Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > posílání POHLEDNIC - klasických i přes mobil
posílání POHLEDNIC - klasických i přes mobil
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Růžena Vorlová |
---|---|
Šetření: | 29. 07. 2016 - 21. 08. 2016 |
Počet respondentů: | 146 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 7.73 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 90,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:14 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dorazník se věnuje tématu posílání pohlednic z mobilu - tzn. ZADÁNÍ přes mobilní aplikaci, doručení přes KLASICKOU POŠTU. Není dlouhý, aby nenudil a spíše pobavil.
Předem díky za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Poslali jste za poslední rok alespoň jednu tištěnou pohlednici?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 104 | 71,23 % | 71,23 % |
ne | 42 | 28,77 % | 28,77 % |
2. Při jaké příležitosti jste pohlednici/ce poslali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pozdrav z dovolené, prázdnin | 79 | 74,53 % | 54,11 % |
vánoce, nový rok, velikonoce | 25 | 23,58 % | 17,12 % |
jen tak | 15 | 14,15 % | 10,27 % |
svátek, narozeniny | 15 | 14,15 % | 10,27 % |
postcrossing | 11 | 10,38 % | 7,53 % |
svatba, narození dítěte | 4 | 3,77 % | 2,74 % |
sourozencům a jejich dětem na tábor | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
postcrosiing | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
přes postcrossing | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
synovci na škole v přírodě | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
synovci na tábor | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
v rámci postcrossingu | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
diteti na tabor | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
3. Poslali jste někdy tištěnou pohlednici přes mobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 133 | 91,1 % | 91,1 % |
ano | 13 | 8,9 % | 8,9 % |
4. V jaké aplikaci? Přes jakou firmu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká pošta | 5 | 38,46 % | 3,42 % |
Soukromně. | 2 | 15,38 % | 1,37 % |
Postissimo | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
Pohlednice online - Česká pošta ✉ | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
Pohlednice od Ceske posty | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
ČP, Zoner | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
pohlednice online | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
Ceska posta | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
5. Odkud kam vaše pohlednice putovala/putovaly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ČR - ČR | 8 | 61,54 % | 5,48 % |
zahraničí - ČR | 7 | 53,85 % | 4,79 % |
ČR - zahraničí | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
zahraničí - zahraničí | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
6. Jaké bylo téma fotografie/fotografií či obrázku/obrázků na takto odesílané pohlednici?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dovolená - selfie | 7 | 53,85 % | 4,79 % |
krajina, památky | 5 | 38,46 % | 3,42 % |
děti | 2 | 15,38 % | 1,37 % |
Letní pohoda | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
dovolená | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
sport | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
7. Odkud jste nahráli fotky na pohlednici/ce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z mobilu | 11 | 84,62 % | 7,53 % |
S fotoaparátu. | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
z Facebooku | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
8. Jakým způsobem jste za poslání pohlednice platili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
platební kartou | 8 | 61,54 % | 5,48 % |
on-line převodemk | 3 | 23,08 % | 2,05 % |
Klasickými poštovními známkami. | 3 | 23,08 % | 2,05 % |
přednabitým kreditem | 2 | 15,38 % | 1,37 % |
9. Použili jste posílání pohlednic přes mobil vícekrát?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 8 | 61,54 % | 5,48 % |
ne | 5 | 38,46 % | 3,42 % |
10. Kolik pohlednic ročně pošlete přes mobilní aplikaci? (přibližně)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 3 | 37,5 % | 2,05 % |
5 | 2 | 25 % | 1,37 % |
2 | 1 | 12,5 % | 0,68 % |
1 | 1 | 12,5 % | 0,68 % |
3 | 1 | 12,5 % | 0,68 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 5.75 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 9 |
Rozptyl: | 14.21 |
Směrodatná odchylka: | 3.77 |
Medián: | 5 |
Modus: | 10 |
11. V čem podle vás spočívá výhoda posílání pohlednic přes mobilní aplikaci?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Je to velmi rychlejí.
Je to zajímavé
levnější cena, vlastní fotografie, rychlost dodání
Možnost vytvoření vlastní skupiny fotografií s upřednostněním svých zážitků.
Muzu si zvolit vlastni fotku. Pokud posilam ze zahranici, mam ceske ceny i cas doruceni.
pohodlnost
Rychlé, hned při ruce, můžu si zvolit co chci za obrázek
Rychlé, levné, volba fotky
Vytvoření vlastní pohlednice.
12. Proč jste zatím neposlali pohlednici přes mobilní aplikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nechci - mám rád/a klasické cesty | 65 | 48,87 % | 44,52 % |
nevěděl/a jsem o této možnosti | 54 | 40,6 % | 36,99 % |
nemám mobil, který to umožňuje | 23 | 17,29 % | 15,75 % |
bojím se zadávat platby přes telefon | 15 | 11,28 % | 10,27 % |
telefon používám jen k hovorům a SMS, neumím používat další funkce | 11 | 8,27 % | 7,53 % |
nemám povoleny platby přes telefon | 6 | 4,51 % | 4,11 % |
nevidím smysl | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
Nemám rád pohlednice | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
nelze platit za pohlednici pres sms, jen paypal a ten nemam a kvuli jednomu pohledu za rok zakladat odmitam | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
zbytečnost | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
neměla jsem zájem o posílání prefabrikátů, raději vlastní MMS s textem | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
nebaví mě to | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
to prostě není ono - pravý pohled vyžaduje nějakou energii vynaloženou pro adresáta a to je obrovská hodnota, kterou člověk posílá | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
nebyla prozatím příležitost | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
Papírové pohlednice neposílám, tak proč bych měl posílat elektronické? | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
nepřijde mi zajímavé posílat pohlednice | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
přes mobil to už jednoduše není pohlednice - tam musí být jen ručně psaná :) | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
Protože to je debilní. Pohled je pohled a je papírový a patří na něj známka a ta legrace spojená se sháněním známky na horském hotelu? k nezaplacení... :D | 1 | 0,75 % | 0,68 % |
13. Jaký je podle vás v dnešní době smysl či výhoda tištěných pohlednic?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
"hmatatelný" pozdrav, předmět do sbírky, minidárek
archivace a pocit, že dotyčný onen list držel v ruce :)
autentičnost a úpřímnost
člověk si je může přilípnout na lednici
člověka to potěší, dostat něco do schránky :-)
Dá se vystavit nebo naopak na dlouho jako památka schovat. Je osobní, protože se píše ručně.
