Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Positioning společnosti Apple Inc.

Positioning společnosti Apple Inc.

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Sandra Schindlerová
Šetření:23. 03. 2015 - 14. 04. 2015
Počet respondentů:214
Počet otázek (max/průměr):15 / 11.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:73,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou druhého ročníku navazujícího studia Marketingu a Managementu. Dotazník slouží k vyhodnocení mé diplomové práce na téma Positioning společnosti Apple Inc.

Prosím o jeho vyplnění, pomůžete mi tím ke splnění této důležité životní zkoušky.

Děkuji za Váš čas

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte produkt značky Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13261,68 %61,68 %  
Ano8238,32 %38,32 %  

Graf

2. Jaký produkt Apple vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mobilní telefon6073,17 %28,04 %  
Tablet4150 %19,16 %  
Notebook1720,73 %7,94 %  
Ipod1012,2 %4,67 %  
Stolní počítač33,66 %1,4 %  
IPod nano22,44 %0,93 %  
přehrávač11,22 %0,47 %  
Tv11,22 %0,47 %  
iPOD Touch11,22 %0,47 %  
Apple TV11,22 %0,47 %  
iPod shuffle11,22 %0,47 %  
iPod 5 Generace11,22 %0,47 %  

Graf

3. Z jakého důvodu jste si pořídili produkt značky Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Funkčnost5668,29 %26,17 %  
Design5263,41 %24,3 %  
Technické parametry3846,34 %17,76 %  
Prestiž2935,37 %13,55 %  
dárek33,66 %1,4 %  
kvalita22,44 %0,93 %  
Cena22,44 %0,93 %  
Dostala jsem je jako dárek a i když jsem spokojená, asi bych příště volila Android11,22 %0,47 %  
Spolehlivé zařízení11,22 %0,47 %  
dostala som ich11,22 %0,47 %  
spolehlivost11,22 %0,47 %  
Dar11,22 %0,47 %  
dlouhá výdržnost11,22 %0,47 %  
Pracovní nástroj11,22 %0,47 %  
jsem dostal11,22 %0,47 %  
z nudy11,22 %0,47 %  
Vyhrála jsem ho11,22 %0,47 %  

Graf

4. Pokud nevlastníte produkt značky Apple, z jakých důvodů byste si jej pořídili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Produkt značky Apple bych si nepořídil4433,33 %20,56 %  
Design4030,3 %18,69 %  
Funkčnost3728,03 %17,29 %  
Technické parametry3022,73 %14,02 %  
Prestiž3022,73 %14,02 %  
Jiný96,82 %4,21 %  

Graf

5. Prosím ohodnoťte tyto faktory, dle toho, jak jste s nimi v souvislosti s Apple Inc. spokojeni. (0 - nespokojeni, 5 - maximálně spokojeni)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita sortimentu4.4760.615
Šíře sortimentu3.7321.196
Zákaznický servis41.049
Dostupnost v ČR3.8171.101
Akční nabídky a slevy1.9881.671
Servis3.6221.747
Komunikace s veřejností3.7561.087
Spolehlivost produktů4.3780.796
Firemní filozofie3.9881.768
Cenová politika2.3052.212

Graf

6. Když si vybavíte Apple Inc., je Vaše mínění spíše

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivní11654,21 %54,21 %  
Neutrální6228,97 %28,97 %  
Negativní3616,82 %16,82 %  

Graf

7. Jaké společnosti jsou podle Vás konkurenty Apple Inc.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samsung15471,96 %71,96 %  
Microsoft10950,93 %50,93 %  
Lenovo5827,1 %27,1 %  
HTC4621,5 %21,5 %  
Xiaomi4219,63 %19,63 %  
Dell3516,36 %16,36 %  
Toshiba209,35 %9,35 %  
Žádné41,87 %1,87 %  
Sony41,87 %1,87 %  
Google20,93 %0,93 %  
HP20,93 %0,93 %  
vsechny co vyviji a vyrabi mobily a pocitace10,47 %0,47 %  
Záleží na tom, v jakém segmentu10,47 %0,47 %  
Asus, Acer, HP10,47 %0,47 %  
LG10,47 %0,47 %  
Zadna10,47 %0,47 %  
jine10,47 %0,47 %  
HUAWEI10,47 %0,47 %  
Blackberry10,47 %0,47 %  
MSI10,47 %0,47 %  
Nemyslím si,že má Apple konkurenta,protože iPhony,MacBooky atd. mají úplně jiný styl,kvalitu,..10,47 %0,47 %  
Emgeton10,47 %0,47 %  
Lidl10,47 %0,47 %  
Jolla10,47 %0,47 %  
Zalezi na kazde kategorii...Asus, apod.10,47 %0,47 %  
Sony, Huawei10,47 %0,47 %  
jak v čem10,47 %0,47 %  
Black Berry, Asus, Acer, ...10,47 %0,47 %  
takové všelijaké, oblast telefonů a tabletů neřeším, jelikož nevyrábí výkonné herní notebooky, tak je taky neřeším a maximálně v operačních systémech microsoft10,47 %0,47 %  
ASUS10,47 %0,47 %  

