Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > posílání POHLEDNIC - klasických i přes mobil

posílání POHLEDNIC - klasických i přes mobil

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Růžena Vorlová
Šetření:29. 07. 2016 - 21. 08. 2016
Počet respondentů:146
Počet otázek (max/průměr):16 / 7.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:90,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dorazník se věnuje tématu posílání pohlednic z mobilu - tzn. ZADÁNÍ přes mobilní aplikaci, doručení přes KLASICKOU POŠTU. Není dlouhý, aby nenudil a spíše pobavil.

Předem díky za vyplnění.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Poslali jste za poslední rok alespoň jednu tištěnou pohlednici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10471,23 %71,23 %  
ne4228,77 %28,77 %  

Graf

2. Při jaké příležitosti jste pohlednici/ce poslali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozdrav z dovolené, prázdnin7974,53 %54,11 %  
vánoce, nový rok, velikonoce2523,58 %17,12 %  
jen tak1514,15 %10,27 %  
svátek, narozeniny1514,15 %10,27 %  
postcrossing1110,38 %7,53 %  
svatba, narození dítěte43,77 %2,74 %  
sourozencům a jejich dětem na tábor10,94 %0,68 %  
postcrosiing10,94 %0,68 %  
přes postcrossing10,94 %0,68 %  
synovci na škole v přírodě10,94 %0,68 %  
synovci na tábor10,94 %0,68 %  
v rámci postcrossingu10,94 %0,68 %  
diteti na tabor10,94 %0,68 %  

Graf

3. Poslali jste někdy tištěnou pohlednici přes mobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13391,1 %91,1 %  
ano138,9 %8,9 %  

Graf

4. V jaké aplikaci? Přes jakou firmu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká pošta538,46 %3,42 %  
Soukromně.215,38 %1,37 %  
Postissimo17,69 %0,68 %  
Pohlednice online - Česká pošta ✉ 17,69 %0,68 %  
Pohlednice od Ceske posty17,69 %0,68 %  
ČP, Zoner17,69 %0,68 %  
pohlednice online17,69 %0,68 %  
Ceska posta17,69 %0,68 %  

Graf

5. Odkud kam vaše pohlednice putovala/putovaly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČR - ČR861,54 %5,48 %  
zahraničí - ČR753,85 %4,79 %  
ČR - zahraničí17,69 %0,68 %  
zahraničí - zahraničí17,69 %0,68 %  

Graf

6. Jaké bylo téma fotografie/fotografií či obrázku/obrázků na takto odesílané pohlednici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dovolená - selfie753,85 %4,79 %  
krajina, památky538,46 %3,42 %  
děti215,38 %1,37 %  
Letní pohoda 17,69 %0,68 %  
dovolená17,69 %0,68 %  
sport17,69 %0,68 %  

Graf

7. Odkud jste nahráli fotky na pohlednici/ce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z mobilu1184,62 %7,53 %  
S fotoaparátu.17,69 %0,68 %  
z Facebooku17,69 %0,68 %  

Graf

8. Jakým způsobem jste za poslání pohlednice platili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platební kartou861,54 %5,48 %  
on-line převodemk323,08 %2,05 %  
Klasickými poštovními známkami.323,08 %2,05 %  
přednabitým kreditem215,38 %1,37 %  

Graf

9. Použili jste posílání pohlednic přes mobil vícekrát?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano861,54 %5,48 %  
ne538,46 %3,42 %  

Graf

10. Kolik pohlednic ročně pošlete přes mobilní aplikaci? (přibližně)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10337,5 %2,05 %  
5225 %1,37 %  
2112,5 %0,68 %  
1112,5 %0,68 %  
3112,5 %0,68 %  
Statistická polohaHodnota
Průměr:5.75
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:14.21
Směrodatná odchylka:3.77
Medián:5
Modus:10

Graf

11. V čem podle vás spočívá výhoda posílání pohlednic přes mobilní aplikaci?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Je to velmi rychlejí.

Je to zajímavé

levnější cena, vlastní fotografie, rychlost dodání

Možnost vytvoření vlastní skupiny fotografií s upřednostněním svých zážitků.

Muzu si zvolit vlastni fotku. Pokud posilam ze zahranici, mam ceske ceny i cas doruceni.

pohodlnost

Rychlé, hned při ruce, můžu si zvolit co chci za obrázek

Rychlé, levné, volba fotky

Vytvoření vlastní pohlednice.

