Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Poruchy učení 2

Poruchy učení 2

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Schmidtová
Šetření:16. 02. 2018 - 18. 02. 2018
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):16 / 9.54
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:72,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění ného dotazníku pro moji seminární práci. Děkuji předem

Odpovědi respondentů

1. Jste...?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8568 %68 %  
Muž4032 %32 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 213326,4 %26,4 %  
22 - 252822,4 %22,4 %  
31 a více2217,6 %17,6 %  
26 - 302016 %16 %  
15 - 171814,4 %14,4 %  
15 a méně43,2 %3,2 %  

Graf

3. Jsem...?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student7660,8 %60,8 %  
Pracující4536 %36 %  
Nezaměstnaný43,2 %3,2 %  

Graf

4. Co studujete (obor) nebo jakou máte práci?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gymnázium129,6 %9,6 %  
účetnictví a daně43,2 %3,2 %  
Ekonomika32,4 %2,4 %  
ekonomika podniku32,4 %2,4 %  
grafický design21,6 %1,6 %  
Manažerská informatika 21,6 %1,6 %  
IT21,6 %1,6 %  
Grafik21,6 %1,6 %  
Řízení a ekonomika podniku 21,6 %1,6 %  
Psychologie21,6 %1,6 %  
ostatní odpovědi učitel
Pedagogické lyceum

Pedagog
Nákupčí
vývoj informačních systémů
studuji ekonomiku podniku a zároveň pracuji jako asistentka ředitele
Top management
Strojírenství a ekonomiku a pracuji jako finanční plánovač
Automechanik
issa- opravář motorových vozidel
Gymnázium se zaměřením na jazyky
md
Podnikání
Ekonomie
Přípravář obchodu a výroby
informačny management
VUT, Fakulta podnikatelská, obor Ekonomika podniku
Podnikové finance a obchod
Pracuji jako asistent pedagoga a dálkově studuji Učitelství pedagogiky
Pedagogika
tezkou
Kuchař
Informační manažment
veřejná správa
Dispečer kamionové dopravy.
Ekonomika a procesní management
metrolog
osvč

Kvantitatívne metody v ekonomice, pracujem v obore poppri škole part time
podnikatel
Zdravotnické lyceum
Procesní management
Marketingovy specialista
inženýrství rizik VUT
studuji komunikaci a lidské zdroje a pracuji v marketingu, který už vystudovaný mám
Základní škola
Pokladní
Vyšší odbornou zdravotnickou školu
Zdravotnický asistent
Ekonomika a podnikání SŠ 3. ročník
Administrativní pracovník
Hasič
Informatika
nemám práci
řezník
Student PdF pracující jako poštovní doručovatel
vedouci smeny
zubni lekarstvi
ekonomika a management
Druhý ročník gymplu
ucetni
expertní inženýrství
účetnictví
Financni manazer
nezamestnana
Energetika
Technik
Vychovatelka ve stacionáři pro osoby s MP
Aktualne rodičovská dov. Jinak jsem učitelka 2 stupně zs
vystudována VOŠ obor Agroturistika, zaměstnání pomocná kuchařka
Mechanik Elektrotechnik
Chůva dětí
Chůva
Právník
Vedoucí výrobní kontroly
Management, produkce (prace i studium)
Asistentka/fakturantka
Osmileté gymnázium
Studuju na VUT obor Ekonomika podniku, zároveň obor účetnictví a daně a mám brigádu jako výpomoc mzdové účetní a personalistkam v pojišťovně
jsem invalidní důchodce
Rehabilitace
Všeobecné středoškolské vzdělání
Medicína
Předškolní a mimoškolní pedagogika
mezinárodní studia
studuju základní školu
Stavebni inzenyrstvi
Mechanik zabezpečovacích zařízení
chemie
psycholožka
student-Elektroenergetika práce-electrical engineer
právo
Stavbyvedouci
Controlling
Všeobecná zdravotní sestra
Sociální pedagogika
Bankovnictví a pojišťovnictví
9172,8 %72,8 % 

Graf

5. Máte diagnostikovanou nějakou poruchu učení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10382,4 %82,4 %  
Ano2217,6 %17,6 %  

Graf

6. Pokud ano, kterou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dyslexie1463,64 %11,2 %  
Dysgrafie1359,09 %10,4 %  
Dysortogfatie731,82 %5,6 %  
Dyskalkulie418,18 %3,2 %  
Poruchu pozornosti14,55 %0,8 %  

