Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Porovnávání výhodnosti nákupu přes internet a v kamenném obchodě

Porovnávání výhodnosti nákupu přes internet a v kamenném obchodě

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Podnecká
Šetření:14. 03. 2012 - 21. 03. 2012
Počet respondentů:220
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.85
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13260 %60 %  
Muž8840 %40 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2012255,45 %55,45 %  
20-256730,45 %30,45 %  
31-41177,73 %7,73 %  
26-3094,09 %4,09 %  
42-5231,36 %1,36 %  
53+20,91 %0,91 %  

Graf

3. Nakupujete prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18985,91 %85,91 %  
Ne3114,09 %14,09 %  

Graf

4. V jaké frekvenci? (viz. otázka č. 3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát do roka5428,57 %24,55 %  
1 krát do měsíce4523,81 %20,45 %  
1 krát za půl roku2915,34 %13,18 %  
Více krát za půl roku2613,76 %11,82 %  
Více krát za měsíc2312,17 %10,45 %  
1 krát za týden52,65 %2,27 %  
1 krát do roka42,12 %1,82 %  
Více krát do týdne31,59 %1,36 %  

Graf

5. Důvěřujete nákupu přes internet? (oznámkujte jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
29851,85 %44,55 %  
35328,04 %24,09 %  
12915,34 %13,18 %  
463,17 %2,73 %  
531,59 %1,36 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.19
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.39
Směrodatná odchylka:0.63
Medián:2
Modus:2

Graf

6. Preferujete v uvedených odvětvích spíše kamenný obchod nebo nákup přes internet? a) potraviny

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenný obchod21698,18 %98,18 %  
internet41,82 %1,82 %  

Graf

7. b) nábytek

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenný obchod19689,09 %89,09 %  
internet2410,91 %10,91 %  

Graf

8. c) elektronika

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet13159,55 %59,55 %  
kamenný obchod8940,45 %40,45 %  

Graf

9. V jakém obchodě nakupujete nejčastěji potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco6529,55 %29,55 %  
Billa4420 %20 %  
Albert2812,73 %12,73 %  
Penny2611,82 %11,82 %  
Kaufland198,64 %8,64 %  
Lidl177,73 %7,73 %  
interspar52,27 %2,27 %  
Globus41,82 %1,82 %  
hruška20,91 %0,91 %  
Makro20,91 %0,91 %  
Jiří Schwarz10,45 %0,45 %  
jednotka COOP10,45 %0,45 %  
tak růžně10,45 %0,45 %  
Ovoce - zelenina10,45 %0,45 %  
Malé samoobsluhy10,45 %0,45 %  
svarcovi10,45 %0,45 %  
erko10,45 %0,45 %  
potraviny u nás ve městečku10,45 %0,45 %  

Graf

10. Myslíte si, že na vesnicích v menších prodejnách jsou potraviny dražší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13561,36 %61,36 %  
Ne5223,64 %23,64 %  
Nevím3315 %15 %  

Graf

11. Případně zdůvodněte

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

!

....

Bydlím v Praze

Doprava z velkoobchodů

Ekonomicky nejsou malé obchody schopny konkurovat supermarketům typu Penny, Billa atd. jejich mezní náklady na zboží většiny druhů jsou logicky větší než u supermarketů.

jak v kterém obchodě

Jednoduše. Maloobchodníci. Potřebují mít tržby a pokud je ve vsi 100 lidí, tak je to jasné.

Jelikož se i na vesnice rozšířily především prodejny/samoobsluhy podnikatelů vietnamské národnosti, ceny jsou srovnatelné s cenami ve větších obchodech.

každej chce prachy !

Marže musí být nižší, než ve větších prodejnách, z důvodu menší návštěvnosti malého obchodu, než v supermarketech.

Méně zákazníků, složitější objednávkový systém

menší obchodní řetězce, na vesnicích nemají takové možnosti, pokud něco potřebují akutně, přece nepojedou do města, čili toho prodejci "zneužívají"

Musí to někde nakoupit jako maloodběratel.

myslym si jak co a jak kdy

na vesnicích je zboží levnější, než ve městech

Není konkurence tzn.nic obchodníky nenutí jít s cenou níž

Nižší konkurence, vyšší transakční náklady.

