Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postava ženy v reklamě

Postava ženy v reklamě

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vendula Kučerová
Šetření:17. 03. 2014 - 24. 03. 2014
Počet respondentů:233
Počet otázek (max/průměr):12 / 12.05
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:86,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, vyplněním dotazníku se zapojíte do průzkumu o vnímání postavy ženy v reklamě.

Tento dotazník poslouží k mé ročníkové práci na FMK UTB a výsledky budou veřejně k dispozici.

 

Děkuji za Váš čas.

 

Vendula Kučerová

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena17976,5 %76,82 %  
muž5523,5 %23,61 %  

Graf

2. Sledujete reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jak kdy10946,58 %46,78 %  
ano8536,32 %36,48 %  
ne, přepínám je4017,09 %17,17 %  

Graf

3. Kdo je podle Vás více zobrazován reklamních kampaních?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena22094,02 %94,42 %  
muž145,98 %6,01 %  

Graf

4. Vnímáte jestli v reklamě na Vás mluví hlas muže nebo ženy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevnímám to16570,51 %70,82 %  
ano, více mě zaujme muž4619,66 %19,74 %  
ano, více mě zaujme žena229,4 %9,44 %  
ne10,43 %0,43 %  

Graf

5. Kdo působí důvěryhodněji v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevnímám to12051,28 %51,5 %  
žena6326,92 %27,04 %  
muž5121,79 %21,89 %  

Graf

6. Když si vybavíte první reklamu, kde se objevuje žena, v jaké roli se žena nachází?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena hospodyňka10143,16 %43,35 %  
Žena propagující krásu těla9440,17 %40,34 %  
Sebevědomá, nezávislá žena218,97 %9,01 %  
Žena jako sexy doplněk muže187,69 %7,73 %  

Graf

7. Jaké vlastnosti u žen v reklamách vnímáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
krásná žena13356,84 %57,08 %  
pečující žena5724,36 %24,46 %  
pečlivá žena208,55 %8,58 %  
žena - odbornice/specialistka156,41 %6,44 %  
chytrá žena93,85 %3,86 %  

Graf

8. Jak vnímáte obnaženou postavu v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obnažená postava do reklamy nepatří8837,61 %37,77 %  
Více vnímám muže, je to pěkné6829,06 %29,18 %  
Více vnímám ženy, je to pěkné6728,63 %28,76 %  
Pohoršuje mě obnažená žena83,42 %3,43 %  
Pohoršuje mě obnažená postava muže20,85 %0,86 %  
Pohoršuje mě obnažená muže10,43 %0,43 %  

Graf

9. Jak vnímáte reklamy, v nichž je muž v roli muže v domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno12854,7 %54,94 %  
Neznám takovou5322,65 %22,75 %  
Nedůvěřuji takové reklamě5021,37 %21,46 %  
Pohorší mě, muž do domácnosti nepatří31,28 %1,29 %  

Graf

10. Jak vnímáte reklamy, v nichž je žena v roli ženy v domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno11047,01 %47,21 %  
Je to důvěryhodnější než muž ve stejné reklamě10243,59 %43,78 %  
Pohorší mě to187,69 %7,73 %  
Neznám takovou41,71 %1,72 %  

Graf

11. Kdo působí důvěryhodněji v reklamě na produkt pro domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14863,25 %63,52 %  
Neřeším to7532,05 %32,19 %  
Muž114,7 %4,72 %  

Graf

12. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let14059,83 %60,09 %  
30 - 45 let4720,09 %20,17 %  
do 20 let4117,52 %17,6 %  
46 - 60 let52,14 %2,15 %  
60 a vvíce let10,43 %0,43 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Sledujete reklamy?

3. Kdo je podle Vás více zobrazován reklamních kampaních?

4. Vnímáte jestli v reklamě na Vás mluví hlas muže nebo ženy?

5. Kdo působí důvěryhodněji v reklamě?

6. Když si vybavíte první reklamu, kde se objevuje žena, v jaké roli se žena nachází?)

7. Jaké vlastnosti u žen v reklamách vnímáte?

8. Jak vnímáte obnaženou postavu v reklamě?

9. Jak vnímáte reklamy, v nichž je muž v roli muže v domácnosti?

10. Jak vnímáte reklamy, v nichž je žena v roli ženy v domácnosti?

11. Kdo působí důvěryhodněji v reklamě na produkt pro domácnost?

12. Kolik Vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Sledujete reklamy?

3. Kdo je podle Vás více zobrazován reklamních kampaních?

4. Vnímáte jestli v reklamě na Vás mluví hlas muže nebo ženy?

5. Kdo působí důvěryhodněji v reklamě?

6. Když si vybavíte první reklamu, kde se objevuje žena, v jaké roli se žena nachází?)

7. Jaké vlastnosti u žen v reklamách vnímáte?

8. Jak vnímáte obnaženou postavu v reklamě?

9. Jak vnímáte reklamy, v nichž je muž v roli muže v domácnosti?

10. Jak vnímáte reklamy, v nichž je žena v roli ženy v domácnosti?

11. Kdo působí důvěryhodněji v reklamě na produkt pro domácnost?

12. Kolik Vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kučerová, V.Postava ženy v reklamě (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://postava-zeny-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.