Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Porovnávače cien

Porovnávače cien

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matej Šoltýs
Šetření:16. 03. 2012 - 26. 03. 2012
Počet respondentů:154
Počet otázek (max/průměr):14 / 10.79
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Volám sa Matej Šoltýs a píšem bakalársku prácu na tému Porovnáče cien (heureka.cz, zbozi.cz, pricemania.sk a pod). Jednou časťou mojej práce je aj dotazník zameraný na užívateľov  a preto Vás poprosím o jeho vyplnenie. Ďakujem 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlavie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8957,79 %57,79 %  
Muž6542,21 %42,21 %  

Graf

2. Váš vek:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-246743,51 %43,51 %  
25-343522,73 %22,73 %  
35-442818,18 %18,18 %  
45-54149,09 %9,09 %  
55-6485,19 %5,19 %  
65 a viac 21,3 %1,3 %  

Graf

3. Vaša súčasná situácia:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Študent7548,7 %48,7 %  
Zamestnaný7448,05 %48,05 %  
Nezamestnaný42,6 %2,6 %  
Dôchodca10,65 %0,65 %  

Graf

4. Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stredné s maturitou10165,58 %65,58 %  
Vysokoškolské 4730,52 %30,52 %  
Základné31,95 %1,95 %  
Stredné bez maturity31,95 %1,95 %  

Graf

5. Nakupujete cez internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Áno, niekoľkokrát za mesiacotázka č. 6, Áno, približne raz za mesiacotázka č. 6, Áno, približne raz sa štvrťrokotázka č. 6, Áno, približne raz za rokotázka č. 6, Nie, nenakupujem → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, približne raz sa štvrťrok 4931,82 %31,82 %  
Áno, približne raz za rok3724,03 %24,03 %  
Áno, približne raz za mesiac3321,43 %21,43 %  
Nie, nenakupujem 1811,69 %11,69 %  
Áno, niekoľkokrát za mesiac1711,04 %11,04 %  

Graf

6. Aký je Vás prvý krok po rozhodnutí o kúpe cez internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Použijem vyhľadávač (google, seznam...) a postupne prechádzam výsledky vyhľadávania5943,38 %38,31 %  
Idem priamo na stránku mnou známeho e-shopu 4835,29 %31,17 %  
Idem priamo na stránku porovnávača 2619,12 %16,88 %  
podla toho, co kupujem (konkretny oblubeny obchod s oblecenim alebo knihami, vs jednorazovy nakup "netradicnej" veci, napr. minule pumpa na bicykel - to idem na google alebo rovno na zbozi.cz10,74 %0,65 %  
e-shop nebo porovnávač, podle typu výrobku10,74 %0,65 %  
Stydím se nakupovat porno osobně10,74 %0,65 %  

Graf

7. Využívate porovnávače cien? (Bez ohľadu na to, aký je Váš prvý krok po rozhodnutí o kúpe. Napr. si chcete len overiť či Vami vybraný e-shop je najlacnejší, aké má hodnotenia od iných zákazníkov a pod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ánootázka č. 8, Nieotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno9872,06 %63,64 %  
Nie3827,94 %24,68 %  

Graf

8. Akým spôsobom porovnávače cien najčastejšie využívate?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Konkrétny produkt mám vybratý (značka, model), vyberám e-shop, kde produkt kúpim4444,9 %28,57 %  
Produkt a e-shop mám vybratý, chcem len skontrolovať, či nenájdem výhodnejšiu ponuku2424,49 %15,58 %  
Hľadám a vyberám produkt - viem že chcem kúpiť napr. notebook ale značku a model ešte nemám vybratú2121,43 %13,64 %  
Značku produktu mám vybratú, hľadám len konkrétny model88,16 %5,19 %  
ked chcem vediet orientacnu cenu niecoho, napriklad minule turnikety, alebo arasidovy olej, hocico..11,02 %0,65 %  