Graf

8. Co z těchto značek činí konkurenty Apple Inc.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poměr cena/výkon14366,82 %66,82 %  
Technické parametry11453,27 %53,27 %  
Cena11151,87 %51,87 %  
Design5827,1 %27,1 %  
Dostupnost v ČR5626,17 %26,17 %  
nic20,93 %0,93 %  
Kvalita20,93 %0,93 %  
prestiž10,47 %0,47 %  
Nema konkurenci, Apple je jedinecny10,47 %0,47 %  
podobné zaměření10,47 %0,47 %  
SAMSUNG - agresivni marketing10,47 %0,47 %  
Funkčnost, vybavenost10,47 %0,47 %  
tradice10,47 %0,47 %  
Jak už jsem řekla,nemá konkurenty. 10,47 %0,47 %  
Snaha o přelom ve vynikající obchodní strategii Applu10,47 %0,47 %  
Prehlednost, jednoduchost10,47 %0,47 %  
už jsem psala výše, že nejsem cílová skupina applu, design je u všech přístrojů stejný, technické parametry taky, takže hold cena je to, kde apple u mě zaostává 10,47 %0,47 %  
Rozmanitost, možnost výběru na míru10,47 %0,47 %  

Graf

9. Vyberte prosím vlastnost, která podle Vás nejlépe vystihuje společnost Apple Inc. (hodnoťte na škále od 1 do 5, podle toho, ke kterému výroku se více přikláníte, 1 - přikláním se nejvíce, 5 - přikláním se nejméně)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Známá vs. Neznámá1-2-3-4-51.1680.336
Drahá vs. Levná1-2-3-4-51.3740.542
Kvalitní vs. Nekvalitní1-2-3-4-51.8830.813
Prestižní vs. Neprestižní1-2-3-4-51.6170.797
Vysoká úroveň služeb vs. Nízká úroveň služeb1-2-3-4-52.1730.9
Inovativní vs. Konzervativní1-2-3-4-521.103
Orientovaná na zákazníka vs. Orientovaná na výsledky1-2-3-4-52.4161.402
Přínosná vs. Zbytečná1-2-3-4-52.4811.222
Stabilní vs. Nestabilní1-2-3-4-51.9210.896

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

10. Ohodnoťte následující faktory dle toho, jak jsou pro Vás důležité (1 - nejdůležitější, 5 - nejméně důležitý)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita sortimentu1.3130.467
Šíře sortimentu2.4811.119
Zákaznický servis1.9810.831
Dostupnost v ČR1.9531.045
Akční nabídky a slevy2.6541.619
Servis1.8180.841
Komunikace s veřejností2.5561.172
Spolehlivost produktů1.2340.422
Firemní filozofie2.6361.381
Cenová politika1.9110.819

Graf

11. Myslíte si, že hodnota produktů Apple odpovídá ceně, za kterou se prodávají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7635,51 %35,51 %  
Určitě ne6429,91 %29,91 %  
Spíše ne5927,57 %27,57 %  
Určitě ano104,67 %4,67 %  
Nevím52,34 %2,34 %  

Graf

12. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 3013964,95 %64,95 %  
30 - 403516,36 %16,36 %  
40 - 502310,75 %10,75 %  
0 - 20146,54 %6,54 %  
50 a více31,4 %1,4 %  

Graf

13. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11151,87 %51,87 %  
Muž10348,13 %48,13 %  

Graf

14. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské12859,81 %59,81 %  
Středoškolské7535,05 %35,05 %  
Základní104,67 %4,67 %  
Vyučen/a10,47 %0,47 %  

Graf

15. Jaký produkt Apple vlastníte? [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte produkt značky Apple?

2. Jaký produkt Apple vlastníte?

3. Z jakého důvodu jste si pořídili produkt značky Apple?

4. Pokud nevlastníte produkt značky Apple, z jakých důvodů byste si jej pořídili?

5. Prosím ohodnoťte tyto faktory, dle toho, jak jste s nimi v souvislosti s Apple Inc. spokojeni. (0 - nespokojeni, 5 - maximálně spokojeni)

6. Když si vybavíte Apple Inc., je Vaše mínění spíše

7. Jaké společnosti jsou podle Vás konkurenty Apple Inc.?

8. Co z těchto značek činí konkurenty Apple Inc.?

9. Vyberte prosím vlastnost, která podle Vás nejlépe vystihuje společnost Apple Inc. (hodnoťte na škále od 1 do 5, podle toho, ke kterému výroku se více přikláníte, 1 - přikláním se nejvíce, 5 - přikláním se nejméně)

10. Ohodnoťte následující faktory dle toho, jak jsou pro Vás důležité (1 - nejdůležitější, 5 - nejméně důležitý)

11. Myslíte si, že hodnota produktů Apple odpovídá ceně, za kterou se prodávají?

12. Jaký je Váš věk?

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte produkt značky Apple?

2. Jaký produkt Apple vlastníte?

3. Z jakého důvodu jste si pořídili produkt značky Apple?

4. Pokud nevlastníte produkt značky Apple, z jakých důvodů byste si jej pořídili?

5. Prosím ohodnoťte tyto faktory, dle toho, jak jste s nimi v souvislosti s Apple Inc. spokojeni. (0 - nespokojeni, 5 - maximálně spokojeni)

6. Když si vybavíte Apple Inc., je Vaše mínění spíše

7. Jaké společnosti jsou podle Vás konkurenty Apple Inc.?

8. Co z těchto značek činí konkurenty Apple Inc.?

9. Vyberte prosím vlastnost, která podle Vás nejlépe vystihuje společnost Apple Inc. (hodnoťte na škále od 1 do 5, podle toho, ke kterému výroku se více přikláníte, 1 - přikláním se nejvíce, 5 - přikláním se nejméně)

10. Ohodnoťte následující faktory dle toho, jak jsou pro Vás důležité (1 - nejdůležitější, 5 - nejméně důležitý)

11. Myslíte si, že hodnota produktů Apple odpovídá ceně, za kterou se prodávají?

12. Jaký je Váš věk?

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Schindlerová, S.Positioning společnosti Apple Inc. (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://positioning-spolecnosti-appl.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.