamejsi, jiny "vymeta" vecirky a dela prusvihy, jiny je spolecensky (alespon pro bulvar) zajimavy - i manzel/ka celebrity, deti apod.
Někdo ji někde uvidí zalíbí se tak ji někam prosadí ,jindy si to zvladbe ta dotyčná osoba sama
nevim
oblíbená odezva od lidí
píšou o něm v novinách a jsou v TV
podle toho jaká ... rychlokvaška (většinou v hudebním směru) vzniká ze dne na den díky týmu skladatelů, textařů, aranžérů ... a samozřejmě marketing specialistů...existuje totiž marketing osobnosti :-) ...no a samozřejmě média, která na začátku takovouto celebritu podpoří pomocí drbů a fám ... negativní reklama je taky reklama - v mnoha případech účinější, než ta pozitivní ...
podle toho komu podlejzá
pomocí medií
postupně svojí vlastní pílí, z reality show atd., pomocí protekce
pozorností masmédií a veřejnosti
Prezentací její osoby v masmédiích.
prirodzene vybudovanym respektom zalozenym na schopnostiach/vedomostiach alebo umelo vytvorena bulvarom
prostě to mají vrozené
Přirozeným výběrem - obyčejní lidé se v určitý čas prostě zastaví v tom kam až chtějí ve svém životě - kariéře dojít a zůstanou jen ti z nás kteří se rádi předvádějí a dělají ze sebe blbce i na staré kolena (viz. Dejdar v seriálu Comeback...) ale jsou i lidé kteří jsou přirozeně centrem pozornosti, kolektivu...
různými způsoby: ve správný čas na správném místě, tvrdou prací a podporou ostatních...
Svými schopnostmi (pokud je dokáže prodat)
ta umela asi nejcasteji tim, ze zacne chodit s nekym znamym
Tak buď si všimnou ti správní lidé někoho, kdo vskutku něco umí, zrovna se hodí a vytáhne ho nahoru. V horším případě se udělá hvězda z někoho, kdo nadán není, ale má jiné kvality.
Tak pravá celebrita, té je tady v ČR málo vzniká tím, že něco umí, což ty naše většinou nemuměj nic, jenom se producírovat a ukazovat se nahý a to umí každý!
tak že se o ní začne zajímat bulvár
tim ze neco umi, v necem je dobra, ostatni me nezajimaj
to nevim
trochu si budu protiřečit, spousta managementu, reklamy, sebeprosazování, někdy spojeno s kvalitou
Účastí na akcích, o které se zajímá široká veřejnost. Zvýšeným výskytem v masmédiích.
Uměle
v ideálním případě, že vyniká něčím pozitivním nad ostatními
výjimečností v oboru nebo vytvořením médii
Výkony, chováním a vystupováním
vzrůstajícím zájmem o urč. osobu
13. Jste pro,aby vznikali další "rychlokvašky" (talent,reality show)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 28 | 53,85 % | 53,85 % |
nevím | 14 | 26,92 % | 26,92 % |
ano | 10 | 19,23 % | 19,23 % |
14. Které klady/zápory přínáší život celebrity?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
+ možná peníze, možnosti, známosti - nula soukromí
+ peníze svým způsobem "moc" - ztráta soukromí - nutnost hrát nějakou roli před lidmi
+ peníze - asi ten zbytek
+možnost ovlinění lidí -život pod drobnohledem
+Peníze
ad 13. - jak, jsem pro? budou vznikat do té doby, dokud pro ně bude existovat trh.
bohatství,známost....bulvár občas leze na nervy
bulvár, pronásledování, pomluvy lidé vás znají, mohou na vás být hrdí (např. Gott), máte docela dobrý plat
Celebrita má své fanoušky, přijímá od nich obdiv. Má možnost většího výdělku. Setká se s lidmi, s kterými se běžný člověk nesetká, a to může být zajímavé. Může své jméno připojit k pomoci druhým. Zápory: ztráta soukromí, srážka s lidmi, kteří nejsou fanoušky může být dost nepříjemná, nepravdivý bulvár, když celebrita udělá nějaký špatný krok, např. autonehoda, ví o tom hnedka všichni.
chlast
jakmile jste slavní, všichni si o vás tvoří obrázek - a to je podle mě dost velká šance, jak vás kdokoliv prakticky z voleje může napadnout...
jsou bohatý,ale moc na oku...
klady - finanční prostředky, jistá protekce zápory- ztráta soukromí, využívání
Klady - lidé vás poznávají, což polichotí vaše ego a taky přijdete k hodně penězům. Zápory - nedostatek soukromí, propírání v bulváru.