12. Proč jste zatím neposlali pohlednici přes mobilní aplikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nechci - mám rád/a klasické cesty6548,87 %44,52 %  
nevěděl/a jsem o této možnosti5440,6 %36,99 %  
nemám mobil, který to umožňuje2317,29 %15,75 %  
bojím se zadávat platby přes telefon1511,28 %10,27 %  
telefon používám jen k hovorům a SMS, neumím používat další funkce118,27 %7,53 %  
nemám povoleny platby přes telefon64,51 %4,11 %  
nevidím smysl10,75 %0,68 %  
Nemám rád pohlednice10,75 %0,68 %  
nelze platit za pohlednici pres sms, jen paypal a ten nemam a kvuli jednomu pohledu za rok zakladat odmitam10,75 %0,68 %  
zbytečnost10,75 %0,68 %  
neměla jsem zájem o posílání prefabrikátů, raději vlastní MMS s textem10,75 %0,68 %  
nebaví mě to10,75 %0,68 %  
to prostě není ono - pravý pohled vyžaduje nějakou energii vynaloženou pro adresáta a to je obrovská hodnota, kterou člověk posílá10,75 %0,68 %  
nebyla prozatím příležitost10,75 %0,68 %  
Papírové pohlednice neposílám, tak proč bych měl posílat elektronické?10,75 %0,68 %  
nepřijde mi zajímavé posílat pohlednice10,75 %0,68 %  
přes mobil to už jednoduše není pohlednice - tam musí být jen ručně psaná :)10,75 %0,68 %  
Protože to je debilní. Pohled je pohled a je papírový a patří na něj známka a ta legrace spojená se sháněním známky na horském hotelu? k nezaplacení... :D10,75 %0,68 %  

Graf

13. Jaký je podle vás v dnešní době smysl či výhoda tištěných pohlednic?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

"hmatatelný" pozdrav, předmět do sbírky, minidárek

archivace a pocit, že dotyčný onen list držel v ruce :)

autentičnost a úpřímnost

člověk si je může přilípnout na lednici

člověka to potěší, dostat něco do schránky :-)

Dá se vystavit nebo naopak na dlouho jako památka schovat. Je osobní, protože se píše ručně.

Dnes již jejich originalita.

hmatatelna vzpominka, radost pro blizke

Hmatatelná vzpomínka, víc potěší, mohou je využívat děti

je osobni a potesi

Je to aspon osobní kontakt posílát klasické různé pohlednice.

Je to osobnější.

Je to osobní kontakt s člověkem.

je to prostě milý a dneska už nevšední

je to stará klasika a je docela škoda, že už člověk tištěné pohlednice až tak nevyužívá. Potěší to.

je to taková nostalgie

je to tradice zejména pro důchodce

jedinečný pozdrav z dovolené (třeba pro kolegyně z práce), potěší seniory

Jsou fyzické, lidé si je mohou vystavit doma.

Jsou pěkné.

když mi přijde tištěný pohled, vím, že tomu, kdo mi jej posílá, na mě záleží

klasické pohlednice mají své kouzlo

má to svoje kouzlo

má to svoje kouzlo. je mnohem lepší dostat tištěnou pohlednici, než třeba přání přes e-mail

mě osobně to vždy potěší a ráda překvapuji (mile) své blízké. Baví mě to a je to hezká památka

Možnost okamžitého vystavení bez nutnosti používat elektronická zařízení.

můžete si to vystavit =o)

Ne kazdy ma mobil, vice osobni

netusim

Nostalgie

nostalgie

nostalgie a ne všichni mají zařízení na přijetí

památka

Památka

Pohledy jsou boží. Smysl mají asi hlavně pro výrobce a důchodce,kteří je nejčastěji kupují. Ale prostě kniha je kniha a čtečka ji nenahradí a pohled je pohled,to je jeho hlavní výhoda.

Pokud se jedná o zahraničí, člověk pošle australskou či japonskou pohlednici, tištěnou v té zemi. Přes telefon jde jen o virtuální obrázek, který nemá hodnotu.

Potěšení adresáta.

Pro radost a do sbírek

Pro sběratele.