Graf

9. Akým spôsobom vyberáte e-shop na porovnávači, kde produkt kúpite?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
subjektívnym zhodnotením pomeru cena/hodnotenie/dostupnosť5556,7 %35,71 %  
podľa najnižšej ceny1919,59 %12,34 %  
podľa hodnotení e-shopu inými užívateľmi1818,56 %11,69 %  
podľa dostupnosti produktu v danom e-shope44,12 %2,6 %  
rychlost dodání11,03 %0,65 %  

Graf

10. Napísali ste recenziu k produktu na porovnávači?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8081,63 %51,95 %  
ano1818,37 %11,69 %  

Graf

11. Napísali ste recenziu na e-shop na porovnávači?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7677,55 %49,35 %  
ano2222,45 %14,29 %  

Graf

12. Myslíte si, že vďaka porovnávaču nakúpite výhodnejšie?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8788,78 %56,49 %  
ne1111,22 %7,14 %  

Graf

13. Ktoré porovnávače cien využívate?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Heureka.cz5457,45 %35,06 %  
Heureka.sk3840,43 %24,68 %  
Najnakup.sk2930,85 %18,83 %  
Pricemania.sk2324,47 %14,94 %  
Zbozi.cz2223,4 %14,29 %  
Názov neviem (napr. po vyhľadávaní cez google, seznam sa vo výsledkoch objavia aj porovnávače) 1313,83 %8,44 %  
Hyperzbozi.cz88,51 %5,19 %  
Srovname.cz44,26 %2,6 %  
Hledejceny.cz44,26 %2,6 %  
Superdeal.sk22,13 %1,3 %  

Graf

14. Prečo nevyužívate porovnávače cien?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výhodnú ponuku dokážem nájsť sám, nepotrebujem použiť porovnávač.2466,67 %15,58 %  
Neviem, čo sú porovnávače cien.925 %5,84 %  
Som lojálny(a) voči e-shopu.25,56 %1,3 %  
dozvedel som sa o porovnavacoch cien len nedavno a este som ich nevyskusal.12,78 %0,65 %  
zriedkavo, keď nevyuživam overeného dodávateľa12,78 %0,65 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Vaša súčasná situácia:

  • odpověď Študent:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16-24 na otázku 2. Váš vek:
  • odpověď Zamestnaný:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 35-44 na otázku 2. Váš vek:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 45-54 na otázku 2. Váš vek:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Myslíte si, že vďaka porovnávaču nakúpite výhodnejšie?

7. Využívate porovnávače cien? (Bez ohľadu na to, aký je Váš prvý krok po rozhodnutí o kúpe. Napr. si chcete len overiť či Vami vybraný e-shop je najlacnejší, aké má hodnotenia od iných zákazníkov a pod.)

  • odpověď Áno:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Idem priamo na stránku porovnávača na otázku 6. Aký je Vás prvý krok po rozhodnutí o kúpe cez internet?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hľadám a vyberám produkt - viem že chcem kúpiť napr. notebook ale značku a model ešte nemám vybratú na otázku 8. Akým spôsobom porovnávače cien najčastejšie využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Konkrétny produkt mám vybratý (značka, model), vyberám e-shop, kde produkt kúpim na otázku 8. Akým spôsobom porovnávače cien najčastejšie využívate?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Produkt a e-shop mám vybratý, chcem len skontrolovať, či nenájdem výhodnejšiu ponuku na otázku 8. Akým spôsobom porovnávače cien najčastejšie využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi podľa hodnotení e-shopu inými užívateľmi na otázku 9. Akým spôsobom vyberáte e-shop na porovnávači, kde produkt kúpite?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi podľa najnižšej ceny na otázku 9. Akým spôsobom vyberáte e-shop na porovnávači, kde produkt kúpite?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi subjektívnym zhodnotením pomeru cena/hodnotenie/dostupnosť na otázku 9. Akým spôsobom vyberáte e-shop na porovnávači, kde produkt kúpite?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Napísali ste recenziu k produktu na porovnávači?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Napísali ste recenziu k produktu na porovnávači?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Napísali ste recenziu na e-shop na porovnávači?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Napísali ste recenziu na e-shop na porovnávači?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Heureka.cz na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Heureka.sk na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Najnakup.sk na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Názov neviem (napr. po vyhľadávaní cez google, seznam sa vo výsledkoch objavia aj porovnávače) na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pricemania.sk na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zbozi.cz na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Myslíte si, že vďaka porovnávaču nakúpite výhodnejšie?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Myslíte si, že vďaka porovnávaču nakúpite výhodnejšie?
  • odpověď Nie:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výhodnú ponuku dokážem nájsť sám, nepotrebujem použiť porovnávač. na otázku 14. Prečo nevyužívate porovnávače cien?