Klady - peníze, pozornost, možnost ovlivňovat veřejnou mínku, lechtání ega Zápory - nadměrná pozornost, ztráta soukromí, tvrdá zkouška charakteru, ohrožení osobního života
klady - peníze, sláva, úspěch, zápory - ztráta soukromí, pronásledování médii
klady- příliv peněz zápory- ztráta soukromý
klady- uznání kvalit, dostatek peněz na realizaci svých přání, možnost mít hodně kontaktů a dostat se tam, kam jiní nemohou X zápory- nedostatek soukromí, neustálá kontrola, možnost destrukce osobnosti slávou, ztráta soudnosti
klady-uspesnost, oblubenost, zarobok, popularita zapory- strata sukromia, ohovaranie, strata volneho casu
klady-známost svojí vlastní osoby,zajímave finanční ohodnocení zápory-ztráta soukromí
klady: možnost mít slušný finanční příjem popularitu zápory: ztráta soukromí ztráta kontaktu s širokou společností
klady: peníze, kontakty, možnosti zápory:závist, žádné soukromí, loutka v rukou lidí
klady: peníze, navazování kontaktů, popularita zápory: ztráta soukromí, fámy, přetvářka
Klady: Pocit významu, kladný zájem lidí, peníze. Zápory: Ztráta soukromí, negativní zájem lidí.
klady: vplyv,mozno peniaze zapory: strata sukromia
klady:prachy,moc,vliv. Zápory:ztráta soukromí,závist.
Klady? Zápory? To je zcela relativní. (=> chybně položená otázka; nejste vy z VŠE?) Další otázka by neměla být povinná, protože podle mého "celebrita" je jen virtuální pojem. Z toho plyne odpověď na další otázku
Moc nechápu otázku, jako které klady a zápory přináší nám, nebo sama sobě? Tak nám když umí zpívat tak pěkné písničky, jinak ty rádoby celebrity myslím že nám nic. A sobě určitě prachy a ten zápor asi stráta soukromí, ale to některým nevadí.
Nedostatek soukromí...zápor Oblíbenost ... klad
Nejsem celebrita takže no comment... k otázce č 15 - vědci, lékaři, badatelé.. jsou často nedocenění a pro mne jsou celebritami více než blbečci kteří ze sebe dělají voly...
nemá dostatek soukromí (se mi zdá)
nevim
nevim
novinari, bohatstvi
Obdiv, sláva, pozdvižení okolo Nutnost kontrolovat se v situacích, kdy se "necelebrita" hlídat nemusí
obdiv,zavist,vstricnost druhych zadne soukromi
Peníze / bulvár, žádný soukromí
peníze, poluparitu, namyšlenost
peníze, sláva / částečná ztráta soukromí
peníze,moc,popularita...namyšlenost,přehlcenost medií
popularita je dobrá pro kšeft, ale člověk ztrácí soukromí
popularitu, oblíbenost, peníze, ztrátu soukromí, šíření nepravdivých informací
strata sukromia - zapor popularita - klad a preniekoho zapor :)
Vsechno mas!!!
Zájem médií a veřejnosti / zájem bulváru
záporem je ztráta soukromí, jakýsi boj na poli celebrit, nedostatek volného času, malá možnost rozhodovat se podle sebe ale podle toho co je žádáno... to samé může být vnímáno jako klad, u osob, které jsou rádi celebritami
zapory - soukromi
zápory: ztráta soukromí, možná nevraživost od lidí, klady: fanoušci, sláva, peníze, možnost dostat se tam kam se obyčejný člověk nedostane
ztrata soukromi
ztráta soukromí
ztráta soukromí, velký tlak okolí
15. Kdo je podle vás celebrita?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
herec | 47 | 90,38 % | 90,38 % |
zpěvák | 46 | 88,46 % | 88,46 % |
sportovec | 42 | 80,77 % | 80,77 % |
spisovatel | 31 | 59,62 % | 59,62 % |
věděc | 18 | 34,62 % | 34,62 % |
16. Znáte se osobně s nějakou celebritou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 32 | 61,54 % | 61,54 % |
ano | 20 | 38,46 % | 38,46 % |
17. S jakou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
So slovenskeho pôsobiska :)clenovia roznych kapiel | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Divoký Bill | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Těch je víc...:-) | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Lykina Ksenija | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Pýca | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Jakub Otava, Manucho, Václav Havel | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
s mladými vědci | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Někteří reprezentanti, hokejisté | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Dan Nekonečný | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Radek Štěpánek | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
ostatní odpovědi | 1 | 9,09 % | 1,92 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.