Protože už je málokdo posílá, o to více člověka potěší

Přijde mi to osobnější, v rodině a mezi známými držíme tuto tradici.

Přijde mi to více osobní, hezčí. A člověk si to může uschovat někde doma a vytáhnout třeba za dvacet let, to je pak hezké takhle zavzpomínat.

přijde mi to více osobní, mám ráda pohledy

příjemce vždy potěší :-)

Příjemný relikt starých časů.

romantika

starším příbuzným udělají radost

stejný jako u tištěných knih vs. e-booky, máte pohlednici v ruce, tištěný dokument, který si můžete schovat a vydrží desítky let, narozdíl od mobilu, který jakmile odejde, tak všechny uložené sms, MMS ztratí

sú krajšie

Tištěnou pohlednici je možné si schovat. Elektronickou sice také, ale v digitální podobě to není ono.

tradice

tradice

Tradice, hezké fotky (např. měst)

tradice, potěšení druhého

udělá radost

udělá radost, můžeme si ji schovat na památku, popřípadě vystavit

Udělat radost starým lidem bez přístupuk internetu.

Ukázat, že není to tak dlouho, kdy to byl běžný způsob komunikace-

Uschování, vystavení...

Už jen ten pocit, že dostanete ručně napsaný text od někoho.

vyjádří to větší zájem, člověk si dal práci..

Výraz úcty k adresátovi

vzpomínka

Z dovolené, ma to své kouzlo a je to památka

zachování tradice

zdá se mi to osobnější

zvyk- relikt. ale pořád pěkný. Stále potěší. spíš pro příslušníky ze starší generace. (na místě odesílatele i příjemce). Fyzická věc- odesílatel se jí dotýkal.

Žádmý

žádný

žádný

Žádný.

14. Jen něco málo pro identifikaci: Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10774,31 %73,29 %  
muž3725,69 %25,34 %  

Graf

15. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-307954,86 %54,11 %  
31-402517,36 %17,12 %  
20 a méně let2114,58 %14,38 %  
41-50117,64 %7,53 %  
51-6074,86 %4,79 %  
60 a více let10,69 %0,68 %  

Graf

16. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracující8962,24 %60,96 %  
studující4934,27 %33,56 %  
na mateřské21,4 %1,37 %  
Invalidní důchodce.21,4 %1,37 %  
jsem10,7 %0,68 %  
invalidní důchodce 10,7 %0,68 %  
na mateřské dovolené10,7 %0,68 %  
nezamestnana10,7 %0,68 %  
OSVČ10,7 %0,68 %  
důchodce10,7 %0,68 %  
důchodce invalidní 10,7 %0,68 %  
studující, pracující, rodičovská dovolená10,7 %0,68 %  
na RD10,7 %0,68 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Poslali jste někdy tištěnou pohlednici přes mobil?

  • odpověď ano:
    • 11.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi z mobilu na otázku 7. Odkud jste nahráli fotky na pohlednici/ce?

16. Jste

  • odpověď pracující:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 31-40 na otázku 15. Věk?
  • odpověď studující:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 20 a méně let na otázku 15. Věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Poslali jste za poslední rok alespoň jednu tištěnou pohlednici?

2. Při jaké příležitosti jste pohlednici/ce poslali?

3. Poslali jste někdy tištěnou pohlednici přes mobil?

7. Odkud jste nahráli fotky na pohlednici/ce?

10. Kolik pohlednic ročně pošlete přes mobilní aplikaci? (přibližně)

12. Proč jste zatím neposlali pohlednici přes mobilní aplikaci?

14. Jen něco málo pro identifikaci: Jste:

15. Věk?

16. Jste

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Poslali jste za poslední rok alespoň jednu tištěnou pohlednici?

2. Při jaké příležitosti jste pohlednici/ce poslali?

3. Poslali jste někdy tištěnou pohlednici přes mobil?

7. Odkud jste nahráli fotky na pohlednici/ce?

10. Kolik pohlednic ročně pošlete přes mobilní aplikaci? (přibližně)

12. Proč jste zatím neposlali pohlednici přes mobilní aplikaci?

14. Jen něco málo pro identifikaci: Jste:

15. Věk?

16. Jste

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vorlová, R.posílání POHLEDNIC - klasických i přes mobil (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://posilani-pohlednic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.