Dnes již jejich originalita.
hmatatelna vzpominka, radost pro blizke
Hmatatelná vzpomínka, víc potěší, mohou je využívat děti
je osobni a potesi
Je to aspon osobní kontakt posílát klasické různé pohlednice.
Je to osobnější.
Je to osobní kontakt s člověkem.
je to prostě milý a dneska už nevšední
je to stará klasika a je docela škoda, že už člověk tištěné pohlednice až tak nevyužívá. Potěší to.
je to taková nostalgie
je to tradice zejména pro důchodce
jedinečný pozdrav z dovolené (třeba pro kolegyně z práce), potěší seniory
Jsou fyzické, lidé si je mohou vystavit doma.
Jsou pěkné.
když mi přijde tištěný pohled, vím, že tomu, kdo mi jej posílá, na mě záleží
klasické pohlednice mají své kouzlo
má to svoje kouzlo
má to svoje kouzlo. je mnohem lepší dostat tištěnou pohlednici, než třeba přání přes e-mail
mě osobně to vždy potěší a ráda překvapuji (mile) své blízké. Baví mě to a je to hezká památka
Možnost okamžitého vystavení bez nutnosti používat elektronická zařízení.
můžete si to vystavit =o)
Ne kazdy ma mobil, vice osobni
netusim
Nostalgie
nostalgie
nostalgie a ne všichni mají zařízení na přijetí
památka
Památka
Pohledy jsou boží. Smysl mají asi hlavně pro výrobce a důchodce,kteří je nejčastěji kupují. Ale prostě kniha je kniha a čtečka ji nenahradí a pohled je pohled,to je jeho hlavní výhoda.
Pokud se jedná o zahraničí, člověk pošle australskou či japonskou pohlednici, tištěnou v té zemi. Přes telefon jde jen o virtuální obrázek, který nemá hodnotu.
Potěšení adresáta.
Pro radost a do sbírek
Pro sběratele.
Protože už je málokdo posílá, o to více člověka potěší
Přijde mi to osobnější, v rodině a mezi známými držíme tuto tradici.
Přijde mi to více osobní, hezčí. A člověk si to může uschovat někde doma a vytáhnout třeba za dvacet let, to je pak hezké takhle zavzpomínat.
přijde mi to více osobní, mám ráda pohledy
příjemce vždy potěší :-)
Příjemný relikt starých časů.
romantika
starším příbuzným udělají radost
stejný jako u tištěných knih vs. e-booky, máte pohlednici v ruce, tištěný dokument, který si můžete schovat a vydrží desítky let, narozdíl od mobilu, který jakmile odejde, tak všechny uložené sms, MMS ztratí
sú krajšie
Tištěnou pohlednici je možné si schovat. Elektronickou sice také, ale v digitální podobě to není ono.
tradice
tradice
Tradice, hezké fotky (např. měst)
tradice, potěšení druhého
udělá radost
udělá radost, můžeme si ji schovat na památku, popřípadě vystavit
Udělat radost starým lidem bez přístupuk internetu.
Ukázat, že není to tak dlouho, kdy to byl běžný způsob komunikace-
Uschování, vystavení...
Už jen ten pocit, že dostanete ručně napsaný text od někoho.
vyjádří to větší zájem, člověk si dal práci..
Výraz úcty k adresátovi
vzpomínka
Z dovolené, ma to své kouzlo a je to památka
zachování tradice
zdá se mi to osobnější
zvyk- relikt. ale pořád pěkný. Stále potěší. spíš pro příslušníky ze starší generace. (na místě odesílatele i příjemce). Fyzická věc- odesílatel se jí dotýkal.
Žádmý
žádný
žádný
Žádný.
14. Jen něco málo pro identifikaci: Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 107 | 74,31 % | 73,29 % |
muž | 37 | 25,69 % | 25,34 % |
15. Věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-30 | 79 | 54,86 % | 54,11 % |
31-40 | 25 | 17,36 % | 17,12 % |
20 a méně let | 21 | 14,58 % | 14,38 % |
41-50 | 11 | 7,64 % | 7,53 % |
51-60 | 7 | 4,86 % | 4,79 % |
60 a více let | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
16. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pracující | 89 | 62,24 % | 60,96 % |
studující | 49 | 34,27 % | 33,56 % |
na mateřské | 2 | 1,4 % | 1,37 % |
Invalidní důchodce. | 2 | 1,4 % | 1,37 % |
jsem | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
invalidní důchodce | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
na mateřské dovolené | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
nezamestnana | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
OSVČ | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
důchodce | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
důchodce invalidní | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
studující, pracující, rodičovská dovolená | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
na RD | 1 | 0,7 % | 0,68 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.