Obchoďáky nakupují zboží ve velkém měřítku a tlačí výrobce na co nejnižší cenu, která je mnohdy na prahu ceny výrobní, což si soukromník dovolit nemůže.

Párkrát jsem se byla podívat v jednotě, menší výběr a dražší zboží.

potraviny jsou dražší, nejspíš ptž je tam horší možnost dovozu

Schwarz je levný..xD

Sice se to obecně říká, ale v marketech platí pravidlo, že s jednou zlevněnou věcí zdraží jiná, takže je to asi nakonec cenově stejné, ale nevím, nikdy jsem ceny účelně neporovnávala.

soukromí prodejci

Velké supermarkety a diskonty jsou levnější díky větší tržní síle, díky úsporám z rozsahu. A hlavně díky tomu, že na rozdíl od malých obchodů mají možnost vykořisťovat své dodavatele velkou dobou splatnosti jejich faktur.

Větší obchody si mohou dovolit dát zboží levnější, protože k nim přijde více nakupujících, vesnické obchody se musí uživit pouze ze zlomku zákazníků, proto je zboží dražší.

Vychazim z predpokladu, ze se nejedna o velky retezec, ktery si muze dovolit nizsi ceny vzhledem k mnozstvi prodaneho zbozi, obratu a z toho vyplyvajici celkove trzby.

Vyšší náklady prodejce

záleží na druhu zboží a konkrétní vesnici, ve vesnici poblíž města ano, v "zapadakove " zboží bývá levnější a kvalitnější

12. Využíváte rádi Vánoční slevy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně13661,82 %61,82 %  
často6830,91 %30,91 %  
ne167,27 %7,27 %  

Graf

13. Vyhledáváte v prodejnách akce, i když to není v místě bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9945 %45 %  
příležitostně9643,64 %43,64 %  
často2511,36 %11,36 %  

Graf

14. Jste ochotni si na daný produkt počkat, až bude v akci? (např. telefon)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy7634,55 %34,55 %  
spíše ano4721,36 %21,36 %  
spíše ne3716,82 %16,82 %  
ano3716,82 %16,82 %  
ne2310,45 %10,45 %  

Graf

15. Jaké máte zkušenosti s reklamací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V kamenné prodejně kladné9543,18 %43,18 %  
Vždy mi vyhověli8538,64 %38,64 %  
V internetovém e-shopu kladné4420 %20 %  
V kamenné prodejně záporné3616,36 %16,36 %  
V internetovém e-shopu záporné2611,82 %11,82 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Nakupujete prostřednictvím internetu?

4. V jaké frekvenci? (viz. otázka č. 3)

5. Důvěřujete nákupu přes internet? (oznámkujte jako ve škole)

6. Preferujete v uvedených odvětvích spíše kamenný obchod nebo nákup přes internet? a) potraviny

7. b) nábytek

8. c) elektronika

9. V jakém obchodě nakupujete nejčastěji potraviny?

10. Myslíte si, že na vesnicích v menších prodejnách jsou potraviny dražší?

12. Využíváte rádi Vánoční slevy?

13. Vyhledáváte v prodejnách akce, i když to není v místě bydliště?

14. Jste ochotni si na daný produkt počkat, až bude v akci? (např. telefon)

15. Jaké máte zkušenosti s reklamací?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Nakupujete prostřednictvím internetu?

4. V jaké frekvenci? (viz. otázka č. 3)

5. Důvěřujete nákupu přes internet? (oznámkujte jako ve škole)

6. Preferujete v uvedených odvětvích spíše kamenný obchod nebo nákup přes internet? a) potraviny

7. b) nábytek

8. c) elektronika

9. V jakém obchodě nakupujete nejčastěji potraviny?

10. Myslíte si, že na vesnicích v menších prodejnách jsou potraviny dražší?

12. Využíváte rádi Vánoční slevy?

13. Vyhledáváte v prodejnách akce, i když to není v místě bydliště?

14. Jste ochotni si na daný produkt počkat, až bude v akci? (např. telefon)

15. Jaké máte zkušenosti s reklamací?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Podnecká, S.Porovnávání výhodnosti nákupu přes internet a v kamenném obchodě (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://porovnavani-vyhodnosti-nakup.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.