Graf

7. Ovlivňuje Vás porucha učení v nějaké činnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1568,18 %12 %  
Ne731,82 %5,6 %  

Graf

8. V jaké činnosti Vás porucha omezuje?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V žádné313,64 %2,4 %  
Škola14,55 %0,8 %  
Dříve ve škole14,55 %0,8 %  
neomezuje, maturitu jsem zvládl aniž bych žádal o úlevy14,55 %0,8 %  
Matematika14,55 %0,8 %  
V češtině14,55 %0,8 %  
Rychlost čtení a texty které píší po mě musí ještě někdo precist14,55 %0,8 %  
čtení (pomalé), psaní (pomalé, úprava písma, pravopis), poslech (rozlišení, poslech v cizích jazycích), motorika, pohyb, paměť14,55 %0,8 %  
u žádné činnosti nevnímám, že by mě to omezovalo 14,55 %0,8 %  
občas mi trvá déle, než něco naučím14,55 %0,8 %  
ostatní odpovědi Dříve v matematice a fyzice
V používání matematiky při každodenních činnostech
Horší studijní výsledky i přes větší čas věnovaný daným předmětům na rozdíl od ostatních
Musím si vse psát predem. Mam obavy psát treba rodičům abych tam neudelala zbytečně chyby.
Při učení
Učení
Bezne pocitani
učení cizím jazykům
Psaná forma cizích jazyků
-
1045,45 %8 % 

Graf

9. Máte nebo jste někdy měl(a) problém ve škole problémy s učením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8366,4 %66,4 %  
Ano4233,6 %33,6 %  

Graf

10. Pokud ano, řešil(a) jste to nějak?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2252,38 %17,6 %  
Ne2047,62 %16 %  

Graf

11. Jak jste to řešil(a)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nijak511,9 %4 %  
Volná odpověď (text)37,14 %2,4 %  
37,14 %2,4 %  
Návštěva PPP24,76 %1,6 %  
neřešila24,76 %1,6 %  
Návštěva psychologa12,38 %0,8 %  
Učitele jsem upozornil na diagnózu a donesl papir z ppp12,38 %0,8 %  
doporučení od PPP12,38 %0,8 %  
Více zaměření12,38 %0,8 %  
Neriešila12,38 %0,8 %  
ostatní odpovědi návštěva pedagogické poradny, úlevy ve škole
Nijako
doplňování diktátů, u maturity jsem měla prodloužený čas
Pedagogicko psychologická poradna
Více procvičování doma, návštěva PPP
Konzultace s pedagogem
Guaranna apod.
individuálny plán
Jsem dysprakticka, ale dříve se to ve škole neřešilo.
Celé prázdniny jsem četla knihy abych se naučila jak mají vypadat slova.
byla to spíš lenost
S výchovným poradcem
Musela jsem se vic ucit nebo jinym zpusobem
Chodila jsem k psycholozce
PPP, domluva rodicu s uciteli, IVP, hodne uceni se po skole
Nijak?
prášky, novými metodami
Psycholog
neresila
Doučováním a zajišťování další výuky
Učil jsem se více, abych se to naučil.
Návštěvou v PPP
2252,38 %17,6 % 

Graf

12. Pokud trpíte poruchou učení, ovlivňovala Vás někdy v práci nebo osobním životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3480,95 %27,2 %  
Ano819,05 %6,4 %  

Graf

13. Jakým způsobem Vás ovlivnila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zhoršení výsledků1842,86 %14,4 %  
Nižší zapojení ve školním, pracovním či osobním životě614,29 %4,8 %  
Vyloučení z kolektivu614,29 %4,8 %  
Neovlivnila37,14 %2,4 %  
Nijak37,14 %2,4 %  
ne24,76 %1,6 %  
Vlastní odpověď:12,38 %0,8 %  
Ve školním prostředí šikana kvůli častým chybám 12,38 %0,8 %  
netrpím poruchou učení12,38 %0,8 %  
Někdy mi trvá pochopit text, když čtu12,38 %0,8 %  
netrpím poruchou čtení12,38 %0,8 %  
-.-12,38 %0,8 %  
Z TV, praktického vyučování jsem mívala dvojky.12,38 %0,8 %  
Nijak me v osobním životě neovlivnuje12,38 %0,8 %  
asi nijak, vyloučení z kolektivu bylo slovní šikanou12,38 %0,8 %  
Zatrhla jsem, ze me neovlivnila12,38 %0,8 %  
Asi jsem to nezpozorovala12,38 %0,8 %  
Trapne chyby ve zpravach12,38 %0,8 %  
Skoro vůbec12,38 %0,8 %  