10. Napísali ste recenziu k produktu na porovnávači?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Názov neviem (napr. po vyhľadávaní cez google, seznam sa vo výsledkoch objavia aj porovnávače) na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Myslíte si, že vďaka porovnávaču nakúpite výhodnejšie?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Napísali ste recenziu na e-shop na porovnávači?

11. Napísali ste recenziu na e-shop na porovnávači?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hľadám a vyberám produkt - viem že chcem kúpiť napr. notebook ale značku a model ešte nemám vybratú na otázku 8. Akým spôsobom porovnávače cien najčastejšie využívate?

12. Myslíte si, že vďaka porovnávaču nakúpite výhodnejšie?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Napísali ste recenziu k produktu na porovnávači?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zbozi.cz na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Idem priamo na stránku porovnávača na otázku 6. Aký je Vás prvý krok po rozhodnutí o kúpe cez internet?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Heureka.cz na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Konkrétny produkt mám vybratý (značka, model), vyberám e-shop, kde produkt kúpim na otázku 8. Akým spôsobom porovnávače cien najčastejšie využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Názov neviem (napr. po vyhľadávaní cez google, seznam sa vo výsledkoch objavia aj porovnávače) na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi subjektívnym zhodnotením pomeru cena/hodnotenie/dostupnosť na otázku 9. Akým spôsobom vyberáte e-shop na porovnávači, kde produkt kúpite?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Napísali ste recenziu na e-shop na porovnávači?

13. Ktoré porovnávače cien využívate?

  • odpověď Heureka.cz:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zbozi.cz na otázku 13. Ktoré porovnávače cien využívate?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlavie:

2. Váš vek:

3. Vaša súčasná situácia:

4. Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie:

5. Nakupujete cez internet?

6. Aký je Vás prvý krok po rozhodnutí o kúpe cez internet?

7. Využívate porovnávače cien? (Bez ohľadu na to, aký je Váš prvý krok po rozhodnutí o kúpe. Napr. si chcete len overiť či Vami vybraný e-shop je najlacnejší, aké má hodnotenia od iných zákazníkov a pod.)

8. Akým spôsobom porovnávače cien najčastejšie využívate?

9. Akým spôsobom vyberáte e-shop na porovnávači, kde produkt kúpite?

10. Napísali ste recenziu k produktu na porovnávači?

11. Napísali ste recenziu na e-shop na porovnávači?

12. Myslíte si, že vďaka porovnávaču nakúpite výhodnejšie?

13. Ktoré porovnávače cien využívate?

14. Prečo nevyužívate porovnávače cien?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlavie:

2. Váš vek:

3. Vaša súčasná situácia:

4. Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie:

5. Nakupujete cez internet?

6. Aký je Vás prvý krok po rozhodnutí o kúpe cez internet?

7. Využívate porovnávače cien? (Bez ohľadu na to, aký je Váš prvý krok po rozhodnutí o kúpe. Napr. si chcete len overiť či Vami vybraný e-shop je najlacnejší, aké má hodnotenia od iných zákazníkov a pod.)

8. Akým spôsobom porovnávače cien najčastejšie využívate?

9. Akým spôsobom vyberáte e-shop na porovnávači, kde produkt kúpite?

10. Napísali ste recenziu k produktu na porovnávači?

11. Napísali ste recenziu na e-shop na porovnávači?

12. Myslíte si, že vďaka porovnávaču nakúpite výhodnejšie?

13. Ktoré porovnávače cien využívate?

14. Prečo nevyužívate porovnávače cien?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šoltýs, M.Porovnávače cien (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://porovnavace-cien.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.