Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Porozumění využití umělé inteligence v online marketingu
Porozumění využití umělé inteligence v online marketingu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kamila Steinbartová |
---|---|
Šetření: | 29. 04. 2020 - 06. 05. 2020 |
Počet respondentů: | 42 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 12 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 82,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Děkuji za účast! Ráda bych informovala netušící a podala report o tom, jak dnešní veřejnost rozumí způsobům, jakými umělá inteligence ovlivňuje online reklamy, se kterými se denně setkáváme.
Pro zkvalitnění výsledků dotazníku čtěte a zodpovídejte prosím otázky v pořadí, ve kterém jsou uvedeny.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 26 | 61,9 % | 61,9 % |
Muž | 16 | 38,1 % | 38,1 % |
2. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-30 | 23 | 54,76 % | 54,76 % |
31-45 | 10 | 23,81 % | 23,81 % |
46-60 | 7 | 16,67 % | 16,67 % |
Přes 60 | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Méně než 15 | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
3. V rámci studia či pracovní praxe jsem se již setkal s definicí pojmu "umělá inteligence".
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Souhlasím | 18 | 42,86 % | 42,86 % |
Spíše souhlasím | 12 | 28,57 % | 28,57 % |
Spíše nesouhlasím | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
Nevím/neutrální | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
Nesouhlasím | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
4. Kolik času strávíte surfováním na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Více než 3 hodiny denně | 21 | 50 % | 50 % |
1-3 hodiny denně | 19 | 45,24 % | 45,24 % |
Méně | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
1-7 hodin týdně | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
5. Bývám běžně vystaven online reklamám.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Souhlasím | 28 | 66,67 % | 66,67 % |
Spíše souhlasím | 7 | 16,67 % | 16,67 % |
Spíše nesouhlasím | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
Nesouhlasím | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
6. Byl jsem si vědom toho, že reklamy, které vídám online, mi mohou být zobrazovány na základě (např.) mé nákupní historie a historie prohlížeče, informací z mých sociálních médií, jazyků, kterými online mluvím, videí, na které se dívám, nebo toho, co sdílím a "likuji".
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Souhlasím | 38 | 90,48 % | 90,48 % |
Spíše souhlasím | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
Nevím/neutrální | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
7. Považuji takové přizpůsobení zobrazovaných reklam za příznivé pro mne jako zákazníka.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nesouhlasím | 14 | 33,33 % | 33,33 % |
Spíše nesouhlasím | 10 | 23,81 % | 23,81 % |
Nevím/neutrální | 10 | 23,81 % | 23,81 % |
Spíše souhlasím | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
Souhlasím | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
8. Považuji využití mých osobních dat pro přizpůsobení reklam, kterým jsem vystaven, za žádoucí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nesouhlasím | 24 | 57,14 % | 57,14 % |
Spíše nesouhlasím | 8 | 19,05 % | 19,05 % |
Nevím/neutrální | 8 | 19,05 % | 19,05 % |
Spíše souhlasím | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
9. Necítím se dostatečně informován o tom, jaká data jsou sbírána a jak se s nimi dále nakládá.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Souhlasím | 20 | 47,62 % | 47,62 % |
Spíše souhlasím | 10 | 23,81 % | 23,81 % |
Nevím/neutrální | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
Spíše nesouhlasím | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
Nesouhlasím | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
10. Rozumím termínu "umělá inteligence".
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše souhlasím | 21 | 50 % | 50 % |
Souhlasím | 13 | 30,95 % | 30,95 % |
Nevím/neutrální | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
Spíše nesouhlasím | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
11. Alespoň zhruba rozumím roli umělé inteligence v online marketingu.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše souhlasím | 21 | 50 % | 50 % |
Souhlasím | 9 | 21,43 % | 21,43 % |
Spíše nesouhlasím | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
Nevím/neutrální | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
Nesouhlasím | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
12. K čemu si myslíte, že je AI v marketingu využívána? (Zvolte 0 - libovolný počet odpovědí nebo přidejte svou vlastní.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Umožnění zobrazování relevantnějších reklam | 37 | 88,1 % | 88,1 % |
Identifikace a zaměření zákazníka | 35 | 83,33 % | 83,33 % |
Chatboti - komunikace se zákazníkem | 27 | 64,29 % | 64,29 % |
Generování obsahu | 23 | 54,76 % | 54,76 % |
Předpověď prodejů | 19 | 45,24 % | 45,24 % |
Nahrazení lidských pracovníků | 16 | 38,1 % | 38,1 % |
Dynamické ceny | 14 | 33,33 % | 33,33 % |
0 | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
netuším | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
dnes už prakticky ke všemu, i když na různých webech různě | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.