Graf

14. Berou na Vaši poruchu v práci nebo ve škole ohled?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3276,19 %25,6 %  
Ano1023,81 %8 %  

Graf

15. Říkáte si o Vaše doporučené úlevy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3788,1 %29,6 %  
Ano511,9 %4 %  

Graf

16. Trpí poruchou učení někdo v blízké rodině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4132,8 %32,8 %  
Nevím o tom4132,8 %32,8 %  
Ano - sourozenci2419,2 %19,2 %  
Ano - jiní příbuzní1411,2 %11,2 %  
Ano - rodiče, prarodiče54 %4 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jsem...?

  • odpověď Pracující:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 31 a více na otázku 2. Kolik je Vám let?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 26 - 30 na otázku 2. Kolik je Vám let?
  • odpověď Student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Gymnázium na otázku 4. Co studujete (obor) nebo jakou máte práci?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 - 21 na otázku 2. Kolik je Vám let?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 17 na otázku 2. Kolik je Vám let?

5. Máte diagnostikovanou nějakou poruchu učení?

  • odpověď Ano:
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dysgrafie na otázku 6. Pokud ano, kterou?
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dyslexie na otázku 6. Pokud ano, kterou?
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Ovlivňuje Vás porucha učení v nějaké činnosti?

9. Máte nebo jste někdy měl(a) problém ve škole problémy s učením?

  • odpověď Ano:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Pokud ano, řešil(a) jste to nějak?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Pokud ano, řešil(a) jste to nějak?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 12. Pokud trpíte poruchou učení, ovlivňovala Vás někdy v práci nebo osobním životě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zhoršení výsledků na otázku 13. Jakým způsobem Vás ovlivnila?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 14. Berou na Vaši poruchu v práci nebo ve škole ohled?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Berou na Vaši poruchu v práci nebo ve škole ohled?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 15. Říkáte si o Vaše doporučené úlevy?

12. Pokud trpíte poruchou učení, ovlivňovala Vás někdy v práci nebo osobním životě?

  • odpověď Ne:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Pokud ano, řešil(a) jste to nějak?

14. Berou na Vaši poruchu v práci nebo ve škole ohled?

  • odpověď Ne:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Pokud ano, řešil(a) jste to nějak?

15. Říkáte si o Vaše doporučené úlevy?

  • odpověď Ne:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Berou na Vaši poruchu v práci nebo ve škole ohled?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Pokud ano, řešil(a) jste to nějak?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 12. Pokud trpíte poruchou učení, ovlivňovala Vás někdy v práci nebo osobním životě?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste...?

2. Kolik je Vám let?

3. Jsem...?

4. Co studujete (obor) nebo jakou máte práci?

5. Máte diagnostikovanou nějakou poruchu učení?

6. Pokud ano, kterou?

7. Ovlivňuje Vás porucha učení v nějaké činnosti?

9. Máte nebo jste někdy měl(a) problém ve škole problémy s učením?

10. Pokud ano, řešil(a) jste to nějak?

12. Pokud trpíte poruchou učení, ovlivňovala Vás někdy v práci nebo osobním životě?

13. Jakým způsobem Vás ovlivnila?

14. Berou na Vaši poruchu v práci nebo ve škole ohled?

15. Říkáte si o Vaše doporučené úlevy?

16. Trpí poruchou učení někdo v blízké rodině?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste...?

2. Kolik je Vám let?

3. Jsem...?

4. Co studujete (obor) nebo jakou máte práci?

5. Máte diagnostikovanou nějakou poruchu učení?

6. Pokud ano, kterou?

7. Ovlivňuje Vás porucha učení v nějaké činnosti?

9. Máte nebo jste někdy měl(a) problém ve škole problémy s učením?

10. Pokud ano, řešil(a) jste to nějak?

12. Pokud trpíte poruchou učení, ovlivňovala Vás někdy v práci nebo osobním životě?

13. Jakým způsobem Vás ovlivnila?

14. Berou na Vaši poruchu v práci nebo ve škole ohled?

15. Říkáte si o Vaše doporučené úlevy?

16. Trpí poruchou učení někdo v blízké rodině?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Schmidtová, E.Poruchy učení 2 (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://poruchy-uceni-2.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.